HD formatkrigen. - Side 643

Sponsorer:
Takk Takk:  0
Like Like:  0
Side 643 av 653 FørsteFørste ... 143 503 513 523 533 543 553 563 573 583 593 603 613 623 633 639 640 641 642 643 644 645 646 647 ... SisteSiste
Viser resultater 12,841 til 12,860 av 13053
    Intermediate Esp1 sin avatar
    Medlem siden
    Nov 2004
    Poster
    992
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)
    Sitat Opprinnelig postet av Soundfre@k
    Toshiba Corporation has decided to withdraw from next generation high-definition DVD production.

Toshiba has been struggling with its version of the next generation DVD format, as support for Blu-ray technology has spread among US retailers.

Toshiba has been in heated competition with other Japanese electronic giants such as Sony, Panasonic and Hitachi, which produce the high-definition DVD format, Blu-ray.

The Blu-ray format now makes up 90 percent of the Japanese high-definition DVD market after winning last year's price war for DVD recorders and players.

Toshiba faced even more difficulty when the major movie studio, Warner Brothers Entertainment, announced that it planned to use only the Blu-ray format for its movie software.

The company said it will continue to sell HD-DVD products for a while but will stop further development of HD DVD. Meanwhile, it said its DVD factories in Aomori Prefecture, northern Japan, would be closed.

Market observers said that Toshiba could suffer a loss of hundreds of millions of US dollars.

NHK WORLD DAILY NEWS

Ok, det ser ut som man kan stenge tråden snart.
    Vel, ser ikke noe poeng i en prematur stengning før alle momenter er avklart og belyst. Det må være rom for litt etterpåklokskap uten at det skal bli kalt "bærete" eller "tråkking på andre".

Denne korte nyhetsnotisen er interessant, men det fremkommer ikke på hvilken måte Tosh har frigitt denne informasjonen til media/NHK.

Vi får vente på mer offiselle pressemeldinger fra Toshiba. I tillegg står står vel Universal og Paramount klare i kulissene med sine BD annonseringer vil jeg tro.

Medlem siden
    Nov 2004
    Poster
    992
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Flere som har sett denne på digital bits:

"I received a letter back from the Toshiba fulfillment house denying my five free discs. They stated that my invoice was not within the time period of the offer. My invoice from Amazon.com was dated Dec 9th, 2007, clearly within the Oct 1, 2007 to Feb 28, 2008 range they gave on their offer flyer. What is more insidious is the invoice I sent them and they sent back to me was marked up with a ballpoint pen to cross out the date. When I called them at 800-405-7520 to try to get some understanding of why my five free disc offer was rejected... I was informed that I would have to resubmit it. I told them to go &*%$ *%$ I do not have time for their petty games."

Intermediate Soundfre@k sin avatar
    Medlem siden
    Nov 2003
    Poster
    4,383
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Esp1
    Vel, ser ikke noe poeng i en prematur stengning før alle momenter er avklart og belyst. Det må være rom for litt etterpåklokskap uten at det skal bli kalt "bærete" eller "tråkking på andre".

Denne korte nyhetsnotisen er interessant, men det fremkommer ikke på hvilken måte Tosh har frigitt denne informasjonen til media/NHK.

Vi får vente på mer offiselle pressemeldinger fra Toshiba. I tillegg står står vel Universal og Paramount klare i kulissene med sine BD annonseringer vil jeg tro.
    Jada, skrev "snart". Etter litt research så ser jeg at NHK er Japans rikskringkaster (som NRK etc). Kommer sikkert pressemeldinger før en børsåpning til uken, forhåpentligvis natt til mandag norsk tid.

/S

Intermediate Soundfre@k sin avatar
    Medlem siden
    Nov 2003
    Poster
    4,383
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Toshiba to give up on HD DVD, end format war: source | Technology | Reuters

Japanese public broadcaster NHK had earlier reported that Toshiba would suffer losses in the tens of billions of yen (hundreds of millions of dollars) as it scrapped production of HD DVD players and recorders and took other steps to exit the business.

The company source told Reuters that Toshiba was in the final stages of planning to exit the HD DVD business and that an official decision would be made soon.

Newcomer
    Medlem siden
    Dec 2007
    Poster
    52
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Soundfre@k
    Toshiba to give up on HD DVD, end format war: source | Technology | Reuters

Japanese public broadcaster NHK had earlier reported that Toshiba would suffer losses in the tens of billions of yen (hundreds of millions of dollars) as it scrapped production of HD DVD players and recorders and took other steps to exit the business.

The company source told Reuters that Toshiba was in the final stages of planning to exit the HD DVD business and that an official decision would be made soon.
    Da tok jeg ikke feil når jeg tidligere har skrevet at Toshiba drev med opphørssalg!

Godt at dette nå er over, slik at vi har ett format for HD video å forholde oss til!!!

blu-ray-only

PS! NÅ kan vel alle høre "the fat lady..."???

Newcomer format.fighter sin avatar
    Medlem siden
    Nov 2007
    Poster
    105
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av blu-ray-only
    Da tok jeg ikke feil når jeg tidligere har skrevet at Toshiba drev med opphørssalg!

Godt at dette nå er over, slik at vi har ett format for HD video å forholde oss til!!!

blu-ray-only

PS! NÅ kan vel alle høre "the fat lady..."???
    Og poenget med dette innlegget bortsett for å plage å hovere over HD DVD tilhengerne er?

Intermediate Dan sin avatar
    Medlem siden
    Oct 2004
    Poster
    748
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Pytt pytt. Tråden kan sikkert leve, så har spesielt interesserte et sted å legge inn linker som er negativt ladet overfor HD DVD. Det gjør sikkert veldig godt for noen.

Når det gjelder den egentlige kampen, nå BD mot DVD, så er det egen link for dette.

Medlem siden
    Nov 2004
    Poster
    992
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av blu-ray-only

Nei, det er nok sant. Vi så jo det gjennom den refokuserte markedsføringen der spillernes viktigste egenskap ble oppskalering av SD DVD.

Nå som både Tosh og Wal*Mart har fått ryddet unnå litt beholdning så avslutter de produksjon og videre salg.

Nå som "kilder i Tosh" har lekket nyheten så kan vi nok forvente en mer offisiell melding i løpet av kort tid.

Intermediate robertaas sin avatar
    Medlem siden
    Dec 2002
    Poster
    3,118
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    IFA 2008 vil bli mindre spennende. Hvilken ny krig skal ta over fokus?

Plasma vs. LCD blir liksom ikke helt det samme.

Newcomer
    Medlem siden
    Jan 2008
    Poster
    19
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    TOKYO (Reuters) - Toshiba Corp (6502.T) is planning to give up on its HD DVD format for high definition DVDs, conceding defeat to the competing Blu-Ray technology backed by Sony Corp (6758.T), a company source said on Saturday

Toshiba to give up on HD DVD, end format war: source - Yahoo! News

Palmedykker

Medlem siden
    Nov 2004
    Poster
    992
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Jøss, Transformers dobbelt disc på Bd ser ut til å være i annonsert:

Paramount's Transformers showing up in Blu-ray attire? - Engadget HD

"Nevertheless, an eagle-eyed Circuit City employee has apparently located Transformers in its internal database completely doused in Blu. You heard right -- a Blu-ray 2-disc edition of the Michael Bay flick is reportedly showing up with a UPC code different than the HD DVD version. 'Course, this really isn't quite as surprising today as it would've been yesterday -- you know, considering that BD and HD VMD are really the only options left for studios to run to -- but feel free to make of it what you will."

Newcomer
    Medlem siden
    Jan 2008
    Poster
    19
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Jøss, Transformers dobbelt disc på Bd ser ut til å være i annonsert:

Paramount's Transformers showing up in Blu-ray attire? - Engadget HD

"Nevertheless, an eagle-eyed Circuit City employee has apparently located Transformers in its internal database completely doused in Blu. You heard right -- a Blu-ray 2-disc edition of the Michael Bay flick is reportedly showing up with a UPC code different than the HD DVD version. 'Course, this really isn't quite as surprising today as it would've been yesterday -- you know, considering that BD and HD VMD are really the only options left for studios to run to -- but feel free to make of it what you will."
    Kan være tegnefilmen Transformers som har dukket opp.... den er utgitt på Blue Ray..

Amazon.co.uk: Transformers - The Movie [Blu-ray] [1986]: DVD: Peter Cullen,Nelson Shin

Palmedykker

Intermediate Msport sin avatar
    Medlem siden
    Mar 2006
    Poster
    2,812
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Ærlig talt, kan ikke se at jeg har tråkket på noen i løpet av de siste månedene etter at Warner annonserte sitt valg.
    Trodde ikke du hadde gjort noe annet? Mulig jeg har lest feil da.... Synes stort sett at du ikke har gjort noe annet enn å være drittlei, men håper jeg har tatt feil. Dokumentasjon velger jeg ikke å hente frem - du vet selv hva du har skrevet....

On-topic: Hvis det stemmer at Toshiba legger ned HD DVD produksjone, blir vel også Paramount og Universal frigitt. Håper inderlig det stemmer og man snart kan få alle ny utgivelser på BD :-D

Og jeg må si jeg ærlig og oppriktig synes synd på de som har kjøpt HD DVD, men trøsten er at spilleren slår seg ikke av selv om produksjonen av HD DVD stopper opp. Og mange billige spillere å kjøpe som backup hvis man har mange filmer.

Intermediate Herminator sin avatar
    Medlem siden
    Feb 2007
    Poster
    2,000
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    HAdde en grunn vært fint om Toshiba legger opp ja, sånn at det uten tvil for noen kun er ett format som har fremtid. Håper da at blu-ray synker i pris og at det kommer sonefri spillere(hater soner!). Selv kjøpte jeg HD-DVD spilelr til 1500kr med 5 filmer jeg enda ikke har sendt krav på. Jeg var jo fult klar over situasjonene og gjorde det mest for litt morro. Det er jo alltid gøy med noe nytt. Dessuten så er bildet på NTSC dvd'er bedre enn på min oppo 981, men på pal så sliter den med deinterlacing(trappetrinn).

Kan jo håpe på enda mere salg av hd-dvd'er

Expert AndersT2 sin avatar
    Medlem siden
    Feb 2004
    Poster
    5,463
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Dette har vel ligget i kortene en stund nå.

Tok akuratt og avbestilte mine siste 2 HD DVDer som lå i bestilling. Tipper Paramount er kjapt ute med de på BD når de nå sikkert hopper på BD toget. (Beowulf og Bee Movie)

Da ble en veldig forsinket Blade Runner Box den siste jeg fikk på formatet (Ironisk nok så fikk jeg 2 stykker av den, hvis noen har lyst på en uåpnet til en meget bra pris)

Intermediate technophile sin avatar
    Medlem siden
    Jun 2004
    Poster
    517
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av tklev
    Da burde det vel ikke være noe problem å offisielt erklære denne tråden for lukket?
    Bare fordi du mener at det ikke er noe å diskutere lenger? Nei, det blir for navlebeskuende å forlange at alle tråder som ikke interesserer en lenger skal lukkes. Hvis du føler at denne tråden ikke lenger er av interesse så kan du bare forlate den. Du ikke poste her

Jeg mener tråden bør holdes åpen så lenge det er interesse for emnet, og så lenge diskusjonene holder seg til emnet og på et relativt saklig nivå.

Selv om formatkrigen i praksis er over (sjansen for et HD-DVD comeback anser jeg kun som akademiske eller teoretiske), så er det f.eks. forventet at det vil komme flere annonseringer fra bl.a. Universal og Paramount senere i år, og disse vil kunne være gjenstand for videre diskusjoner. Det samme gjelder Toshibas offisielle annonseringer vedrørende HD-DVDs fremtid. Diskusjonene vil naturligvis dreie i en litt annen retning nå som HD-DVD ligger i koma (for å si det på den måten), men det betyr ikke at formatkrigen som emne ikke lenger er relevant.

Jeg kan illustrere dette med et eksempel: Ta for eksempel VHS vs Beta krigen. Den er selvsagt forlengst over, men det hindrer ikke folk og filmhistorikere i å diskutere den nesten 30 år senere. Det er (naturligvis) ikke noen regel her om at alle historiske hendelser som tilhører fortiden ikke kan diskuteres.

Til tross for skittkastingen her til tider så har tråden fungert som en fin samletråd for annonseringer (og påfølgende diskusjoner) tilknyttet formatkrigen. Det har jo også vært en kilde til god og nyttig informasjon for mange.

Newcomer
    Medlem siden
    Jan 2008
    Poster
    19
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Wikipedia..

"It has been confirmed by an unnamed source at Toshiba that it was getting ready to pull the plug, with official announcement can be expected as early as next week. "

HD DVD - Wikipedia, the free encyclopedia

Palmedykker

Expert Counterpointer sin avatar
    Medlem siden
    Jan 2005
    Poster
    6,311
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    For å være ærlig , kunne det ha vært deilig med en endelig avklaring om HD DVD. Dette til tross for at jeg var og fremdeles er tilhenger av to format.

Men får en Universal og Paramount over på BD så er det ikke noe problem at det blir ett format. HD er et must uansett, selv med soner og forholdsvis høye priser på film (er kun interesert i sone B = forholdsvis høy pris enn så lenge)

Newcomer
    Medlem siden
    Jan 2006
    Poster
    73
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0

Newcomer
    Medlem siden
    Dec 2007
    Poster
    52
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av hobby
    En god nyhet kan ikke gjentaes for ofte :-D

Side 643 av 653 FørsteFørste ... 143 503 513 523 533 543 553 563 573 583 593 603 613 623 633 639 640 641 642 643 644 645 646 647 ... SisteSiste

Stikkord for denne tråden

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •