HD formatkrigen. - Side 645

Sponsorer:
Takk Takk:  0
Like Like:  0
Side 645 av 653 FørsteFørste ... 145 505 515 525 535 545 555 565 575 585 595 605 615 625 635 641 642 643 644 645 646 647 648 649 ... SisteSiste
Viser resultater 12,881 til 12,900 av 13053
    Intermediate Esp1 sin avatar
    Medlem siden
    Nov 2004
    Poster
    992
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)
    Sitat Opprinnelig postet av GabbaGabbaHey!
    La oss ikke gi opp håpet helt enda!
    Selv om Toshiba har feiget ut, tror jeg fortsatt det er gode muligheter for at en annen produsent vil ta over HD-DVD og utvikle formatet videre.
    Det jeg tror vi bør konsentrere oss om nå er lansering og oppbygning av formatet i Kina og Afrika for deretter og erobre Russland-->europa-->verden..

Jeg har vært i samtaler med Kirkens nødhjelp, og de stiller sine misjonærer disponible for det gode budskap i Afrika.
    Norges idrettsforbund er også villige til å utstyre sine utøvere med røde toppluer inbrodert HD-DVD logo under OL i Kina.
    Vi har også fått Hans-Wilhelm med på laget for utvikling av en strategi rettet mot det russiske markedet.
    Ah, du tenker på den spesielle SSSR-HD-DVD varianten som vil bli laget i millionvis i uzbekistan og som også vil gjøre den vestlige HD DVD varianten superbillig å produsere. Disse knallbillige spillerne vil bli solgt billig av kjeder som Elkjip og Saturn og sørge for en klar dominans i HD format markedet.

Jeg tror vi har oppskriften på en vinner! ;-)

Expert Counterpointer sin avatar
    Medlem siden
    Jan 2005
    Poster
    6,311
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av technophile
    .....men det hadde ikke gjort noe om prisene etterhvert falt under den 'magiske' 200 kroners grensen ....
    Hvorfor ikke den magiske 100 kr grensen?
    Er ikke poenget jo billigere jo bedre. Des lavere pris jo høyere salg, så møter disse produksjonskostnadene pr enhet og DER går sikkert en magisk grense.

Newcomer
    Medlem siden
    Jan 2007
    Poster
    30
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Esp1
    Ah, du tenker på den spesielle SSSR-HD-DVD varianten som vil bli laget i millionvis i uzbekistan og som også vil gjøre den vestlige HD DVD varianten superbillig å produsere. Disse knallbillige spillerne vil bli solgt billig av kjeder som Elkjip og Saturn og sørge for en klar dominans i HD format markedet.

Jeg tror vi har oppskriften på en vinner! ;-)
    Jeg finner din sarkasme dypt sårende og forferdelig støtende, jeg kommer til å sladre til moderatorene! :evil:

Medlem siden
    Nov 2004
    Poster
    992
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av technophile
    Jeg har inntrykk av at de som ønsker tråden lukket er stort sett de samme som ikke liker at deres format har tapt (ville de samme folkene vært like ivrige etter å få tråden lukket dersom HD-DVD stod til vinst? Neppe). Dette bør naturligvis ikke være et grunnlag for om tråden skal lukkes eller ikke. Problemet her ligger nok heller hos holdningene til en enkelte og hvordan man takler HD-DVDs nederlag. De som mener at det ikke lenger er noe å diskutere kan jo simpelthen slutte å poste her.
    Jeg tror du beskrev situasjonen perfekt over.

Det ser ut som om "taperne" (i mangel av noe bedre uttrykk) ikke har evnen til å ta inn over seg gladmedling om at formatkrigen er slutt og det blir mulig for hele bransjen å pushe HD fra plate som et reelt alternativ på softwarefronten.

De mest ekstreme formatfrikerne kan selv gå tilbake i tråden å lese hva de skrev når Paramount meldte overgang i fjor høst.

Newcomer
    Medlem siden
    Feb 2006
    Poster
    12
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0

Long live Toshiba

I kveld fikk jeg bekreftet hvorfor jeg har vært en større fan av HD DVD enn Blu-ray...

...den j*vla PS3'n tok kvelden. Nesten flunkende ny maskin, kjørt bare litt over 20 Blu-ray-filmer + en håndfull DVD'er. Hadde sett på en DVD, trykket 'på Stop'-knappen, og da jeg skulle trykke 'Eject' så var hele maskinen gått i frø og bildet var låst. Skrudde av strømmen på maskinen, nappet ut kontakten en stund, inn med kontakten igjen, på med strømbryteren bak, men maskinen er like død. ARGH! :evil:

Snakker om B-vare, snakker om "Electronics for the masses"... :evil:

Intermediate technophile sin avatar
    Medlem siden
    Jun 2004
    Poster
    517
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Counterpointer
    Hvorfor ikke den magiske 100 kr grensen?
    Er ikke poenget jo billigere jo bedre. Des lavere pris jo høyere salg, så møter disse produksjonskostnadene pr enhet og DER går sikkert en magisk grense.
    Den 'magiske' grensen kan naturligvis diskuteres, men dette er ihvertfall mitt utgangspunkt. Jeg brukte 200 kroner som grense siden de fleste nye DVD-filmer koster 150-200 kroner. For at Blu-Ray skal begynne å kunne konkurrere med DVD, så bør prisene falle under 200 kr (ihvertfall etter min mening).

Jeg ser at enkelte norske kjeder idag selger BD filmer for litt over 200 kroner, men jeg har inntrykk av at dette er littegrann i overkant av hva folk flest er villig til å betale, til tross for at BD er teknisk bedre. Andre butikker selger BD filmer for godt over 300 kr, og dette er etter min mening altfor dyrt.

Det kan også være aktuelt å ha større salg på BD filmer, slik som i USA, slik at Blu-Ray får et litt bedre fotfeste nå i starten. Hvis enkelte BD-nyheter selges til samme pris som DVD-filmer (eller enda litt billigere for den saks skyld), så vil jo dette være et fristende tilbud for de som allerede har skaffet seg eller har planer om å skaffe seg en BD-spiller.

Det eneste problemet for mitt vedkommende er det begrensede utvalget (selv om flere av mine siste BD-filmer har vært kjøpt i Norge). Men dette vil etter alt å dømme rette seg opp litt senere i år, når de Skandinaviske distributørene satser eksklusivt på Blu-Ray.

Medlem siden
    Nov 2004
    Poster
    992
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Jeg tror du beskrev situasjonen perfekt over.

Det ser ut som om "taperne" (i mangel av noe bedre uttrykk) ikke har evnen til å ta inn over seg gladmedling om at formatkrigen er slutt og det blir mulig for hele bransjen å pushe HD fra plate som et reelt alternativ på softwarefronten.

De mest ekstreme formatfrikerne kan selv gå tilbake i tråden å lese hva de skrev når Paramount meldte overgang i fjor høst.
    Klokken er nå 7:17 i Japan, undres på om toppledelsen i Tosh er samlet til morgenkaffen for å ta den endelige avgjørelsen allerede i dag.

Intermediate Msport sin avatar
    Medlem siden
    Mar 2006
    Poster
    2,812
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av robertaas
    "Yeah, yeah, vi får det dårligste formatet. VHS har vunnet!"

Skjønner meg ikke på mange av folkene her.
    At du synes VHS er det suverene formate, flott for deg! For min del foretrekker jeg HDM med superb bilde og en knallgod lyd.

Sitat Opprinnelig postet av Teebee
    I kveld fikk jeg bekreftet hvorfor jeg har vært en større fan av HD DVD enn Blu-ray...

...den j*vla PS3'n tok kvelden. Nesten flunkende ny maskin, kjørt bare litt over 20 Blu-ray-filmer + en håndfull DVD'er. Hadde sett på en DVD, trykket 'på Stop'-knappen, og da jeg skulle trykke 'Eject' så var hele maskinen gått i frø og bildet var låst. Skrudde av strømmen på maskinen, nappet ut kontakten en stund, inn med kontakten igjen, på med strømbryteren bak, men maskinen er like død. ARGH! :evil:

Fordi du fikk en PS3 som tok kvelden alt for tidlig er HD DVD bedre? Selvsagt synd du var så uheldig, men tror neppe det BD sin skyld...

Intermediate technophile sin avatar
    Medlem siden
    Jun 2004
    Poster
    517
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Klokken er nå 7:17 i Japan, undres på om toppledelsen i Tosh er samlet til morgenkaffen for å ta den endelige avgjørelsen allerede i dag.
    Artikkelen fra TheDigitalBits (som jeg siterte over) antydet ihvertfall at en slik annonsering kunne komme allerede imorgen (på mandag). Uansett så virker det sannsynlig at denne annonseringen vil komme en gang iløpet av uken.

Intermediate tklev sin avatar
    Medlem siden
    Oct 2003
    Poster
    1,842
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0

Det er jo akkurat det jeg sier! Formatkrigen er slutt, da er det på tide å legge ned våpnene, og starte på nytt. Så lenge denne tråden er åpen, så er den som et åpent sår som ikke vil helbredes.

Når det gjelder Paramount, så har jeg aldri hevdet at det ville avgjøre krigen. Det var et viktig steg i riktig rettning for HD DVD, men uten flere studio (eller enda flere spillere på markedet) så var ikke det nok. Warner valgte side, og som jeg hele tiden har sagt, den siden Warner velger ville avgjøre krigen. Desverre valgte de Blu-Ray, så da må jeg leve med soner i enda et format.. :-( Irriterende..

Intermediate Razortec sin avatar
    Medlem siden
    Mar 2007
    Poster
    1,679
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Veldig mas om disse sonene. Veldig irriterende for de det gjelder, men i det store og hele er det vel kun noen få entusiaster som bryr seg om det vil jeg tro. Jeg husker når jeg kjøpte min sonefrie DVD-spiller, ja det var et must å ha sonefri. Nå kunne det ikke brydd meg mindre. Tror jeg har sett en film som har vært noe annet enn sone 2.

Betydningen av soner på filmer er nok mikroskopisk.

Newcomer
    Medlem siden
    Jul 2007
    Poster
    54
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Tklev, det er da helt frivillig å lese her. Det er ingen som tvinger deg til å gå inn her hvis du synes det er så ubehagelig. Jeeez...

Newcomer
    Medlem siden
    Jan 2007
    Poster
    30
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    tklev har helt rett!

Den som trur at Toshiba ville teke til nytte soneindeling dersom dei hadde sigra og filmselskapa hadde krevd det er ein noldus.

Og dei som trur at det nokon gong kjem ein "blu-ray" spelar på marknaden der ein kan take vekk sonene er noldusar og...

Intermediate Razortec sin avatar
    Medlem siden
    Mar 2007
    Poster
    1,679
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av GabbaGabbaHey!

Og dei som trur at det nokon gong kjem ein "blu-ray" spelar på markedet der ein kan ta bort sonene er noldusar og...
    Kremt!!!! DVDirect.NET da er jeg vel en noldus da eller :???:
    Ooops kansje det er Gabba som er det.......

Active Warblader sin avatar
    Medlem siden
    May 2004
    Poster
    356
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Teebee

Ja takke seg til dei himmelske firmaene som Microsoft og deirast fantastiske kvalitets produkter som er faktisk dei mest solide som verden noen sinne har sett! Feilrate på over 10% er jo umulig for andre å oppnå! For ikkje å snakke om Toshiba som og kun lager super kvalitets produkter og komponenter!! Slik som Cell BE chipen de var med og utvikle, som sitter i Playstation 3...... oops.... DAMN!! :twisted:

Newcomer
    Medlem siden
    Jan 2007
    Poster
    30
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Razortec
    Kremt!!!! DVDirect.NET da er jeg vel en noldus da eller :???:
    Ooops kansje det er Gabba som er det.......
    Du krenkjer kjenslene mine.

Newcomer
    Medlem siden
    Dec 2007
    Poster
    52
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0

Bill Hunt, Har sansen for hvordan han uttrykker seg

Tror en del i denne tråden kan ha utbytte av å lese dette med et "åpent hjerte"... Han beskriver "krigen" på en balansert og redelig måte. En del av de negative tilbakemeldingene han har fått fra "taperfolket" minner til forveksling om det som enkelte (klart i mindretall) får seg til å skrive her inne.

------------------------------

A source at Toshiba confirmed an earlier report by public broadcaster NHK that it was getting ready to pull the plug. "We have entered the final stage of planning to make our exit from the next generation DVD business," said the source, who asked not to be identified. He added that an official announcement could come as early as next week.

Additional reporting in the Japanese media suggests that Toshiba management is considering three options this week: 1) Continue selling HD-DVD players but stop manufacturing recorders, 2) Abandon the U.S. and Japanese markets and concentrate on Europe, and 3) Pull the plug on HD-DVD completely in all markets. Multiple industry sources are now telling The Bits that the third option is almost certainly the one Toshiba will take in order to cut their losses. An official press conference is expected likely within a week.
    Reaction around the Net from enthusiasts is about what you'd expect. We've gotten a lot of e-mails over the last couple of days, and most people seem as glad as we are that the format war is finally over. A couple people (who one can only assume didn't heed our advice on the matter) e-mailed the usual knee-jerk "F--k you! Your site sucks!" One of them less than politely suggested that we'd "obviously sold our journalistic integrity to Sony." Given how many pay-offs HAVE happened in this format war, I suppose one shouldn't be surprised that some see such things everywhere they look.

For kicks, here's what integrity means according to Merriam Webster: "Firm adherence to a code of especially moral or artistic values." And here's a code that's of particular importance to us here at The Bits: We have always sought to stand up for what we believe are the best interests of the majority of our readers.

Hey... this format war was forced on us all by the CE industry. (Thanks industry!) We said from the very start that it was going to divide enthusiasts and really be all around generally unpleasant. But make no mistake... the result of it was ALWAYS going to be that one of these formats would eventually fold like a cheap suit, or they both would. It was just a matter of time. Once both of these formats launched and were proven to deliver basically an equally good quality A/V experience, we here at The Bits wanted to make sure that our readers weren't going to get stuck with the new Betamax. So we carefully considered all the facts, and called things the way we saw them. We advised people to sit on the sidelines until it was all over, but also said that Blu-ray was ultimately the better bet in our opinion. Eventually, when things started to get silly, we just finally backed Blu-ray officially. You can be sure that those Bits readers who listened to us are today very glad they did. And for those who purchased HD-DVD instead, well... you can't say we didn't warn you. We certainly did our best.

Medlem siden
    Nov 2004
    Poster
    992
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av tklev

Det er jo akkurat det jeg sier! Formatkrigen er slutt, da er det på tide å legge ned våpnene, og starte på nytt. Så lenge denne tråden er åpen, så er den som et åpent sår som ikke vil helbredes.
    Det du sier er at du vil slippe å lese mer om Toshibas, Paramount og Universals avhopping fra ditt foretrukne format her i denne tråden. Og det er en ganske barnslig reaksjon IMO.

Du valgte selv å investerer i Toshibas proprietære HD format på tross av:
    a) formatkrigen - som i seg selv var et usikkerhetsmoment
    b) advarsler om HD DVD ikke ville klare seg, uttrykt bla av undertegnede siden august 2005!

Intermediate
    Medlem siden
    Oct 2005
    Poster
    595
    Takk & like
    Nevnt
    1 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Det du sier er at du vil slippe å lese mer om Toshibas, Paramount og Universals avhopping fra ditt foretrukne format her i denne tråden. Og det er en ganske barnslig reaksjon IMO.

Du valgte selv å investerer i Toshibas proprietære HD format på tross av:
    a) formatkrigen - som i seg selv var et usikkerhetsmoment
    b) advarsler om HD DVD ikke ville klare seg, uttrykt bla av undertegnede siden august 2005!
    Ja, klart. Hadde alle hørt på deg i 2005... For tre år siden! Makan, å trosse dine advarsler var ikke lurt...Toshiba kunne spart noen kroner der bl.a. Nei, nå soler du egoet ditt sterkt synes jeg. Og det har du ingen grunn til for i 2005 visste du like lite om utfallet som alle andre.

Les punkt a) en gang til, du skrev det selv. Husk at mange valgte å invistere i HD DVD. Derfor kunne dette faktisk kalles en formatkrig. Og det var usikkerhet, faktisk ganske lenge. Noen valgte kjerringa, andre dattera og mange valgte begge. Og til sluttet ble balansen til den ene siden så stor at vi fikk en løsning. Men ikke prøv å kile inn at du visste dette allerede i 2005, for da gjettet du like mye som alle andre.

Nei folkens, kanskje vi skal opprette to andre tråder.
    En tråd kalt "Støttegruppen for sorgtunge HD DVD esktremister. La meg sørge og minnes mitt format i fred"
    Og en annen tråd "Hurra, jeg fikk rett! Deilig deilig deilig!"

Newcomer
    Medlem siden
    Dec 2007
    Poster
    52
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Potetgullmannen
    Ja, klart. Hadde alle hørt på deg i 2005... For tre år siden! Makan, å trosse dine advarsler var ikke lurt...Toshiba kunne spart noen kroner der bl.a. Nei, nå soler du egoet ditt sterkt synes jeg. Og det har du ingen grunn til for i 2005 visste du like lite om utfallet som alle andre.

Nei folkens, kanskje vi skal opprette to andre tråder.
    En tråd kalt "Støttegruppen for sorgtunge HD DVD esktremister. La meg sørge og minnes mitt format i fred"
    Og en annen tråd "Hurra, jeg fikk rett! Deilig deilig deilig!"
    Ser at det finnes en god del sårede følelser her i tråden. Selv "hoppet jeg ikke på Hi-Def" før jeg følte meg ganske sikker (desember 2007). For meg er det litt vanskelig å forstå at HD-DVD tilhengerne ikke bare kan ta inn over seg at "javel, når det ble slik at Blu-ray siden vant så er det ikke til å endre og avslutte krangelen om hva og hvorfor". Fortid er fortid og er ikke til å endre!!!

La oss heller se fremover og gå sammen om å støtte Hi-Def som format slik at utvalg og priser på HW og software raskt nærmer seg St. DVD. Dette vil alle være tjent med. Skulle gjerne kunnet plukke opp Blu-ray filmer på nærmeste Rema/Rimi butikk!

blu-ray-only

Side 645 av 653 FørsteFørste ... 145 505 515 525 535 545 555 565 575 585 595 605 615 625 635 641 642 643 644 645 646 647 648 649 ... SisteSiste

Stikkord for denne tråden

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •