HD formatkrigen. - Side 635

Sponsorer:
Takk Takk:  0
Like Like:  0
Side 635 av 653 FørsteFørste ... 135 495 505 515 525 535 545 555 565 575 585 595 605 615 625 631 632 633 634 635 636 637 638 639 645 ... SisteSiste
Viser resultater 12,681 til 12,700 av 13053
    Intermediate technophile sin avatar
    Medlem siden
    Jun 2004
    Poster
    517
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)
    Sitat Opprinnelig postet av Esp1
    He he, ser frem til den siste press releasen fra Toshiba og HD DVD gruppen...
    Her er deres siste offisielle respons:

We have long held the belief that HD DVD is the best format for consumers based on quality and value, and with more than 1 million HD DVD players on the market, it's unfortunate to see Netflix make the decision to only stock Blu-ray titles going forward. While the Best Buy announcement says they will recommend Blu-ray, at least they will continue to carry HD DVD and offer consumers a choice at retail.
    Høres dette kjent ut, kanskje?

Best Buy kicks HD DVD while it's down | Tech news blog - CNET News.com

Medlem siden
    Jun 2004
    Poster
    517
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av format.fighter
    Hadde det ikke vært for PS3 hadde antallet mennesker med Blu-Ray vært langt mindre. Om det hadde vært nok til at Warner heller ville valgt HD DVD er umulig å vite, men det er ikke usannsynlig- Så jeg syns argumentet om at PS3 avgjorde er ganske greit.
    Warner baserte ikke sin avgjørelse på antall PS3 som var solgt. Som sagt, les gjennom denne tråden og sett deg inn i omstendighetene rundt avgjørelsen før du trekker konklusjoner basert på (feilaktige) spekulasjoner.

Logikken din er dessuten ikke særlig vanntett: Du ser ut til å holde deg til PS3 argumentet fordi du anser forholdene som uklare. I tillegg gir du kreditt til PS3 for at ting nå går i nedoverbakke for HD-DVD: Er det noen som skal ha kreditt for at krigen tok en såpass stor og rask vending, så er det Warner. Det var først etter Warners annonsering at skyttergravskrigingen opphørte.

Newcomer
    Medlem siden
    Feb 2006
    Poster
    12
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av technophile
    Hvis du tror det vil jeg foreslå at du leser litt mer om Warners avgjørelse om å støtte Blu-Ray eksklusivt, og hvilken innvirkning dette hadde på formatkrigen. Det er filmutvalget (i form av bredere studiostøtte) som avgjorde krigen, ikke PS3. Ja, for akkurat det er en "syk" påstand, som du selv påpeker
    Warner satt og forhandlet med HD DVD promo group først, ikke glem det. Om det var penger som fikk dem til å bytte side i siste liten skal være usagt.

90 prosent av alle verdens Blu-ray-spillere er PS3, og 80 prosent av alle Blu-ray-filmer i USA blir spilt av på PS3. Filmutvalg? Bredere studiostøtte? Paramount og Universal, de to gjenværende HD DVD-studioene, sitter med over 50 prosent av alle filmtitler i Hollywood...

Intermediate SVS! -man sin avatar
    Medlem siden
    Jan 2005
    Sted
    Fredrikstad
    Poster
    2,629
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Nå er det ingen her inne som vet den hele og fulle grunnen til at Warner gikk til BD. Det vi vet, er begrunnelsen Warner har gitt til pressen om sitt valg. De sa i høst at de skulle se an resultatet i Q4. Det er i hvertfall ingen tvil om at Warners titler har solgt best på BD. Det er heller ingen tvil om at BD har solgt flest filmer totalt i hele 2007. De sa også at BDs dominans over HD DVD i Europa og Japan også var utslagsgivende. Og til slutt var argumentet om at BD-spillerne hadde blitt billigere.

Så la oss slippe alle de grunnløse spekulasjonene om penger under bordet, og hvem som kjøpte hvem. Hvorfor er det så ufattelig merkelig for enkelte HD DVD-tilhengere at Warner valgte BD? Warner har også tidligere uttalt at formatkrigen var en stor hindring for utbredelsen av HD som diskformat...

Warner gjorde det eneste rette, og blir trolig redningen for at diskbasert HD ikke blir en ny SACD/ DVD Audio-flopp.
    Forsterker: Marantz SR7011
    Høyttalere:
    Klipsch RP280f - RP450C - RP250S - R115SW
    TV:
    Panasonic VT50 Plasma

Medlem siden
    Jun 2004
    Poster
    517
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Teebee
    Warner satt og forhandlet med HD DVD promo group først, ikke glem det.
    Det er jeg fullstendig klar over og det understreker nettopp mitt poeng: Det at Warner vurderte å hoppe over til HD-DVD dersom Fox ble med, indikerer at PS3 ikke var noen avgjørende faktor her.

90 prosent av alle verdens Blu-ray-spillere er PS3, og 80 prosent av alle Blu-ray-filmer i USA blir spilt av på PS3.
    Og hvor har du disse tallene fra? Det er uansett irrelevant, for vi vet jo at avgjørelsen ikke ble basert på PS3 salgstall. Hvis salgstall i det hele tatt utgjorde en viktig faktor for Warner, så ville det vært mer nærliggende å anta at de kikket på filmsalget og markedsandelen til filmene (for begge formater), og ikke på salget av PS3 spillere.

Filmutvalg? Bredere studiostøtte? Paramount og Universal, de to gjenværende HD DVD-studioene, sitter med over 50 prosent av alle filmtitler i Hollywood...
    Når fire av de seks største Hollywood studioene kun støtter Blu-Ray (for Warner vil dette ha virkning fra midten av 2008) så kan vi trygt si at Blu-Ray har bredere studiostøtte, ja.

La meg sitere et av mine tidligere innlegg i denne tråden:

Sitat Opprinnelig postet av Technophile
    Som K. Larsen allerede har vært inne på så er Warner Bros. det største filmstudioet i Hollywood. Paramount når ikke WB lengre enn til knærne, for å si det på den måten. WB tilbyr langt flere HD-DVD og Blu-Ray titler enn Paramount og de har det største filmbiblioteket i Hollywood. HD-DVD utvalget er nesten like stort som Universals (som støtter HD-DVD eksklusivt), og når Warner slutter å produsere HD-DVD plater vil det merkes. .... Og det er nettopp en av grunnene til at HD-DVD får et problem i forhold til innskrenket filmutvalg sammenlignet med Blu-Ray. Over 70% av filmene vil kun tilbys på Blu-Ray.
    Her er et sitat fra Wikipedia:

Warner will become Blu-ray exclusive on 2008-06-01, a move that is expected to give Blu-ray about 70 percent of the high definition market.
    (Jeg forsøkte også å finne igjen en link til en HD-DVD vs Blu-Ray site som hadde en rekke statistikker som var ganske klare i sin tale når det gjaldt Blu-Ray sine markedsandeler, men jeg finner dessverre ikke linken akkurat nå. Jeg vil kanskje oppdatere denne meldingen dersom jeg (eller noen andre) finner denne siten senere.)

Men jeg ønsker ikke starte noen lang, videre diskusjon omkring dette. Du må gjerne fortsette å tro og mene at PS3 var (hoved)årsaken til at Blu-Ray vant, jeg har ikke tid til å bry meg mer med dette

Medlem siden
    Jan 2005
    Sted
    Fredrikstad
    Poster
    2,629
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0

Thumbs up Nok en HD DVD uten lossless/ uncompressed

Og dette var kanskje siste krampetrekning av et noe skuffende forsøk fra Universal om å overbevise hva HD DVD står for.

Denne filmen burde ha hatt topp bildekvalitet. Og enda en "topp-film" som IKKE får HD lyd:shock:. Combo disk hvor DVD-delen får extended utgaven, men ikke HD DVD!? Og til slutt; elendig tilleggsmateriale; med PiP som ikke holder mål, og nok en web-enabled bonus som ikke sier noen verdens ting.

Kan det se ut til at Universal allerede har gitt opp HD DVD, og derfor ikke "gidder" å satse noe mer. Dette er tross alt HD DVDs sterkeste tittel så langt i år, og kanskje den eneste interessante tittelen på HD DVD frem til april...

Ja-ja, blir ikke mye nyrekrutering til HD DVD av sånnt...

HD DVD Review: American Gangster | High-Def Digest
    Høyttalere:
    TV:
    Panasonic VT50 Plasma

Medlem siden
    Jan 2005
    Sted
    Fredrikstad
    Poster
    2,629
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0

Mr. Bay sier det som det er, han...

Michael Bay Relishes Blu-ray's Victories
    Author: FRED TOPEL
    homemediamagazine@questex.com
    Posted: February 12, 2008

Email this Story to Friend
    TransformersWhen Paramount Home Entertainment decided to support HD DVD exclusively, Michael Bay was vocally opposed. Since the decision came just as his Transformers would debut on high-definition home video, Bay threatened to back out of the sequel.

He took back his drastic comments and is hard at work developing Transformers 2, but now that Blu-ray is the format that is gaining momentum, Bay cannot help but remind us he told us so.

“Blu-ray’s better, and I told everyone,” Bay said at the Visual Effects Society’s sixth annual award show, where he presented the award for animated character in a motion picture. “I was very vocal about it. I knew HD [DVD] was not going to make it.”

With HD DVD being edged out of competition by sheer volume of product moving to Blu-ray, Bay is all but gloating.

“Am I thrilled? It really wasn’t my fight, but remember what I said in the press? I was kind of saying HD [DVD]’s going to lose,” he said. “No one believed me.”

Many of Bay’s films were produced by studios that have supported Blu-ray from the beginning. The Rock is already available on Blu-ray from Buena Vista Home Entertainment (now Walt Disney Studios Home Entertainment), with</I> Pearl Harbor</I> and Armageddon possibly on the way. Sony’s Columbia owns the “Bad Boys” films.

Bay personally supervises his Blu-ray transfers and says he loves his preferred format.

“It’s just sharper,” he said. “It’s just [that] the tools are better. I just think it’s closer to what it should look like.”

Should Armageddon make it to Blu-ray, there may be even more work in store. Original materials were destroyed.

"Believe it or not, we have to remaster Armageddon,” he said. “The Armageddon [master] was burned in a fire apparently, so we’ve got to re-master the whole movie.”

With many of Bay’s films 10 years old or more, it is possible that Blu-ray editions will reveal flaws just by bringing them into sharper focus.

“I’m sure that’s going to be apparent, probably in Armageddon,” he said.

The Rock, Bay’s second film after Bad Boys, was released in 1996. The Blu-ray edition appears grainy in certain shots, but Bay likes it that way. He uses it as an artistic choice, even in his more recent film.

“Yeah, there’s some grain, pushing film, shooting at night,” he said. “There’s actually some grain in Transformers. We pushed it just a little too much. I don’t mind grain. Grain has a vibe.”
    Høyttalere:
    TV:
    Panasonic VT50 Plasma

Intermediate Esp1 sin avatar
    Medlem siden
    Nov 2004
    Poster
    992
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Helt enig. Den gangen hadde Sony det beste formatet, og tapte, denne gangen har de i hvert fall ikke et bedre format, men ser ut til å vinne for det. Og det takket være en spillkonsoll. Ganske sykt, egentlig!
    Deg om det. Det beste formatet vinner og PS3 er den beste multimediaboksen for tiden.

Medlem siden
    Nov 2004
    Poster
    992
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Warner satt og forhandlet med HD DVD promo group først, ikke glem det. Om det var penger som fikk dem til å bytte side i siste liten skal være usagt.

90 prosent av alle verdens Blu-ray-spillere er PS3, og 80 prosent av alle Blu-ray-filmer i USA blir spilt av på PS3. Filmutvalg? Bredere studiostøtte? Paramount og Universal, de to gjenværende HD DVD-studioene, sitter med over 50 prosent av alle filmtitler i Hollywood...
    Ha ha, hvor mange filmer fra før 1980 har du i samlingen? Fra før 1990? Det er nyheter som teller, ikke hvor mange stumfilmer i s/h som er laget.

Warner har vel 5-6000 filmer i sitt bibliotek. Til nå er ca 1500 utgitt på DVD...

Newcomer
    Medlem siden
    Dec 2007
    Poster
    52
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0

Og hadde månen vært ....

Sitat Opprinnelig postet av format.fighter
    Hadde det ikke vært for PS3 hadde antallet mennesker med Blu-Ray vært langt mindre. Om det hadde vært nok til at Warner heller ville valgt HD DVD er umulig å vite, men det er ikke usannsynlig- Så jeg syns argumentet om at PS3 avgjorde er ganske greit.
    "

Skjønner ikke slik argumentasjon i det hele tatt! Må være mange som ikke klarer å ta inn over seg realitetene!

"Hadde månen vært en gul ost kunne du spist den!"

blu-ray-only

Medlem siden
    Nov 2004
    Poster
    992
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av blu-ray-only
    "

Skjønner ikke slik argumentasjon i det hele tatt! Må være mange som ikke klarer å ta inn over seg realitetene!

"Hadde månen vært en gul ost kunne du spist den!"

blu-ray-only
    Eller for å si det på en annen måte: Hva er galt med å bruke PS3 som BD-avspiller? Slik jeg ser det er det en helt grei BD-spiller som også kan brukes til spill.

Medlem siden
    Jan 2005
    Sted
    Fredrikstad
    Poster
    2,629
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Det henger vel igjen etter den gamle HD DVD-propagandaen, om at PS3 er en spillkonsoll og ingen reel konkurrent til HD DVD. HD DVD Promo. Group har til og med vært så arrogante (eller naive) at de ikke engang ville telle den med som en BD-spiller.

Så når det i ettertid har vist seg at PS3 fikk en avgjørende betydning for BD, og at veldig mange benytter den som ren BD-spiller; så skal den fortsatt liksom ikke telles med.

Nå er det nesten litt "juks" at Blu-ray har drahjelpen til PS3 :?

PS3 kan fint kjøpes og benyttes som en stand-alone BD-spiller.
    PS3 kan fint benyttes som en kombinasjon til spill og BD.
    Og at man bruker den til spill, utelukker ikke at den kan brukes som BD-spiller.
    Høyttalere:
    TV:
    Panasonic VT50 Plasma

Newcomer
    Medlem siden
    Feb 2006
    Poster
    12
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Esp1
    Ha ha, hvor mange filmer fra før 1980 har du i samlingen? Fra før 1990? Det er nyheter som teller, ikke hvor mange stumfilmer i s/h som er laget.

Warner har vel 5-6000 filmer i sitt bibliotek. Til nå er ca 1500 utgitt på DVD...
    Uten Warner på laget hadde Blu-ray-nyutgivelsene for 2008 vært temmelig "skrinne". Men man skal ikke undervurdere potensialet som klassikerne har, i hvert fall ikke i USA. Amerikanerne elsker sin John Wayne, James Stewart, Gregory Peck etc. Det er vel ikke for ingenting at Warner lokker med flere BD-utgivelser av sine klassikerne for å feire sitt jubileum!

Vel, selv om jeg har begge formater, mener jeg at HD DVD er best. Det er min personlige mening, så kan andre få lov til å ha sin mening.

Newcomer
    Medlem siden
    Dec 2007
    Poster
    52
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Uten Warner på laget hadde Blu-ray-nyutgivelsene for 2008 vært temmelig "skrinne". Men man skal ikke undervurdere potensialet som klassikerne har, i hvert fall ikke i USA. Amerikanerne elsker sin John Wayne, James Stewart, Gregory Peck etc. Det er vel ikke for ingenting at Warner lokker med flere BD-utgivelser av sine klassikerne for å feire sitt jubileum!

Vel, selv om jeg har begge formater, mener jeg at HD DVD er best. Det er min personlige mening, så kan andre få lov til å ha sin mening.
    Igjen... enkelte klarer ikke helt å ta inn over seg fakta! Warner har valgt side! Ferdig med det!!! Slik er det og det kan ikke endres!!!

Vi må forholde oss til situasjonen slik den er i dag, og hva som vil/kan skje i fremtiden. Fortid er fortid!

Når det gjelder kvalitet så har jeg ikke "jobbet" nok til å kunne uttale meg om forskjellene, kan bare henvise til hva Michael Bay (som kjent jobber han litt med å skape film) sier om Blu-ray:

-------------------------------

Bay personally supervises his Blu-ray transfers and says he loves his preferred format.

“It’s just sharper,” he said. “It’s just [that] the tools are better. I just think it’s closer to what it should look like.”

blu-ray-only

PS! Er vel på tide å la HD-DVD få dø i fred.... forlate denne diskusjonen???

Newcomer
    Medlem siden
    Feb 2006
    Poster
    12
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av blu-ray-only
    Igjen... enkelte klarer ikke helt å ta inn over seg fakta! Warner har valgt side! Ferdig med det!!! Slik er det og det kan ikke endres!!!

Vi må forholde oss til situasjonen slik den er i dag, og hva som vil/kan skje i fremtiden. Fortid er fortid!

Når det gjelder kvalitet så har jeg ikke "jobbet" nok til å kunne uttale meg om forskjellene, kan bare henvise til hva Michael Bay (som kjent jobber han litt med å skape film) sier om Blu-ray:

blu-ray-only

PS! Er vel på tide å la HD-DVD få dø i fred.... forlate denne diskusjonen???
    Klarer du ikke å akseptere at andre har egne meninger?!

Medlem siden
    Jan 2005
    Sted
    Fredrikstad
    Poster
    2,629
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Klarer du ikke å akseptere at andre har egne meninger?!
    Nå er det vel forskjell på "egne meninger" og det å kaste ut påstander
    Høyttalere:
    TV:
    Panasonic VT50 Plasma

Newcomer
    Medlem siden
    Feb 2006
    Poster
    12
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av SVS! -man
    Nå er det vel forskjell på "egne meninger" og det å kaste ut påstander
    Veldig morsomt. Snakk for deg selv.

Medlem siden
    Jan 2005
    Sted
    Fredrikstad
    Poster
    2,629
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Veldig morsomt. Snakk for deg selv.
    Ja, selvfølgelig. [Moderator: Slettet negativ karakteristikk av andre deltakere i diskusjonen]
    Ha en fortsatt fin furte-dag :twisted:
    Høyttalere:
    TV:
    Panasonic VT50 Plasma

Moderator roffe sin avatar
    Medlem siden
    Apr 2003
    Poster
    9,330
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    [Moderator: På tide å stoppe persondiskusjonene nå. Diskuter sak, ikke person!]

Newcomer
    Medlem siden
    Feb 2006
    Poster
    12
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av SVS! -man
    Ja, selvfølgelig. [Moderator: Slettet negativ karakteristikk av andre deltakere i diskusjonen]

Ha en fortsatt fin furte-dag :twisted:
    Jeg furter ikke! Jeg har begge formatene, og selv om jeg liker HD DVD best, så ville jeg ikke vært uten Blu-ray! "The Patriot" er et must-have på Blu-ray, et fantastisk bilde på den filmen! Så også "Catch & Release" her om dagen, bra film og et enda bedre bilde! Og "Kung Fu Hustle" er vel et aldri så lite eksempel på at man ikke behøver høy bitrate for å få bra bilde på en film...

Side 635 av 653 FørsteFørste ... 135 495 505 515 525 535 545 555 565 575 585 595 605 615 625 631 632 633 634 635 636 637 638 639 645 ... SisteSiste

Stikkord for denne tråden

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •