HD formatkrigen. - Side 634

Sponsorer:
Takk Takk:  0
Like Like:  0
Side 634 av 653 FørsteFørste ... 134 494 504 514 524 534 544 554 564 574 584 594 604 614 624 630 631 632 633 634 635 636 637 638 644 ... SisteSiste
Viser resultater 12,661 til 12,680 av 13053
    Intermediate Mozze sin avatar
    Medlem siden
    May 2005
    Poster
    955
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)
    Sitat Opprinnelig postet av Potetgullmannen
    Vel vel. Men jeg er klar jeg - ny krig! BD vs DVD!
    Skal vi først se inn i fremtiden kan vi ikke hoppe over utfordrerene som før eller siden garantert vil komme: Nedlasting/Streaming (betaltbart innhold, ikke piratbasert)

Newcomer
    Medlem siden
    Feb 2006
    Poster
    12
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av SVS! -man
    Nå tuller du, ARTY:shock:. Skal du spre FUD om PS3 fordi noen har problemer med sin spiller? Reklamasjon. Du har hørt om det, regner jeg med?
    Reklamasjon, ja. Som jeg har skrevet lenger (enn langt) opp i denne tråden, det er faktisk et stort antall PS3-eiere som til sin store sjokkerende opplevelse har sett at laseren har dødd i sine maskiner, til tross for at maskinene var tilnærmet nye. Sånt gir ikke akkurat tillit til en merkevare.

På min PS3 har jeg måttet skru av mediaserveren, for den kræsjer bredbåndsrouteren min hver eneste gang. Heldigvis virker det som om laseren holder stand (enn så lenge).

Intermediate Arendal sin avatar
    Medlem siden
    Feb 2003
    Poster
    3,764
    Takk & like
    Nevnt
    1 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Nå har jeg opprettet den nevnte Blu-ray VS DVD krigen tråd:
    http://avforum.no/forum/hd-hardware-...vd-krigen.html

Velkommen skal du være.

Intermediate Arendal sin avatar
    Medlem siden
    Feb 2003
    Poster
    3,764
    Takk & like
    Nevnt
    1 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Potetgullmannen
    Spennende med HiFi kluben som visstnok har valgt side. De er jo storselger av Denon, og Denon sa for ikke mange dagene siden at de fortsatt vurderte muligheten av en HD DVD spiller. Og narr meg ikke til å tro at ikke Hifi-klubben ønsker å selge en slik en for 15-16.000 kroner hvis den kommer. For det blir sikkert prisen da.
    Det er klart at HiFi klubben og Denon holder døra på gløtt for HD DVD i tilfelle det skulle skje ett mirakel.

Det er også rimelig klart at Toshiba kommer til å fortsette å lage noen ( 1? ) HD DVD spiller.

Samsung og LG fortsetter også å lage kombispillere så lenge det finnes ett marked, men det at samsung fjerner HQV brikka fra 5500 sånn at den ikke blir en like god DVD spilller gjør den jo litt mindre intrrssant.
    Prisen ser også ut til å holde seg høy.

Active Andy_Dandy sin avatar
    Medlem siden
    Jan 2007
    Poster
    470
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Og når disse kommer på HD DVD, vil sikkert Andy synes de er knall-titler
    Har faktisk sett Clayton allerede, og syntes den var en smule oppskrytt. Rimelig kjedelig i grunn, og det selv om den også kommer ut på HD DVD. Det er en meget vellaget film, og det er det som redder et ganske så enkelt, uorginalt, og lite spennende plot. Dog dyktige filmskapere som greier å få ut ganske mye av lite.

Expert AndersT2 sin avatar
    Medlem siden
    Feb 2004
    Poster
    5,463
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Arendal
    SVS-man:
    Bare gi opp HD DVD fanboysa.

Ja, HELT enig, Arendal Nok energi er brukt på HD DVD fanboys for i år...
    Ikke skjer alle over en kam. Nå i det siste så har det vel bare vært én som står på, da er det vel dumt å bruke flertall?

Intermediate Esp1 sin avatar
    Medlem siden
    Nov 2004
    Poster
    992
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0

Men du svarte ikke på spørsmålet mitt. Hvilken Toshiba-spiller har du? Og hvilken BD-spiller har du mest erfaring med? Er det spesielle filmer du vil trekke frem om har imponert deg på de to formatene? Og hvilke titler er det som har imponert deg mest mtp bonusmateriale og meny-layout; og da på begge format?
    My gut feeling tells me that ARTY's only experience with both HD DVD and BD comes from AVS Forum! Så det så.

Medlem siden
    Nov 2004
    Poster
    992
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Best Buy To Push Blu-ray Over HD DVD In Stores - 2/11/2008 1:16:00 PM - TWICE

"
    Minneapolis — Best Buy stopped short of announcing exclusive support for Blu-ray Disc, but starting in March the chain will begin “prominently showcasing” Blu-ray Disc hardware and software in its retail stores and online.

The giant CE retail chain said the decision was made to give consumers direction and clear up confusion that remains in the ongoing HD disc format war. The company noted that it will continue to carry an assortment of HD DVD products for customers who want them.

“Consumers have told us that they want us to help lead the way,” stated Brian Dunn, Best Buy president/COO. “We’ve listened to our customers, and we are responding. Best Buy will recommend Blu-ray as the preferred format. Our decision to shine a spotlight on Blu-ray Disc players and other Blu-ray products is a strong signal to our customers that we believe Blu-ray is the right format choice for them.”

Dunn added that “Best Buy has always believed that the customer will benefit from a widely accepted single format that would offer advantages such as product compatibility and expanded content choices. Because we believe that Blu-ray is fast emerging as that single format, we have decided to focus on Blu-ray products.”

“With the explosion of HDTVs, customers are hungry for quality, high-definition content. We believe our move to feature Blu-ray should help consumers feel confident in their hi-def content choices,” said Mike Vitelli, Best Buy’s home solutions senior VP. “Best Buy is excited by the next generation of digital products and we know our customers are too. We are excited about helping customers find the right mix of products and services to make the next generation of high-definition entertainment technology come alive for them. We believe that Blu-ray is the right solution for consumers.”

Earlier in the day, online DVD rental company Netflix said it will begin offering Blu-ray Discs exclusively to its customers and expects to transition out of HD DVD by the end of the year.

Toshiba executives did not respond to requests for comment as this was posted."

Newcomer
    Medlem siden
    Dec 2007
    Poster
    52
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0

Netflix har skjønt det.... Kommer "gutta" her inn snart etter?

:-D

Og snøballen fortsetter å rulle!

---------------------------

NEW YORK (Reuters) - Online video rental company Netflix Inc (NFLX.O: Quote, Profile, Research) said on Monday it would exclusively stock Blu-ray high-definition DVDs after a decision by some the world's biggest movie studios in favor of the Sony Corp (6758.T: Quote, Profile, Research) developed format.

Netflix has stocked DVDs using both Blu-ray and the competing HD DVD format developed by Toshiba Corp (6502.T: Quote, Profile, Research) since they first came on the market in early 2006.

Four out of six major Hollywood studios have recently decided to publish high-definition DVDs only using Blu-ray.

Netflix said that with such a clear signal from the industry, it will only buy Blu-ray discs going forward and will phase out stock of HD DVD by about the end of the year.
    (Reporting by Michele Gershberg, editing by Dave Zimmerman)

Medlem siden
    May 2005
    Poster
    955
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Litt morsomt på IT-avisen som omtaler Best-Buy nyheten:

..Dermed velger to nye amerikanske aktører Sonys løsning, mens Toshiba taper støttespillere raskt. HD-krigen er tydeligvis nådeløs. Vi derimot, så nettopp Blade Runner på HD DVD som vår lille protest.
    Tydelig en litt halvbitter eier av HD DVD

Intermediate dudeeven sin avatar
    Medlem siden
    Aug 2007
    Poster
    1,096
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0

Intermediate
    Medlem siden
    Sep 2003
    Poster
    860
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0

Smile

Sitat Opprinnelig postet av Arendal
    Nå har jeg opprettet den nevnte Blu-ray VS DVD krigen tråd:
    http://avforum.no/forum/hd-hardware-...vd-krigen.html

Velkommen skal du være.
    Det er helt flott at du åpner en ny tråd.Bare pass på at det er BD mot DVD og ikke HDDVD som blir temaet.Det er enkelte som aldri gir seg med den andre krigen.La oss holde denne tråden ren.
    Stølen

Intermediate
    Medlem siden
    Mar 2007
    Poster
    3,119
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Det er kanskje ingen titler som vil få deg til å kjøpe en BD-spiller, trondmm
    Mnei, det er nok ingen enkelttitler som er interessante nok til at jeg vil løpe ut og kjøpe en BD-spiller. Etter hvert vil nok antallet nyheter som kommer ut på BD i forhold til HD DVD bli såpass overveldende at jeg blir nødt til å skaffe meg BD-spiller, selvfølgelig, men jeg regner med jeg har til over sommeren på meg.

I mellomtiden har forhåpentligvis prisen på spillere falt en del.

Intermediate Soundfre@k sin avatar
    Medlem siden
    Nov 2003
    Poster
    4,383
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    HD DVD camp issues sad little response to Netflix, Best Buy snubs

Out of the many jobs in today's multi-billion dollar consumer electronics industry, the one we'd probably want least right now is writer of press releases for the HD DVD Promotional Group. After each major defection, these poor folks have to whip up a positive-sounding response to what everyone knows is very bad news -- but after yesterday's one-two punches by Netflix and Best Buy, even these paid cheerleaders are having trouble finding the right spin. Here's what they had to say, as reported by CNET:

"We have long held the belief that HD DVD is the best format for consumers based on quality and value, and with more than 1 million HD DVD players on the market, it's unfortunate to see Netflix make the decision to only stock Blu-ray titles going forward. While the Best Buy announcement says they will recommend Blu-ray, at least they will continue to carry HD DVD and offer consumers a choice at retail."

Doesn't sound like there's too much fight left there, does it? If the best you can do to support your dying format is to rehash the same canned argument and celebrate your remaining shelf space, well, there would seem to be a bigger problem than you're willing to admit. At this point, we're just curious to see how it will all end: after investing so much time, energy, money, and vitriol on this bitter format war, how does Toshiba move forward in a world almost completely dominated by its rival in blue?

HD DVD camp issues sad little response to Netflix, Best Buy snubs - Engadget HD

Medlem siden
    Nov 2004
    Poster
    992
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    He he, ser frem til den siste press releasen fra Toshiba og HD DVD gruppen...

Medlem siden
    May 2005
    Poster
    955
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Jeg får faktisk litt vondt når jeg leser slike pressemeldinger. Tenker på alle de penga som går tapt, sikkert masse arbeidsplasser osv osv. Det var ingen liten satsning Toshiba hadde det, lurer på hvor mye knekk de får i aksjekursen som følge av dette. Jeg kan le litt av HD DVD'ere som tviholder på formatet sitt, men innert inne syntes jeg litt synd på den røde ligaen av rent økonomiske grunner. Men spiller man med høy risiko er potensialet for tap desto høyere..

Intermediate robertaas sin avatar
    Medlem siden
    Dec 2002
    Poster
    3,118
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Mozze
    Jeg får faktisk litt vondt når jeg leser slike pressemeldinger. Tenker på alle de penga som går tapt, sikkert masse arbeidsplasser osv osv.
    Jeg tenker også på forbrukerne som mister det mest brukervennlige formatet. Det er litt som da det klart dårligste formatet, VHS, vant videtapekrigen.

Newcomer
    Medlem siden
    Feb 2006
    Poster
    12
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av robertaas
    Jeg tenker også på forbrukerne som mister det mest brukervennlige formatet. Det er litt som da det klart dårligste formatet, VHS, vant videtapekrigen.
    Helt enig. Den gangen hadde Sony det beste formatet, og tapte, denne gangen har de i hvert fall ikke et bedre format, men ser ut til å vinne for det. Og det takket være en spillkonsoll. Ganske sykt, egentlig!

Intermediate technophile sin avatar
    Medlem siden
    Jun 2004
    Poster
    517
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Teebee
    Helt enig. Den gangen hadde Sony det beste formatet, og tapte, denne gangen har de i hvert fall ikke et bedre format
    Teknisk sett kan det i høyeste grad diskuteres (nå er ikke jeg interessert i å starte noen teknisk BD vs HD-DVD debatt: Du kan jo selv bla tilbake i denne tråden, så vil du finne drøssevis med diskusjoner omkring akkurat dette).

, men ser ut til å vinne for det. Og det takket være en spillkonsoll. Ganske sykt, egentlig!
    Hvis du tror det vil jeg foreslå at du leser litt mer om Warners avgjørelse om å støtte Blu-Ray eksklusivt, og hvilken innvirkning dette hadde på formatkrigen. Det er filmutvalget (i form av bredere studiostøtte) som avgjorde krigen, ikke PS3. Ja, for akkurat det er en "syk" påstand, som du selv påpeker

Newcomer format.fighter sin avatar
    Medlem siden
    Nov 2007
    Poster
    105
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av technophile
    Hvis du tror det vil jeg foreslå at du leser litt mer om Warners avgjørelse om å støtte Blu-Ray eksklusivt, og hvilken innvirkning dette hadde på formatkrigen. Det er filmutvalget (i form av bredere studiostøtte) som avgjorde krigen, ikke PS3. Ja, for akkurat det er en "syk" påstand, som du selv påpeker
    Hadde det ikke vært for PS3 hadde antallet mennesker med Blu-Ray vært langt mindre. Om det hadde vært nok til at Warner heller ville valgt HD DVD er umulig å vite, men det er ikke usannsynlig- Så jeg syns argumentet om at PS3 avgjorde er ganske greit.

Side 634 av 653 FørsteFørste ... 134 494 504 514 524 534 544 554 564 574 584 594 604 614 624 630 631 632 633 634 635 636 637 638 644 ... SisteSiste

Stikkord for denne tråden

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •