HD formatkrigen. - Side 647

Sponsorer:
Takk Takk:  0
Like Like:  0
Side 647 av 653 FørsteFørste ... 147 507 517 527 537 547 557 567 577 587 597 607 617 627 637 643 644 645 646 647 648 649 650 651 ... SisteSiste
Viser resultater 12,921 til 12,940 av 13053
    Intermediate Soundfre@k sin avatar
    Medlem siden
    Nov 2003
    Poster
    4,383
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)
    De får jo ikke sett HD-filmer. Tviler sterkt på at M$ kommer til å kjøre sololøp på HD DVD...

/S

Intermediate Esp1 sin avatar
    Medlem siden
    Nov 2004
    Poster
    992
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Hva er det som synker fortere enn Titanic?

Intermediate Shallow_ sin avatar
    Medlem siden
    Mar 2005
    Poster
    4,244
    Takk & like
    Nevnt
    2 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Så slem du er..
    Yamaha CX-A5000, Rotel RB 993x2 + RMB 1075, Audiovector Sign. Mi3-AV3Ci-Mi1, JVC DLA-X500, Oppo BDP-95EU Region Free

Min Hjemmekino Mine Bluray filmer

Intermediate Esp1 sin avatar
    Medlem siden
    Nov 2004
    Poster
    992
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Toshiba expected to announce death of HD DVD tomorrow, stop sales by March - Engadget

Japanese publication Nikkei has it that Toshiba president Atsutoshi Nishida will be announcing the final discontinuation of HD DVD tomorrow, as well as halted sales of hardware and media by March (as in days from now). Apparently Toshiba will pull its units from retail shelves, but has no intention to give burned early adopters any refunds (no kidding?); it sounds like the ceasefire will include the bare PC drives as well, so those hoping to keep using HD DVD as a personal data storage medium probably won't have much luck. Apparently the announcement will come alongside Toshiba's plans to build new semiconductor fabs, which we're sure they'll try to spin as an advancement that far overshadows the hill of beans (read: hundreds of millions) they've lost in the format war.

Intermediate tklev sin avatar
    Medlem siden
    Oct 2003
    Poster
    1,842
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Greit.. Denne tråden var en gang eneste grunnen til at jeg stakk innom AVForum, men jeg skjønner nå at det ikke har noen hensikt å bruke tid her. Jeg hadde håpt vi skulle få til en skikkelig slutt på "krigen", men det er tydeligvis viktigere å dra den ut.. Lykke til med det!

Intermediate Razortec sin avatar
    Medlem siden
    Mar 2007
    Poster
    1,679
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av tklev
    Greit.. Denne tråden var en gang eneste grunnen til at jeg stakk innom AVForum, men jeg skjønner nå at det ikke har noen hensikt å bruke tid her. Jeg hadde håpt vi skulle få til en skikkelig slutt på "krigen", men det er tydeligvis viktigere å dra den ut.. Lykke til med det!
    Det er jo helt frivillig å lese denne tråden, hvis en fortsatt ønsker å diskutere "krig" må vel det være lov....?

Intermediate SVS! -man sin avatar
    Medlem siden
    Jan 2005
    Sted
    Fredrikstad
    Poster
    2,629
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Det var da voldsomt til sutring naa, tklev!? Gaar det saa hardt inn paa deg at HD DVD taper?

Er krigen virkelig over eller maa vi vente til Toshiba sier den er over? Jeg mener at krigen ikke er over foer da.

Men jeg har sagt det foer, om noen av HD DVD-gjengen foeler seg traakket paa og mobbet saa er det vel bare aa holde seg vekk fra traaden. Her er det ingen som mobber enkeltpersoner, men at f.eks format.fighter synes enkelte mobber han, fordi man limer inn positive nyheter om BD og negative om HD DVD, faar bli hans problem.

Saa lenge Universal og Paramount ikke er BD, og Toshiba ikke annonserer en avslutning for HD DVD, er det absolutt noe aa diskutere.

Saa la oss andre faa lov til det, uten at enkelte skal nekte oss den muligheten. Har ikke hoert paa makan til barnslig sutring:-?
    Forsterker: Marantz SR7011
    Høyttalere:
    Klipsch RP280f - RP450C - RP250S - R115SW
    TV:
    Panasonic VT50 Plasma

Newcomer format.fighter sin avatar
    Medlem siden
    Nov 2007
    Poster
    105
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Nå forventer jeg ikke at gutta med blålys på taket skal ha noen forståelse for dette :-)

Det virker som noen tror at det som det man ikke ser, det skjer ikke. Et ran er et ran uansett om du som poltimann stikker bort dit eller velger å dra en annen vei. På samme måte er det "mobbing" av de dumme taperne som satset på HD DVD om de ser det heller ikke. Det er jo akkurat denne arrogante holdning som fikk meg til å registrere meg å kjøre en hard løype mot "overmakten" her inne.

Nå er det en rekke av disse innleggene som er grei informasjon om tilstanden men mange av disse er kun lagt inn for å irritere og provosere "taperne". Det hadde jo sikkert vært greit å puttet disse gledesutbruddene i en offisell Blu-Ray tråd heller. HD DVD er dødt, og Toshiba har nok innsett det som nesten alle andre.

Medlem siden
    Oct 2003
    Poster
    1,842
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av SVS! -man
    Saa la oss andre faa lov til det, uten at enkelte skal nekte oss den muligheten. Har ikke hoert paa makan til barnslig sutring:-?
    Takk! Har du lagt merke til at det kun er Blu-ray tilhengere som poster her? Ikke en eneste av de gamle HD DVD tilbederne har tilført tråden noe nytt i den siste tiden. Dette var tidligere en tråd som jeg syntes det var gøy å diskutere i, og jeg hadde håpt den skulle få en bedre ende enn dette. Når moderatorene ikke er intr. i å rydde opp, så melder jeg meg ut.

Jeg har allerede mistet 50% av innleggene mine her på forumet, som jeg har brukt utallige timer på å skrive.. Jeg mener også at jeg har forsøkt å holde en seriøs linje hele veien, men til slutt blir en lei..

Expert antiloop sin avatar
    Medlem siden
    Jun 2004
    Poster
    7,385
    Takk & like
    Nevnt
    2 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Esp1 må være ansatt hos blålys avdelingen til Sony. Makan til arrogant oppførsel er det lenge siden jeg har sett.

Newcomer
    Medlem siden
    Mar 2007
    Poster
    83
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av format.fighter
    Nå forventer jeg ikke at gutta med blålys på taket skal ha noen forståelse for dette :-)

Det virker som noen tror at det som det man ikke ser, det skjer ikke. Et ran er et ran uansett om du som poltimann stikker bort dit eller velger å dra en annen vei. På samme måte er det "mobbing" av de dumme taperne som satset på HD DVD om de ser det heller ikke. Det er jo akkurat denne arrogante holdning som fikk meg til å registrere meg å kjøre en hard løype mot "overmakten" her inne.

Nå er det en rekke av disse innleggene som er grei informasjon om tilstanden men mange av disse er kun lagt inn for å irritere og provosere "taperne". Det hadde jo sikkert vært greit å puttet disse gledesutbruddene i en offisell Blu-Ray tråd heller. HD DVD er dødt, og Toshiba har nok innsett det som nesten alle andre.

Hvis du føler deg mobbet av dette, og nærmest sipper. Hvordan overlever du i et samfunn?

Kutt ut overspillet

Intermediate
    Medlem siden
    Oct 2005
    Poster
    595
    Takk & like
    Nevnt
    1 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av SVS! -man
    Det var da voldsomt til sutring naa, tklev!? Gaar det saa hardt inn paa deg at HD DVD taper?

Er krigen virkelig over eller maa vi vente til Toshiba sier den er over? Jeg mener at krigen ikke er over foer da.

Men jeg har sagt det foer, om noen av HD DVD-gjengen foeler seg traakket paa og mobbet saa er det vel bare aa holde seg vekk fra traaden. Her er det ingen som mobber enkeltpersoner, men at f.eks format.fighter synes enkelte mobber han, fordi man limer inn positive nyheter om BD og negative om HD DVD, faar bli hans problem.

Saa lenge Universal og Paramount ikke er BD, og Toshiba ikke annonserer en avslutning for HD DVD, er det absolutt noe aa diskutere.

For meg er det ett fett dette her, hvorvidt man stenger denne tråden eller ikke egentlig. Jeg var bare lykkelig den dagen Warner valgte side slik at det ble en løsning. Og siden det har jo resten av BD folket feiret seieren, sagt at nå er det slutt for HD DVD. Så at det noe å diskutere da forstår jeg ikke helt at du mener.

Nå som HD DVD fansen sier det BD fansen har ventet på hele tiden - nemlig "ok, vi tapte, kan vi gå videre... "- så begynner man altså fra BD-gjengen på forumet her å si at joda - nå er det fortsatt noe å diskutere. Før var det jo udiskutabelt at BD ville vinne, ikke sant? Men nå som det faktisk ER over så... nei nå trengs det videre diskusjon av ... av hva da? Hvor flate ønskes det at de legger seg da før dere er fornøyde? Hehe.

MEN - det er jo høyst frivillig å dukke opp i tråden her - også for ex-røde. Så.. Men seriøst - å kalle det HD krigen lenger er feil i mine øyne da.

Ja, klart det er ting å diskutere. Men ikke hvem som vinner formatkrigen, og det var vel det denne tråden handlet om? HD DVD døde den dagen Warner valgte side . HD DVD gruppens taushet og avlysning av pressekonferanse dagen etter Warner gikk Blue, viste jo med all tydelighet at de selv skjønte at skuta sank. (Og så håper jeg ingen med båt ble sure for det "bildet" av situasjonen )

Nei - HD DVD folket får krabbe tilbake til sine egne HD DVD spesifikke tråder om spillerene sine og spekulere i hvor lenge det vil eksistere filmer og oppdateringer til sine avspillere. Det er jeg som HD DVD eier litt interessert i i hvert fall. Og så får BD eierne disutere kampen mot DVD, nye BD spillere, oppdateringer og utveksle teknisk info om innstillinger, problemløsning o.l. Og som også BD-eier er jeg interessert i det også.

Newcomer
    Medlem siden
    Jun 2007
    Poster
    14
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Ikke en eneste av de gamle HD DVD tilbederne har tilført tråden noe nytt i den siste tiden.
    Kanskje fordi de innså at de tok grundig feil? Altså ikke dem som likte formatet, men de som likte Toshiba, markedsstrategien deres og generelt sett hadde alt for god tro på hele HD-DVD-opplegget.

Krigen er vel uansett ikke fullbyrdet før Toshiba har annonsert tap, og Universal og Paramount har annonsert BR-supporten sin. Og selv etter da, må det jo være lov å diskutere videre for den som måtte ønske det.

Er jo tåpelig å skulle stenge tråden akkurat nå i seiersdansen. Er jo disse pressemeldingene Blu-ray-fansen har ventet på så alt for, alt for lenge.

Men seriøst - å kalle det HD krigen lenger er feil i mine øyne da.
    Folk diskuterer fortsatt andre verdenskrig, og den kalles da fortsatt for en krig. Jeg påstår ikke på noen som helst måte at denne diskusjonen vil forbli interessant i evigheten, men hva som er interessant å diskutere må da være opp til folket selv. Og er den ikke interessant for noen, forsvinner den fort ned i det dype trådarkivet helt av seg selv.

Expert Pogwaq sin avatar
    Medlem siden
    Oct 2003
    Poster
    5,452
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Palmedykker
    Likt PS2 PS3.... og HD DVD tygger DVD uten problemer..
    Absolutt ikke likt. Her er det snakk om bakoverkompatibilitet. Man kan fint spille av DVD på en HD DVD-spiller, men ikke omvendt. Eneste mulige løsning ville vært:

De kan jo bare selge en løs HD DVD til de som ønsker det på eldre spillere.
    Men ville folk kjøpt den? Ville utviklere laget spill til den? 17 millioner Xbox-eiere ville ikke uten videre svidd av en tusenlapp eller to på noe slikt, dersom det ikke fantes spill til den, og utviklerne ville ikke laget spill til den dersom ikke noen millioner Xbox-eiere hadde en slik.

Se bare på Sega CD, Sega 32X, Nintendo 64DD eller CD-spilleren til Atari Jaguar.

Så Xbox 360 blir nok sittende på DVD til maskinen fases ut. I neste generasjon ville jeg nesten tippe MS går for en nedlastbar infrastruktur, og kanskje fremdeles DVD som fysisk medium for å nå ut til de som fremdeles ikke kobler spillkonsollen på nett.

Newcomer
    Medlem siden
    Jan 2007
    Poster
    30
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Nok et krenkende overtramp fra Esp1....
    Jeg vil at moderatoren til denne tråden ber deg fjerne denne blasfemiske karikaturen som setter HD-DVD i ett dårlig lys.
    Dette begynner å bli sykt og har ingenting med et erfaringsutvekslingsforum av lyd og bilde å gjøre.Vi har hatt en telefonrunde i kveld med en del seriøse medlemmer og nå er dette forumet god på vei til å bli helt ødelagt.

Vi har videre avtalt å møtes til en demonstrasjon utenfor stortinget der vi vil rope høyt mens vi løper rundt, veiver med armene, setter fyr på blu-ray flagg, knekker, tråkker og spytter på blu-ray plater mens vi utsteder trusler.
    Videre vil det bli utdelt ryggsekker, før vi fordeler oss utover blu-ray eksklusive butikker.

Expert Pogwaq sin avatar
    Medlem siden
    Oct 2003
    Poster
    5,452
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0

Og vi akker oss over de usivilserte araberne som blir ville av noen tegninger.

Edit: Litt seint på kvelden, og etter å ha lest noen innlegg her er det ikke alltid så lett å ta ironien.

Grunnlegger lygren sin avatar
    Medlem siden
    Dec 2002
    Poster
    14,968
    Takk & like
    Blogginnlegg
    27
    Nevnt
    18 post(er)
    AVtorget feedback
    1
    (100.00% positive tilbakemeldinger)
    Skal si HD-DVD og Blu-ray drar frem nye sider vi tidligere ikke har vært vitne til her på forumet... Dette ligner jo nesten på en god gammeldags kabeldiskusjon!

Nå kan vi vel imidlertid endelig si oss relativt ferdig med diskusjonen rundt HD-DVD vs. Blu-ray, for selv om begge formatene sikkert kunne fungert godt side om side har nå Blu-ray "seiret" i første omgang. Hvis HD-DVD plutselig gjør revansj får det heller være, nå er fakta temmelig krystallklare. Samtidig er det jo et tankekors at vi om 3-4 år kanskje i all hovedsak benytter digital overføring av HD fremfor Blu-ray i alle tilfelle... Jeg sitter i USA nå, og her kan en leie HD-film fra Apple, og selv om kvaliteten riktignok ikke er på nivå med Blu-ray vil denne type tilgang på høykvalitets-video etter mitt syn gjøre mye med måten film distribueres i årene fremover hvis filmselskapene ønsker å bevege seg i denne retningen (avhenger vel egentlig av hvordan salgsutviklingen online utarter seg i tiden fremover).

Uansett, det faktum at denne tråden har blitt flyttet til "generell chitchat" innebærer ikke at en:

1. Ikke må forholde seg til gjennomtenkte skikkelig argumenter som i forumet for øvrig
    2. Aktivt repeterer seg selv når poenget allerede er avgitt opptil flere ganger tidligere
    3. Kan snakke nedsettende om personer og/eller holdninger
    4. Skal oppfordre til å "provosere"

De jeg henviser til vet hva jeg mener med det overstående, så jeg ser ingen grunn til å oppgi de aktuelle brukernavn. Poenget må bare være at en skal fortsette denne diskusjonen på saklig vis slik at vi unngår at kunnskapsrike og dyktige brukere som tklev finner seg andre jaktmarker som følge av lav kvalitet på innholdet her på AVforum.

Jeg tror nok personlig at vi kanskje burde beholdt tråden under de tekniske fora og heller moderert den fremfor å slippe den her under generell chitchat, men nå får en uansett forholde seg til overstående retningslinjer slik at vi unngår å degradere AVforum som sådan som den plattformen for fornuftig, teknisk diskusjon den faktisk er.

Takker på forhånd og setter pris på meldinger hvis overstående ikke overholdes!

Medlem siden
    Oct 2003
    Poster
    1,842
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av geofrank
    Kanskje fordi de innså at de tok grundig feil? Altså ikke dem som likte formatet, men de som likte Toshiba, markedsstrategien deres og generelt sett hadde alt for god tro på hele HD-DVD-opplegget.
    ???? Nettopp slike ting som dette gjør at jeg får lyst til å begynne å krangle igjen.. Men hva er poenget? Krigen er over, men jeg mener allikevel at frem til Warner gjorde sitt valg, så så så ikke HD DVD opplegget så ille ut.. Jeg hater å la slike utsagn få gå ubesvart, selv om det hadde vært det beste for å få slutt på dem..

Ut ifra treverket kommer nå forståsegpåere som skal prøve å vise hvor smarte *de* var som valgte Blu-Ray, mens vi som faktisk var midt oppe i "krigen" faktisk hadde gode argumenter for de tingene vi mente.(Så har vi slike som Esp1 som er i en helt annen kategori ). Ikke noe galt med det, men Esp1 har bestandig vært veeeldig sikker i sitt valg.

Newcomer format.fighter sin avatar
    Medlem siden
    Nov 2007
    Poster
    105
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av geofrank
    Seriøst? Slike innlegg burde ført til utestengelse på livstid fra samfunnet :-)
    Akkurat slike trollinnlegg er totalt unødvendig og viser jo bare hvor lite enkelte har satt seg inn i formatkrigen. HD DVD tilhengerne har i langt langt langt mindre grad hengt seg opp i produsenten enn formatet. For meg var formatet og dets egenskaper som gjorde det "best" for meg, ikke hvem og hvor mange som støttet det. Om det var Sony, Panasonic eller Toshiba er revnende likegyldig for meg. Desverre er det slik at BD tilhengerne har mer sett på hvem og hvor mange som stod bak og ikke fokusert på formatet og dets egenskaper. Men dette har vært diskutert før.

Newcomer
    Medlem siden
    Dec 2007
    Poster
    52
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av cliffy
    Hvis du føler deg mobbet av dette, og nærmest sipper. Hvordan overlever du i et samfunn?

Kutt ut overspillet
    Helt enig! Forresten må det jo være veldig degenererende å omtale seg selv og andre som har støttet HD-DVD som "tapere" og "taperfolket". Slutt å sutre!!! Alle kan velge feil! At man har valgt feil betyr ikke at man skal se på seg selv som "taper" i lang tid fremover. Det er faktisk mye psykologi i det. Omtaler man seg selv som taper lenge nok, så er det stor sjanse for at man blir akkurat det!

Side 647 av 653 FørsteFørste ... 147 507 517 527 537 547 557 567 577 587 597 607 617 627 637 643 644 645 646 647 648 649 650 651 ... SisteSiste

Stikkord for denne tråden

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •