HD formatkrigen. - Side 632

Sponsorer:
Takk Takk:  0
Like Like:  0
Side 632 av 653 FørsteFørste ... 132 492 502 512 522 532 542 552 562 572 582 592 602 612 622 628 629 630 631 632 633 634 635 636 642 652 ... SisteSiste
Viser resultater 12,621 til 12,640 av 13053
    Intermediate SVS! -man sin avatar
    Medlem siden
    Jan 2005
    Sted
    Fredrikstad
    Poster
    2,629
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)
    Sitat Opprinnelig postet av sage
    svs-man, for å ta det som du unngår i mitt opprinnelige innlegg;

Jeg har altså presentert det som er min erfaring av de utgivelsene som jeg har sett sammenlignet, jeg har som sagt ikke finlest alle review som er, men av de som jeg hadde sett så tippet det klart ene veien. Altså, først mitt inntrykk og så spørsmålet om hvorvidt dette stemmer med andres erfaring...at du mener denne fremgangsmåten er forferdelig og nærmest en personlig fornærmelse tar jeg mildt sagt ikke så veldig tungt.

Fornuftige begrunnelser og eksempler som motbeviste dette, kom du med først etter at du fikk roet deg ned fra en noe oppkavet og hissig start,hvor du tydeligvis ikke helt hadde tatt poenget. Når dette lille hinderet var ryddet av veien, så kom det både fornuftige opplysninger om BD1000 og eksempler som viste at inntrykket jeg hadde fått var feilaktig, hvilket altså var det jeg avsluttet innlegget med å etterlyse. Så saken er avklart for lenge siden for min del.

Forøvrig er det visst snakk om at Beowulf kommer ut på BD i UK av Warner, med TrueHD(trodde ikke de brukte trueHD på BD jeg da men), mens den visstnok får DD+ i US av Paramount, så der har du enda et eksempel i bevisrekken din
    Så den filmen du kjente til var KUN Terminator 2, det da eller? Da kan du ikke gi inntrykk av at det gjelder alle filmene. Da kunne du ha nevnt den ene eller de to titlene du du hadde sett, da, ikke sant...Men når du drar inn ord som "samtlige" og "enhver" og "hver gang"; ja , så må du forvente at mottaker tror du snakker om en god del titler og at ditt erfaringsgrunnlag er stort.

Nå sier du at slik er det altså ikke. Bra, da vet vi det.

Jeg er er for øvrig ferdig for lenge siden med å motbevise det du sa, men det er litt slitsomt når du hele tiden skal snakke om at jeg hisser meg opp og må roe meg ned, når en motargumenterer dine påstander. For det var det det var, "påstander", og ikke et spørsmål. Hvordan kan du vite om min sinnstemning ut i fra hva jeg har skrevet? Det kommer helt an på hvordan du leser det som skrives, og sier lite om den som skrev det.

Jeg synes du for lenge siden bare kunne ha lagt deg flat. Og selvsagt, som du selv nevner, har det mye å si hvordan man stiller spørsmål eller fremlegger en sak. Det har faktisk alt å si for hva en kan forvente av svar tilbake.

Der har du noe å lære, Sage.

Da anser jeg saken som ferdig, og kommenterer ikke ytterligere dette.

God helg
    Forsterker: Marantz SR7011
    Høyttalere:
    Klipsch RP280f - RP450C - RP250S - R115SW
    TV:
    Panasonic VT50 Plasma

Medlem siden
    Jan 2005
    Sted
    Fredrikstad
    Poster
    2,629
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Dette var jo en skuffende utgivelse av Warner. Dårlig bildekvalitet og standard Dolby Digital, selv om lydbildet fikk ok kommentar.

Her kommer det kanskje en Special Ed senere fra Warner...Håper det. Jeg elsker western-filmer, og etter 3:10 to Yuma er jeg klar for mange flere hidef-utgaver av sjangeren. For her var både lyd og bildet helt topp levert fra New Line Cinema

Blu-ray Review: The Assassination of Jesse James by the Coward Robert Ford | High-Def Digest
    Høyttalere:
    TV:
    Panasonic VT50 Plasma

Intermediate ARTY sin avatar
    Medlem siden
    Sep 2005
    Poster
    814
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0

Newcomer
    Medlem siden
    Jan 2007
    Poster
    41
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Virker ganske opplagt at Microsoft vil/bør forsøke å banke gjennom en eller annen HDi variant når det gjelder IPTV og andre mediasammenhenger (men ikke nødvendigvis HD DVD´s Advanced Content).

Men når han om HDi sier "... the platform is based on lightweight industry standards like XML, and there is no need for a Java engine to be installed and running in the background on a machine or device ..." er han på ville veier og demonstrerer en noe overfladisk teknisk innsikt.

Det er ingenting "lightweight" over XML, hverken i praktisk bruk eller selve implementasjon av en parser (1). Det er heller ingen praktisk forskjell på å måtte starte en Java-runtime fremfor en HDi-runtime.

For optiske plater må man gjerne diskutere hva som er/var smartest, med HD DVD´s deklarative løsning som gir en rekke ferdige funksjoner ut av boksen eller BD´s approach med en virtuell maskin som gir full frihet (og dermed mer ansvar) og på sikt flere muligheter.

Her er en artikkel fra i fjor som pirker litt i dette :
    EMedialive DVD Resource Guide 2007

--

(1) Advanced Content (og dermed Microsofts implementasjon, HDi) har "heldigvis" spesifisert en rekke begrensninger så bruken ikke skal flyte fullstendig ut (slik det ofte gjør når XML benyttes til meldingsutveksling). Dette muliggjør smarte snarveier og statiske optimeringsvalg for dem som skal implementere XML motoren og tilpasse den plattformen den skal kjøres på (SoC med begrenset minne og cpu).

Medlem siden
    Jan 2005
    Sted
    Fredrikstad
    Poster
    2,629
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Hollywood in Hidef
    February 5, 2008
    Happy WB 85th: HD DVD Player Returns Outnumber New Stock
    BURBANK -- Word working its way around the Warner Bros. 85th anniversary event on the studio lot Tuesday night was that some electronics retailers are being flooded with returns of HD DVD players.
    In fact, so many are being returned that some retailers are in possession of more returned HD DVD players than new stock.

I won't tell you who said what or which retailers we're talking about, but I will tell you that execs from Amazon.com and Best Buy were in attendance.
    Kanskje på tide å få en liste som sier noe om returnerte HD DVD-spillere, og ikke bare "antall solgt"...
    Høyttalere:
    TV:
    Panasonic VT50 Plasma

Intermediate Herminator sin avatar
    Medlem siden
    Feb 2007
    Poster
    2,000
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Du storkoser deg nå svsman?

Ser dårlig ut for hd-dvd det her, de får finjustere dvd-delen på spillerene sine slik at de kan bli solgt som hi-end dvd spillere, for de har faktisk ett godt potensiale til å være en meget god dvd spiller hadde de gjort en bedre jobb på deinterlaicing. Det sitter tross alt core2duo prossesor i de nye spillerene så her bør det være nok kraft til rådighet.

EDIT: med unntak av xa2/xe1 som jo er meget bra på deinterlacing...

Medlem siden
    Sep 2005
    Poster
    814
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Hvis denne saken vinner frem så kan det komme flere.

February 08, 2008

A class action lawsuit filed earlier this week (.pdf) against Samsung claims the company has knowingly sold defective Blu-ray players to the public since June 2006.

The lead plaintiff in the case, Bob McGovern, says he purchased his BD-01200 Samsung Blu-ray player last summer and was subsequently unable to view "numerous Blu-ray disc titles," a fact he attributes to the player's "defective design and/or manufacture."

Lead attorneys in the case also note that there have since been a number of similar complaints levied against the company concerning the inoperability of certain Buy-ray disc titles. In some cases, Samsung has also verified that it does not intend to provide future firmware updates to correct these issues…and hence the lawsuit.
    Jeg prøvde nylig å spørre på et BD forum om det var noen som kunne anbefale meg en Profil 1.1 spiller.
    Eneste betingelser jeg satt var at hvis spilleren hadde problemer så ville jeg ha garanti for at problemene kunne rettes med Firmware update. (PS3 utelukket jeg)

Ikke en profil 1.1 ble anbefalt med garanti om at "bugs" kunne fikses med Firmware.
    Beste rådet jeg fikk var å vente 6 måneder, å håpe og se om noe slik da ville finnes.

Medlem siden
    Jan 2005
    Sted
    Fredrikstad
    Poster
    2,629
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av ARTY
    Hvis denne saken vinner frem så kan det komme flere.

Jeg prøvde nylig å spørre på et BD forum om det var noen som kunne anbefale meg en Profil 1.1 spiller.
    Eneste betingelser jeg satt var at hvis spilleren hadde problemer så ville jeg ha garanti for at problemene kunne rettes med Firmware update. (PS3 utelukket jeg)

Ikke en profil 1.1 ble anbefalt med garanti om at "bugs" kunne fikses med Firmware.
    Beste rådet jeg fikk var å vente 6 måneder, å håpe og se om noe slik da ville finnes.
    Ja, og akkurat som dersom Samsung skulle tape i 1.innstans, så ville de godta dommen...Tipper de anker frem til lommeboka til saksøker er tom. Det er slik store selskaper vanligvis gjør. Men tviler på at saken overhodet kommer for retten.

Og du, ARTY, kunne vel aldri ha tenkt deg å eid en BD-spiller uansett, så negativ til BD som du er... Men, klart, på Avsforum anbefaler de heller ikke Panasonic BD30, av den grunnn at den ikke har analoge utganger og ikke har intern dekoding:-?

Dessuten er vel ikke Samsung BDP1400 en Profile 1.1-spiller. Det blir vel først BDP1500. I tillegg kommer Philips med ny 1.1-spiller sammen med Denon og Sharp. Panasonic og Sony kommer med nye 2.0-spillere til sommeren.

Men ett spørsmål ARTY, har du en HD-avspiller overhodet? Regner med at du har en toppspiller fra Toshiba og samtidig har mye erfaring med BD-spillere ellers.
    Høyttalere:
    TV:
    Panasonic VT50 Plasma

Newcomer
    Medlem siden
    Jun 2007
    Poster
    14
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Hvorfor utelukket du PS3? Beste Blu-rayspiller på markedet nå, med tanke på pris/funksjonalitet.

Hadde også være kult med en link til dette spørsmålet du har stilt på et forum.

Intermediate Audiomur sin avatar
    Medlem siden
    Feb 2005
    Poster
    2,205
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    For de som sitter med en ekte gamerpc er spilldelen på en PS3 null verdt.

Medlem siden
    Jan 2005
    Sted
    Fredrikstad
    Poster
    2,629
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Audiomur
    Hæh
    Høyttalere:
    TV:
    Panasonic VT50 Plasma

Expert antiloop sin avatar
    Medlem siden
    Jun 2004
    Poster
    7,385
    Takk & like
    Nevnt
    2 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Jeg har begge deler men de kan ikke sammenlignes slik.

Newcomer
    Medlem siden
    Jun 2007
    Poster
    14
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Tja, av yndlingsspillene mine er 80% konsolleksklusive spill. Da hjelper det ikke om jeg har aldri så god gamerpc. Det er jo hele sjangre som er mer eller mindre ikke-eksisterende på PC, f.eks. plattforsmpill og JRPGs. Eneste som fungerer nevneverdig bedre på PC er vel FPS og RTS-spill, samt tekstbaserte spill som Football Manager.

Litt mer relatert funksjonalitet er jo at man kan kopiere musikk fra CDer, og arrangere i spillelister, samt streame musikk og film fra en PC.

Det har uansett ikke så mye å si. Selv om PS3 er en spillemaskin og et multimediesenter, ligger den uansett i samme prisklasse som andre helt ordinære bluray-spillere.

Newcomer
    Medlem siden
    Jun 2007
    Poster
    34
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av ARTY
    Jeg skjønner ikke helt poenget med det du skriver her. Jeg har en 1.0 spiller som hadde noe bugs. Dette fikset seg med en firmware oppgradering. Nå fungerer den som en drøm. Skjønner ikke helt hvorfor det ikke skulle gå an å fikse evt. bugs på 1.1 spiller.

Hadde de som svarte på forumet førstehånds informasjon fra produsentene?

Expert Pogwaq sin avatar
    Medlem siden
    Oct 2003
    Poster
    5,452
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    PS3 kan utelukkes som BD-spiller på grunn av viftestøy. Dette kan helt klart være relevant for noen.

Intermediate
    Medlem siden
    Oct 2005
    Poster
    595
    Takk & like
    Nevnt
    1 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Pogwaq
    PS3 kan utelukkes som BD-spiller på grunn av viftestøy. Dette kan helt klart være relevant for noen.
    KAN er nøkkelordet, ja. Min PS3 er så stille mens jeg ser BD at hvis jeg ikke har spist så romler magen min mere enn den.

Har lest litt forskjellige inntrykk, og tydelig at det er litt forskjeller mellom eksemplarene der ute.

Intermediate
    Medlem siden
    Oct 2005
    Poster
    595
    Takk & like
    Nevnt
    1 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    For de som liker konsollspilling så er en GamerPC null verdt, til tross for at de koster mye mye mere.

Smak og behag. Det er to forskjellige opplevelser.

Intermediate Herminator sin avatar
    Medlem siden
    Feb 2007
    Poster
    2,000
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Fod deg ja, men ikke for veldig mange andre. Selv holder jeg meg til 360 foreløpig. Må vel kanskje ha en ps3 etterhvert som GT4 og final fantasy kommer pluss at jeg trenger nok en bluray spiller etterhvert.

Medlem siden
    Sep 2005
    Poster
    814
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Myklagard
    Jeg skjønner ikke helt poenget med det du skriver her. Jeg har en 1.0 spiller som hadde noe bugs. Dette fikset seg med en firmware oppgradering. Nå fungerer den som en drøm. Skjønner ikke helt hvorfor det ikke skulle gå an å fikse evt. bugs på 1.1 spiller.

Hadde de som svarte på forumet førstehånds informasjon fra produsentene?
    Folk på AVS er gjerne rimelig oppdatert på tingenes tilstand. Det er også flere"insiders" fra bl.a. Denon og Dolby som svarer på spørsmål.
    Det finnes noen "workarounds" alternativer. Ellers får man bare krysse fingrene og håpe at det kommer noen løsninger alikavel.

PS3 alternativet;
    *Ingen bekreftelse at den vil få DTS HD MA.
    * Ny versjon med ny 45nm Cell i løpet av året. Vil gjøre at den muligens vil kjøre kaldere og stillere.
    (Ikke at det nødvendighvis blir noen forandring på specs.)
    * Flere nye BD spillere påstås å gi bedre/skarpere bilde enn PS3.

Så det er ikke lett å finne noe som er et klart valg og som faktisk også er garantert å spille alle filmer i 2011.

Her er er noen linker så kan folk avgjøre selv.
    FAQ: Denon 2500, Panasonic DMP-BD10, Panasonic DMP-BD30 "LFE Bug" - AVS Forum

All blu ray players full of GLITCHES?? - AVS Forum

The BEST Blu Ray player is... - AVS Forum

Blu ray advice from HD DVD people. - AVS Forum

Medlem siden
    Jan 2005
    Sted
    Fredrikstad
    Poster
    2,629
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Jeg skjønner ikke hva du mener, ARTY, med at forskjellige BD-spiller ikke spiller alle filmene?

En Profile 1.0-spiller har vel ingen problem med å kjøre film. Det eneste den ikke klarer er å kjøre PiP på bonusmateriale. Jeg har testet PiP på PS3 og syntes det var mer forstyrrende enn underholdende. Da synes jeg det var bedre med vanlig audio commentary. Så 1.1 er absolutt ikke noe must for å ha full glede av Blu-ray.

Og spillerne er ikke avhengig av en ethernet kontakt for å oppgradere firmware heller.

Ellers enig i at PS3 nok ikke er den beste bildemessige spilleren på markedet lengre. Trolig får den intern dekoding av DTS-HDMA, og vi vet den i år får Profile 2.0, så en meget god spiller er PS3 en god stund til...
    Høyttalere:
    TV:
    Panasonic VT50 Plasma

Side 632 av 653 FørsteFørste ... 132 492 502 512 522 532 542 552 562 572 582 592 602 612 622 628 629 630 631 632 633 634 635 636 642 652 ... SisteSiste

Stikkord for denne tråden

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •