HD formatkrigen. - Side 628

Sponsorer:
Takk Takk:  0
Like Like:  0
Side 628 av 653 FørsteFørste ... 128 488 498 508 518 528 538 548 558 568 578 588 598 608 618 624 625 626 627 628 629 630 631 632 638 648 ... SisteSiste
Viser resultater 12,541 til 12,560 av 13053
    Newcomer
    Medlem siden
    Jun 2007
    Poster
    34
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)
    Sitat Opprinnelig postet av AndersT2
    Ett godt eksempel er vel Sony sin S1 spiller som brukte 12 minutter på å starte Pirates 1, folk venter ikke så lenge på å se filmen, da tror de det er noe galt.
    My point excactly.

Newcomer
    Medlem siden
    Jun 2007
    Poster
    14
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Etter en firmwareoppgradering ja. Jeg prøver å se dette fra vanlige folks perspektiv. Hvis bransjen har ambisjoner om å innføre high-def som en erstatning for det eksisterende DVD formatet må det være slik at folk flest kan forholde seg til det. Det er greit at det kommer nye funksjoner og tilleggstjenester, men det må kunne fungere rett fra esken. Den gjennomsnittelige forbruker har nok med å koble til spilleren og man kan ikke forvente at de skal oppgradere spilleren før den kan brukes. De færreste vet hva firmware er.
    Ja, jeg er helt enig med deg der. Men nå skal jo under normale omstendigheter 1.0-spillere kunne spille alle filmer, bare uten de nye featur'ene. At den tipser om at du kan benytte dem ved firmwareoppdatering er greit nok, men om filmen ikke kan spilles av er det jo enten en feil med spilleren eller filmen. Slikt er jo uakseptabelt og bør slås ned på. Du bør i så tilfelle kunne kreve en gratis reparasjon (aka firmwareoppdatering). Eller dersom man er en techie, kan man gjøre det selv.

Expert Pogwaq sin avatar
    Medlem siden
    Oct 2003
    Poster
    5,452
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Noen andre som har lagt merke til at "HD DVD har superfine internettgreier på spillere og plater, her henger Blu-ray etter" og "Blu-ray-spillere er upålitelige saker, man må jo på nett for å få oppdatert firmware, og sånt får ikke vanlige folk til" ofte havner i samme innlegg? Det slår meg som litt snodig.

Intermediate Arendal sin avatar
    Medlem siden
    Feb 2003
    Poster
    3,764
    Takk & like
    Nevnt
    1 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av AndersT2
    Her ett lite teknisk spørsmål om BDs kapasitet og profil 1.1 utgivlser. (det er vel også relatert til HD DVD)

Det er jo slik bilde og lyd ligger i en bitstrøm som leses fra platen. Her skal BD i teorien være best med større lagring og båndbredde.

Men med profil 1.1 matriale så legges vel også denne video strømmen inn i samme bitstrøm, slik at det ligger f.eks. dette i video strømmen:

-Hoved film
    -Ekstra matrialet for scenen
    -True HD lydspor
    -Dolby Digital lydspor.
    -Dolby digital fransk
    -Dolby digital spansk
    +diverse undertekster.

Vil det da ikke i teorien gjøre at selve hovedfilmen vil kunne få dårligere bilde i de sekvensene det også ligger ved ekstra matriale? Da dette vil spore opp plassen for bitraten på selve bildet?

Da blir det vel enda verre hvis de begynner å bruke full HD oppløsning på ekstra matrialet også, som tar enda mere plass?

Dette vil vel være ekstra uheldig, siden mange av stedene det er interissant å se ekstra matriale er vel de scenene i f.eks. en action film hvor det skjer mye, og bildet og lyd i seg selv trenger høy bitrate?
    Både ja og nei:-D

Det er ett rimelig stort "headroom" på båndbredden på Blu-ray sånn at den kan sende ut enorme mengder data over kortere tid.
    All den tid filmen aldri har en bitrate i nærheten av denne maksimale båndbredden er det plass til både film og ekstramateriale.

Dessuten blir jo dette buffret slik at man bruker jo ikke all tilgjengelig båndbredde hele tiden.

Newcomer
    Medlem siden
    Oct 2005
    Poster
    98
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Leser om alle som har problemer med bd filmer her...

Jeg har en brukt Toshiba A1 spiller. Kjøpt i mars i fjor. Har aldri oppdatert noe Hardware. Og vet dere hva? Den har spillt alle de hd dvd diskene jeg har prøvd uten og blunke. Okay, den bruker et minuts tid. Men spiller av alt helt fint. Trenger ikke tenke på soner engang.

Må legge til at jeg foreløbig ikke har hatt no problem med avspilling av bd på ps3en min heller da. Annet enn at jeg foreløbig foretrekker bilde på hd dvd... Lurer på om det er noe galt med min ps3.

Syns fremdeles det alt for mye filmgrain på bd. Ødelegger hele opplevelsen.
    Men det kan være en kombinasjon av utstyret mitt. Mulig tven min ikke liker blueray filmer. Helt merkelig

Får vel hamstre litt hd dvd filmer fr det er for sent

Newcomer
    Medlem siden
    Jun 2007
    Poster
    14
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Filmgrain har da vel ingen ting med formatet å gjøre?

Moderator roffe sin avatar
    Medlem siden
    Apr 2003
    Poster
    9,330
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Azrael
    Men det kan være en kombinasjon av utstyret mitt. Mulig tven min ikke liker blueray filmer. Helt merkelig.
    Jeg har foreløpig 7 BD-filmer og av disse er det en som skiller seg ut med mye filmgrain. Jeg vil derfor tro at dette er transfer-avhengig og ikke et spørsmål om mediet filmen er lagret i.

Personlig foretrekker jeg for øvrig litt filmgrain hvis alternativet er overdreven støyfjerning som fjerner detaljer og teksturer i bildet.

Intermediate SVS! -man sin avatar
    Medlem siden
    Jan 2005
    Sted
    Fredrikstad
    Poster
    2,629
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Et spenndende år for Blu-ray med Warner på laget:

In terms of new titles in the year ahead, you can obviously look forward to the DVD and Blu-ray debut of such theatrical release films as The Dark Knight, Speed Racer, Get Smart, Where the Wild Things Are, 10,000 B.C. and Harry Potter and the Half-Blood Price, later in 2008 and early 2009.

Finally, studio reps revealed that The Wizard of Oz, Gone with the Wind, Woodstock and North by Northwest are all soon going on moratorium until 2009, when each of them will reappear in day and date DVD and Blu-ray releases, with complete high-definition restorations to celebrate their own individual anniversaries.

The Digital Bits - Celebrating Film in the Digital Age
    Forsterker: Marantz SR7011
    Høyttalere:
    Klipsch RP280f - RP450C - RP250S - R115SW
    TV:
    Panasonic VT50 Plasma

Medlem siden
    Feb 2003
    Poster
    3,764
    Takk & like
    Nevnt
    1 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Azrael
    Leser om alle som har problemer med bd filmer her...

Jeg har en brukt Toshiba A1 spiller. Kjøpt i mars i fjor. Har aldri oppdatert noe Hardware. Og vet dere hva? Den har spillt alle de hd dvd diskene jeg har prøvd uten og blunke. Okay, den bruker et minuts tid. Men spiller av alt helt fint. Trenger ikke tenke på soner engang.

Må legge til at jeg foreløbig ikke har hatt no problem med avspilling av bd på ps3en min heller da. Annet enn at jeg foreløbig foretrekker bilde på hd dvd... Lurer på om det er noe galt med min ps3.

Men det kan være en kombinasjon av utstyret mitt. Mulig tven min ikke liker blueray filmer. Helt merkelig

Får vel hamstre litt hd dvd filmer fr det er for sent
    Jeg har heller aldri hatt noen problemer med mine spillere eller filmer.

Husk på at forumene er tumleplass form mye rare mennesker og det har en tendens til at ting blir blåst opp.

Sjekket noen filmer med stoppeklokka og Samsung BD-P1400 i går og synes de aller fleste filmene laster fint.

Pirates filmene er jo i en særstilling her med non menyer som er så "over the top" at det halve kunne vært nok. Black pearl er den tregeste filmen og bruker ca 90 sekunder før det skjer noe fornuftig.

Jeg kunne ønske meg en innstilling på alle spillere hvor man kunne vlge om man ville ha basic eller advanced menyer.
    Tipper at svært mange hadde foretrukket basic.

Medlem siden
    Feb 2003
    Poster
    3,764
    Takk & like
    Nevnt
    1 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Filmgrain er ikke formatavhengig.

Det spiller ingen rolle om det er HD DVD eller Blu-ray på dette punktet.

For eksempel så er Fantastic four glatt som en barnerumpe på Blu-ray mens Jason Bourne filmene ser ut som om de er filmet med video 8 kamera på HD DVD.

Dette er helt opp til de som sitter ved spakene og "tveaker" bildene.

Noen studioer har valgt en slags "bildeprofil" på filmene sine hvor FOX sine filmer ofte har vært litt røffere i kantene enn Universal som gjerne velger svært glatte bilder.

Men, dette varierer fra film til film og har ikke noe med formatet å gjøre.

Newcomer
    Medlem siden
    Jun 2007
    Poster
    34
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Soundfre@k
    Tror dessverre dette er noe vi må leve med fremover. Avspillerne blir mer som datamaskiner, og vi ser samme tendensen i andre tech produkter, slik som mobiltelefoner, pda, mp3-spillere osv osv.
    Sant nok. Bare vi ikke ender opp med dårlige HTPC'er i stedet for gode DVD spillere.

Newcomer
    Medlem siden
    Jun 2007
    Poster
    14
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Har et nytt butikktips for HD-filmer. Video Nova på Majorstuen har svært godt utvalg, hovedsakelig Blu-ray. En god del av filmene kostet bare 159, og også mange til 199. Anbefales på det kruttsterkeste.

Newcomer
    Medlem siden
    Jun 2007
    Poster
    14
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Counterpointer
    Fikk nettopp Rattatouille selv, den bruker veldig lang tid på PS3 også.... utrolig mye forfilmer og skit som det ikke går å skippe. Har ikke tatt tiden men det tar flere minutter.
    Enda godt at det er en fantastisk film i glimrende kvalitet..... Animasjon har definitivt godt av HD!
    Promosnutter er jo irriterende, men det er jo en helt annen sak enn tregere spillere. Du kan forøvrig som med de fleste DVD-filmer skippe dem, ved å trykke Next-knappen. Tar ca. 15 sekunder å loade disken her. Med diverse advarsler, og 6-7 promoer som skal skippes, samt en animert frontmeny, så tar det meg 1m og 20s å starte filmen, lenge, men ikke flere minutter. Men det er authoring-idioti som utgjør brorparten av dødtiden, og ikke de 15 oppstartssekundene.

Expert Counterpointer sin avatar
    Medlem siden
    Jan 2005
    Poster
    6,311
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av geofrank
    Promosnutter er jo irriterende, men det er jo en helt annen sak enn tregere spillere. Du kan forøvrig som med de fleste DVD-filmer skippe dem, ved å trykke Next-knappen. Tar ca. 15 sekunder å loade disken her. Med diverse advarsler, og 6-7 promoer som skal skippes, samt en animert frontmeny, så tar det meg 1m og 20s å starte filmen, lenge, men ikke flere minutter. Men det er authoring-idioti som utgjør brorparten av dødtiden, og ikke de 15 oppstartssekundene.
    Må innrømme at jeg ikke er fortrolig med sixaxsis som fjernkontroll, som sikkert bidrar. Mener bestemt at jeg ikke klarte å skippe men kunne spole.....

Har sagt det før og sier det gjerne igjen, jeg ville helst hatt KUN film på plata uten meny eller noe dill, menyen kunne vært valgbar og alt annet dill kunne vært på en ekstra plate (gjerne sd dvd for min del) sukk......
    Er så hjertens enig i det du sier om authoring!

Intermediate SVS! -man sin avatar
    Medlem siden
    Jan 2005
    Sted
    Fredrikstad
    Poster
    2,629
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    R1 for å skippe, R2 for å spole, "firkant" for å få opp menyen/ lukke menyen. Er det så vanskelig, da

Kan ikke huske å ha ett eneste problem med PS3 og BD-avspilling en eneste gang. Har hatt problem med en HD DVD-tittel (Discovery-Australia) men bortsett fra det har det gått greit.

Eneste som irriterer meg med Toshiba at det tar år og dag før filmen starter.

Fikk sett litt på Panasonic BD30 forrige helg. I snitt brukte XE1 nesten 1 minutt lengre tid, fra avslått til bilde. Når spilleren var på brukte BD30 ca 25 sek til bilde, og XE1 ca 55 sek. BD30 føltes ikke ut til å være nevneverdig tregere enn PS3...

Så ett par Lionsgate-titler her om dagen. De har en del trailere for kommende filmer, deriblant Rambo. Får dere Rambo på HD DVD ???

Syntes det var helt glimrende jeg i hvertfall. Hva er det som er så irriterende med det. Reklame og annet fjas er irriterende, men trailere i HD syntes jeg var knall.
    Forsterker: Marantz SR7011
    Høyttalere:
    Klipsch RP280f - RP450C - RP250S - R115SW
    TV:
    Panasonic VT50 Plasma

Newcomer
    Medlem siden
    Jun 2007
    Poster
    34
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av geofrank
    Men det er authoring-idioti som utgjør brorparten av dødtiden, og ikke de 15 oppstartssekundene.
    OK. Da er enige om at vi skylder på Sonic. For noen må få skylda her.

Medlem siden
    Jan 2005
    Poster
    6,311
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Nå har jeg testet litt og det er vel mulig hvis en jobber intenst å få Rattatouille i gang på litt over et minutt (og ja det er ikke uproblematisk å venne seg til sixaxsis, må nok ha en annen fjernkontroll etterhvert.. ja SVS så det er litt vanskelig)
    Disney skal jo reklamere for alt de har lagd siste to år :evil:

Men viktigst er som sagt at filmen er strålende god og det er bare lekker kvalitet på bildet.

Skal nå i gang med å se min første leie BD "Vacancy" med Luke Wilson m.fl :-D Gleder meg til dette. Film er definitivt best i HD.

Newcomer
    Medlem siden
    Jun 2007
    Poster
    34
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Counterpointer
    Må innrømme at jeg ikke er fortrolig med sixaxsis som fjernkontroll, som sikkert bidrar. Mener bestemt at jeg ikke klarte å skippe men kunne spole.....
    Kjøp denne...

Amazon.com: Sony PlayStation 3 Blu-ray Disc Remote: Video Games

Expert AndersT2 sin avatar
    Medlem siden
    Feb 2004
    Poster
    5,463
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Myklagard
    Problemet er vel at Amazon ikke sender elektronikk direkte til norge, man må via noen andre. Jeg skulle være lur å ta med en PS3 fjernkontroll når jeg bestilte Toshiba A30.

Amazon splittet selvfølgelige denne sendingen i 2, og sendte via 2 forskjellige forsendelser (UPS og US Postal) og dermed måtte jeg ha 2 frakter fra Jet Carrier.

Fjernkontrollen som da kostet meg 195 med porto fra Amazon, endte på litt over det dobbelte. Den ligger nå på posten og venter på henting.

Det er denne som ser litt kulere ut enn den andre: Amazon.com: PlayStation 3 Darklite DVD Remote: Video Games

den det er linket til her kan kjøpes fra modnet.no hvis de har den inne.

Medlem siden
    Jan 2005
    Poster
    6,311
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Myklagard
    Har egentlig tenkt på det. Prøvde nå men fikk ikke plassert ordre. Ville ikke shippe til Norge?? Har handlet på Amazon før, da gikk det greit.

Er det andre steder det er bra å bestille denne?

Edit; så AndersT2 nå

Side 628 av 653 FørsteFørste ... 128 488 498 508 518 528 538 548 558 568 578 588 598 608 618 624 625 626 627 628 629 630 631 632 638 648 ... SisteSiste

Stikkord for denne tråden

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •