HD formatkrigen. - Side 641

Sponsorer:
Takk Takk:  0
Like Like:  0
Side 641 av 653 FørsteFørste ... 141 501 511 521 531 541 551 561 571 581 591 601 611 621 631 637 638 639 640 641 642 643 644 645 651 ... SisteSiste
Viser resultater 12,801 til 12,820 av 13053
    Intermediate Esp1 sin avatar
    Medlem siden
    Nov 2004
    Poster
    992
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)
    Sitat Opprinnelig postet av tklev
    Vel.. Jeg mener bare at tråden har oppfylt sin hensikt, krigen er over, og da burde den ha blitt stengt. Som en av de mest aktive i denne tråden så oppfatter jeg fortsatt dette som "min" tråd, så jeg har fortsatt lyst til å følge med i den.. Men når det bare handler om "ha-ha-se vi hadde rett" diskusjoner, så synes jeg det bare er provoserende..

La HD DVD få dø i fred, steng denne tråden!
    Vel, _jeg_ hadde rett og ser ingen grunn til at du ikke skal innrømme det...

Medlem siden
    Nov 2004
    Poster
    992
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av technophile
    Hvorfor linke til en sekundær kilde når primærkilden er tilgjengelig? High-Def Digest siterer en artikkel fra Hollywood Reporter, og denne artikkelen er tilgjengelig her:

Toshiba to drop HD DVD, sources say

Sitat:

Dette minner meg om det som skjedde med DIVX: De stod på sitt inntil de innså at det ikke var noe igjen å hente (og de begynte å lide økonomiske tap), og da tok den offisielle tonen en brå vending.

Denne uttalelsen underbygger også min påstånd om at det var Warners overgang som ble avgjørende for krigen, ikke PS3 (PS3's underordnete betydning ville også blitt belyst dersom f.eks. Warner hadde gått over til HD-DVD, sammen med Fox: Da ville nok Blu-Ray havnet i samme situasjon som HD-DVD befinner seg i dag).

TheDigitalBits skriver også:

The Digital Bits - Celebrating Film in the Digital Age

Edit: La til sitat fra artikkelen.
    Kan vi håpe på en felles annonsering fra Tosh, Universal og Paramount der de alle tre legger inn årene samtidig?

Newcomer
    Medlem siden
    Jun 2004
    Poster
    281
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    hadde toshiba vert smarte så hadde de brukt den kunnskapen som de har på hd-dvd og laget en virkelig bra blu-ray spiller som utkonkurrerte alle de andre.
    og kanskje også fått til en sone fri versjon også .da hadde toshiba slått tilbake på en smart måte

Active Warblader sin avatar
    Medlem siden
    May 2004
    Poster
    356
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0

Expert Pogwaq sin avatar
    Medlem siden
    Oct 2003
    Poster
    5,452
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Høh, snodig ordvalg. Insinuerer de at HD DVD er en vampyr?

Expert AndersT2 sin avatar
    Medlem siden
    Feb 2004
    Poster
    5,463
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av trafik
    hadde toshiba vert smarte så hadde de brukt den kunnskapen som de har på hd-dvd og laget en virkelig bra blu-ray spiller som utkonkurrerte alle de andre.
    og kanskje også fått til en sone fri versjon også .da hadde toshiba slått tilbake på en smart måte
    Enig. Og at de slenger inn en HD DVD spiller samtidig, slik at de ikke ødelegger for alle som hadde tro på formatet. Kan ikke koste Toshiba så mye ekstra.

Sonefri blir den nok uansett ikke. Det ligger i format rettighetene at de skal være sonesperret, både BD og DVD. Der er det plate produsentene som må være villige til å gjøre dem sonefri.

Newcomer
    Medlem siden
    Feb 2006
    Poster
    12
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av AndersT2
    Og at de slenger inn en HD DVD spiller samtidig, slik at de ikke ødelegger for alle som hadde tro på formatet. Kan ikke koste Toshiba så mye ekstra.
    Jepp, dette er det viktigste for meg. Uansett hva Toshiba velger å gjøre, så håper jeg de sørger for at vi som sitter med en viss andel av HD DVD-filmer kan spille dem av i framtida.

Intermediate tklev sin avatar
    Medlem siden
    Oct 2003
    Poster
    1,842
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Børni
    Men så lenge vi unngår personalangrep og sjikane bør vi i ytringsfrihetens navn holde tråden åpen!!Personlig har jeg hatt stor glede av den å følger spent med hver dag om noe nytt dukker opp fra Universal/Paramount.
    Hva er det du snakker om?? Ytringsfrihet? Det eneste jeg ønsker er at vi får ryddet vekk en stor og uoversiktelig diskusjon som ikke er aktuell lenger. Det er mye bedre å starte en ny tråd basert på de nye realitetene, enn å bruke tid på en tråd som omhandler en krig som er over.

Intermediate tklev sin avatar
    Medlem siden
    Oct 2003
    Poster
    1,842
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Esp1
    Vel, _jeg_ hadde rett og ser ingen grunn til at du ikke skal innrømme det...
    Hehe, du *fikk* rett iallefall, gratulerer med seieren!

Newcomer Børni sin avatar
    Medlem siden
    Oct 2003
    Poster
    281
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Hva er det du snakker om?? Ytringsfrihet? Det eneste jeg ønsker er at vi får ryddet vekk en stor og uoversiktelig diskusjon som ikke er aktuell lenger. Det er mye bedre å starte en ny tråd basert på de nye realitetene, enn å bruke tid på en tråd som omhandler en krig som er over.
    Eneste jeg mener er at denne tråden bør være åpen,fremdeles er den vel en av de mest aktive trådene,å da blir det feil å stenge den!!!
    Fordi om du mener den ikke er aktuell lenger,finnes det jo personer som mener den er det!!!
    Kan jo ikke være slik at folk får stengt tråder fordi de mener den ikke er aktuell lenger.
    Som sagt før,er du ikke interessert i å lese i den lenger,åpne en annen tråd som du mener er mere aktuell,å la være å lese i denne.

Expert Counterpointer sin avatar
    Medlem siden
    Jan 2005
    Poster
    6,311
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Som en av de mest aktive i denne tråden så oppfatter jeg fortsatt dette som "min" tråd, så jeg har fortsatt lyst til å følge med i den..
    Stattestikken er pr i dag;

Hvem skrev innlegg?
    Totalt antall innlegg: 12.810
    Brukernavn Innlegg
    SVS! -man 1.194
    tklev 891
    trondmm 818
    Esp1 783
    ARTY 420
    Andy_Dandy 408
    Arendal 399
    AndersT2 372
    Counterpointer 358
    Per Johnny 336
    De ti mest aktive har skrevet 5979 av 12810 innlegg :razz:

Moderator Kokken sin avatar
    Medlem siden
    Sep 2004
    Poster
    4,576
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Counterpointer
    Stattestikken er pr i dag;

De ti mest aktive har skrevet 5979 av 12810 innlegg :razz:
    [OT]
    Hvordan får en frem slik statistikk (pr tråd)?
    [/OT]

Expert antiloop sin avatar
    Medlem siden
    Jun 2004
    Poster
    7,385
    Takk & like
    Nevnt
    2 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    1194 innlegg på stort sett bare krangel er jo brukbart da. :-D

Newcomer
    Medlem siden
    May 2004
    Poster
    160
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Tja lurer på om de nye prisene på hd-dvd spillere vil gjøre noe med denne "krigen"
    De er jo grise billige nå , så jeg kjøpte meg en Ep30 i dag fra Komplett. Ser ut som de faktisk selger endel spillere nå.
    Uansett hvis HD-DVD dør så har jeg en spiller som skalerer opp ganske bra.

Newcomer
    Medlem siden
    Dec 2007
    Poster
    52
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av AndersT2
    Enig. Og at de slenger inn en HD DVD spiller samtidig, slik at de ikke ødelegger for alle som hadde tro på formatet. Kan ikke koste Toshiba så mye ekstra.

Sonefri blir den nok uansett ikke. Det ligger i format rettighetene at de skal være sonesperret, både BD og DVD. Der er det plate produsentene som må være villige til å gjøre dem sonefri.
    HD-DVD er død nå. Det betyr (dessverre for dem som støttet formatet) at det ikke kommer til å bli laget nye typer HD-DVD spillere.

For oss andre betyr det at det endelig er KUN ett HD-format igjen, noe som vil øke salg og fjerne den siste rest av forvirring.

Nå er det bare å si velkommen til Universal og Paramount. Ønsker også at Toshiba kommer med i Blu-ray leiren. Det skjer nok i løpet av året....

blu-ray-only

Newcomer
    Medlem siden
    Dec 2007
    Poster
    52
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Paddington
    Tja lurer på om de nye prisene på hd-dvd spillere vil gjøre noe med denne "krigen"
    De er jo grise billige nå , så jeg kjøpte meg en Ep30 i dag fra Komplett. Ser ut som de faktisk selger endel spillere nå.
    Uansett hvis HD-DVD dør så har jeg en spiller som skalerer opp ganske bra.
    "Hvis HD-DVD dør???" Hvilken verden lever du i???

blu-ray-only

Expert Counterpointer sin avatar
    Medlem siden
    Jan 2005
    Poster
    6,311
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Kokken
    [OT]
    Hvordan får en frem slik statistikk (pr tråd)?
    [/OT]
    DU klikker på antall innlegg i oversikten over tråder. Da kommer en total oversikt over alle innlegg. Brukte kalkulator for å legge sammen topp 10

Medlem siden
    Nov 2004
    Poster
    992
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Warblader
    For å oppsummere:

The Wal-Mart announcement is the third blow to HD DVD this week, the other two being decisions by Best Buy and Netflix to back Blu-ray.

Synes jeg hører HD DVD gruppen: "We still belive that HD DVD is the best choise for the consumer", bla bla bla. Er ikke lenge siden Wal*mart skulle knuse BD med billige kinaspillere...

Sett i lys av ukens retail avhopping så kan de andre ryktene om Tosh sitt nærstående annonsering av at de kaster inn håndklet være høyst reelle.

Digital bits kommentar:

Fra Wal Marts pressemelding:
    "Wal-Mart will continue to sell through remaining HD DVD product, but in less than 30 days customers will see a more predominant move toward Blu-ray in stores, clubs and online. As the nation's largest retailer, Wal-Mart thoughtfully reviewed all areas and impact in making its decision, and is excited to move forward with one format and share its future plans with customers."

Medlem siden
    Nov 2004
    Poster
    992
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    HD DVD RIP - Media Wonk - Blog on ContentAgenda.com - 1500000150

Even if Toshiba were to figure out some way to carry on as an upconverter, the two remaining HD DVD studios, Universal and Paramount, have no choice now but to start publishing in Blu-ray. This is still a retail business, where facings and planograms rule and are fought over fiercely. No studio can simply give up shelf space in Wal-Mart and Best Buy--the two largest DVD retailers in the U.S.--and hope to be competitive. Universal and Paramount simply have to hold onto their real estate in those chains and that means Blu-ray. They might continue also to publish in HD DVD for awhile, for sale online somewhere, but their embrace of Blu-ray is now just a matter of time.

I've always believed the format war would be settled at retail. And now it has.

Medlem siden
    Nov 2004
    Poster
    992
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Wal-Mart goes Blu, wallops HD - 2/15/2008 - Video Business

“Retailers have a tremendous impact on consumer preferences, and as the world’s largest retailer, Wal-Mart’s reach and leadership are unparalleled. Their decision to support only Blu-ray, particularly in light of the string of similar announcements from the content and retail communities over the last six weeks, seems to us to be a very clear statement that Blu-ray Disc has emerged as the format of choice for high-definition home entertainment,” said Andy Parsons, chairman of the Blu-ray Disc Assn. U.S. Promotions Committee.

The HD DVD camp had no response to Wal-Mart’s decision at press time.

Side 641 av 653 FørsteFørste ... 141 501 511 521 531 541 551 561 571 581 591 601 611 621 631 637 638 639 640 641 642 643 644 645 651 ... SisteSiste

Stikkord for denne tråden

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •