HD formatkrigen. - Side 638

Sponsorer:
Takk Takk:  0
Like Like:  0
Side 638 av 653 FørsteFørste ... 138 498 508 518 528 538 548 558 568 578 588 598 608 618 628 634 635 636 637 638 639 640 641 642 648 ... SisteSiste
Viser resultater 12,741 til 12,760 av 13053
    Intermediate SVS! -man sin avatar
    Medlem siden
    Jan 2005
    Sted
    Fredrikstad
    Poster
    2,629
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)
    Sitat Opprinnelig postet av Teebee
    VC-1 gir et bilde som jeg liker best. Av alle mine HD-titler så er VC-1-titlene de som bildemessig er mest stabilt gode gjennom hele filmen. Derfor er jeg spent på å se en Warner VC-1-film som er enkodet med 50 mbit totalstrøm. Buena valgte VC-1 på "Julenissen 3", og den ser fantastisk bra ut.
    Skal ikke krangle på det. Smak og behag. Jeg liker best AVC, og synes ofte at VC-1 blir litt for glatt og livløst. Men ikke alltid, som sagt. Jeg liker også mpeg-2, og syntes at Black Hawk Down er noe av de aller beste jeg ha sett.
    Forsterker: Marantz SR7011
    Høyttalere:
    Klipsch RP280f - RP450C - RP250S - R115SW
    TV:
    Panasonic VT50 Plasma

Newcomer
    Medlem siden
    Feb 2006
    Poster
    12
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av SVS! -man
    Skal ikke krangle på det. Smak og behag. Jeg liker best AVC, og synes ofte at VC-1 blir litt for glatt og livløst. Men ikke alltid, som sagt. Jeg liker også mpeg-2, og syntes at Black Hawk Down er noe av de aller beste jeg ha sett.
    MPEG-2 kan se fantastisk bra ut, ja. "Kingdom of Heaven" fikk meg overbevist om det! Den var min første Blu-ray-tittel... Den er solid tvers igjennom hele filmen, akkurat slik jeg vil ha det!

Medlem siden
    Jan 2005
    Sted
    Fredrikstad
    Poster
    2,629
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Jeg tror også det har mye å si hvilken skjerm man skal se filmen på også. Når jeg ser BD på Pioneer plasma, er det ikke mye grain som skal til før det synes godt. Det er akkurat som om pikslene står og myldrer i bakgrunnen.

Samme film kan se fantastisk naturlig ut, med grain som gjør filmen "ekte", her hjemme på min Sony VW50. Flere filmer som ahr fått kritikk for å hatt mye grain på Hidefdigest (som bruker en 1080-LCD), har sett bra ut hos meg.

VC-1 filmer som har fått "fantastisk" omtale, kan ofte se litt glatt og soft ut. The Departed er en slik film. Mens 3:10 Yuma (VC-1) syntes jeg så veldig bra ut.

Så konklusjonen er nok at det er jobben med overføringen som er viktig, og hvordan kodeken utnyttes fullt ut. Tror jeg.
    Høyttalere:
    TV:
    Panasonic VT50 Plasma

Medlem siden
    Jan 2005
    Sted
    Fredrikstad
    Poster
    2,629
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0

Lightbulb Paramount går Blu-ray

Da er det "bekreftet":

Paramount går til Blu-ray sommeren 08:

Now we've heard from the studio that the March date has been delayed, with the second season now due "sometime this summer," though no new date has been confirmed.

Paramount Bumps 'Star Trek: Season 2' HD DVD | High-Def Digest

Dette er den mest vanlige måten å forklare at man kommer til å utsette nåværende tittel, fordi vi har tenkt til å bytte side.

Paramount brukte ordene "sometime this summer" da Star Treck 1 boksen skulle utgis på BD. Dette var like før Paramounts overgang til HD DVD ble kjent.

Det samme brukte New Line Cinema om flere av sine titler rett før Warner annonserte sidebyttet: "sometime Q1/Q2 08".

Da disse setningene ble brukt, sa jeg her inne at en overgang til det andre formatet var på gang. Det stemte begge gangene.

Vi får se om jeg får rett, også når det gjelder Paramount
    Høyttalere:
    TV:
    Panasonic VT50 Plasma

Newcomer
    Medlem siden
    Feb 2006
    Poster
    12
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Jeg tror også det har mye å si hvilken skjerm man skal se filmen på også. Når jeg ser BD på Pioneer plasma, er det ikke mye grain som skal til før det synes godt. Det er akkurat som om pikslene står og myldrer i bakgrunnen.
    Har selv Pioneer plasma, og jeg har deaktivert alt av bildeforbedring (noise reduction etc.). Da blir bildet slik det ligger på skiva, i hvert fall hva støy angår.

Må innrømme at jeg ofte bruker High-def Digest som referanse for å sjekke diverse titler, og som regel stemmer det jeg selv opplever med det dem skriver. Ett unntaket var "Into The Blue", den så helt fin ut hos meg, med naturlig, brune ansikter, men High-def-journalisten mente noe annet, he-he.

Intermediate
    Medlem siden
    Dec 2002
    Poster
    1,820
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    HeHe, Pioneer plasmaene har en fremtreden av punktene(spesielt xga-modellene), som fremtrer veldig irriterrende og fremhever det du beskriver ihvertfall for meg. Punktene er veldig fremtredene og ikke organisert i linjer og kolonnner, totalt uakseptabelt for min del hvis man kommer litt nærmere. Har påpekt det til en del Pioneer eiere og de har gått helt av banen. (PS! Har ikke sett en flat-skjerm som jeg liker 100%, det er alltid noe som distraherer meg totalt).

Expert Counterpointer sin avatar
    Medlem siden
    Jan 2005
    Poster
    6,311
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Da er det "bekreftet":

Now we've heard from the studio that the March date has been delayed, with the second season now due "sometime this summer," though no new date has been confirmed.

Dette er den mest vanlige måten å forklare at man kommer til å utsette nåværende tittel, fordi vi har tenkt til å bytte side.

Paramount brukte ordene "sometime this summer" da Star Treck 1 boksen skulle utgis på BD. Dette var like før Paramounts overgang til HD DVD ble kjent.

Det samme brukte New Line Cinema om flere av sine titler rett før Warner annonserte sidebyttet: "sometime Q1/Q2 08".

Da disse setningene ble brukt, sa jeg her inne at en overgang til det andre formatet var på gang. Det stemte begge gangene.

Bekreftet var vel et sterkt ord
    Men dette er første antydning til nyhet på en stund.
    Jeg lider litt av å lese tråden nå, men dette er jo det en ventet på (vel å merke hvis det stemmer). Heller mot å stole på SVS sin tolkning av situasjonen.

Da gjenstår kun Universal.......

Newcomer
    Medlem siden
    Oct 2003
    Poster
    237
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Universal vil selvsagt aldri stå mot alene så hva som skjer da er ganske klart. Eneste som gjenstår av spenning er hva Sony vil tilby disse studioene? Etter hva som har kommet fram så sponser Sony BD produksjonen men vil de fortsette å gjøre dette for nye selskaper? Vi kan få en situasjon hvor universal blackmailer (dvs fortsetter med HD-DVD) kun for å presse mest ut av Sony. Tross alt, en HD-DVD tittel solgt er jo en som kan selges på nytt senere på BD :-)

Som vi elsker teorier

SVS, ingen krav til objektivitet her nei.. bare bemerket en av dine disiplers uttalelser.

Intermediate tklev sin avatar
    Medlem siden
    Oct 2003
    Poster
    1,842
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Ja vel, hvorfor er du glad for det? Hvilke fordeler har VC-1 kontra Mpeg-4/ AVC?
    VC-1 har vanligvis et mer behagelig bilde enn AVC. Jeg foretrekker VC-1.

Newcomer
    Medlem siden
    Jun 2007
    Poster
    34
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Teebee
    Ja, samtidig skal vi huske på deg når bilbransjen snart bare vil tilby kundene sine Opel'er...

Vel, jeg skal se "Stardust" de kommende dagene. Så gleder vi jo oss til den nye Indy-filmen i høst...
    Jeg vedder den gamle Oper'n min på at den ikke kommer på HD-DVD.:-D

Newcomer
    Medlem siden
    Feb 2006
    Poster
    12
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Myklagard
    Jeg vedder den gamle Oper'n min på at den ikke kommer på HD-DVD.:-D
    He-he, Skropel'en din skal du få ha i fred...

...Indy kommer nok på HD DVD, men det er vel en viss "risiko" for at den kommer på Blu-ray også.

:lol:

Newcomer
    Medlem siden
    Jan 2007
    Poster
    7
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0

Scanbox med BD-debut

Her er en nyhet, "kranglefanter". :-D

Videoåret 2008 er blått.

Scanbox med BD-debut

Så er nok en uavhengig distributør på blå side.

RELEASE.no – 1997-2008 - videobransjens fagblad!

By the way, om ikke annet er denne tråden fortsatt god underholdning.

Jeg istemmer med de mange kloke stemmer her inne som påpeker at enkelte HD DVD-forkjempere ennå ikke ser realitetene.

Og dette pratet om "konkurranse"; ønsket man seg f.eks to CD-formater på 80-tallet, to DVD-formater i 1997? Rent hypotetisk ... Neppe det, nei.

Og fri konkurranse? Er det et format som har det, så er det BD, med en lang rekke spillere og produsenter som tilbyr det, mens HD DVD stort sett er lik Toshiba.

Newcomer
    Medlem siden
    Jun 2007
    Poster
    34
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Per Johnny
    (PS! Har ikke sett en flat-skjerm som jeg liker 100%, det er alltid noe som distraherer meg totalt).
    Har du prøvd valium?

Expert Counterpointer sin avatar
    Medlem siden
    Jan 2005
    Poster
    6,311
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av BlueBoy

Scanbox med BD-debut

Scanbox er det nærmeste en kan komme et banneord når det gjelder distributører når en tenker på historien deres fra dvd :twisted:

Newcomer
    Medlem siden
    Jun 2007
    Poster
    14
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Da er det "bekreftet":

Skjerp deg mann.

Intermediate Herminator sin avatar
    Medlem siden
    Feb 2007
    Poster
    2,000
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0

Samme film kan se fantastisk naturlig ut, med grain som gjør filmen "ekte", her hjemme på min Sony VW50. Flere filmer som ahr fått kritikk for å hatt mye grain på Hidefdigest (som bruker en 1080-LCD), har sett bra ut hos meg.

VC-1 filmer som har fått "fantastisk" omtale, kan ofte se litt glatt og soft ut. The Departed er en slik film. Mens 3:10 Yuma (VC-1) syntes jeg så veldig bra ut.

Så konklusjonen er nok at det er jobben med overføringen som er viktig, og hvordan kodeken utnyttes fullt ut. Tror jeg.
    Ang plasma så egner dette seg ikke så godt til å teste HD, da alle plasma'er har dithering støy i større eller mindre grad. Derfor så tester ikke seriøse sider HD-materiale med plasmaskjermer.

Intermediate
    Medlem siden
    Mar 2007
    Poster
    3,119
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Da er det "bekreftet":

Beklager å plage deg med fakta, men i dette tilfellet er det Highdefdigest som har vært seriøst på tur.

tvshowsondvd.com meldte allerede 3. desember 2007, 14 dager etter at de først postet releasedatoen som Highdefdigest puttet inn i releasekalenderen sin, at denne boksen ville bli utsatt til sommeren 08. Dagens melding er altså en bekreftelse på noe vi har visst i to og en halv måned.

Star Trek DVD news: Delay for Star Trek - Season 2 on HD DVD | TVShowsOnDVD.com

We've previously reported that March 25th would see the HD DVD/DVD "hybrid" release of the remastered Star Trek - Season 2. Now we're sorry to have to backpeddle on that one a bit. The date came from highly credible retail sources, and now we've been updated by the same sources with new info. They've found out recently that CBS/Paramount apparently needs more time before they're ready with this release, so it won't be out in March after all. A new release date hasn't been finalized, but it seems that we won't get to see it before sometime during the Summer 2008 range. Sorry for the bad news, but please keep in mind that the March date was never officially announced by the studio. Stay tuned and we'll bring you updates, just as soon as we get them!

Intermediate
    Medlem siden
    Mar 2007
    Poster
    3,119
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av BlueBoy
    Scanbox med BD-debut
    Nåja, Scanbox satser da fortsatt på HD-VMD, gjør de ikke?

Intermediate technophile sin avatar
    Medlem siden
    Jun 2004
    Poster
    517
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Listen nedenfor fant jeg på C|Net. Ikke overraskende er det en rekke selskap som følger i kjølvannet av Warner.

Her på berget vil nok den eksklusive støtten fra skandinaviske selskap som SF Films og Scanbox ha mest betydning. Personlig synes jeg det er bra at Manga Films og National Geographic har valgt blått, siden jeg liker anime og dokumentarfilmer.

Sitat Opprinnelig postet av Aaron_Moore
    02-12-08 Hi-Fi Klubben (large Scandinavian retailer) goes Blu-ray exclusive.
    02-11-08 Tripictures (Spain) goes Blu-ray exclusive.
    02-11-08 Best Buy recommends Blu-ray
    02-11-08 Netflix goes Blu-ray exclusive
    02-07-08 FS Films goes Blu-ray exclusive
    02-07-08 Kaleidescape goes Blu-ray exclusive
    02-07-08 Saturn (Largest German electronics retailer) goes Blu-ray exclusive
    02-07-08 SF Films (Sweden) goes Blu-ray Exclusive
    02-07-08 Scanbox (Sweden) goes Blu-ray Exclusive
    02-07-08 Filmax goes Blu-ray Exclusive
    02-04-08 BAC Films (France) goes Blu-ray Exclusive
    02-04-08 Manga Films goes Blu-ray Exclusive
    02-01-08 ADV Films goes Blu-ray Exclusive
    01-31-08 Highlight Video (Germany) goes Blu-ray Exclusive
    01-30-08 National Geographic goes Blu-ray Exclusive
    01-30-08 EMI (Japan) goes Blu-ray Exclusive
    01-30-08 Sonic Solutions Scenarist goes Blu-ray Exclusive
    01-28-08 Woolworths Retail Outlet (UK) goes Blu-ray exclusive in store.
    01-22-08 Grant's Appliances to goes Blu-ray exclusive
    01-16-08 Senator Entertainment goes Blu-ray exclusive.
    01-16-08 Digital Playground goes Blu-ray exclusive
    01-11-08 Constantin Film goes Blu-ray exclusive.
    01-10-08 HBO goes Blu-ray exclusive.
    01-05-08 New Line goes Blu-ray exclusive.
    01-04-08 Warner goes Blu-ray exclusive.
    URL:
    25 Companies go Blu-ray so far in 2008: reader comment from Aaron_Moore - CNET News.com

Medlem siden
    Jan 2005
    Sted
    Fredrikstad
    Poster
    2,629
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Herminator
    Ang plasma så egner dette seg ikke så godt til å teste HD, da alle plasma'er har dithering støy i større eller mindre grad. Derfor så tester ikke seriøse sider HD-materiale med plasmaskjermer.
    Nei, skjønner det. Det jeg tenkte på var å få frem en årsak til at så mange har så forskjellige opplevelser med de forskjellige kodeker. Og mye av det kommer selvsagt av at enkelte ser film enten på LCD-skjerm, plasma, DLP-, LCD eller SXRD projektorer. I tillegg skal man ikke glemme "personlig smak". Noen liker bildet litt glatt og soft, andre liker det litt røffere og synes filmgrain gir en dimensjon til filmen. Jeg tilhører den siste gruppen
    Høyttalere:
    TV:
    Panasonic VT50 Plasma

Side 638 av 653 FørsteFørste ... 138 498 508 518 528 538 548 558 568 578 588 598 608 618 628 634 635 636 637 638 639 640 641 642 648 ... SisteSiste

Stikkord for denne tråden

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •