HD formatkrigen. - Side 65

Sponsorer:
Takk Takk:  0
Like Like:  0
Side 65 av 653 FørsteFørste ... 5 15 25 35 45 55 61 62 63 64 65 66 67 68 69 75 85 95 105 115 125 135 145 155 165 175 185 195 205 565 ... SisteSiste
Viser resultater 1,281 til 1,300 av 13053
    Intermediate ARTY sin avatar
    Medlem siden
    Sep 2005
    Poster
    814
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)
    Sitat Opprinnelig postet av Per Johnny
    Selve plattformen er ganske like med tanke på decoding av de ulike bilde og lyd-formater. Forskjellen ligger først og fremst i avlesningen av platen, og de har allerede annonsert at både kapasitet og kostnader(i forbindelse av produksjonen av blå dioder) forberedes betraktelig ganske raskt.

Er enig at de som først kommer med en god meget rimelig-spiller vil kapre mange i ett nytt segment, hvormange er det vanskelig å spå.
    Det er vesentlige forskjeller på blå laser leserdelen på BD vs. HD DVD. Det er her spørsmålet først og fremst stilles om BD kan produsere dem billigere på nåværende tidspunkt fordi de teknisk sett er mer komplisert.
    Men når jeg referer til plattform mener jeg software og chip design (SoC), som er billig nok og med lav nok lisens kostnad til at dette sammen med drevet kan drive prisen ned.
    SoC design tar mye tid å designe, og her har HD DVD fortrinn fordi de har planlagt for slike design løsninger for «low price, mass adoption» hele tiden, slik som Broadcom/Windos SoC som ble annonsert i Januar.

Intermediate tklev sin avatar
    Medlem siden
    Oct 2003
    Poster
    1,842
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    ...

Medlem siden
    Sep 2005
    Poster
    814
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av SVS! -man
    ARTY:

Ja jeg er enig i at DVD-salget virkelig tok av da Rimi solgte spillere for under 500 kroner. Det var flere på min arbeidsplass som kjøpte både en og to spillere. Men dette skjedde da DVD allerede var utbredt og kjent som format. Alle visste at dette blir formatet for film fremover.
    Eneste forskjellen er at de lærte av den suksessen og nå ønsker å gjøre det tidligere i introduksjons fasen. BDA strategi her er å bruke PS3 på samme måte. Gjett hvem som har best kjangs til å vinne, enn spillemaskin mot en standalone. Hva er WAF faktoren mellom disse i en stue?
    Noe av grunnen til dette hastverket er at «alle» har kjøpt seg DVD spiller og de fungerer faktisk i mange år og derfor har DVD spiller markedet nesten stoppet. Eneste løsningen er å finne opp noe nytt folk kan kjøpe. Dette er mye av grunnen til at «Blå Laser» formatene har kommet, ellers ville det mest fornuftige vært å forbedre SD DVD formatet litt i stedet.

Sånn er ikke situasjonen nå. Og å tro at "skeptiske Ola" går å kjøper et helt ukjent format fra en kinesisk produsent bare fordi den er billig, er litt ønsketenkning. Når om 2-3 år og vi står igjen med kun ett format; så tror jeg at dette vil være realitet, men ikke før.
    Hvem har sagt at de er lansert som mer kinesiske en alle de kjente merkene som du finner i Elkjøp i dag som nesten alle er produsert helt eller delvis i Kinesiske, Taiwanske & Koreanske fabrikker?
    Om 2-3 år produseres det nesten ikke SD DVD spillere i den øverste 75% av prissjiktet. De vil alle være HD DVD spillere.

I tillegg synes jeg det er relevant å dra inn salget fra Q1. Før dette var jo knapt nok BD på banen med noe som helst. Fra 1.1.07 stilte begge format mer eller mindre likt mtp ferdige produkter. Se på salget av like utgivelser; eksempelvis Departed så får man en pekepinn med situasjonen. det er jo DER man må sammenligne. Da kan man IKKE bruke argumentet med at HD DVD nesten ike slapp filmer i Q1. Begge slapp filmen Departed, og filmen ble sluppet bare for ett par dager siden i Norge:
    Alt dette er, både lansering og salg av titler, en fotnote i DVD statistikken og sier ikke noe om fremtiden siden mesteparten av BD salget er generert av «nysgjerrighet fra nye PS3 eiere».
    En spillemaskin kan ikke bære et format alene, den kan bare operere som «promotional object», det er utbredelsen av rene spillere som kjøpes fordi folk vil oppgradere DVD spilleren sin.

Hvis HD formatene skulle lanseres utelukkende fordi de gir bedre bilde og lyd ville de få en vanskelig oppgave fordi forskjellen er nesten umerkelig for vanlig folk.
    Det er ikke vi entusiaster som vil drive HD formatene til å bli allemannseie.

Intermediate SVS! -man sin avatar
    Medlem siden
    Jan 2005
    Sted
    Fredrikstad
    Poster
    2,629
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0

Bare undrende til når ting skal snu...

Det er vel lite poeng i å stadig drive en verbal ordkrig om hvilket format som er best. Og nei, Britax, jeg lar ikke diskusjonen prege nattesøvnen min

Jeg har mer tro på BD, og hver gang man kommer med et argument mot HD DVD så skal det klubbes ihjel?! "Dette er helt feil, nei sånn er det ikke, latterlig osv". Det er få av oss som vet så alt for for mye om hverken fremtiden eller hva som virkelig skjer i de pengesterke selkapene som kriger om neste gen. HD-format.

Nå har den heteste diskusjonen gått siden årsskiftet 06/07 her inne. HD DVD skulle ta inn på BD i løpet av måneder med alle de nye titlene, billige kinesiske spillere og formatets brukervennlighet. Og salgstallet 2:1 var ikke noe å vurdere en gang. En BD-rep uttalte seg om at innen sommeren ville forholdet være 4:1. Sludder og vås og latterlig ble den uttalelsen respondert med. Og hva er forholdstallet nå? Vel gapet har vel heller blitt større.

PS3 skulle ha mindre betydning for salget av filmer, og det samme skulle HW-support og støtte fra filmselskapene ha. Og størst lagringskapasitet, nei det betyr ingenting.

HD DVD hadde lenge fordelen med at de utga jevnere god bildekvalitet, men sånn er det ikke lenger. Hva har HD DVD i ermet for å endre på trenden? Det er det jeg lurer på?

Hva har trenden vært det siste halve året? Hvorfor klarer ikke HD DVD engang å ta inn på? Og kommer gapet til å bli mindre bare fordi Matrix kommer for n-gang på disk? Neppe. Spesielt ikke når nye titler som Spiderman3, Pirates of the Carribean3, Ghost Rider, Apocalypto, Cars, Night at the Museum og Da Vinci koden kommer...

Og det er jo uinteressant hvor Elkøp produktene produseres. Det er jo merket folk ser på ikke "produced in...". Jeg kjøper heller Norrøna enn mye annet turtøy, selv om mye Norrøna produkter lages i østen Og hadde det stått Chang Li på Goretex-jakka, hadde den neppe solgt som Norrøna, selv om de kom fra samme fabrikk...
    Forsterker: Marantz SR7011
    Høyttalere:
    Klipsch RP280f - RP450C - RP250S - R115SW
    TV:
    Panasonic VT50 Plasma

Medlem siden
    Oct 2003
    Poster
    1,842
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Og salgstallet 2:1 var ikke noe å vurdere en gang. En BD-rep uttalte seg om at innen sommeren ville forholdet være 4:1. Sludder og vås og latterlig ble den uttalelsen respondert med. Og hva er forholdstallet nå? Vel gapet har vel heller blitt større.
    ........ Hehe.. Forholdstall er en fin ting.. Dersom en skal omgjøre forholdstall til prosenter, så vil 4:1 tilsvare 80% BD vs. 20% HD-DVD. De "verste" tallene for HD-DVD har så langt være 70% vs. 30%. Forholdstallet der er 2,33:1.. 60% vs 40% siste uke, er forholdstall på 1.5:1..

Han BD-reppen hadde nok egentlig håpt at hans uttalelser skulle tas for god fisk uten at noen faktisk husket dem om 4 måneder, spesielt siden de har vist seg å være totalt gale!

Medlem siden
    Jan 2005
    Sted
    Fredrikstad
    Poster
    2,629
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av tklev
    ........ Hehe.. Forholdstall er en fin ting.. Dersom en skal omgjøre forholdstall til prosenter, så vil 4:1 tilsvare 80% BD vs. 20% HD-DVD. De "verste" tallene for HD-DVD har så langt være 70% vs. 30%. Forholdstallet der er 2,33:1.. 60% vs 40% siste uke, er forholdstall på 1.5:1..

Han BD-reppen hadde nok egentlig håpt at hans uttalelser skulle tas for god fisk uten at noen faktisk husket dem om 4 måneder, spesielt siden de har vist seg å være totalt gale!
    2,33:1 i forholdstall er jo et bra format til film, da

Det er riktig det at de dårligste tallene har vært 70/30, men det ser ut som for meg at dette er økende. Og siden sommeren ikke er her enda, kan 4:1 fort bli realitet
    Høyttalere:
    TV:
    Panasonic VT50 Plasma

Medlem siden
    Sep 2005
    Poster
    814
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Jeg har mer tro på BD, og hver gang man kommer med et argument mot HD DVD så skal det klubbes ihjel?!
    Er det ikke det som kalles diskusjon, du argumenterer jo du også?
    Spørsmålet er; er argumentene dine, eller BDA's, gode nok?

PS3 skulle ha mindre betydning for salget av filmer, og det samme skulle HW-support og støtte fra filmselskapene ha. Og størst lagringskapasitet, nei det betyr ingenting.
    200K solgte HD DVD enheter mot 3mill. solgte BD enheter(PS3) match det med solgte filmer på begge formater og "prøv å se fremover" når PS3 nyhetens interesse går over.
    Alt dette blir jo gjentatt til det kjedsommelige, hvorfor skal ikke det synke inn hos deg like mye som du mener dine argumenter skal synke inn hos andre?

HD DVD hadde lenge fordelen med at de utga jevnere god bildekvalitet, men sånn er det ikke lenger. Hva har HD DVD i ermet for å endre på trenden? Det er det jeg lurer på?
    Du har nettop stilt det spørsmålet og fått svar, men siden du gjentar deg selv så skal du få det en gang til.
    "Billige" HD DVD spillere som skal overta SD DVD spiller markedet.
    Hvordan skal BD klare det?
    Jeg tror også at du er litt for utålmodig, ting skjer ikke så fort. 1.2 mill. HD format filmer solgt avgjør ikke fremtiden.

Og det er jo uinteressant hvor Elkøp produktene produseres. Det er jo merket folk ser på ikke "produced in...". Jeg kjøper heller Norrøna enn mye annet turtøy, selv om mye Norrøna produkter lages i østen Og hadde det stått Chang Li på Goretex-jakka, hadde den neppe solgt som Norrøna, selv om de kom fra samme fabrikk...
    Blir ikke dette et selvmotsigende argument, hvis HD DVD spillere produsert i Kina har et kjent merkenavn som folk er fortrolig med men koster vesentlig mindre enn en BD spiller, hva vil folk velge?

Medlem siden
    Jan 2005
    Sted
    Fredrikstad
    Poster
    2,629
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    200K solgte HD DVD enheter mot 3mill. solgte BD enheter(PS3) match det med solgte filmer på begge formater og "prøv å se fremover" når PS3 nyhetens interesse går over.
    Alt dette blir jo gjentatt til det kjedsommelige, hvorfor skal ikke det synke inn hos deg like mye som du mener dine argumenter skal synke inn hos andre?
    For det første ble det for 6 mnd siden argumentert med at PS3 ikke ville ha stor betydning for BD-salget. "Det er tross alt en spillkonsoll". Når det nå viser seg at den har betydning for salget, så hevder du at interessen for PS3 vil gå over. Hvorfor det? Ah, du mener slik som med PS2

Du har nettop stilt det spørsmålet og fått svar, men siden du gjentar deg selv så skal du få det en gang til.
    "Billige" HD DVD spillere som skal overta SD DVD spiller markedet.
    Hvordan skal BD klare det?
    Jeg tror også at du er litt for utålmodig, ting skjer ikke så fort. 1.2 mill. HD format filmer solgt avgjør ikke fremtiden.
    Hehe. Jeg gjentar muligens spørsmålet til stadighet, og får også svar at det som skal redde HD DVD er pris. Og når prisen nå skiller kun 1500-2000 kroner mellom de rimeligste spillerne, lurer jeg fortsatt på hvorfor ikke HD DVD selger mer film. Den er jo billigst NÅ også. Så når HD DVD blir enda billigere, så er det annonsert en rimeligere modell fra Sony også.

...og i mellomtiden selges flere PS3 og etterhvert til en rimeligere penge.

Blir ikke dette et selvmotsigende argument, hvis HD DVD spillere produsert i Kina har et kjent merkenavn som folk er fortrolig med men koster vesentlig mindre enn en BD spiller, hva vil folk velge?
    Det var ikke det jeg skrev. I hvertfall ikke det jeg mente. At kjente merkenavn produseres ett eller annet sted i østen, spiller liten rolle. Det er fortsatt de samme krav til kvalitet som om det var produsert i Norge eller USA. Men vi vet jo alle at pga lønninger og billigere energi, i eksempelvis Kina, så blir det billigere for oss.

Men når det kommer kinesiske navn som Chang Yang blir det kanskje noe annet, eller...?

- "Jeg kjøpt meg ny HD DVD-spiller i går".
    - "HD DVD? Hva er det?"
    - "Jo, det er sånn...."
    - "Og hvilket merke kjøpte du?"
    - "Fuh Yuan"
    - ":shock:"

Høyttalere:
    TV:
    Panasonic VT50 Plasma

Medlem siden
    Oct 2003
    Poster
    1,842
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Huff, gidder ikke å sitere alt du skriver SVS.. Men.. De kinesiske spillerne kan jo godt kalle seg noe annet når det kommer på markedet, slett ikke uvanlig..

PS3 selger på ingen måte på samme måten som PS2.. PS3 solgte utrolig bra i lanseringsfasen, men har nå slakket noe av.. Mye pga. at Sony faktisk har klart det kunststykket å shippe flere konsoller enn det butikkene klarer å selge.

Selvsagt utgjør 3 millioner PS3 maskiner en del på Blu-Ray salget, men hva tror du PS3 gjør for de andre Blu-Ray aktørene? De forsvinner i massene, og de tjener ikke noe penger.. Hvor lenge tror du de aksepterer å spille andre-fiolin for Sony?

Det vil ta tid å ta igjen forspranget som PS3 har gitt Blu-Ray campen, men det er på ingen måte umulig. Vi har jo alle hørt historien om haren og skilpaden, Sony har satset alle pengene sine på at PS3 skal vinne kampen før den egentlig har startet (dvs. at Toshiba får ut nok spillere på markedet), vi får se om de klarer det..

Newcomer
    Medlem siden
    Dec 2006
    Poster
    76
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Se på salget av like utgivelser; eksempelvis Departed så får man en pekepinn med situasjonen. det er jo DER man må sammenligne. Da kan man IKKE bruke argumentet med at HD DVD nesten ike slapp filmer i Q1. Begge slapp filmen Departed, og filmen ble sluppet bare for ett par dager siden i Norge:

Blu-ray: 200 solgte filmer (Departed)
    HD DVD: 50 solgte
    The Departed var IKKE en lik utgivelse, det glemmer mange.
    Problemet med å bruke The Departed som eksempel er at den ikke hadde samme pris på begge formatene.

$39.99 for HD DVD-en
    og
    $34.99 for Blu-Ray
    (I.h.t. DVD Pacific pr. i dag).

Blu-Ray hadde altså en prisfordel i dette tilfellet. I tillegg var HD DVD-utgaven en HD DVD/DVD combo, som ikke alltid er like populært.

Finnes det andre utgivelser som er mere identiske og som det vil være mere hensiktsmessig å sammenligne (og for å bruke økonomens språk: et marked med fullkommen konkurranse)?

Medlem siden
    Oct 2003
    Poster
    1,842
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    I farten så fant jeg 2 titler som har lik pris på HD og BD.
    Planet Earth og Dream Girls. Naturlig nok knuser HD versjonen BD versjonen på begge disse rankingene på Amazon.com.. Det er desverre få som har lik pris, og jeg er helt enig med deg. Dersom Combo skal koste mer penger, så dropp den. Det er kun et irritasjonsmoment å betale ekstra for noe man mest sansynlig aldri vil bruke.. også er det ikke noe spesielt pent heller..

Newcomer aibo sin avatar
    Medlem siden
    Jan 2007
    Poster
    154
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Det store spørsmålet er vel hvordan salget av HD kontra BD ser ut i Des 07
    når alle av sommerens Blockbusters er tilsalgs på disc.

Eksklusivt HD

Georgia Rule
    Knocked Up
    DOA: Dead or Alive
    Evan Almighty
    I Now Pronounce You Chuck and Larry
    The Bourne Ultimatum
    Mr. Bean's Holiday
    Halloween (2007)
    The Kingdom

Eksklusivt BD

Wind Chill
    The Invisible
    Spider-Man 3
    28 Weeks Later
    Delta Farce
    Pirates of the Caribbean: At World's End
    Bug
    Mr. Brooks
    Hostel 2
    Surf's Up
    Fantastic Four 2
    Live Free or Die Hard
    Ratatouille
    Death at a Funeral
    I Know Who Killed Me
    The Simpsons
    Charlie Bartlett
    Underdog
    Daddy Day Camp
    DEATH SENTENCE
    Resident Evil: Extinction

Info fra den amerikanske 2007 releaseplanen er å finne her

Medlem siden
    Oct 2003
    Poster
    1,842
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av aibo
    Hehe, ja.. Kan jo leke profet:
    BD+ er under utvikling, og alle utgivelser til Fox blir utsatt til over nyttåret. Disney holder tilbake noen av sine store titler av samme grunn.
    Sony lanserer et nytt krypteringsverktøy som gjør at mange BD spillere slutter å fungere. (Inkl. PS3..) hehe..

neida.. Dersom BD+ studioene fortsatt holder seg trofast, så er det vel ingen tvil om hvem som vinner den runden.. spørsmålet er vel heller hvor mye de vinner den med..

Intermediate Britax sin avatar
    Medlem siden
    Jan 2006
    Poster
    1,464
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Hva med Matrix på HD DVD?
    Simpsons har jo så ræva bildekvalitet fra før at det er ikke noe å hente på å ha på HD vs DVD

Newcomer aibo sin avatar
    Medlem siden
    Jan 2007
    Poster
    154
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Britax
    Hva med Matrix på HD DVD?
    Simpsons har jo så ræva bildekvalitet fra før at det er ikke noe å hente på å ha på HD vs DVD

The Simpsons spillefilmen som kommer 27 Juli 2007 har du allerede sett?

The Matrix sitter folk med allerede på DVD hvis de gadd å kjøpe boxen etter nedturen med film 2 i trilogien.
    Det som er spennende fremover er vel de nye tittlene,og at folk nå kan velge
    å kjøpe enten på et High Definition format eller standar DvD.:twisted:

Medlem siden
    Jan 2005
    Sted
    Fredrikstad
    Poster
    2,629
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av tklev
    Det vil ta tid å ta igjen forspranget som PS3 har gitt Blu-Ray campen, men det er på ingen måte umulig. Vi har jo alle hørt historien om haren og skilpaden(...)
    Du vet at den historien var eventyr, og at dette aldri kunne skje i virkeligheten?
    Høyttalere:
    TV:
    Panasonic VT50 Plasma

Intermediate
    Medlem siden
    Dec 2002
    Poster
    1,168
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Rekk opp hånda de som faktisk vet hva de snakker om.

Newcomer aibo sin avatar
    Medlem siden
    Jan 2007
    Poster
    154
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0

Sitat Opprinnelig postet av tahustvedt
    :roll: 8-) :-) ;-) :smile: :x

Intermediate Britax sin avatar
    Medlem siden
    Jan 2006
    Poster
    1,464
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    The Simpsons spillefilmen som kommer 27 Juli 2007 har du allerede sett?

The Matrix sitter folk med allerede på DVD hvis de gadd å kjøpe boxen etter nedturen med film 2 i trilogien.
    Det som er spennende fremover er vel de nye tittlene,og at folk nå kan velge
    å kjøpe enten på et High Definition format eller standar DvD.:twisted:
    Nope, men regner så absolutt med den kommer i velkjent Simpsons kvalitet, noe annet ville vært snålt..

Jeg har ikke annet en Matrix på DVD, de andre har jeg bare sett på kino.
    Så for min del er de et must!

Sitat Opprinnelig postet av tahustvedt
    Hva mener du?
    Om jeg vet at BD+ skal komme til høsten, at BD-J er utsatt fra juni til November?
    At BD har 1 stort selskap ekstra på sin eksklusiv liste, og dobbelt så mye plass (sett bort i fra 3lag HD DVD).

At PS3 har hatt liten innvirkning på BD sett fra at det er solgt 3mill spillere og en tredjedel filmer, altså 3BD spillere pr. BD film.

At begge har lik kvalitet på hardware, men HD DVD har bedre mandatory spec?
    At Gjennomsnittlig har HD DVD gitt ut filmer med bedre kvalitet enn BD (her har de så smått begynnt å sjerpe seg Sony og Fox).

Om det er det du mener, så rekker jeg opp handa! :-D

Newcomer
    Medlem siden
    Jan 2007
    Poster
    41
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Britax
    at BD-J er utsatt fra juni til November?
    Jeg tillater meg å pirke litt, det ikke BD-J som er utsatt, men profile 1.1 som blir mandatory på nye spillere (dekode ekstra HD stream, mer persistent lager).

BD-J er allerde i dagens spillere. Det benyttes på enkelte plater til nitriste bonus spill - ikke minst BD releasen ("spillet") Dragons Lair.

Side 65 av 653 FørsteFørste ... 5 15 25 35 45 55 61 62 63 64 65 66 67 68 69 75 85 95 105 115 125 135 145 155 165 175 185 195 205 565 ... SisteSiste

Stikkord for denne tråden

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •