HD formatkrigen. - Side 636

Sponsorer:
Takk Takk:  0
Like Like:  0
Side 636 av 653 FørsteFørste ... 136 496 506 516 526 536 546 556 566 576 586 596 606 616 626 632 633 634 635 636 637 638 639 640 646 ... SisteSiste
Viser resultater 12,701 til 12,720 av 13053
    Intermediate
    Medlem siden
    Mar 2007
    Poster
    3,119
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)
    Sitat Opprinnelig postet av Teebee
    Men man skal ikke undervurdere potensialet som klassikerne har, i hvert fall ikke i USA.
    Jeg vet ikke helt... Mytteriet på Bounty solgte ca. 15 eksemplarer da den ble gitt ut på HD DVD i USA, så det er ikke alle klassikere som selger godt.

Active Andy_Dandy sin avatar
    Medlem siden
    Jan 2007
    Poster
    470
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av SVS! -man
    Nå er det ingen her inne som vet den hele og fulle grunnen til at Warner gikk til BD. Det vi vet, er begrunnelsen Warner har gitt til pressen om sitt valg. De sa i høst at de skulle se an resultatet i Q4. Det er i hvertfall ingen tvil om at Warners titler har solgt best på BD. Det er heller ingen tvil om at BD har solgt flest filmer totalt i hele 2007. De sa også at BDs dominans over HD DVD i Europa og Japan også var utslagsgivende. Og til slutt var argumentet om at BD-spillerne hadde blitt billigere.

Så la oss slippe alle de grunnløse spekulasjonene om penger under bordet, og hvem som kjøpte hvem. Hvorfor er det så ufattelig merkelig for enkelte HD DVD-tilhengere at Warner valgte BD? Warner har også tidligere uttalt at formatkrigen var en stor hindring for utbredelsen av HD som diskformat... Trenger ikke være rakettforsker for å koke opp en eller annen bullshit-forklaring som høres noenlunde plausibel ut......

Warner gjorde det eneste rette, og blir trolig redningen for at diskbasert HD ikke blir en ny SACD/ DVD Audio-flopp.
    Hvilken begrunnelse de bruker i en pressemelding er ikke mye interessant. Tror noen de ville brukt begrunnelsen; vi valgte Blu-Ray fordi de ga oss mest cash...? Tviler på det. ikke vanskelig å finne på en liksom begrunnelse, enten det skulle være for valg av Blu-Ray eller HD DVD.

Intermediate
    Medlem siden
    Mar 2007
    Poster
    3,119
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Soundfre@k
    HD DVD camp issues sad little response to Netflix, Best Buy snubs
    Sånn bortsett fra at artikkelen har en særdeles barnslig tone, så er det vanskelig å ikke være enig. Det er ikke mye til svar, og HD DVD-gjengen har fortsatt til gode å komme med et skikkelig svar på Warners flukt.

Jo lenger de venter, jo sikrere vil bransjen og forbrukere bli på at HD DVD bare går rundt og leter etter et komfortabelt sted der de kan legge seg ned og dø. Så lenge denne stemningen råder vil HD DVD sakte men sikkert miste støtte fra alle kanter, noe som vil gjøre det enda vanskeligere å komme tilbake - hvis de faktisk har noe ønske om å forsøke på dette, da.

Intermediate SVS! -man sin avatar
    Medlem siden
    Jan 2005
    Sted
    Fredrikstad
    Poster
    2,629
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Andy_Dandy
    Hvilken begrunnelse de bruker i en pressemelding er ikke mye interessant. Tror noen de ville brukt begrunnelsen; vi valgte Blu-Ray fordi de ga oss mest cash...? Tviler på det. ikke vanskelig å finne på en liksom begrunnelse, enten det skulle være for valg av Blu-Ray eller HD DVD.
    Du har helt sikkert rett, Andy. Det Warner sa før avgjørelsen, og hva de sa etter avgjørelsen er sikkert bare løgn. Selvfølgelig valgte de ikke BD fordi formatet selger flest filmer eller har flest antall avspillere i markedet. Og det hadde sikkert heller ingenting si at Warners avgjørelse ville få en stopper på formatkrigen, mens dersom de hadde gått HD DVD ville krigen aldri tatt slutt.

Nei, det var helt sikkert KUN hvor mye penger BDA bladde opp?

Hvorfor ellers skulle de ha valgt BD, nå HD DVD var det logiske valget
    Forsterker: Marantz SR7011
    Høyttalere:
    Klipsch RP280f - RP450C - RP250S - R115SW
    TV:
    Panasonic VT50 Plasma

Medlem siden
    Jan 2007
    Poster
    470
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av trondmm
    Sånn bortsett fra at artikkelen har en særdeles barnslig tone, så er det vanskelig å ikke være enig. Det er ikke mye til svar, og HD DVD-gjengen har fortsatt til gode å komme med et skikkelig svar på Warners flukt.
    Når årsaken er at de (Blu-Ray) bladde opp mer cash, så er det bedre å holde kjeft enn å bli oppfattet som sutrete......

Medlem siden
    Jan 2007
    Poster
    470
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Du har helt sikkert rett, Andy. Det Warner sa før avgjørelsen, og hva de sa etter avgjørelsen er sikkert bare løgn. Selvfølgelig valgte de ikke BD fordi formatet selger flest filmer eller har flest antall avspillere i markedet. Og det hadde sikkert heller ingenting si at Warners avgjørelse ville få en stopper på formatkrigen, mens dersom de hadde gått HD DVD ville krigen aldri tatt slutt.

Nei, det var helt sikkert KUN hvor mye penger BDA bladde opp?

Hvorfor ellers skulle de ha valgt BD, nå HD DVD var det logiske valget
    Tror du ikke de også hadde hatt en god forklaring på lager om de hadde valgt HD DVD også, selv om grunnen skulle være cash rett i hånda? Det hadde i alle tilfeller aldri vært den offisielle begrunnelsen.

NB! Og det at formatkrigen skal være noe mer slutt fordi at Warner velger Blu-Ray istedenfor motsatt er bare løgn og propaganda for å lure kundene om at formatkrigen er slutt, ingen vits i å kjøpe noe annet en Blu-Ray, hva du som forbruker gjør betyr uansett ikke en skitt..... sleipt som f......

Medlem siden
    Jan 2005
    Sted
    Fredrikstad
    Poster
    2,629
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Når årsaken er at de (Blu-Ray) bladde opp mer cash, så er det bedre å holde kjeft enn å bli oppfattet som sutrete......
    Ja, der har vi det, Andy. Det er sikkert det HD DVD Promo Group har lagt opp som strategi: "Vi holder kjeft og later som vi ikke har fått det med oss. Det går sikkert over. Sure? Hvorfor det? Å, det Warner-greiene! Nei-nei-nei. Vi er bare fornøyd at det fortsatt er noen som har HD DVD-spillere i butikkhylla vi..."

Tipper Paramount annonserer overgang rundt 1. juni. Og det samme med Universal. Paramount vil nok helt sikkert benytte seg av klausulen de har i kontrakten. Men den gjelder sikkert ikke før Warner faktisk skifter side. Det har nok ikke Paramount lyst til å proklamere riktig enda, i lojalitet til Toshiba. Universal vet selvsagt dette, og ser ingen grunn til å være alene med HD DVD. De vil også være lojale frem til sommeren.

Sommeren 2008 sovnet HD DVD stille inn...

Høsten 2008: Transformers Blu-ray slår alle hidef-rekorder
    Høyttalere:
    TV:
    Panasonic VT50 Plasma

Medlem siden
    Jan 2005
    Sted
    Fredrikstad
    Poster
    2,629
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Tror du ikke de også hadde hatt en god forklaring på lager om de hadde valgt HD DVD også, selv om grunnen skulle være cash rett i hånda? Det hadde i alle tilfeller aldri vært den offisielle begrunnelsen.

NB! Og det at formatkrigen skal være noe mer slutt fordi at Warner velger Blu-Ray istedenfor motsatt er bare løgn og propaganda for å lure kundene om at formatkrigen er slutt, ingen vits i å kjøpe noe annet en Blu-Ray, hva du som forbruker gjør betyr uansett ikke en skitt..... sleipt som f......
    Hallo!? Vokn opp Andy. Det er snart ingen som vil ha noe med HD DVD å gjøre. Best Buy, USAs største el-kjede, vil kun anbefale BD-spillere. Hvor i butikken tror du de gjemmer bort Toshiba-spillerne?

USAs største nettleie, Netflix, vil heller ikke ha noe med HD DVD å gjøre. HD DVD fases ut og BD økes i antall.

Blockbuster er en annen stor kjede som satser BD.

Folk har returnert Toshiba-spillere i hopetall i USA. Og det snakkes om mengder!

Det må jo snart nå inn til deg at HD DVD ligger på dødsleie. Og selv om det ikke er dødt enda, vil det aldri komme seg opp av sykesenga. I værste fall havner formatet i "koma", og blir værende på markedet fordi Toshiba nekter å gi opp.

Det som virkelig ER sleip, det er å anbefale en HD DVD-spiller til en uviten venn/ kollega, å innbilde han til å tro at HD DVD er fremtidens format. Da hadde i hvertfall JEG mistet flere av vennene mine
    Høyttalere:
    TV:
    Panasonic VT50 Plasma

Medlem siden
    Jan 2007
    Poster
    470
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Hallo!? Vokn opp Andy. Det er snart ingen som vil ha noe med HD DVD å gjøre. Best Buy, USAs største el-kjede, vil kun anbefale BD-spillere. Hvor i butikken tror du de gjemmer bort Toshiba-spillerne?

USAs største nettleie, Netflix, vil heller ikke ha noe med HD DVD å gjøre. HD DVD fases ut og BD økes i antall.

Blockbuster er en annen stor kjede som satser BD.

Folk har returnert Toshiba-spillere i hopetall i USA. Og det snakkes om mengder!

Det må jo snart nå inn til deg at HD DVD ligger på dødsleie. Og selv om det ikke er dødt enda, vil det aldri komme seg opp av sykesenga. I værste fall havner formatet i "koma", og blir værende på markedet fordi Toshiba nekter å gi opp

Det som virkelig ER sleip, det er å anbefale en HD DVD-spiller til en uviten venn/ kollega, å innbilde han til å tro at HD DVD er fremtidens format. Da hadde i hvertfall JEG mistet flere av vennene mine
    Dette er nettopp denne sleipe psykologien jeg snakker om i innlegget mitt. Ingenting rasjonelt skulle tilsi at ting ble så ekstremt forandret over natten p.g.a. at et, riktignok stort, filmselskap velger side. Det er hypen rundt som er den virkelig knusende, men den er ikke reel i utgangspunktet, men ender med å bli selvoppfyllende om mange nok tror på den. Det er en sånn enten eller tankegang som etterlater alt av rasjonalitet og intellektuell tilnærming til saken på skraphaugen.

Forbrukerne sitter igjen som de som i hvert fall ikke har noe de skulle sagt. Et lite knippe PS3-fans, og en pen pengeslump til Warner er det som har avgjort det hele, om dette skulle være avgjort nå.

Newcomer
    Medlem siden
    Feb 2006
    Poster
    12
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Dette er nettopp denne sleipe psykologien jeg snakker om i innlegget mitt. Ingenting rasjonelt skulle tilsi at ting ble så ekstremt forandret over natten p.g.a. at et, riktignok stort, filmselskap velger side. Det er hypen rundt som er den virkelig knusende, men den er ikke reel i utgangspunktet, men ender med å bli selvoppfyllende om mange nok tror på den. Det er en sånn enten eller tankegang som etterlater alt av rasjonalitet og intellektuell tilnærming til saken på skraphaugen.
    Jeg er helt enig med deg, Andy. Samtidig vil jeg si at Toshiba og HD DVD promo group forverrer situasjonen ved å sitte på gjerdet og ikke foreta seg noen ting som helst. Jeg kommer til å bli forbanna på Toshiba dersom det viser seg at "tystnaden" er et ledd for å få solgt ut alle spillerne sine, for deretter å gi blanke f.

Medlem siden
    Jan 2007
    Poster
    470
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Jeg er helt enig med deg, Andy. Samtidig vil jeg si at Toshiba og HD DVD promo group forverrer situasjonen ved å sitte på gjerdet og ikke foreta seg noen ting som helst. Jeg kommer til å bli forbanna på Toshiba dersom det viser seg at "tystnaden" er et ledd for å få solgt ut alle spillerne sine, for deretter å gi blanke f.
    Jepp, veldig enig i at HD DVD Promo Gr. kunne ha taklet dette mye bedre. De må først å fremst få fjernet enhver tvil om at de og sammarbeidspartnerne fortsatt satser tungt på formatet. Ikke bare si at de gjør det, men vise det klart og tydelig for gud og hvermann.

Medlem siden
    Jan 2005
    Sted
    Fredrikstad
    Poster
    2,629
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Ja, Teebee og Andy, dere bør jo snart starte en støttegruppe for alle HD DVD-ofrene som nå er utsatt for denne ondsinnede konspirasjonen fra elektronikk- og filmbransjen8-)

Krigen er over fordi alle markedsaktører ser nå en mulighet til å viske bort forvirringen hos forbrukerne. Skjønner dere ikke det, eller?

Og med så få filmer som Universal og Paramount ser ut til å slippe fremover, så vil HD DVD knapt være synlig i butikkhyllene til sommeren.

Og dere to må være de eneste i hele verden som blir overrasket og sinte på Toshiba, dersom de kun ønsker å selge ut beholdningen sin før de takker for seg. :roll:

Men forklar hvorfor WB skulle ha valgt anderledes...Hva godt skulle kommet ut av at WB gikk til HD DVD?
    Høyttalere:
    TV:
    Panasonic VT50 Plasma

Medlem siden
    Jan 2005
    Sted
    Fredrikstad
    Poster
    2,629
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Jepp, veldig enig i at HD DVD Promo Gr. kunne ha taklet dette mye bedre. De må først å fremst få fjernet enhver tvil om at de og sammarbeidspartnerne fortsatt satser tungt på formatet. Ikke bare si at de gjør det, men vise det klart og tydelig for gud og hvermann.
    Forklar hva du mener med å satse mer, Andy. Det ene selskapet etter det andre sier "nei" til HD DVD og "ja" til BD. Hvordan skal de satse da? Hvor skal de gjøre av spillerne sine når ingen vil selge de eller ha filmene i hyllene?

Og det er ikke bare selskaper i USA som nå støter bort HD DVD. I flere land i Europa har også ballen begynt å rulle voldsomt for BD. Og dette markedet ga Toshiba f... i fra første stund. Så at de vil få fotfeste her eller i Japan er jo utopi.

Hvordan skal de satse mer?
    Høyttalere:
    TV:
    Panasonic VT50 Plasma

Intermediate Arendal sin avatar
    Medlem siden
    Feb 2003
    Poster
    3,764
    Takk & like
    Nevnt
    1 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Jeg synes det er intressant å lese at Michael bay med vilje ikke glatter ut filmgrain på Blu-ray utgivelsene sine.

Dette er bra synes jeg.

Jeg har lenge hatt Parl harbour som en av favorittene.

Litt synd at det tydeligvis kan ta litt til før Armageddon kommer ut siden det må gjøre så mye jobb med den.
    Men, jeg har ikke dårlig tid man må jo ha noe å glede seg til også

Newcomer
    Medlem siden
    Feb 2006
    Poster
    12
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Ja, Teebee og Andy, dere bør jo snart starte en støttegruppe for alle HD DVD-ofrene som nå er utsatt for denne ondsinnede konspirasjonen fra elektronikk- og filmbransjen8-)
    Ja, samtidig skal vi huske på deg når bilbransjen snart bare vil tilby kundene sine Opel'er...

Og med så få filmer som Universal og Paramount ser ut til å slippe fremover, så vil HD DVD knapt være synlig i butikkhyllene til sommeren.
    Vel, jeg skal se "Stardust" de kommende dagene. Så gleder vi jo oss til den nye Indy-filmen i høst...

Og dere to må være de eneste i hele verden som blir overrasket og sinte på Toshiba, dersom de kun ønsker å selge ut beholdningen sin før de takker for seg. :roll:
    Ja, du verden, vi er unike...

Men forklar hvorfor WB skulle ha valgt anderledes...Hva godt skulle kommet ut av at WB gikk til HD DVD?
    Warner har jo virkelig frontet HD DVD og alt formatet har å tilby. VC-1, PiP og hele pakka. Derfor burde de fortsatt med å være formatnøytrale. Jeg liker ikke monopol, jeg, men konkurranse. Det gavner alltid forbrukeren.

Newcomer sage sin avatar
    Medlem siden
    Nov 2005
    Poster
    178
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    kan virke som om de fortsatt er litt i villrede for beste strategien fremover. Tipper de vil ha en skikkelig avtale med fortsatt ekslusivitet fra Uni og Para, inkludert at begge studioene "are bringing out the big guns" med tydelige lanseringer av storfilmene de sitter på. Hvis de blir enige med studioene om dette og toshiba satser stort på å erstatte markedet for oppskalerende dvdspillere med hd dvd-spillere til bortimot samme pris, så kan de holde ut veldig lenge. Kansje så lenge at volumene blir store og hd dvd's produksjonskapasiteter og kostnader virkelig kommer til sin rett. Kommer igrunn alt ann på hvilken tidshorisont de ser for seg i denne krigen.

Moderator roffe sin avatar
    Medlem siden
    Apr 2003
    Poster
    9,330
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Ja, samtidig skal vi huske på deg når bilbransjen snart bare vil tilby kundene sine Opel'er...
    [...]
    Warner har jo virkelig frontet HD DVD og alt formatet har å tilby. VC-1, PiP og hele pakka. Derfor burde de fortsatt med å være formatnøytrale. Jeg liker ikke monopol, jeg, men konkurranse. Det gavner alltid forbrukeren.
    Den Opel-sammenligningen henger vel ikke helt på greip. Alle personbiler er jo bygget for å kjøre på de samme veiene og bruke standardiserte drivstoff etc. Det blir likevel spennende å se hva som kommer av mer miljøvennlige drivverk til biler etterhvert og hva slags standarder man vil finne der. Norge som oljeprodusent kan fort bli en bakstreversk miljøsinke i den sammenhengen.

... men det var en digresjon. Poenget mitt er at konkurranse er bra, men standardisering er faktisk konkurransefremmende. Sånn sett er kamp om standarder et hinder for fri konkurranse. Det var ikke viktig om HD-DVD eller Blu-ray vant standardiseringskampen, men at man fikk en felles standard. La oss nå for enkelhets skyld anta at Blu-ray har vunnet. Det betyr jo ikke slutten på konkurranse. Det betyr at alle utstyrsprodusentene kan konsentrere seg om å konkurrere innenfor den samme standarden, altså vil man få valgfrihet mellom flere merker når man skal kjøpe hardware. Det vil også være slik at når man har en standard, så vil alle filmer komme på samme format og kunne avspilles på de samme spillerne.

Så konkurranse er bra så lenge forbrukernes valgfrihet ikke begrenses av proprietære standardvalg. Et godt eksempel er Viasat kontra Canal Digital som i flere år nå har kjørt med eksklusive kanalpakker. Det gir ikke valgfrihet, det gir valgtvang. Ingen forbruker liker å velge vekk innhold når de skal velge nytt utstyr.
    Suksessen til CD-formatet for lyd og DVD-formatet for film er grunnlagt på at de nettopp ble enerådende standarder i sin tid. Det er vel ingen som ved sine fulle fem vil hevde at det ikke er konkurranse innenfor disse formatene.

Mangelen på formatstandardisering ble også spikeren i kista for SACD/DVD-A som konsumentformater på HD-lyd. Her ser man med all tydelighet hvordan vedvarende konkurranse i en standardiseringskrig fører til en tap-tap-situasjon for partene.

Newcomer Børni sin avatar
    Medlem siden
    Oct 2003
    Poster
    281
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av sage
    kan virke som om de fortsatt er litt i villrede for beste strategien fremover. Tipper de vil ha en skikkelig avtale med fortsatt ekslusivitet fra Uni og Para, inkludert at begge studioene "are bringing out the big guns" med tydelige lanseringer av storfilmene de sitter på. Hvis de blir enige med studioene om dette og toshiba satser stort på å erstatte markedet for oppskalerende dvdspillere med hd dvd-spillere til bortimot samme pris, så kan de holde ut veldig lenge. Kansje så lenge at volumene blir store og hd dvd's produksjonskapasiteter og kostnader virkelig kommer til sin rett. Kommer igrunn alt ann på hvilken tidshorisont de ser for seg i denne krigen.
    Tror du virkelig med hånden på hjertet at noe slikt kommer til å skje??
    Viss ja,er jeg sikker på at du også tror julenissen finnes!!!

Newcomer
    Medlem siden
    Dec 2007
    Poster
    52
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0

"HD krigen" er slutt!

Sitat Opprinnelig postet av sage
    Man må jo ha skylapper på for ikke å se hvor, og hvor fort ballen ruller nå!!!

Toshiba rydder bare opp slagmarken så godt de kan med å kvitte seg med sitt lager! I beste fall klarer de å lure noen uvitende eller hd-dvd fan for en kort periode videre. Men dette kan ikke pågå lenge da aksjonærende vil kreve profitt!

Til Warners valg: Hvorfor er det så vanskelig å godta at Warner gjorde sitt valg ut fra rent tekniske og forretningsmessige grunner? Dette sliter virkelig HD-DVD fansen med å ta inn over seg, og velger heller å komme med udokumenterbare spekulasjoner!

Kom ut av skyttergravene deres og slutt fred med blu-ray leiren. Det som nå gjelder er å få blu-ray til å erobre store markedsandeler fra standard DVD!

blu-ray-only

PS! Håper denne "diskusjonen" er lagt død innen det tidspunktet Universal og Paramount kringkaster sin støtte for blu-ray. Hvordan skal HD-DVD fansen forklare det uten å miste nattesøvnen?

Medlem siden
    Jan 2005
    Sted
    Fredrikstad
    Poster
    2,629
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av roffe
    Den Opel-sammenligningen henger vel ikke helt på greip. Alle personbiler er jo bygget for å kjøre på de samme veiene og bruke standardiserte drivstoff etc. Det blir likevel spennende å se hva som kommer av mer miljøvennlige drivverk til biler etterhvert og hva slags standarder man vil finne der. Norge som oljeprodusent kan fort bli en bakstreversk miljøsinke i den sammenhengen.

... men det var en digresjon. Poenget mitt er at konkurranse er bra, men standardisering er faktisk konkurransefremmende. Sånn sett er kamp om standarder et hinder for fri konkurranse. Det var ikke viktig om HD-DVD eller Blu-ray vant standardiseringskampen, men at man fikk en felles standard. La oss nå for enkelhets skyld anta at Blu-ray har vunnet. Det betyr jo ikke slutten på konkurranse. Det betyr at alle utstyrsprodusentene kan konsentrere seg om å konkurrere innenfor den samme standarden, altså vil man få valgfrihet mellom flere merker når man skal kjøpe hardware. Det vil også være slik at når man har en standard, så vil alle filmer komme på samme format og kunne avspilles på de samme spillerne.

Så konkurranse er bra så lenge forbrukernes valgfrihet ikke begrenses av proprietære standardvalg. Et godt eksempel er Viasat kontra Canal Digital som i flere år nå har kjørt med eksklusive kanalpakker. Det gir ikke valgfrihet, det gir valgtvang. Ingen forbruker liker å velge vekk innhold når de skal velge nytt utstyr.
    Suksessen til CD-formatet for lyd og DVD-formatet for film er grunnlagt på at de nettopp ble enerådende standarder i sin tid. Det er vel ingen som ved sine fulle fem vil hevde at det ikke er konkurranse innenfor disse formatene.

Mangelen på formatstandardisering ble også spikeren i kista for SACD/DVD-A som konsumentformater på HD-lyd. Her ser man med all tydelighet hvordan vedvarende konkurranse i en standardiseringskrig fører til en tap-tap-situasjon for partene.
    Helt enig, og godt ordvalg.

Det er nettopp dette frie konkurranse-argumentet jeg ikke kan forstå fra enkelte HD DVD-tilhengere. Hvem har forresten monopol på DVD? Hvem har monopol på CD? Og hvem vil ha monopol på BD? De enste som hadde monopol under HD-formatkrigen var jo faktisk Toshiba. Der var det monopol.

Det er jo nå konkurransen virkelig vil ta seg opp. Nå må BD-produsentene konkurerer med de andre BD-produsentene på en helt annen måte enn da de konkurrerte med HD DVD. Og så skal en ikke glemme at de samme CE-selskapene som produserer BD produserer også DVD-spillere. Så på en måte må de konkurere på to flanker uten selv å havne i kryssilden.
    Høyttalere:
    TV:
    Panasonic VT50 Plasma

Side 636 av 653 FørsteFørste ... 136 496 506 516 526 536 546 556 566 576 586 596 606 616 626 632 633 634 635 636 637 638 639 640 646 ... SisteSiste

Stikkord for denne tråden

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •