HD formatkrigen. - Side 642

Sponsorer:
Takk Takk:  0
Like Like:  0
Side 642 av 653 FørsteFørste ... 142 502 512 522 532 542 552 562 572 582 592 602 612 622 632 638 639 640 641 642 643 644 645 646 652 ... SisteSiste
Viser resultater 12,821 til 12,840 av 13053
    Expert Counterpointer sin avatar
    Medlem siden
    Jan 2005
    Poster
    6,311
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)
    Sitat Opprinnelig postet av Esp1
    Vel, _jeg_ hadde rett og ser ingen grunn til at du ikke skal innrømme det...
    Med høyde for at du muligens kan ha prøvd på ironi, tror jeg du må være en av de dårligste "vinnerne" jeg har vært borti. Tklev er utrolig generøs som svarte på noe slikt!

Intermediate Esp1 sin avatar
    Medlem siden
    Nov 2004
    Poster
    992
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Counterpointer
    Med høyde for at du muligens kan ha prøvd på ironi, tror jeg du må være en av de dårligste "vinnerne" jeg har vært borti. Tklev er utrolig generøs som svarte på noe slikt!
    ITavisen | - Jeg sa jo at Blu-Ray ville vinne!

Intermediate
    Medlem siden
    Sep 2003
    Poster
    860
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0

Smile

Sitat Opprinnelig postet av blu-ray-only
    HD-DVD er død nå. Det betyr (dessverre for dem som støttet formatet) at det ikke kommer til å bli laget nye typer HD-DVD spillere.

For oss andre betyr det at det endelig er KUN ett HD-format igjen, noe som vil øke salg og fjerne den siste rest av forvirring.

Nå er det bare å si velkommen til Universal og Paramount. Ønsker også at Toshiba kommer med i Blu-ray leiren. Det skjer nok i løpet av året....

blu-ray-only
    Er HDDVD offisielt erklært død? Hvortid skjedde det? Har Universal og Paramount gått overtil BD? Dersom det er korrekt så kan jeg selvsagt gratulere med seieren.Jeg er glad for å ha begge systemene.Men-jeg er også glad for at jeg har en meget god DVDspiller fra Tosh.Jeg håper at du kan bekrefte at HDDVD er død fra offisielt hold?
    Stølen

Intermediate
    Medlem siden
    Dec 2002
    Poster
    1,820
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Counterpointer
    Stattestikken er pr i dag;

De ti mest aktive har skrevet 5979 av 12810 innlegg :razz:
    Uffda, og den tiden kunne vi brukt til å se HD!:shock:

Intermediate SVS! -man sin avatar
    Medlem siden
    Jan 2005
    Sted
    Fredrikstad
    Poster
    2,629
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av stølen
    Er HDDVD offisielt erklært død? Hvortid skjedde det? Har Universal og Paramount gått overtil BD? Dersom det er korrekt så kan jeg selvsagt gratulere med seieren.Jeg er glad for å ha begge systemene.Men-jeg er også glad for at jeg har en meget god DVDspiller fra Tosh.Jeg håper at du kan bekrefte at HDDVD er død fra offisielt hold?
    Stølen
    Ja, tklev bekreftet det litt lengre opp i tråden
    Forsterker: Marantz SR7011
    Høyttalere:
    Klipsch RP280f - RP450C - RP250S - R115SW
    TV:
    Panasonic VT50 Plasma

Intermediate
    Medlem siden
    Sep 2003
    Poster
    860
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0

Smile

Sitat Opprinnelig postet av SVS! -man
    Javel,betyr det at Universal og Paramount er sluttet å lage HDDVD plater?
    Er tklev offisielt hold? Jeg har ikke vært inne på denne tråden i det siste så jeg er ikke klar over at HDDVD nå er død offisielt,slik flere nå hevder.Ja,da er det vel bare å legge ned denne tråden.
    Stølen

Intermediate tklev sin avatar
    Medlem siden
    Oct 2003
    Poster
    1,842
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av SVS! -man
    Nja, mitt argument her i tråden har vært at Blu-Ray vant krigen, og at HD DVD skal få lov til å dø i fred. Jeg har t.o.m. fjernet signaturen min for å fjerne enhver tvil om hva jeg mener. HD DVD vil fortsatt *eksistere*, men det kommer aldri til å bli noen konkurrent til Blu-Ray igjen.

Krigen er over, steng tråden.

Intermediate Soundfre@k sin avatar
    Medlem siden
    Nov 2003
    Poster
    4,383
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Esp1
    Vel, _jeg_ hadde rett og ser ingen grunn til at du ikke skal innrømme det...
    Jada, jeg husker du rapporterte fra messen der HD DVD P.G. stakk ut med halen mellom beina. Men jeg tipper vi alle er overrasket over hvor langt strikken er strukket i denne krigen.

PS. Jeg er for å holde denne tråden åpen. Det vil komme andre annonseringer som kan tilhøre kategorien BD vs HD DVD krigen. Vi kommer for eksempel til å trenge å diskutere at Uni går blu, Para går blu og sist men ikke minst at Tosh napper ut pluggen jager ut alle fra festlokalene og tar tak i oppgaven å rydde opp med en skikkelig hang over.

Fritt gjengitt og med egen vri:
    All things must come to an end, it's a matter of time and how we want to exit.

Medlem siden
    Nov 2004
    Poster
    992
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    HD DVD deathwatch: we're making it official - Engadget

"HD DVD fans, we hate to do this to you, but it's time we called it. HD DVD is now officially on Engadget deathwatch. We haven't put anything important on deathwatch since TiVo in 2005 (which, as you may recall, still stands); but just as then, we have to step back from our personal preferences and investments in media and gear, ignore the rumors and hearsay, and take a close look at where things stand. We don't need Michael Bay to tell us the writing's on the wall."

Medlem siden
    Oct 2003
    Poster
    1,842
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Soundfre@k
    PS. Jeg er for å holde denne tråden åpen. Det vil komme andre annonseringer som kan tilhøre kategorien BD vs HD DVD krigen. Vi kommer for eksempel til å trenge å diskutere at Uni går blu, Para går blu og sist men ikke minst at Tosh napper ut pluggen jager ut alle fra festlokalene og tar tak i oppgaven å rydde opp med en skikkelig hang over.
    Diskutere? Det du og dine medsammensvorne er mest opptatt av er å ha et forum hvor dere kan vise alle hvor rett dere har hatt. Det har ingen hensikt i å diskutere dette, det eneste rette er å stenge tråden. Tenk om en ny person kommer hit, og begynner å lese denne tråden fra starten av, han/hun kan jo få inntrykket av at HD DVD faktisk er en aktør i denne "krigen", og at den fortsatt ikke er avgjort?

Det viktige nå er å få vekk illusjonen av at vi har en krig, slik at vi kan starte å fokusere på det formatet som vant HDM-krigen.

Newcomer format.fighter sin avatar
    Medlem siden
    Nov 2007
    Poster
    105
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Mener også denne tråden bare kan stenges. Den består nå bare av håningen til Esp1 og SVS-man av de som valgte å støtte det formatet som de mente var best, ikke hadde mest sjanse for å vinne.

Det burde heller opprettes en offisell Blu-Ray informasjons tråd som ikke ligger GC.

Det er alt for mange som er glad i å tråkke på noen som ligger nede.

Skjønner ikke hvorfor dere er så stolt over at dere holdt med det formatet som hele tiden har ligget ann som det eneste formatet som kunne stå alene igjen (hvis ikke man klarte å holde liv i begge).

Takker tklev og trondmm for mange gode og balanserte innlegg i denne tråden. HD DVD R.I.P

Newcomer
    Medlem siden
    Dec 2007
    Poster
    52
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av stølen
    Stølen
    Hva skal egentlig til for at du ser skriften på veggen? Med alle de annonseringer som har vært har dette kommet så langt at det er HELT UMULIG å snu!

HD-DVD er død! Steng tråden og opprett en som handler om Blu-ray og en teknisk diskusjon om formatet (slik som har blitt foreslått).

blu-ray-only

PS! Skjønner ikke at enktelte HD-DVD fan vil pine seg selv ved å fornekte det som 99% av andre aktører har innsett!

Medlem siden
    Nov 2003
    Poster
    4,383
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av tklev
    Diskutere? Det du og dine medsammensvorne er mest opptatt av er å ha et forum hvor dere kan vise alle hvor rett dere har hatt. Det har ingen hensikt i å diskutere dette, det eneste rette er å stenge tråden. Tenk om en ny person kommer hit, og begynner å lese denne tråden fra starten av, han/hun kan jo få inntrykket av at HD DVD faktisk er en aktør i denne "krigen", og at den fortsatt ikke er avgjort?

Det viktige nå er å få vekk illusjonen av at vi har en krig, slik at vi kan starte å fokusere på det formatet som vant HDM-krigen.
    Forhåpentligvis så ser han/hun at det er over 642 sider i denne tråden og hopper til siste. Den eneste måten å hindre at noen leser tråden er å slette den fra jordens overflate.

Jeg har vært en du kaller tilhenger og medsammensvoren av BD. Men jeg er først og fremst glad for at det ser ut til å bli en snarlig avklaring og at vi får ETT format fremover. Jeg synes hele krigen har vært forkastelig og at både HD DVD og BD har vært umåtelig arrogante ovenfor sluttbrukeren siden de ikke klarte å komme til enighet om ett format før de lanserte.

Jeg har hele tiden hevdet at det var mest sannsynlig at BD vant (over HD DVD), men mest sannsynlig betyr ikke at formatet faktisk vinner. For eksempel er det mest sannsynlig at du ikke vinner i lotto (selv om sammenligningen er dårlig så viser det poenget) så er det også en liten sannsynlighet for at du vinner. Hvis du vinner i lotto, så kan du i ettertid si at det var lurt å spille, mens jeg sa det var dumt fordi du mest sannsynlig ville tape. Situasjonen er dermed endret når man vet utfallet og vet hva som var klokt å gjøre.

Jeg er tilhenger av å stenge tråden, men mener det er prematurt. La oss vente og se om det kommer noen annonseringer av de tre nevnte partene.

Medlem siden
    Nov 2003
    Poster
    4,383
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Toshiba Corporation has decided to withdraw from next generation high-definition DVD production.

Toshiba has been struggling with its version of the next generation DVD format, as support for Blu-ray technology has spread among US retailers.

Toshiba has been in heated competition with other Japanese electronic giants such as Sony, Panasonic and Hitachi, which produce the high-definition DVD format, Blu-ray.

The Blu-ray format now makes up 90 percent of the Japanese high-definition DVD market after winning last year's price war for DVD recorders and players.

Toshiba faced even more difficulty when the major movie studio, Warner Brothers Entertainment, announced that it planned to use only the Blu-ray format for its movie software.

The company said it will continue to sell HD-DVD products for a while but will stop further development of HD DVD. Meanwhile, it said its DVD factories in Aomori Prefecture, northern Japan, would be closed.

Market observers said that Toshiba could suffer a loss of hundreds of millions of US dollars.

NHK WORLD DAILY NEWS

Ok, det ser ut som man kan stenge tråden snart.

Medlem siden
    Nov 2003
    Poster
    4,383
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0

Intermediate Shallow_ sin avatar
    Medlem siden
    Mar 2005
    Poster
    4,244
    Takk & like
    Nevnt
    2 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Jeg synes denne tråden bør fortsette til Toshiba offisielt har erklært HD DVD død. Finner fremdeles endel interessante linker her, spesielt fra 'esp1', linker som det ikke vil passe å plasssere i en 'blu ray specs.' tråd..

'Edit' og mens jeg skrev min post kom vel nesten den erklæringen
    Yamaha CX-A5000, Rotel RB 993x2 + RMB 1075, Audiovector Sign. Mi3-AV3Ci-Mi1, JVC DLA-X500, Oppo BDP-95EU Region Free

Min Hjemmekino Mine Bluray filmer

Intermediate Shallow_ sin avatar
    Medlem siden
    Mar 2005
    Poster
    4,244
    Takk & like
    Nevnt
    2 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Hvorfor kommer ikke denne tråden opp på avforum.no's førsteside over siste innlegg lenger ??
    Yamaha CX-A5000, Rotel RB 993x2 + RMB 1075, Audiovector Sign. Mi3-AV3Ci-Mi1, JVC DLA-X500, Oppo BDP-95EU Region Free

Min Hjemmekino Mine Bluray filmer

Medlem siden
    Oct 2003
    Poster
    1,842
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Da burde det vel ikke være noe problem å offisielt erklære denne tråden for lukket?

Medlem siden
    Nov 2004
    Poster
    992
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av format.fighter

Mener også denne tråden bare kan stenges. Den består nå bare av håningen til Esp1 og SVS-man av de som valgte å støtte det formatet som de mente var best, ikke hadde mest sjanse for å vinne.
    Ærlig talt, kan ikke se at jeg har tråkket på noen i løpet av de siste månedene etter at Warner annonserte sitt valg.

På den annen side; hva var best med HD DVD? Det klarer jeg ikke å se. HD DVD kom først i salg og jeg tror det er årsaken til at mange AV fantaster havnet på HD DVD siden. Først på banen og sterket subsidisert priser fra Tosh var HD DVD sine klare fortrinn. Rent teknisk så vinner også BD mener jeg som tror at ting som lagringskapasitet og brukerbitrate faktisk betyr noe.

Medlem siden
    Nov 2004
    Poster
    992
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Shallow_
    Hvorfor kommer ikke denne tråden opp på avforum.no's førsteside over siste innlegg lenger ??
    For de den har blitt plassert i chit chat avdelingen for å hindre at nettop det skjer.

Side 642 av 653 FørsteFørste ... 142 502 512 522 532 542 552 562 572 582 592 602 612 622 632 638 639 640 641 642 643 644 645 646 652 ... SisteSiste

Stikkord for denne tråden

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •