HD formatkrigen. - Side 621

Sponsorer:
Takk Takk:  0
Like Like:  0
Side 621 av 653 FørsteFørste ... 121 481 491 501 511 521 531 541 551 561 571 581 591 601 611 617 618 619 620 621 622 623 624 625 631 641 651 ... SisteSiste
Viser resultater 12,401 til 12,420 av 13053
    Intermediate ARTY sin avatar
    Medlem siden
    Sep 2005
    Poster
    814
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)
    Sitat Opprinnelig postet av AndersT2
    Det var vel kun 2500 dollar for det, og ikke 10 tusen mener jeg å huske.
    Sant nok, men det er for 1 basis lisens.
    Hvis den første "test disk" viser seg å ha feil så må du betale en ekstra avgift for den neste osv. Tallene har jeg fra Richard J. Casey, R&B Films, postet på AVS i fjor, hvor han forklarte AACS prosedyren og kostnader for en av sine utgivelser på begge formater og hva summen ble til slutt. Og R&B Films er en typisk Indepent Producer, så kostnade for denne ene utgivelsen gav en typisk oversikt hva det kostet i AACS lisense i forkant, før filmen kunne masseproduseres på disk.

Det hører med til historien at han droppet AACS på HDDVD utgaven av filmen og dermed sparte ca. kr.60000.- (noe som er mye penger for en Indepent producer og vel spiser opp mesteparten av en fortjeneste hvis den ikke selger veldig mye), men han måtte selvfølgelig ha AACS på BD utgaven.

Newcomer format.fighter sin avatar
    Medlem siden
    Nov 2007
    Poster
    105
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av AndersT2
    "Chuck and Larry" har jeg på HD DVD combo fra statene, vært uten en lang stund der. DVD Pacific - Buy New DVD Movies, HD DVD and Blu-Ray discs
    Var litt snar i søket ser jeg. Jaja. Den er handlet inn på DVD til 159,-

Når man begynner å ha samligner med noen hundre filmer blir det ofte at det blir en del mindre tittler. Syns jo det er alt for få stortittler i løpet av et år. For øyeblikket er det bare Rambo 4 jeg venter på på formatene. Ellers vet jeg ikke om en eneste storfilm (som jeg har fått med meg)(nå snakker jeg Die Hard 4 og Transformers kaliber)

Intermediate SVS! -man sin avatar
    Medlem siden
    Jan 2005
    Sted
    Fredrikstad
    Poster
    2,629
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av format.fighter
    Er litt usikker på hvor du har tallene som sier at HD selger mer enn DVD på tilsvarende tidspunkt. Her i Norge er iallfall andelen langt lavere for for HD formatene. DVD ble vel lansert i 98 i Norge (97 i USA) og Blu-Ray ble lansert 2006 her i Norge. DVS at 2007 var år 2 og 99 var år 2 i for DVD. Da var andelen 10% for DVD. HD formatene klarte jo ikke 1% i sitt andre år engang.
    I sitt tredje år tipper jeg HD vil klare maks 5% i Norge (da hadde DVD nesten 30%). (nå kan jeg alltids være enig i at man kanskje burde si at 2008 er år 2, men da bør de minst klare 10% for å holde følge, men det vil de aldri klare)

http://www.medienorge.uib.no/?cat=st...is&queryID=118
    Kom ikke Samsung BD1000 høsten 2006, da? Og PS3 kom 23. mars 2007.

Så tar vi med totalt antall solgte PS3 (siden vi aldri vet hvor mange som spiller en film eller to), BD-standalone, HD DVD standalone og HD DVD ad-on, så.....

Dette ser slett ikke ille ut for hidef Is i magen, sier jeg...
    DEG: The Digital Entertainment Group - DVD-Audio
    Forsterker: Marantz SR7011
    Høyttalere:
    Klipsch RP280f - RP450C - RP250S - R115SW
    TV:
    Panasonic VT50 Plasma

Newcomer
    Medlem siden
    Jun 2007
    Poster
    14
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Er jo en fin oversikt på hva som kommer på release.no. Ellers er det jo litt etter hvor man går. Bislett video gruser alt jeg har sett av HD-filmer i Platekompaniet-butikkene. De har i alle fall 50-60 titler til salgs der, og pleier å få inn de nye veldig kjapt. Hovedsakelig Blu-ray, men også en håndfull HD-DVD-titler.

Intermediate
    Medlem siden
    Oct 2005
    Poster
    595
    Takk & like
    Nevnt
    1 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av geofrank
    Er jo en fin oversikt på hva som kommer på release.no. Ellers er det jo litt etter hvor man går. Bislett video gruser alt jeg har sett av HD-filmer i Platekompaniet-butikkene. De har i alle fall 50-60 titler til salgs der, og pleier å få inn de nye veldig kjapt. Hovedsakelig Blu-ray, men også en håndfull HD-DVD-titler.
    Geofrank: Takker for info! Alltid på søken etter steder med mer BD film Er det mest importe titler eller også norske utgaver?

Det var litt nedtur i dag. Ble "nødt" til å leie vanlig sd dvd film. Hehe. Kanskje vi burde stenge denne tråden og lage en ny "BD vs sd dvd krigen" tråd?

Medlem siden
    Sep 2005
    Poster
    814
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av SVS! -man
    HD har tross alt solgt bedre enn det DVD gjorde på samme tid i sin fase, og det selges også vesentlig mer HD-avspillere enn det DVD gjorde i 1997-98. Men DVD var også alene mot vhs.
    Jeg ser de samme påstandene på AVS og de kommer gjerne fra BD siden.
    Påstanden er en sannhet med modifikasjoner.
    Det var ikke lenge siden jeg postet tallene her, men de trenger tygelighvis å bli repetert.

How is DVD doing? Where can I get statistics? - DVD FAQs, DVD Glossary

Here's reality:

1997

*349,000 DVD-Video players shipped in the U.S. (About 200,000 sold into homes.)
    *900 DVD-Video titles available in the U.S. Over 5 million copies shipped; about 2 million sold.
    *Over 500,000 DVD-Video players shipped worldwide.
    *Around 330,000 DVD-ROM drives shipped worldwide with about 1 million bundled DVD-ROM titles.
    *60 DVD-ROM titles (mostly bundled).

1998

*1,089,000 DVD-Video players shipped in the U.S. (Installed base of 1,438,000.)
    *400 DVD-Video titles in Europe (135 movie and music titles).
    *3,000 DVD-Video titles in the U.S. (2000 movie and music titles).
    *7.2 million DVD-Video discs purchased.
    Tatt i betraktning at i Juli vil formatene ha vært tilgjenglig i 2 år + at BD har 10mill. Playstation som kan spille Blu-Ray filmer.

Og dette er i en verden som har blitt mye mer "elektronifisert" og folk kjøper og ser mye mer film i heimen enn de gjorde i 97-98.
    Jeg ser ikke jeg at det er noe å rope hurra for, hverken når det gjelder antall HD titler kombinert eller filmsalg.

I tillegg så er folk blitt vant til et visst prisnivå, så spørsmålet er vel heller om de er villige til å betale mer for å få den relativt lille kvalitetsoppgraderingen, enn de er vant til med DVD spillere og film.

Og det tok 5+ år før DVD flyttet så mange enheter at man kunne tenke alvorlig på å begynne å fase ut VHS.
    Og VHS>DVD var en mye større oppgradering for folk, ikke bare Bilde/Lyd men også i praktisk bruk.

PS. Sjekk forresten alle de optimistiske spådommene om DVD øverst i linken så ser man hvor mye fremtidsanalyse og analytikere er verdt.

Newcomer
    Medlem siden
    Jun 2007
    Poster
    14
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Potetgullmannen
    Geofrank: Takker for info! Alltid på søken etter steder med mer BD film Er det mest importe titler eller også norske utgaver?
    Tror det er kun norske utgaver

Newcomer format.fighter sin avatar
    Medlem siden
    Nov 2007
    Poster
    105
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Bra innlegg Arty.

Det som ville gjort tallene enda mer interessant ville vært å sett på antall solgte VHS spillere i samme periode samtidig som man kunne se på enheter solgt med DVD avspillingsmuligheter i år.

Vil vel tro at fremtiden til HD ville sett langt mørkere ut da.

Det som også vanskeliggjør tallene er at når man kjøper en HD spiller så kjøper man også en spiller som spiller DVD. DVS at man trenger ikke å kjøpe noen HD filmer for å få glede av dette. Derfor er det egentlig bare andelen av solgte filmer som sier noe om hvordan det går med HD.

Er det noen som vet hvor stor andel HD har i USA?(av andel solgte filmer) (trondm?)

Medlem siden
    Jan 2005
    Sted
    Fredrikstad
    Poster
    2,629
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av ARTY
    Jeg ser de samme påstandene på AVS og de kommer gjerne fra BD siden.
    Påstanden er en sannhet med modifikasjoner.
    Det var ikke lenge siden jeg postet tallene her, men de trenger tygelighvis å bli repetert.

Tatt i betraktning at i Juli vil formatene ha vært tilgjenglig i 2 år + at BD har 10mill. Playstation som kan spille Blu-Ray filmer.

Og dette er i en verden som har blitt mye mer "elektronifisert" og folk kjøper og ser mye mer film i heimen enn de gjorde i 97-98.
    Jeg ser ikke jeg at det er noe å rope hurra for, hverken når det gjelder antall HD titler kombinert eller filmsalg.

I tillegg så er folk blitt vant til et visst prisnivå, så spørsmålet er vel heller om de er villige til å betale mer for å få den relativt lille kvalitetsoppgraderingen, enn de er vant til med DVD spillere og film.

Og det tok 5+ år før DVD flyttet så mange enheter at man kunne tenke alvorlig på å begynne å fase ut VHS.
    Og VHS>DVD var en mye større oppgradering for folk, ikke bare Bilde/Lyd men også i praktisk bruk.
    Som du så postet jeg en oversiktlig statistikk på solgte DVD-software og HW.

Hvor mye man skal rope hurra for, må jo være opp til en og hver. Poenget er at det er solgt flere BD-avspillere og HD DVD-avspillere enn DVD i samme tidlige fase.

Jeg synes det er mer imponerende, nå som det er såpass mye nedlasting av filmer på nettet. Slik var det ikke i 1997-98.

Og at det vil ta tid å fase ut DVD har jeg aldri tvilt på. Men at de vil begynne å fase ut fra høsten. Med det mener jeg at vi vil få BD titler (og titler skrives med enkeltkonsonant, dere. En tittel/ flere titler) day-and-date med DVD både på salg og utleie.

Tja, forskjellen var større mellom vhs og DVD, enn mellom DVD og HD...Nja, jeg er ikke så enig. Husker godt de første DVD-bildene fra scart og compositt, jeg. Bildene var bedre enn vhs, men de siste vhs-filmene var av ganske god kvalitet på en 28" som var vanlig den gang. Hadde en Philips VHS-spiller til 6500 kr, som var helt rå.

I dag vil folk endelg få nyttegjort seg av oppløsningen på flatskjermen sin. Og tullet med at man ikke ser forskjell på HD og DVD før man kommer på 46"+ stemmer ikke. Jeg kikket på Transformers på HD DVD på en Toshiba 37" lcd, og det var vesentlig forskjell fra DVD-utgaven.

I tillegg vil man få langt flere futures, som BD-Live. Dette er nå i en tidlig fase, men husk hva vi hadde av menyer på DVDene i 97/98. Ikke veldig imponerende, og stort sett aldri noe ekstramateriell annet enn en trailer.

Vi glemmer ganske fort hvordan DVD var da det kom. Jeg tror BD har et voldsomt potensiale. Men dette må bli kjent. Folk har penger nok til spillere som koster rundt 3k, og filmer til ca 200 kr. Får man i tillegg tak i BD på utleie, er det et stort pluss.

Folk vil ha det beste. Og når dette blir så kjent som DVD, vil alle kjøpe det; fordi du bare MÅ ha det. Om 4-5 år sier folk: "jøss, kjører du de gamle DVDene enda på flatskjermen din"
    Høyttalere:
    TV:
    Panasonic VT50 Plasma

Medlem siden
    Sep 2005
    Poster
    814
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    HD DVD set-top player sales rebound - 1/29/2008 - Video Business

HD DVD hardware totaled about 33% of all high-definition set-top unit sales for the week ended Jan. 19, according to NPD Group data, still far behind Blu-ray Disc’s 63%, but a significant bounce from the prior week when Blu-ray commanded 90% of high-def player purchases and HD DVD just 7%.

Rubin noted that consumers continue to overwhelmingly choose upconverting standard-def DVD players over more expensive Blu-ray or HD DVD set-tops. Collectively, high-def set-tops, including dual-format models, encompass less than 10% of overall DVD player sales.

Medlem siden
    Sep 2005
    Poster
    814
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0

Newcomer
    Medlem siden
    Jun 2007
    Poster
    34
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Praktisk bruk er en sannhet med visse modifikasjoner. Husk at VHS hadde innspillingsmuligheter. Det tok noen år før DVD-R/RW ble tilgjengelig og at folk for alvor kunne "kassere" VHS spilleren. Samme problemet har vi nå da mange har kjøpt DVD spillere med hard-disk. Da kan man ikke bare erstatte denne med en high-def uten opptaksmuligheter, det hjelper lite at denne er bakover kompatibel. Er forøvrig helt enig i at kvalitetsforskjellen og brukervennligheten på DVD kontra VHS var mye større enn fra DVD til HD.

Medlem siden
    Sep 2005
    Poster
    814
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0

Medlem siden
    Sep 2005
    Poster
    814
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Myklagard
    Praktisk bruk er en sannhet med visse modifikasjoner. Husk at VHS hadde innspillingsmuligheter. Det tok noen år før DVD-R/RW ble tilgjengelig og at folk for alvor kunne "kassere" VHS spilleren. Samme problemet har vi nå da mange har kjøpt DVD spillere med hard-disk. Da kan man ikke bare erstatte denne med en high-def uten opptaksmuligheter, det hjelper lite at denne er bakover kompatibel. Er forøvrig helt enig i at kvalitetsforskjellen og brukervennligheten på DVD kontra VHS var mye større enn fra DVD til HD.
    Enig.
    Men ta med spoling av tape, før/etter filmen. Spoling for å finne tilbake til en scene. Strukket tape. Røket tape. Tape salat. Stor kasett og Coverboks.......osv.osv.
    Men det var fantastisk at man kunne se film hjemme å ikke være avhengig av hva en TV kanal valgte for deg eller måtte gå på kino.

Medlem siden
    Jan 2005
    Sted
    Fredrikstad
    Poster
    2,629
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Det er akkurt DET som du poster her, ARTY, som vil være med på å selge BD (ser at det var en T2 HD DVD), sammen med langt bedre bilde og langt bedre lyd. Vi er i startfasen av formatet. Tenk hva BD-Live er om ett par år, vi har BD-opptakere som kan ta opp våre HDTV-program (for oss som har det) og andre ting om vi ikke engang har tenkt på enda.

For øvrig morsomt klipp fra YouTube
    Høyttalere:
    TV:
    Panasonic VT50 Plasma

Expert AndersT2 sin avatar
    Medlem siden
    Feb 2004
    Poster
    5,463
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sant nok, men det er for 1 basis lisens.
    Hvis den første "test disk" viser seg å ha feil så må du betale en ekstra avgift for den neste osv.
    Hvis de små selskapene bestiller en BD kopi av en film, så betaler de jo kun en gang, selv om de som lager BD kopien driter seg ut. Det kalles reklamasjon, selv bedrifer har litt slikt, selv om det er mindre enn forbruker.

T2 DC Tysk utgave i stålboks 20 Mars.

Desverre er den for dyr til å passere momsgrensen.
    Hva så? Det er jo T2

Den skal bestilles, da blir det T2 kopi nr 3 i HD. Da manger kun den skikkelige BD utgivelsen som Liongate sikkert kommer med innen 1 år eller 2.

Newcomer
    Medlem siden
    Jun 2007
    Poster
    34
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Enig.
    Men ta med spoling av tape, før/etter filmen. Spoling for å finne tilbake til en scene. Strukket tape. Røket tape. Tape salat. Stor kasett og Coverboks.......osv.osv.
    Men det var fantastisk at man kunne se film hjemme å ikke være avhengig av hva en TV kanal valgte for deg eller måtte gå på kino.
    Selvfølgelig. Det var derfor jeg skrev "sannhet med visse modifikasjoner".

Newcomer
    Medlem siden
    Jun 2007
    Poster
    34
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av SVS! -man
    Så utover høsten ser vi nok en mye heftigere utfasing av DVDer enn det vi har sett til nå. HD har tross alt solgt bedre enn det DVD gjorde på samme tid i sin fase, og det selges også vesentlig mer HD-avspillere enn det DVD gjorde i 1997-98. Men DVD var også alene mot vhs.
    Jeg mener også at to formater bremser utviklingen. Når du sier utfasing mener du filmer eller maskinvare (eller begge deler)? Folk er nok ikke klar for en utfasing av DVD spilleren før det kommer en high-def (prøver å være nøytral) spiller med innebygget hard-disk, CA-modul og støtte for HDTV, og som støtter alle tidliger formater (SACD, DVD og DVD-Audio etc.)(høres dyrt ut).

Medlem siden
    Jan 2005
    Sted
    Fredrikstad
    Poster
    2,629
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Myklagard
    Jeg mener også at to formater bremser utviklingen. Når du sier utfasing mener du filmer eller maskinvare (eller begge deler)? Folk er nok ikke klar for en utfasing av DVD spilleren før det kommer en high-def (prøver å være nøytral) spiller med innebygget hard-disk, CA-modul og støtte for HDTV, og som støtter alle tidliger formater (SACD, DVD og DVD-Audio etc.)(høres dyrt ut).
    Utfasing av software først. Med det mener jeg å gi like betingelser på tilgang av SW som for DVD, samt mer konkurransedyktig på pris på BD-filmene.

Ellers tror jeg du tar feil. Det samme sa man da DVD kom; at dette ikke ville slå an før man kunne ta opp fra tv (slik som på vhs). Det viste seg å ikke stemme.

I dag får det enda mindre betydning, da de som ønsker å ta opp programmer, kan gjøre det med en HDD-parabol/ bakkenett-tuner.
    Høyttalere:
    TV:
    Panasonic VT50 Plasma

Newcomer
    Medlem siden
    Jun 2007
    Poster
    14
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Folk er nok ikke klar for en utfasing av DVD spilleren før det kommer en high-def (prøver å være nøytral) spiller med innebygget hard-disk, CA-modul og støtte for HDTV, og som støtter alle tidliger formater (SACD, DVD og DVD-Audio etc.)(høres dyrt ut).
    For folk flest har jo SACD'er og DVD-Audio-plater liggende?

Side 621 av 653 FørsteFørste ... 121 481 491 501 511 521 531 541 551 561 571 581 591 601 611 617 618 619 620 621 622 623 624 625 631 641 651 ... SisteSiste

Stikkord for denne tråden

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •