HD formatkrigen. - Side 627

Sponsorer:
Takk Takk:  0
Like Like:  0
Side 627 av 653 FørsteFørste ... 127 487 497 507 517 527 537 547 557 567 577 587 597 607 617 623 624 625 626 627 628 629 630 631 637 647 ... SisteSiste
Viser resultater 12,521 til 12,540 av 13053
    Intermediate Msport sin avatar
    Medlem siden
    Mar 2006
    Poster
    2,812
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)
    Sitat Opprinnelig postet av Opsahle
    Skal være HQV i Ep35 etter hva jeg har hørt og lest.. noen andre?
    Det er ikke HQV i denne spilleren, noe mange tror. Ref. fra Hjemmkino's test av spilleren:

Sitat Opprinnelig postet av fra Hjemmekino's test av Toshiba EP35
    Dette hadde vi faktisk også forventet siden vi så en VRS logo på fronten. VRS er kjennemerket til Anchor Bay Technology - de som står bak bildeprosessoren DVDO.
    Edit: Jeg sier IKKE at EP35 er dårlig på dvd - noe jeg ikke skal uttale meg om da jeg ikke har testet den. Bare fastslår at den ikke har HQV, men VRS fra ABT.

Intermediate Arendal sin avatar
    Medlem siden
    Feb 2003
    Poster
    3,764
    Takk & like
    Nevnt
    1 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Jeg er glad jeg ikke skal forsøke å selge en brukt DVD spiller i disse dager:wink:

Intermediate Msport sin avatar
    Medlem siden
    Mar 2006
    Poster
    2,812
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Arendal
    Jeg er glad jeg ikke skal forsøke å selge en brukt DVD spiller i disse dager:wink:
    Tar den :wink:

Expert antiloop sin avatar
    Medlem siden
    Jun 2004
    Poster
    7,385
    Takk & like
    Nevnt
    2 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Så det var en Denon 3910 til 2000,- for noen dager siden. Så hvis dette blir prisnivået framover så blir mulig å skaffe seg grei dvd-avspiller til lav pris.

Newcomer
    Medlem siden
    Jun 2007
    Poster
    34
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av SVS! -man
    Greit at det er chit-chat denne tråden er overført til, men er det flere enn meg som synes at det blir litt for mye flisespikking rundt programeringsspråk? De færreste her inne har noe stor glede av detaljert beskrivelse av ørten forskjellige programeringsspråk?

Bare spør:wink:
    Jeg får ta på meg noe av skylda for det. Mitt poeng var Java i forhold til BD. Jeg kjøpte i høst en Sony S-500. Den var da ny på markedet. Når jeg skulle spille av Die Hard 4.0 slo maskinen seg av. Etter mye om og men fikk jeg i gang filmen. Da kom det opp en advarsel om at spilleren ikke var kompatibel med Java funksjonene og at jeg måtte levere spilleren for oppgradering av firmware.

Hæ!! En helt ny spiller til 7-8000 kr. Det skulle ikke være nødvendig. Fikk spilt filmen etter en del trykking. Hva årsaken er til dette, og hvem som har skylda skal ikke jeg uttale meg om, men det må jo være noen som ikke har gjort sin jobben her. Slike funksjoner skal jo være til nytte og ikke et problem. Nå er vel dette 3dje generasjon fra Sony så det er ingen grunn til at det skulle være slik.

Bortsett fra det er jeg veldig fornøyd. Fantastisk bilde og lyd.

Newcomer
    Medlem siden
    Jun 2007
    Poster
    14
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Myklagard
    Jeg får ta på meg noe av skylda for det. Mitt poeng var Java i forhold til BD. Jeg kjøpte i høst en Sony S-500. Den var da ny på markedet. Når jeg skulle spille av Die Hard 4.0 slo maskinen seg av. Etter mye om og men fikk jeg i gang filmen. Da kom det opp en advarsel om at spilleren ikke var kompatibel med Java funksjonene og at jeg måtte levere spilleren for oppgradering av firmware. Hæ!! En helt ny spiller til 7-8000 kr. Det skulle ikke være nødvendig. Fikk spilt filmen etter en del trykking.
    Om du så hadde betalt 20.000 for den, så støtter den ikke på magisk vis nye funksjoner. Men det er jo uansett ikke noe problem å spille av filmen, at du trykte så veldig mye, tydet vel på at du trykket feil? Og om du vil ha funksjonaliteten må du bare oppgradere firmwaren da. Når det finnes fullgode spillere til under halve prisen, og det har det gjort lenge, så bør du kanskje undersøke litt nærmere før du svir av 7-8000kr.

Skjønner godt at det er frustrerende, men sånn er livet. Du fikk det du betalte for, og at du ikke visste hva du betalte for er vel ingen andre enn din skyld.

De burde kanskje ventet med å lansere spillere før profil 1.1 var klar, men grunnen til at det ble rushet til markedet var jo at HD-DVD-campen lå foran dem tidsmessig. Er i alle fall fint at noen av dem har mulighet for firmwareoppdatering. Billigere det enn å kjøpe seg en ny..

Newcomer
    Medlem siden
    Feb 2005
    Poster
    236
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Jeg får ta på meg noe av skylda for det. Mitt poeng var Java i forhold til BD. Jeg kjøpte i høst en Sony S-500. Den var da ny på markedet. Når jeg skulle spille av Die Hard 4.0 slo maskinen seg av. Etter mye om og men fikk jeg i gang filmen. Da kom det opp en advarsel om at spilleren ikke var kompatibel med Java funksjonene og at jeg måtte levere spilleren for oppgradering av firmware.

Hæ!! En helt ny spiller til 7-8000 kr. Det skulle ikke være nødvendig. Fikk spilt filmen etter en del trykking. Hva årsaken er til dette, og hvem som har skylda skal ikke jeg uttale meg om, men det må jo være noen som ikke har gjort sin jobben her. Slike funksjoner skal jo være til nytte og ikke et problem. Nå er vel dette 3dje generasjon fra Sony så det er ingen grunn til at det skulle være slik.

Bortsett fra det er jeg veldig fornøyd. Fantastisk bilde og lyd.
    Alle spillere som kjøpes i dag må gjennom en firmware oppgradering. Jeg fikk nylig en S300 i posten og den hadde firmware versjon 2.6 (synes jeg å huske). Siste versjon er 3.7 og jeg foretok en oppgradering før jeg i det hele tatt begynte å spille noen plater. Og har ikke hatt trøbbel med noen etter det.

En kan selvsagt si at dette er dårlig og at alle spillere burde hatt siste versjon før de forlot butikken, men det er nok ikke praktisk mulig. Det samme problemet gjelder også HD-DVD spillere. Eneste forskjellen (foreløpig) er at de kan ta dette over nettet (som også Samsung sin 1400 spiller kan). Mens på Sony sine må du foreløpig bruke en CD ROM.

Newcomer
    Medlem siden
    Jun 2007
    Poster
    34
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av hermansen
    Alle spillere som kjøpes i dag må gjennom en firmware oppgradering. Jeg fikk nylig en S300 i posten og den hadde firmware versjon 2.6 (synes jeg å huske). Siste versjon er 3.7 og jeg foretok en oppgradering før jeg i det hele tatt begynte å spille noen plater. Og har ikke hatt trøbbel med noen etter det.

En kan selvsagt si at dette er dårlig og at alle spillere burde hatt siste versjon før de forlot butikken, men det er nok ikke praktisk mulig. Det samme problemet gjelder også HD-DVD spillere. Eneste forskjellen (foreløpig) er at de kan ta dette over nettet (som også Samsung sin 1400 spiller kan). Mens på Sony sine må du foreløpig bruke en CD ROM.
    Det var ingen firmware tilgjengelig når jeg kjøpte min. Har oppgradert til 3.50 nå. For deg og meg er ikke dette noe problem. De fleste her er jo early adaptors og da må man leve med slike problemer. Men nå har det jo kommet 2 og 3. generasjon spillere som skal selges til hvermansen, og hvem butikkselger informerer om dette?

Newcomer
    Medlem siden
    Jun 2007
    Poster
    34
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av geofrank
    Om du så hadde betalt 20.000 for den, så støtter den ikke på magisk vis nye funksjoner. Men det er jo uansett ikke noe problem å spille av filmen, at du trykte så veldig mye, tydet vel på at du trykket feil? Og om du vil ha funksjonaliteten må du bare oppgradere firmwaren da. Når det finnes fullgode spillere til under halve prisen, og det har det gjort lenge, så bør du kanskje undersøke litt nærmere før du svir av 7-8000kr.

Skjønner godt at det er frustrerende, men sånn er livet. Du fikk det du betalte for, og at du ikke visste hva du betalte for er vel ingen andre enn din skyld.

De burde kanskje ventet med å lansere spillere før profil 1.1 var klar, men grunnen til at det ble rushet til markedet var jo at HD-DVD-campen lå foran dem tidsmessig. Er i alle fall fint at noen av dem har mulighet for firmwareoppdatering. Billigere det enn å kjøpe seg en ny..
    Så du mener at vanlige forbrukere som skal kjøpe en BD spiller bør forsikre seg på forhånd om at den virkelig kan spille filmer. Interressant problemstilling.

Intermediate Soundfre@k sin avatar
    Medlem siden
    Nov 2003
    Poster
    4,383
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Tror dessverre dette er noe vi må leve med fremover. Avspillerne blir mer som datamaskiner, og vi ser samme tendensen i andre tech produkter, slik som mobiltelefoner, pda, mp3-spillere osv osv.

/S

Expert AndersT2 sin avatar
    Medlem siden
    Feb 2004
    Poster
    5,463
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Her ett lite teknisk spørsmål om BDs kapasitet og profil 1.1 utgivlser. (det er vel også relatert til HD DVD)

Det er jo slik bilde og lyd ligger i en bitstrøm som leses fra platen. Her skal BD i teorien være best med større lagring og båndbredde.

Men med profil 1.1 matriale så legges vel også denne video strømmen inn i samme bitstrøm, slik at det ligger f.eks. dette i video strømmen:

-Hoved film
    -Ekstra matrialet for scenen
    -True HD lydspor
    -Dolby Digital lydspor.
    -Dolby digital fransk
    -Dolby digital spansk
    +diverse undertekster.

Vil det da ikke i teorien gjøre at selve hovedfilmen vil kunne få dårligere bilde i de sekvensene det også ligger ved ekstra matriale? Da dette vil spore opp plassen for bitraten på selve bildet?

Da blir det vel enda verre hvis de begynner å bruke full HD oppløsning på ekstra matrialet også, som tar enda mere plass?

Dette vil vel være ekstra uheldig, siden mange av stedene det er interissant å se ekstra matriale er vel de scenene i f.eks. en action film hvor det skjer mye, og bildet og lyd i seg selv trenger høy bitrate?

Medlem siden
    Feb 2004
    Poster
    5,463
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Så du mener at vanlige forbrukere som skal kjøpe en BD spiller bør forsikre seg på forhånd om at den virkelig kan spille filmer. Interressant problemstilling.
    Det er jo egentlig både positivt og negativt.

Det negative er jo at folk som ikke skjønner noe om slikt vil tro spilleren er ødelagt, og da sender den på reperasjon eller kjøper ny.

Det positive er jo at vi som skjønner det greier å "fikse" spilleren selv.

Det vil vel kanskje kunne vært positivt med BD Live (Profil 2.0) hvis det ble lagt inn slik som på PS3, som sier at nå må man oppdatere når den er koplet til nett.

Newcomer
    Medlem siden
    Jun 2007
    Poster
    14
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    De kan jo spille filmene.

Expert Counterpointer sin avatar
    Medlem siden
    Jan 2005
    Poster
    6,311
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av trondmm
    Jeg blir ikke veldig sjokkert hvis de(Universal og Paramount) bestemmer seg for å flykte, men poenget mitt var bare det at skal HD DVD ha noen som helst sjanse, så er det veldig viktig at de ikke gjør det.
    Du er fornuftens røst i denne tråden :-D

Medlem siden
    Feb 2004
    Poster
    5,463
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Det er jo ikke alle filmer som funker skikkelig, eller i det hele tatt (ekstremt få)
    Da trengs firmwaren for å fikse dette.

Ett godt eksempel er vel Sony sin S1 spiller som brukte 12 minutter på å starte Pirates 1, folk venter ikke så lenge på å se filmen, da tror de det er noe galt.

På min Denon DVD spiller 2910, så hadde den store problemer med å bruke HDMI kontakten, dette måtte fikses via Firmware.

Intermediate homecinema sin avatar
    Medlem siden
    Nov 2005
    Poster
    3,116
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Jeg sliter med Ratatouille... den starter ikke på det første kvarteret i alle fall!:evil: Og det er egentlig langt mer enn jeg gidder å vente på at en film skal starte opp. forøvrig er det den eneste filmen som er trøbbel med av de jeg har.

Uansett er HD-DVD overlegen BD når det gjelder menysystem og hastighet under bruk. Egentlig tragisk at BD har så mange studioer på sin side, men som vi har sett så er det kun pengegriske pamper som styrer showet...:-?

Expert Counterpointer sin avatar
    Medlem siden
    Jan 2005
    Poster
    6,311
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av homecinema
    Jeg sliter med Ratatouille... den starter ikke på det første kvarteret i alle fall!:evil: Og det er egentlig langt mer enn jeg gidder å vente på at en film skal starte opp. forøvrig er det den eneste filmen som er trøbbel med av de jeg har.
    Fikk nettopp Rattatouille selv, den bruker veldig lang tid på PS3 også.... utrolig mye forfilmer og skit som det ikke går å skippe. Har ikke tatt tiden men det tar flere minutter.
    Enda godt at det er en fantastisk film i glimrende kvalitet..... Animasjon har definitivt godt av HD!

Medlem siden
    Feb 2004
    Poster
    5,463
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Hadde ingen problemer med min "Ratatouille", og fikk hoppet over trailerene også. Men så har jeg Sone A utgaven. Tok 2 minutter å starte hos meg, pga innlastingene til BD java menyer eller hva det er. Altså standard på den type filmer det er altfor mange av.

Intermediate homecinema sin avatar
    Medlem siden
    Nov 2005
    Poster
    3,116
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    hmmm... på lørdag skulle vi se Rata, men da stod den over et kvarter uten at det skjedde noe... men så satte jeg den inn nå nettopp, and guess what! nå fungerer den som den skal uten lang innlasting eller noe som helst kluss...:-D det er vel slik det er med "problem" filmer, er litt ustabile...

Newcomer
    Medlem siden
    Jun 2007
    Poster
    34
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Etter en firmwareoppgradering ja. Jeg prøver å se dette fra vanlige folks perspektiv. Hvis bransjen har ambisjoner om å innføre high-def som en erstatning for det eksisterende DVD formatet må det være slik at folk flest kan forholde seg til det. Det er greit at det kommer nye funksjoner og tilleggstjenester, men det må kunne fungere rett fra esken. Den gjennomsnittelige forbruker har nok med å koble til spilleren og man kan ikke forvente at de skal oppgradere spilleren før den kan brukes. De færreste vet hva firmware er.

Jeg håper dette retter seg på senere modeller ellers er jeg redd det blir vanskelig å selge dette til de store massene.

Å si at det er min skyld og jeg burde visst hva jeg kjøpte er vel i overkant arrogant. Hvis bransjen hadde hatt en slik holdning til kundene kunne de bare pakket sammen.

Side 627 av 653 FørsteFørste ... 127 487 497 507 517 527 537 547 557 567 577 587 597 607 617 623 624 625 626 627 628 629 630 631 637 647 ... SisteSiste

Stikkord for denne tråden

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •