HD formatkrigen. - Side 637

Sponsorer:
Takk Takk:  0
Like Like:  0
Side 637 av 653 FørsteFørste ... 137 497 507 517 527 537 547 557 567 577 587 597 607 617 627 633 634 635 636 637 638 639 640 641 647 ... SisteSiste
Viser resultater 12,721 til 12,740 av 13053
    Newcomer
    Medlem siden
    Dec 2007
    Poster
    52
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)
    Sitat Opprinnelig postet av SVS! -man
    Helt enig, og godt ordvalg.

Det er nettopp dette frie konkurranse-argumentet jeg ikke kan forstå fra enkelte HD DVD-tilhengere. Hvem har forresten monopol på DVD? Hvem har monopol på CD? Og hvem vil ha monopol på BD? De enste som hadde monopol under HD-formatkrigen var jo faktisk Toshiba. Der var det monopol.

Det er jo nå konkurransen virkelig vil ta seg opp. Nå må BD-produsentene konkurerer med de andre BD-produsentene på en helt annen måte enn da de konkurrerte med HD DVD. Og så skal en ikke glemme at de samme CE-selskapene som produserer BD produserer også DVD-spillere. Så på en måte må de konkurere på to flanker uten selv å havne i kryssilden.
    Så enig, så enig! Meget godt ordvalg!

Forøvrig har jeg meget stor sans for deg SVS! -man. Ser at du har både HW og software fra "begge leire". Det betyr at du (som en av få) kan sammenligne og gjøre et valg basert på utstyr og filmer, og ikke minst har sett hva som skjer i markedet!

blu-ray-only

Intermediate Msport sin avatar
    Medlem siden
    Mar 2006
    Poster
    2,812
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av sage
    Tipper de vil ha en skikkelig avtale med fortsatt ekslusivitet fra Uni og Para, inkludert at begge studioene "are bringing out the big guns" med tydelige lanseringer av storfilmene de sitter på.
    Blir sikkert kjempeflott med et marked som vet at HD DVD er dødt som graven. At markedet ikke ser mer håpløst ut for HD DVD enn hva det gjør pr d.d., er at Warner gir ut på HD DVD til og med mai.

Selv om det er en dårlig sammenlikning, synes jeg det er relevant: mange fanatiske Elvis fans påstår fortsatt at Elvis lever i beste velgående..... Sikkert noen som kommer til å mene at HD DVD er i best velgående 01.01.09 når det ikke kommer ut en ny film på formatet.

Sitat Opprinnelig postet av Andy_Dandy
    Forbrukerne sitter igjen som de som i hvert fall ikke har noe de skulle sagt. Et lite knippe PS3-fans, og en pen pengeslump til Warner er det som har avgjort det hele, om dette skulle være avgjort nå.
    Forbrukerene har ikke noe de skulle ha sagt? Forbrukerene har valgt BD - kan ikke skjønne hvor du har noe annet fra!

Et knippe PS3 fans? Nå må du gi deg Andy. De har i såfall vært dyktigere til å kjøpe film en Toshiba's disipler. Dessuten finnes det en rekke flotte BD spillere å kjøpe for de som ikke har innteresse av å bestille ringetoner med fjernkontrollen, men se film. Og ja, det finnes spillere som leverer alle lydformater...

Flertallet teller, ikke mindretallet...

Active Andy_Dandy sin avatar
    Medlem siden
    Jan 2007
    Poster
    470
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Helt enig, og godt ordvalg.

Det er nettopp dette frie konkurranse-argumentet jeg ikke kan forstå fra enkelte HD DVD-tilhengere. Hvem har forresten monopol på DVD? Hvem har monopol på CD? Og hvem vil ha monopol på BD? De enste som hadde monopol under HD-formatkrigen var jo faktisk Toshiba. Der var det monopol.

Det er jo nå konkurransen virkelig vil ta seg opp. Nå må BD-produsentene konkurerer med de andre BD-produsentene på en helt annen måte enn da de konkurrerte med HD DVD. Og så skal en ikke glemme at de samme CE-selskapene som produserer BD produserer også DVD-spillere. Så på en måte må de konkurere på to flanker uten selv å havne i kryssilden.
    Fri konkurranse i positiv forstand skal jo gavne forbrukerne ved at det er de velger hvilke produkter som skal leve eller dø! Kan ikke si at forbrukerne har valgt når det kun er et knippe PS3 tilhengere som vipper vektskålen i favør Blu-Ray.

At Warner bruker fraser som: "Forbrukerne har valgt....blablabla" er jo bare åpenbar tåkeprat for å rettferdiggjøre sine egne handlinger. Hadde de vært ærlige hadde de sagt: "Forbrukerne nøler å velge, så da bestemmer vi for dem. Det er hips om haps for vår del, så da blir det den som byr mest for vår gunst", men det forstår jo alle at det ikke virker stuerent å si.

Intermediate SVS! -man sin avatar
    Medlem siden
    Jan 2005
    Sted
    Fredrikstad
    Poster
    2,629
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av blu-ray-only

Forøvrig har jeg meget stor sans for deg SVS! -man. Ser at du har både HW og software fra "begge leire". Det betyr at du (som en av få) kan sammenligne og gjøre et valg basert på utstyr og filmer, og ikke minst har sett hva som skjer i markedet!

blu-ray-only
    Ja, jeg har sammenlignet en del, samtidig så ser jeg at man ikke klarer seg uten BD-spiller dersom man er interessert i film på HD.

Og til HD DVD-gutta: Ikke vær altfor sikker på at Iniana Jones slippes på HD DVD til høsten. Mye vil skje i mellomtiden, og det er lenge frem til høsten
    Forsterker: Marantz SR7011
    Høyttalere:
    Klipsch RP280f - RP450C - RP250S - R115SW
    TV:
    Panasonic VT50 Plasma

Medlem siden
    Mar 2006
    Poster
    2,812
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Og til HD DVD-gutta: Ikke vær altfor sikker på at Iniana Jones slippes på HD DVD til høsten. Mye vil skje i mellomtiden, og det er lenge frem til høsten
    Om så er tilfelle, er nok det neppe noe dem ønsker å legge noe særlig i. Et knippe Toshiba eiere er jo hele markedet :???:

Medlem siden
    Jan 2005
    Sted
    Fredrikstad
    Poster
    2,629
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Fri konkurranse i positiv forstand skal jo gavne forbrukerne ved at det er de velger hvilke produkter som skal leve eller dø! Kan ikke si at forbrukerne har valgt når det kun er et knippe PS3 tilhengere som vipper vektskålen i favør Blu-Ray.
    Hæh:shock: Jeg håper du tuller nå, Andy, eller er du helt hjernevasket av HD DVD Promo. Group. Ja, beklager uttrykket, men nå virker du fanatisk opptatt av HD DVD.

Forbrukeren har jo for svarte valgt i hele 2007. I hvilken måned eller i hvilket land i hele verden (du står fritt til å velge) er det HD DVD ledet over BD, og hvor HD DVD ble valgt? Fortsatt øker ledelsen i 2008.

Så hvordan du kan si at forbrukeren ikke har valgt, blir jo helt bak mål, Andy.

Toshiba og HD DVD hadde alle muligheter de, da Paramount lot seg kjøpe. Da hadde de Paramount/ Dreamworks, Universal og Warner på sin side. Samtidig hadde de langt billigere spillere å selge. Så ut i fra dette, hvordan klarte de å bomme så fatalt på å nå frem til forbrukerne?

For det første undergravde de PS3 sin eksistens. Jeg tror faktisk at Toshiba trodde på dette selv, at PS3 var betydningsløs.

For det andre blåste de lang marsj i hele markedet utenfor USA. De tapte stort i Europa og Japan, samtidig som de ikke klarte å holde skansen i USA. Og at japanke Toshiba lå under med 90% (i Japan) i hele 2007, gjør nok mer vondt enn Toshiba vil innrømme.

Og for det tredje så klarte de aldri å få med seg en eneste CE-produsent eklusivt som ville få betydning for salget. Ikke så rart kanskje, da de sparket seg selv bak ved å dumpe prisene; og dermed gjøre det umulig for andre å tjene penger på HD DVD. Godt eksempel var Onkyo, som ble flere tusenlapper dyrere enn tilsvarende Toshiba...
    At Warner bruker fraser som: "Forbrukerne har valgt....blablabla" er jo bare åpenbar tåkeprat for å rettferdiggjøre sine egne handlinger. Hadde de vært ærlige hadde de sagt: "Forbrukerne nøler å velge, så da bestemmer vi for dem. Det er hips om haps for vår del, så da blir det den som byr mest for vår gunst", men det forstår jo alle at det ikke virker stuerent å si.
    Tåkeprat!? For n`te gang, Andy, forbrukerne HAR valgt. Når var det forbrukeren valgte HD DVD?

Og hvorfor er det så rart at Warner gikk til BD, hvor de (som det ble sagt over) vil ha størst teknologisk- og økonomisk muligheter med Blu-ray.

Sitat Opprinnelig postet av Msport
    Selv om det er en dårlig sammenlikning, synes jeg det er relevant: mange fanatiske Elvis fans påstår fortsatt at Elvis lever i beste velgående..... Sikkert noen som kommer til å mene at HD DVD er i best velgående 01.01.09 når det ikke kommer ut en ny film på formatet.
    Det kommer jo fortsatt Elvis-plater.....Så Elvis MÅ jo være i live Uten sammenligning for øvrig med HD DVD, selvsagt
    Høyttalere:
    TV:
    Panasonic VT50 Plasma

Intermediate Esp1 sin avatar
    Medlem siden
    Nov 2004
    Poster
    992
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av trondmm
    Sånn bortsett fra at artikkelen har en særdeles barnslig tone, så er det vanskelig å ikke være enig. Det er ikke mye til svar, og HD DVD-gjengen har fortsatt til gode å komme med et skikkelig svar på Warners flukt.

Jo lenger de venter, jo sikrere vil bransjen og forbrukere bli på at HD DVD bare går rundt og leter etter et komfortabelt sted der de kan legge seg ned og dø. Så lenge denne stemningen råder vil HD DVD sakte men sikkert miste støtte fra alle kanter, noe som vil gjøre det enda vanskeligere å komme tilbake - hvis de faktisk har noe ønske om å forsøke på dette, da.
    BD insider Paid Geek postet jo i forkant av Warner annonseringen at det ville skje ting rundt CES som ville medføre at HD DVD ville dø sakte i løpet av året. Han har fått rett så langt.

Vi er i midten av februar og HD DVD avhopperne blir flere for hver dag som går. Jeg tror ikke at det er noen som seriøst tror at trenden vil snu nå.

Active Andy_Dandy sin avatar
    Medlem siden
    Jan 2007
    Poster
    470
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Hæh:shock: Jeg håper du tuller nå, Andy, eller er du helt hjernevasket av HD DVD Promo. Group. Ja, beklager uttrykket, men nå virker du fanatisk opptatt av HD DVD.

Forbrukeren har jo for svarte valgt i hele 2007. I hvilken måned eller i hvilket land i hele verden (du står fritt til å velge) er det HD DVD ledet over BD, og hvor HD DVD ble valgt? Fortsatt øker ledelsen i 2008.

Så hvordan du kan si at forbrukeren ikke har valgt, blir jo helt bak mål, Andy.
    Niks, jeg tuller ikke. Det er sjøsprøyt å hevde at forbrukeren har valgt sånn markedsandelene er, og har vært, både for HD DVD og Blu-Ray. Er vel heller ingen brannfakkel å mene at det er PS3 som har vippet disse miniputtmarkedsandelene litt i favør BD.

Når ledelsen til Blu-Ray ser ut til å øke nå utover i 2008, så ikke innbill deg selv at det er pga. at forbrukerne foretrekker det ene eller det andre. Forbrukerne tør bare ikke velge noe annet enn det hypen etter Warner-solstikket sier er vinnerformatet.

En fri markedssituasjon, hvor forbrukerne hadde hatt avgjøreløsesmakten, ville forutsatt at alle filmselskapene var neutrale, og gav ut på begge format.

Moderator roffe sin avatar
    Medlem siden
    Apr 2003
    Poster
    9,330
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    En fri markedssituasjon, hvor forbrukerne hadde hatt avgjøreløsesmakten, ville forutsatt at alle filmselskapene var neutrale, og gav ut på begge format.
    I et fritt marked er det både frie tilbydere og frie konsumenter. Det du skisserer over er et marked som er fritt kun for konsumentene, mens tilbyderne tvinges i kne for forbrukermakten, altså et rent forbrukerstyrt marked. Det er ikke slik verden fungerer. Uansett hvilke incentiver Warner hadde for å bli BD-eksklusive, så er det et fritt markedsvalg fra Warners side.

Jeg er enig i at det ikke er 100% hold i påstanden om at forbrukerne hadde valgt i forkant av Warners avgjørelse, men når Warner nå har gjort sitt frie valg, så er det slik at forbrukerne velger NÅ, og det ser ut til å gå BD-veien.
    Det er jo ikke akkurat slik at Warner er den eneste aktøren som har skiftet policy på hva som gis ut på vhilke formater i denne krigen. Det er for meg feil å påstå at Warner har tvunget markedet. De har tatt en fri beslutning. Markedet reagerer fritt på det.

Jeg satt selv lenge på gjerdet uten å velge (annet enn å bli i DVD-verdenen) før Warner tok sin beslutning. Det som talte for meg var at:
    * En meget viktig tilbyder av innhold valgte side for BD.
    * Toshiba hadde lenge vært monopolist på avspillere, mens Blu-ray hadde et bredt tilbud av hardware-leverandører.
    * Det var en svak dreining mot at BD tok markedsandeler (slik jeg tolket det) i forkant av Warners avgjørelse, mye drevet av at PS3-eiere kjøpte BD-filmer.

Valget er mitt frie valg, og jeg tror mange tenkte som meg.

Medlem siden
    Mar 2006
    Poster
    2,812
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Niks, jeg tuller ikke. Det er sjøsprøyt å hevde at forbrukeren har valgt sånn markedsandelene er, og har vært, både for HD DVD og Blu-Ray. Er vel heller ingen brannfakkel å mene at det er PS3 som har vippet disse miniputtmarkedsandelene litt i favør BD.

Når ledelsen til Blu-Ray ser ut til å øke nå utover i 2008, så ikke innbill deg selv at det er pga. at forbrukerne foretrekker det ene eller det andre. Forbrukerne tør bare ikke velge noe annet enn det hypen etter Warner-solstikket sier er vinnerformatet.

Nå må du gi deg... Forbrukerene har valgt dette helt av seg selv... Hvis HD DVD er så mye bedre valg enn BD ville de kjøpt seg en HD DVD spiller foran BD. For ikke alle filmene på HD DVD sa du? Nei da sto brukerene med en klar oppsjon: kjøpe HD DVD og SD DVD.

Tror du heller skal være glad at man nå kan få et HDM format som kan posisjoner seg mot SD DVD i stede for to formater som kriger mot hverandre. Kryp til korrset og kjøp deg en BD spiller - ta del i det HDM formatet som vant i stede for å sitte på andre siden av gjerdet og gråte over sin syke mor.

Newcomer sage sin avatar
    Medlem siden
    Nov 2005
    Poster
    178
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Børni
    Tror du virkelig med hånden på hjertet at noe slikt kommer til å skje??
    så var det dette med leseferdighetene igjen da
    Det jeg skrev var tanker om hva som måtte til for at Toshiba i det hele tatt skal ha noen mulighet for å fortsette krigen. Pengene avgjør denne krigen og det er Toshiba som på finregne her. Mister de de gjenstående studioene er slaget tapt. Tviler på om det lar seg gjøre å rette opp den skaden som er skjedd, men tross alt er markedet fortsatt på et minimalt nivå, lenge til HDM er større enn DVD enda.

Newcomer sage sin avatar
    Medlem siden
    Nov 2005
    Poster
    178
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Det er sjøsprøyt å hevde at forbrukeren har valgt sånn markedsandelene er, og har vært, både for HD DVD og Blu-Ray. Er vel heller ingen brannfakkel å mene at det er PS3 som har vippet disse miniputtmarkedsandelene litt i favør BD.

Dette burde være åpenbare punkt for alle og enhver, fatter ikke at noen kan være uenig i det du her lister opp. Forbruker har ikke valgt, produsentene har valgt. PS3 har selvfølgelig hatt avgjørende betydning for krigen, BD er jo i realiteten et ps3-format.

Newcomer
    Medlem siden
    Feb 2006
    Poster
    12
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Den 17. januar postet ARTY en svært interessant artikkel, som ikke en eneste person her inne tok seg bryet med å kommentere. Derfor poster jeg den på nytt, med mine egne uthevelser:

'Father of DVD' Lieberfarb blasts Sony's Blu-ray strategy

Former Warner Home Video President Warren Lieberfarb has accused Sony Corp. of “samurai” tactics in its dealings over next-generation Blu-ray DVD and hinted that it was not all over for the rival HD-DVD camp.

Lieberfarb was in Biarritz, France, to deliver the keynote speech at the 14th annual European Video Perspectives (PEVE) conference attended by around 230 executives from across the European home entertainment industry.

Lieberfarb, who is now running his consultancy firm, with clients including Microsoft and other blue chip companies, offered a blow-by-blow account of the start of hostilities between the warring factions. "HD-DVD was developed at the request of Warner when in 2000, Sony, pursuant to an agreement with Warner, shared with us the specifications of Blu-ray disc. Our immediate reaction was that advances in compression, without a new physical disc requiring a complete retrofit and entirely new investment in the existing manufacturing plant, would provide video quality comparable to uncompressed video."

"In fact, the technological innovation was not in HD – is is not so much the 0.1mm cover layer bonded to a 1.1mm substrate layer – it is the algorithms and the semiconductors that perform the compression. And in viewing tests with all the participants – electronics companies, IT companies, most importantly the studios – the VC1 compression developed by Microsoft was deemed the best and was deemed the golden eye, better than uncompressed video," recounts Lieberfarb.

"The fundamental dispute here is, in practically every respect, that these are the same discs, except for the physical format. However, one requires retrofit of the mastering infrastructure and there is today only one source of mastering equipment, Sony, and the mastering process takes 3 times real time. Furthermore, it requires re-investment, recapitalisation of replication equipment."

Lieberfarb claims that "to this day, not one studio in Hollywood has been provided with statistically reliable data to prove yields, cycle times, and that meet or came close to meeting the cycle times of HD-DVD. Which means that the 25GB Blu-ray disc is going to be more expensive to produce than the 30GB HD-DVD disc. So, you get less capacity for more money."

The ex-WHV boss stunned the audience by saying that Sony "had entered into agreements with every studio to provide discs at either cost or below variable cost for the next five years. So, the studios were very happy to take these assurances by Sony that they would not have to pay more for the discs than they would pay for HD-DVD discs."

The consequence "is to make impossible for independent disc replicators to attract capital to invest in new manufacturing infrastructure because, if Sony is producing discs for major studios at cost or below cost, subsidizing them with inter-company transactions from, say, PlayStation, you will put Technicolor, Cinram and the French replicators at a competitive disadvantage. So, the net result, if that plays out, is that Sony is the single source of replicating discs, the single source of mastering and that, to me, is an irrational way to build a supply chain," continues Lieberfarb.

On BD Java versus iHD developed by Microsoft, Lieberfarb contends that "essentially, the authoring tools for iHD are finished. The BD Java tools are not. BD Java requires royalties from both the hardware companies and the studios to Sun, whereas the iHD specifications are kept out of the Blu-ray device simply because a significant portion of its IP belongs to Microsoft who is giving access to iHD royalty-free."

"iHD versus BD Java," sums up Lieberfarb, "will play out exactly the same way as the current situation whereby authoring tools are now available for anyone developing Xbox 360 games while there are limited if no authoring tools for developers of PS3 games."

"Blu-ray's BD+ encryption was an inducement to get Twentieth Century Fox to join the BD side," claims Lieberfarb. "One of the necessities in cryptography is that you open the encryption up for peer review and test whether it can be hacked before you commercialise it. They are refusing to open BD+ to peer review."

Lieberfarb offers his take on the question of data capacity, where Blu-ray puts forward its 50GB advantage. "I do not buy the theory that the added content is limitless. We are talking about production costs and if you keep building endless costs into the value-added content, the question will be how much will the consumer be ready to pay for this added content."

"The real origin of infinite added content is sourced from the Disney Company. Disney has 35 animated classics that continue to erode in popularity because of “age compression”. If you compare the percentage of homes that bought the classsics on VHS with the percentage of homes that bought the DVD, these films are not popular anymore. Disney thinks that it can re-invent the popularity of its animated classics by endlessly adding content. Hence the origin for more capacity. I think that is more specific to Disney than to anyone else. It is a V12 Mercedes when a V8 will do the job and when a V12 has yet to be built. It’s theoretical physic at this point," concludes Lieberfarb.

Things started to go badly for the HD-DVD camp when Matsushita switched side. "Matsushita switched from the Toshiba side to the Sony side because the company believed that the Chinese manufacturers will have access to the licenses to make HD-DVD players thus reducing its market share," reckons Lieberfarb.

If you ever read [Sun Tzu's] The Art Of War you will see all of Sony’s moves, including taking all its enemies in the same tent and then leaving them empty-handed, are things that they have done historically,” he said.

“They did the same thing to Matsushita and Betamax, they did the same thing to Matsushita on compact disc, they did the same thing to Matsushita on the digital video camcorder. At their core they compete in some kind of samurai way that I consider closer to kabuki, which I have never understood. I know it isn’t the way we compete in the west.”

Arguing that HD-DVD represented a robust tried and tested technology, Lieberfarb said that the unproven Blu-ray technology was simply an initial play in the bigger game to dominate entertainment in the home.

“What you are watching is the first round of who will control home networks – will it be Apple, will it be the Wintel camp or the CE manufacturers. When I talk about home networks I am not talking just about the wireless connections, it is about all the devices that go along with it,” he said. “Convergence is here, everything is digital, the internet is going to deliver video, you are going to want to pass information from one device to another and HD versus Blu-ray is really the first battle in the issue of who controls the home.”

Lieberfarb argued that, essentially, the DVD business had been sucked into a battle about the next-generation games standard. “The sub plot here is that if I put Blu-ray in PlayStation and I don’t license it to Microsoft for Xbox and I get all the studios to only publish in PlayStation I’ll beat Microsoft in the next generation games space,” he said. “What we’ve been sucked into is PlayStation versus Xbox.”

In backing Blu-ray, he suggested that “Hollywood blew it. They got duped and they could have – by who they aligned with – created the format that optimised their creative interests. In retrospect, I would never accuse anyone in Hollywood of having an emotion like jealousy. I think there were a lot of jealous people who wanted to look like they were going to lead this format battle and we have an unfortunate set of circumstances.”

Concluding, Lieberfarb said: “It looks like we lost because there are six studios supporting Blu-ray and only three supporting HD-DVD. You have to think why would a consumer buy an HD-DVD player when everything you can get in HD-DVD is available on Blu-ray and three of the studios products available on Blu-ray aren’t available on HD-DVD. But you know there’s always surprises.

Newcomer
    Medlem siden
    Oct 2003
    Poster
    237
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av blu-ray-only

blu-ray-only

Joda, SVS!man er kjent som en objektiv deltager i HD diskusjonen.. (???) in crazy world?

Intermediate Esp1 sin avatar
    Medlem siden
    Nov 2004
    Poster
    992
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Teebee
    Derfor poster jeg den på nytt:
    "VC-1 = better than uncompressed video," recounts Lieberfarb."

Yeah right!

Tror du på det tror, kan du like gjerne tro på julenissen også...

Medlem siden
    Jan 2005
    Sted
    Fredrikstad
    Poster
    2,629
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Opsahle
    Joda, SVS!man er kjent som en objektiv deltager i HD diskusjonen.. (???) in crazy world?
    Ha-ha, så det er et krav om objektivitet i denne tråden
    Høyttalere:
    TV:
    Panasonic VT50 Plasma

Newcomer
    Medlem siden
    Feb 2006
    Poster
    12
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Esp1
    "VC-1 = better than uncompressed video," recounts Lieberfarb."

Yeah right!

Tror du på det tror, kan du like gjerne tro på julenissen også...
    "Julenissen 3" kom til meg på Blu-ray rett over nyttår, en elendig film men du verden for et bilde (VC-1)...

VC-1 kan nok gjøre mye magisk med mange av de gamle filmrullene, ett eksempel er her (et 70 år gammelt negativ som ser ut som nytt):

The Adventures of Robin Hood

Jeg er bare så glad for at Warner holder seg til VC-1...

Newcomer
    Medlem siden
    Feb 2005
    Poster
    236
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Forbrukerne tør bare ikke velge noe annet enn det hypen etter Warner-solstikket sier er vinnerformatet.
    Når jeg ser slike uttalelser må jeg spørre: Bruker du Windows eller Linux på PC-en ? Slik jeg tolker dine uttalelser bør noen går inn å tvinge Microsoft til å lage Linux applikasjoner....

Men dette var litt OT (men kanskje indirekte sammenlignbart).

:-)

/Øystein

Medlem siden
    Jan 2005
    Sted
    Fredrikstad
    Poster
    2,629
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Teebee
    "Julenissen 3" kom til meg på Blu-ray rett over nyttår, en elendig film men du verden for et bilde (VC-1)...

VC-1 kan nok gjøre mye magisk med mange av de gamle filmrullene, ett eksempel er her (et 70 år gammelt negativ som ser ut som nytt):

The Adventures of Robin Hood

Jeg er bare så glad for at Warner holder seg til VC-1...
    Ja vel, hvorfor er du glad for det? Hvilke fordeler har VC-1 kontra Mpeg-4/ AVC?

Det er vel heller at HD DVD er avhengig av VC-1 pga mindre plass, mens AVC er overlegen VC-1 på høyere bitrates, som det er plass til på en 50 GB BD.

Vil vel si at Buena Vista sine 50 GB AVC med høy bitrate er referanse hva angår bildekvalitet i HD.
    Høyttalere:
    TV:
    Panasonic VT50 Plasma

Newcomer
    Medlem siden
    Feb 2006
    Poster
    12
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Ja vel, hvorfor er du glad for det? Hvilke fordeler har VC-1 kontra Mpeg-4/ AVC?

Det er vel heller at HD DVD er avhengig av VC-1 pga mindre plass, mens AVC er overlegen VC-1 på høyere bitrates, som det er plass til på en 50 GB BD.

Vil vel si at Buena Vista sine 50 GB AVC med høy bitrate er referanse hva angår bildekvalitet i HD.
    VC-1 gir et bilde som jeg liker best. Av alle mine HD-titler så er VC-1-titlene de som bildemessig er mest stabilt gode gjennom hele filmen. Derfor er jeg spent på å se en Warner VC-1-film som er enkodet med 50 mbit totalstrøm. Buena valgte VC-1 på "Julenissen 3", og den ser fantastisk bra ut.

Side 637 av 653 FørsteFørste ... 137 497 507 517 527 537 547 557 567 577 587 597 607 617 627 633 634 635 636 637 638 639 640 641 647 ... SisteSiste

Stikkord for denne tråden

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •