HD formatkrigen. - Side 631

Sponsorer:
Takk Takk:  0
Like Like:  0
Side 631 av 653 FørsteFørste ... 131 491 501 511 521 531 541 551 561 571 581 591 601 611 621 627 628 629 630 631 632 633 634 635 641 651 ... SisteSiste
Viser resultater 12,601 til 12,620 av 13053
    Intermediate Arendal sin avatar
    Medlem siden
    Feb 2003
    Poster
    3,764
    Takk & like
    Nevnt
    1 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)
    Sitat Opprinnelig postet av blu-ray-only
    Jeg er VELDIG GLAD for å være på samme lag som Warner, også etter 1. juni 2008!!!

4k resolution er virkelig noe å se frem til! Ser at det også krever 4x mer lagrinsplass enn 2k... Da er det jo godt å ha 50 GB's plater!

Kilde: Bluray.com, The Digital Bits

-------------------------------------

Speaking of audio, Warner has heard your cries, and they will start releasing all high definition titles with lossless audio. Obviously, the switch to Blu-ray exclusivity makes this move easier, as the format has much more storage and bandwidth.

Additionally, any Warner catalog title you hear that is receiving 4k restoration will get a Blu-ray release. Warner spent years mastering their catalog at 1080i, and they are now having to do new masters in order to get a perfect transfer. Some catalog titles will receive 4k restoration (four times the size of 1080p), and any title you hear receiving this treatment will get a Blu-ray release

-----------------------------------

blu-ray-only
    Eh, du er på tynn is nå skjønner jeg:???:

Det vil aldri komme Blu-ray med 4k oppløsning.

Oppløsningen de scanner orginalen med har ingenting å si for oppløsningen på platene.

Blade runner ble scannet i 8K og den er ute på både Blu-ray og HD DVD.

Sony har scannet alle sine filmer i 2 og 4K helt fra de begynte med DVD, jeg er veldig overrasket over at Warner har benyttet 1080i i stor grad frem til nå.

Warner har alltid vært litt "kvantitet fremfor kvalitet."
    De har jo den raskeste utgivelses takten og de laveste prisene og kvaliteten på det de leverer er i gjennomsnitt høy, men aldri "state of the art".

Newcomer
    Medlem siden
    Dec 2007
    Poster
    52
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0

Warner og 4k 4k restoration

Sitat Opprinnelig postet av Arendal
    Eh, du er på tynn is nå skjønner jeg:???:

Det vil aldri komme Blu-ray med 4k oppløsning.

Oppløsningen de scanner orginalen med har ingenting å si for oppløsningen på platene.

Blade runner ble scannet i 8K og den er ute på både Blu-ray og HD DVD.

Sony har scannet alle sine filmer i 2 og 4K helt fra de begynte med DVD, jeg er veldig overrasket over at Warner har benyttet 1080i i stor grad frem til nå.

Warner har alltid vært litt "kvantitet fremfor kvalitet."
    De har jo den raskeste utgivelses takten og de laveste prisene og kvaliteten på det de leverer er i gjennomsnitt høy, men aldri "state of the art".
    OK, gjorde en feil. Det skal være 4k restoration! I alle fall blir kvaliteten på sluttproduktet bedre!!!

Warner er min favoritt :-D

Medlem siden
    Feb 2003
    Poster
    3,764
    Takk & like
    Nevnt
    1 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Warner har alltid vært "snilleste gutt i klassen" så de er en av mine favoritter også.

En annen bi effekt av disse nye transferene er at de kan slippe dem ut på digitale kinoer i spesielle jubileumsutgivelser for en svær billig penge.

Dette vil vi nok se mer av i fremtiden.

Medlem siden
    Feb 2003
    Poster
    3,764
    Takk & like
    Nevnt
    1 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Etter en runde på diverse forum er det klart at Blu-rays diverse forsøk på å gjøre livet surt for piratene fungerer.

Ikke bare BD+ men slike ting som seamless branching og profil 1.1 gjør livet vanskelig for mange.

Man ser mange "spesialtegn" i postene som omhander ripping og brenning osv av Blu-ray mens mange lovpriser HD DVD for å være så enkle å ha med å gjøre.

Det er nok mange studioer som er glade for den utviklingen selv om det selvsagt vil komme verktøy som gjør dette enkelt i fremtiden.

Intermediate SVS! -man sin avatar
    Medlem siden
    Jan 2005
    Sted
    Fredrikstad
    Poster
    2,629
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av sage
    Nei, svs-man, som jeg sa så henviste jeg til det opprinnelige innlegget hvor jeg ikke er så kategorisk, i det siste spissformulerte jeg kraftig for å få frem poenget, siden dette åpenbart gikk deg hus forbi. Fornuftige opplysninger om BD1000 og lignende kom du med først når du hadde roet deg ned. Jeg har da ikke anklaget deg for å rakke ned på meg, jeg henviste til din reaksjon om at jeg rakket ned på BD's bildekvalitet osv...du har en merkelig evne til å lese det motsatte av hva som blir skrevet, det er derfor det blir krangel.
    Forøvrig var det egentlig bildekvaliteten jeg henviste til, det er vel der mer plass og høyere bitrate skulle utgjøre forskjell, men lyden er absolutt viktig den også.
    Her er ditt første innlegg:
    Sitat Opprinnelig postet av Sage
    Nok en HD DVD-utgivelse som fullstendig overskygger den tilsvarende BD-utgivelsen. Hvorfor er det, iallefall bortimot, alltid slik at en utgivelse på HD DVD er bedre eller minst like god som den tilsvarende utgivelsen på BD når det er forskjellige studioer som står for utgivelsen? Med dette maset om mer plass og høyere bitrate for BD, burde dette ikke være så entydig i HD DVD's favør, BD burde jo ha alle fordeler... Bruker BD konsekvent en dårligere master? Gidder de ikke å legge like mye arbeid i utgivelsene sine?
    Hvorfor er dette slik når det påstås at BD skal være så overlegent på spesifikasjoner? Det er sjelden eller aldri jeg ser det går andre veien, eller har jeg bare fått feil inntrykk, det er kansje flere eksempler av det motsatte som jeg ikke har fått med meg?
    Opprinnelig skrev du at HD DVD fullstendig overskygget tilsvarende BD-utgivelser.

Jeg svarte med at dette ikke er sant, og at dette var nok et gnål om at det finnes forskjellige utgivere som gir forskjellig kvalitet. Jeg skrev at det ikke var så rart at forskjellene var der, når forkjellige firmaer sto bak. Men jeg holdt på mitt om at det ikke var tilfellet at HD DVD var bedre enn BD på samme utgivelser. Det har i hvertfall ingenting md formatene å gjøre, skrev jeg også. Les innlegget jeg skrev etter ditt første.

Så kom du med relativt harde skyds til meg om at jeg forsvarer formatet mitt osv:
    Kan du vennligst ta deg tid til å tenke over problemstillingen før du går i hysterisk forsvarsposisjon hver gang det settes kritisk søkelys på det fantastiske formatet ditt
    Du misforstår, ikke overraskende, igjen. Vi vet alle at dårlige utgivelser har kommet ut på begge format. Denne utgivelsen derimot har et studio gitt ut på BD og et annet på HD DVD og det virker som at hver gang dette skjer, så er HD DVD-utgaven like god eller helst bedre enn BD-utgaven. Et annet eksempel er T2, hvor vi har det samme scenario og det er mitt inntrykk at det er flere..har vi mange eksempel på det motsatte?
    Og nå kommer du med en forklaring om at du "spissformulerte" da dette tydelig hadde gått meg hus forbi, og hevdet jeg måtte ha det inn med t-skje. LOL . Hva er det i veien med deg:shock: Det er jo DEG det har gått hus forbi, Sage.

Og etter at jeg har dokumentert at din påstand var feil, om at HD DVD ikke gir ut bedre utgivelser, så kommer du nå med en forklaring at du kun mente BDs bildekvalitet:? Hvor nevner du bildekvalitet i dine innlegg? Du sier kun at HD DVD-utgivelsen er bedre enn BDs.

Nå har jeg henvist til eksempler som har vist at BD har hatt hhv bedre bildekvalitet, bedre lydkvalitet, mer bonusmateriell og samtidig har kostet mindre enn HD DVDs utgave. Hva mer er det du ønsker svar på?

Da er det plutselig JEG som er kranglete, og det er min skyld at jeg kommer i krangler:???: :???: :???: Nei, vet du hva!?

Regner med du ser hvor dumt du argumenterer her nå, Sage...Når du farer med åpenbare usannheter, får du tåle at det argumenteres mot deg; uten at du kaller det hysteriske forsvarstaler for BD.

Du kunne i ditt førsste innlegg ha lagt det frem som et spørsmål; er det sånn at HD DVD har bedre utgivelser enn BD av samme film? I stedet så konkluderer du? Det var akkurat din KONKLUSJON jeg kritiserte.

Du tok feil, jeg hadde rett. Punktum. Da anser jeg den saken som ferdig fra min side...
    Forsterker: Marantz SR7011
    Høyttalere:
    Klipsch RP280f - RP450C - RP250S - R115SW
    TV:
    Panasonic VT50 Plasma

Newcomer sage sin avatar
    Medlem siden
    Nov 2005
    Poster
    178
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    svs-man, som du ser de to siste linjene i det opprinnelige innlegget, du vet, det som du er nøye med å ikke utheve, så spør jeg om inntrykket er feil og om det finnes eksempler på det motsatte. Istedetfor å vise til eksempler og vise til problemene med BD1000 som du i ettertid har gjort, så farer du opp i vilt forsvarsmodus og kommer med anklager om gnål ang HD DVD i forhold til BD og påstander om nedrakking og jeg vet ikke hva... Hadde du behersket deg og kommet med de opplysningene med en gang, istedetfor å satse på offerrollen, så hadde dette ikke endet opp i noen krangel.

Medlem siden
    Jan 2005
    Sted
    Fredrikstad
    Poster
    2,629
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0

Unhappy Nå får du slutte å ro, Sage

Sitat Opprinnelig postet av sage
    Total Recall
    Nok en HD DVD-utgivelse som fullstendig overskygger den tilsvarende BD-utgivelsen. Hvorfor er det, iallefall bortimot, alltid slik at en utgivelse på HD DVD er bedre eller minst like god som den tilsvarende utgivelsen på BD når det er forskjellige studioer som står for utgivelsen? Med dette maset om mer plass og høyere bitrate for BD, burde dette ikke være så entydig i HD DVD's favør, BD burde jo ha alle fordeler... Bruker BD konsekvent en dårligere master? Gidder de ikke å legge like mye arbeid i utgivelsene sine?
    Hvorfor er dette slik når det påstås at BD skal være så overlegent på spesifikasjoner? Det er sjelden eller aldri jeg ser det går andre veien, eller har jeg bare fått feil inntrykk, det er kansje flere eksempler av det motsatte som jeg ikke har fått med meg?
    I tillegg til at du refererer til en over ett år gammel review, så slår du fast i første avsnittet følgende:

1) "Nok en tittlel som overskygger BD-utgaven."
    - I det legger du vel at det er flere tidligere titler som er blitt overskygget av HD DVD.

2) "Hvorfor er det slik at bortimot samtlige HD DVD-titler er bedre når samme film kommer fra forskjellig studio?"
    - Du gir inntrykk av å ha en del erfaring på å sammenligne like filmer på de to formatene...

3) "Med alt maset om høyere bitrate burde jo ikke resultatet entydig ha gått i HD DVDs favør."
    - Jeg regner med at du vet hva ordet entydig betyr?

4) "Er grunnen til at HD DVD er bedre, at BD bruker en dårligere master?"
    - Vet ikke hva du mente her, da jeg trodde det kun fantes en master pr film. Derav navnet "master". Men jeg vet ikke...Uansett slår du igjen fast at HD DVD-utgavene er bedre enn BD sine.

5) "Gidder de (BD) ikke legge så mye arbeid i utgivelsene sine?"
    - Jeg tolker deg fortsatt som at HD DVD er bedre, og at de jobber mer med sine overføringer enn det BD gjør. Derav får HD DVD en bedre utgivelse.

6) "Hvorfor er det sånn (at HD DVD er bedre?) når BD påstår å ha bedre spesifikasjoner?"
    - Igjen slår du fast at det er sånn; at HD DVDs titler er bedre på tross av BDs spesifikasjoner.

7) "Det er sjeldent eller aldri at jeg (Sage) har sett at det har gått den andre veien."
    - Når du sier dette, går jeg ut i fra at du har en viss erfaring. Da blir det rett og slett for dumt at du etter jeg gir 3 kjappe eksempler på at det du skriver ikke stemmer; så unnskylder du deg med at du ikke har sett så mye på forskjellige reviews. Bortforklaringer...bortforklaringer...Du gir i allefall et visst inntrykk av at du sitter med en del erfaring hva angår å sammenligne de to formatene.
    ------------

Så kommer du med en liten forsiktig setning, om at du muligens kan ha feil inntrykk:???:

Du kan ikke komme med skråsikre påstander om at HD DVD har bedre utgivelser i et helt avsnitt, for så å spørre: "eller er det feil inntrykk".

Da får du gi f... i å komme med konklusjonene dine først, for til slutt å stille et åpent spørsmål. Du kan i hvertfall ikke bli sur fordi jeg argumenterte bort påstandene dine.

Og når du etterlyser bevis på det motsatte, og får eksempler på det, så blir liksom det å "hisse seg opp" hos deg:???:

Hadde du stilt et åpent spørsmål, om det var slik; altså om ditt inntrykk av at HD DVDs utgivlser var bedre når de kom fra forskjellige studioer, ja, så hadde svaret fra meg hvert helt anderledes også, Sage. Og kanskje lagt til at du ikke har sammenlignet så mye selv, eller lest så mange reviews på det...Jeg hadde jo svart deg helt anderledes.

Kan du ikke bare avslutte dette, og si at du var for bastant i dine påstander og tok feil. Det finnes mange eksempler på at filmene er av forskjellig kvalitet, uavhengig av format.
    Høyttalere:
    TV:
    Panasonic VT50 Plasma

Intermediate
    Medlem siden
    Mar 2007
    Poster
    3,119
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av trondmm
    Hvis jeg har regnet rett, så ble det forresten solgt ca. 50 000 HD DVDer og 230 000 Blu-ray disker denne uken. Siden alle prosentandelene oppgis uten desimaler, så vil det selvfølgelig bli en del unøyaktigheter.
    Det var tydeligvis ikke helt rett. Ser ut til at jeg har overestimert tallene for begge formatene en smule. Men, jeg var i det minste på det riktige jordet

I følge denne artikkelen økte HD DVD-salget med 33% til 51.878 enheter uka etter, mens BD-salget falt 17% til 147.180 enheter. Det betyr at salget for to uker siden var på 39.000 HD DVD og 172.000 BD.

Disse tallene gir en fordeling på 76:24 for forrige uke, forresten, og mesteparten av HD DVDs økning skyldes nok at Best Buy hadde et 2-for-1 salg på HD DVDer.

Medlem siden
    Jan 2005
    Sted
    Fredrikstad
    Poster
    2,629
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Det var tydeligvis ikke helt rett. Ser ut til at jeg har overestimert tallene for begge formatene en smule. Men, jeg var i det minste på det riktige jordet

I følge denne artikkelen økte HD DVD-salget med 33% til 51.878 enheter uka etter, mens BD-salget falt 17% til 147.180 enheter. Det betyr at salget for to uker siden var på 39.000 HD DVD og 172.000 BD.

Disse tallene gir en fordeling på 76:24 for forrige uke, forresten, og mesteparten av HD DVDs økning skyldes nok at Best Buy hadde et 2-for-1 salg på HD DVDer.
    Ikke alle som er enig, men jeg synes i hvertfall det er fint at du tar deg tid til å regne på dette. Blir snart helt intetsigende for meg å lese om kun prosentmessig fordelig. Fint å se noen faktiske salgstall i antall disker
    Høyttalere:
    TV:
    Panasonic VT50 Plasma

Newcomer
    Medlem siden
    Dec 2007
    Poster
    52
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0

I Am Legend - først på blu-ray (og St-DVD)

I Am Legend Gets Detailed
    Posted February 8, 2008 by Josh

Warner Home Video has revealed specifications and extra features for the Blu-ray release of 'I Am Legend', which is set to be released March 18th, day-and-date with the DVD. The disc will contain two versions of the film - the theatrical cut and an alternate theatrical version with a controversial alternate ending. Video will be presented in 2.40:1 1080p VC-1 and accompanied by a 5.1 Dolby TrueHD soundtrack .

Takk Warner!!! Godt å se at dere nå har startet "å levere varene" :-D

blu-ray-only

Newcomer Børni sin avatar
    Medlem siden
    Oct 2003
    Poster
    281
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Du blir avkledd Sage!!Legg deg flat å innrøm dine feil istedet for å ro som du gjør

Intermediate
    Medlem siden
    Mar 2007
    Poster
    3,119
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av SVS! -man
    Nå skal enkelte ha det til at HD DVD gjør det bra igjen, bare fordi de ikke ble gruset like brutalt som for 3 uker siden
    Du overså sikkert spørsmålet mitt, men jeg vil gjerne vite hvem du sikter til her.

Medlem siden
    Feb 2003
    Poster
    3,764
    Takk & like
    Nevnt
    1 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av blu-ray-only
    I Am Legend Gets Detailed
    Posted February 8, 2008 by Josh

Warner Home Video has revealed specifications and extra features for the Blu-ray release of 'I Am Legend', which is set to be released March 18th, day-and-date with the DVD. The disc will contain two versions of the film - the theatrical cut and an alternate theatrical version with a controversial alternate ending. Video will be presented in 2.40:1 1080p VC-1 and accompanied by a 5.1 Dolby TrueHD soundtrack .

Takk Warner!!! Godt å se at dere nå har startet "å levere varene" :-D

blu-ray-only
    Spec'en tyder på at det blir 2 indentiske utgivelser på Blu-ray og HD DVD også denne gang.

Er det noen som vet når første Blu-ray only utgivelse kommer?

Medlem siden
    Feb 2003
    Poster
    3,764
    Takk & like
    Nevnt
    1 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat:
    Opprinnelig skrevet av SVS! -man
    Nå skal enkelte ha det til at HD DVD gjør det bra igjen, bare fordi de ikke ble gruset like brutalt som for 3 uker siden

Du overså sikkert spørsmålet mitt, men jeg vil gjerne vite hvem du sikter til her.
    Er det ting spm tyder på at HD DVD tilhengerene "hamstrer" plater siden salgstallene er såpass bra selv uten noen store titler?

Nå er ikke jeg på langt nær så inne i tallene som trondmm så det er mulig at tallene var mye høyere før Warner bomben.

Intermediate
    Medlem siden
    Mar 2007
    Poster
    3,119
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    De har sagt juni, da. Så vidt jeg skjønte, var det vel også snakk om at titler som gis ut sent i mai, vil komme ut på HD DVD i juni, tre uker etter BD-utgaven. Men filmer som gis ut på BD fra og med 1. juni (dvs. 3. juni) vil være BD-eksklusive.

Så vidt jeg vet har ikke Warner annonsert noen releasedato for BD-eksklusive filmer ennå, men de har sagt at Dirty Harry-filmene skal gis ut i 2. kvartal, og thedigitalbits.com fikk bekreftet i går at disse filmene ikke vil gis ut på HD DVD. Så Dirty Harry i juni høres ut som en het kandidat til Warners første BD-eksklusive utgivelse.

Intermediate
    Medlem siden
    Mar 2007
    Poster
    3,119
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Er det ting spm tyder på at HD DVD tilhengerene "hamstrer" plater siden salgstallene er såpass bra selv uten noen store titler?
    Egentlig ikke. Men Best Buy hadde som sagt et 2-for-1-salg forrige uke, med bl.a. Transformers som en av de tilgjengelige titlene. Dette salget står nok for det aller meste av HD DVDs økning på 12.000 eksemplarer, vil jeg tro.

Nå er ikke jeg på langt nær så inne i tallene som trondmm så det er mulig at tallene var mye høyere før Warner bomben.
    Jeg har ikke regnearket foran meg, men jeg mener jeg kom fram til at HD DVD-salget hadde gått ned med ca. 75% og BD med ca. 50% siden uken før Warner valgte side. Mao. bør salget i uke 1 ha vært noe sånt som 156.000 HD DVD og 344.000 BD.

Så det har vært en markant nedgang i volum for begge formater (og jeg er sikker på at det har vært en like kraftig nedgang for DVD. Det pleier å gå ganske tregt i januar).

Medlem siden
    Jan 2005
    Sted
    Fredrikstad
    Poster
    2,629
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Jeg orker ikke gå tilbake å sjekke, men det var ikke til deg. I don`t kill the messenger
    Høyttalere:
    TV:
    Panasonic VT50 Plasma

Intermediate Dan sin avatar
    Medlem siden
    Oct 2004
    Poster
    748
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Er det noen gode titler ute på begge formater i dag som gruser bildekvaliteten på HD DVD? Hvilke filmer anser dere som referanse på BD innen bildekvalitet? Ser tidligere mange har skrytt fryktelig av POTC og James Bond. Ligger an til litt testing i egen hjemmekino.

Sitat Opprinnelig postet av SVS! -man
    Rambo er en viktig tittel på Blu-ray dersom den kommer samtidig med DVD.
    Rambo... Rambo???

Newcomer
    Medlem siden
    Dec 2007
    Poster
    52
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Spec'en tyder på at det blir 2 indentiske utgivelser på Blu-ray og HD DVD også denne gang.

Blu-ray verj. kommer 18 mars og HD-DVD er vel tre uker senere...

Newcomer sage sin avatar
    Medlem siden
    Nov 2005
    Poster
    178
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    svs-man, for å ta det som du unngår i mitt opprinnelige innlegg;
    Det er sjelden eller aldri jeg ser det går andre veien, eller har jeg bare fått feil inntrykk, det er kansje flere eksempler av det motsatte som jeg ikke har fått med meg?
    Jeg har altså presentert det som er min erfaring av de utgivelsene som jeg har sett sammenlignet, jeg har som sagt ikke finlest alle review som er, men av de som jeg hadde sett så tippet det klart ene veien. Altså, først mitt inntrykk og så spørsmålet om hvorvidt dette stemmer med andres erfaring...at du mener denne fremgangsmåten er forferdelig og nærmest en personlig fornærmelse tar jeg mildt sagt ikke så veldig tungt.

Fornuftige begrunnelser og eksempler som motbeviste dette, kom du med først etter at du fikk roet deg ned fra en noe oppkavet og hissig start,hvor du tydeligvis ikke helt hadde tatt poenget. Når dette lille hinderet var ryddet av veien, så kom det både fornuftige opplysninger om BD1000 og eksempler som viste at inntrykket jeg hadde fått var feilaktig, hvilket altså var det jeg avsluttet innlegget med å etterlyse. Så saken er avklart for lenge siden for min del.

Forøvrig er det visst snakk om at Beowulf kommer ut på BD i UK av Warner, med TrueHD(trodde ikke de brukte trueHD på BD jeg da men), mens den visstnok får DD+ i US av Paramount, så der har du enda et eksempel i bevisrekken din

Side 631 av 653 FørsteFørste ... 131 491 501 511 521 531 541 551 561 571 581 591 601 611 621 627 628 629 630 631 632 633 634 635 641 651 ... SisteSiste

Stikkord for denne tråden

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •