HD formatkrigen. - Side 624

Sponsorer:
Takk Takk:  0
Like Like:  0
Side 624 av 653 FørsteFørste ... 124 484 494 504 514 524 534 544 554 564 574 584 594 604 614 620 621 622 623 624 625 626 627 628 634 644 ... SisteSiste
Viser resultater 12,461 til 12,480 av 13053
    Intermediate SVS! -man sin avatar
    Medlem siden
    Jan 2005
    Sted
    Fredrikstad
    Poster
    2,629
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)
    Sitat Opprinnelig postet av format.fighter
    Til dere som klager på få utgivelser på uansett format for tiden.

Hvilken film er det dere tenker på skulle vært utgitt? Er det slik at det har vært noen storfilmer på kino nå som ikke blir utgitt?

Eller er det slik at dere generelt er misfornøyd med at det ikke er noen storfilmer på vei? (slik jeg er) Men det er da ikke formatene sin skyld at noen ikke har lagd Die Hard 5 eller hva det måtte være.

4. juli er årets store kinodag, disse filmene blir som regel utgitt på høsten på kjøpefilm. Å forvente masse store filmer på formatene når det ikke har vært noen store tittler på kino 2-3 mnd før blir jo bare dumt. Det er jo ikke slik at f.eks Paramount eller Fox bare kan bestemme seg for å gi ut noen storfilm på et gitt tidspunkt når de ikke har noen storfilm i pipelinen.

Jeg forventer at det som blir utgitt på DVD kommer på HD, noe mer er optimistisk. Det har vært generellt veldig få store tittler i det siste på DVD. (siste var Die Hard 4)

Klassikere er strengt tatt uinteressant for de fleste.
    Enig. Det blir liksom litt vanskelig. Noe nytt er på vei, men som er litt fem i tid. Så 3:10 to Yuma i går, som for øvrig bare må sees dersom man liker Western-filmer. Helt glimrende film, og jeg skjønner at den ligger helt i toppen på salgsrankingen for BD. Lionsgate-filmen er for øvrig sonefri.

Ser også frem til den siste Rambo-filmen. Lionsgate hadde lagt den med som trailer, og den kommer nok til å selge stort.

"Hitman2 kommer nok også til å selge i store opplag, og det samme med "Alien vs Predator 2". "Slow Burn" med Ray Liotta gleder jeg meg også til.

Sony Pictures kommer med "88 Minutes" med Al Pacino, "Untraceable" ser også litt kul ut.

MGM kommer md "Lions for Lambs" med Cruise, Redford og Meyl Streep. Kan vel kalles en stor-film, kanskje.

Så noe synes jeg det er å glede seg til. Og kommer det noen gode titler fra HBO som for eksempel Band of Brothers, så blir jeg virkelig fornøyd

Ellers er det ikke så enormt mye store kino-filmer å vente på, sånn jeg ser det; ikke på noen format.

Når det gjelder Warner-effekten, så synes jeg at effekten ga voldsomme utslag bare nyheten om at de skal skifte side. Nå skal man huske på at de ikke har byttet side enda, og den store effekten først kommer etter juni-måned...
    Forsterker: Marantz SR7011
    Høyttalere:
    Klipsch RP280f - RP450C - RP250S - R115SW
    TV:
    Panasonic VT50 Plasma

Intermediate SVS! -man sin avatar
    Medlem siden
    Jan 2005
    Sted
    Fredrikstad
    Poster
    2,629
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0

Red face Huff, det ble mye...men må jo svare...

Sitat Opprinnelig postet av ARTY
    Å kritisere HDDVD, Transformer, Bourne og Toshiba for noe de faktisk har levert Teknisk og kreativt i 2 år, når du i samme åndedrag promoterer BD-Live & PS3 potensielle mulighet i fremtiden, så blir det hele ganske latterlig. HDDVD har levert teknologien i alle spillere fra April 2006, BD har ikke levert, punktum.
    Du vet like godt som meg at det er bare kreativ begrensning som blir gjeldende på disse interaktive løsningene den dagen det tekniske fungerer.
    Så fordi HD DVD var først, så er det det samme som å være best? Det skjønner jeg ikke. Alle vet at HD DVD har hatt et forsprang, men er det det samme som å være teknologisk overlegen? Nei, mener nå jeg.
    Først så kritiserer du HDDVD's interaktive funksjoner og fremhever BD's spennende Interaktive fremtid, og så poster du dette som bevis!
    Jeg ville jo forvente, at når BD skal demonstrere dette på en messe, at de ihvertfall hadde klart som minimum å demonstrere noe som kvalitetsmessig var parallelt til det som HDDVD selger i butikken.
    Ikke stokk om ordene. Du skryter av at HD DVDs interaktivitet er så fantastisk. Det eneste jeg registerer er at de klarte å bli først ferdig. Og med det de har levert så lang, kan jeg ikke si at jeg var spesielt imponert. Mener du at det var fantastisk nytenkning av interaktive muligheter som vises på Transformers og Ultimatum?

Så klistret jeg ved linken om BD-Live, hovedsaklig til de som lurer på hva BD-Live er og vil bli dette året. Ikke fordi klippet fra CES08 var spesielt spennende.

Og når du hele tiden fremhever at HD DVD har hatt denne muligheten fra dag en, må jeg si det er forsvinnende få titler som utnytter dette til det fulle. Og på snart 2 år vil jeg også si at utviklingen hos HD DVD, hva gjelder interaktivitet, nær sagt har stått stille. I allefall har ikke jeg som HD DVD-eier sett noe enorm fremskritt.
    Alle med et halvt øye åpent burde også forstå at mens BD har strevet med å løse det tekniske, har de også hatt muligheten til å studere de kreative visuelle løsningene som er gjort på HDDVD disker. De burde derfor som minimum klare å komme opp med noe tilsvarende som HDDVD fra dag 1.
    Det burde også være unødvendig å minne om at HDDVD's Interaktive kreative uttrykk også utvikler seg parallelt i tid.
    Jeg mistenker sterkt at du ikke har sett noen av de siste filmene på BD som tar i bruk mer imponerende menyer og bonusmateriell enn jeg har sett på HD DVD; nå også med Profile 2.0/ BD-Live.

Du bare gjentar det samme om og om igjen, som du har gjort i hele 2007. Ting har skjedd, men det har du tydeligvis ikke fått med deg. Og mens utviklingen har gått videre hos BD, ser det ut til at HD DVD står stille. Med det mener jeg at vi ser flere og flere HD DVDer kun med et DD+ spor og ikke lossless, og at bonusmateriell og interaktivitet er av sjelden vare.

Som fra filmen The Kingdom på HD DVD skriver Hidefdigest dette om:

[I]Web Enabled Content -- As I write this, the online area only has a handful of trailers and opinion polls for fans of the film. Hopefully more content will be added in the coming months.

Eller det jeg så på Ultimatum, og det interaktive spillet "Be Bourne". Det er jo så enkelt og strømlinjeformet at det knapt kan kalles interaktivitet, spør du meg.

Her fra web-enabled features på Shreck HD DVD:

The World of Shrek - Here you can pull up imaginary bios, history and facts for each of the main characters, as well as the real-life voice talent behind them. DreamWorks says the actor info provided here will be updated in the future, so this feature should stay current.
    Shrek's Trivia Track - This one's a well-executed pop-up text commentary. Story notes, character asides, production info and other fun facts are shown in an easy-to-read manner, and it's all nicely paced. A bit too kid-friendly for my taste (it's all pretty basic stuff), but a nice little bonus nonetheless.
    Donkey's Coloring Book -- This one didn't seem to be available when I tried out the disc, but it promises to be pretty much what the title says. Hopefully it will be online soon...

-WOW, så fantastisk
    Og til slutt, dette skriver Hidefdigest som konklusjon på web-features på Transformers:

I should mention that the quality of these web-enabled features isn't likely to impress. With current HD DVD players limited to a maximum 168Mb of accessible storage, there's clearly not much room for truly exciting graphics or high-quality video and audio material. So while the coolness factor of web-enabled extras is still exciting -- it's all fresh and snazzy at this point -- I can't help but wonder, down the road, how compelling any of this material is going to be once the neat-o factor wears off.

Så ikke så veldig imponerende som du får det til å høres ut, ARTY.

Dessuten står det ofte "fremtidige muligheter". Så mye av det du skryter av er ikke tilgjengelig på HD DVD enda uansett...
    Når vi er inne på dette med Interaktivitet så er det viktig å igjen minne om hvorfor det i det hele tatt brukes resurser på det. Og det går rett inn i debatten om enn oppgradering fra SD> HD er noe som folk ser verdifullt nok til at de er villig til å betale for det. Noe som er betingelsen for suksess.
    Enig.
    Det var filmselskapene, med Disney som pådriver som krevet disse «avanserte» interaktive funksjonene. Grunnen var at de ikke hadde tro på at den forbedrede bilde og lydkvaliteten var nok til å friste folk til å investere i nye spillere og disker for å få HD.
    Derfor ville de ha Interaktive funksjoner for i større grad diversere seg fra SDDVD format og bringe inn en «høyere verdi.»
    Vanskelig å ikke være enig i dette, også.
    Dette er noe å tenke på for dem som promoterer den store kvalitetsforskjellen mellom SD&HD og har så tro på at folk kommer til å løpe og kjøpe HD så fort det bare blir ett format.
    Enig. Med BD så blir alt nytt og bedre ift DVD, og ikke bare kvaliteten på lyd og bilde.
    Alt i alt er og blir BD et «Copy Cat Format» når vi skreller vekk all propaganderingen.
    Siden BD første gang presenterte BD disk i kasette så har det ikke skjedd en ting med formatet uten at HDDVD har gjort det først. Det har vært fordelen de har hatt av å sitte i DVD Forum og kikket Toshiba i kortene. Men det viser også en talentløshet fra BD utviklernes side. Sånn sett kan man nesten kalle BD for et pirat format og utviklerne av BD som «rough traders».
    Dessverre var det akkurat den situasjonen som vi har i dag som DVD Forum ble stiftet for å unngå. Men hva kan man gjøre når noen av de original stifterne ignorerer DVD Forum's formål når det gjelder mest?
    Så igjen er HD DVD best fordi de klarte det først:-? . Her kan jeg gi deg en rekke eksempler på at det å være først, ikke nødvendigvis er ensbetydende med å være best hva angår kvalitet og teknologi...men det skjønner du sikkert.

Hvor mye RAM bør en Profile 2.0-spiller ha for å nyttegjøre seg av BD-Live hva gjelder lyd, bilde og grafikk. Tipper det er mye av det som BDA undersøker nå.

Og hva spiller det for rolle at dette ikke er 100% klart akkurat nå? Når BD blir mer kjent for hvermannsen utover høsten 08, så vil mye av dette være klart. Og jeg er helt sikker på at BD-Live gir bedre opplevelser enn hva hD DVD klarer å varte opp med nå.

Hastverk er lastverk er det noe som heter

Du leser for mye Toshiba-propaganda, ARTY. Kjøp deg en BD-spiller, og noen av de nyeste filmene så ser du at Toshiba har tilslørt dine iaktagelser av BD.

Kan f.eks nevne filmene War, POTC-serien og SAW IV.

Tips: kanskje på tide at du sjekker ut noen BDer snart
    Forsterker: Marantz SR7011
    Høyttalere:
    Klipsch RP280f - RP450C - RP250S - R115SW
    TV:
    Panasonic VT50 Plasma

Active cognito sin avatar
    Medlem siden
    Jan 2007
    Poster
    390
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Toshiba superbowl reklame. vistnok kostet denne 3 mill USD.
    YouTube - Toshiba's HD DVD Super Bowl XLII 2008 Ad

Newcomer
    Medlem siden
    Jun 2007
    Poster
    14
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Ja det er merkelig at de ikke valgte HDi. Med tanke på at Java ikke akkurat er noe olja lyn. Jeg tror det er riktig at Sony ikke ville ha Microsoft med her, men så har ikke Sony historisk sett vært spesiellt flinke taktisk. De tapte VHS/Beta kampen. De måtte også trekke seg fra kampen om DVD formatet. Så de har nok vært desperate for ikke å tape igjen.
    Åpen standard. Sony har blitt flinke til å bruke disse i det siste. HD-DVD benytter propertiært HDi, mens BD pruker en egnet Java-branch. Amazond Kindle bruker propertiært bokformat, mens Sony Reader bruker PDF. Xbox bruker propertiær harddisk + utstyr og har et lukket system, mens PS3 støtter standard 2,5" harddisker, de fleste webkameraer, bluetooth-headset, mus og tastaturer, samt har muligheten for å installere et esktra operativsystem.

Java kan forøvrig være et olja lyn. Det er tross alt det mest brukte programmeringsspråket i dagens jobbmarked. Jeg har i alle fall til gode å se Blu-ray-menyer som ikke er ultra-responsive. Det er faktisk en av de største forbedringene fra DVD, for min del.

Newcomer
    Medlem siden
    Dec 2007
    Poster
    52
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0

Den "fantastiske" HD-DVD Super Bown reklamesnutten

Sitat Opprinnelig postet av geofrank
    Åpen standard. Sony har blitt flinke til å bruke disse i det siste. HD-DVD benytter propertiært HDi, mens BD pruker en egnet Java-branch. Amazond Kindle bruker propertiært bokformat, mens Sony Reader bruker PDF. Xbox bruker propertiær harddisk + utstyr og har et lukket system, mens PS3 støtter standard 2,5" harddisker, de fleste webkameraer, bluetooth-headset, mus og tastaturer, samt har muligheten for å installere et esktra operativsystem.

Java kan forøvrig være et olja lyn. Det er tross alt det mest brukte programmeringsspråket i dagens jobbmarked. Jeg har i alle fall til gode å se Blu-ray-menyer som ikke er ultra-responsive. Det er faktisk en av de største forbedringene fra DVD, for min del.
    It didn't air nationally (nor was it new), but Toshiba's much-hyped Super Bowl ad did air in several markets, and we've got the video.

Following a full week's worth of anticipation, reaction to the ad among HD DVD fans in our forums area was somewhat muted; although it had been expected to run nationally, it appears Toshiba instead made a targeted spot buy, with those in some markets seeing the ad, while others did not.

Meanwhile, HD DVD fans who were lucky enough to see it were disappointed to see that it wasn't a new ad, but rather a re-badged version of the football-themed spot that Toshiba has been running all season long. Others defended the ad, arguing that it had met its goal of raising awareness for the format in general and for the new low price points of Toshiba's players.

Kilde High-Def Digest

Ikke noe som tydet på at akkurat dette gjorde noen forskjell!

blu-ray-only

Newcomer
    Medlem siden
    Jun 2007
    Poster
    14
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Ikke noe som tydet på at akkurat dette gjorde noen forskjell!
    Det vet vi vel strengt tatt ikke før vi har sett salgstallene. Men jeg tviler på at det kommer til å utgjøre noen langvarig forskjell.

Expert Counterpointer sin avatar
    Medlem siden
    Jan 2005
    Poster
    6,311
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av cognito
    Toshiba superbowl reklame. vistnok kostet denne 3 mill USD.
    YouTube - Toshiba's HD DVD Super Bowl XLII 2008 Ad
    gjesp.........

Newcomer
    Medlem siden
    Feb 2006
    Poster
    12
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Java kan forøvrig være et olja lyn. Det er tross alt det mest brukte programmeringsspråket i dagens jobbmarked.
    Hvilket jobbmarked er det du snakker om her?!

Du kommer mye lenger med C++, PHP, SQL og Flash.

Newcomer
    Medlem siden
    Jun 2007
    Poster
    14
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Teebee
    Hvilket jobbmarked er det du snakker om her?!

Du kommer mye lenger med C++, PHP, SQL og Flash.
    C++ brukes omtrent kun til ytelseskritisk og lavnivås klientprogrammering nå til dags. Er stor fan av språket selv, men det er en stadig minskende andel av programmerere som bruker det til daglig, snakk om få prosenter.

Kommer man lengre med PHP? Det er et skriptspråk, og har elendige rammeverker sammenligent med Java EE. Det er ofte tregere, og skalerer dårligere. Enkelt og greit, men kun til små prosjekter. Er omtrent bare Java EE og .NET som brukes av de store selskapene.

SQL er et spørrespråk, ikke et programmeringsspråk. Det bruker man altså i Java, med mindre man kjører JPA/Hibernate via JPQL/HSQL.

Flash er bra, men det har et helt annet bruksområde. Oftere brukt av designere enn programmerere. Applets er et alternativ, men Flash vinner på utbredelse og multimediefunksjonalitet. Vi bruker Flash i våre Java-løsninger.

Driver forøvrig en konsulentvirksomhet selv.

Active
    Medlem siden
    Jan 2006
    Poster
    395
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Morsomt du nevner det....

Jeg har alt for mange venner innenfor Java-verden (flere er tungt inne på Norsk side) og de jeg har snakket med har knapt hørt om BD sin Java. Morsomt egentlig...

Intermediate ARTY sin avatar
    Medlem siden
    Sep 2005
    Poster
    814
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Myklagard
    Ja det er merkelig at de ikke valgte HDi. Med tanke på at Java ikke akkurat er noe olja lyn. Jeg tror det er riktig at Sony ikke ville ha Microsoft med her, men så har ikke Sony historisk sett vært spesiellt flinke taktisk. De tapte VHS/Beta kampen. De måtte også trekke seg fra kampen om DVD formatet. Så de har nok vært desperate for ikke å tape igjen.
    Faktisk så var det bare Sony og Disney som stemte for HDi av (top5 gruppen) i BDA avstemmingen.

Java er riktig nok raskt nok i seg selv, men krever mer prosessorkraft (fordyrende) og bedre utdannete programmerere innen Java for å lage Interaktive aplikasjoner enn det trengs for HDi (derfor også fordyrende (tid/lønn)).

HDi interaktivitet kan stort sett lages av hvem som helst som kan litt HTML.

Så du har rett i at Java ikke er noe olja lyn brukt i HDM sammenheng siden det fordyrer og koster mer tid å programere.

Det er liksom en grunn til at BD har blitt liggende 2 år etter HDDVD i denne interaktive utviklingen.

Andre onde tunger har kaldt BDA's valg av Java på plattformen for "overkill".

Newcomer
    Medlem siden
    Jun 2007
    Poster
    14
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av mtm
    Morsomt du nevner det....

Jeg har alt for mange venner innenfor Java-verden (flere er tungt inne på Norsk side) og de jeg har snakket med har knapt hørt om BD sin Java. Morsomt egentlig...
    Hva er det som er så morsomt med det? Man kan ikke forvente at så mange flere enn de som faktisk utvikler BD-innhold og spesielt interesserte kjenner til noe såpass nisje som BD-J.

Så du har rett i at Java ikke er noe olja lyn brukt i HDM sammenheng siden det fordyrer og koster mer tid å programere.
    Joda, det koster nok litt mer i første omgang. Men det gir langt større fleksibilitet for innholdet, samt at det er mer fremtidsrettet, siden det bygger på eksisterende standarder. Det vil for eksempel være langt enklere å tilby BD-J-innhold over Video-on-demand, enn HDi.

HDi-funksjoanlitet må lages med HDi-xml og JScript, mens BD-J lar deg bruke standard java. Når det gjelder spill og innhold med rik interaktivitet, er du mye bedre rustet med BD-J. At man kan bruke helt standard utviklingsverktøy for Java, er også en bonus.

Absolutt en interessant problemstilling. For min del syns jeg man må ta det et par steg videre, når man først skal over på et nestegenerasjons format. At det fører til inkonsistens, og spillere med lavere profiler i starten tror jeg lett veies opp av nytteverdiene i fremtiden. Forutenom det mener jeg åpne standarder bør benyttes av prinsipp. Man kan ikke se på hvor mye/lite det bidrar økonomisk det første året, man må også se på synergieffektene det man investerer i skaper på sikt.

Intermediate Arendal sin avatar
    Medlem siden
    Feb 2003
    Poster
    3,764
    Takk & like
    Nevnt
    1 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Hvorfor så opptatt av profil 2.0?

Final profile 1.1 er her i dag og fungerer.

Jeg og mange andre har store problemer med å se nytteverdien av web enabled downloads og annet fjas.

Dette er egentlig bare ett resultat av at Blu-ray føler de må dilte etter HD DVD for å kunne tilby det samme som dem.

Akkurat som HD DVD følte de måtte ha 3 lags disker for å følge etter Blu-ray.

Jeg vet at Arty og disiplene bruker dette aktivt for å fremheve hvor fantastisk HD DVD er selv om det knapt finnes noe reelt marked for det.

Jeg er helt enig i at profile 1.0 spillerene aldri skulle blitt sluppet selv om de også fungerer glimrende.
    Det er profile 1.1 som er den egentlig Blu-ray profilen og den er her nå.

Newcomer
    Medlem siden
    Jun 2007
    Poster
    34
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av SVS! -man
    Ellers tror jeg du tar feil. Det samme sa man da DVD kom; at dette ikke ville slå an før man kunne ta opp fra tv (slik som på vhs). Det viste seg å ikke stemme.
    Jeg tror det blir feil å sammenligne det som skjedde da med det som skjer nå. DVD formatet var noe helt nytt i forhold til VHS. Det tok litt tid før hele potensiale ble utnyttet. Når DVD-HDD spillerne kom var det den ultimate maskinen for folk flest. Smått revolusjonerende.

Nå er teknologien på plass. Eneste forskjellen er høyere kvalitet på bilde/lyd og interaktivitet (som betyr svært lite for menigmann). Nå skal skal man forholde seg til 2 formater og hvor det formatet som ser ut til å vinne enda ikke er ferdig utviklet slik at man kanskje må kjøpe enda en ny spiller. Jeg mener dette er helt unødvendig. Det skulle vært mulig å erstatte den gamle DVD spilleren med eller uten harddisk fra dag 1.

Newcomer
    Medlem siden
    Jun 2007
    Poster
    34
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Ok. Jeg forsto det slik at det er Java som gjør at det tar en halv fellesferie fra jeg slår på maskinen til jeg kan se film. Har fått med at PS3 er raskere og problemet også ligger i prosessorkraften.

Moderator ask4me2 sin avatar
    Medlem siden
    Aug 2004
    Poster
    4,802
    Takk & like
    Nevnt
    3 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Ok. Jeg forsto det slik at det er Java som gjør at det tar en halv fellesferie fra jeg slår på maskinen til jeg kan se film. Har fått med at PS3 er raskere og problemet også ligger i prosessorkraften.
    Det er vel ikke helt riktig å gi Java skylden for hele den tiden det tar fra man slår på spilleren til den spiller filmen. Det er vel mer fra den begynner å lese java koder fra plata, til spilleren kommer inn i menyer osv og filmen starter.
    Uten kontrast, får man ikke med seg alle detaljene.

Newcomer
    Medlem siden
    Feb 2006
    Poster
    12
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Jeg forsto det slik at det er Java som gjør at det tar en halv fellesferie fra jeg slår på maskinen til jeg kan se film.
    :lol:

Fantastic Four - Rise of The Silver Surfer forleden... bildekvaliteten gikk fra det absolutt brilliante til det mest tragiske... I tillegg er det en "authoring"-feil på plata, "Making of"-filmen gir ikke mulighet til å hoppe tilbake til menyen, noe som selvfølgelig skulle vært lagt inn.

Newcomer
    Medlem siden
    Jun 2007
    Poster
    14
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Kraftigere funksjonalitet krever som regel kraftigere maskinvare. Det er fullt lovlig å lage treige spillere. At du velger å kjøpe dem, er vel strengt tatt ingen andre enn din og produsentens feil. Det er vel også en del treige HD-DVD-spillere på markedet etter hva jeg har skjønt.

Det er også som nevnt ovenfor flere faktorer inne i oppstartstiden enn bare BD-J.

Intermediate Msport sin avatar
    Medlem siden
    Mar 2006
    Poster
    2,812
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Arendal
    Hvorfor så opptatt av profil 2.0?

Final profile 1.1 er her i dag og fungerer.

Jeg og mange andre har store problemer med å se nytteverdien av web enabled downloads og annet fjas.

Dette er egentlig bare ett resultat av at Blu-ray føler de må dilte etter HD DVD for å kunne tilby det samme som dem.

Akkurat som HD DVD følte de måtte ha 3 lags disker for å følge etter Blu-ray.

Jeg vet at Arty og disiplene bruker dette aktivt for å fremheve hvor fantastisk HD DVD er selv om det knapt finnes noe reelt marked for det.

Jeg er helt enig i at profile 1.0 spillerene aldri skulle blitt sluppet selv om de også fungerer glimrende.
    Det er profile 1.1 som er den egentlig Blu-ray profilen og den er her nå.
    Kan si meg enig til 100 %! Hvem bryr seg om ekstramarriale? Hva er så stas med pip. Med dagens tidspress (i hverfall våren for min del grunnet yrke), er det sjelden man gidder å se en film en gang til for å få med seg det dere pip styret - tror jeg mange med meg er enige i. Selv synes jeg det virker veldig oppskrytt....

Profil 1.0 spilleren min holder lenge, da den kan sende alle lydformater som bitstream og har god kvalitet på bilde ut. Jeg vil se film, ikke bestille ringetoner og dill dall.

BTW: er det fortsatt noen som ikke tror krigen er over?

Newcomer
    Medlem siden
    Oct 2003
    Poster
    237
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Har enda tilgode å se et komplekst java program kjøre raskt og dessverre så har dette blitt en industristandard. Holder på å implementere et større produkt der jeg jobber som er 100% java og tregt som få. Direkte tragisk...

Nå tror jeg ikke det er BD-java som er årsaken til BD treghet siden HD-DVD er vel så tregt. De problemer som er nå er vel oppstartsfeil som vi blir kvitt når ting får satt seg litt.. Enda en grunn til å sky BD i 2008.

Side 624 av 653 FørsteFørste ... 124 484 494 504 514 524 534 544 554 564 574 584 594 604 614 620 621 622 623 624 625 626 627 628 634 644 ... SisteSiste

Stikkord for denne tråden

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •