HD formatkrigen. - Side 622

Sponsorer:
Takk Takk:  0
Like Like:  0
Side 622 av 653 FørsteFørste ... 122 482 492 502 512 522 532 542 552 562 572 582 592 602 612 618 619 620 621 622 623 624 625 626 632 642 652 ... SisteSiste
Viser resultater 12,421 til 12,440 av 13053
    Intermediate ARTY sin avatar
    Medlem siden
    Sep 2005
    Poster
    814
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)
    Sitat Opprinnelig postet av AndersT2
    Hvis de små selskapene bestiller en BD kopi av en film, så betaler de jo kun en gang, selv om de som lager BD kopien driter seg ut. Det kalles reklamasjon, selv bedrifer har litt slikt, selv om det er mindre enn forbruker.
    Det er litt mer omfattende enn som så, hvis man står som ansvarlig produsent og utgiver.
    Skulle ønske jeg hadde hele posten fra R&B Film som forklarte prosedyren. Hvis jeg finner den igjen en dag så skal jeg poste den.

Newcomer
    Medlem siden
    Jun 2007
    Poster
    34
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av SVS! -man
    I dag får det enda mindre betydning, da de som ønsker å ta opp programmer, kan gjøre det med en HDD-parabol/ bakkenett-tuner.
    Ja det vet jeg alt om. Har TV i to rom da må jeg ha DVD spiller, PVR boks for digital-tv og HDTV tuner begge steder. Jeg og mange med meg begynner å bli lei av alle "boksene". Målet må jo være så få apparater som mulig. Dessuten er det svakheter med PVR da man ikke kan ta backup av opptakene.

Newcomer
    Medlem siden
    Jun 2007
    Poster
    34
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av geofrank
    For folk flest har jo SACD'er og DVD-Audio-plater liggende?
    Sorry, trodde folk på forumet her var kvalitetsbevisste entusiaster.

Medlem siden
    Sep 2005
    Poster
    814
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Det er akkurt DET som du poster her, ARTY, som vil være med på å selge BD (ser at det var en T2 HD DVD), sammen med langt bedre bilde og langt bedre lyd.
    Eh!... mener du at en BD utgave av T2 i fremtiden ville ha langt bedre lyd og bilde enn denne nye T2 HDDVD utgaven tatt fra en ny master?

Da måtte de klare å skaffe en enda bedre filmkopi og bedre skanner.
    Men før vi konkluderer er det kanskje lurest å vente til å se kvaliteten på denne utgaven + at det er visse begrensninger på hvor bra T2 kan bli i HD i forhold til anvent filmtype og lyssetting.

Vi er i startfasen av formatet. Tenk hva BD-Live er om ett par år, vi har BD-opptakere som kan ta opp våre HDTV-program (for oss som har det) og andre ting om vi ikke engang har tenkt på enda.

For øvrig morsomt klipp fra YouTube
    Som du sier; tenk hva BD Live er om et par år - det er det som HDDVD har levert en god stund allerede!:-D

BD og HDDVD opptakere/spillere m/HDtunere har vært på markedet i Japan lenge allerede men de er ganske dyre enda.

Er helt enig at HD format spillere uansett format burde hatt hard disk for å tekkes folk flest, siden det vistnok er den eneste grunnen til at folk er villig til å betale mer for en spiller, her i Norge ihvertfall.

Den skulle også hatt brenner så man kunne brenne og lagre ting man tar opp på TV.
    Selv om dette er vanlig og akseptert i Japan(det var jo det BD egentlig først ble designet og lansert for), så tror jeg på nåværende tidspunkt CE selskapene ville fått problemer med å få med studioene på denne muligheten.
    De ville vel ikke være så hippende på at folk kunne brenne sine favorit serier eller filmer i HD på disk, i stedet for å kjøpe dem.

Newcomer
    Medlem siden
    Jun 2007
    Poster
    14
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Myklagard
    Sorry, trodde folk på forumet her var kvalitetsbevisste entusiaster.
    Hva slags relevans har det for hva folk flest ønsker?

Newcomer alfalfa sin avatar
    Medlem siden
    Sep 2004
    Poster
    237
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0

Bruk

Sitat Opprinnelig postet av Myklagard
    Praktisk bruk er en sannhet med visse modifikasjoner. Husk at VHS hadde innspillingsmuligheter. Det tok noen år før DVD-R/RW ble tilgjengelig og at folk for alvor kunne "kassere" VHS spilleren. Samme problemet har vi nå da mange har kjøpt DVD spillere med hard-disk. Da kan man ikke bare erstatte denne med en high-def uten opptaksmuligheter, det hjelper lite at denne er bakover kompatibel. Er forøvrig helt enig i at kvalitetsforskjellen og brukervennligheten på DVD kontra VHS var mye større enn fra DVD til HD.
    Kjøper vel ikke filmer for og kopiere over? Syns selv lyd og bekvemlighet er den største fordelen mellom VHS og DVD.
    Meridian 861.v8. Meridian 621. Aerial Lr 5. Cc 5. Meridian Md 600. Chord spm 12000. Chord Mezzo 140. Pioneer bdp 91. Jl Gotham. Paradigm Sub2.Theta compli blue 3D. Teac P 70. Oppo 83. Meridian M33 x 4. PS3. X-Box. JVC 750. Pioneer 508. PS Audio P10.

Newcomer format.fighter sin avatar
    Medlem siden
    Nov 2007
    Poster
    105
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av ARTY
    Eh!... mener du at en BD utgave av T2 i fremtiden ville ha langt bedre lyd og bilde enn denne nye T2 HDDVD utgaven tatt fra en ny master?
    Jeg tror SVS-man tenkte at bedre bilde og lyd i forhold til DVD + interaktivitet. (iallfall slik jeg oppfatter innlegget)

Intermediate SVS! -man sin avatar
    Medlem siden
    Jan 2005
    Sted
    Fredrikstad
    Poster
    2,629
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Nå må du slappe av og ta av deg slosshanskene snart, ARTY. Krigen er over, og jeg forsøker å se litt lengre frem, her. Det jeg sier er at det er nettopp dette som kommer til å selge HD (altså Blu-ray) som format. Bedre bilde, bedre lyd og bedre interaktivitet. Og da ift DVD. HD DVD er ikke noe stort tema lengre.

Og selv om du er en hardbarka HD DVD-tilhenger, regner jeg med at du klarer å se for deg at vi kan få et HD-format som kan bli et allemanseie. Eller mener du BD er noe dritt, og at vi da like godt kan beholde DVD nå som HD DVD er på vei å forsvinne?
    Da måtte de klare å skaffe en enda bedre filmkopi og bedre skanner.
    Men før vi konkluderer er det kanskje lurest å vente til å se kvaliteten på denne utgaven + at det er visse begrensninger på hvor bra T2 kan bli i HD i forhold til anvent filmtype og lyssetting.
    Igjen så var det ikke det jeg mente.

Som du sier; tenk hva BD Live er om et par år - det er det som HDDVD har levert en god stund allerede!:-D
    Det er jo bare bull, ARTY. Det jeg har sett av dette på HD DVD var på Transformers, og det var ikke spesielt imponerende og nyskapende. Og ikke gikk det spesielt kjapt på Toshibaen heller. Mye mer spennende å se hva BD-Live og PS3 klarer å levere. Ei heller var det veldig imponerende det jeg så av interaktivt bonusmaateriell på Bourne Ultimatum. Men dersom DETTE var det mest avanserte formen for interaktiv opplevelse Toshiba kan komme opp med, så er jeg glad BDA tar tiden til hjelp; og kommer med noen som virkelig kan imponere. For HD DVD, som straks for BD, er dette helt i startfasen. Ingen vet hvor langt de kan ta opplevelsen av BD-Live i fremtiden.

Vi så litt av det på CES08 YouTube - CES 2008 - Sony BD Live ...selv om også dette er ganske vanlige saker. Men det ser ut til å drøye frem til sommeren. Derimot kommer vel Lionsgate med noen BD-Live titler fremover. Tror SAW IV har BD-Live, faktisk.
    BD og HDDVD opptakere/spillere m/HDtunere har vært på markedet i Japan lenge allerede men de er ganske dyre enda.
    He-he. HD DVD-opptakeren fra Toshiba står vel stort sett i butikkhyllene og samler støv i Japan. Mens BD-opptakerne fra Panasonic, Sharp, Samsung, Sony og Pioneer står for godt over 90% av HD-opptagersalget

Men det det stemmer, det, at de har vært der en stund, men prisene begynner å å ned. Men fortsatt veldig dyre.
    Er helt enig at HD format spillere uansett format burde hatt hard disk for å tekkes folk flest, siden det vistnok er den eneste grunnen til at folk er villig til å betale mer for en spiller, her i Norge ihvertfall.
    Det er jo helt sikkert noe som kommer. Mn med HDD-tunere er nok behovet i dag litt mindre enn da DVD ankom.
    Selv om dette er vanlig og akseptert i Japan(det var jo det BD egentlig først ble designet og lansert for), så tror jeg på nåværende tidspunkt CE selskapene ville fått problemer med å få med studioene på denne muligheten.
    De ville vel ikke være så hippende på at folk kunne brenne sine favorit serier eller filmer i HD på disk, i stedet for å kjøpe dem.
    Vel, jeg tror ikke det er noe værre enn med dagens TV-kvalitet og HDD-opptakere. Uansett vil de fleste HDTV-sendingene være i 720p og ikke Full HD, så en viss kvalitetsforskjell vil det uansett være fra å eie en BD. HD er noe som er kommet for å bli, tror nå jeg.
    Forsterker: Marantz SR7011
    Høyttalere:
    Klipsch RP280f - RP450C - RP250S - R115SW
    TV:
    Panasonic VT50 Plasma

Newcomer
    Medlem siden
    Jan 2004
    Poster
    267
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av trondmm
    Jeg regnet med at HD DVD-salget nå er omtrent så lavt som det kan bli
    Uhm, jeg tenker det tar en stund før HD-DVD salget dabber av. Akkurat nå sitter vel HD-DVD fighterne verden over og bestiller så mye filmer de kan for å vise verden at HD-DVD ikke er død - og for å ha nok filmer å spille på Toshibaene sine om det faktisk skulle bli "verdens undergang" for dem. Kjekt å ha i atom tilfluktsrommene vettu...

De kinesiske HD DVD-spillerne kommer til å ta kinesiske action og Kung Fu filmer, mens resten av verden kjører BD. Vel, jeg er ikke så sikker på om Kina vil dette.
    Dette er vel 3. eller 4. gang Kina forsøker å lansere eget diskbasert film medium. Det de har forsøkt så langt har floppet totalt. Sjansen for at denne skulle lykkes var litt større --- men om ikke BD kommer på arenaen i Kina snart vil denne muligheten vokse. Dessverre tror jeg ikke dette vil ha noen som helst innvirkning på resten av verden.

Det som er bærende for Kina er å slippe å måtte betale lisensavgifter til det store utland... derfor ville de ha eget DVD format, og derfor krevde de egne kodeker i CH-HD-DVD formatet... PROBLEMET er vel eksporten - benytter de lokalt proprietære kodeker vil de helt lukke seg inne... det tror jeg egentlig ikke kommer til å skje (og gjør det det er det veldig synd )

Expert AndersT2 sin avatar
    Medlem siden
    Feb 2004
    Poster
    5,463
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av gojensen
    Uhm, jeg tenker det tar en stund før HD-DVD salget dabber av. Akkurat nå sitter vel HD-DVD fighterne verden over og bestiller så mye filmer de kan for å vise verden at HD-DVD ikke er død - og for å ha nok filmer å spille på Toshibaene sine om det faktisk skulle bli "verdens undergang" for dem. Kjekt å ha i atom tilfluktsrommene vettu...
    Hvis da BD salget sank mer enn HD DVD gjorde, så vil det vel si at de som kjøpte BD filmer til kreditorene kom ( ), har tatt latt være å kjøpe like mye pga de vant?

Intermediate SVS! -man sin avatar
    Medlem siden
    Jan 2005
    Sted
    Fredrikstad
    Poster
    2,629
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Nå skal enkelte ha det til at HD DVD gjør det bra igjen, bare fordi de ikke ble gruset like brutalt som for 3 uker siden Det er ikke lenge til vi ser tall på 90% for BD, også i USA.

Blu-ray har for 3. uke på rad samtlige plasser på Topp 10, og vi snakker fortsatt godt over 80% Blu-ray.

At spillersalget har et lite oppsving er ikke noe annet enn siste krampetrekninger. Die-hard HD DVD-fans hamstrer back-up-spillere før Toshiba annonserer at produksjonen legges død...
    Forsterker: Marantz SR7011
    Høyttalere:
    Klipsch RP280f - RP450C - RP250S - R115SW
    TV:
    Panasonic VT50 Plasma

Medlem siden
    Sep 2005
    Poster
    814
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Det sier vel mere om markedet for HDM, at da HDDVD salget sank etter meldingen fra Warner så steg ikke BD salget tilsvarende proposjonalt.

Da HDDVD salget tok seg opp igjen så steg heller ikke BD salget tilsvarende.

Intermediate
    Medlem siden
    Mar 2007
    Poster
    3,119
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Nå skal enkelte ha det til at HD DVD gjør det bra igjen, bare fordi de ikke ble gruset like brutalt som for 3 uker siden
    [citation needed]

Hvem da, tenker du på?

Det er ikke lenge til vi ser tall på 90% for BD, også i USA.
    Sånn i utgangspunktet, så er vel neste uke BDs beste sjanse til å få 90%. Da gis Jesse James-filmen og The Brave One ut på BD. Men, HD DVD har også en nyhet denne uken, nemlig Elizabeth The Golden Age.

Og før du protesterer, så er jeg enig med deg. Elizabeth kommer ikke til å bli noen storselger. Det er helt åpenbart. Men, 10000 eksemplarer burde den klare å selge. Sammenlignet med forrige uke, vil det bety en økning på omtrent 25% for HD DVD. Hvis Blu-ray skal ha 90% av markedet den uken, så må BD-salget øke med 330 000 eksemplarer fra forrige uke - altså en økning på 270%.

Uten en BOGO, tviler jeg sterkt på at BD vil klare å selge så mye neste uke.

I resten av 1. kvartal, så kommer det en håndfull gode BD-titler, men fra midten av februar begynner det å komme en del HD DVDer også, og selv om det er tvilsomt om de vil være i stand til å markere seg på salgslistene like godt som de gjorde før jul, så ser jeg det som helt usannsynlig at det ikke skal være nok til å holde på minst 10% av markedet (forutsatt at det ikke kommer flere HD DVD-negative nyheter i løpet av perioden, altså).

Nå prøver jeg ikke å påstå at 89/11 vil være positivt for HD DVD. Tvert i mot, det vil være katastrofalt dårlig, i hvert fall hvis en slik ratio holder seg over lengre tid. Det eneste jeg sier er at du må nok finne deg i å vente en stund på 90-tallet ditt.

Intermediate Arendal sin avatar
    Medlem siden
    Feb 2003
    Poster
    3,764
    Takk & like
    Nevnt
    1 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av trondmm
    Blir du sur hvis jeg sier at HD DVD gjorde det mye bedre enn jeg trodde denne uken?

Eller, egentlig er det vel Blu-ray som har gjort det dårligere enn jeg forventet. Jeg regnet med at HD DVD-salget nå er omtrent så lavt som det kan bli, og at det burde være omtrent på samme nivå denne uken som forrige. Jeg forventet en økning på ca. 30% i Blu-ray-salget, ettersom jeg trodde denne ukes nyheter ville selge bedre enn forrige ukes nyheter. Men, det viser seg at HD DVD har hatt en nedgang i salget på 4,7% og Blu-ray har hatt en nedgang på 11,1%. Mao. omtrent som forventet for HD DVD, og mye dårlige enn (det jeg) forventet for Blu-ray.

I forhold til uke 1, har nå HD DVD-salget sunket med 76% og Blu-ray-salget har sunket med 41%

Det slo meg forresten at siden vi vet nøyaktig (vel, avrunda til nærmeste hundre tusen) hvor mange eksemplarer det var solgt av hvert format ved utgangen av 2007, så burde det være mulig å regne ut faktiske salgstall for hver uke også. Skal ta en titt på det etter jeg har fått en pizza innabords
    At det er Saw 4 som selger mest på Blu-ray sier vel det meste?

Jeg mener at når tallene er så elendige som nå så ville selv en middelmådig film på HD DVD kunne gjøre vei i vellinga.

Da ville Blu-ray måtte svare med en topptittel og det hadde vært bra for oss alle.

Newcomer format.fighter sin avatar
    Medlem siden
    Nov 2007
    Poster
    105
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Til dere som klager på få utgivelser på uansett format for tiden.

Hvilken film er det dere tenker på skulle vært utgitt? Er det slik at det har vært noen storfilmer på kino nå som ikke blir utgitt?

Eller er det slik at dere generelt er misfornøyd med at det ikke er noen storfilmer på vei? (slik jeg er) Men det er da ikke formatene sin skyld at noen ikke har lagd Die Hard 5 eller hva det måtte være.

4. juli er årets store kinodag, disse filmene blir som regel utgitt på høsten på kjøpefilm. Å forvente masse store filmer på formatene når det ikke har vært noen store tittler på kino 2-3 mnd før blir jo bare dumt. Det er jo ikke slik at f.eks Paramount eller Fox bare kan bestemme seg for å gi ut noen storfilm på et gitt tidspunkt når de ikke har noen storfilm i pipelinen.

Jeg forventer at det som blir utgitt på DVD kommer på HD, noe mer er optimistisk. Det har vært generellt veldig få store tittler i det siste på DVD. (siste var Die Hard 4)

Klassikere er strengt tatt uinteressant for de fleste.

Newcomer
    Medlem siden
    Jun 2007
    Poster
    34
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Arendal
    At det er Saw 4 som selger mest på Blu-ray sier vel det meste?

Jeg mener at når tallene er så elendige som nå så ville selv en middelmådig film på HD DVD kunne gjøre vei i vellinga.
    Helt enig. BD har nå skaffet seg et forsprang, men jeg synes ikke de utnytter det særlig bra. HDDVD har nå muligheten til å vise at de mener alvor. De er merkelig passive, men det kan jo være de har andre planer. (Overgang til BD f.eks.).

Intermediate Arendal sin avatar
    Medlem siden
    Feb 2003
    Poster
    3,764
    Takk & like
    Nevnt
    1 post(er)
    AVtorget feedback
    0

Selv om Kina er et stort og voksende marked, så må det legges vekt på «Voksende». Det kan ta tid før CH-HDDVD selger noe av betydning. De to forsøkene Kineserne har gjort med sitt eget «HD» format EVD, har ikke hatt noen særlig suksess.

CH-HDDVD skal lanseres i Kina til våren/sommeren i forbindelse med opptakten til sommer OL.
    Mange bra poenger i det orginale innlegget

Jeg tror nok ikke det kinesiske markedet betyr noe særlig for Hollywood all den tid de kan selge filmene sine til hvilket som helst format.

Saken er den at om Kina blir 100% HD DVD eller CH HD DVD om du vil så vil ikke dette få betydning for resten av verden.

Hva så om Kinserene begynner å produsere nesten gratis spillere?
    HD DVD spillerene er likevel nesten gratis som det er, men uten filmer er ikke disse spillerene særlig intressante likevel.

Expert Counterpointer sin avatar
    Medlem siden
    Jan 2005
    Poster
    6,311
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Blir veldig mye gjentagelser av de samme argumentene i denne tråden.

Fordelingen mellom de to formatene er jo strengt tatt ikke viktig for oss forbrukere. Det er vel industrien selv som må vurdere disse for å se hva de skal satse på.

For oss forbrukere så er det jo om de filmene en vil se på HD er tilgjengelig som betyr noe. Dermed har det bare vært egentlig to nyheter på lenge. Den ene var når Paramount/Dreamworks skiftet til HD DVD og den andre var når Warner ble blu-ray eksklusiv.
    Neste nyhet nå er når noen igjen skifter side. Så lenge en vesentlig prosent av markedet (over 5-10%) er eksklusivt HD DVD, så er påstanden om at blu-ray har vunnet bare tomt prat siden en da ikke kan få disse filmene i blu-ray.

Dette er jo enkelt, egentlig.

Newcomer
    Medlem siden
    Jun 2007
    Poster
    34
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av format.fighter
    Klassikere er strengt tatt uinteressant for de fleste.
    Det er vel å ta i. Bladerunner ligger som nr 3 på Amazon top 10 liste.

Newcomer
    Medlem siden
    Jun 2007
    Poster
    34
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Hva kommer det av at så få HD-DVD filmer gis ut med lossless lyd? I følge statistikk fra Amazon er det bare ca. 23% av utgivelsene som har lossless. Kan det være på grunn av plassmangel? Ser at King Kong bruker over 27 GB med Dolby digital+ lyd.

Side 622 av 653 FørsteFørste ... 122 482 492 502 512 522 532 542 552 562 572 582 592 602 612 618 619 620 621 622 623 624 625 626 632 642 652 ... SisteSiste

Stikkord for denne tråden

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •