HD formatkrigen. - Side 66

Sponsorer:
Takk Takk:  0
Like Like:  0
Side 66 av 653 FørsteFørste ... 6 16 26 36 46 56 62 63 64 65 66 67 68 69 70 76 86 96 106 116 126 136 146 156 166 176 186 196 206 566 ... SisteSiste
Viser resultater 1,301 til 1,320 av 13053
    Expert Counterpointer sin avatar
    Medlem siden
    Jan 2005
    Poster
    6,311
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)
    Sitat Opprinnelig postet av SVS! -man
    Men når det kommer kinesiske navn som Chang Yang blir det kanskje noe annet, eller...?
    Chang Jiang (ikke Yang selv om det uttales slik) det er navnet på motorsykkelen min

Dette er en kopi av en 1940 model BMW og jeg håper inderlig at de ikke kommer til å produsere elktronikk, for den kommer ikke til å bli bra. Selv om sykkelen er ubercool

Newcomer
    Medlem siden
    Oct 2005
    Poster
    98
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    En av de største utfordringene blir vel og få andre produsenter til og gidde og satse på bd. ps 3 er jo så over subsidiert at det vil jo være nærmest galskap og prøve og konkurere med den på pris. Samsung har jo blitt så forbanna at de gir sony et ballespark og lanserer en kombo hd/bd spiller.

De fleste andre HW produsenter er vel inntresert i og tjene penger. Og ikke subsidiere en bd spiller for og hjelpe sony med seieren. Sånn som jeg ser det så er ps3 både et trumfkort og tilbakesteg i et.

Når kunder klager på prisen til ps3 har jeg nesten lyst til og rope ;' Er du klar over at buttikken faktisk taper penger per ps3 enhet de selger!!! For og ikke snakke om Sony som taper enda mer!!!!!' Må selvføgelig bite det i meg og smile og nikke og være enig, joda 6000kr er dyrt for en spillmaskin. Kjøp X-box 360 i stedet

Intermediate SVS! -man sin avatar
    Medlem siden
    Jan 2005
    Sted
    Fredrikstad
    Poster
    2,629
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Og Toshiba -spillerne er IKKE sponset, slik at mange andre HW produsenter er interessert i å hoppe på den "vogna"
    Forsterker: Marantz SR7011
    Høyttalere:
    Klipsch RP280f - RP450C - RP250S - R115SW
    TV:
    Panasonic VT50 Plasma

Expert Pogwaq sin avatar
    Medlem siden
    Oct 2003
    Poster
    5,452
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Tviler på at Samsung-ledelsen er såpass mentalt fraværende at de ikke klarte å gjette seg til en pris på PS3. Det ble bekreftet at den skulle inkludere et Blu-ray-drev da den først ble annonsert, og Samsung kan virkelig ikke ha forventet at den skulle lande på $1000 eller så, så dumme nekter jeg virkelig å tro at de er. De må ha tatt den sannsynlige prisen med i beregningen da de valgte å støtte Blu-ray.

Intermediate
    Medlem siden
    Dec 2002
    Poster
    1,168
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Britax
    Hva mener du?

Hehe, jeg bare tuller. Alle er så sinnsykt sikre på alt hele tida.

Ble akkurat ferdig med å storkose med med en HD DVD (Smokin Aces).

Intermediate Britax sin avatar
    Medlem siden
    Jan 2006
    Poster
    1,464
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av tahustvedt
    Ble akkurat ferdig med å storkose med med en HD DVD (Smokin Aces).
    Godt!
    Jeg har kost meg med Departed i kveld! :-D

Medlem siden
    Jan 2005
    Sted
    Fredrikstad
    Poster
    2,629
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Og for å ta en pause i kranglingen......men var Departed så bra som ventet, Britax? Har nettopp bestilt den selv (på BD, da) og gleder meg veldig...
    Høyttalere:
    TV:
    Panasonic VT50 Plasma

Intermediate tklev sin avatar
    Medlem siden
    Oct 2003
    Poster
    1,842
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Punch Jump :// NEWS - PS3 No. 5 in Japan, fourth consecutive sales decrease - PS3

Sitat:
    "Media Create Co. on Fri. reported that the PS3 sold 11,000 units between Apr. 16 to Apr. 22. By comparison, the console sold 11,948 units the week prior."

Hmm.. PS3 selger ganske dårlig i Japan, kan det være fordi Blu-Ray allerede er etablert vha. andre avspillere der? Iallefall, i henhold til artikkelen så selger Xbox 360 enda dårligere.. Men i USA så gjør Xbox 360 det bedre, ikke bra for PS3 som er avhengig av å hente inn igjen det gedigne forspranget MS har der..

Intermediate ARTY sin avatar
    Medlem siden
    Sep 2005
    Poster
    814
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Her er en annen analyse av PS3 og BD.

PS3 fall guy - 4/27/2007 - Video Business
    He is enough of an engineer to have known that including a Blu-ray drive would significantly increase the cost of PS3 consoles, putting PlayStation at a competitive disadvantage to the Xbox 360.

The competitive disadvantage only became more acute when Nintendo’s Wii console proved an unexpected hit on the strength of its innovative controller and its low price.

Had the strategy worked, of course, and the marriage of Blu-ray and PS3 proved a competitive advantage for both, Kutaragi might have emerged as twice the hero he already was, responsible for the triumph of Sony’s two most important strategic initiatives of the past decade: PlayStation and Blu-ray Disc.

But the strategy has so far not been notably successful (ahem). PlayStation 3 remains mired in third place in the console wars, struggling with the high-price imposed on it by Blu-ray.

Component shortages and production delays related to Blu-ray also delayed the launch of PS3, letting Xbox enjoy a full year head start in the market.

At the same time, manufacturers of stand-alone Blu-ray players are finding it hard to compete with the (relatively) lower priced PS3 console, forcing some to resort to introducing dual-format high-def players to differentiate their products, undercutting Blu-ray’s position in its battle against HD DVD.

Newcomer
    Medlem siden
    Jan 2007
    Poster
    41
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av tklev
    Hmm.. PS3 selger ganske dårlig i Japan, kan det være fordi Blu-Ray allerede er etablert vha. andre avspillere der?
    Jeg tror det er så enkelt som at det er full tørke i god software til maskinen (over hele verden egentlig). De virkelig store spilltitlene kommer ikke før til høsten og vinteren.

At BD er mer etablert i Japan betyr sikkert at flere der enn i US og EU kjøper den utelukkende for spill. For at en såpass dyr spillmaskin skal selge må man ha noe mer enn dårlige PC og XB360 ports.

I Japan kan man f.eks. kjøpe Sony's BD PVR (BDZ-V7) til under 8000 kroner. Da får man en BD/DVD/HDD opptager med 250Gb harddisk, videoredigering og medieavspilling over nettverk.

ASCII.jp - 250GB BDZ-V7

Hadde den vært tilgjengelig i Norge til samme pris hadde jeg vurdert en selv for video, i stede for min PS3 ...

Medlem siden
    Jan 2005
    Sted
    Fredrikstad
    Poster
    2,629
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Tror nok det er ganske bra oppsummert på hvorfor PS3 selger få enheter for tiden. De som skulle ha den ved lansering og dagene etter har nå fått konsollen. Skal flere bli fristet til å kjøpe må det komme flere spill. Når titler som Metal Gear Solid, Final Fantasy og andre store spill, samt at konsollen faller noe i pris; så vil de selge igjen. Så klart tilgang på software er hovedgrunnen til at folk venter.

Dersom en skal vente på software kan man jo like gjerne vente med å kjøpe PS3 til også prisen er lavere...ganske logisk....Julesalget 2007 tror jeg vil bli en gedigen salgssuccess for Sony og PS3...
    Høyttalere:
    TV:
    Panasonic VT50 Plasma

Active
    Medlem siden
    Mar 2003
    Poster
    391
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Få gromtitler er én årsak, men for min del er det prisen som gjør at jeg venter med å kjøpe PS3, og det tror jeg er hovedårsaken til at PS3 sliter litt med salget.

Expert Pogwaq sin avatar
    Medlem siden
    Oct 2003
    Poster
    5,452
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Japanerne spiller jo helst japanske spill. Hvilke store titler har vi til PS3 så langt? Jo, MotorStorm, Resistance: Fall of Man, Oblivion, Virtua Fighter 5. Amerikansk harrybilspill, FPS og amerikansk rollespill...ikke akkurat sjangre som selger stort der borte, og VF alene er ikke grunn nok til å investere i en ny konsoll.

For å være ærlig er jeg overrasket over at det går så tregt med spillproduksjonen i Japan for tida. Det er jo fremdeles evigheter til vi ser noe til Gran Turismo, Metal Gear, Final Fantasy, Devil May Cry og Resident Evil eller andre tilsvarende killer apps. Tror PS3 vil fortsette å selge relativt lite i Japan resten av året, bortsett fra en liten boost når Tekken 6 kommer ut. Spørsmålet er hva det vil ha å si for Sony og Toshiba.

Medlem siden
    Oct 2003
    Poster
    1,842
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Fant denne beskrivelsen av det "nye" formatet DethRay..
    Deth-ray - Uncyclopedia, the content-free encyclopedia

Ganske gjennomført..

Intermediate
    Medlem siden
    Dec 2003
    Poster
    953
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Azrael
    En av de største utfordringene blir vel og få andre produsenter til og gidde og satse på bd. ps 3 er jo så over subsidiert at det vil jo være nærmest galskap og prøve og konkurere med den på pris. Samsung har jo blitt så forbanna at de gir sony et ballespark og lanserer en kombo hd/bd spiller.

De fleste andre HW produsenter er vel inntresert i og tjene penger. Og ikke subsidiere en bd spiller for og hjelpe sony med seieren. Sånn som jeg ser det så er ps3 både et trumfkort og tilbakesteg i et.

Når kunder klager på prisen til ps3 har jeg nesten lyst til og rope ;' Er du klar over at buttikken faktisk taper penger per ps3 enhet de selger!!! For og ikke snakke om Sony som taper enda mer!!!!!' Må selvføgelig bite det i meg og smile og nikke og være enig, joda 6000kr er dyrt for en spillmaskin. Kjøp X-box 360 i stedet
    Nå er jo dette en BD tråd og ikke PS3, men må jo bare kommentere ett par ting. PS3 i Europa selger nesten på break even, i USA selger de med tap ja. Forøvrig taper ikke butikkene på å selge PS3, ingen som blir tvunget til å selge dem. Det er Sony som taper på å selge PS3 under kost til butikkene. Og ja jeg skjønner at man klager på prisen i Norge til 6000. I UK koster den ca kr. 4800.

Newcomer
    Medlem siden
    Jan 2007
    Poster
    41
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av harol
    PS3 i Europa selger nesten på break even, i USA selger de med tap ja. Forøvrig taper ikke butikkene på å selge PS3, ingen som blir tvunget til å selge dem. Det er Sony som taper på å selge PS3 under kost til butikkene. Og ja jeg skjønner at man klager på prisen i Norge til 6000. I UK koster den ca kr. 4800.
    Prisen på 60 GB modelen i USA er under 4000 - i Japan er den i overkant av 3000. Både US og Jap har midlertidig fått en dyrere modell enn oss i EU, den inneholder en komplett PS2 cpu for bakoverkompabilitet.

Merrill Lynch estimerte først at BOM'en (total materialkost) for PS3 til rundt $500 ($101 for hver av RSX, Cell og BD). Dette tallet oppjusterte de senere til $800 (Cell $230, BD $350).

Jeg tror hverken Cell koster $230 pr stykk eller at et BD-rom drev koster $350. Hadde det vært så dyrt kunne ikke Pioneer solgt sin kombinerte BD-rom / DVD-brenner til PC for $299 uten å tape grisemye.

Jeg tipper (ingen facts, Sony vil jo ikke si noe selv) PS3 selges med tap i Japan, at de går i pluss i USA når den kostreduserte "EU" modellen når landxet og at de allerede "tjener" penger i EU. De har gjort noen formidable investeringer før PS3 kom i butikken, så det går nok flere år før inntekter fra hver enkelt maskin gjør at selskapet total sett tjener penger på PS3.

Medlem siden
    Oct 2003
    Poster
    1,842
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Vel, BOM er jo kun hva komponentene koster hver for seg.. Utviklingskostnader, operativ-systemet og selve sammensetningen koster jo litt den også. Skulle den vært solgt som PC kunne den glatt ha kostet 10000,-, og fortsatt vært billig..

Expert Counterpointer sin avatar
    Medlem siden
    Jan 2005
    Poster
    6,311
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av tklev
    Skulle den vært solgt som PC kunne den glatt ha kostet 10000,-, og fortsatt vært billig..
    Prosessoren er jo virkelig noe for seg selv og det er jo hot med blu-ray (men det mangler jo brenner) MEN det er ikke mulig å bruke det argumentet om en maskin med 60Gb harddisk. :shock:

Newcomer
    Medlem siden
    Dec 2004
    Poster
    79
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0

Intermediate
    Medlem siden
    Dec 2002
    Poster
    1,168
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Hakima, tre ting...

-Krigen vinnes ikke i Norge.
    -HD DVD eiere gidder ikke handle fra norske butikker da sonefrie filmer koster mindre i utlandet.
    -Det er solgt utrolig lite filmer i Norge.

Side 66 av 653 FørsteFørste ... 6 16 26 36 46 56 62 63 64 65 66 67 68 69 70 76 86 96 106 116 126 136 146 156 166 176 186 196 206 566 ... SisteSiste

Stikkord for denne tråden

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •