HD formatkrigen. - Side 649

Sponsorer:
Takk Takk:  0
Like Like:  0
Side 649 av 653 FørsteFørste ... 149 509 519 529 539 549 559 569 579 589 599 609 619 629 639 645 646 647 648 649 650 651 652 653 SisteSiste
Viser resultater 12,961 til 12,980 av 13053
    Newcomer
    Medlem siden
    Oct 2006
    Poster
    41
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)
    GRATTIS FOLKENS!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!

Nå kan vi endelig legge bak oss en bitter og tung krig, og heller se frem til blåere tider med krembilde og kremlyd til folket.

Men det er mange idioter der ute fremdeles, ikke minst importør for Toshiba i Norge, her representert ved Lundblad;

På det prisnivået de har nå tror jeg ikke det [at blu-ray kommer til å selge noe særlig], for kvaliteten er ikke så forferdelig mye bedre enn de langt billigere DVD-ene, sier Lundblad.
    Det er vel noe av det dummeste jeg noengang har hørt, og jeg håper dette ikke er gjengs holdning blandt Tosibhafolket forøvrig. :evil:

Intermediate torsteinvh sin avatar
    Medlem siden
    Jul 2003
    Poster
    1,414
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Marsellus
    Men det er mange idioter der ute fremdeles, ikke minst importør for Toshiba i Norge, her representert ved Lundblad;

Det er vel noe av det dummeste jeg noengang har hørt, og jeg håper dette ikke er gjengs holdning blandt Tosibhafolket forøvrig. :evil:
    Lurer på om han hadde sagt det samme om HD DVD hadde vunnet

Newcomer Dalakong sin avatar
    Medlem siden
    Nov 2007
    Poster
    116
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0

ja da så

Nå kjære dere som har "vunnet" Hva anbefaler dere av bd spillere? Er det noe der som er verdt å kjøpe bortsett fra PS3 akkurat nå? Som har FW oppdaterings muligheter og vil være en forholdsvis god innvestering og vare noen år.

Medlem siden
    Jul 2003
    Poster
    1,414
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Dalakong
    Nå kjære dere som har "vunnet" Hva anbefaler dere av bd spillere? Er det noe der som er verdt å kjøpe bortsett fra PS3 akkurat nå? Som har FW oppdaterings muligheter og vil være en forholdsvis god innvestering og vare noen år.
    Vent på Panasonic BD50. Profile 2.0, og dekoder ALLE lydformatene. Kommer forhåpentligvis om en måned eller to.

Active Andy_Dandy sin avatar
    Medlem siden
    Jan 2007
    Poster
    470
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av torsteinvh
    Vent på Panasonic BD50. Profile 2.0, og dekoder ALLE lydformatene. Kommer forhåpentligvis om en måned eller to.
    Jepp, det er det som er så trist. Skal man få seg en brukbar dedikert BD-spiller, må man fortsatt vente. Og når den først kommer, så er den dyr (relativt sett).... men, men, skal ha meg Panasonic BD50 jeg også.

Medlem siden
    Nov 2007
    Poster
    116
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Andy_Dandy
    Jepp, det er det som er så trist. Skal man få seg en brukbar dedikert BD-spiller, må man fortsatt vente. Og når den først kommer, så er den dyr (relativt sett).... men, men, skal ha meg Panasonic BD50 jeg også.
    Vel den blir forholdsvis dyr forstår jeg, rundt 8000kr. Altfor mye for meg foreløbig da. Men det må nå bli en større satsing fra bd sin side når hd dvd har lagt inn årene. Eller vil dette være forbeholdt gadget freaksa i et par år til? men (grøss og gru) Vil det dfa si at pr.dags dato er PS3 den beste blur-ray spilleren?

Active Andy_Dandy sin avatar
    Medlem siden
    Jan 2007
    Poster
    470
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Vel den blir forholdsvis dyr forstår jeg, rundt 8000kr. Altfor mye for meg foreløbig da. Men det må nå bli en større satsing fra bd sin side når hd dvd har lagt inn årene. Eller vil dette være forbeholdt gadget freaksa i et par år til?
    Vi vil jo ikke ha Toshiba der som pådriver for priskutt. Vi får satse på at de tar sikte på å konke ut DVD, og ikke bare etablere seg som et eliteformat. Men det er klart, formatkrigen har kostet, og de vil nok ha tilbake de pengene, samt en god profitt i tillegg......

PS3 regnes vel av de fleste i alle fall som den beste BD-spilleren per i dag, i hvert fall sånn "over all"!

Newcomer
    Medlem siden
    Oct 2003
    Poster
    238
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0

Enig at det kan virke som dårlig taper men han setter fokus på problemet til BD fremover. På en normal tv <50" er det liten forskjell mellom HD og en bra DVD spiller. Og med de latterlige prisene på filmer og spillere som er nå vil BD aldri slå an.

Expert Pogwaq sin avatar
    Medlem siden
    Oct 2003
    Poster
    5,452
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Tja, det går jo faktisk an å kjøpe en rimeligere spiller dersom det er film man vil se, og ikke regner internettdilldall og PiP som essensielt for filmopplevelsen.

Blir interessant å se hvordan BD-spillerne fra Toshiba blir.

Intermediate Msport sin avatar
    Medlem siden
    Mar 2006
    Poster
    2,812
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Pogwaq
    Tja, det går jo faktisk an å kjøpe en rimeligere spiller dersom det er film man vil se, og ikke regner internettdilldall og PiP som essensielt for filmopplevelsen.

Jeg har kjøpt meg en Samsung BD-P1400. Strålende fornøyd. Eneste manglen slik jeg ser det, er intern dekoding av DTS HD MA - men sender som Bitstream.

(Joda, den mangler pip og noe interaktivitet. Jeg er ute etter å se film, ikke bestille ringetoner og se pip)

Må ærlig oppriktig si det er synd for de som støttet HD DVD og at nå er det formatet dem knuste sparegrisen for å kjøpe. Dessverre er det alltid tapere og vinnere i krigen. De som taper vil glemme det raskest mulig og de som vinner synes at en god nyhet ikke kan nevnes ofte nok. Slik er det bare.

Intermediate Soundfre@k sin avatar
    Medlem siden
    Nov 2003
    Poster
    4,383
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Forresten Pogwaq, hvor lenge har du tenkt til å vurdere HD DVD? Det er jo snart for sent

Medlem siden
    Nov 2007
    Poster
    116
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Pogwaq

Vel er ikke bare internett dilldall da. FW oppdateringer er mer intresant.

Newcomer
    Medlem siden
    Oct 2006
    Poster
    41
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    MSPORT.

Kan du utdype litt dine erfaringer med Samsung BDP-1400?
    Jeg er keen på denne, spesielt da den kan sende DTS HD MA som bitstream. Er det knallbra bilder på blu-ray?Sammenliknet med PS3?
    Og sist men ikke minst; er det noen indikasjon for at denne spilleren kan gjøres sonefri?

Takknemlig for svar

Medlem siden
    Jul 2003
    Poster
    1,414
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Vel den blir forholdsvis dyr forstår jeg, rundt 8000kr. Altfor mye for meg foreløbig da. Men det må nå bli en større satsing fra bd sin side når hd dvd har lagt inn årene.
    Jeg kommer til å importere den fra USA, håper på at den havner rundt $600, det skulle bli omtrent 4500.- hjem i stua.

Newcomer
    Medlem siden
    Oct 2006
    Poster
    41
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    ...Og hvor importerer man fra i USA da? Jeg har forsøkt endel nettsider, men som regel nekter de å shippe til Norge (bl.a. gjelder dette Amazon.com) Beklager, dette er et skikkelig noobis spørsmål, men håper det går greit her inne på Chitt-Chatt :-D

Medlem siden
    Jul 2003
    Poster
    1,414
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Vel er ikke bare internett dilldall da. FW oppdateringer er mer intresant.
    Firmwareoppgradering kan jo gjøres via DVD, trenger ikke nettilkoblet spiller for det.

Newcomer
    Medlem siden
    Jan 2007
    Poster
    7
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Vel den blir forholdsvis dyr forstår jeg, rundt 8000kr. Altfor mye for meg foreløbig da. Men det må nå bli en større satsing fra bd sin side når hd dvd har lagt inn årene. Eller vil dette være forbeholdt gadget freaksa i et par år til? men (grøss og gru) Vil det dfa si at pr.dags dato er PS3 den beste blur-ray spilleren?
    Den blir IKKE dyr. (Jeg betalte 10.000 kr for toppmodell DVD fra Sony i 1999).

Offisiell info fra Panasonic, sendt ut i pressemelding i går:

DMP-BD30 er ventet på markedet i mars, med en veiledende utsalgspris på kr. 4500,-, mens DMP-BD50 er ventet på markedet i juni med en veiledende utsalgspris på kr. 6000,-.

Expert Counterpointer sin avatar
    Medlem siden
    Jan 2005
    Poster
    6,311
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    MSPORT.

Kan du utdype litt dine erfaringer med Samsung BDP-1400?
    Jeg er keen på denne, spesielt da den kan sende DTS HD MA som bitstream. Er det knallbra bilder på blu-ray?Sammenliknet med PS3?
    Og sist men ikke minst; er det noen indikasjon for at denne spilleren kan gjøres sonefri?

Takknemlig for svar
    Den svenske butikken Dvd direct leverer sonefri BDP 1400 til 5995,- sek

link

Medlem siden
    Jul 2003
    Poster
    1,414
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    ...Og hvor importerer man fra i USA da? Jeg har forsøkt endel nettsider, men som regel nekter de å shippe til Norge (bl.a. gjelder dette Amazon.com) Beklager, dette er et skikkelig noobis spørsmål, men håper det går greit her inne på Chitt-Chatt :-D
    For de som nekter å shippe til Norge kan man bruke JetCarrier - magnum NO AS, Norway, Sweden, USA. Har ikke testet det selv, men skal visstnok fungere bra.

Jeg hadde tenkt å kjøpe spiller hos B&H Photo Video | Digital Cameras, Camcorders. De shipper til Norge. Har kjøpt en del fotroutstyr der, og det er en dønn seriøs butikk.

Her er liste over Blu-ray spillerene de har:
    Blu-ray Disc Players | B&H Photo Video

Frakt til Norge ca $80-$100.

Newcomer
    Medlem siden
    Jan 2007
    Poster
    7
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Vil varmt anbefale disse:

DVD Pacific - Buy New DVD Movies, HD DVD and Blu-Ray discs - de sender en og en plate, hvis du velger sending "hold till complete", velg UPS Airmail som frakt.

Hører også mye ros om denne butikken:
    Buy DVD Movies, Blu-ray and HD DVD movies - Fast Secure Worldwide Shipping

Også mye bra UK-titler på BD hos play.com - mye snacks som har "vår" sone, og som ikke er ute i Norge.
    http://www.play.com/DVD/Blu-ray/6-/RegionHome.html

For sjekk om titlene er sonefrie, sjekk her:
    Blu-Ray Region Code Info

Side 649 av 653 FørsteFørste ... 149 509 519 529 539 549 559 569 579 589 599 609 619 629 639 645 646 647 648 649 650 651 652 653 SisteSiste

Stikkord for denne tråden

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •