HD formatkrigen. - Side 633

Sponsorer:
Takk Takk:  0
Like Like:  0
Side 633 av 653 FørsteFørste ... 133 493 503 513 523 533 543 553 563 573 583 593 603 613 623 629 630 631 632 633 634 635 636 637 643 ... SisteSiste
Viser resultater 12,641 til 12,660 av 13053
    Expert AndersT2 sin avatar
    Medlem siden
    Feb 2004
    Poster
    5,463
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)
    Sitat Opprinnelig postet av SVS! -man
    Og spillerne er ikke avhngig av en ethernet kontakt for å oppgradere firmware heller.
    Det er ikke HD DVD spillerene heller, men de har den for de som har mulighet. Det forenkler veldig mye. (Så lange man får den på nettet da)

Expert antiloop sin avatar
    Medlem siden
    Jun 2004
    Poster
    7,385
    Takk & like
    Nevnt
    2 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Potetgullmannen
    KAN er nøkkelordet, ja. Min PS3 er så stille mens jeg ser BD at hvis jeg ikke har spist så romler magen min mere enn den.

Har lest litt forskjellige inntrykk, og tydelig at det er litt forskjeller mellom eksemplarene der ute.
    Jeg har samme oppfatning som deg når det gjelder støynivået på PS3, min Benq pe8720 bråker mer.

Newcomer
    Medlem siden
    Jun 2007
    Poster
    34
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av ARTY
    Så det er ikke lett å finne noe som er et klart valg og som faktisk også er garantert å spille alle filmer i 2011.
    Det virker som om problemet med LFE gjelder Panasonic. Jeg er sikker på at de kommer til å løse dette. Jeg er forøvrig helt enig i at tidspresset på BDA for å levere spillere har gjort at det har kommet en del uferdige produkter på markedet. Jeg mener dette ikke er holdbart, men de hadde sannsynligvis ikke noe valg hvis de skulle konkurrere med HD-DVD.

Jeg er imidlertid ikke fullt så pessimistisk som deg og tror at det vill komme profil 1.1 spillere fra bl.a. Pioneer, Sony, Denon etc. i løpet av året som fungerer utmerket.

Det er bedre bilde og lyd på Sony S-500 enn på PS3.

Intermediate
    Medlem siden
    Oct 2005
    Poster
    595
    Takk & like
    Nevnt
    1 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Jeg skjønner ikke hva du mener, ARTY, med at forskjellige BD-spiller ikke spiller alle filmene?

En Profile 1.0-spiller har vel ingen problem med å kjøre film. Det eneste den ikke klarer er å kjøre PiP på bonusmateriale. Jeg har testet PiP på PS3 og syntes det var mer forstyrrende enn underholdende. Da synes jeg det var bedre med vanlig audio commentary. Så 1.1 er absolutt ikke noe must for å ha full glede av Blu-ray.

Og spillerne er ikke avhengig av en ethernet kontakt for å oppgradere firmware heller.

Ellers enig i at PS3 nok ikke er den beste bildemessige spilleren på markedet lengre. Trolig får den intern dekoding av DTS-HDMA, og vi vet den i år får Profile 2.0, så en meget god spiller er PS3 en god stund til...
    Tror nok jeg kommer til å fortsette PS3'n en stund til, tross at det rapporteres bedre bilde på enkelte andre. Flere grunner til dette.

1. Min PS3 bråker minimalt, for meg er støyen på den et ikke-tema. Jeg har kanskje vært heldig.
    2. Dekoding av True HD og snart DTS HD MA (har lest så mange insider poster som nevner dette nå at jeg tror DTS HD MA kommer i løpet våren).
    3. Profil 2.0 støtte - tja. Faktisk. Med tiden tror jeg dette kan ha noe for seg.
    4. Hastigheten, responstiden er fantastisk sammenlignet med andre spillere jeg har prøvd, eid eller lest om. Liten historie fra i går kveld, skulle se denne BD filmen, Rottatouille (http://bluray.highdefdigest.com/ratatouille.html). På med PS3, putte inn plata - og det første som skjedde var at det kom en veldig enkel tekstbeskjed som sa noe som (på engelsk da)
    "Det kan nå komme en opptil to minutters pause hvor det ikke skjer noen ting, skjermen din kan bli blank i denne perioden. Det er ikke en feil, men spilleren din som laster innhold osv..." - sånn cirka stod det. Holdt på å le meg ihjel. Men - takket være PS3 så gikk det på et vips. Men artig med slike advarsler - det sier jo litt hvordan en del andre spillere hoster. Bra at de som lager diskene i hvert fall advarer eventuelle nye sjåerar av BD. Mange ville jo dratt strømpluggen etter 2 minutter..

Så, bare enda mere lykkelig over min PS3 som BD spiller.

Rottatouille (Ratatouille - eng.) var en veldig artig film foresten. Beste Disney/Pixar på lenge for meg.

Intermediate SVS! -man sin avatar
    Medlem siden
    Jan 2005
    Sted
    Fredrikstad
    Poster
    2,629
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Tror nok jeg kommer til å fortsette PS3'n en stund til, tross at det rapporteres bedre bilde på enkelte andre. Flere grunner til dette.

1. Min PS3 bråker minimalt, for meg er støyen på den et ikke-tema. Jeg har kanskje vært heldig.
    2. Dekoding av True HD og snart DTS HD MA (har lest så mange insider poster som nevner dette nå at jeg tror DTS HD MA kommer i løpet våren).
    3. Profil 2.0 støtte - tja. Faktisk. Med tiden tror jeg dette kan ha noe for seg.
    4. Hastigheten, responstiden er fantastisk sammenlignet med andre spillere jeg har prøvd, eid eller lest om. Liten historie fra i går kveld, skulle se denne BD filmen, Rottatouille (http://bluray.highdefdigest.com/ratatouille.html). På med PS3, putte inn plata - og det første som skjedde var at det kom en veldig enkel tekstbeskjed som sa noe som (på engelsk da)
    "Det kan nå komme en opptil to minutters pause hvor det ikke skjer noen ting, skjermen din kan bli blank i denne perioden. Det er ikke en feil, men spilleren din som laster innhold osv..." - sånn cirka stod det. Holdt på å le meg ihjel. Men - takket være PS3 så gikk det på et vips. Men artig med slike advarsler - det sier jo litt hvordan en del andre spillere hoster. Bra at de som lager diskene i hvert fall advarer eventuelle nye sjåerar av BD. Mange ville jo dratt strømpluggen etter 2 minutter..

Så, bare enda mere lykkelig over min PS3 som BD spiller.

Rottatouille (Ratatouille - eng.) var en veldig artig film foresten. Beste Disney/Pixar på lenge for meg.
    Helt enig med dine betraktninger. Jeg vurderte å kjøpe ny BD-spiller til sommeren, men jeg finner egentlig ingen god grunn til å bytte ut PS3 som BD-spiller. Nå skal jeg ha litt is i magen, og ikke gjøre sånn jeg gjorde da DVD kom. Jeg hadde eid 3 DVD-spillere før "vanlige" folk hadde kjøpt seg sin første. Nå skal jeg vente til det kommer en vesentlig bedre oppgradering enn det jeg får ut av PS3.

De to siste filmene jeg har sett var 3:10 to Yuma og WAR (med Jet Li). Begge leverte glimrende bildekvalitet og fantastisk lyd.

PS3 er en glimrende og kjapp BD-spiller. I tillegg spiller jeg en del også
    Forsterker: Marantz SR7011
    Høyttalere:
    Klipsch RP280f - RP450C - RP250S - R115SW
    TV:
    Panasonic VT50 Plasma

Newcomer format.fighter sin avatar
    Medlem siden
    Nov 2007
    Poster
    105
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Det som gjør at PS3 vil være min BD spiller til sikkert langt ut i 2009 (kanskje 2010) er at den er rask, man er sikret oppdateringer for å kunne spille av alle plater og den er faktisk stillegående.

Når man selv på Sony sin toppmodell enda ikke har fått oppgradering til DTS-HD Master Audio er jeg blitt generellt skeptisk til evnen som enkelte brunevareprodusenter har til å gi ut firmware oppdatering. (det virker ikke som de andre produsentene er noe særlig bedre)

Derfor tror jeg at jeg gir brunevareprodusentene et år eller to slik at de kan få testet "Beta-Ray" ferdig og kan gi meg en spiller som fungerer 100%. Med ps3 "vet" jeg at de alltid vil fikse "feil" som gir problemer. (pga av den store mengden eiere)

Jeg tipper at når Pioneer kommer med sin første profil 2.0 spiller under 5995 så forsvinner PS3 ut av hyllen.

Eneste som kan gjøre at jeg kjøper en spiller før den tid, må være at PS3 ikke får DTS HD Ma dekoding i løpet av året.

Intermediate ARTY sin avatar
    Medlem siden
    Sep 2005
    Poster
    814
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Jeg skjønner ikke hva du mener, ARTY, med at forskjellige BD-spiller ikke spiller alle filmene?
    Det jeg skrev var:
    Opprinnelig skrevet av ARTY
    .... og som faktisk også er garantert å spille alle filmer i 2011.
    Det kan være veldig forskjell på hva en profil 1.0 spiller kan spille i dag og hva den eventuelt klarer å spille av filmer i 2011.
    Det eneste jeg vil ha er en garanti at BDA fremdeles støtter profil 1.0 i fremtiden.
    Hvis ikke må jeg vente på Firmware reparerbare 1.1 eller 2.0 spillere.
    :razz:

Expert Pogwaq sin avatar
    Medlem siden
    Oct 2003
    Poster
    5,452
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Men hvorfor skulle ikke en 1.0-spiller kunne spille av en film i fremtiden?

Medlem siden
    Jan 2005
    Sted
    Fredrikstad
    Poster
    2,629
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Det jeg skrev var:

Det kan være veldig forskjell på hva en profil 1.0 spiller kan spille i dag og hva den eventuelt klarer å spille av filmer i 2011.
    Det eneste jeg vil ha er en garanti at BDA fremdeles støtter profil 1.0 i fremtiden.
    Hvis ikke må jeg vente på Firmware reparerbare 1.1 eller 2.0 spillere.
    :razz:
    Ja, skjønner hva du mener. Tror vel kanskje at det uansett ikke blir noe problem. De fleste som i dag (allerede) har gått til innkjøp av en BD-spiller, kan sies å være "spesielt interessert". Denne forbrukermassen lider nok av oppgraderingstrangen, så det er kanskje ikke så mange 1.0 spillere på markedet om 3 år. Uansett ville det jo ha vært rart, da 1.1 kun har med bonusmateriale å gjøre. Selve filmen skal vel gå like fint å spille. Tilgang til PiP og evt web-basert bonusmateriale er jo det eneste man går glipp av med en 1.0-spiller...

Vi som var tidlig ute med DVD merket også hvor fort utviklingen gikk da DTS ankom, og da spillerne fikk progressiv scan.

Tipper at vi ser langt bedre spillere allerede til sommeren/ høsten. Men igjen, PS3 er et fantastisk godt kjøp; selv som ren BD-spiller. Og når man skal selge den, vil den være attraktiv på bruktmarkedet i mange år fremover
    Høyttalere:
    TV:
    Panasonic VT50 Plasma

Intermediate technophile sin avatar
    Medlem siden
    Jun 2004
    Poster
    517
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Helt enig i at Ratatouille en veldig bra film (på høyde med The Incredibles). Har skaffet meg denne på Blu-Ray og den tekniske kvaliteten (både lyd og bilde) er veldig bra (billedkvaliteten er en fryd i forhold til DVD). Synes det var litt morsomt med det norske innslaget (den tøffe Rattus Norvegicus) i 'dokumentarfilmen' om rotter.

Noen som har fått med seg dette forresten (skrevet 8. februar):

Nyheter fra Hi-Fi Klubben: Hi-Fi Klubben satser på Blu-ray

Sitat:

Hi-Fi Klubben satser på Blu-ray

...
    Kunder, detaljhandel og fagpressen har valgt side
    Vi kan ikke huske å ha sett en så rask og entydig reaksjon fra alle aktørene i markedet. Kunder og detaljhandel i USA skiftet øyeblikkelig nesten all fokus over på Blu-ray-formatet. Og de større detaljkjedene i USA prøver nå å kvitte seg med restlagrene av HD-DVD-spillere. Fagpressen virker også overbevist om at dette var det avgjørende slaget for å vinne formatkrigen.
    Etter å ha analysert situasjonen – og siden det etter CES ikke har kommet en motreaksjon fra HD-DVD-leiren – har vi i Hi-Fi Klubben valgt å følge reaksjonen fra USA, og satse på Blu-ray. Skulle det i løpet av de neste månedene komme en reell motreaksjon fra HD-DVD-leiren, er vi selvfølgelig villige til å se på denne beslutningen en gang til.

Vi vil gjerne understreke at vi ikke tar denne beslutningen på bakgrunn av kvaliteten på de to formatene – det er utelukkende en reaksjon på at de fleste av alle nye, høyoppløste filmtitler vil komme på Blu-ray. Derfor ser vi på dette som det riktigste formatet for kundene våre.

Intermediate Etaten sin avatar
    Medlem siden
    Nov 2004
    Poster
    748
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Krigen er avlyst

Intermediate Esp1 sin avatar
    Medlem siden
    Nov 2004
    Poster
    992
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0

Men ett spørsmål ARTY, har du en HD-avspiller overhodet? Regner med at du har en toppspiller fra Toshiba og samtidig har mye erfaring med BD-spillere ellers.
    Hvorfor tror du at han valgte å ikke svare på dette spørsmålet? ;-)

Intermediate Arendal sin avatar
    Medlem siden
    Feb 2003
    Poster
    3,764
    Takk & like
    Nevnt
    1 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Dan
    Er det noen gode titler ute på begge formater i dag som gruser bildekvaliteten på HD DVD? Hvilke filmer anser dere som referanse på BD innen bildekvalitet? Ser tidligere mange har skrytt fryktelig av POTC og James Bond. Ligger an til litt testing i egen hjemmekino.
    Tja, jeg synes lyd og bilde på Die hard 4.0 er noe av det beste jeg har sett og hørt.

Det er noe grain i bildet, men jeg liker det, lyden er skikkelig "over the top" actionlyd:-D

Medlem siden
    Sep 2005
    Poster
    814
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Esp1
    Hvorfor tror du at han valgte å ikke svare på dette spørsmålet? ;-)
    Og hvorfor holder ikke du deg til Se & Hør og Hotell Cesar?

Medlem siden
    Sep 2005
    Poster
    814
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Ja, skjønner hva du mener. Tror vel kanskje at det uansett ikke blir noe problem. De fleste som i dag (allerede) har gått til innkjøp av en BD-spiller, kan sies å være "spesielt interessert". Denne forbrukermassen lider nok av oppgraderingstrangen, så det er kanskje ikke så mange 1.0 spillere på markedet om 3 år. Uansett ville det jo ha vært rart, da 1.1 kun har med bonusmateriale å gjøre. Selve filmen skal vel gå like fint å spille. Tilgang til PiP og evt web-basert bonusmateriale er jo det eneste man går glipp av med en 1.0-spiller...

Vi som var tidlig ute med DVD merket også hvor fort utviklingen gikk da DTS ankom, og da spillerne fikk progressiv scan.

Tipper at vi ser langt bedre spillere allerede til sommeren/ høsten. Men igjen, PS3 er et fantastisk godt kjøp; selv som ren BD-spiller. Og når man skal selge den, vil den være attraktiv på bruktmarkedet i mange år fremover
    Alle er ikke like sikre som deg på at 1.0 spillere vil fungere i "all fremtid":
    Blu-ray profiles any different than current final spec DVD profile ? - AVS Forum

Og hva er det som plutselig skjer med PS3 og hvorfor?
    Problem med playstation 3 - Official PlayStation Community

Intermediate robertaas sin avatar
    Medlem siden
    Dec 2002
    Poster
    3,118
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Etaten
    Krigen er avlyst
    Så DVD vant?

Medlem siden
    Jan 2005
    Sted
    Fredrikstad
    Poster
    2,629
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Alle er ikke like sikre som deg på at 1.0 spillere vil fungere i "all fremtid":
    Blu-ray profiles any different than current final spec DVD profile ? - AVS Forum
    OMG:shock:. Du mener ikke seriøst at du pga denne tråden er skeptisk til om BD Profile 1.0 vil spille filmene dine om noen år? Og dessuten hva er logikken; han med DVD-spilleren som ikke fikk audiocommentary til å funke? Hans nyere spiller taklet det ikke, men den gamle gjorde det?!

Og så er det noen som lurer på om BD-J vil gjøre at de ikke kan spille av BD-filmer i fremtiden...?!

Noe mer FUD sprøyt har jeg aldri sett deg poste om BD, ARTY:???: Og flere av innleggene gjennomsyres av HD DVD-fanboys åpenbare hat mot BD.
    Og hva er det som plutselig skjer med PS3 og hvorfor?
    Problem med playstation 3 - Official PlayStation Community
    Nå tuller du, ARTY:shock:. Skal du spre FUD om PS3 fordi noen har problemer med sin spiller? Reklamasjon. Du har hørt om det, regner jeg med?

Jeg er sikker på at du kunne ha klistret inn en like intetsigende heading om Xbox360 eller om Toshiba HD DVD.

Ja-ja, ARTY, jeg skjønner nå at du driver å leter etter ting for å opprettholde din negtive holdning til formatet.

Men du svarte ikke på spørsmålet mitt. Hvilken Toshiba-spiller har du? Og hvilken BD-spiller har du mest erfaring med? Er det spesielle filmer du vil trekke frem om har imponert deg på de to formatene? Og hvilke titler er det som har imponert deg mest mtp bonusmateriale og meny-layout; og da på begge format?
    Høyttalere:
    TV:
    Panasonic VT50 Plasma

Intermediate Arendal sin avatar
    Medlem siden
    Feb 2003
    Poster
    3,764
    Takk & like
    Nevnt
    1 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    SVS-man:
    Bare gi opp HD DVD fanboysa.

Nå som alt går rett vest for HD DVD har de kun en ting igjen og det er å finne på mest mulig kødd.

Dem om det, men jeg gidder i hverfall ikke å bruke energi på dem.

På tide med en Blu-ray VS DVD tråd snart?

Medlem siden
    Jan 2005
    Sted
    Fredrikstad
    Poster
    2,629
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Arendal
    SVS-man:
    Bare gi opp HD DVD fanboysa.

Nå som alt går rett vest for HD DVD har de kun en ting igjen og det er å finne på mest mulig kødd.

Dem om det, men jeg gidder i hverfall ikke å bruke energi på dem.

På tide med en Blu-ray VS DVD tråd snart?
    Ja, HELT enig, Arendal Nok energi er brukt på HD DVD fanboys for i år...

Du oppretter vel en ny tråd du da, Arendal, så kan vi "se inn i" fremtiden. Og fremtiden er BD vs DVD. HD DVD er ikke en del av fremtiden, så det passer fint med ny tråd, nå :-D
    Høyttalere:
    TV:
    Panasonic VT50 Plasma

Intermediate
    Medlem siden
    Oct 2005
    Poster
    595
    Takk & like
    Nevnt
    1 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    En BD vs DVD tråd blir sikkert like ille. Der dukker alle opp som sier de ikke ser forskjell på BD og vanlig DVD og kommer med skjemaer og plansjer om hvorfor vi ikke ser forskjell før vi sitter inni TV'n og ser. Hvilket er det dummeste jeg seriøst veit om.

Jeg liker jo disse trådene ellers hadde jeg ikke kommet. Men - tja.

Spennende med HiFi kluben som visstnok har valgt side. De er jo storselger av Denon, og Denon sa for ikke mange dagene siden at de fortsatt vurderte muligheten av en HD DVD spiller. Og narr meg ikke til å tro at ikke Hifi-klubben ønsker å selge en slik en for 15-16.000 kroner hvis den kommer. For det blir sikkert prisen da.

Vel vel. Men jeg er klar jeg - ny krig! BD vs DVD!

Side 633 av 653 FørsteFørste ... 133 493 503 513 523 533 543 553 563 573 583 593 603 613 623 629 630 631 632 633 634 635 636 637 643 ... SisteSiste

Stikkord for denne tråden

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •