HD formatkrigen. - Side 648

Sponsorer:
Takk Takk:  0
Like Like:  0
Side 648 av 653 FørsteFørste ... 148 508 518 528 538 548 558 568 578 588 598 608 618 628 638 644 645 646 647 648 649 650 651 652 ... SisteSiste
Viser resultater 12,941 til 12,960 av 13053
    Intermediate technophile sin avatar
    Medlem siden
    Jun 2004
    Poster
    517
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)
    En offisiell uttalelse fra Toshiba er ventet idag kl 1700 japansk tid (dvs. om ca. 40 minutter)

Fra TheDigitalBits (min uthevelse)

Japanese news site Nikkei.net has just announced that Toshiba's plan is to immediately stop manufacturing all HD-DVD products (both players and recorders), and to stop selling them at end of March. The official announcement will happen at the press conference set for 5 PM Tokyo time. We'll be back with Toshiba's official statement as soon as it comes in.

The Digital Bits - Celebrating Film in the Digital Age

Newcomer
    Medlem siden
    Dec 2007
    Poster
    52
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0

Tid for feiring etter 9 i dag?

Jada, muligens vil noen ta seg nær av dette! Men ikke ta det personlig! Se heller på det som en feiring av HD-formatet og at vi fra i dag av vil ha ETT format som industrien samler seg om og kan sette inn krefter på markedsføring slik at de som har sittet på gjerdet snart vil strømme til butikkene :-D og stille seg i kø for å kjøpe HW og SW! Det vil ALLE tjene på ved økt produksjon, økt konkurranse og lavere priser for DEG og meg!

blu-ray-only

---------------------------------------

Toshiba Resigns from Format War; Blu-ray Wins!
    Posted February 18, 2008 07:52 PM by Josh

Sources close to the situation have alerted Blu-ray.com that Toshiba is expected announce at a press conference to be held at 5pm (local time) in Tokyo, Japan that they have ended their support of the HD DVD format. Toshiba will announce that effective immediately, production of HD DVD hardware, software, and authoring tools will cease, and that sales and support of existing products will end sometime in March.

As the main supporters of HD DVD, their resignation effectively ends the format war. Blu-ray has won.

Since Warner Brothers' announcement that they would exclusively support the Blu-ray format, rumors have been circulating that HD DVD's lagging sales and loss of studio support would force Toshiba to exit from the high definition format war. The weeks following were riddled with additional studios, retailers, and distributors announcing that they too would support Blu-ray exclusively, concluding with Wal-Mart's announcement last Friday that they would drop support of HD DVD in June.

This information should be considered a rumor until Toshiba makes the official announcement, but our sources have always proven accurate. Once the official announcement is released, we will update this post with any additional information.

Newcomer
    Medlem siden
    Dec 2007
    Poster
    52
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0

Endelig er det over!!!

The Digital Bits - Celebrating Film in the Digital Age

It's official. It's over. At a press conference with reporters just moments ago at the company's Tokyo office, Toshiba president Atsutoshi Nishida waved the white flag, confirming that his company is shutting down its HD-DVD operations. Here's the official press release:

Toshiba Announces Discontinuation of HD DVD Businesses

Company Remains Focused on Championing Consumer Access to High Definition Content

TOKYO--(BUSINESS WIRE)--Toshiba Corporation today announced that it has undertaken a thorough review of its overall strategy for HD DVD and has decided it will no longer develop, manufacture and market HD DVD players and recorders. This decision has been made following recent major changes in the market. Toshiba will continue, however, to provide full product support and after-sales service for all owners of Toshiba HD DVD products.

HD DVD was developed to offer consumers access at an affordable price to high-quality, high definition content and prepare them for the digital convergence of tomorrow where the fusion of consumer electronics and IT will continue to progress.

“We carefully assessed the long-term impact of continuing the so-called 'next-generation format war' and concluded that a swift decision will best help the market develop,” said Atsutoshi Nishida, President and CEO of Toshiba Corporation. "While we are disappointed for the company and more importantly, for the consumer, the real mass market opportunity for high definition content remains untapped and Toshiba is both able and determined to use our talent, technology and intellectual property to make digital convergence a reality.”

Toshiba will continue to lead innovation, in a wide range of technologies that will drive mass market access to high definition content. These include high capacity NAND flash memory, small form factor hard disk drives, next generation CPUs, visual processing, and wireless and encryption technologies. The company expects to make forthcoming announcements around strategic progress in these convergence technologies.

Toshiba will begin to reduce shipments of HD DVD players and recorders to retail channels, aiming for cessation of these businesses by the end of March 2008. Toshiba also plans to end volume production of HD DVD disk drives for such applications as PCs and games in the same timeframe, yet will continue to make efforts to meet customer requirements. The company will continue to assess the position of notebook PCs with integrated HD DVD drives within the overall PC business relative to future market demand.

This decision will not impact on Toshiba’s commitment to standard DVD, and the company will continue to market conventional DVD players and recorders. Toshiba intends to continue to contribute to the development of the DVD industry, as a member of the DVD Forum, an international organization with some 200 member companies, committed to the discussion and defining of optimum optical disc formats for the consumer and the related industries.

Toshiba also intends to maintain collaborative relations with the companies who joined with Toshiba in working to build up the HD DVD market, including Universal Studios, Paramount Pictures, and DreamWorks Animation and major Japanese and European content providers on the entertainment side, as well as leaders in the IT industry, including Microsoft, Intel, and HP. Toshiba will study possible collaboration with these companies for future business opportunities, utilizing the many assets generated through the development of HD DVD.

Moderator Kokken sin avatar
    Medlem siden
    Sep 2004
    Poster
    4,576
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    The Fat Lady har endelig sunget!

Newcomer
    Medlem siden
    Dec 2006
    Poster
    76
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    ..og Format.Fighter og Blu-Ray-Only må bytte nick. :-D

(Nå som krigen er over er jo navnene meningsløse, mener jeg)

Newcomer
    Medlem siden
    Dec 2006
    Poster
    76
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    ... for ikke å nevne BlueBoy.

Newcomer
    Medlem siden
    Jan 2007
    Poster
    7
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0

Blå

Blå har vært favorittfargen min siden jeg var guttunge, så det så ... :-D

Jeg har ment i flere år at det eneste logiske er at Blu-ray vil vinne. På meg virker det som veldig mange er glade i dag, naturlig nok. Og det er vel unt å føle en seiersrus.

Newcomer
    Medlem siden
    Jun 2007
    Poster
    14
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Ut ifra treverket kommer nå forståsegpåere som skal prøve å vise hvor smarte *de* var som valgte Blu-Ray, mens vi som faktisk var midt oppe i "krigen" faktisk hadde gode argumenter for de tingene vi mente.
    Tja, kjøpte meg blu-ray spiller i fjor sommer en gang, men krigen hadde jeg da vitterlig fulgt med på helt fra dens spede barndom.

Skjønner ikke hva det er å ta på vei for at jeg antyder grunnen til at de fleste HD-DVD-fanboyene har forlatt tråden. Er typisk forumpraksis å argumentere så fillene fyker, og når diskusjonen snur betraktelig mot en selv stikker man plutselig vekk i stillheten. Jeg skal ikke skubbe under en stol at jeg mener Blu-ray var et lurt valg, og har ment at det var skuddsikkert siden da jeg kjøpte meg spiller selv. Men om jeg hadde tatt feil, hadde jeg ikke hatt noe problem med å ta litt real selvkritikk. Det er vel forøvrig ikke noe som gjelder HD-DVD-fanboys, men mennesker flest. Uansett, kommentaren min var ikke veldig rettet mot deg, tklev.

Akkurat slike trollinnlegg er totalt unødvendig og viser jo bare hvor lite enkelte har satt seg inn i formatkrigen. HD DVD tilhengerne har i langt langt langt mindre grad hengt seg opp i produsenten enn formatet.
    Nettopp, man måtte vel nesten se bort fra produsenten og markedsføringen for å kunne se noe fremtid i formatet. Om et produkt skal lykkes er like avhengig av hvem som står bak som produktet selv, så at folk også vurderer produsenten er jo bare fornuftig.

Men jeg sa vel strengt tatt ikke noe annet enn det du påstår her. Jeg sa vel snarere da ut du var en av dem som ikke "tok feil". Du valgte formatet du likte best, helt greit. Men det var andre her inne som hadde milesvis av poster om hvor genial markedsføringen bak formatet var, og hvordan det ville ta over markedet. De tok veldig feil.

Expert Counterpointer sin avatar
    Medlem siden
    Jan 2005
    Poster
    6,311
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Kokken
    The Fat Lady har endelig sunget!
    :-D

Hvis vi er sånn noenlunde enige om at det som har blitt kalt "krigen" nå er over. Så er det en god ting. Uansett om en er enig eller ikke i hvem som forsetter. Krig er ikke bra, noe denne tråden har demonstrert til gangs....

Skulle ønske at vi nå kunne gå "fredelig" og respektfullt videre i diskusjonene. Både her og i andre tråder.

Intermediate robertaas sin avatar
    Medlem siden
    Dec 2002
    Poster
    3,118
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Da joiner Blu-ray de andre formatkrigvinnerne fra Sony: Mini-Disc og SA-CD.

Intermediate JD sin avatar
    Medlem siden
    Apr 2003
    Poster
    2,695
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Det eneste som gjenstår nå, er å vente på at Paramount og Universal skal annonsere at de begynner å gi ut på blått. Tar vel ikke lange tiden. Var jo et sjakktrekk av Paramount, de sitter vel igjen med en god slump penger, og vil vel gi ut på BD etter bare et halvt år.

Newcomer
    Medlem siden
    Jun 2007
    Poster
    14
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av robertaas
    Var de ikke ganske involverte i den gode gamle CD'en?

Intermediate SVS! -man sin avatar
    Medlem siden
    Jan 2005
    Sted
    Fredrikstad
    Poster
    2,629
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Endelig kan vi se frem til satsingen rundt ett HD-format:-D

Glad jeg kjopte Toshiba HD-XA1 i august 2006, og har hatt mye glede med HD DVD. Etter aa bli tilhenger av BD, fikk jeg gleden av aa se film paa begge formatene.

Men jeg har lenge ment at HD som fomat kun kan overleve dersom det kun er ett format. Og jeg er glad det ble Blu-ray.

Da er jeg helt enig med tklev, at denne traaden kan stenges. Naa er det bekreftet fra Toshiba at HD DVD gaar ut av produksjonen.

Haaper vi kan samles om BD, og at vi alle bidrar til at formatet blir saa kjent som mulig.

En ting er vi i hvertfall enige i her paa traaden, og det er at film er aller aller best med HD lyd og bilde!

Gratulerer alle filmtilhengere
    Forsterker: Marantz SR7011
    Høyttalere:
    Klipsch RP280f - RP450C - RP250S - R115SW
    TV:
    Panasonic VT50 Plasma

Intermediate Soundfre@k sin avatar
    Medlem siden
    Nov 2003
    Poster
    4,383
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av robertaas
    Det er dessverre mulig, men sannsynligheten er mindre nå enn tidligere. Nå kan man i alle fall proklamere at bransjen har samlet seg bak ett HD-format. Personlig tror jeg det at SW-bransjen har interesse av å fremme HD, blant annet gjennom høyere sikkerhet for åndsverket. Men de gjør det ikke for en hver pris.

Selv om jeg er glad for at krigen er over og at vi får ett format, så ser jeg utfordringene BD kommer til å få fremover. De bør absolutt ikke sitte på noen høy hest, de kan fort ramle ned fra den.

/S

Expert Counterpointer sin avatar
    Medlem siden
    Jan 2005
    Poster
    6,311
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av JD
    Det eneste som gjenstår nå, er å vente på at Paramount og Universal skal annonsere at de begynner å gi ut på blått. Tar vel ikke lange tiden. Var jo et sjakktrekk av Paramount, de sitter vel igjen med en god slump penger, og vil vel gi ut på BD etter bare et halvt år.
    Er vel ikke noe som gjenstår nå. Avgjørelsen er tatt. Det er et stort antall spillere og filmer ute i markedet. Om det kommer fler er lite interesant etter min mening.
    HD dvd er nå et format på lik linje med D-vhs, Lazerdisk osv. Kan fremdeles brukes til å se film i god kvalitet, men er ikke fremtidsrettet.

Det som sikkert er interesant for noen er når de kan få gamle eksklusive HD DVD filmer på BD, og når "alle" nye filmer kommer på BD.

Newcomer
    Medlem siden
    May 2004
    Poster
    160
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Er vel best å vente til neste gen Blue ray spillere kommer. version 2 eller hva det er så er jeg trygg på at det funker.
    Eventuellt ps3 som nå begynner å bli billig nok.

Newcomer
    Medlem siden
    Feb 2006
    Poster
    12
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Lurer på om Warner, hvis handlinger i starten av året har ført til at HD DVD nå bare er et historisk kapittel, er villig til å bytte alle HD DVD-titlene jeg har kjøpt fra dem i tilsvarende Blu-ray-titler? Ikke noe annet enn rett og rimelig, spør du meg!

Intermediate Soundfre@k sin avatar
    Medlem siden
    Nov 2003
    Poster
    4,383
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    -blankt

Newcomer
    Medlem siden
    Dec 2007
    Poster
    52
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Teebee
    Lurer på om Warner, hvis handlinger i starten av året har ført til at HD DVD nå bare er et historisk kapittel, er villig til å bytte alle HD DVD-titlene jeg har kjøpt fra dem i tilsvarende Blu-ray-titler? Ikke noe annet enn rett og rimelig, spør du meg!
    Regner med at du fleiper ??? :-?

"Den som er med på leken må tåle steken!"

Ikke en gang Toshiba kommer til å refundere noe som helst!

Her er forøvrig Toshibas offisielle salgstall:

Q: How many HD DVD players and recorders, exactly, did you sell?
    A: 600,000 players in the US -- 300,000 of which were Xbox 360 HD DVD drives. 100,000 units were sold in Europe. And about 10,000 players and 20,000 recorders in Japan. So about 730,000 units worldwide.

Interessent at de inkluderte 300000 Xbox 360 HD DVD, er dette virkelig riktig?

Kilde: Engaged.com

blu-ray-only

Intermediate dudeeven sin avatar
    Medlem siden
    Aug 2007
    Poster
    1,096
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av blu-ray-only
    Regner med at du fleiper ??? :-?

"Den som er med på leken må tåle steken!"

Ikke en gang Toshiba kommer til å refundere noe som helst!

Her er forøvrig Toshibas offisielle salgstall:

Q: How many HD DVD players and recorders, exactly, did you sell?
    A: 600,000 players in the US -- 300,000 of which were Xbox 360 HD DVD drives. 100,000 units were sold in Europe. And about 10,000 players and 20,000 recorders in Japan. So about 730,000 units worldwide.

Interessent at de inkluderte 300000 Xbox 360 HD DVD, er dette virkelig riktig?

Kilde: Engaged.com

blu-ray-only
    Hehe, det hadde tatt seg ut om de skulle refundere penger til de som har valgt feil format. Adios Toshiba ville det vært...
    Sony ga ikke refusjon da Betamax formatet forsvant i gjørma. Personlig tror jeg ikke blu-ray kommer til å leve så mange år heller. Nye systemer vil ta over. Bare se på hvor fort minidiscen kollapset da mp3 spillerene kom. Svivende discer er ikke fremtiden. Hverken til film eller noe annet, men er det noen grunn til ikke å kaste seg på? Neppe... Blu-ray kommer til å leve lenge nok til at man kan bygge seg opp fete samlinger man tar med seg inn i fremtiden. Slik er det med HD-dvd også. Dere har filmene... De blir ikke borte... Selv har jeg fremdeles en og annen vhs liggende. Hadde det vært god billedkvalitet på dem så hadde jeg hatt flere.

Side 648 av 653 FørsteFørste ... 148 508 518 528 538 548 558 568 578 588 598 608 618 628 638 644 645 646 647 648 649 650 651 652 ... SisteSiste

Stikkord for denne tråden

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •