HD formatkrigen. - Side 625

Sponsorer:
Takk Takk:  0
Like Like:  0
Side 625 av 653 FørsteFørste ... 125 485 495 505 515 525 535 545 555 565 575 585 595 605 615 621 622 623 624 625 626 627 628 629 635 645 ... SisteSiste
Viser resultater 12,481 til 12,500 av 13053
    Newcomer
    Medlem siden
    Jun 2007
    Poster
    14
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)
    Har enda tilgode å se et komplekst java program kjøre raskt og dessverre så har dette blitt en industristandard. Holder på å implementere et større produkt der jeg jobber som er 100% java og tregt som få. Direkte tragisk...
    Kanskje det er du/dere og ikke språket som er problemet? Selvfølelig er Java tregere enn lavnivå-språk som C/C++, men sammenligner man med tilsvarende (.NET) er det ikke videre treigt.

Av klientprogrammer på Java har man vel eksempelvis Eclipse, Netbeans, IntelliJ IDEA, Tomcat, glassfish, Azureus, Firstoffice, OpenProj osv. Selskaper som Google benytter mye Java i tjenestene sine, og svært mange enterprise web-applikasjoner som leveres av store akører som Accenture, bouvet og lignende er Java-baserte..

Hvilken type prosjekt er det du jobber med som blir så tregt i Java?

Intermediate
    Medlem siden
    Jan 2005
    Poster
    1,183
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Si meg en ting.. Har HDDVD noe å stille opp med nå? Hva skal til for at HDDVD, med 2 store bak seg, gjøre for å tjene på formatet?

Og dersom det ikke lenger produseres flere spillere, hvordan kan man da ha troen på at utgivelser vil ta av?

Intermediate
    Medlem siden
    Mar 2007
    Poster
    3,119
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av cognito
    Toshiba superbowl reklame. vistnok kostet denne 3 mill USD.
    Mnei, det var ikke selve reklamen som kostet $3 mill. Men det kostet $2,7 mill. å sende en riksdekkende 30-sekunder reklamespot under Super Bowl. Dessverre ser det ut til at Toshiba ikke kjøpte en riksdekkende spot allikevel. Denne reklamen ble bare vist i enkelte områder (aner ikke om vi snakker om 95% eller 1% dekning her), og da var sannsynligvis reklameplassen billigere også.

Hmm. Jeg er egentlig ganske underveldet. Jeg hadde vel strengt tatt håpet at de ville komme med en ny reklamefilm, og ikke at de bare oppdaterte spillerprisene på en gammel reklame. Men, jeg vet for så vidt ingen ting om reklameproduksjon, og det er mulig at det er litt vel optimistisk å tro at man kan lage en god reklamefilm på under fire uker fra man har det første møtet om reklamekampanjen.

Jeg tviler nå i hvert fall på at denne filmen alene vil få folk til å løpe mann av huse for å kjøpe HD DVD-spillere. Så da får vi se om de følger opp med en skikkelig kampanje da.

Intermediate
    Medlem siden
    Mar 2007
    Poster
    3,119
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Haugen
    Si meg en ting.. Har HDDVD noe å stille opp med nå? Hva skal til for at HDDVD, med 2 store bak seg, gjøre for å tjene på formatet?
    Vel, først og fremst er det viktig at HD DVD ikke mister støtten fra disse to store.

Sitat Opprinnelig postet av Haugen
    Og dersom det ikke lenger produseres flere spillere, hvordan kan man da ha troen på at utgivelser vil ta av?
    Har Toshiba sluttet å produsere spillere? Hvor har du det fra?

Moderator roffe sin avatar
    Medlem siden
    Apr 2003
    Poster
    9,330
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Opsahle
    Har enda tilgode å se et komplekst java program kjøre raskt og dessverre så har dette blitt en industristandard. Holder på å implementere et større produkt der jeg jobber som er 100% java og tregt som få. Direkte tragisk...
    Vi tilbyr hos oss flere Internettbaserte tjenester basert på Javas Servlet-teknlogi med Oracle database i bunnen og får stort sett kun ros for hastigheten i løsningene våre. Systemet jeg jobber mest med har pr i dag over 600 ulike klasser, holder det som "komplekst java program"?
    Skal ting gå raskt er det viktig å tenke effektive algoritmer og optimlisere de tingene som kjører ofte, samme hva slags programmeringsspråk man benytter.

Newcomer
    Medlem siden
    Jun 2007
    Poster
    34
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av geofrank
    Selskaper som Google benytter mye Java i tjenestene sine, og svært mange enterprise web-applikasjoner som leveres av store akører som Accenture, bouvet og lignende er Java-baserte..
    Ja og nå erklærer Neal Gafter Java for døende.

Moderator roffe sin avatar
    Medlem siden
    Apr 2003
    Poster
    9,330
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Myklagard
    Ikke helt, men han tar opp problematikken med at ethvert språk har svakheter, og hvis det ikke kan forbedres, så vil bedre språk ta over. Fordelen med Java er paradoksalt nok at Sun har forvaltet språket med jernhånd, noe som har ført til et språk uten forvirrende dialekter og som kan kjøres absolutt overalt. Standardisering for alle plattformer er stikkordet, og her er det ingen språk som kan hamle opp med Java i dag.

Intermediate ARTY sin avatar
    Medlem siden
    Sep 2005
    Poster
    814
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Arendal
    Hvorfor så opptatt av profil 2.0?

Final profile 1.1 er her i dag og fungerer.
    Gjør nå profil 1.1 det? Jeg har aktivt lett rundt på AVS for å se om det var noen 1.1 spillere som ikke hadde «issues» og fant ingen hvor jeg risikerte problemer. Så for meg så er det på hold.
    (liker ikke å være beta tester)

Her er en melding f.eks. fra Denon på AVS som også sår tvil om 2.0 er så ferdig som BDA skal ha det til. (rull litt opp/ned tråden for å få litt sammenheng i info .)
    Sitat Opprinnelig postet av DenonJeff;
    DenonJeff returns...All things Denon Blu-ray... - AVS Forum
    Bob,

We are currently investigating the LFE issue on the PCM conversion. Will post info as soon as I receive from Japan. Regarding Profile 2.0, it is currently a 'paper specification' and is not expected to be 'final' til later this year, with that said it would be premature for us to release a player based on a spec that can evolve further.

The 3800 has completely different internals for conversion/decoding, in fact it uses the same DSPs from our AVR-3808/4308CI models...

Jeg og mange andre har store problemer med å se nytteverdien av web enabled downloads og annet fjas.
    Det er vel egentlig ikke poenget om noen synes det er fjas. Det er filmselskapene du i tilfelle skal være uenig med, siden det er de som krever dette.
    Men vi burde ikke være så «bakstreverske» at vi dømmer disse funksjonene som fjas på bakgrunn for hva de hittil har blitt brukt til.
    Den siste Harry Potter filmen på HDDVD hadde funksjonen «community screening». Slik at mange kunne se filmen samtidig i hvert sitt hjem, mens de chattet om filmen, og en kunne styre filmen med pause o.l. Jeg kan ikke akkurat i første omgang se poenget, selv om jeg så rapporter hvor folk som hadde prøvet dette var begeistret.
    Men hvis vi ser denne funksjonen i et bredere spektrum blir det mer interessant.
    F.eks;
    En regissør gir en «master class» om filmen sin til filmskoler over hele verden eller hjemme hos deg. Du ser ham «streamet» i et pip vindu, og han kan stoppe eller kjøre en scene flere ganger mens han forteller, selv om han er i LA og vi er i Norge. Det samme kan gjøres i vanlig undervisning med film/dokumentar som grunnlag.
    Eller som «HDDVD evangelist» Kevin Collins fokuserte på under utallige HDDVD demonstrasjoner under årets Sundance filmfestival hvor han spesielt kontaktet Dokumentarprodusenter. Med tidsaktuelle Dokus. så kan man med web HDi fortløpende oppdatere ny informasjon om det temaet doku'n. handler om.

Det jeg prøver å poengtere er at det er bare kreativ fantasi som begrenser hvordan dette brukes .

Dette er egentlig bare ett resultat av at Blu-ray føler de må dilte etter HD DVD for å kunne tilby det samme som dem.
    Da følger du dårlig med. Det var Disney som i sin tid tok initiativet til dette og kontaktet Microsoft for å få konstruert en Interaktiv funksjon. Dette var før Disney var BD eksklusiv.
    Den «diltingen» som BD har gjort etterpå er fordi de valgte Java, og det har tydeligvis skapt mer bry og tatt mer tid enn om de hadde valgt HDi.
    Selvfølgelig burde BDA gitt Disney «finger'n» for da hadde vel Disney blitt HDDVD eksklusiv i stedet.
    Akkurat som HD DVD følte de måtte ha 3 lags disker for å følge etter Blu-ray.
    Riktig. Propaganda trykket fra BD har nok hatt mye å gjøre med det. Mest fordi BDA har brukt en «ufin» propagandastil, hvor de hver gang de skulle fremheve seg selv så skulle det være på kritisk bekostning av HDDVD (selv om det var usannheter). Stort sett alt av utvikling i BD har vært fordi BD hadde ikke tenkt på det før DVD Forum hadde vedtatt det for HDDVD.

Jeg vet at Arty og disiplene bruker dette aktivt for å fremheve hvor fantastisk HD DVD er selv om det knapt finnes noe reelt marked for det.
    Nå har jeg egentlig (igjen) gitt et bilde av mulighetene. Så får fremtiden vise hvordan det blir brukt og om det er et reelt marked for det. Filmselskapene synes å tro det.

Jeg er helt enig i at profile 1.0 spillerene aldri skulle blitt sluppet selv om de også fungerer glimrende.
    Yeah man!
    (eh, hvor lenge vil de fungere? Skulle gjerne visst....)
    Det er profile 1.1 som er den egentlig Blu-ray profilen og den er her nå.
    Det er profil 2.0 som er den ferdige profilen. Du vet; høyeste nummer og alt det der. (Selv om 2.0 ikke er obligatorisk for BD spillere, kan jeg nok tenke meg det blir det med tid)

Medlem siden
    Sep 2005
    Poster
    814
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Ser ut som Toshiba ikke vil konkurrere med BD eller Kinesisk HDDVD i Kina men overlater markedet til de Kinesiske produsentene.

CH-HDDVD >CNY 3000=US$ 417
    Sony BD > CNY 4,990=US$ 693
    Pioneer Blu-ray>CNY 14,800=US$ 2,057
    Monday, February 04, 2008; Posted: 04:36 AM
    Toshiba to Keep Aloof from Chinese HD-DVD Player Sector

BEIJING, Feb 04, 2008 (SinoCast China IT Watch via COMTEX) -- TOSBF | news | PowerRating | PR Charts -- Toshiba Corporation, a backer of HD-DVD, will keep aloof from the Chinese HD-DVD player market when Sony-branded Blu-ray DVD players are in hot sales in the Chinese market, said Toshiba China Co., Ltd. on January 31, 2008.

By doing so, it is intended to give its rival - the Blu-ray DVD group - a blow by encouraging more companies to produce HD- DVD players in the nation, said sources.

As a matter of fact, plenty of domestic companies in the China High Definition DVD Industry Association are preparing to rollout HD-DVD players in the Chinese market during 2008, said Lu Da, an official of the Optical Memory National Engineering Research Center. Some of the products, priced at no more than CNY 3,000, will be available in the market in the coming March.

Therefore, the largest HD-DVD player supporter is not going to make a foray into the Chinese market in order not to affect the sales of the Chinese manufacturers, citing sources.

The production costs of the to-be-launched HD-DVD players by domestic companies will be lower than the imported Sony and Pioneer-branded Blu-ray DVD competitors, thanks to the Chinese HD-DVD companies' efforts to adjust the international HD-DVD standard.

However, the HD-DVD player market still faces an unclear prospect in the year due to some uncertainties, citing Lu. The association is now studying about the Audio and Video Coding Standard (AVS) application in the HD-DVD player decoder chip, in a bid to decrease the production costs. But the association has not gained material progress currently. In addition, there is not enough film supply for HD-DVD player in the market.

In fact, Toshiba has wet its feet in the Chinese HD-DVD market in the past year. Toshiba, together with some global HD- DVD backers and Chinese companies set up the China High Definition DVD Industry Association on September 7, 2007, in an attempt to promote the mass production of China High Definition DVD (CH-DVD).

Since January 24, 2008, the first CNY 4,990 Blu-ray DVD player catering for the Chinese customers, launched by Blu-ray backer Sony Corporation, has been available on the shelves of the leading Chinese household appliance retailers such as GOME Electrical Appliances Holding Ltd. (SEHK: 0493), Dazhong Electronics Corporation and Suning Appliance Co., Ltd. (SZSE: 002024).

In fact, Pioneer-branded Blu-ray DVD players have been provided to the customers in the nation in the past year. However, the pricy CNY 14,800 scared the potential buyers away.

Intermediate SVS! -man sin avatar
    Medlem siden
    Jan 2005
    Sted
    Fredrikstad
    Poster
    2,629
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Nå må du roe ned HD DVD-propagandaen din, ARTY. Profile 1.1 fungerer. Profile 2.0 er på vei.

Web-enabled features på HD DVD er en stor skuffelse. Lite imponerende, og trolig er Toshiba-spillere levert med alt for lite RAM. Absolutt ikke en dritt av det HD DVD har kommet med er i nærheten av å være imponerende.

Så slutt å fremhev HD DVDs web-features som nirvana. Det er like halvferdig som da det kom, og det har ikke skjedd noen ting på 2 år.

At BDA tar det med ro når det gjelder Profile 2.0, kan være fordi de ønsker å levere et produkt de kan være stolte av. Kanskje trengs det over 200MB med RAM på de nye spillerne. Uansett er jeg sikker på at når BD-Live spillerne er her, til sommeren, er BD-Live langt bedre enn hva Toshiba har vist med sitt.

Sitat Opprinnelig postet av Hidefdigest om Elisabeth HD DVD

HD Bonus Content: Any Exclusive Goodies in There?

The only exclusive content appears in Universal's "Web Enabled Features" -- an online menu that allows you to access a series of downloadable trailers and quick previews of various titles including 'Elizabeth: The Golden Age.'
    Fy f... så rått

Dette er den "ørtende" filmen på HD DVD som har latterlig enkle web-features. Det er mulig det er godt i teorien, men at det ikke fungerer sånn i praksis...
    Forsterker: Marantz SR7011
    Høyttalere:
    Klipsch RP280f - RP450C - RP250S - R115SW
    TV:
    Panasonic VT50 Plasma

Newcomer
    Medlem siden
    Jun 2007
    Poster
    14
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Det er jo helt supert. Da kan de jo laste ned alt ekstrainnholdet de ikke fikk plass til på plata.

Newcomer
    Medlem siden
    Jun 2007
    Poster
    14
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Neal Gafter
    Personally, I believe rumors of Java's demise are greatly exaggerated. We should think of Java as a living language, and strive to eliminate much of the accidental complexity of Java programs. ... At the same time, for completely new code bases, we should also consider (and continue to develop) newer languages such as Scala, which benefit from the lessons of Java.
    Hva er poenget ditt? Han vil jo ikke tilbake til eldre språk, han vil over på nyere, mer dynamiske språk. Jeg ser absolutt ikke hva du prøvde å oppnå med den kommentaren, og hvorfor det var relevant. Utdyp.

Medlem siden
    Sep 2005
    Poster
    814
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av SVS! -man
    Nå må du roe ned HD DVD-propagandaen din, ARTY. Profile 1.1 fungerer. Profile 2.0 er på vei.
    (Leste du ikke meldingen fra Denon som kalte 2.0 for "paper specification"?)

Alt er alltid på vei med BD.
    Det er bra du trøster deg med at; en gang i fremtiden skal alt sikkert bli bra med BD også.
    "Du skal se detta skal bli bra det gut!"

Web-enabled features på HD DVD er en stor skuffelse. Lite imponerende, og trolig er Toshiba-spillere levert med alt for lite RAM. Absolutt ikke en dritt av det HD DVD har kommet med er i nærheten av å være imponerende.
    Hvem sa du behøver å være imponert? Men det er da virkelig mye bedre å kunne levere teknologien, i motsetning til BD, som ikke klarer det.:roll:

Så slutt å fremhev HD DVDs web-features som nirvana. Det er like halvferdig som da det kom, og det har ikke skjedd noen ting på 2 år.
    HDi er ikke halvferdig, så dette er bare sprøyt fra deg! Hva filmselskapene velger å legge i tid og resurser i å bruke HDi er deres sak. Vi har jo til gode å se om BD's rikere og mer kommersielle filmselskap velger å koste på mer Interaktiv kreativitet.

At BDA tar det med ro når det gjelder Profile 2.0, kan være fordi de ønsker å levere et produkt de kan være stolte av. Kanskje trengs det over 200MB med RAM på de nye spillerne.
    Hadde du fulgt med litt så hadde du visst at BD krever 1GB ram. Det eneste problemet (typisk BDA)for konsumentene er at RAM størrelsen ikke er obligatorisk. Så i fremtiden kan en BD spiller eier bli tvunget til å kjøpe et CF kort eller usb stick i tillegg for at 2.0 funksjonen i det hele tatt skal...Eh..fungere.
    HDDVD spillere har fra 128mb til 256mb ram.
    Uansett er jeg sikker på at når BD-Live spillerne er her, til sommeren, er BD-Live langt bedre enn hva Toshiba har vist med sitt.
    Slik tillitsfull naivitet.
    Du får be til den BD guden du så ukritisk tilber, så får vi håpe at dine drømmer går i oppfyllelse i fremtiden.:roll:

Fy f... så rått

Dette er den "ørtende" filmen på HD DVD som har latterlig enkle web-features. Det er mulig det er godt i teorien, men at det ikke fungerer sånn i praksis...
    Så nå løper du rund for å prøve å grave opp eksempler på hvor dårlig HDDVD's web funksjoner er i forhold til BD.......som ikke har web funksjonene i orden en gang.:roll:

Slutt å leke slik bajas, du virker bare latterlig.
    Kom heller for en gang skyld med noe informasjon som faktisk viser at du har noe innsikt og forståelse for det som diskuteres og ikke bare masse innholdsløs og BD ukritisk agenda "pushing".

Nå skal jeg gå å se The Kingdom (på SD).
    OOOps er ikke det en Universal film? BD only eiere får vel ikke sett den i HD da?
    (Pris for å se filmen kr.36)

Intermediate Msport sin avatar
    Medlem siden
    Mar 2006
    Poster
    2,812
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Jeg må bare nevne det at min Samsung BD-P1400 fungerer utmerket. Dette selv om jeg ikke kan chatte med noen under filmen via spilleren eller kan bestille ringetoner til mobiltelefonen min. Vet ikke hvordan jeg skal klare å styre abstinensene mine men.... :roll:

Selv om denne spilleren ikke støtter disse fansy supertingene man bare må ha på en BD spiller siden HD DVD har slike super duper kule funksjoner på sine spillere og filmer, kan jeg kjøpe nye Warner filmer i juni uten å bytte format. Og helt sikker Paramount og Universal i små, søte blå cover også...

Heldigvis har jeg tilgang til laptop - hvis chatte-trangen skulle bli for stor. Jeg for vel bestilt ringetoner der også? Hvis jeg skulle får lyst til å bytte ut den som heter ring-ring.

(Hvis du ikke har skjønt, jeg har smurt tykt på! Faktisk like tykt på som dem som ikke innser at HD DVD slukker lyset snart på en nærmest fanatisk måte og bare må rakke ned på BD. Jeg bryr meg ikke katta om om interaktivitet og synes ringetoner er det kjipeste av det kjipe folk snakker om/betaler for. Jeg vil se film. Og jeg vil ha de i HD på et format som er i live litt lenger enn til St.Hans.)

Newcomer
    Medlem siden
    Jun 2007
    Poster
    34
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av geofrank
    Han vil jo ikke tilbake til eldre språk, han vil over på nyere, mer dynamiske språk.
    Det var poenget. Jeg har ikke nevnt noe om eldre språk. Jeg mener at Java er ferd med å bli så stort og komleks at det er på tide å se på andre løsninger. Noe annet ville vært overraskende (historisk sett). Systemer blir født, dør og begraves.

Newcomer
    Medlem siden
    Jun 2007
    Poster
    34
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Msport
    Heldigvis har jeg tilgang til laptop - hvis chatte-trangen skulle bli for stor. Jeg for vel bestilt ringetoner der også? Hvis jeg skulle får lyst til å bytte ut den som heter ring-ring.
    Jeg er enig med deg. Jeg er film-mann. Jeg vil ha høyoppløslig film og er ikke så opptatt av alt det andre. Jeg tror bransjen prøver å skape behov hos folk som de ikke vet at de har.

Intermediate
    Medlem siden
    Mar 2007
    Poster
    3,119
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Jeg tror bransjen prøver å skape behov hos folk som de ikke vet at de har.
    På hvilken måte er dette forskjellig fra all annen markedsføring de siste hundre åra?

Intermediate robertaas sin avatar
    Medlem siden
    Dec 2002
    Poster
    3,118
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Påstandene om at HD DVD er død ser ut til å stemme like lite som da de ble fremsatt for ett år siden.

Markedsandel:
    Uke 1: 32%
    Uke 2: 26%
    Uke 3: 29%
    Uke 4: 27%
    Uke 5: 35%

DVD Empire - HD DVDs, HD DVD Movie, HD DVD Movies, HD DVD Videos

Intermediate
    Medlem siden
    Sep 2003
    Poster
    860
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0

Smile

Sitat Opprinnelig postet av robertaas
    Påstandene om at HD DVD er død ser ut til å stemme like lite som da de ble fremsatt for ett år siden.

Markedsandel:
    Uke 1: 32%
    Uke 2: 26%
    Uke 3: 29%
    Uke 4: 27%
    Uke 5: 35%

DVD Empire - HD DVDs, HD DVD Movie, HD DVD Movies, HD DVD Videos
    Er ikke dette på samme nivå som det var før Warner-dagen eller, det er vel faktisk bedre? Det ser faktisk ut som at det kjøpende publikum ikke bryr seg om hva Warner gjorde? Er det kanskje vi som såkalte experter som bryr oss om dette? Dette var overraskende nyheter midt i dødsprossesen.Etter det jeg ser så selger de også godt med spillere i USA. Spennende! Da ser det ut til at denne tråden ikke dør allikevel.
    Stølen

Intermediate Herminator sin avatar
    Medlem siden
    Feb 2007
    Poster
    2,000
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Jeg har jo bestilt EP10 med 5 filmer Har dessuten også bestilt en hd-dvd film fra amazon på tilbud, blir nok flere etterhvert også, havner jo på litt over 100kr rett i postkassen for en film

Side 625 av 653 FørsteFørste ... 125 485 495 505 515 525 535 545 555 565 575 585 595 605 615 621 622 623 624 625 626 627 628 629 635 645 ... SisteSiste

Stikkord for denne tråden

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •