HD formatkrigen. - Side 63

Sponsorer:
Takk Takk:  0
Like Like:  0
Side 63 av 653 FørsteFørste ... 3 13 23 33 43 53 59 60 61 62 63 64 65 66 67 73 83 93 103 113 123 133 143 153 163 173 183 193 203 563 ... SisteSiste
Viser resultater 1,241 til 1,260 av 13053
    Intermediate
    Medlem siden
    Dec 2002
    Poster
    1,820
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)
    Sitat Opprinnelig postet av tklev
    Hehe.. Du burde kanskje lese dine egne linker?
    Sitat:
    "The TV Week story upon which this blog entry is based was in error, according to a Sony representative. Read the updated blog for the complete story."

Og den oppdaterte blogen finner du her, prisen på Sony spilleren havner på 600 US$.. *DERSOM* den faktisk kommer i det hele tatt, det er tross alt Sony vi snakker om her.. "Master of product delays."

$300 Blu-ray player? Not so fast | Crave : The gadget blog
    Det vet jeg, og jeg har aldri påstått at sony sin kommende spiller skulle koste 299 dollar, men at de har sagt at de venter priser på 299 dollar iløpet av året. At noen i Sony synes at det dårlig taktikk av han og si det, når de først kommer med en spiller til 600 dollar forstår jeg godt.

At man ikke venter at de vil svare på ett eventuelt priskutt på hd-dvd-spillere er naivt. Og som sagt tidligere, alt vi vet om wal-mart saken er meget uklar kinesisk pressemelding, som ingen har fått en offisiell engelsk versjon av ennå.

Det jeg lurer på er hvor den ene siden altid har full tiltro ting som gjelder sin favoritt og påstår at all god informasjon om fienden klassifiseres som propaganda og vice versa. Dette gjelder begge sider.

Jeg tror at ingen slår knock-out på noen med det første.

Intermediate tklev sin avatar
    Medlem siden
    Oct 2003
    Poster
    1,842
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Toshiba plans to sell 3 million HD-DVD players this fiscal year - MarketWatch

3-millioner HD-DVD spillere på 1 år, det er ganske mange spillere det.. Og dersom de klarer det, så er det mer enn nok til å utjevne ledelsen Blu-Ray har med sin PS3.. Dersom Wal-Mart også kommer med sine 2 millioner kinesisk produserte HD-DVD spillere, så kan det fort bli en ny vending i krigen..

Intermediate
    Medlem siden
    Dec 2002
    Poster
    1,820
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Hehe.. Du burde kanskje lese dine egne linker?
    Sitat:
    "The TV Week story upon which this blog entry is based was in error, according to a Sony representative. Read the updated blog for the complete story."

Og den oppdaterte blogen finner du her, prisen på Sony spilleren havner på 600 US$.. *DERSOM* den faktisk kommer i det hele tatt, det er tross alt Sony vi snakker om her.. "Master of product delays."

$300 Blu-ray player? Not so fast | Crave : The gadget blog
    Jeg ser selvsagt enig at hvis det slippes en god hd-dvd spiller som selges nedimot 200 dollar, og billigste blu-ray-spiller er dobbelt så dyr, så vil selvsagt hd-dvd ta raskt inn forspranget. Men alt dette kan ingen spå med sikkerhet ennå. Jeg tror ingen av sidene unnlater å reagere på aggressive motangrep fra hverandre.

Medlem siden
    Oct 2003
    Poster
    1,842
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Per Johnny
    Det jeg lurer på er hvor den ene siden altid har full tiltro ting som gjelder sin favoritt og påstår at all god informasjon om fienden klassifiseres som propaganda og vice versa. Dette gjelder begge sider.
    Kanskje fordi Sony gang-på-gang klarer å lire av seg vås som ikke holder vann? Don't get me wrong, jeg elsker Sony, og synes de uten tvil kan lage utrolig gode produkter, har tross alt en prosjektør, sub og PS3 som jeg er veldig fornøyd med fra dem. Men de er den desidert verste i bransjen til å juge om lanseringsdatoer og lovnader..

Intermediate
    Medlem siden
    Dec 2002
    Poster
    1,820
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Toshiba plans to sell 3 million HD-DVD players this fiscal year - MarketWatch

3-millioner HD-DVD spillere på 1 år, det er ganske mange spillere det.. Og dersom de klarer det, så er det mer enn nok til å utjevne ledelsen Blu-Ray har med sin PS3.. Dersom Wal-Mart også kommer med sine 2 millioner kinesisk produserte HD-DVD spillere, så kan det fort bli en ny vending i krigen..
    Selv hvis det gjennomføres, så må jo Blu-ray toget omtrent stoppe helt opp hvis en utgjevenelse skal skje.

Tror nok begge sider vil kjempe godt fremover. Men det er jo gode nyheter for oss som er heldige og har investert i alle formater, men vil nok forhindre en stor gruppe å kjøpe, som ikke vil kjøpe noe før ett format er enerådende - noe som kanskje ikke skjer på veldig lenge - hvis noen gang.

Intermediate
    Medlem siden
    Dec 2002
    Poster
    1,820
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Kanskje fordi Sony gang-på-gang klarer å lire av seg vås som ikke holder vann? Don't get me wrong, jeg elsker Sony, og synes de uten tvil kan lage utrolig gode produkter, har tross alt en prosjektør, sub og PS3 som jeg er veldig fornøyd med fra dem. Men de er den desidert verste i bransjen til å juge om lanseringsdatoer og lovnader..
    Sony har også overrasket, men hht slike ting, f.eks. når det gjelder Pearl. Kom omtrent når den skulle, var bedre enn ventet, og rimeligere enn ventet.

Intermediate Britax sin avatar
    Medlem siden
    Jan 2006
    Poster
    1,464
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Per Johnny
    I pressemeldingene som er publisert mange steder angående den nye spilleren og andre ting, så har de sagt at målet er blu-ray spiller til 299 iløpet av året. Jeg har ihvertfall sett det flere ganger.
    Ja, de hadde vel pressemelding om at PS3 skulle bli lansert lenge før nov.06, og så ble det utsatt til mars.07 i Europa.
    BD-J skulle være obligatorisk i juni 07, nå er det utsatt til nov.07
    Osv
    osv..
    Ikke mye pålitelig disse Sony folkene

Intermediate
    Medlem siden
    Dec 2002
    Poster
    1,168
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Wow! Det er solgt en million Blu Ray filmer! IGN

Intermediate Britax sin avatar
    Medlem siden
    Jan 2006
    Poster
    1,464
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av tahustvedt
    Wow! Det er solgt en million Blu Ray filmer! IGN
    Og 998.059 HD DVD,
    Det må vel trygt kunne kalles overkjøring fra BD sin side

Fra samme artikkel:
    "HD-DVD movie sales lag only 2,000 units behind Blu-ray with 998.059 units sold. The firm points out that pre-orders of Planet Earth and The Matrix Trilogy will propel HD-DVD over the million-mark quite shortly. Representatives also stated that hardware sales have continued with strength in April, maintaining a 4 to 1 margin over Blu-ray"

Expert AndreWerdenskrieg sin avatar
    Medlem siden
    Oct 2004
    Poster
    6,368
    Takk & like
    Nevnt
    3 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Også fra samme artikkel:

"..and added a little salt to the wound with the data that 70-percent of Q1 HD-movie sales were thanks to Blu-ray."
    XTZ 99.26 | Yamaha CX-A5000 | 4 x SEAS L26ROY | Aoda MA-600 | Oppo | Marantz MM8003 | Antimode | LG 65"

Medlem siden
    Oct 2003
    Poster
    1,842
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av AndreWerdenskrieg
    Også fra samme artikkel:

"..and added a little salt to the wound with the data that 70-percent of Q1 HD-movie sales were thanks to Blu-ray."
    Nå må det jo nevnes at i den perioden så hadde HD-DVD nesten ingen nye utgivelser, de har jo helt klart tatt seg opp igjen, selv om det fortsatt er de Blu-Ray eksklusive studioene som har de desidert beste kortene på håndene med tanke på block-busters.

HD-DVD selger 4 ganger så mange spillere som Blu-Ray (hvis jeg forstod tallene riktig), regner selvsagt med at det var eksklusive PS3 spilleren, men det sier litt om hvor insignifikant de andre Blu-Ray HW aktørene er!

Medlem siden
    Oct 2003
    Poster
    1,842
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    'Aces' high on rental, sales charts

60% Blu-Ray vs. 40% HD-DVD.. Forskjellene begynner å utgjevne seg nå som gode HD-DVD titler kommer på banen..

Intermediate Soundfre@k sin avatar
    Medlem siden
    Nov 2003
    Poster
    4,383
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Det som virkelig hadde vært et sjokk var om Sony dumpet PS3 prisen med 200$.

Det er nok ikke så veldig realistisk kanskje.

Mvh

Intermediate SVS! -man sin avatar
    Medlem siden
    Jan 2005
    Sted
    Fredrikstad
    Poster
    2,629
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Årsaken til at DVD tok av, var at det var lett å bruke, ga bra (nok) bilde og ditto lyd. HD er fortsatt verken billig nok, eller enkelt nok å anskaffe til at det vil bli noe som "alle" kjøper.. Kanskje om 2-3 år, men sansynligheten er stor at begge formatene vil ende opp som relativt små aktører sammenlignet med DVD i all overskuelig fremtid.. Det eneste som kunne endre dette var hvis film-studioene bestemte seg for å utfase DVD til fordel for noe med bedre kopi-beskyttelse.. Med tanke på hvor mye de tjener på DVD akkurat nå, så er det vel ikke det noen atkuell tanke, men dersom markedet skulle svinne hen, så kanskje..?
    Du er rimelig bombastisk i en del av dine meninger, tklev. "Årsaken" var nok mer enn det du ramser opp her. Og skulle dette stemme, så hvorfor skulle dette ikke gjelde for HD? Lett og bruke? Så HD-avspillere er vanskelig å bruke? Bildet er bra og lyden er bra, og spillere nede i 4500-5500 kroner er da ikke all verden.

Det aller viktigste er heller timing og markedsføring, vil jeg si.

Og når det gjelder soneinndeling og antall filmer, kan det virke som om man glemmer at formatene er ca ett år gamle. Husk hvor få DVD-titler det var det første året på DVD i europa i forhold til i USA. DVD Strax har 53 blu-ray titler med skandinavisk teksting og 250 titler med sone A. Av de sone A filmene er det mange som kan avspilles på sone B; så at det er et elendig utvalg er jo sludder.

Og det jeg mente med regionskoding og butikker; så nevne jeg ikke filmselskaper og deres evne til å tjene penger. Men dersom f.eks Elkjøp og Spaceworld selger svært få HD DVD pga at folk kjøper disse billigere på nettet, så slutter de å ta de inn i butikk.
    Forsterker: Marantz SR7011
    Høyttalere:
    Klipsch RP280f - RP450C - RP250S - R115SW
    TV:
    Panasonic VT50 Plasma

Medlem siden
    Oct 2003
    Poster
    1,842
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av SVS! -man
    Du er rimelig bombastisk i en del av dine meninger, tklev. "Årsaken" var nok mer enn det du ramser opp her. Og skulle dette stemme, så hvorfor skulle dette ikke gjelde for HD? Lett og bruke? Så HD-avspillere er vanskelig å bruke? Bildet er bra og lyden er bra, og spillere nede i 4500-5500 kroner er da ikke all verden.
    Bombastisk? Hmm.. Da tror jeg ikke du har lest hva jeg skrev..

Lett å bruke, i forhold til VHS vell og merke.. VHS krevde spoling av kasetter. HD-DVD er i så måte tregere å boote opp, og generelt sett tregere til å spole osv. (PS3 er eksemplarisk på akkurat det området dog.)

Bildet, og spesielt lyden, var elendig på VHS. 2 kanals stereo og ca. 280 linjer med bildeoppløsning er ganske begredelig. Når DVD kommer med plater som har AC3 5.1 og 576p, så er det en gedigen oppgradering i forhold til DVD. Mange vil si at DVD er "bra" nok, de aller fleste har ikke behov for noe bedre bilde(hvor mange har egentlig fullHD skjermer?).. Og det er tross alt de "aller fleste" som bestemmer om HD-DVD/Blu-Ray skal komme inn i alle hjem..

Jeg håper selvsagt at Blu-Ray og HD-DVD får størst mulig markedsandel, men jeg har ingen forhåpning om at folk flest kommer til å ha behov for den oppgraderingen.. Folk er rett og slett ikke kvalitetsbevist nok..

Intermediate
    Medlem siden
    May 2006
    Poster
    808
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Hvordan finner jeg de 53 titlene med norsk tekst av blu-ray på dvd strax..
    Mulig jeg er blind,men når jeg søker opp blu-ray filmene må jeg trykke på en og en av filmene,for å se om det følger med norsk tekst..
    Det må finnes en lettere vei og finne ut dette på?

Det aller viktigste er heller timing og markedsføring, vil jeg si.

Og når det gjelder soneinndeling og antall filmer, kan det virke som om man glemmer at formatene er ca ett år gamle. Husk hvor få DVD-titler det var det første året på DVD i europa i forhold til i USA. DVD Strax har 53 blu-ray titler med skandinavisk teksting og 250 titler med sone A. Av de sone A filmene er det mange som kan avspilles på sone B; så at det er et elendig utvalg er jo sludder.

Og det jeg mente med regionskoding og butikker; så nevne jeg ikke filmselskaper og deres evne til å tjene penger. Men dersom f.eks Elkjøp og Spaceworld selger svært få HD DVD pga at folk kjøper disse billigere på nettet, så slutter de å ta de inn i butikk.

Medlem siden
    Jan 2005
    Sted
    Fredrikstad
    Poster
    2,629
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Da DVD kom var VHS slett ikke så ille for tiden. Det var kommet dolby proLogic og en god del kvalitets-videospillere hvor bildet var ganske så bra.

Men jeg registrerer at vi er litt uenig mtp potensiale og folks interesse for HD Jeg tror det kommer til å ta helt av. Med så mange flatskjermer og så mange hjemmekinosystem som finnes i dag, så vil folk ha bedre kvalitet også på filmavspilling.

Og når det gjelder at folk ikke er kvalitetsbevisste, mener jeg det motbevises i nettopp antall solgte flatskjermer, projektorer og hjemmekinoanlegg. det er bare spør hvem du sammenligner med. dersom du sammenligner OLA og KARI med oss her inne; med syk interesse for vår hobby; ja, så er jeg enig. Men sammenligner man med hva folk kjøpte av elektronikk for 10-15 år siden, så har det jo tatt helt av. Den gang var det spesielt intereserte som kjøpte en widescreen på 32"

HD kommer, og jeg tror det blir BD
    Høyttalere:
    TV:
    Panasonic VT50 Plasma

Medlem siden
    Jan 2005
    Sted
    Fredrikstad
    Poster
    2,629
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av dakjos
    Hvordan finner jeg de 53 titlene med norsk tekst av blu-ray på dvd strax..
    Mulig jeg er blind,men når jeg søker opp blu-ray filmene må jeg trykke på en og en av filmene,for å se om det følger med norsk tekst..
    Det må finnes en lettere vei og finne ut dette på?
    Dersom du velger Blu-ray NO i høyre rullegardin, og skriver "Blu-ray" i søkefeltet, så får du opp alle 53 BD-titler med norsk tekst
    Høyttalere:
    TV:
    Panasonic VT50 Plasma

Medlem siden
    Oct 2003
    Poster
    1,842
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Men jeg registrerer at vi er litt uenig mtp potensiale og folks interesse for HD Jeg tror det kommer til å ta helt av. Med så mange flatskjermer og så mange hjemmekinosystem som finnes i dag, så vil folk ha bedre kvalitet også på filmavspilling.
    Du er klar over at 90% av flatskjermene som er i folks hus ikke er egnet for bruk med HD? De aller fleste plasma-skjermene som blir solgt har for lav oppløsning til å kunne dra nytte av HD-oppløsningen..

Det kommer til å bli bedre med tiden, men jeg tror ikke HD vil ta av skikkelig før vi får noen HD-kanaler på TV... Hadde NRK/TV2 satset på HD i sine bakke-sendinger, da hadde vi snakket om gode muligheter for at folk startet å se poenget med HD..

Newcomer aibo sin avatar
    Medlem siden
    Jan 2007
    Poster
    154
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0

Side 63 av 653 FørsteFørste ... 3 13 23 33 43 53 59 60 61 62 63 64 65 66 67 73 83 93 103 113 123 133 143 153 163 173 183 193 203 563 ... SisteSiste

Stikkord for denne tråden

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •