HD formatkrigen. - Side 7

Sponsorer:
Takk Takk:  0
Like Like:  0
Side 7 av 653 FørsteFørste ... 3 4 5 6 7 8 9 10 11 17 27 37 47 57 67 77 87 97 107 117 127 137 147 507 ... SisteSiste
Viser resultater 121 til 140 av 13053
    Intermediate SVS! -man sin avatar
    Medlem siden
    Jan 2005
    Sted
    Fredrikstad
    Poster
    2,629
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)
    Stort sett så har BD vært bra. Ikke alltid like bra som HD DVD, men hvorfor Fox, av alle selskap, skal utgi så dårlig kvalitet, lurer jeg på. De klarer heller ikke å bestemme seg for codec; noen ganger Mpeg-2 og andre ganger
    Mpeg-4.

Det er nettopp her HD DVD har sitt sterkeste kort. Jevnt over leveres det meget god bildekvalitet, god lyd med TrueHD eller DigitalPlus og gode HDi.

Men de mangler titlene. Ser vi på de planlagte titler for HD DVD på Hidefdigest er det mange spennende titler. Men hvor blir det av release datoene???
    Forsterker: Marantz SR7011
    Høyttalere:
    Klipsch RP280f - RP450C - RP250S - R115SW
    TV:
    Panasonic VT50 Plasma

Intermediate Arendal sin avatar
    Medlem siden
    Feb 2003
    Poster
    3,763
    Takk & like
    Nevnt
    1 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Det er ikke umulig at en del selskaper sitter litt på gjerdet nå og nøler med å starte pressa all den tid det er mye usikkerhet i markedet.

Bare så det er sagt, så hadde jeg også "trodd på" eller "gått for" HD DVD hvis støtten fra filmselskapene var like. Jeg ser også fordelene med HD DVD.

Men, så var det PC verdenen da.
    Vi trenger virkelig ett nytt lagringsformat og da er Blu-ray overlegen.

Intermediate
    Medlem siden
    Dec 2002
    Poster
    1,820
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av SVS! -man
    Stort sett så har BD vært bra. Ikke alltid like bra som HD DVD, men hvorfor Fox, av alle selskap, skal utgi så dårlig kvalitet, lurer jeg på. De klarer heller ikke å bestemme seg for codec; noen ganger Mpeg-2 og andre ganger
    Mpeg-4.

Det er nettopp her HD DVD har sitt sterkeste kort. Jevnt over leveres det meget god bildekvalitet, god lyd med TrueHD eller DigitalPlus og gode HDi.

Men de mangler titlene. Ser vi på de planlagte titler for HD DVD på Hidefdigest er det mange spennende titler. Men hvor blir det av release datoene???
    I fare for å gjenta meg selv. De samme titlene (bortsett fra Universal) gis jo også ut på BR. BR har også flere titler med lossless lyd. Nå ser du jo også ut til at Warner begynner med PCM på sine titler også.

Universal sine utigvelser på Dtheater var også MPEG2, og de står ikke noe tilbake fra dagens referanser.

Paradokst er det også en av referansene fortsatt er I, Robot fra FOX som også er MPEG2.

Gi meg gjerne VC1. Vil bare poengtere at MPEG2 ikke betyr artefacts og dårlig bilde som mange prøver å hinte om.

Intermediate SVS! -man sin avatar
    Medlem siden
    Jan 2005
    Sted
    Fredrikstad
    Poster
    2,629
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Ja, nå gjentar du deg selv

Du misforsto dersom du oppfattet at jeg tror Mpeg-2 er dårlig. Det jeg ville påpeke var at Fox gir ut svært varierende kvalitet på BD. Og de gir ut noen på AVC og noen på Meg-2. Det virker som de sliter litt med å få til gode overføringer, og vet ikke helt hvilken codec de skal benytte. Og det siste fra Fox var nå at alt av titler er utsatt.

Kanskje har de fått krav fra BDA om å skjerpe kvaliteten. Dessuten sitter vel en av sjefene i Fox også høyt oppe i BDA systemet...

Mange av de andre, være seg VC-1 eller Mpeg-2, gir nå ut gode titler stort sett hver gang; og det virker som de holder seg til en codec.

Var det litt klarere
    Forsterker: Marantz SR7011
    Høyttalere:
    Klipsch RP280f - RP450C - RP250S - R115SW
    TV:
    Panasonic VT50 Plasma

Intermediate
    Medlem siden
    Dec 2002
    Poster
    1,820
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Ja, nå gjentar du deg selv

Du misforsto dersom du oppfattet at jeg tror Mpeg-2 er dårlig. Det jeg ville påpeke var at Fox gir ut svært varierende kvalitet på BD. Og de gir ut noen på AVC og noen på Meg-2. Det virker som de sliter litt med å få til gode overføringer, og vet ikke helt hvilken codec de skal benytte. Og det siste fra Fox var nå at alt av titler er utsatt.

Kanskje har de fått krav fra BDA om å skjerpe kvaliteten. Dessuten sitter vel en av sjefene i Fox også høyt oppe i BDA systemet...

Mange av de andre, være seg VC-1 eller Mpeg-2, gir nå ut gode titler stort sett hver gang; og det virker som de holder seg til en codec.

Var det litt klarere
    Enig. :-D

Er ikke helt sikker på om FOX har noen spesiell taktikk på dette området. Hvis de har skjønt at de ikke kan holde på slik, så er det glimrende.

Håper på flere Universal titler da de er glimrende, men mange av de de har kommet med har jeg allerede på Dtheater.

Uten at jeg har gått gjennom alle mine Dtheater-utgivelser, så har Fox utgitt noen helt i referanse-klassen, som 'I, Robot', Passion of the Christ, X2 og Man of fire. Men de ga ut mange middels og mindre bra utgivelser også. Fox ga også ut en gammel klassiker Butch Cassidy and the Sundance Kid, som også var strålende.

Active oba sin avatar
    Medlem siden
    Jan 2005
    Sted
    Sandnes
    Poster
    379
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av aibo
    Skulle tro en diskuterte noe viktig her!!!!

Er ikke det viktigste å ha noe gøy å putte i spilleren da? Slik en diskutere her
    er det som å ha verdens feteste motorvei med 250km fartsgrenser, men ingen bil.

Men nå er det Champions League, mye deilig PS3 reklame der:twisted:
    Så lenge HD DVD er sonefri vil jeg ha over 200 filmer å velge blant i dag. Siden PS3'en vil være låst til sone B vil det ta en stund før du kommer opp i det antallet tilgjengelige filmer til den.

Intermediate
    Medlem siden
    Dec 2003
    Poster
    953
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av oba
    Så lenge HD DVD er sonefri vil jeg ha over 200 filmer å velge blant i dag. Siden PS3'en vil være låst til sone B vil det ta en stund før du kommer opp i det antallet tilgjengelige filmer til den.
    Vel betyr ikke så mye om PS3 er låst til Sone B sålenge de fleste filmene (70-80%) ikke er soneinndelt.

Active oba sin avatar
    Medlem siden
    Jan 2005
    Sted
    Sandnes
    Poster
    379
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    At det selges forsvinnende lite HD-filmer og HD-spillere er ikke sant. De to formatene har vel knapt vært på markedet ett år; og de har solgt langt mer enn det DVD solgte på samme tid. Den gang var det også få som trodde denne DVDen skulle danke ut VHS, men vi vet hvordan det gikk.

Til da hadde ingen ny elektronikk solgt så mye så fort som DVD. Ikke VHS og ikke CD. Og når HD DVD og Bluray nå tilsammen (for vi må se HD markedet under ett) har solgt mange-dobbelt av det DVD solgte så kort tid etter lansering; ja så bor det et enormt potensiale i HD.
    Håper du har rett, men det spørs hvilke tall man skal stole på. Ser at produsentene hevder at de har solgt mer enn DVD gjorde, men hele grunnlaget for at Sony hevder de ha vunnet er jo tallene fra Videoscan. Desse tallene viste at mestselgende film solgte 7500 eksemplarer i Januar. Jeg stiller meg også tvilende til tallene fra Videoscan. Når vi ser på statistikken på Amazon skulle man ikke tro at salget var så lavt. Hvis man ikke stoler på tallene fra Videoscan så kan heller ikke Sony med sikkerhet hevde at Blu-ray faktisk solgte dobbelt så mange filmer i Januar.

Intermediate Britax sin avatar
    Medlem siden
    Jan 2006
    Poster
    1,464
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av harol
    Vel betyr ikke så mye om PS3 er låst til Sone B sålenge de fleste filmene (70-80%) ikke er soneinndelt.
    De fleste nye filmene er sonekodet, og jeg vil så absolutt tro at alle som kommer i fremtiden vil være det, akkurat som DVD. :???:

Active oba sin avatar
    Medlem siden
    Jan 2005
    Sted
    Sandnes
    Poster
    379
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av harol
    Alle fra Fox og Disney er det.
    Jeg sier ikke at det er mangel på filmer å få tak i til PS3, men det er det heller ikke til HD DVD (som Aibo hevder).

Intermediate
    Medlem siden
    Dec 2003
    Poster
    953
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Får kjøpe en Sone A PS3 også da

Intermediate bamse sin avatar
    Medlem siden
    Apr 2004
    Poster
    747
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Arendal
    Men, så var det PC verdenen da.
    Vi trenger virkelig ett nytt lagringsformat og da er Blu-ray overlegen.
    Siden M$ har gått for HD-DVD kan det jo bli artig å se hva som skjer når det gjelder spillere til PC'er. Man kan vel strengt tatt si at Microsoft har monopol på PC OS og de derfor gjør det som passer dem best.

Newcomer aibo sin avatar
    Medlem siden
    Jan 2007
    Poster
    154
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av bamse
    Siden M$ har gått for HD-DVD kan det jo bli artig å se hva som skjer når det gjelder spillere til PC'er. Man kan vel strengt tatt si at Microsoft har monopol på PC OS og de derfor gjør det som passer dem best.

Dell går for Blu-ray
    Verdens største produsent av Pcr har valgt.

Intermediate bamse sin avatar
    Medlem siden
    Apr 2004
    Poster
    747
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Dell går for Blu-ray
    Spennende. Microsoft kommer ikke til å endre sitt syn på at HD-DVD er best så det skal bli artig å se hva de klarer å presse Dell til etterhvert.

Active oba sin avatar
    Medlem siden
    Jan 2005
    Sted
    Sandnes
    Poster
    379
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Dell går for Blu-ray
    HP som konkurrer med Dell om å være størst i verden tilbyr HD DVD på sine PC'er.

Intermediate Arendal sin avatar
    Medlem siden
    Feb 2003
    Poster
    3,763
    Takk & like
    Nevnt
    1 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Microsoft som OS produsent støtter begge formatene.

Det finnes flere Blu-ray PC drev som fungerer aldeles glimrende på XP og Vista.

Newcomer Skyline GT-R sin avatar
    Medlem siden
    Sep 2005
    Poster
    18
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    HP som konkurrer med Dell om å være størst i verden tilbyr HD DVD på sine PC'er.

og Blu-Ray blir støtte av Apple, som igjen er meget store innen video redigering, der man stiller store krav til lagringskapasitet.

Såvidt meg bekjent er det flere store aktører in PC industrien (hardware) som støtter Blu-Ray enn HD DVD.

Intermediate tklev sin avatar
    Medlem siden
    Oct 2003
    Poster
    1,842
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Dell går for Blu-ray
    Det er vel feil at Dell er størst..??
    How HP has overtaken the bigger boys of computing | Technology | Guardian Unlimited Technology

HP støtter forøvrig HD-DVD..

Active oba sin avatar
    Medlem siden
    Jan 2005
    Sted
    Sandnes
    Poster
    379
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Skyline GT-R
    og Blu-Ray blir støtte av Apple, som igjen er meget store innen video redigering, der man stiller store krav til lagringskapasitet.

Såvidt meg bekjent er det flere store aktører in PC industrien (hardware) som støtter Blu-Ray enn HD DVD.
    Støtter ikke Apple begge formater da:
    Apple's support of HD DVD - HD-DVD Forum

Apple Final Cut Studio 5.1:
    FotoVideo Oslo - Apple Final Cut Studio 5.1

Her står det:
    DVD Studio Pro 4
    Nye tider for profesjonell DVD-produksjon. Igjen.
    Enten du produserer demofilmer, avanserte kommersielle filmer eller noe i mellom, tilbyr DVD Studio Pro 4 enkle og kraftige verktøy for DVD-produksjon. Den nyeste oppgraderingen introduserer neste generasjon innen DVD-medier med støtte for HD DVD for både H.264 og HDV og avanserte muligheter som alfaoverganger og flere video- og lydspor.
    Står ingenting om Blu-ray støtte.

Newcomer Skyline GT-R sin avatar
    Medlem siden
    Sep 2005
    Poster
    18
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Støtter ikke Apple begge formater da:
    Apple's support of HD DVD - HD-DVD Forum

Apple Final Cut Studio 5.1:
    FotoVideo Oslo - Apple Final Cut Studio 5.1

Her står det:
    Står ingenting om Blu-ray støtte.
    Apple støtter Blu-Ray som hardware (kun Blu-Ray blir levert i maskiner/utstyr fra Apple) Men Apple vil selfølgelig støtte HD DVD i OS X.

Se her: Apple Goes Blue

Bare en av mangen kilder, men her står det også at HP også støtter Blu-Ray, noen som har mer info her?

Side 7 av 653 FørsteFørste ... 3 4 5 6 7 8 9 10 11 17 27 37 47 57 67 77 87 97 107 117 127 137 147 507 ... SisteSiste

Stikkord for denne tråden

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •