HD formatkrigen. - Side 623

Sponsorer:
Takk Takk:  0
Like Like:  0
Side 623 av 653 FørsteFørste ... 123 483 493 503 513 523 533 543 553 563 573 583 593 603 613 619 620 621 622 623 624 625 626 627 633 643 ... SisteSiste
Viser resultater 12,441 til 12,460 av 13053
    Newcomer format.fighter sin avatar
    Medlem siden
    Nov 2007
    Poster
    105
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)
    Sitat Opprinnelig postet av Myklagard
    Hva kommer det av at så få HD-DVD filmer gis ut med lossless lyd? I følge statistikk fra Amazon er det bare ca. 23% av utgivelsene som har lossless. Kan det være på grunn av plassmangel? Ser at King Kong bruker over 27 GB med Dolby digital+ lyd.
    Plassen spiller muligens inn, men jeg har da HD DVD utgivelser med 2 x DTS-HD Master Audio spor. (Silver Surfer)

Mange av Blu-Ray filmene har MPCM og det er det ikke plass til på HD DVD og det kan jo virke som det først nå har tatt av for DTS HD Ma. Hvorfor det er slik blir jo bare gjetting, men jeg tipper altså at hvis man hadde startet nå med begge formatene ville en større andel av HD DVD hatt DTS HD MA. (kanskje var ikke alt klar for DTS HD MA og for Blu-Ray var det altså plass å bruke MPCM mens de ventet) Nå skal vel sant sies at Dolby Digital Pluss i mange tilfeller er omtrent lossless da bitraten på Dolby TrueHD i snitt ligger rundt 1500 kbit (som er bitraten til Dolby Digital Pluss)

Newcomer
    Medlem siden
    Oct 2003
    Poster
    237
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av trondmm
    Sånn i tilfelle det fortsatt er noen som har lyst på en HD DVD-spiller:

Komplett selger nå Toshiba HD-EP10 til 1700,- pluss frakt

Denne spilleren støtter altså 1080p/24Hz, og den kan gjøres sonefri på DVD-avspilling vha. en firmwareoppdatering.
    Eller 1495,- som den koster nå.. inkl. 5 filmer... Dette er så billig at det nesten vurderes.. må uansett ha en ny DVD spiller snart så hvorfor ikke.. BD blir av div grunner utsatt til tidligst neste år uansett.

Newcomer
    Medlem siden
    Jun 2007
    Poster
    34
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av format.fighter
    Plassen spiller muligens inn, men jeg har da HD DVD utgivelser med 2 x DTS-HD Master Audio spor. (Silver Surfer)

Mange av Blu-Ray filmene har MPCM og det er det ikke plass til på HD DVD og det kan jo virke som det først nå har tatt av for DTS HD Ma. Hvorfor det er slik blir jo bare gjetting, men jeg tipper altså at hvis man hadde startet nå med begge formatene ville en større andel av HD DVD hatt DTS HD MA. (kanskje var ikke alt klar for DTS HD MA og for Blu-Ray var det altså plass å bruke MPCM mens de ventet) Nå skal vel sant sies at Dolby Digital Pluss i mange tilfeller er omtrent lossless da bitraten på Dolby TrueHD i snitt ligger rundt 1500 kbit (som er bitraten til Dolby Digital Pluss)
    Det med LPCM er jo en ting, det disskvalifiserer HD-DVD, men det er så vidt jeg kan se heller ingen HD-DVD utgivelser som har DTS-HD MA. Fox derimot har DTS-HD MA på alle sine titler og de har hatt det helt fra starten (halvparten er 24 bit). Er enig i det du sier om bitraten her men potensiale for Dolby TrueHD er jo mye større, og det låter mer oppløst og detaljert i mine subjektive ører. Har Dave Matthews live i TrueHD 96kHz 24 bit. Fantastisk lyd.

Takk for svar forøvrig.

Medlem siden
    Nov 2007
    Poster
    105
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Det med LPCM er jo en ting, det disskvalifiserer HD-DVD, men det er så vidt jeg kan se heller ingen HD-DVD utgivelser som har DTS-HD MA.
    Jeg ga deg akkurat et eksempel på HD DVD med DTS HD MA: Silver Surfer.
    Den har faktisk 2 DTS HD Ma spor. (engelsk og tysk)

Har desverre ingen titler hvor jeg har både Dolby True HD og Dolby Digital Pluss hvor jeg kan sammeligne lydformatene.

Intermediate
    Medlem siden
    Mar 2007
    Poster
    3,119
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Opsahle
    Eller 1495,- som den koster nå.. inkl. 5 filmer... Dette er så billig at det nesten vurderes.. må uansett ha en ny DVD spiller snart så hvorfor ikke.. BD blir av div grunner utsatt til tidligst neste år uansett.
    Yikes. Det er nesten så jeg kjøper den bare for å gjort det

Men, det ser ut som om dette tilbudet kun varer ut dagen (det er en del av Kompletts weekendtilbud), så man må bestemme seg fort.

Newcomer
    Medlem siden
    Jun 2007
    Poster
    34
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Jeg ga deg akkurat et eksempel på HD DVD med DTS HD MA: Silver Surfer.
    Den har faktisk 2 DTS HD Ma spor. (engelsk og tysk)
    Uff, jeg får begynne med briller Jeg sjekket bare US utgivelser. Ser det er en tysk utgave du har.

Expert Counterpointer sin avatar
    Medlem siden
    Jan 2005
    Poster
    6,311
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Yikes. Det er nesten så jeg kjøper den bare for å gjort det

Men, det ser ut som om dette tilbudet kun varer ut dagen (det er en del av Kompletts weekendtilbud), så man må bestemme seg fort.
    EP10 er veldig god på SD dvd. Bedre enn PS3 på mitt oppsett med 42pv60.

Ville forsikret meg om at de 5 filmene fulgte med siden innsendingstilbudet stoppet 31.01 :neutral:

Medlem siden
    Nov 2007
    Poster
    105
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Uff, jeg får begynne med briller Jeg sjekket bare US utgivelser. Ser det er en tysk utgave du har.
    Det er en rekke europeiske utgivelser som har DTS-HD Ma.

Morsomt er jo selvfølgelig de tyske lydsporene.

ich come Helga, ich come, snell snell. Achtung Achtung, eine Spitfire. Nein Nein, Est is an Messerschmidt
    (nei, jeg har aldri hatt tysk)

Intermediate ARTY sin avatar
    Medlem siden
    Sep 2005
    Poster
    814
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0

Det er ikke korrekt at HDDVD ikke har plass til LPCM. Det er 3 utgivelser i USA med PCM.

Grunnen til at HDDVD ikke bruker PCM, er at det ikke er nødvendig, siden det er obligatorisk med True HD i alle HDDVD spillere (og DD & DD+), og det blir da et mer rasjonelt og likeverdig alternativ til PCM siden de er bit identiske. (selv om noen påstår de hører forskjell på tross av Dolby laboratoriets mange "blindtest" forsøk som konkluderer med at det ikke er forskjell.)

Grunnen til at BD har brukt PCM på så mange utgivelser er at de ikke har hatt noe alternativ hvis de skulle ha HD lyd på filmene. Dette er fordi BD har hverken DD+ eller True HD som obligatorisk (DD+ er obligatorisk i secondery stream) i formatspesifikasjonene. Hvis de ikke forandre disse spesifikasjonene så kan man risikere at en BD spiller ikke kan dekode True HD. Dette er også grunnen til at de i noen tilfeller har både TrueHD og PCM på noen utgivelser

På HDDVD utgitt av Europeiske selskap og asiatiske (filmer som er BD eksklusive i US) er det mest brukte lydformatet DTS HD, med DD+ og DTS HD MA som 2&3.

USA utgaver; HD DVD Statistics
    HDDVD utenfor USA; Imports: HD-DVD Import Releases and Guide - AVS Forum

Medlem siden
    Sep 2005
    Poster
    814
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Her er en blogside som holder rede på HDDVD utgivelser og nyheter fra hele verden.

F.eks. hva Dutch Filmworks vil komme med;
    HD DVD Format Blog: Details of Dutch FilmWorks's Next Wave of HD DVDs

Eller hvis noen er interessert i Resident Evil: Extinction eller Robin Hood: Prince of Thieves så finnes de her.

Ser ut som om det er relativt stor og økende aktivitet utenfor USA på HDDVD, så man skal ikke se seg blind på releaselister fra USA og hva Hollywood studio'r driver med.

(Litt irriterende at "Hero" ikke kommer med engelske subt. (regulerbare sådan) på denne Nederlandske HDDVD utgaven heller. Den Tyske HDDVD utgaven ble slaktet for billedkvaliteten på Amazon.de, såvidt mitt manglende Tysk kunne oppfatte.
    Er det noen som har fått med seg noen review som er å stole på?)

Newcomer
    Medlem siden
    Jun 2007
    Poster
    34
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av ARTY
    Ser ut som om det er relativt stor og økende aktivitet utenfor USA på HDDVD, så man skal ikke se seg blind på releaselister fra USA og hva Hollywood studio'r driver med.
    Godt å se at det blir fokusert på det europeiske markedet også. Vi er tross alt en del av det. Jeg synes det er litt mye fokus på USA på denne tråden. Riktignok er det et stort marked, men det skjer ting her i Europa også. Fikk Master & commander i posten her om dagen, så da kan jeg peke nese til yankeene.

Medlem siden
    Sep 2005
    Poster
    814
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Her er en grei oversikt over BD spillere og profiler fra denne lille artikkelen.

Expert AndersT2 sin avatar
    Medlem siden
    Feb 2004
    Poster
    5,463
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Her er en grei oversikt over BD spillere og profiler fra denne lille artikkelen.

De manglet Denon og Marantz spillerene som alle kun er og blir Profil 1.1

Medlem siden
    Sep 2005
    Poster
    814
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av SVS! -man
    Nå må du slappe av og ta av deg slosshanskene snart, ARTY. Krigen er over, og jeg forsøker å se litt lengre frem, her. Det jeg sier er at det er nettopp dette som kommer til å selge HD (altså Blu-ray) som format. Bedre bilde, bedre lyd og bedre interaktivitet. Og da ift DVD. HD DVD er ikke noe stort tema lengre.
    Åh.....unskyld meg da, det var faktisk et spørsmål. Bedre bilde, bedre lyd og bedre interaktivitet i forhold til DVD er noe HDDVD har nå men BD skal få det. Du vet; «BD's fremtidige potensialet» som vi stadig hører om.

Ser ikke riktig poenget med å ha en formatdebatt hvor det formatet som har levert ett fullverdig format fra dag en blir ignoret, mens det formatet som har skrytt på seg teknisk overlegenhet ikke klarer å løse det tekniske så de kan levere tilsvarende. «Krigen er over vi har vunnet» har vi hørt fra BDA siden starten så det er blitt en klisje. Men en krig er ikke over før en side har kapitulert.

Og selv om du er en hardbarka HD DVD-tilhenger, regner jeg med at du klarer å se for deg at vi kan få et HD-format som kan bli et allemanseie. Eller mener du BD er noe dritt, og at vi da like godt kan beholde DVD nå som HD DVD er på vei å forsvinne?
    Ahh...nei! Å kalle BD noe dritt er vel å ta for hardt i.
    Så lenge HDDVD enda ikke er død og BD enda ikke er en suksess, hverken Teknisk eller kommersielt, så er det det vi bør forholde oss til, samme hva profeter og forståsegpåere predikerer.

Men siden dette dreier seg om interaktivitet, og vi dropper argumentet om det er viktig eller ikke; Så må man spørre seg om hvorfor BD har så store problemer med å få hele BD-Java strukturen sin til å fungere (profil 1.1&2.0), så de blir liggende mer enn 2 år etter HDDVD, og da snakker vi bare om den tekniske plattformen?
    Teknologi er ikke bare noe som skal se flott ut i teorien. Teorien skal faktisk være av en slik art at den kan skapes, produseres og demonstreres i praksis. Man lurer jo på om BD har gjort noen fatale valg underveis når de viser seg å ha slike problemer.
    De kunne valgt HDi som Disney hadde vært med å utviklet. Disney og Sony stemte for det i BDA. Da hadde de hatt muligheten funksjonsmessig til å ligge parallelt med HDDVD i dag.
    Var valget Java politisk motivert? Var MS og Disney så dårlige til å selge HDi? Eller var Sun så mye bedre til å selge Java? Jeg gjetter på det første.
    Men det viser seg at det ikke alltid er smart å velge teknologi på politisk grunnlag fremfor teknisk. Det har kostet BD formatet mye penger og anseelse for dette valget alene.
    Mange teknologiske løsninger har feilet i å gjøre suksess fordi de ble liggende for langt etter konkurrenten i å produsere fungerende løsninger.

Man kan da ikke være så blind BD tilhenger at man ikke ser at BD viser en ganske kritisk og skuffende evne til å løse dette fra et teknisk synspunkt og innen en akseptabel tidsramme. Selv om det kanskje ikke har så stor betydning salgsmessig enda, siden BD fremdeles er et veldig lite format i Disk Media sammenheng.

Noe jeg også er spent på å se er; Når BD klarer å få BD-Java funksjonene til å fungere knirkefritt, og de bruker mer avanserte kreative former av det på disker(spesielt hovedmenyer og 1.1).
    Hvor lenge vil de være villige til å støtte Profil 1.0 spillere før de finner at den manglende prosessorkraften i disse spillerne blir en hemsko både teknisk og kreativt, og 1.0 spillere ikke lenger spiller nyere filmer med avansert BD-J ?

Medlem siden
    Sep 2005
    Poster
    814
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av SVS! -man
    Det er jo bare bull, ARTY. Det jeg har sett av dette på HD DVD var på Transformers, og det var ikke spesielt imponerende og nyskapende. Og ikke gikk det spesielt kjapt på Toshibaen heller. Mye mer spennende å se hva BD-Live og PS3 klarer å levere. Ei heller var det veldig imponerende det jeg så av interaktivt bonusmaateriell på Bourne Ultimatum. Men dersom DETTE var det mest avanserte formen for interaktiv opplevelse Toshiba kan komme opp med, så er jeg glad BDA tar tiden til hjelp; og kommer med noen som virkelig kan imponere. For HD DVD, som straks for BD, er dette helt i startfasen. Ingen vet hvor langt de kan ta opplevelsen av BD-Live i fremtiden.
    Å kritisere HDDVD, Transformer, Bourne og Toshiba for noe de faktisk har levert Teknisk og kreativt i 2 år, når du i samme åndedrag promoterer BD-Live & PS3 potensielle mulighet i fremtiden, så blir det hele ganske latterlig. HDDVD har levert teknologien i alle spillere fra April 2006, BD har ikke levert, punktum.
    Du vet like godt som meg at det er bare kreativ begrensning som blir gjeldende på disse interaktive løsningene den dagen det tekniske fungerer.

Vi så litt av det på CES08 YouTube - CES 2008 - Sony BD Live ...selv om også dette er ganske vanlige saker. Men det ser ut til å drøye frem til sommeren. Derimot kommer vel Lionsgate med noen BD-Live titler fremover. Tror SAW IV har BD-Live, faktisk.
    Først så kritiserer du HDDVD's interaktive funksjoner og fremhever BD's spennende Interaktive fremtid, og så poster du dette som bevis!
    Jeg ville jo forvente, at når BD skal demonstrere dette på en messe, at de ihvertfall hadde klart som minimum å demonstrere noe som kvalitetsmessig var parallelt til det som HDDVD selger i butikken.

Alle med et halvt øye åpent burde også forstå at mens BD har strevet med å løse det tekniske, har de også hatt muligheten til å studere de kreative visuelle løsningene som er gjort på HDDVD disker. De burde derfor som minimum klare å komme opp med noe tilsvarende som HDDVD fra dag 1.
    Det burde også være unødvendig å minne om at HDDVD's Interaktive kreative uttrykk også utvikler seg parallelt i tid.

Når vi er inne på dette med Interaktivitet så er det viktig å igjen minne om hvorfor det i det hele tatt brukes resurser på det. Og det går rett inn i debatten om enn oppgradering fra SD> HD er noe som folk ser verdifullt nok til at de er villig til å betale for det. Noe som er betingelsen for suksess.

Det var filmselskapene, med Disney som pådriver som krevet disse «avanserte» interaktive funksjonene. Grunnen var at de ikke hadde tro på at den forbedrede bilde og lydkvaliteten var nok til å friste folk til å investere i nye spillere og disker for å få HD.
    Derfor ville de ha Interaktive funksjoner for i større grad diversere seg fra SDDVD format og bringe inn en «høyere verdi.»

Dette er noe å tenke på for dem som promoterer den store kvalitetsforskjellen mellom SD&HD og har så tro på at folk kommer til å løpe og kjøpe HD så fort det bare blir ett format.
    Filmselskapene hadde ikke like stor tro på kvalitetsforskjellen som dere.

Alt i alt er og blir BD et «Copy Cat Format» når vi skreller vekk all propaganderingen.
    Siden BD første gang presenterte BD disk i kasette så har det ikke skjedd en ting med formatet uten at HDDVD har gjort det først. Det har vært fordelen de har hatt av å sitte i DVD Forum og kikket Toshiba i kortene. Men det viser også en talentløshet fra BD utviklernes side. Sånn sett kan man nesten kalle BD for et pirat format og utviklerne av BD som «rough traders».
    Dessverre var det akkurat den situasjonen som vi har i dag som DVD Forum ble stiftet for å unngå. Men hva kan man gjøre når noen av de original stifterne ignorerer DVD Forum's formål når det gjelder mest?

Intermediate
    Medlem siden
    Mar 2007
    Poster
    3,119
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0

Super Bowl

Nå er det like før Super Bowl sendingen begynner. TV Squad har lovet å legge ut alle reklamene fra sendingen fortløpende på denne siden

Så da skal det bli spennende å se om Toshibas reklame er noe å la seg begistre over, eller om de bare ønsker å fortelle hvor billige spillerene deres har blitt.

Intermediate Herminator sin avatar
    Medlem siden
    Feb 2007
    Poster
    2,000
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Jøss, da har jeg bestilt meg EP10 fra komplett med 5-filmer til 1495,- må si dette er ett meget godt kjøp, da jeg får med 5 hd filmer på kjøpet og at det i tilleg er en god dvd spiller. Om hd-dvd går helt neden om og hjem igjen så kan jeg ikke si at jeg har tapt så mye heller. Ga jo over 2000kr for en dvd spiller for nestn ett år siden, og gi 1500 nå med 5 filmer i hd og en kanskje enda bedre dvd ser jeg på som ett kupp!

Jeg tror fortsatt det er mørkt for hd-dvd, men bryr meg ikke stort om det. Dette kjøpet gjør jeg kun for morro og ikke som noen investering. Vet jo selv at jeg må ha blu-ray før eller siden også... men det får vente enn så lenge...

Newcomer
    Medlem siden
    Jun 2007
    Poster
    34
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    De kunne valgt HDi som Disney hadde vært med å utviklet. Disney og Sony stemte for det i BDA. Da hadde de hatt muligheten funksjonsmessig til å ligge parallelt med HDDVD i dag.
    Var valget Java politisk motivert? Var MS og Disney så dårlige til å selge HDi? Eller var Sun så mye bedre til å selge Java? Jeg gjetter på det første.
    Ja det er merkelig at de ikke valgte HDi. Med tanke på at Java ikke akkurat er noe olja lyn. Jeg tror det er riktig at Sony ikke ville ha Microsoft med her, men så har ikke Sony historisk sett vært spesiellt flinke taktisk. De tapte VHS/Beta kampen. De måtte også trekke seg fra kampen om DVD formatet. Så de har nok vært desperate for ikke å tape igjen.

Intermediate
    Medlem siden
    Sep 2003
    Poster
    860
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0

Smile

Nå er det like før Super Bowl sendingen begynner. TV Squad har lovet å legge ut alle reklamene fra sendingen fortløpende på denne siden

Så da skal det bli spennende å se om Toshibas reklame er noe å la seg begistre over, eller om de bare ønsker å fortelle hvor billige spillerene deres har blitt.
    Jeg sitter og ser Super Bowl på Sky Sport HD 1.Det er superbilde og lyd.
    Det blir en lang natt.
    Stølen

Newcomer
    Medlem siden
    Jul 2007
    Poster
    54
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Komplett har Toshiba HD-EP 35 på Ukens tilbud denne uken. 2.495,- med 5 HD-DVD-filmer:

Komplett.no - Toshiba HD-EP35 HD DVD 720p/1080p, HDMI 1.3, HQV, inkl. 5 filmer

Side 623 av 653 FørsteFørste ... 123 483 493 503 513 523 533 543 553 563 573 583 593 603 613 619 620 621 622 623 624 625 626 627 633 643 ... SisteSiste

Stikkord for denne tråden

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •