HD formatkrigen. - Side 67

Sponsorer:
Takk Takk:  0
Like Like:  0
Side 67 av 653 FørsteFørste ... 7 17 27 37 47 57 63 64 65 66 67 68 69 70 71 77 87 97 107 117 127 137 147 157 167 177 187 197 207 567 ... SisteSiste
Viser resultater 1,321 til 1,340 av 13053
    Newcomer
    Medlem siden
    Dec 2004
    Poster
    79
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)
    Sitat Opprinnelig postet av tahustvedt
    Hakima, tre ting...

-Krigen vinnes ikke i Norge.
    -HD DVD eiere gidder ikke handle fra norske butikker da sonefrie filmer koster mindre i utlandet.
    -Det er solgt utrolig lite filmer i Norge.
    Jeg er fullt klar over disse tingene. Krigen er for all del ikke avgjort. Jeg har ca 40 HD-DVD filmer ingen av de kjøpt i norge, og 3 Blu-Ray filmer alle kjøpt i Norge. Synes bare det var litt spennende å se at salget av HD filmer så vidt har startet i Norge og håper utvalget og salget vil øke. Så lenge utvalget er så lite, blir det HD-DVD fra utlandet på meg....

Intermediate SVS! -man sin avatar
    Medlem siden
    Jan 2005
    Sted
    Fredrikstad
    Poster
    2,629
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    3 ting, tahustvedt:

- trenden er den samme i Norge som for resten av verden.
    - Blu-ray eiere kjøper også sine filmer på nett hvor det er billigere enn butikk. Det har også noe med tilgjengelighet å gjøre...
    - tallet er nesten 5:1 for BD i Norge...
    Forsterker: Marantz SR7011
    Høyttalere:
    Klipsch RP280f - RP450C - RP250S - R115SW
    TV:
    Panasonic VT50 Plasma

Expert jfinneru sin avatar
    Medlem siden
    Jul 2003
    Poster
    5,983
    Takk & like
    Nevnt
    1 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Det er nok ikke helt sant. Det er omtrent ikke gitt ut noen HD DVDer i Norge ennå i forhold til Blu-ray. Warner og Universal har vært meget trege på dette området. Kanskje Universal har så mye jobb med å pushe ut Sonys Bluray filmer at de ikke har tid til sitt eget format Ref at Universal er distributør av Sonys BD-Filmer i Norge.
    Videokalibrerer
    AV-tekniker
    Crestronprogrammerer
    AMX Programmerer
    Freelance AV-journalist

afinner@online.no

Medlem siden
    Jan 2005
    Sted
    Fredrikstad
    Poster
    2,629
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Nei, det er jo greit. Men det er jo ikke BD sin feil at det nesten ikke er gitt ut filmer i Norge. Hadde salgstallet vært annerledes dersom det hadde vært flere tilgjengelige HD DVD-filmer til kr 299 i butikken. Neppe. HD DVD er sonefri, og folk ville uansett ha kjøpt filmene sine på nett i utlandet...

Og det var akkurat DET som var mitt poeng lenger opp i tråden. Hvorfor skal butikker gidde å ta inn HD DVD-filmer når de aldri vil kunne konkurrere på pris med utlandet og netthandel?
    Høyttalere:
    TV:
    Panasonic VT50 Plasma

Intermediate
    Medlem siden
    Dec 2002
    Poster
    1,168
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    299? Er det dyrere enn det i Norge?

Jeg kjøper HD DVDer til 160 kroner.

Medlem siden
    Jan 2005
    Sted
    Fredrikstad
    Poster
    2,629
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Det er jo det jeg sier. De koster jo nesten like mye inn til butikk (kr160), så foreløpig vil stort sett alle HD DVD/ BD ligge på 299kr i butikk i Norge. Og når HD DVD er sonefri og alle kjøper filmer fra USA til 160kr, hvordan skal en norsk butikk klare å selge filmene de tar inn?

Det er derfor enkelte mener at regionfri HD DVD kan gjøre at de aldri vil selge noe særlig i Europa over disk...og da er regionfriheten et hinder for salg og utbredelse av formatet.
    Høyttalere:
    TV:
    Panasonic VT50 Plasma

Intermediate Britax sin avatar
    Medlem siden
    Jan 2006
    Poster
    1,464
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av SVS! -man
    Det er derfor enkelte mener at regionfri HD DVD kan gjøre at de aldri vil selge noe særlig i Europa over disk...og da er regionfriheten et hinder for salg og utbredelse av formatet.
    Så du mener at prisen aldri vil falle?
    Dette er jo noe av det samme som da DVD kom, det var mye dyrere enn VHS.

Om jeg hadde mulighet til å kjøpe HD DVD til 200kr i min nærmeste filmsjappe, så hadde jeg gladelig kjøpt der.
    Men enn så lenge så er ikke utvalget her, så da er det kun netthandel som er aktuelt.

Få filmeneut i butikk, så skal du se at de selger mer enn når de ikke er der! :-D

Medlem siden
    Jan 2005
    Sted
    Fredrikstad
    Poster
    2,629
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Nei, jeg mener selvsagt ikke at prisene aldri vil falle, Britax. Men i denne fasen er det viktig at filmene synes i butikkhyllene. Akkurat nå, selv om det er få, er det flest Blu-ray titler å se. Jeg ser Blu-ray på Elkjøp, Lefdal, Expert, Free Record Shop, Spaceworld og ett par til jeg ikke husker navnet på.

Det som er gevinsten av å synes og bli sett er vel udiskutabelt i markedsføringsøyemed. Og når stort sett butikkene skal ha 299 kr for HD-filmene (BD/ HD DVD) fordi butikken betaler nesten 200 kr inn; så gir dette seg selv.

Det selges færre HD DVD over disk i Europa pga billige disker fra USA og netthandel. Og ergo ser ikke butikkene noe stort inntektspotensiale. Dette kan selvfølgelig snu, men sånn er situasjonen akkurat nå.
    Høyttalere:
    TV:
    Panasonic VT50 Plasma

Intermediate
    Medlem siden
    Dec 2002
    Poster
    1,168
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Hvis jeg ser en HD DVD jeg har lyst på i en butikk og den koster 200 så hadde jeg kjøpt den selv om den koster 160 på internett. Jeg var på Elkjøp i Tromsø og der hadde de omtrent like mange BD og HD DVD. Alle filmene av begge formater kosta 280 kroner. Veldig aktuelt å kjøpe film da!

Jeg aner ikke hvor mye en norsk butikk betaler for filmene. Noen som vet?

Medlem siden
    Jan 2005
    Sted
    Fredrikstad
    Poster
    2,629
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Jeg fikk svar fra en butikk for en stund siden på det spørsmålet, og prisen butikken betalte "inn" for HD DVD/ BD var ca 160 kr avhengig av tittel.

Men når du sier 200 kr så er det vel ingen som er uenig at en ville ha kjøpt film i butikk da. Men sånn er det jo ikke. Filmene koster ca 299 uansett format nå, så hvorfor du drar inn 200 skjønte jeg ikke?

Cluet var hvorfor BD solgte mer over disk i Norge pr nå, og ikke "ønsket pris" i fremtiden...
    Høyttalere:
    TV:
    Panasonic VT50 Plasma

Newcomer
    Medlem siden
    Oct 2005
    Poster
    98
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Hvis jeg ser en HD DVD jeg har lyst på i en butikk og den koster 200 så hadde jeg kjøpt den selv om den koster 160 på internett. Jeg var på Elkjøp i Tromsø og der hadde de omtrent like mange BD og HD DVD. Alle filmene av begge formater kosta 280 kroner. Veldig aktuelt å kjøpe film da!

Jeg aner ikke hvor mye en norsk butikk betaler for filmene. Noen som vet?
    Jeg vet,men har vel ikke lov og svare på det Jobber i en lefdal butikk. Der selger vi bd for 299 og hd dvder for 249.

Newcomer
    Medlem siden
    Feb 2007
    Poster
    38
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Fra Release sin omtale av The Departed.
    Innprisen for begge High Def-formatene er 160 kroner, og 149 kroner er innprisen for DVD. Rabattavtaler kommer i tillegg.

Intermediate
    Medlem siden
    Dec 2002
    Poster
    1,168
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Jeg drar inn 200 for å lure fienden.

Jeg har vært i den lokale elektroforhandleren her og spurt når de får inn HD DVD og BD men de aner ikke.

Si meg, er ikke Blu Ray sonesperret lengre siden alle Blu Ray eiere også bestiller fra nett som du sa tidligere, SVS?

Expert Pogwaq sin avatar
    Medlem siden
    Oct 2003
    Poster
    5,452
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Går jo an å bestille fra semilokale sjapper som dvdstrax. Warner har heller ikke sonekoding på sine Blu-ray-utgivelser.

Medlem siden
    Jan 2005
    Sted
    Fredrikstad
    Poster
    2,629
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Jeg drar inn 200 for å lure fienden.

Jeg har vært i den lokale elektroforhandleren her og spurt når de får inn HD DVD og BD men de aner ikke.

Si meg, er ikke Blu Ray sonesperret lengre siden alle Blu Ray eiere også bestiller fra nett som du sa tidligere, SVS?
    Ja og nei. De "eldre" titlene er sonefri, mens de nye uygivelsene fra Sony og Fox, spesielt, er låst til en region. Warner og Paramount er alle (slik jeg har skjønt det) regionsfrie. Så noe stort problem vil jeg nå ikke si at regionskoding på BD er

Du har sikker sett listen som vd noen anledninger har blitt lagt ved over hvilke filmer som kan avspilles på alle BD-spillere og hvilk som er låst.
    Høyttalere:
    TV:
    Panasonic VT50 Plasma

Intermediate
    Medlem siden
    Dec 2002
    Poster
    1,168
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Ok, jeg har ikke fulgt med så nøye på sonestatusen til BD filmer enda siden jeg ikke har spiller. Jeg venter fortsatt på at BD spillere til PC skal komme ned på et fornuftig nivå.

Foreløpig har jeg 20 HD DVDer og ingen er kjøpt over disk. Det jeg ikke skjønner er hvorfor noen i det hele tatt gidder å handle over disk enda når de koster så mye, med mindre det er en film man bare må ha i kveld da.

Newcomer
    Medlem siden
    Dec 2005
    Poster
    19
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0

Question Hva bør jeg kjøpe

Har sett begge formatene med mange forskjellige spillere, har sett alle variantene av HDDVD fra Toshiba, både de europeiske og de amerikanske versjonene. Har også sett Sony, Panasonic og samsung sin blue-ray spiller.
    Så langt har det vært klasse forskjell på bildekvaliteten. HDDVD har vært helt overlegne, mye pga at de bruker mpeg4 på sine plater, så vidt jeg har fått med meg har også blue-ray kommet med noen filmer med denne komprimeringsvarianten.
    Noen som vet hvilke filmer dette er?
    Er usikker på om jeg har sett noen av disse filmene.

Skulle jeg kjøpt en spiller ut i fra bildekvalitet pr dags dato, hadde det blitt HDDVD. MEN....
    Har større tro på at Blue-ray kommer til å overleve mye pga all den støtten de har fra de forskjellige selskapene, både på HW-siden og ikke minst fra de store selskapene i hollywood. Spesielt også hvis de går bort i fra Mpeg2 og benytter seg av VC1/mpeg4.

Har vært litt inne på å kjøpe XBox HDDVD spilleren intill prisene har falt og en kan begynne å se at det vipper den ene eller andre veien. Noen som har sammenlignet denne mot toshiba spillerne, er den bra?

Expert Pogwaq sin avatar
    Medlem siden
    Oct 2003
    Poster
    5,452
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Har du allerede en Xbox, kjøp HD-DVD-drevet. Hvis ikke, les alle sekstisyv sidene og gjør deg opp en mening selv, det finnes ingen fasit.

Medlem siden
    Jan 2005
    Sted
    Fredrikstad
    Poster
    2,629
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Marensius
    Så langt har det vært klasse forskjell på bildekvaliteten. HDDVD har vært helt overlegne, mye pga at de bruker mpeg4 på sine plater, så vidt jeg har fått med meg har også blue-ray kommet med noen filmer med denne komprimeringsvarianten
    Skal ikke dra i gang codec-debatten igjen, den regner jeg med er et ikke tema. Det er andre ting enn codec som gjør bildekvaliteten god eller dårlig.

Jeg synes også BD av en eller merkelig grunn ikke gjør det så bra på plasmaskjerm. På BD er det mye hakking i panoreringer, men dette er ikke på HD DVD. Dette har primært vært på Panasonic og Pioneerskjermer med 768p oppløsning.

MEN på en 1080p skjerm/ projektor kan jeg ikke se noen forskjell i bildekvalitet når codec er samme fra samme studio.
    Høyttalere:
    TV:
    Panasonic VT50 Plasma

Active big T sin avatar
    Medlem siden
    Aug 2005
    Poster
    487
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Hvilken filmer er det du har sett på BD da? Kan jo være du har vert uheldig og sett en av de mindre gode utgivelsene...

Kingdom of heaven regnes vell som en av de bedre bildemessig.
    Hvilken filmer er det du har sett på BD?

Side 67 av 653 FørsteFørste ... 7 17 27 37 47 57 63 64 65 66 67 68 69 70 71 77 87 97 107 117 127 137 147 157 167 177 187 197 207 567 ... SisteSiste

Stikkord for denne tråden

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •