HD formatkrigen. - Side 629

Sponsorer:
Takk Takk:  0
Like Like:  0
Side 629 av 653 FørsteFørste ... 129 489 499 509 519 529 539 549 559 569 579 589 599 609 619 625 626 627 628 629 630 631 632 633 639 649 ... SisteSiste
Viser resultater 12,561 til 12,580 av 13053
    Intermediate SVS! -man sin avatar
    Medlem siden
    Jan 2005
    Sted
    Fredrikstad
    Poster
    2,629
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)
    Sitat Opprinnelig postet av Counterpointer
    Har egentlig tenkt på det. Prøvde nå men fikk ikke plassert ordre. Ville ikke shippe til Norge?? Har handlet på Amazon før, da gikk det greit.

Er det andre steder det er bra å bestille denne?
    Koster ikke denne ca 300 kr på Spaceworld, da?
    Forsterker: Marantz SR7011
    Høyttalere:
    Klipsch RP280f - RP450C - RP250S - R115SW
    TV:
    Panasonic VT50 Plasma

Expert Counterpointer sin avatar
    Medlem siden
    Jan 2005
    Poster
    6,311
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av AndersT2
    Det er denne som ser litt kulere ut enn den andre: Amazon.com: PlayStation 3 Darklite DVD Remote: Video Games

den det er linket til her kan kjøpes fra modnet.no hvis de har den inne.
    Sjekket modnet.no, de har den ikke inne.

Hmmm det finnes en liten ir/usb plugg til PS3 lurer på om ikke denne og en Harmony 895 med ir/rf er like bra alternativ. Da kan en kontrollere alt annet også.

Newcomer
    Medlem siden
    Jun 2007
    Poster
    34
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Er det andre steder det er bra å bestille denne?
    Prøv her..

Sony Playstation 3 Blu-Ray Fjernkontroll - Netshop.no - pc data foto minne digital

Moderator Kokken sin avatar
    Medlem siden
    Sep 2004
    Poster
    4,576
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Jeg kommer til å vurdere slegga på original-fjernkontrollen til Sony når jeg finner en dugende blåtann fjernkontroll med lys i knappene. I batcave-modus er jeg ikke fornøyd med den...

Expert Counterpointer sin avatar
    Medlem siden
    Jan 2005
    Poster
    6,311
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Kokken
    Jeg kommer til å vurdere slegga på original-fjernkontrollen til Sony når jeg finner en dugende blåtann fjernkontroll med lys i knappene. I batcave-modus er jeg ikke fornøyd med den...
    godt poeng det med lyset, det gjør mitt alternativ mer aktuelt
    Hmmm det finnes en liten ir/usb plugg til PS3 lurer på om ikke denne og en Harmony 895 med ir/rf er like bra alternativ. Da kan en kontrollere alt annet også.
    Harmony 895
    ir dongle

Intermediate Dan sin avatar
    Medlem siden
    Oct 2004
    Poster
    748
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av SVS! -man
    Fikk sett litt på Panasonic BD30 forrige helg. I snitt brukte XE1 nesten 1 minutt lengre tid, fra avslått til bilde. Når spilleren var på brukte BD30 ca 25 sek til bilde, og XE1 ca 55 sek.
    Så først du skrev at at XE1 brukte 1 min lengre tid enn... Måtte da bare ta tiden på min, regnet med det var noe galt med din spiller. Ser nå du modifiserte deg.

Min XE1 bruker 45 sek til bilde og 47 sek til skuffen er åpen. Ved å trykke play med film inni, 42 sek til bilde, filmen er i gang på 1 minutt. Testet med Batman Begins.

Men det betyr ingenting for meg om det er 30 eller 45 sekunder. Projektoren må startes uansett, osv. Oppstartstiden burde tatt 5 sekunder.. Men blir bare mer og mer den retningen. Mobiltelefonen min tar et minutt å starte opp den også...

Intermediate
    Medlem siden
    Mar 2007
    Poster
    3,119
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Så ett par Lionsgate-titler her om dagen. De har en del trailere for kommende filmer, deriblant Rambo. Får dere Rambo på HD DVD ???
    Jeg vet ikke hvordan det ligger an med den siste filmen, men de tre første har vært ute på HD DVD veldig lenge.

Medlem siden
    Jan 2005
    Sted
    Fredrikstad
    Poster
    2,629
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av trondmm
    Jeg vet ikke hvordan det ligger an med den siste filmen, men de tre første har vært ute på HD DVD veldig lenge.
    Den skjønte du tydeligvis ikke, trondmm...

Og...

Endelig kommer Narnia på BD. Kjøpte den aldri på DVD i påvente av BD-utgaven

Disney Sets 'Chronicles of Narnia' Blu-ray for May | High-Def Digest
    Høyttalere:
    TV:
    Panasonic VT50 Plasma

Newcomer sage sin avatar
    Medlem siden
    Nov 2005
    Poster
    178
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Total Recall
    Nok en HD DVD-utgivelse som fullstendig overskygger den tilsvarende BD-utgivelsen. Hvorfor er det, iallefall bortimot, alltid slik at en utgivelse på HD DVD er bedre eller minst like god som den tilsvarende utgivelsen på BD når det er forskjellige studioer som står for utgivelsen? Med dette maset om mer plass og høyere bitrate for BD, burde dette ikke være så entydig i HD DVD's favør, BD burde jo ha alle fordeler... Bruker BD konsekvent en dårligere master? Gidder de ikke å legge like mye arbeid i utgivelsene sine?
    Hvorfor er dette slik når det påstås at BD skal være så overlegent på spesifikasjoner? Det er sjelden eller aldri jeg ser det går andre veien, eller har jeg bare fått feil inntrykk, det er kansje flere eksempler av det motsatte som jeg ikke har fått med meg?

Medlem siden
    Jan 2005
    Sted
    Fredrikstad
    Poster
    2,629
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av sage
    Total Recall
    Nok en HD DVD-utgivelse som fullstendig overskygger den tilsvarende BD-utgivelsen. Hvorfor er det, iallefall bortimot, alltid slik at en utgivelse på HD DVD er bedre eller minst like god som den tilsvarende utgivelsen på BD når det er forskjellige studioer som står for utgivelsen? Med dette maset om mer plass og høyere bitrate for BD, burde dette ikke være så entydig i HD DVD's favør, BD burde jo ha alle fordeler... Bruker BD konsekvent en dårligere master? Gidder de ikke å legge like mye arbeid i utgivelsene sine?
    Hvorfor er dette slik når det påstås at BD skal være så overlegent på spesifikasjoner? Det er sjelden eller aldri jeg ser det går andre veien, eller har jeg bare fått feil inntrykk, det er kansje flere eksempler av det motsatte som jeg ikke har fått med meg?
    Skal du dra frem en over ett å gammel review, for å rakke ned på BD!? Du mener ingenting har skjedd på ett år, hva angår overføring til HD? Og ENDA et gnåleinnlegg om at BD er dårligere enn HD DVD, fordi at de som skal overføre filmen ikke gjør jobben sin.

Jeg kan vel dra frem en rekke eksempler på bildemessig middelmådige utgivelser av Universal på HD DVD...

Du burde vite bedre enn å legge skylden for slike forskjeller på formatet. Du husker sikkert da Fifth Element kom på BD. "Blu-ray er elendig", ropte HD DVD-siden, da. Hvordan ble lyd- og bildekvaliteten etter at de gjorde overføringen slik de burde ha gjort første gangene? Fifth Element er nå av referansekvalitet.

Så ja, du tar feil igjen, Sage. Harry Potter er et godt eksempel på det. Og når du skriver "fullstendig overskygger", så er vel det mildt sagt en overdrivelse ift den testen du henviser til...

Flere halmstrå, så kom med de....?
    Høyttalere:
    TV:
    Panasonic VT50 Plasma

Intermediate Arendal sin avatar
    Medlem siden
    Feb 2003
    Poster
    3,764
    Takk & like
    Nevnt
    1 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    I forbindelse med 85 års jubileet til Warner så kommer det ut en del spesialutgaver av nye og gamle klassikere.

En del av dem kommer også på Blu-ray og de første på HD DVD i tillegg.

Det er ikke så mange av de eldste filmene jeg er så ivrig etter å få på HD, men noen av de nyere "klassikerene" som Twister og Heat er selvskrevne i samlingen.

Intermediate
    Medlem siden
    Mar 2007
    Poster
    3,119
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Den skjønte du tydeligvis ikke, trondmm...
    Nei, jeg gjorde tydeligvis ikke det. Kan du forklare hva du mente?

Newcomer Børni sin avatar
    Medlem siden
    Oct 2003
    Poster
    281
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0

Når han ikke har mere vettugt å komme med enn slike innlegg blir fort et halmstrå et lys i mørket vil jeg tro La han leve i sin egen verden der han tror alt med hddvd er så mye bedre enn bd.Så får vi andre konsentrere oss om å nyte HD uansett på hviket format det måtte være.

Intermediate ARTY sin avatar
    Medlem siden
    Sep 2005
    Poster
    814
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Det å få de vanlige konsumentene over på HD kan ta tid;
    Blu-ray vant studioene, DVD ruler stuene

Formatkrigen skal være over, men det bryr forbrukerne seg mindre om.
    Nesten 600 000 DVD-spillere ble solgt i fjor.

Newcomer
    Medlem siden
    Dec 2007
    Poster
    52
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av ARTY
    Det å få de vanlige konsumentene over på HD kan ta tid;
    Du griper til de halmstrå du måtte finne. Skribenten i VG er neppe den som har best innsyn! Kikk heller innom Release.no:
    ----------------------------------------------

Twentieth Century Fox Home Entertainment har vårslippet klart på BD.

Via våre gode kontakter hos SF Norge, har Release fått tak i listen over Blu-ray Disc (BD)-utgivelser som SF skal distribuere for Fox fremover. Og i listen finner vi også SFs egen BD-debut!

Alle filmene er satt opp med medio per måned, og ikke nøyaktige datoer, da det har vært noen forsinkelser fra Fox tidligere.

I april kommer disse filmene på BD: Det gylne kompasset, Istid, Broken Arrow, Chain Reaction, The Fountain og Phone Booth.

I mai utgis Braveheart, I, Robot og The Fly (1986).

I juni kommer Arn – Tempelridderen – som altså blir SF Norges premierefilm på BD-formatet. Samme måned kommer i tillegg fra Fox Aliens Vs Predator 2, Jumper og Hitman.
    ----------------------

DET er tross alt utvalget av film i Hi-Def som er avgjørende! Finnes mange andre kilder å sitere om det skulle være nødvendig.
    Regner med at det at flere av de som har latt seg lokke til å kjøpe HD-DVD tenkte på å bruke dem til avspilling av Standard DVD.

Newcomer
    Medlem siden
    Jun 2007
    Poster
    34
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av blu-ray-only
    Du griper til de halmstrå du måtte finne. Skribenten i VG er neppe den som har best innsyn! Kikk heller innom Release.no:
    Da må du nesten arrestere jornalisten i Release.no også. Han refererer til samme statestikken.

RELEASE.no – 1997-2008 - videobransjens fagblad!

Medlem siden
    Jan 2005
    Sted
    Fredrikstad
    Poster
    2,629
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av trondmm
    Nei, jeg gjorde tydeligvis ikke det. Kan du forklare hva du mente?
    Neida, det var ikke mer enn at jeg tviler på at det er så mye liv i HD DVD når Rambo kommer på BD

Men er det fortsatt liv, så har du rett i at det er en mulighet for at man får en spansk/ tysk/ fransk utgave av filmen på HD DVD.
    Høyttalere:
    TV:
    Panasonic VT50 Plasma

Intermediate ARTY sin avatar
    Medlem siden
    Sep 2005
    Poster
    814
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av blu-ray-only

DET er tross alt utvalget av film i Hi-Def som er avgjørende! Finnes mange andre kilder å sitere om det skulle være nødvendig.
    Regner med at det at flere av de som har latt seg lokke til å kjøpe HD-DVD tenkte på å bruke dem til avspilling av Standard DVD.

Hva hadde sitatet ditt fra release.no med VG artikkelen å gjøre, og hvordan klarte du å lage ett slikt argument ut av det?

Newcomer sage sin avatar
    Medlem siden
    Nov 2005
    Poster
    178
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Skal du dra frem en over ett å gammel review, for å rakke ned på BD!? Du mener ingenting har skjedd på ett år, hva angår overføring til HD? Og ENDA et gnåleinnlegg om at BD er dårligere enn HD DVD, fordi at de som skal overføre filmen ikke gjør jobben sin.

Jeg kan vel dra frem en rekke eksempler på bildemessig middelmådige utgivelser av Universal på HD DVD...
    Du misforstår, ikke overraskende, igjen. Vi vet alle at dårlige utgivelser har kommet ut på begge format. Denne utgivelsen derimot har et studio gitt ut på BD og et annet på HD DVD og det virker som at hver gang dette skjer, så er HD DVD-utgaven like god eller helst bedre enn BD-utgaven. Et annet eksempel er T2, hvor vi har det samme scenario og det er mitt inntrykk at det er flere..har vi mange eksempel på det motsatte?

Du burde vite bedre enn å legge skylden for slike forskjeller på formatet. Du husker sikkert da Fifth Element kom på BD. "Blu-ray er elendig", ropte HD DVD-siden, da. Hvordan ble lyd- og bildekvaliteten etter at de gjorde overføringen slik de burde ha gjort første gangene? Fifth Element er nå av referansekvalitet.
    Akkurat! Understreker bare poenget i mitt opprinnelige innlegg. Ta deg tid til å lese før du svarer!

Så ja, du tar feil igjen, Sage. Harry Potter er et godt eksempel på det. Og når du skriver "fullstendig overskygger", så er vel det mildt sagt en overdrivelse ift den testen du henviser til...
    "Feil igjen", sier karen som antall innlegg i denne tråden, som ikke har blitt korrigert, kan telles på to hender. BD-utgaven ble vurdert omtrent på linje med oppkonvertert dvd...nuff said.
    Kan du vennligst ta deg tid til å tenke over problemstillingen før du går i hysterisk forsvarsposisjon hver gang det settes kritisk søkelys på det fantastiske formatet ditt. Jeg har da gang på gang sagt i denne tråden at kvaliteten er like god mellom formatene, så lenge det gjøres en like god jobb og man har samme utgangspunkt.

Medlem siden
    Jan 2005
    Sted
    Fredrikstad
    Poster
    2,629
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av sage
    Du misforstår, ikke overraskende, igjen. Vi vet alle at dårlige utgivelser har kommet ut på begge format. Denne utgivelsen derimot har et studio gitt ut på BD og et annet på HD DVD og det virker som at hver gang dette skjer, så er HD DVD-utgaven like god eller helst bedre enn BD-utgaven. Et annet eksempel er T2, hvor vi har det samme scenario og det er mitt inntrykk at det er flere..har vi mange eksempel på det motsatte?
    Som vanlig er du unyansert. Du må huske på at en del BD-filmer som ble testet så tidlig som januar 2007, ble testet med Samsung BD1000. Denne spilleren hadde en feil, som gjorde at en god del titler fikk urettmessig mye pepper for dårlig bildekvalitet.

For det andre. Hva er poenget ditt? Skal du ha frem at det er forskjell på firmaer som noen gjør en bedre jobb enn andre på HD-overføring, eller er det at HD DVD har bedre bildekvalitet enn BD?
    Sitat Opprinnelig postet av Sage
    "Feil igjen", sier karen som antall innlegg i denne tråden, som ikke har blitt korrigert, kan telles på to hender. BD-utgaven ble vurdert omtrent på linje med oppkonvertert dvd...nuff said.
    I motsetning til deg som alltid er saklig og korrekt i dine iaktagelser av formatkrigen
    Sitat Opprinnelig postet av Sage
    Kan du vennligst ta deg tid til å tenke over problemstillingen før du går i hysterisk forsvarsposisjon hver gang det settes kritisk søkelys på det fantastiske formatet ditt. Jeg har da gang på gang sagt i denne tråden at kvaliteten er like god mellom formatene, så lenge det gjøres en like god jobb og man har samme utgangspunkt.
    Hvilken problemstilling Hva vil du frem til? Og ikke var det noen hysterisk forsvarsposisjon, heller. Men slik svarer du alltid, når du får litt tyggemotstand her inne.

Jeg synes bare ikke det er spesielt merkelig at vi kan få to forskjellige kvaliteter på titler som er re-masteret av forskjellig selskap. Spesielt ikke når vi kan få forskjellige kvaliteter på filmer som er re-masteret av SAMME selskap, jfr f.eks Fifth Element.

Det fine er jo at du til slutt svarer på spørsmålet ditt selv
    Høyttalere:
    TV:
    Panasonic VT50 Plasma

Side 629 av 653 FørsteFørste ... 129 489 499 509 519 529 539 549 559 569 579 589 599 609 619 625 626 627 628 629 630 631 632 633 639 649 ... SisteSiste

Stikkord for denne tråden

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •