HD formatkrigen. - Side 640

Sponsorer:
Takk Takk:  0
Like Like:  0
Side 640 av 653 FørsteFørste ... 140 500 510 520 530 540 550 560 570 580 590 600 610 620 630 636 637 638 639 640 641 642 643 644 650 ... SisteSiste
Viser resultater 12,781 til 12,800 av 13053
    Intermediate Msport sin avatar
    Medlem siden
    Mar 2006
    Poster
    2,812
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)
    Sitat Opprinnelig postet av tklev
    Personlig mener jeg denne tråden bare burde legges død og låses. Den skulle heller aldri ha blitt flyttet over til general chitchat, den burde ha blitt værende der den var og låst.
    Enig.

Intermediate SVS! -man sin avatar
    Medlem siden
    Jan 2005
    Sted
    Fredrikstad
    Poster
    2,629
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Det er jo noe som heter trådverktøy, hvor man kan si opp abonnementet på denne tråden, da

Jeg synes ikke at tråden bør stenges før Para og Universal har gått blått. Krigen er på hell, men den er jo ikke helt over. Dessuten ramler det inn noen nyheter hver dag...
    Forsterker: Marantz SR7011
    Høyttalere:
    Klipsch RP280f - RP450C - RP250S - R115SW
    TV:
    Panasonic VT50 Plasma

Newcomer format.fighter sin avatar
    Medlem siden
    Nov 2007
    Poster
    105
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Det er vel ingen tvil om at SVS-man ville vunnet hoven og kvalm prisen i denne tråden. Skjønner ikke at det må være så viktig å hele tiden hakke ned på det ene formatet. Det finnes dårlige vinnere og dårlige tapere i denne tråden. HD DVD har tapt, og det er ingen grunn til å daglig plage de som holdt med det formatet daglig.

Newcomer
    Medlem siden
    Mar 2007
    Poster
    83
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av format.fighter
    Det er vel ingen tvil om at SVS-man ville vunnet hoven og kvalm prisen i denne tråden.
    Takes one to know one... hehe

Newcomer Dalakong sin avatar
    Medlem siden
    Nov 2007
    Poster
    116
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0

Nåkommer de første stevningene.

Har sikkert ingen betydning i krigen men... TG Daily - Samsung hit with class action lawsuit over Blu-ray player

Intermediate Dan sin avatar
    Medlem siden
    Oct 2004
    Poster
    748
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Counterpointer
    Tror vi er ganske enige her Roffe. Det er bare en del i denne tråden som har så enormt behov for å erklære HD DVD "død" før tiden, samt "sparke liket" og latterliggjøre tilhengerne av HD DVD. Det er tydeligvis ikke nok for dem at BD leder og nok kommer til å ta over HDM i løpet av året. De må hele tiden vinkle ting skjevt, selv fra en "overlegen" posisjon.
    Godt sagt.

Intermediate
    Medlem siden
    Mar 2007
    Poster
    3,119
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0

Warner gjemmer gifteringen?

Ser ut som om Warner ikke er helt klare for et monogamt HD-forhold med blu-ray riktig ennå. De holder i hvert fall døra på gløtt for et og annet sidesprang med HD DVD i ny og ne.

Will Warner Bros. re-stock old HD DVDs? We asked them - DVDTOWN.com

So, this actually means that they will re-stock after May 31st if the demand is there. However, Ronnee made it clear that the general rule is that titles will be out in SD and BD only after May 31st, adding, "There may be isolated instances that an HD DVD title will be created, but as a general rule our titles will be out in SD and BD only after May 31."
    Artikkelen handler egentlig om hvorvidt Warner vil trykke nye opplag av gamle HD DVD-titler hvis de blir utsolgt og det er et marked for dem. Men, den siste setningen ser da absolutt ut til å gjelde nyheter etter 1. juni.

Intermediate tklev sin avatar
    Medlem siden
    Oct 2003
    Poster
    1,842
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av SVS! -man
    Jeg synes ikke at tråden bør stenges før Para og Universal har gått blått. Krigen er på hell, men den er jo ikke helt over. Dessuten ramler det inn noen nyheter hver dag...
    Nyheter kan godt legges inn under en helt ny kategori under HD-forumet som er opprettet. Det er tross alt opprettet et eget forum for slike ting.

Det er ingen grunn å diskutere HD-krigen videre, med mindre du mener det er en sjanse for at HD DVD igjen skal være en konkurrent til Blu-Ray?? Dersom det skulle skje et slikt mirakel, så får vi heller starte opp en ny tråd om emnet..

Newcomer Børni sin avatar
    Medlem siden
    Oct 2003
    Poster
    281
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Denne tråden er flyttet til generell chit chat å den bør selvfølgelig ikke stenges.Er du ikke interessert så kan du jo bare droppe å lese i den!!!!

Når det gjelder at BD leiren har hovert og hakket ned på hd-dvd leiren vil jeg nå bare si at en del av hd-dvd fanboyene har stilt seg lagelig til for hugg også da.Med sin fanatiske støtte å nesten rørende håp om at det ikke er slutt for demmes format

Det viktigste nå er jo at vi får hd film ut til folket,men virker som enkelte hd-dvd folk ikke vil være med på det fordi "deres" format tapte krigen!Forstå det den som kan

Intermediate dvdjan sin avatar
    Medlem siden
    Dec 2002
    Poster
    1,134
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0

Active Warblader sin avatar
    Medlem siden
    May 2004
    Poster
    356
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Toshiba to drop HD DVD, sources say... ??

Toshiba to drop HD DVD, sources say

hmmm....

Newcomer
    Medlem siden
    Dec 2007
    Poster
    52
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Warblader
    Toshiba to drop HD DVD, sources say... ??

hmmm....
    Håper det skjer med det første!!! ER jo det eneste fornuftige å gjøre! Inget seriøst industriselskap kan fortsette å produsere med tap i lengden. Og jeg anser Toshiba for å være seriøse nok!!!

Jeg ville sagt akkurat det samme om det hadde vært Sony/Blu-ray som hadde vært i samme situasjon!

blu-ray-only

Medlem siden
    Oct 2003
    Poster
    1,842
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Børni
    Denne tråden er flyttet til generell chit chat å den bør selvfølgelig ikke stenges.Er du ikke interessert så kan du jo bare droppe å lese i den!!!!
    Vel.. Jeg mener bare at tråden har oppfylt sin hensikt, krigen er over, og da burde den ha blitt stengt. Som en av de mest aktive i denne tråden så oppfatter jeg fortsatt dette som "min" tråd, så jeg har fortsatt lyst til å følge med i den.. Men når det bare handler om "ha-ha-se vi hadde rett" diskusjoner, så synes jeg det bare er provoserende..

La HD DVD få dø i fred, steng denne tråden!

Moderator roffe sin avatar
    Medlem siden
    Apr 2003
    Poster
    9,330
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Jeg er ikke enig i stenging.

Diskusjonen er interessant nok så lenge det er noen der ute som kjemper for at HD DVD skal overleve. HD DVD er vel ikke dødt før Toshiba erklærer det og/eller alle filmselskaper har erklært at de vil slippe alle sine filmer på BD.

Fortsatt er det slik at forbrukerne ikke får alle filmer på ett format.

Medlem siden
    Oct 2003
    Poster
    1,842
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av roffe
    Jeg er ikke enig i stenging.

Diskusjonen er interessant nok så lenge det er noen der ute som kjemper for at HD DVD skal overleve. HD DVD er vel ikke dødt før Toshiba erklærer det og/eller alle filmselskaper har erklært at de vil slippe alle sine filmer på BD.

Fortsatt er det slik at forbrukerne ikke får alle filmer på ett format.
    De som fortsatt ønsker at HD DVD skal overleve kan opprette en egen tråd. Supportere på begge sider er bedre tjent med å la denne tråden få dø ut, det å i det hele tatt validere HD DVD som en part i denne "krigen" er i seg selv et tegn på svakhet.

Anbefaler litt aktiv dødshjelp!

Moderator roffe sin avatar
    Medlem siden
    Apr 2003
    Poster
    9,330
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Det er ikke snakk om å ønske det ene eller det andre, men jeg synes det er greit å ha en tråd der vi kan fortelle om og diskutere det som skjer i denne formatkrigen, selv om det kan synes som den går mot slutten.

Ingen kan vel med hånden på hjertet si at de vet så mye om hva som skjer i kulissene at de med sikkerhet kan si at HD DVD-formatet ikke kan trekke et og annet ess ut av ermet. Det kan jo for eksempel hende at HD DVD vil overleve i et eller annet nisjemarked, og da synes jeg det er dumt å fortie det.

"It ain't over 'till the fat lady sings".

Active Andy_Dandy sin avatar
    Medlem siden
    Jan 2007
    Poster
    470
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Nyheter kan godt legges inn under en helt ny kategori under HD-forumet som er opprettet. Det er tross alt opprettet et eget forum for slike ting.

Det er ingen grunn å diskutere HD-krigen videre, med mindre du mener det er en sjanse for at HD DVD igjen skal være en konkurrent til Blu-Ray?? Dersom det skulle skje et slikt mirakel, så får vi heller starte opp en ny tråd om emnet..
    Skjønner ikke den ekstremt defaitistiske holdningen der, Tklev. Klart det ser vanskelig ut, men det gjorde det for England etter Frankrikes fall i 1940 også... Må være rom for å diskutere krigen enda, og den er som SVS og Roffe sier ikke over før Universal og Paramount er ekslusive Blu-Ray (Eller les: England og Russland også er innlemmet i det 3. rike, 3. formatet).

Intermediate technophile sin avatar
    Medlem siden
    Jun 2004
    Poster
    517
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Hvorfor linke til en sekundær kilde når primærkilden er tilgjengelig? High-Def Digest siterer en artikkel fra Hollywood Reporter, og denne artikkelen er tilgjengelig her:

Sitat:
    Toshiba is widely expected to pull the plug on its HD DVD format sometime in the coming weeks, reliable industry sources say, after a rash of retail defections that followed Warner Home Video's announcement in early January that it would support only the rival Blu-ray Disc format after May.

Officially, no decision has been made, insists Jodi Sally, vp of marketing for Toshiba America Consumer Products. ...

But she hinted that something's in the air. "Given the market developments in the past month," she said, "Toshiba will continue to study the market impact and the value proposition for consumers, particularly in light of our recent price reductions on all HD DVD players."

... But a hoped-for consumer sales surge never materialized; retail point-of-sale data collected by the NPD Group for the week ending Jan. 26 still showed Blu-ray Disc players ahead by a wide margin, 65% to 28%.

Software sales have declined as well. ...

But in the end, sources say, the substantial loss Toshiba is incurring with each HD DVD player sold -- a figure sources say could be as high as several hundred dollars -- coupled with a series of high-profile retail defections has driven the company to at last concede defeat.

... When Warner abandoned HD DVD in January, the format was left with just two of the six major studios backing it, Universal Studios Home Entertainment and Paramount Home Entertainment. Blu-ray support among independents is rising.
    Dette minner meg om det som skjedde med DIVX: De stod på sitt inntil de innså at det ikke var noe igjen å hente (og de begynte å lide økonomiske tap), og da tok den offisielle tonen en brå vending.

Denne uttalelsen underbygger også min påstånd om at det var Warners overgang som ble avgjørende for krigen, ikke PS3 (PS3's underordnete betydning ville også blitt belyst dersom f.eks. Warner hadde gått over til HD-DVD, sammen med Fox: Da ville nok Blu-Ray havnet i samme situasjon som HD-DVD befinner seg i dag).

TheDigitalBits skriver også:

For what it's worth, our own sources have been telling us recently that Paramount could make an announcement relating to a return to Blu-ray support as soon as late March or early April, though that was before this new report broke. Both Paramount and Universal have denied any change in their high-def support in recent weeks, or simply declined to comment. It's worth noting, however, that Universal hasn't announced any new HD-DVD titles since American Gangster, and it cancelled two titles (Dazed & Confused and Land of the Dead) that were previously released as DVD/HD-DVD combo discs and were going to be re-issued as HD-DVD only titles on 3/11. ...

There have been additional (though COMPLETELY unconfirmed) reports in the last few days that Toshiba may be preparing their own Blu-ray Disc player models. ... It would certainly make sense.
    The Digital Bits - Celebrating Film in the Digital Age

Edit: La til sitat fra artikkelen.

Medlem siden
    Oct 2003
    Poster
    1,842
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Andy_Dandy
    Skjønner ikke den ekstremt defaitistiske holdningen der, Tklev. Klart det ser vanskelig ut, men det gjorde det for England etter Frankrikes fall i 1940 også... Må være rom for å diskutere krigen enda, og den er som SVS og Roffe sier ikke over før Universal og Paramount er ekslusive Blu-Ray (Eller les: England og Russland også er innlemmet i det 3. rike, 3. formatet).
    Blu-Ray har "vunnet", å tro noe annet er urealistisk. Iallefall har de vunnet krigen om å være det dominerende formatet, det kan i teorien hende at HD DVD overlever som et nisjeformat, men det blir tåpelig å kalle det en krig..

Formålet med denne tråden var å diskutere hvilket format som ville bli markedslende, så lenge fordelingen lå på ca. 40% vs. 60%, så var det i det minste en teoretisk sjanse for at HD DVD skulle komme seg, men nå er det ingen som tror at HD DVD har noe å stille opp mot Blu-Ray.

La HD DVD få dø i fred. Jeg må innrømme at jeg har mistet entusiasmen for HDM etter at HD DVD døde ut, men jeg kommer selvsagt til å fortsatt kjøpe HDM. Forskjellen er vel at jeg nå er litt mer kritisk, og at jeg kanskje burde prioritere å se de nærmere 100 filmene jeg ikke har sett..

Newcomer Børni sin avatar
    Medlem siden
    Oct 2003
    Poster
    281
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Vel.. Jeg mener bare at tråden har oppfylt sin hensikt, krigen er over, og da burde den ha blitt stengt. Som en av de mest aktive i denne tråden så oppfatter jeg fortsatt dette som "min" tråd, så jeg har fortsatt lyst til å følge med i den.. Men når det bare handler om "ha-ha-se vi hadde rett" diskusjoner, så synes jeg det bare er provoserende..

La HD DVD få dø i fred, steng denne tråden!
    Skjønner hva du mener tklev,blir skrevet mye rart som også kan oppfattes provoserende,men siden tråden ligger i generell chit chat så må vi regne med at det blir skrevet mye rart
    Hadde alle hd-dvd fans hatt den samme innstillingen som deg at de hadde klart å innsett nederlaget ville nok mye av skitpraten vært unngått

Men så lenge vi unngår personalangrep og sjikane bør vi i ytringsfrihetens navn holde tråden åpen!!Personlig har jeg hatt stor glede av den å følger spent med hver dag om noe nytt dukker opp fra Universal/Paramount.

Side 640 av 653 FørsteFørste ... 140 500 510 520 530 540 550 560 570 580 590 600 610 620 630 636 637 638 639 640 641 642 643 644 650 ... SisteSiste

Stikkord for denne tråden

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •