HD formatkrigen. - Side 630

Sponsorer:
Takk Takk:  0
Like Like:  0
Side 630 av 653 FørsteFørste ... 130 490 500 510 520 530 540 550 560 570 580 590 600 610 620 626 627 628 629 630 631 632 633 634 640 650 ... SisteSiste
Viser resultater 12,581 til 12,600 av 13053
    Intermediate
    Medlem siden
    Mar 2007
    Poster
    3,119
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)
    Sitat Opprinnelig postet av SVS! -man
    Neida, det var ikke mer enn at jeg tviler på at det er så mye liv i HD DVD når Rambo kommer på BD
    Å? Er det så lenge til Rambo gis ut på BD, altså?

Men er det fortsatt liv, så har du rett i at det er en mulighet for at man får en spansk/ tysk/ fransk utgave av filmen på HD DVD.
    OK, så la meg se om jeg skjønner deg rett. Europeiske utgaver av BD-filmer er likeverdige med de amerikanske (jfr. Master & Commander), men europeiske utgaver av HD DVD-filmer er verdiløst søppel som man må være idiot for å gidde å kjøpe?

Var det det du mente?

Intermediate SVS! -man sin avatar
    Medlem siden
    Jan 2005
    Sted
    Fredrikstad
    Poster
    2,629
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av trondmm
    Å? Er det så lenge til Rambo gis ut på BD, altså?
    He-he, vel den må vises på kino først, da, og så går det ett par måneder til...Vi får se hvor HD DVD er til sommeren...
    OK, så la meg se om jeg skjønner deg rett. Europeiske utgaver av BD-filmer er likeverdige med de amerikanske (jfr. Master & Commander), men europeiske utgaver av HD DVD-filmer er verdiløst søppel som man må være idiot for å gidde å kjøpe?

Var det det du mente?
    Noe sånnt Neida, men jeg synes det er en viss forskjell å få kjøpt M&C på BD med norsk tekst, på et cover det er mulig å skjønne noe av og kjøpt i en butikk her i Norge For meg er samleverdien på det noe bedre enn et polsk/ fransk/ tysk eller spansk utgave av en HD-tittel...
    Forsterker: Marantz SR7011
    Høyttalere:
    Klipsch RP280f - RP450C - RP250S - R115SW
    TV:
    Panasonic VT50 Plasma

Medlem siden
    Jan 2005
    Sted
    Fredrikstad
    Poster
    2,629
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Warner satser på BD for fullt i 08/ 09...
    The Digital Bits - Celebrating Film in the Digital Age
    Høyttalere:
    TV:
    Panasonic VT50 Plasma

Intermediate
    Medlem siden
    Mar 2007
    Poster
    3,119
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Noe sånnt Neida, men jeg synes det er en viss forskjell å få kjøpt M&C på BD med norsk tekst, på et cover det er mulig å skjønne noe av og kjøpt i en butikk her i Norge
    Vel, Rambo 1-3 er gitt ut med norsk tekst her i Norge. Når det gjelder firern, så får vi vente og se om den kommer ut her eller f.eks. i Australia eller UK, eller om den må(/kan) importeres fra kontinentet.

For meg er samleverdien på det noe bedre enn et polsk/ fransk/ tysk eller spansk utgave av en HD-tittel...
    Hvorfor det? Du har jo gjentatt til det kjedsommelige at det er ingenting annet enn selve filmen som betyr noe, og hvis filmen er tilgjengelig med original tale, uten tvunget tekst, så kan jeg ikke skjønne hvordan du kan synes at den polske utgaven er mindreverdig i forhold til den norske eller amerikanske.

Medlem siden
    Jan 2005
    Sted
    Fredrikstad
    Poster
    2,629
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Hvorfor det? Du har jo gjentatt til det kjedsommelige at det er ingenting annet enn selve filmen som betyr noe, og hvis filmen er tilgjengelig med original tale, uten tvunget tekst, så kan jeg ikke skjønne hvordan du kan synes at den polske utgaven er mindreverdig i forhold til den norske eller amerikanske.
    Har jeg gjentatt det til det kjedsommelige? Jeg har alltid ment at innpakningen også er viktig for min samlerfølelse. Et cover med polske bokstaver eller en fransk tittel gir meg ikke noen ting.

Men for all del; dersom BD-utgavene er så viktige at man må kjøpe de på polsk HD DVD-import...hvorfor ikke bare kjøpe seg en BD-spiller

Ser en hva Warner slipper i år, så kan jeg ikke skjønne at man ikke MÅ ha BD-spiller, desom man er opptatt av film i HD...
    Høyttalere:
    TV:
    Panasonic VT50 Plasma

Intermediate Msport sin avatar
    Medlem siden
    Mar 2006
    Poster
    2,812
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Men for all del; dersom BD-utgavene er så viktige at man må kjøpe de på polsk HD DVD-import...hvorfor ikke bare kjøpe seg en BD-spiller
    Det har vel noe med hva slags spiller en har hylla? Skjønner jo at man kjøper film etter hva slags format man har.

Newcomer sage sin avatar
    Medlem siden
    Nov 2005
    Poster
    178
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    svs-man, jeg peker simpelthen på det paradokset at hver eneste gang dette skjer så er det i HD DVD's favør til tross for at BD har såkalt overlegne specs. Ikke en gang iblandt, eller noen ganger, men hver eneste gang!(siden du unngikk spørsmålet om eksempler på det motsatte så antar jeg inntrykket er riktig.) Dette er da litt merkelig og derfor stilte jeg de spørsmålene jeg hadde i det første innlegget, hvorpå du tar av i kjent stil om gnål og nedrakking osv,osv...

Det du sier om BD1000 kan jo absolutt ha sitt og si, det er mulig den er en god del av grunnen for dette inntrykket.

Expert Counterpointer sin avatar
    Medlem siden
    Jan 2005
    Poster
    6,311
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Jeg har alltid ment at innpakningen også er viktig for min samlerfølelse. Et cover med polske bokstaver eller en fransk tittel gir meg ikke noen ting.
    Printe ut et cover med norsk tekst eller evt lage det selv vil kunne gi veldig eksklusiv følelse.....
    Har faktisk gjort dette med noen dvd filmer som hadde ulekkert coverbilde.... men orker ikke dette lengre da jeg ikke samler mer, kjøper bare etter innfall nå DVD/BD/HDDVD

Expert Counterpointer sin avatar
    Medlem siden
    Jan 2005
    Poster
    6,311
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Det ser foresten ut som det er et oppsving nå av salget på HD DVD spiller pga god avspilling av SD DVD!

Virker som det har påvirket salget av andre dvd spillere, hvertfall brukte high end SD dvd.
    Tror ikke dette kommer til å ha stor betydning for HD DVD sin posisjon nå, men skulle et eller flere filmselskaper skifte igjen ville dette kanskje ha litt å si med større potensiale i markedet.

Medlem siden
    Jan 2005
    Sted
    Fredrikstad
    Poster
    2,629
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0

Cool ...og troverdigheten din fortsetter i motbakke, Sage...

Sitat Opprinnelig postet av sage
    svs-man, jeg peker simpelthen på det paradokset at hver eneste gang dette skjer så er det i HD DVD's favør til tross for at BD har såkalt overlegne specs. Ikke en gang iblandt, eller noen ganger, men hver eneste gang!(siden du unngikk spørsmålet om eksempler på det motsatte så antar jeg inntrykket er riktig.) Dette er da litt merkelig og derfor stilte jeg de spørsmålene jeg hadde i det første innlegget, hvorpå du tar av i kjent stil om gnål og nedrakking osv,osv...
    Det du sier om BD1000 kan jo absolutt ha sitt og si, det er mulig den er en god del av grunnen for dette inntrykket.
    Som jeg sa lengre opp, så tar du feil igjen:

HD DVD Review: Resident Evil (German Import) | High-Def Digest
    The HD DVD does look a bit grainier than the Blu-ray, yet the grain remains well-compressed without turning noisy

Video: 3,5

Blu-ray Review: Resident Evil | High-Def Digest
    'Resident Evil' looks excellent

Video: 4,0

Konklusjon:
    Dual-format owners will probably be better off buying the domestic Blu-ray release, which has slightly better picture, a lot more supplements, and is less expensive.
    Høyttalere:
    TV:
    Panasonic VT50 Plasma

Medlem siden
    Jan 2005
    Sted
    Fredrikstad
    Poster
    2,629
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0

Cool ...og jeg fortsetter påstanden om at du tar feil, Sage...

HD DVD Review: The Prestige (UK Import) | High-Def Digest
    Video: 5

Lyd: 3 (Dolby Digital 640kbs)

all things are not equal between this HD DVD import and its US-released Blu-ray counterpart. While Buena Vista delivered a terrific uncompressed PCM 5.1 surround track (48 kHz/24-bit/6.9mpbs) for 'The Prestige' on Blu-ray, it gets demoted here to a measly 640kbps Dolby Digital-Plus track, and it just can't compete. While the Blu-ray was not truly reference quality (the film's sound design is probably a bit too reserved for that), it certainly trounces its UK HD DVD counterpart.

Blu-ray Review: The Prestige | High-Def Digest
    Video: 5

Lyd: 4 (PCM 48kHz/ 24-bit)

Dialogue always remains completely intelligible, and dynamics are excellent across the board, from the warm high-range to the deep,
    tight low bass.

Konklusjon:

This import HD DVD version is a fairly close match with Disney's domestic Blu-ray. The transfers are identical and both fantastic, and the extras are also the same. Unfortunately, where this version stumbles is in the audio department -- the Dolby Digital-Plus track here just can't compete with the PCM audio on the domestic Blu-ray.

Skal jeg fortsette, Sage?.........................................ops:
    Høyttalere:
    TV:
    Panasonic VT50 Plasma

Medlem siden
    Jan 2005
    Sted
    Fredrikstad
    Poster
    2,629
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0

...og for å knekke argumentasjonsrekken din helt, Sage...

...her er enda et eksempel:

HD DVD Review: The Brothers Grimm (Japanese Import) | High-Def Digest

Video: 4,5
    Lyd: 3,5 (DD+ 1,5mbps)

I had great trouble making any distinction between the 1080p/AVC MPEG-4 transfer on this HD DVD and the Disney Blu-ray version (which was also 1080p/AVC MPEG-4).

Simply put, on both formats 'The Brothers Grimm' looks excellent.

Alas, the Toshiba HD DVD version of 'Brothers Grimm' doesn't hold up as well in the audio department.

(...)this one can't help but be out-shined by the Blu-ray's PCM track.

Still, Disney's Blu-ray edition is the clear winner in this battle.

Blu-ray Review: Brothers Grimm | High-Def Digest

Video: 4,5

Lyd: 4,5 (PCM 16-bit)

Skjønner du nå hvorfor jeg påsto at det du kom med var "gnål" og som ikke stemmer med virkeligheten...
    Høyttalere:
    TV:
    Panasonic VT50 Plasma

Newcomer sage sin avatar
    Medlem siden
    Nov 2005
    Poster
    178
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    svs-man;
    Nå var det innlegget du quoter der kansje dratt litt langt i et forsøk i å nå frem til deg, siden det virket som teskje-metoden måtte til. I det opprinnelige innlegget jeg hadde om saken, så er jeg en smule mindre kategorisk som du sikkert ser. Hadde du enkelt og greit henvist til eksempler da, istedetfor å fare opp i overivrig forsvar for BD, så hadde du da enkelt og greit rettet opp inntrykket jeg snakket om.(jeg har ikke tid til å finlese review's og sammenligne alle filmer som har kommet ut på begge format, da presenterer jeg heller mitt inntrykk og får tilbakemelding på det, dette bruker som regel å foregå uten større dramatikk) Men nå virker det iallefall som at poenget er oppfattet og det viser at kvaliteten kan helle begge veier(det er iallefall et eksempel på det bildemessig) og ting virker mer logisk og fornuftig igjen.

Forøvrig utrolig dårlig å utstyre den utgivelsen med bare 640kbps, det tror jeg er første gang jeg har sett på en HD DVD...skammelig..

Intermediate
    Medlem siden
    Mar 2007
    Poster
    3,119
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Har jeg gjentatt det til det kjedsommelige?
    Vel, du har i hvert fall gjort det klart at ekstramateriale er bortkasta plass, og du benytter enhver anledning til å rakke ned på mulighetene man har på HD DVD og BD Profil 1.1 og 2.0, så du har definitivt gitt inntrykk av at det kun er selve filmen som betyr noe, ja.

Jeg har alltid ment at innpakningen også er viktig for min samlerfølelse. Et cover med polske bokstaver eller en fransk tittel gir meg ikke noen ting.
    Da er det jammen godt at det finnes profesjonelle custom-covere og fargeprintere.

Vel, først og fremst var det du som påsto at Rambo var en viktig tittel. Det var du som syntes det var viktig å peke nese til HD DVD-eiere og le av at den ikke er tilgjengelig for oss. Jeg bare påpekte at det er veldig mulig at den vil være tilgjengelig og at godt kan hende man ikke trenger å kjøpe seg en BD-spiller for å se denne filmen i HD.

Ser en hva Warner slipper i år, så kan jeg ikke skjønne at man ikke MÅ ha BD-spiller, desom man er opptatt av film i HD...
    Warner slipper veldig mange gode filmer de, og jeg kommer til å kjøpe Bonnie and Clyde og Twister i hvert fall. Men, ikke glem at mange av de gode filmene Warner har annonsert nå er filmer som ble gitt ut på HD DVD for lenge siden. Det er selvfølgelig hyggelig for BD at de begynner å ta igjen HD DVD, men det bidrar ikke til å flytte en BD-spiller høyere opp på må-ha-lista mi.

Utover det så er det ingen tvil om at Warner har en mengde gode klassikere på vei, og når George Feltenstein er i førersetet, så er det garantert at de kommer til å holde svært høy kvalitet. Men, selv om jeg sikkert vil kjøpe en del av titlene etter at jeg har kjøpt meg BD-spiller, så er ingen av dem så interessante at jeg kommer til å kjøpe meg BD-spiller bare for å få sett disse i HD.

Det er langt mer sannsynlig at jeg løper ut og kjøper meg BD-spiller for noen av de nye filmene som kommer. Sånn som f.eks. The Dark Knight.

Medlem siden
    Jan 2005
    Sted
    Fredrikstad
    Poster
    2,629
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    svs-man;
    Nå var det innlegget du quoter der kansje dratt litt langt i et forsøk i å nå frem til deg, siden det virket som teskje-metoden måtte til. I det opprinnelige innlegget jeg hadde om saken, så er jeg en smule mindre kategorisk som du sikkert ser. Hadde du enkelt og greit henvist til eksempler da, istedetfor å fare opp i overivrig forsvar for BD, så hadde du da enkelt og greit rettet opp inntrykket jeg snakket om.(jeg har ikke tid til å finlese review's og sammenligne alle filmer som har kommet ut på begge format, da presenterer jeg heller mitt inntrykk og får tilbakemelding på det, dette bruker som regel å foregå uten større dramatikk) Men nå virker det iallefall som at poenget er oppfattet og det viser at kvaliteten kan helle begge veier(det er iallefall et eksempel på det bildemessig) og ting virker mer logisk og fornuftig igjen.

Forøvrig utrolig dårlig å utstyre den utgivelsen med bare 640kbps, det tror jeg er første gang jeg har sett på en HD DVD...skammelig..
    Sage, når du fremlegger en review som er over ett år gammel, sammen med din egen tekst om at HD DVD sine utgivelser er ALLTID bedre enn BD sine. Og ikke bare av og til, men ALLTID bedre. Det var det du skrev, var det ikke?

Når jeg så hevdet; at for det første blir det helt feil å dra frem en så gammel review (da bl.a Samsung BD1000 ofte ble benyttet den gang), samt at jeg mente at dette ikke stemte; så slenger du tilbake at jeg kommer med kjent stil og rakker ned på deg:?

Du modererer deg vesentlig nå etter at jeg postet reviews lengre opp, men hadde du giddet kunne du ha sett dette selv.

I steden er du en påståelig HD DVD-fanboy som til tider diskuterer frekt og med manglende respekt. Når du sier at din motdebatant må ha det inn med t-skje, som en måte å forklare din argumentasjon, så synker seriøsiteten din.

Når jeg så dokumenterer at du faktisk tar feil i din påstand, innrømmer du ikke at du tok feil; men snarere konstaterer at inntrykket ditt var litt feil.

Du hadde et rimelig kategorisk "inntrykk" på at samtlige HD DVD-titler alltid var bedre enn BD sine, til tross for BDs uovertrufne kapasitet...

:?
    Høyttalere:
    TV:
    Panasonic VT50 Plasma

Medlem siden
    Jan 2005
    Sted
    Fredrikstad
    Poster
    2,629
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Vel, du har i hvert fall gjort det klart at ekstramateriale er bortkasta plass, og du benytter enhver anledning til å rakke ned på mulighetene man har på HD DVD og BD Profil 1.1 og 2.0, så du har definitivt gitt inntrykk av at det kun er selve filmen som betyr noe, ja.
    Dette er feil. Jeg har ikke rakket ned på mulighetene som vil være med Profile 1.1/ 2.0/ HDi. Det jeg rakker ned på er at dette ikke er spesielt fantastisk i dag.

Hvor viktig det vil være får avgjøres senere. Men at simple spill og ringetoner er spesielt spennende og viktig for HDM, vel ikke for meg i hvertfall.
    Da er det jammen godt at det finnes profesjonelle custom-covere og fargeprintere.
    Ja, for de som gidder det så. Ikke jeg. Jeg kjøper ikke alt mulig av titler lengre. Jeg kjøper filmer som er litt spesielle, som jeg vil se igjen og som gir meg en følelse av at jeg har kjøpt en film det er verdt å samle på. Spanske/ franske/ tyske eller polske cover gir ikke den samler-følelsen or meg.
    Vel, først og fremst var det du som påsto at Rambo var en viktig tittel. Det var du som syntes det var viktig å peke nese til HD DVD-eiere og le av at den ikke er tilgjengelig for oss. Jeg bare påpekte at det er veldig mulig at den vil være tilgjengelig og at godt kan hende man ikke trenger å kjøpe seg en BD-spiller for å se denne filmen i HD.
    Rambo er en viktig tittel på Blu-ray dersom den kommer samtidig med DVD. Rambo blir ikke en viktig tittel for HD DVD dersom den ankommer 4 måneder senere med et spansk cover, og spansk dub og undertekst...

Og det var ikke mer nesevising fra min side, enn om vi skrur tiden tilbake til da Transformers ble HD DVD-eksklusiv

Men igjen, "hver sin smak" hva angår cover.
    Warner slipper veldig mange gode filmer de, og jeg kommer til å kjøpe Bonnie and Clyde og Twister i hvert fall. Men, ikke glem at mange av de gode filmene Warner har annonsert nå er filmer som ble gitt ut på HD DVD for lenge siden. Det er selvfølgelig hyggelig for BD at de begynner å ta igjen HD DVD, men det bidrar ikke til å flytte en BD-spiller høyere opp på må-ha-lista mi.
    Hvor mange Warner-filmer er ikke ankommet BD? Er det særlig flere enn Batman og Matrix pluss ett par klassikere?
    Utover det så er det ingen tvil om at Warner har en mengde gode klassikere på vei, og når George Feltenstein er i førersetet, så er det garantert at de kommer til å holde svært høy kvalitet. Men, selv om jeg sikkert vil kjøpe en del av titlene etter at jeg har kjøpt meg BD-spiller, så er ingen av dem så interessante at jeg kommer til å kjøpe meg BD-spiller bare for å få sett disse i HD.
    Det er kanskje ingen titler som vil få deg til å kjøpe en BD-spiller, trondmm

Jeg gleder meg i hvertfall til Ben Hur og Dirty Harry collection på BD
    Høyttalere:
    TV:
    Panasonic VT50 Plasma

Newcomer sage sin avatar
    Medlem siden
    Nov 2005
    Poster
    178
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Nei, svs-man, som jeg sa så henviste jeg til det opprinnelige innlegget hvor jeg ikke er så kategorisk, i det siste spissformulerte jeg kraftig for å få frem poenget, siden dette åpenbart gikk deg hus forbi. Fornuftige opplysninger om BD1000 og lignende kom du med først når du hadde roet deg ned. Jeg har da ikke anklaget deg for å rakke ned på meg, jeg henviste til din reaksjon om at jeg rakket ned på BD's bildekvalitet osv...du har en merkelig evne til å lese det motsatte av hva som blir skrevet, det er derfor det blir krangel.
    Forøvrig var det egentlig bildekvaliteten jeg henviste til, det er vel der mer plass og høyere bitrate skulle utgjøre forskjell, men lyden er absolutt viktig den også.

Intermediate Arendal sin avatar
    Medlem siden
    Feb 2003
    Poster
    3,764
    Takk & like
    Nevnt
    1 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av ARTY
    Det å få de vanlige konsumentene over på HD kan ta tid;
    Dette er i stor grad opp til studioene når Blu-ray hardware blir litt mer utbredt. Da kan de begynne å slippe titler tidligere på Blu-ray eller med mer ekstramateriale osv.
    De klarer fint å styre kundene over på HD når de føler tiden er moden.

Kundene lar ikke vær å kjøpe de største titlene i HD.

Hvis du hadde fått Ringenes herre triologien utelukkende på Blu-ray i sin tid tror jeg nok mange hadde løpt og kjøpt.

Newcomer
    Medlem siden
    Dec 2007
    Poster
    52
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0

4k resolution - på Warner's lag også etter 1. juni

Jeg er VELDIG GLAD for å være på samme lag som Warner, også etter 1. juni 2008!!!

4k resolution er virkelig noe å se frem til! Ser at det også krever 4x mer lagrinsplass enn 2k... Da er det jo godt å ha 50 GB's plater!

Kilde: Bluray.com, The Digital Bits

-------------------------------------

Speaking of audio, Warner has heard your cries, and they will start releasing all high definition titles with lossless audio. Obviously, the switch to Blu-ray exclusivity makes this move easier, as the format has much more storage and bandwidth.

Additionally, any Warner catalog title you hear that is receiving 4k restoration will get a Blu-ray release. Warner spent years mastering their catalog at 1080i, and they are now having to do new masters in order to get a perfect transfer. Some catalog titles will receive 4k restoration (four times the size of 1080p), and any title you hear receiving this treatment will get a Blu-ray release

-----------------------------------

blu-ray-only

Intermediate Arendal sin avatar
    Medlem siden
    Feb 2003
    Poster
    3,764
    Takk & like
    Nevnt
    1 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Jeg synes forresten at overgangen til HD går bra jeg.

Av mine opprinnelige 100 gamle filmer ( med gamle filmer mener jeg filmer som var gitt ut på SD når de lanserte HD ) er det nå bare 50 igjen.

En del av filmene sitter nok litt langt inne, sånn som Star wars osv men før eller siden:-D

Det tok forreste 10 år før jeg fikk den siste filmen på DVD i en utgave jeg kunne akseptere og det var the usual suspects.

Alt i alt så går det jo fremover.

Nå har jeg såpass kommersiell smak at mange av mine favoritter kommer ut relativt tidlig.

Side 630 av 653 FørsteFørste ... 130 490 500 510 520 530 540 550 560 570 580 590 600 610 620 626 627 628 629 630 631 632 633 634 640 650 ... SisteSiste

Stikkord for denne tråden

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •