HD formatkrigen. - Side 652

Sponsorer:
Takk Takk:  0
Like Like:  0
Side 652 av 653 FørsteFørste ... 152 512 522 532 542 552 562 572 582 592 602 612 622 632 642 648 649 650 651 652 653 SisteSiste
Viser resultater 13,021 til 13,040 av 13053
    Newcomer
    Medlem siden
    Feb 2006
    Poster
    12
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)
    Fra VG Nett - Teknologi:

Rådyr Blu-ray-seier

Intermediate technophile sin avatar
    Medlem siden
    Jun 2004
    Poster
    517
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0

Paramount goes blu...

Fra TheDigitalBits:

NOW it's done. As in DONE done. Paramount just went Blu. Officially. Again. Here's the statement, sent to Home Media and The Hollywood Reporter this morning:

“We are pleased that the industry is moving to a single high-definition format, as we believe it is in the best interest of the consumer. As we look to [begin] releasing our titles on Blu-ray, we will monitor consumer adoption and determine our release plans accordingly."

Unfortunately, that was it. There were no further details. A number of open questions remain, including: Will Blu-ray versions of the just announced There Will Be Blood and Sweeney Todd be soon revealed? What about vocal Blu-backer Michael Bay's Transformers, which we've been informed WAS at least authored in Blu-ray?
    The Digital Bits - Celebrating Film in the Digital Age

Edit: Her er forøvrig den originale artikkelen fra The Hollywood Reporter:

Paramount seals Blu-ray sweep

Newcomer sage sin avatar
    Medlem siden
    Nov 2005
    Poster
    178
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    BUHUU hvor fæle Toshiba er! Enhver forstår at den uttalelsen har med dette å gjøre:
    At a retail level Toshiba is refusing to give any refunds to consumers who have purchased a HD DVD player
    De gjør det for å beskytte seg, akkurat som ethvert annet selskap hadde gjort. Boikotte dem..jøye meg:roll: Dessuten har de også til en viss grad dekning for påstanden, sjekk denne sammenligningen og tipp hvor mange av de som sitter i sofakroken og ser på sin 32-40"-lcd, som virkelig ser forskjellen:
    Comparison
    tror ikke det er så veldig mange av den vanlige mann i gata som får den helt store AHA-opplevelsen.

Intermediate technophile sin avatar
    Medlem siden
    Jun 2004
    Poster
    517
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0

"Lessons from the Death of HD-DVD"

Postanalyser:

Beta News has an interesting interview today with a couple of industry analysts on what this all means for consumers. To their comments, I would only add that I think Blu-ray prices ARE going to drop even without pressure from HD-DVD, as we head into the holidays. Having now won the format war, the members of the Blu-ray camp are going to work very hard to try to move the format into the mainstream, and retailers are going to be eager to help them grow the high-def disc business. All this means you'll see MAJOR promotional pushes, and hardware and software deals in the 3rd and 4th quarters of this year. With the FCC-mandated transition to all digital broadcasting looming early next year, LOTS of consumers are going to be out looking at new HDTVs, and just as we started to see last year, I'm betting manufacturers are going to be eager to offer them HDTV/Blu-ray player combo deals. I also don't think that downloading is going to really encroach on physical media for a while yet, and even when it does, it's going to have a bigger impact on rentals than sales of physical discs.
    The Digital Bits - Celebrating Film in the Digital Age

Følgende artikkel tar en historisk titt bak kulissene i formatkrigen:

"Lessons from the Death of HD-DVD":

Lessons from the Death of HD-DVD — RoughlyDrafted Magazine

Intermediate Arendal sin avatar
    Medlem siden
    Feb 2003
    Poster
    3,764
    Takk & like
    Nevnt
    1 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av sage
    BUHUU hvor fæle Toshiba er! Enhver forstår at den uttalelsen har med dette å gjøre: De gjør det for å beskytte seg, akkurat som ethvert annet selskap hadde gjort. Boikotte dem..jøye meg:roll: Dessuten har de også til en viss grad dekning for påstanden, sjekk denne sammenligningen og tipp hvor mange av de som sitter i sofakroken og ser på sin 32-40"-lcd, som virkelig ser forskjellen:
    Comparison
    tror ikke det er så veldig mange av den vanlige mann i gata som får den helt store AHA-opplevelsen.
    Forstår du ikke at du latterliggjør deg selv og Toshiba når man plutselig finner ut at det ikke er noen vits med HD likevel.

Hva i all hverden er det da du, Microsoft og Toshiba har drevet med de siste årene?

"The look and sound of perfect" :twisted:

Newcomer sage sin avatar
    Medlem siden
    Nov 2005
    Poster
    178
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Forstår du ikke at jeg snakker ikke om meg selv, jeg stortrives med HD.
    Store deler av massene anser jo fortsatt 32" for å være en stor tv...klart det ligger noe i påstanden da! Tror du du klarer å skille mellom person og sak når du diskuterer?

Moderator roffe sin avatar
    Medlem siden
    Apr 2003
    Poster
    9,330
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Store deler av massene anser jo fortsatt 32" for å være en stor tv...klart det ligger noe i påstanden da!
    Av de som faktisk har vært i en elektrobutikk de siste årene, så tror jeg nok de færreste mener 32" er en stor TV. Alle "vanlige folk" jeg snakker med som skal ha ny TV skal ha flatskjerm, og lurer på å kjøpe TV på rundt 40 tommer. Dagens overgang til digitalt bakkenett gjør nok at man vil se en relativt massiv utstyrsutskiftning i år. Når folk først er innom butikken for å handle RiksTV-boks er det nok mange av dem som kommer ut med TV til å henge på veggen også...

Intermediate Herminator sin avatar
    Medlem siden
    Feb 2007
    Poster
    2,000
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Nå har ikke jeg fulgt så nøye med på denne tråden, men ser ut til at det nå diskuteres i om folk ser forskjell på hd og sd på sine mellomstore tv'er?

Støtter i allefall sage på sin påstand at det ikker er alle som ser forskjell på hd og sd på fesk en 32" hd-ready lcd. Jeg har den oppfatningen at folk flest sitter lengre unna tv'en enn det de fleste entusiaster gjør. Jeg har også hatt mange venner på besøk tidligere som har trodd at vi har sett på hd på min tidligere 37" lcd, men da har det faktisk vært dvd vi har sett på.

Den virkelige krigen starter vel nå, da folk "flest" er meget fornøyd med dvd, spesielt nå som "oppskalerende" dvd spillere med hdmi finnes til en rimelig penge.

Newcomer sage sin avatar
    Medlem siden
    Nov 2005
    Poster
    178
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Omtrent samtlige "vanlige" forbrukere som har spurt meg om hva slags skjerm de skal kjøpe, må jeg nesten tvinge til å kjøpe 40-42" med argumentet at de fort blir vant med størrelsen. De fleste synes 32" er passelig, 37 er å strekke langt. men de fleste gir etter og kjøper 40", litt i sjokk første måneden, men så blir de fornøyde

Moderator roffe sin avatar
    Medlem siden
    Apr 2003
    Poster
    9,330
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Omtrent samtlige "vanlige" forbrukere som har spurt meg om hva slags skjerm de skal kjøpe, må jeg nesten tvinge til å kjøpe 40-42" med argumentet at de fort blir vant med størrelsen. De fleste synes 32" er passelig, 37 er å strekke langt. men de fleste gir etter og kjøper 40", litt i sjokk første måneden, men så blir de fornøyde
    Jobber du i butikk, Sage? Jeg spør bare for å skjønne uttalelsesgrunnlaget ditt. Mitt er jo som frilans hifiskribent, og det er jo vanlige folk som faktisk er interessert i å få noe bra for pengene som spør meg, de bryr seg altså om kvaliteten på opplevelsen, ikke bare at de skal ha en TV.
    Mener du at de som faktisk er innom butikken og ser alt som står utstilt mener at 32" er stort? Jeg tror vel uansett at den kjøpegruppen i så fall ikke kommer inn i HD-markedet før DVD-spilleren deres faktisk får funksjonsfeil og må byttes ut, altså om drøyt 5 år.

Medlem siden
    Feb 2003
    Poster
    3,764
    Takk & like
    Nevnt
    1 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Forstår du ikke at jeg snakker ikke om meg selv, jeg stortrives med HD.
    Store deler av massene anser jo fortsatt 32" for å være en stor tv...klart det ligger noe i påstanden da! Tror du du klarer å skille mellom person og sak når du diskuterer?
    I denne tråden har person og sak blitt blandet så mange ganger at når en HD DVD fanboy uttaler seg så regner jeg med at det er på vegne av relgionen de predikerer.

Jeg synes det er på fallene at det er en klar trend fra HD DVD fanboys, Toshiba, Microsoft osv at siden man nå ikke kan få HD DVD kan man like gjerne holde seg til DVD eller andre mindreverdige distribusjonsformer.

Dette viser med all mulig tydlighet at HD DVD fanboys er så hjernevasket / betalt av Toshiba og spesielt Microsoft at de vil heller avstå fra diskbasert HD enn å kjøpe Blu-ray.

Jeg synes det er trist, men ikke så veldig overraskende.

Jeg regner derimot med at de tar til vettet før eller siden.

Medlem siden
    Feb 2007
    Poster
    2,000
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Nå tuller du fælt Arendal?

Medlem siden
    Feb 2003
    Poster
    3,764
    Takk & like
    Nevnt
    1 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Skulle ønske jeg bare tullet, men jeg gjør nok ikke det.

Hvordan oppfatter du uttalelsene fra HD DVD siden?

Medlem siden
    Feb 2007
    Poster
    2,000
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Som sagt har jeg ikke fulgt nøye med, men om du tenker på uttalelsen om at oppskalert dvd nesten er hd så er jo det bare sprøyt. Litt ironisk at toshiba kommer med denne uttalelsen, men tror nok det er en form for skadebegrensning. De vil at de som har kjøpt hd-dvd spillere fortsatt skal beholde dem i den troen at de fungerer bra som dvd spillere, noe de også gjør. Men at det kan sammenlignes med hd? nei, så klart ikke.

Medlem siden
    Feb 2003
    Poster
    3,764
    Takk & like
    Nevnt
    1 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Det er klart at Toshiba ikke vil at folk skal returnere spillerene sine eller saksøke dem.

At HD DVD spillerene fungerer utmerket som DVD spillere er det jo ingen tvil om.
    Så langt alt vel.

Men, det er når de begynner å røre om at oppskalert DVD er nesten like bra som HD etter å ha forsøkt alt de kan å få folk over på HD fordi det er så mye bedre enn DVD det går galt.

Og, det er mange HD DVD tilhengere som slenger seg på og da er det ikke lenger snakk om "HD til folket" osv.
    Nei, da er det ned med Blu-ray og Sony i særdeleshet som gjelder.

Newcomer sage sin avatar
    Medlem siden
    Nov 2005
    Poster
    178
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av roffe
    Jobber du i butikk, Sage? Jeg spør bare for å skjønne uttalelsesgrunnlaget ditt. Mitt er jo som frilans hifiskribent, og det er jo vanlige folk som faktisk er interessert i å få noe bra for pengene som spør meg, de bryr seg altså om kvaliteten på opplevelsen, ikke bare at de skal ha en TV.
    Mener du at de som faktisk er innom butikken og ser alt som står utstilt mener at 32" er stort? Jeg tror vel uansett at den kjøpegruppen i så fall ikke kommer inn i HD-markedet før DVD-spilleren deres faktisk får funksjonsfeil og må byttes ut, altså om drøyt 5 år.
    Neinei, jeg jobber ikke i butikk, kan godt tenke meg de som står i butikken og ser på en 32" ved siden av en 42", fort kan finne ut at førstnevnte er for puslete. Jeg har en smule høyere interesse og innsikt enn mine mer "normale" kollegaer og bekjente og er dermed den som blir spurt til råds, "når det etter 10 år er tid for å oppgradere tv'en" Da går som regel diskusjonen gjennom desse trinna: størrelse--->plasma vs lcd--->merke. Heldigvis er det få som etter litt bruk angrer på at de lot seg overtale til å kjøpe større enn først tiltenkt.

Newcomer Børni sin avatar
    Medlem siden
    Oct 2003
    Poster
    281
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Dette dynes jeg er helt utrolig,men jeg skal selvsagt ikke så tvil om det du sier stemmer.
    Jeg har hvertfall en helt annen oppfatning av hva den "vanlige" forbruker vil ha nå.
    Har et stort å vidt nettverk med masse venner gjennom jobb og fotball.
    De fleste vet jeg er over gjennomsnittet interessert i musikk/film.Derfor blir jeg ofte spurt om råd til innkjøp av diverse nytt utstyr.
    Jeg er mer enn behjelpelig å avtaler nesten konsekvent å møte dem på en butikk der vi kan få se tvene utstilt.
    Etter en runde i butikk der diverse tver er beskuet og størrelse,pris,osv...er diskutert,har jeg enda til gode å høre at 32" er passelig!!!
    Alle sier tvert om at de ikke skjønner hvordan det går an å sitte med en 32" når det finnes så masse fantastiske tver som gir dem et stort å fantastisk bilde.

Til og med ekskona mi å hennes venniner har innvestert i 42" etter å ha snakket med meg først!

Så mine personlige erfaringer med "vanlige forbrukere" er hvertfall totalt på kollisjonskurs med deg Sage.

Expert Pogwaq sin avatar
    Medlem siden
    Oct 2003
    Poster
    5,452
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Jeg ser heller ikke helt den der. Av de jeg har snakket med i alderen 15-50 har pris og plass vært det eneste som har fått dem til å velge 32" over 42".

Newcomer sage sin avatar
    Medlem siden
    Nov 2005
    Poster
    178
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    som tidligere sagt, Børni, så blir det noe helt annet når man står i butikken og sammenligner skjermene mot hverandre. I butikken er det godt mulig mange av de hadde kommet frem til at 32" blir for lite helt av seg selv. Mange kommer fra 28 og 32" crt-tv'er og synes det er plenty stort nok der de sitter i sofaen. Som sagt må det ofte overtalelse til for å få de til å vurdere skjerm på 40" eller mer.

Newcomer Børni sin avatar
    Medlem siden
    Oct 2003
    Poster
    281
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Viss det er som du beskriver,må du bli flinkere til å overtale dem

Side 652 av 653 FørsteFørste ... 152 512 522 532 542 552 562 572 582 592 602 612 622 632 642 648 649 650 651 652 653 SisteSiste

Stikkord for denne tråden

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •