HD formatkrigen. - Side 64

Sponsorer:
Takk Takk:  0
Like Like:  0
Side 64 av 653 FørsteFørste ... 4 14 24 34 44 54 60 61 62 63 64 65 66 67 68 74 84 94 104 114 124 134 144 154 164 174 184 194 204 564 ... SisteSiste
Viser resultater 1,261 til 1,280 av 13053
    Intermediate OKKing sin avatar
    Medlem siden
    Oct 2005
    Poster
    661
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)
    Jeg har begge formatene og jeg kan konstatere følgende:_
    I norge er antatt CDON.NO stor (antakelse) og der er utvalget minimalistisk. Det er flere tittler på BD enn på HD, men jeg mener at det er bedre det som er på HD.
    Dette sier jeg selv om jegy er BD kompatibel per dd.
    I tillegg koster en gjennomsnittlig HD plate omlag 50 NOK mindre enn BR platene. For meg er dette nok. Sjit i BD, kjør HD!!!!

Intermediate
    Medlem siden
    Dec 2002
    Poster
    1,820
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Britax
    Ja, de hadde vel pressemelding om at PS3 skulle bli lansert lenge før nov.06, og så ble det utsatt til mars.07 i Europa.
    BD-J skulle være obligatorisk i juni 07, nå er det utsatt til nov.07
    Osv
    osv..
    Ikke mye pålitelig disse Sony folkene
    Man skal være forsiktig med både hvordan man presenterer og tolker informasjon. Sony sa aldri at det var garantert men planlagt, og de har alltid kommet med informasjon fortløpende selvom det ikke alltid har vært gode nyheter.

Alle i en hvis leir stilte svært lite spm angående enn ultratynn informasjon angående en billig spiller bestilt av Wal-mart.

Se på dette:

Wal-Mart Shoots Down Cheap HD DVD Rumor - News and Analysis by PC Magazine

Aner ikke hvor pålitelig denne kilden er, men det viser at mye er usikkert.

Intermediate tklev sin avatar
    Medlem siden
    Oct 2003
    Poster
    1,842
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av aibo
    Sukk.. Prøvde å klikke meg igjennom den, men det var jo omtrent håpløst å forstå hva de ville frem til.. hadde iallefall ikke tålmodighet til å gå igjennom den der.. :-(

Medlem siden
    Oct 2003
    Poster
    1,842
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Punch Jump :// NEWS - Kutaragi steps down amid slow PS3 sales - PS3

"The executive is stepping down amid slower-than-expected sales for the latest Playstation console, which held lower sales than offerings from Microsoft Corp. and Nintendo Co. in recent months."

Sony sliter med salget av PS3.. De leder muligens kampen for å få BD inn som format, men spill-konsoll kampen kan bli hardere å vinne..

Intermediate
    Medlem siden
    Dec 2002
    Poster
    1,820
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av tklev
    Punch Jump :// NEWS - Kutaragi steps down amid slow PS3 sales - PS3

"The executive is stepping down amid slower-than-expected sales for the latest Playstation console, which held lower sales than offerings from Microsoft Corp. and Nintendo Co. in recent months."

Sony sliter med salget av PS3.. De leder muligens kampen for å få BD inn som format, men spill-konsoll kampen kan bli hardere å vinne..
    Som gammel økonom er det flere måter å tolke slike ting på. Det er ikke kun antall enheter, men f.eks. 'total income'. PS3 er dyr iforhold Wii og Xbox, slik at total income for PS3(enheter x pris) er høyere enn f.eks. Wii. Og den konsollen som selger allermest er fortsatt PS2, så Sony har god kontroll.

Sony Stock Price (SNE), Stock Quotes, Charts, Trades, Market News

Kursen til Sony har gått fra 38 i oktober 2006 til 55 i april 2007.

Intermediate Britax sin avatar
    Medlem siden
    Jan 2006
    Poster
    1,464
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Per Johnny
    PS3 er dyr iforhold Wii og Xbox, slik at total income for PS3(enheter x pris) er høyere enn f.eks. Wii. Og den konsollen som selger allermest er fortsatt PS2, så Sony har god kontroll.

Hjelper lite om pris*enheter er høy, hvis det er få enheter!
    Håper inderlig ikke de skal satse på PS2 i fremtiden..

Det ser slett ikke ut til at Sony har kontroll på konsollmarkedet, pr. dags dato ser det ut til at de klamrer seg fast med nebb og klør.
    Noe jeg slett ikke liker, jeg kunne godt tenkt meg at PS3 hadde parkert alle de andre konsollene, så det ikke var noe tvil lenger, siden jeg har PS3 selv.

Medlem siden
    Oct 2003
    Poster
    1,842
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0

PS: Som økonom så vet du vel at grafer og statistikk kan lyge? Prøv å velge 2 års tid for Sony aksjen.. Sony hadde en topp april 2006, med en aksjekurs på ca. 52.5.. Så stupte den ned til det nivået du nevner, regner med at det kan ha sammenheng med PS3 utsettelsene, for så å komme seg tilbake til nåværende kurs igjen.. Dårlige nyheter for PS3, kan fort føre til at aksjekursen faller igjen. Skal bli spennende å følge, PS3 har et veldig potensiale som spill-konsoll, men spørsmålet er om de klarer å vinne markedet..

Intermediate SVS! -man sin avatar
    Medlem siden
    Jan 2005
    Sted
    Fredrikstad
    Poster
    2,629
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Det jeg ikke skjønner er at når Blu-ray har 70% av filmmarkedet Q1 (og 80% i Norge) ift HD DVD, så påstås det fortsatt at Blu-ray ikke leder formidabelt :???:

Nå ser vi også flere eksempler på at bildekvalitet er topp på begge format, uansett codec. De fleste BD-titler er regionsfrie; så hvilke fordeler står igjen for HD DVD?

Og jeg er neimen ikke sikker på at superbillige kina-spillere skal redde HD DVD, når de aller fleste av oss er ganske merkebevisste. Ikke at det alltid kjøpes det "beste" merket, men at merket er kjent er viktig for de fleste. Eller så ville vel det vært solgt millioner av Dantax og Lidl-spillere i Norge, og sånn er det jo ikke. Slike merker kjøpes gjerne til ungene, til hytta eller for bare å ha en ekstra i huset.

Det vil komme billige spillere også til BD med en god del større HW-merker å velge i, ja så tror jeg HD DVD skal slite enda mer enn de gjør nå...
    Forsterker: Marantz SR7011
    Høyttalere:
    Klipsch RP280f - RP450C - RP250S - R115SW
    TV:
    Panasonic VT50 Plasma

Medlem siden
    Oct 2003
    Poster
    1,842
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av SVS! -man
    Det jeg ikke skjønner er at når Blu-ray har 70% av filmmarkedet Q1 (og 80% i Norge) ift HD DVD, så påstås det fortsatt at Blu-ray ikke leder formidabelt :???:
    Kremt, film-salg blir ganske missvisende, spesielt når vi er inne i en periode hvor de Blu-Ray eksklusive film-selskapene har veldig mange gode filmer. Husk også på at det er en relativt liten ledelse de har, de kom til 1 million filmer solgt med en veldig knapp margin..

Nå har jeg ingen illusjoner om at denne situasjonen vil endre seg noe vesentlig den nærmeste måneden, men enn så lenge PS3 sliter, og HD-DVD selger flere stand-alone spillere enn Blu-Ray(4 ganger så mange!), så er ikke denne krigen avsluttet, på langt nær!

Medlem siden
    Jan 2006
    Poster
    1,464
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Jeg skjønner ikke hvorfor noen som helst mener BD er overlegent, de har mer plass og støtte fra et par filmstudio mer enn HD DVD, men de har fortsatt ikke alle på sitt lag.

Og når begge viser like god bilde og lydkvalitet, men det ene er dobbelt så dyrt, og ikke ferdig utviklet engang, så er det ikke vanskelig for meg å velge i allefall.

Og dra salget i norge inn er jo latterlig, siden det er snakk om 5000filmer og kun tilgjengelig i noen få butikker i de største byene. :???:

Og de fleste av oss er faktis ikke merkebevisst i det hele tatt!
    Mange er det, men flesteparten av norges befolkning gir F i hvilken produsent som har laget produktet hvis det er billig.
    Jeg tror du undervurderer pris sterkt!

Intermediate
    Medlem siden
    Dec 2002
    Poster
    1,820
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av tklev
    PS: Som økonom så vet du vel at grafer og statistikk kan lyge? ..
    Grafer lyver ikke! Det er hvordan vi velger å presentere de og hvordan vi tolker dem som kan lyve.

Intermediate
    Medlem siden
    Dec 2002
    Poster
    1,820
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Hjelper lite om pris*enheter er høy, hvis det er få enheter!
    Håper inderlig ikke de skal satse på PS2 i fremtiden..

Det ser slett ikke ut til at Sony har kontroll på konsollmarkedet, pr. dags dato ser det ut til at de klamrer seg fast med nebb og klør.
    Noe jeg slett ikke liker, jeg kunne godt tenkt meg at PS3 hadde parkert alle de andre konsollene, så det ikke var noe tvil lenger, siden jeg har PS3 selv.
    De har solgt 4 millioner på verdensbasis til nå, og med tanke på prisen så er ikke det ille. Det er tiden fremover som vil avgjøre om hvordan den gjør det på spillmarkedet. Sony har annonsert produksjonskostnadreduksjon på blå dioder og andre komponenter, slik at en prisreduksjon kan komme når de føler det er nødvendig for å drive etterspørsel. F.eks. på høyde med lansering av Xbox Elite. Time will show.

Medlem siden
    Oct 2003
    Poster
    1,842
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    De har solgt 4 millioner på verdensbasis til nå, og med tanke på prisen så er ikke det ille.
    Er du sikker på det?
    NexGen Wars - who will win? you decide.

Disse sier at det er solgt i underkant av 3 millioner på verdensbasis.. Personlig synes jeg de tallene høres litt mer troverdig ut.. Når det gjelder pris-reduksjon, så tviler jeg egentlig på at det kommer til å skje.. Da må de isåfall bli veldig desperat. Spørsmålet er vel hvor viktig det er for dem å slå Xbox 360 i antall solgte konsoller, slik situasjonen er nå så ser det veldig lyst ut for MS. Spesielt siden de lett kan redusere prisen på sin egen konsoll for å svare Sony..

Intermediate ARTY sin avatar
    Medlem siden
    Sep 2005
    Poster
    814
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Når du ser på de siste publiserte tallene for totalt salg av BD & HD så har BD nettop rukket 1mill. merke og HD DVD 989.000. Det er en skillnad på 2000 solgte filmer. Hva betyr det da om BD hadde 70% av filmarkedet i Q1, en tid hvor det ble lansert få HD DVD?

Nå ser vi også flere eksempler på at bildekvalitet er topp på begge format, uansett codec. De fleste BD-titler er regionsfrie; så hvilke fordeler står igjen for HD DVD?
    Sånn som en ferdig utviklet formatprofil som betyr at de kan produsere og selge spillere nå som fungerer på fremtidige disker. Enklere teknisk disk teknologi som gjør at de kan produsere spillere til lavere priser og trykke disker på billigere utstyr som flere diskreplikatorer har råd til å investere i.
    En strategi som hele tiden har vært myntet på å få folk over fra SD til HD DVD, ikke konkurere med BD. osv. osv.

Og jeg er neimen ikke sikker på at superbillige kina-spillere skal redde HD DVD, når de aller fleste av oss er ganske merkebevisste. Ikke at det alltid kjøpes det "beste" merket, men at merket er kjent er viktig for de fleste. Eller så ville vel det vært solgt millioner av Dantax og Lidl-spillere i Norge, og sånn er det jo ikke. Slike merker kjøpes gjerne til ungene, til hytta eller for bare å ha en ekstra i huset.
    Fakta er at billige spillere på Rimi til 350-500 kroner fikk folk til å adoptere DVD, det var først da DVD salget tok av for alvor og utfasingen av VHS startet. Den samme strategien skal brukes igjen av HD DVD, nå skal folk få et lavt priset valg for å kjøpe DVD spiller med HD DVD for å komplimentere sin nykjøpte HD skjerm. Høyere pris en Rimi spillerne men lavt nok til at de velger HD DVD spiller i stedet for en SD DVD spiller.
    Denne strategien har ikke Sony valgt som utgangspunkt, selv om de nå kanskje skjønner tegningen så har HD DVD planlagt dette i et par år, spørs om BDA ikke ligger for langt etter im tid med liknende planer.

Det vil komme billige spillere også til BD med en god del større HW-merker å velge i, ja så tror jeg HD DVD skal slite enda mer enn de gjør nå...
    Som sagt så har BDA tenkt anderledes og det tar tid og lage en tilsvarende plattform som HD DVD har for billige spillere hvis det hele tatt er økonomisk mulig og forsvarlig å gjøre dette for BD på nåværende tidspunkt.
    BDA har heller ikke annonsert noe som helst planer for dette i motsetning til HD DVD som annonserte dette under CES i Januar. BDA som alltid kontrer alle pressemeldinger fra HD DVD har ikke gjort det i angående dette.

Det er tydelig at "alt er ikke bra" i Sony leieren for tiden, først bli "blu-ray's far", Ben Feingold sparket og nå sparkes også "playstations far" Ken Kutaragi.
    Store omveltninger i Sony, så tidligere "tenkemåter" er på vei ut, men det er nok "litt for lite, litt for sent ".

BDA har 6 månder på seg til å vise at de har "skjønt markedet" med faktiske produkter som kan konkurere med SD og HD DVD spillere og at de har bred støtte i Disk Media industrien, ikke bare fra store "Corporates" eller er nok løpet kjørt for BD.

Intermediate
    Medlem siden
    Dec 2002
    Poster
    1,820
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av ARTY
    Som sagt så har BDA tenkt anderledes og det tar tid og lage en tilsvarende plattform som HD DVD har for billige spillere hvis det hele tatt er økonomisk mulig og forsvarlig å gjøre dette for BD på nåværende tidspunkt.
    Selve plattformen er ganske like med tanke på decoding av de ulike bilde og lyd-formater. Forskjellen ligger først og fremst i avlesningen av platen, og de har allerede annonsert at både kapasitet og kostnader(i forbindelse av produksjonen av blå dioder) forberedes betraktelig ganske raskt.

Er enig at de som først kommer med en god meget rimelig-spiller vil kapre mange i ett nytt segment, hvormange er det vanskelig å spå.

Medlem siden
    Jan 2005
    Sted
    Fredrikstad
    Poster
    2,629
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Jeg skjønner ikke hvorfor noen som helst mener BD er overlegent, de har mer plass og støtte fra et par filmstudio mer enn HD DVD, men de har fortsatt ikke alle på sitt lag.

Og når begge viser like god bilde og lydkvalitet, men det ene er dobbelt så dyrt, og ikke ferdig utviklet engang, så er det ikke vanskelig for meg å velge i allefall.

Og dra salget i norge inn er jo latterlig, siden det er snakk om 5000filmer og kun tilgjengelig i noen få butikker i de største byene. :???:

Og de fleste av oss er faktis ikke merkebevisst i det hele tatt!
    Mange er det, men flesteparten av norges befolkning gir F i hvilken produsent som har laget produktet hvis det er billig.
    Jeg tror du undervurderer pris sterkt!
    Og jeg tror du undervurderer folks forhold til merker. Pris er ikke alt, og å påstå at nordmenn gir f... i merket bare prisen er lav nok er jo tøv. Hvor har du det fra? Dersom du viser meg en statistikk på at det er solg flere flatskjermer av ukjente merker enn av kjente merker, så skal jeg la den ballen ligge. Ellers så er det NOK en bastant påstand som ikke har rot i virkeligheten.

Dersom man tror at nordmenn vil kjøpe et helt nytt format som de tidligere ALDRI har hørt om på en spiller som heter Fuh Yuan, ja det skal jeg like å se. Selv om den bare koster 1999 kroner.

"Men litt lenger bort her har vi også et HD-format som heter Blu-ray. Dette er spillere fra Sony, Pioneer, Panasonic, JVC, Philips, Thomson, Sharp og er det samme formatet som sitter i din sønns PS3. Dette formatet har mye større lagringskapasitet og støttes eksklusivt av de største filmselskapene i USA"....... Lurer på hva den skeptiske norske kunden velger

Og hvorfor er det latterlig å dra inn salget for Norge. Dette stemmer jo ganske godt med resten av verden. Alt er relativt ift antall solgte, men når trenden er 70/30 i BDs favør på verdensbasis, så er da ikke dette uvesentlig.

Og PS: billigste Blu-ray spiller er IKKE dobbelt så dyr som billigste HD DVD-spiller. Nå må du snart ha fått med deg dette, Britax...
    Høyttalere:
    TV:
    Panasonic VT50 Plasma

Medlem siden
    Jan 2005
    Sted
    Fredrikstad
    Poster
    2,629
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    ARTY:

Ja jeg er enig i at DVD-salget virkelig tok av da Rimi solgte spillere for under 500 kroner. Det var flere på min arbeidsplass som kjøpte både en og to spillere. Men dette skjedde da DVD allerede var utbredt og kjent som format. Alle visste at dette blir formatet for film fremover.

Sånn er ikke situasjonen nå. Og å tro at "skeptiske Ola" går å kjøper et helt ukjent format fra en kinesisk produsent bare fordi den er billig, er litt ønsketenkning. Når om 2-3 år og vi står igjen med kun ett format; så tror jeg at dette vil være realitet, men ikke før.

I tillegg synes jeg det er relevant å dra inn salget fra Q1. Før dette var jo knapt nok BD på banen med noe som helst. Fra 1.1.07 stilte begge format mer eller mindre likt mtp ferdige produkter. Se på salget av like utgivelser; eksempelvis Departed så får man en pekepinn med situasjonen. det er jo DER man må sammenligne. Da kan man IKKE bruke argumentet med at HD DVD nesten ike slapp filmer i Q1. Begge slapp filmen Departed, og filmen ble sluppet bare for ett par dager siden i Norge:

Blu-ray: 200 solgte filmer (Departed)
    HD DVD: 50 solgte

Og på verdensbasis Q1 ble det solgt:
    Blu-ray: 800.000
    HD DVD: 300.000

Dette forspranget ser ikke ut til å bedre seg for HD DVD...
    Høyttalere:
    TV:
    Panasonic VT50 Plasma

Newcomer
    Medlem siden
    Oct 2003
    Poster
    237
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Som gammel økonom er det flere måter å tolke slike ting på. Det er ikke kun antall enheter, men f.eks. 'total income'. PS3 er dyr iforhold Wii og Xbox, slik at total income for PS3(enheter x pris) er høyere enn f.eks. Wii. Og den konsollen som selger allermest er fortsatt PS2, så Sony har god kontroll.

Sony kursen har gått dårligere sammenlignet med andre kurser i den aktuelle perioden. Regnskapet for i år slippes om ikke så mange dager så da får vi se om de faktisk tjener penger. Sist år tapte sony store penger på elektronikk mens spill div. (PS) gikk i null, faktisk var det finansdelen av Sony som reddet overskuddet.

Når du snakker om total income må du ta med faktum at Sony taper stort på PS3.

Den konsollen som seller aller mest er langt i fra PS2 (som riktignok faktisk slår PS3), men wii og DS. PS3 selger dårlig, faktisk katastrofalt i Japan og USA. I Europa ser det bedre ut men også her er det urovekkende tall (fallet i UK feks). I japan selger wii ca 7 gangere mere og faktisk har det blitt solgt flere spill til DS en til PS2 akkumulert. Nintendo sin dominanse i Japan er brutal. I USA sliter PS3 både med software og hardware (igjen nintendo dominanse).

Medlem siden
    Jan 2006
    Poster
    1,464
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Og jeg tror du undervurderer folks forhold til merker. Pris er ikke alt, og å påstå at nordmenn gir f... i merket bare prisen er lav nok er jo tøv.

Dersom man tror at nordmenn vil kjøpe et helt nytt format som de tidligere ALDRI har hørt om på en spiller som heter Fuh Yuan, ja det skal jeg like å se. Selv om den bare koster 1999 kroner.

Og hvorfor er det latterlig å dra inn salget for Norge. Dette stemmer jo ganske godt med resten av verden. Alt er relativt ift antall solgte, men når trenden er 70/30 i BDs favør på verdensbasis, så er da ikke dette uvesentlig.

Og PS: billigste Blu-ray spiller er IKKE dobbelt så dyr som billigste HD DVD-spiller. Nå må du snart ha fått med deg dette, Britax...
    Hmm, billigste BD standalone, 6000for en utdatert spiller, Samsung P1000
    Ellers skal du ha noe sim i det hele kan sammenligne seg med HD DVD må du opp i Panasonic spilleren til 12.000kr.
    Ellers er PS3 eneste fornuftige alternativ til 6000.

Du må gjerne opplyse om hvorfor det i 50% av norske hjem står en Audix e.l DVD spiller, kjøpt på Rimi til 500kr, hvis de er så merkebevisste!
    Det er klart om de fikk en pioneer til samme pris hadde de nok heller kjøpt denne, men så lenge prisen er lavere for et ukjent merke gir de F, og at det er tøv, er det vel du som mener :???:

Du er ikke noe mindre hårsår på dette emnet enn noen andre selv om du prøver å gi utrykk for det!

Moderator roffe sin avatar
    Medlem siden
    Apr 2003
    Poster
    9,330
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Det er noen som forsøker å sammenligne dagens inntog av HD-formater med den gangen DVD kom som format. Og det er selvfølgelig slik at alle nye formater bruker tid på å bli akseptert. Slik var det også da CD-plater kom på slutten av 80-tallet. Den hadde da vært ventet en stund og var grundig hypet, og likevel var plater og spillere såpass dyre at det tok et år eller to før det var allment akseptert, slik at volumet økte og prisene falt. Slik er det med all ny teknologi, den bruker litt tid før den får allmen aksept. Likevel er det ikke alle nye formater som får allmen aksept (jeg nevner noen få: Minidisc, DVD-A, SACD).

Og det er slik at inntoget av DVD og CD medførte noen ting som ikke er like åpenbart ved innføringen av nye formater nå:
    * De medførte økt brukervennlighet (lettere å gå rett til det sporet man ville ha på CD, og menystyring på DVD)
    * De var mer robuste enn tidligere formater (musikkassetter, vinylplater og VHS-kassetter ble slitte og raskt dårligere).
    * De hjalp på kvalitetsproblemer som selv vanlige mennesker reagerte på (knitring fra vinylplater, hakk i plata, båndsalat, trackingkontrollen på VHS, sus på musikkassetter)

La oss se hvordan disse punktene blir med HD-DVD og Bluray disc:
    * Brukervennlighet: Kopibeskyttelse kan skape problemer mellom ulike spillere. Ingen har vel egentlig etterlyst mer fancy menystyring.
    * Robusthet: Ingen forbedring
    * Kvalitet: Den er jo soleklart bedre, men ingen vanlige mennesker synes DVD og CD har noen spesielle svakheter

Likevel er det en VIKTIG forskjell som dominerer over alle de andre over:
    * Formatusikkerheten ved å måtte velge mellom to formater (HD-DVD og Bluray Disc) gjør at de vanlige menneskene holder seg til det trygge DVD-formatet som de er fornøyd med.
    De blir sittende på gjerdet og kjøper/leier billige DVDer istedenfor å investere i en HD-spiller som kanskje ikke kan spille alle filmene som kommer.
    Gode DVD-filmer med høy bitrate skaleres godt opp til HD-skjermer også, og folk flest vil være godt fornøyd så lenge spilleren har HDMI-utgang inn i den nye HD-ready TVen.

Akkurat nå minner HD-DVD/Bluray Disc-krigen om da DVD-A og SACD kom. For at folk flest skal akseptere de nye formatene må prisene ned på spillere og software, spillerne må kunne ta alle filmer i markedet (hvilket betyr enten multispillere eller at ett av formatene vinner krigen). Først da kan man begynne å tenke på å sammenligne med den gangen DVD-platen kom.

Side 64 av 653 FørsteFørste ... 4 14 24 34 44 54 60 61 62 63 64 65 66 67 68 74 84 94 104 114 124 134 144 154 164 174 184 194 204 564 ... SisteSiste

Stikkord for denne tråden

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •