HD formatkrigen. - Side 651

Sponsorer:
Takk Takk:  0
Like Like:  0
Side 651 av 653 FørsteFørste ... 151 511 521 531 541 551 561 571 581 591 601 611 621 631 641 647 648 649 650 651 652 653 SisteSiste
Viser resultater 13,001 til 13,020 av 13053
    Newcomer Dalakong sin avatar
    Medlem siden
    Nov 2007
    Poster
    116
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)
    Sitat Opprinnelig postet av Dalakong
    Lg ser ut til å fortsatt støtte hd dvd og lage dual spillere. Paramount er stille etter Toshibas annonsering for å kutte hd dvd
    HD DVD News and Reviews | High-Def Digest
    Ser uansett frem til "There will be blood"
    Jeg tipper Paramont kommer til å støtte begge formatene en stund. Presiserer at dette er kun mine tanker.

Intermediate Arendal sin avatar
    Medlem siden
    Feb 2003
    Poster
    3,763
    Takk & like
    Nevnt
    1 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Litt pussig at man ikke har hørt noe fra Paramount enda.

De er selvsagt godt informert om situasjonen og har sikkert en releaseplan klar.

Det er uansett godt å se at studioene holder seg til de annonserte releaseplanene og gir ut det de har lovet.

Får håpe Paramount også gjør det, selv om de ikke gjorde det sist.

At LG og antakelig Samsung viderefører sine kombispillere er bra, da det sikkert er mange HD DVD kunder som kunne tenke seg en kombispiller i steden for 2 spillere.

Medlem siden
    Feb 2003
    Poster
    3,763
    Takk & like
    Nevnt
    1 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Dalakong
    Ser uansett frem til "There will be blood"
    Jeg tipper Paramont kommer til å støtte begge formatene en stund. Presiserer at dette er kun mine tanker.
    Hmm, tror du virkelig det?

Det beste man kan håpe på er at de gir ut det de har annonsert, men at de kommer til å annonsere nye filmer på HD DVD har jeg ikke noe tro på.

Newcomer Dalakong sin avatar
    Medlem siden
    Nov 2007
    Poster
    116
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Arendal
    Hmm, tror du virkelig det?

Det beste man kan håpe på er at de gir ut det de har annonsert, men at de kommer til å annonsere nye filmer på HD DVD har jeg ikke noe tro på.
    Vel jeg går ut ifra at de som du sa uansett gi ut de filmene de har annonsert. Og starter med blue-ray samtidig? Merkelig er det at de annonserer to nye filmer den dagen Tosh kutter tråden, er det ikke? kan aldri tro de ikke visste om Toshibas beslutning. De sitter vel å vurderer hvordan de skal avslutte hd dvd eventyret som tjener dem selv best. Vi kunder kan jo bare ønske hva vi vil. hehe

Intermediate SVS! -man sin avatar
    Medlem siden
    Jan 2005
    Sted
    Fredrikstad
    Poster
    2,629
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Virkelig kjapt og positivt at Universal annonserte sin overgang til BD saa kjapt. Tipper at Paramount gjoer det samme denne uken. Det er jo litt rart at de skulle fortsette med HD DVD naar Toshiba har kastet inn haandkleet?

Samsung sa vel forrige uke at de vil konsentrere seg mest om BD naa. Mener ogsaa at jeg leste at kombi-spilleren UP5500 var utsatt. Overrasker meg i saafall om denne kommer i det hele tatt. Men det kommer jo an paa hvordan de ligger an med spilleren.

Med Universal sin overgang tar det kanskje ikke lang tid til Spielberg sine klassikere ankommer.

Skulle gjerne hatt Saving Private Ryan paa BD ogsaa, men den gis vel ut av Dreamworks...Innen denne uken er over, kommer nok Paramount med BD overgang, tipper jeg...
    Forsterker: Marantz SR7011
    Høyttalere:
    Klipsch RP280f - RP450C - RP250S - R115SW
    TV:
    Panasonic VT50 Plasma

Active Torro sin avatar
    Medlem siden
    Jan 2005
    Poster
    389
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0

Newcomer
    Medlem siden
    Oct 2006
    Poster
    41
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    OH YEAH!
    Jeg er en ihugga Spielberg-fan og tanken på Jurrasic Park i full HD med et knakende Dolby True HD eller DTS HD MA lydspor får frysninger til å gå nedover ryggen:grin:

Men Saving Private Ryan...OMG!
    Beach-scenen med den lydmiksinga,,,,det kommer til å bli så konge at det bare er å iføre seg voksenbleie og la det stå til med fullt trøkk8-)

Life is good 4 the blu guys.
    And the red guys should just convert.

Intermediate Msport sin avatar
    Medlem siden
    Mar 2006
    Poster
    2,812
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Noen som hører på P4 her? Før mitt i traffikken eller hva det heter med Even Rognlien, sier dem altid noe sprøyt. Følgende ble sagt i da: "Han har litt problemer med å finne gode filmer til Beta max'en - nå vurderer han å skaffe seg HD DVD. Her er Even Rognlien."

Måtte bare nevne den... Synes det var litt artig at den ble nevnt og tok meg selv i humre og le litt!

(Den var ikke for å støte noen, men en liten digresjon over at faktisk noen har fått det med seg at HD DVD har slukket lyset, også i radio)

Newcomer
    Medlem siden
    Oct 2006
    Poster
    41
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    LOL:lol:
    Den var jævlig artig.
    Radioen holder seg kul den8-)

Intermediate torsteinvh sin avatar
    Medlem siden
    Jul 2003
    Poster
    1,414
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0

Nå tyder mye på at det er helt slutt

Paramount Home Entertainment quietly came onboard via a statement sent exclusively to The Hollywood Reporter on Wednesday: "We are pleased that the industry is moving to a single high-definition format, as we believe it is in the best interest of the consumer," the statement reads. "As we look to (begin) releasing our titles on Blu-ray, we will monitor consumer adoption and determine our release plans accordingly."
    Paramount seals Blu-ray sweep

Medlem siden
    Feb 2003
    Poster
    3,763
    Takk & like
    Nevnt
    1 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Toshiba Australia har nå truffet bunnen av bøtta med panna først:

http://www.smarthousenews.com.au/Bus...0News/Q8H5L3T5

Upscaled DVDs Equal To Blu-ray Claims Toshiba

David Richards - Wednesday, 20 February 2008

Senior Toshiba executives claim that a HD DVD player that upscales a normal DVD movie will deliver quality almost equal to a HD DVD movie or a Blu-ray movie. They also claim that a consumer will struggle to notice the difference if playing it on a new generation plasma or LCD TV. As a result the company will not be refunding consumers who will still be able to play up to a 1,000 released HD DVD movies and watch upscaled DVD movies on their Toshiba HD DVD players.

Mark Whittard the General Manager of Toshiba Australia also claims that Sony and their Blu-ray format may have won an early battle in the format but they have not won the war. He believes that content delivered over the web direct to TVs, some with full PC capability built in, coupled with a new generation of portable storage that will allow consumers to download movies from a kiosk in a retailer or at a public transport locations and then play it on their TV will be the next battle for Blu-ray.

Whittard, a seasoned technology executive, believes that the early demise of HD DVD could be a blessing in disguise for Toshiba and while costing them money now could in fact result in Toshiba moving on to new technology ahead of their competitors.

At a retail level Toshiba is refusing to give any refunds to consumers who have purchased a HD DVD player in Australia and are confident that they will be out of the market "Totally" by April. He claims that there is still "inherent value'' in the players as they upscale a traditional DVD and have an Ethernet connection. Toshiba has promised to deliver ongoing full product support and after-sales service for all existing HD DVD owners for five years.

Whittard said."There is nothing wrong with the products so we aren't accepting returns from customers. We have spoken to retailers like Harvey Norman and JB Hi-Fi and they are comfortable with our decision".

Whittard's decision is backed by one of Australia's biggest retailers. Scott Browning the Marketing Director of JB Hi-Fi said "The HD DVD player is now a superseded product. It will still play HD DVD moves and will also upscale a DVD movie. It is not as if the consumer has purchased the wrong product or the product is faulty".

He added: "I think Toshiba have made the right decision and that they will benefit from it long term. While Blu-ray has won a battle, the issue of content delivery is still wide open and the internet and delivery of content to hard drives that plug into a TV is still something that the Blu-ray backers have to contend with".
    Jeg trodde faktisk ikke det var mulig å falle så dypt, men jeg har tydeligvis undervurdert Toshiba her.

Dette minner om holdningen til flere her på forumet som også mener at når man ikke får HD DVD kan man like gjerne nøye seg med DVD og nedlasting.

Newcomer Børni sin avatar
    Medlem siden
    Oct 2003
    Poster
    281
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Utrolig!!!Unnskyld at jeg sier det,men for en idiot!!!!Vel,vel dette er forhåpentligvis ikke den vanlige oppfatningen til HD-DVD leirene rundt om i verden.

Newcomer
    Medlem siden
    Oct 2006
    Poster
    41
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Huff, dette er triste greier.
    Det er rett og slett lavmål, så utrolig dårlig-taper aktig.

Jf min tidligere post hvor reprs. for Toshiba-importør i Norge uttalte seg om at det ikke er særlig kvalitetsforskjell mellom HD-DVD og DVD.

Dette representerer et så gigantisk tilbakesteg ift Toshibas mantra
    THE LOOK AND SOUND OF PERFECT at det bare ikke skulle være mulig.

Man må undre seg, når dette nå altså kommer fra Australia og Norge, om noen fra Toshiba sentralt har formulert "oppskalert DVD er nesten HD" som nytt offisielt standpunkt.

Toshiba har nå sørget for at jeg som forbruker kommer til å boikotte alle deres produkter fremover. Jeg oppfordrer andre til å gjøre det samme.

:evil:

Newcomer Skyline GT-R sin avatar
    Medlem siden
    Sep 2005
    Poster
    18
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Å neida, Thoshiba er bare snille og greie og ønsker kun det beste for forbrukeren.

Utvilsomt den dårligeste taperen jeg noen gang har hørt om.......

Forresten merkelig at ikke HD DVD gutta har kommt med kommentarer, som for eks. "Dette er bare ett lite tilbakeslag", eller "Tendensen viser at HD DVD snart slår BD"
    Har de endelig insett det mangen av oss så allrede når tråden ble opprettet?
    Var folk virkelig så naive at de trodde at HD DVD hadde en sjangs til å vinne?
    Eller var det bare ønsketenkning på nivå med ønsketenkning når man spiller Lotto?
    En ting er iallefall sikkert, krigen er over, BD vant, hva var det vi sa?

Newcomer format.fighter sin avatar
    Medlem siden
    Nov 2007
    Poster
    105
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Skyline GT-R
    ÅVar folk virkelig så naive at de trodde at HD DVD hadde en sjangs til å vinne?
    Som jeg og mange har kommentert mange ganger i tråden allerde. Generelt hadde HD DVD tilhengeren et håp om at HD DVD skulle overleve i et delt marked fordi HD DVD har jo som kjent en rekke fordeler for oss forbrukere som jeg og mange andre satt høyest.

Jeg har sett veldig få (ingen som jeg husker) innlegg som har kommet fra noen som har trodd at Blu-Ray skulle forsvinne og HD DVD stå igjen.

I løpet av 2008-2009 har vel BD tatt igjen HD på teknisk funksjonalitet, da gjelder det bare å få samme brukervennlighet på alle filmer :-)

Intermediate Soundfre@k sin avatar
    Medlem siden
    Nov 2003
    Poster
    4,383
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Jeg har sagt at "HD"-formatet er et format som i stor utstrekning vil ha elementer av naturlig monopol i seg. Sammenligningen med spillkonsoller blir ikke helt den samme (blant annet mange færre titler, ikke like stor utstrekning osv). Jeg argumenterte bla mot en økonomiprofessor som her inne som signerte med Ph.D i kampens hete

Det er en rekke fordeler med ett format. Det har vi nå oppnådd. Dermed så kan formatet få større utbredelse enn hvis det hadde vært to. Når det er sagt så vil det ha store utfordringer fremover.

/S

Medlem siden
    Feb 2003
    Poster
    3,763
    Takk & like
    Nevnt
    1 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Ikke overrsaskende slutter Onkyo å produsere HD DVD spillere som de likevel bare har solgt 2000 eksemplarer av.

Jeg synes denne kommentaren er litt artig:
    “While Onkyo has been an enthusiastic supporter of the HD DVD format, it was not an exclusive relationship,” the company said. “Onkyo’s research and development teams have maintained a parallel development program for the competing Blu-ray technology.”
    Onkyo har med andre ord også sett skriften på veggen og er allerede i gang med utviklinen av en Blu-ray spiller.

Home Media Magazine - Bringing Digital Entertainment To You

Newcomer
    Medlem siden
    Oct 2006
    Poster
    41
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Ready to buy Blu-ray? Better hit pause button - Gadgets - MSNBC.com

Denne linken, referert til i gårsdagens two cents til Bill Hunt i The Digital Bits - Celebrating Film in the Digital Age, referer til den samme trasige strategien som Microsoft og HD-DVD campen nå synes å profilere;

"oppkonvertert DVD er nesten HD kvalitet"

Fra Bill Hunt The Digital Bits - Celebrating Film in the Digital Age 21.02.08:

...including the fact that it was Microsoft that convinced Toshiba to continue backing HD-DVD when Tosh was ready to give up back in 2005 (before these formats actually launched), and also that Microsoft campaigned on behalf of HD-DVD to prolong the format war itself. It's no coincidence that right after Warner announced they were backing Blu-ray at CES, Bill Gates started shifting the focus away from HD-DVD toward downloading. And it's also no coincidence that since CES, Microsoft - which had been the most vocal supporter of HD-DVD up until that time - hadn't said much else about HD-DVD until their statement on Monday that the format's failure wouldn't impact their Xbox 360 business.
    Det ser ut til at Microsoft er det virkelige store stygge ulven. Da er det bare å fyre opp Linux og vise ræva til XP og Vista. Faens Gates. :twisted:

Intermediate robertaas sin avatar
    Medlem siden
    Dec 2002
    Poster
    3,118
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Skyline GT-R
    Forresten merkelig at ikke HD DVD gutta har kommt med kommentarer, som for eks. "Dette er bare ett lite tilbakeslag", eller "Tendensen viser at HD DVD snart slår BD"
    Markedsandelen for HD DVD på softwaresalget har nå økt 3 uker på rad.

Medlem siden
    Feb 2003
    Poster
    3,763
    Takk & like
    Nevnt
    1 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Her er en god artikkel om krigen:
    reportonbusiness.com: Stringer makes his mark

Ikke biased så vidt jeg kan se.

Side 651 av 653 FørsteFørste ... 151 511 521 531 541 551 561 571 581 591 601 611 621 631 641 647 648 649 650 651 652 653 SisteSiste

Stikkord for denne tråden

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •