HD formatkrigen. - Side 626

Sponsorer:
Takk Takk:  0
Like Like:  0
Side 626 av 653 FørsteFørste ... 126 486 496 506 516 526 536 546 556 566 576 586 596 606 616 622 623 624 625 626 627 628 629 630 636 646 ... SisteSiste
Viser resultater 12,501 til 12,520 av 13053
    Intermediate
    Medlem siden
    Jan 2005
    Poster
    1,183
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)
    Sitat Opprinnelig postet av trondmm
    Vel, først og fremst er det viktig at HD DVD ikke mister støtten fra disse to store.
    Hadde ikke Paramount en klauslu som sa at dersom Warner velger Blu-Ray kunne Paramount gjøre det samme?
    Og her akter fortsatt Universal og Paramount å velge den rød siden?

Har Toshiba sluttet å produsere spillere? Hvor har du det fra?[/QUOTE]
    Ehh.. ikke?
    MEner jeg leste det her et sted. Hamstring av spillere, overraskelse da det kom ut en ny modell, da det ikke ble produsert flere spillere. Drøm..?

Intermediate SVS! -man sin avatar
    Medlem siden
    Jan 2005
    Sted
    Fredrikstad
    Poster
    2,629
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av robertaas
    Påstandene om at HD DVD er død ser ut til å stemme like lite som da de ble fremsatt for ett år siden.

Markedsandel:
    Uke 1: 32%
    Uke 2: 26%
    Uke 3: 29%
    Uke 4: 27%
    Uke 5: 35%

DVD Empire - HD DVDs, HD DVD Movie, HD DVD Movies, HD DVD Videos
    Sitat Opprinnelig postet av DVD Empire
    Who's winning the Hi Def war? See for yourself. The information below reflects the percentage of our overall Hi Def items sold by format.
    Dette er jo kun en oversikt fra ett nettsted, og hva de selger av hidef, slik jeg tolker det. Og da kan det vel neppe brukes som en pekepinn på hvordan resten av markedet er. Denne nettsiden har vel alltid solgt ok med HD DVD...:wink:
    Forsterker: Marantz SR7011
    Høyttalere:
    Klipsch RP280f - RP450C - RP250S - R115SW
    TV:
    Panasonic VT50 Plasma

Newcomer
    Medlem siden
    Oct 2003
    Poster
    237
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av geofrank
    Kanskje det er du/dere og ikke språket som er problemet? Selvfølelig er Java tregere enn lavnivå-språk som C/C++, men sammenligner man med tilsvarende (.NET) er det ikke videre treigt.

Av klientprogrammer på Java har man vel eksempelvis Eclipse, Netbeans, IntelliJ IDEA, Tomcat, glassfish, Azureus, Firstoffice, OpenProj osv. Selskaper som Google benytter mye Java i tjenestene sine, og svært mange enterprise web-applikasjoner som leveres av store akører som Accenture, bouvet og lignende er Java-baserte..

Hvilken type prosjekt er det du jobber med som blir så tregt i Java?
    Nå har jeg ikke drevet veldig med programmering siden 90 tallet og på den tiden mest C++ og assembler, men det virker som alt Java tar i blir til gråstein. Se Oracle, før 8i versjonen var det raske menyer etter 8i (java) er de trege som et *******.

Det er et større økonomi system for B2B.. ca 30 milliarder i omløp og lite rom for feil. Nå er vel dette et vel så godt eksempel på dårlig DB programmering men man ser java tregheten i alle menyene.

Nå ble vel Java ikke heller utviklet for fart..

Medlem siden
    Jan 2005
    Sted
    Fredrikstad
    Poster
    2,629
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Greit at det er chit-chat denne tråden er overført til, men er det flere enn meg som synes at det blir litt for mye flisespikking rundt programeringsspråk? De færreste her inne har noe stor glede av detaljert beskrivelse av ørten forskjellige programeringsspråk?

Bare spør:wink:
    Høyttalere:
    TV:
    Panasonic VT50 Plasma

Newcomer
    Medlem siden
    Oct 2003
    Poster
    237
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av roffe
    Vi tilbyr hos oss flere Internettbaserte tjenester basert på Javas Servlet-teknlogi med Oracle database i bunnen og får stort sett kun ros for hastigheten i løsningene våre. Systemet jeg jobber mest med har pr i dag over 600 ulike klasser, holder det som "komplekst java program"?
    Skal ting gå raskt er det viktig å tenke effektive algoritmer og optimlisere de tingene som kjører ofte, samme hva slags programmeringsspråk man benytter.
    Joda, som nevnt i mine c++ dager så blandet vi in assembler for optimalisering. Det er andre ting også som kan optimaliseres men poenget er at et optimalisert c++ program kjører ring rundt optimalisert java program. Det er en grunn til at spill ikke akkurat lages i java , eller?

Newcomer
    Medlem siden
    Oct 2003
    Poster
    237
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av SVS! -man
    Greit at det er chit-chat denne tråden er overført til, men er det flere enn meg som synes at det blir litt for mye flisespikking rundt programeringsspråk? De færreste her inne har noe stor glede av detaljert beskrivelse av ørten forskjellige programeringsspråk?

hehe.. tror de færreste har glede av mye som er i denne tråden.. men enig.. la oss heller gå tilbake til trashing BD / HD DVD..

Newcomer
    Medlem siden
    Jun 2007
    Poster
    20
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Enig. Det blir liksom litt vanskelig. Noe nytt er på vei, men som er litt fem i tid. Så 3:10 to Yuma i går, som for øvrig bare må sees dersom man liker Western-filmer. Helt glimrende film, og jeg skjønner at den ligger helt i toppen på salgsrankingen for BD. Lionsgate-filmen er for øvrig sonefri.
    Ehm, dette tror jeg er feil. Jeg mener jeg testet i begge mine spillere og den kommer opp som feil region på Sone B PS3'en min.

Skal ta en test til når jeg kommer hjem bare for å være sikker.

Filmen anbefales på det varmeste men vær obs på at dette sansynligvis er en Sone A utgivelse. Bekreftelse/avkreftelse kommer i ettermiddag.

Medlem siden
    Jan 2005
    Sted
    Fredrikstad
    Poster
    2,629
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av RobertB
    Ehm, dette tror jeg er feil. Jeg mener jeg testet i begge mine spillere og den kommer opp som feil region på Sone B PS3'en min.

Skal ta en test til når jeg kommer hjem bare for å være sikker.

Filmen anbefales på det varmeste men vær obs på at dette sansynligvis er en Sone A utgivelse. Bekreftelse/avkreftelse kommer i ettermiddag.
    Fungerte hos meg. Forsøk evt trikset med å trykke "firkant" på PS3-kontrolleren...
    Høyttalere:
    TV:
    Panasonic VT50 Plasma

Intermediate Dan sin avatar
    Medlem siden
    Oct 2004
    Poster
    748
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av SVS! -man

Nåja. Det er nå mye mer interessant det, enn å se lange diskusjoner på PS3 innstillinger.

Intermediate Arendal sin avatar
    Medlem siden
    Feb 2003
    Poster
    3,764
    Takk & like
    Nevnt
    1 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av ARTY
    Gjør nå profil 1.1 det? Jeg har aktivt lett rundt på AVS for å se om det var noen 1.1 spillere som ikke hadde «issues» og fant ingen hvor jeg risikerte problemer. Så for meg så er det på hold.
    (liker ikke å være beta tester)

Her er en melding f.eks. fra Denon på AVS som også sår tvil om 2.0 er så ferdig som BDA skal ha det til. (rull litt opp/ned tråden for å få litt sammenheng i info .)

Det er vel egentlig ikke poenget om noen synes det er fjas. Det er filmselskapene du i tilfelle skal være uenig med, siden det er de som krever dette.
    Men vi burde ikke være så «bakstreverske» at vi dømmer disse funksjonene som fjas på bakgrunn for hva de hittil har blitt brukt til.
    Den siste Harry Potter filmen på HDDVD hadde funksjonen «community screening». Slik at mange kunne se filmen samtidig i hvert sitt hjem, mens de chattet om filmen, og en kunne styre filmen med pause o.l. Jeg kan ikke akkurat i første omgang se poenget, selv om jeg så rapporter hvor folk som hadde prøvet dette var begeistret.
    Men hvis vi ser denne funksjonen i et bredere spektrum blir det mer interessant.
    F.eks;
    En regissør gir en «master class» om filmen sin til filmskoler over hele verden eller hjemme hos deg. Du ser ham «streamet» i et pip vindu, og han kan stoppe eller kjøre en scene flere ganger mens han forteller, selv om han er i LA og vi er i Norge. Det samme kan gjøres i vanlig undervisning med film/dokumentar som grunnlag.
    Eller som «HDDVD evangelist» Kevin Collins fokuserte på under utallige HDDVD demonstrasjoner under årets Sundance filmfestival hvor han spesielt kontaktet Dokumentarprodusenter. Med tidsaktuelle Dokus. så kan man med web HDi fortløpende oppdatere ny informasjon om det temaet doku'n. handler om.

Det jeg prøver å poengtere er at det er bare kreativ fantasi som begrenser hvordan dette brukes .

Da følger du dårlig med. Det var Disney som i sin tid tok initiativet til dette og kontaktet Microsoft for å få konstruert en Interaktiv funksjon. Dette var før Disney var BD eksklusiv.
    Den «diltingen» som BD har gjort etterpå er fordi de valgte Java, og det har tydeligvis skapt mer bry og tatt mer tid enn om de hadde valgt HDi.
    Selvfølgelig burde BDA gitt Disney «finger'n» for da hadde vel Disney blitt HDDVD eksklusiv i stedet.

Riktig. Propaganda trykket fra BD har nok hatt mye å gjøre med det. Mest fordi BDA har brukt en «ufin» propagandastil, hvor de hver gang de skulle fremheve seg selv så skulle det være på kritisk bekostning av HDDVD (selv om det var usannheter). Stort sett alt av utvikling i BD har vært fordi BD hadde ikke tenkt på det før DVD Forum hadde vedtatt det for HDDVD.

Nå har jeg egentlig (igjen) gitt et bilde av mulighetene. Så får fremtiden vise hvordan det blir brukt og om det er et reelt marked for det. Filmselskapene synes å tro det.

Yeah man!
    (eh, hvor lenge vil de fungere? Skulle gjerne visst....)

Det er profil 2.0 som er den ferdige profilen. Du vet; høyeste nummer og alt det der. (Selv om 2.0 ikke er obligatorisk for BD spillere, kan jeg nok tenke meg det blir det med tid)
    Det er ikke profilen som har issues, det er spillerene.
    At du ikke liker å være betatester må være århundrets utalelse fra en HD DVD fanboy.
    Hvor mange oppdateringer har ikke Toshiba kommet med til sine spillere?

At profile 2.0 ikke er ferdig enda betyr ikke at den ikke kommer.

Nå må du slutte å gjøre deg dummere enn du er Arty, du vet så indelig godt at profile 1.1 er den endelige profilen som gir deg den interaktiviteten som Disney og alle andre så gjerne vil ha.
    Å blande inn profile 2.0 i dette som kun er en "internet" profil blir feil og det vet du.

At du dessuten for søker å skremme HD DVD folden din fra å kjøpe seg en blu-ray spiller ved å skremme dem med at spillerene kanskje ikke vil fungere så lenge er også rimelig lavmål.

Medlem siden
    Jan 2005
    Sted
    Fredrikstad
    Poster
    2,629
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Høyttalere:
    TV:
    Panasonic VT50 Plasma

Newcomer
    Medlem siden
    Oct 2003
    Poster
    237
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Dette var da billig..

Komplett.no - Toshiba HD-EP35 HD DVD 720p/1080p, HDMI 1.3, HQV, inkl. 5 filmer

Ep35 til 2495,-

Om ikke annet så hvertfall så hvertfall mer eller mindre den beste DVD spiller til prisen.

Newcomer frod sin avatar
    Medlem siden
    Sep 2003
    Poster
    166
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0

Onkyo dropper HD-DVD (i Europa)?

An Onkyo spokesperson told Home Cinema Choice, “Given the current, multiple uncertainties surrounding the Blu-ray vs HD DVD issue, Onkyo has decided against bringing any further DV-HD805s to the UK.” There was no comment on North America, or if this also applied to the Integra model.

http://wesleytech.com/onkyo-suspends...d-support/542/

Onkyo-maskinen var vel egentlig produsert på Toshiba-deler?

Expert Counterpointer sin avatar
    Medlem siden
    Jan 2005
    Poster
    6,311
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Blanding av mye forskjellig der. Ikke tvil om at markedet heller mot blu-ray, men siden ikke Universal eller Paramount er av de som skifter eller går nøytrale er det ikke avgjørende!

(*spekulasjonsmodus*on)Hvilken betydning har det at Universal har kuttet prisene på Amazon med 50%? Kan være mottrekk mot blu-ray for å holde salgsstattestikkene, ELLER selger ut lageret før de blir blå?(*spekulasjonsmodus*av)

Intermediate Arendal sin avatar
    Medlem siden
    Feb 2003
    Poster
    3,764
    Takk & like
    Nevnt
    1 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Opsahle
    Dette var da billig..

Ep35 til 2495,-

Om ikke annet så hvertfall så hvertfall mer eller mindre den beste DVD spiller til prisen.
    Ingen tvil om at dette er en bra DVD spiller og her har Blu-ray noe å lære.

Synd at ikke det ble noe av Samsung sin planlagte 2400 spiller som i prisippet er det samme som Ep35 bare med Blu-ray i steden.

Det kommer kanskje en Samsung 2500 i steden nå som 1500 er på vei?

Intermediate Msport sin avatar
    Medlem siden
    Mar 2006
    Poster
    2,812
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Arendal
    Ingen tvil om at dette er en bra DVD spiller og her har Blu-ray noe å lære.

Synd at ikke det ble noe av Samsung sin planlagte 2400 spiller som i prisippet er det samme som Ep35 bare med Blu-ray i steden.

Det kommer kanskje en Samsung 2500 i steden nå som 1500 er på vei?
    EP35 har ikke HQV, men ABT VRS - samme som i Yamaha 1800 og 3800 så vidt jeg vet.

Anchor Bay » VRS Technologies

Newcomer
    Medlem siden
    Oct 2003
    Poster
    237
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Msport
    EP35 har ikke HQV, men ABT VRS - samme som i Yamaha 1800 og 3800 så vidt jeg vet.

Anchor Bay » VRS Technologies

Skal være HQV i Ep35 etter hva jeg har hørt og lest.. noen andre?

Intermediate
    Medlem siden
    Mar 2007
    Poster
    3,119
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Haugen
    Hadde ikke Paramount en klauslu som sa at dersom Warner velger Blu-Ray kunne Paramount gjøre det samme?
    Det er en påstand jeg har sett, ja (hovedsaklig fra BD-tilhengere), men jeg har ikke klart å finne noen kopi av denne kontrakten på nettet, så jeg vet ikke med sikkerhet om dette stemmer.

Og her akter fortsatt Universal og Paramount å velge den rød siden?
    Vet ikke. Jeg blir ikke veldig sjokkert hvis de bestemmer seg for å flykte, men poenget mitt var bare det at skal HD DVD ha noen som helst sjanse, så er det veldig viktig at de ikke gjør det.

Har Toshiba sluttet å produsere spillere? Hvor har du det fra?
    Ehh.. ikke?
    MEner jeg leste det her et sted. Hamstring av spillere, overraskelse da det kom ut en ny modell, da det ikke ble produsert flere spillere. Drøm..?
    Må være noe sånt

Det var vel noen som sa at de hadde fått beskjed om at A35 gikk ut av produksjon, men dette er ennå ikke bekreftet.

Intermediate torsteinvh sin avatar
    Medlem siden
    Jul 2003
    Poster
    1,414
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Opsahle
    Dette var da billig..

Ep35 til 2495,-

Fristende å kjøpe ettersom jeg trenger en ny DVD-spiller, men denne kan vel ikke sone-hackes på DVD enda?

Newcomer
    Medlem siden
    Jun 2007
    Poster
    20
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Det er en påstand jeg har sett, ja (hovedsaklig fra BD-tilhengere), men jeg har ikke klart å finne noen kopi av denne kontrakten på nettet, så jeg vet ikke med sikkerhet om dette stemmer.

Vet ikke. Jeg blir ikke veldig sjokkert hvis de bestemmer seg for å flykte, men poenget mitt var bare det at skal HD DVD ha noen som helst sjanse, så er det veldig viktig at de ikke gjør det.

Må være noe sånt

Det var vel noen som sa at de hadde fått beskjed om at A35 gikk ut av produksjon, men dette er ennå ikke bekreftet.
    Det om Paramount sine klausuler var vel noe som dukket opp i forbindelse med CES2008 messen og ble sitert fra 2 forskjellige nyhetssteder fra høytstående kilder i Paramount. Den ene var spesifikk på at det var en klausul vedrørende WB i kontrakten til Paramount. Kan se om jeg finner noen linker når jeg kommer hjem, men mener den ene var Financial Times. Så at det bare er Blu-ray fans som har "kokt sammen" dette ryktet er helt feil. Dette er en mediasak fra en relativt stor aktør.

Jeg antar det er en tidsperiode involvert i Paramounts overgang tilbake til å gi ut Blu-ray samtidig som de har en stor jobb med å legge en PR-strategi for det hele.

Side 626 av 653 FørsteFørste ... 126 486 496 506 516 526 536 546 556 566 576 586 596 606 616 622 623 624 625 626 627 628 629 630 636 646 ... SisteSiste

Stikkord for denne tråden

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •