HD formatkrigen. - Side 620

Sponsorer:
Takk Takk:  0
Like Like:  0
Side 620 av 653 FørsteFørste ... 120 480 490 500 510 520 530 540 550 560 570 580 590 600 610 616 617 618 619 620 621 622 623 624 630 640 650 ... SisteSiste
Viser resultater 12,381 til 12,400 av 13053
    Intermediate Soundfre@k sin avatar
    Medlem siden
    Nov 2003
    Poster
    4,383
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)
    Nå gjaldt dette filmsalget. Og hvis du ikke har penger så hjelper det ikke om det er billig.

Poenget er jo at folk har betalt veldig mye for huset og de må nå betale prisen. Det blir jo selvfølgelig lettere nå som sentralbanken har satt ned renten 1.25 % på kort tid.

Newcomer
    Medlem siden
    Dec 2007
    Poster
    52
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av trondmm
    Blir du sur hvis jeg sier at HD DVD gjorde det mye bedre enn jeg trodde denne uken?

Eller, egentlig er det vel Blu-ray som har gjort det dårligere enn jeg forventet. Jeg regnet med at HD DVD-salget nå er omtrent så lavt som det kan bli, og at det burde være omtrent på samme nivå denne uken som forrige. Jeg forventet en økning på ca. 30% i Blu-ray-salget, ettersom jeg trodde denne ukes nyheter ville selge bedre enn forrige ukes nyheter. Men, det viser seg at HD DVD har hatt en nedgang i salget på 4,7% og Blu-ray har hatt en nedgang på 11,1%. Mao. omtrent som forventet for HD DVD, og mye dårlige enn (det jeg) forventet for Blu-ray.

I forhold til uke 1, har nå HD DVD-salget sunket med 76% og Blu-ray-salget har sunket med 41%

Det slo meg forresten at siden vi vet nøyaktig (vel, avrunda til nærmeste hundre tusen) hvor mange eksemplarer det var solgt av hvert format ved utgangen av 2007, så burde det være mulig å regne ut faktiske salgstall for hver uke også. Skal ta en titt på det etter jeg har fått en pizza innabords
    Statistikk kan brukes på så mange måter! Dette blir nesten komisk :razz:

I fjor var forholdet (i USA) 2:1 i favør blu-ray. Ut fra de siste ukene har det endret seg til mer enn 4:1. Det er da jeg ikke skjønner at dere mørke/lyserøde ikke ser hvor dette ender for HD-DVD, men klamrer seg til et format som råtner på rot!

Ufattelig hvor mye energi det legges ned i statistikker for utgivelser også!

Hvorfor kan ikke vi alle bare si: "Når det gikk som det gikk så er det beste for HD-film at ALLE samler seg om det ene som dominerer"! De som har kjøpt HD-DVD filmer har jo sine spillere og kan se disse filmene så ofte de vil!
    Det er tross alt veldig menneskelig å feile!

blu-ray-only

Intermediate
    Medlem siden
    Mar 2007
    Poster
    3,119
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av blu-ray-only
    Statistikk kan brukes på så mange måter! Dette blir nesten komisk :razz:

I fjor var forholdet (i USA) 2:1 i favør blu-ray.
    Dette er faktisk en av de mange måtene statistikk kan misbrukes på. Filmene er nemlig viktigere enn hvilket format de gis ut på. Selv om BD solgte 1,8 ganger så mange filmer som HD DVD i 2007, så betyr ikke det at de HD DVD-eksklusive titlene ville solgt 1,8 ganger så mange eksemplarer dersom de hadde blitt gitt ut på BD i stedet. Så enkelt er det nok dessverre ikke.

Men for all del, jeg skjønner svært godt at du ikke ønsker å gå dypere inn i statistikken, når den er såpass fordelaktig for ditt format som den er.

Ut fra de siste ukene har det endret seg til mer enn 4:1. Det er da jeg ikke skjønner at dere mørke/lyserøde ikke ser hvor dette ender for HD-DVD, men klamrer seg til et format som råtner på rot!
    Atte? Hva er det med tallene mine som får deg til å tro at jeg ønsker å fremheve HD DVDs suksess? Jeg er her for å debattere formatkrigen, ikke for å markedsføre et format, og jeg ville posta beregningene mine selv om tallene hadde vist et salg på 1000 HD DVDer og en million BD.

Det er ingenting som måler status i formatkrigen bedre enn salgstall. Ukentlige forholdstall er selvfølgelig kjekt å ha, men det sier ingenting om hvor mye salget av hvert format har gått opp eller ned, og det er derfor jeg prøver å regne meg frem til de relle salgstallene.

Intermediate
    Medlem siden
    Oct 2005
    Poster
    595
    Takk & like
    Nevnt
    1 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av geofrank
    Kanskje du rett og slett har for lite peiling på marked og tall til at du skal gidde å analysere og tippe deg blå hver bidige gang du har en sjanse trondmm? Det er ikke videre interessant å lese side opp og side ned om hvor dårlig/bra formatene gjør det i forhold til dine antagelser.
    Ha ha! Makan til tullball! Det er jo bl.a. dette tråden handler om. Folk jabber i vei om tall og hva de tror! Hehe.

Trondmms poster er på nivå med alt annet her inne, dette er tross alt formatkrigen tråden.

Newcomer Børni sin avatar
    Medlem siden
    Oct 2003
    Poster
    281
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0

I fjor var forholdet (i USA) 2:1 i favør blu-ray. Ut fra de siste ukene har det endret seg til mer enn 4:1. Det er da jeg ikke skjønner at dere mørke/lyserøde ikke ser hvor dette ender for HD-DVD, men klamrer seg til et format som råtner på rot!

Ufattelig hvor mye energi det legges ned i statistikker for utgivelser også!

Hvorfor kan ikke vi alle bare si: "Når det gikk som det gikk så er det beste for HD-film at ALLE samler seg om det ene som dominerer"! De som har kjøpt HD-DVD filmer har jo sine spillere og kan se disse filmene så ofte de vil!
    Det er tross alt veldig menneskelig å feile!

blu-ray-only
    Enkelte vil aldri innrømme at blu-ray blir det formatet som verden i løpet av kort tid vil samle seg rundt!!

Når mitt kontaktnett,både gjennom fotball og jobb sammenheng,som kun sitter med skrøpelige pakkeannlegg å som er middels interessert i film tydelig har fått med seg at det er blu-ray som blir det nye HD formatet,sier det litt om hvor dette ender.
    Greit at de ikke er så veldig interessert i lyd og bilde,men de følger med i media å der har de tydelig fått med seg at det blir blu-ray å at det blir en blu-ray spiller viss de en gang skal oppgradere.
    Disse representerer mannen i gata å jeg håper nå vi får alle studioer samlet under ett format så vi kan nyte hd film fra alle studioer på samme format.

Intermediate
    Medlem siden
    Sep 2003
    Poster
    860
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0

Smile

Dette er faktisk en av de mange måtene statistikk kan misbrukes på. Filmene er nemlig viktigere enn hvilket format de gis ut på. Selv om BD solgte 1,8 ganger så mange filmer som HD DVD i 2007, så betyr ikke det at de HD DVD-eksklusive titlene ville solgt 1,8 ganger så mange eksemplarer dersom de hadde blitt gitt ut på BD i stedet. Så enkelt er det nok dessverre ikke.

Men for all del, jeg skjønner svært godt at du ikke ønsker å gå dypere inn i statistikken, når den er såpass fordelaktig for ditt format som den er.

Atte? Hva er det med tallene mine som får deg til å tro at jeg ønsker å fremheve HD DVDs suksess? Jeg er her for å debattere formatkrigen, ikke for å markedsføre et format, og jeg ville posta beregningene mine selv om tallene hadde vist et salg på 1000 HD DVDer og en million BD.

Det er ingenting som måler status i formatkrigen bedre enn salgstall. Ukentlige forholdstall er selvfølgelig kjekt å ha, men det sier ingenting om hvor mye salget av hvert format har gått opp eller ned, og det er derfor jeg prøver å regne meg frem til de relle salgstallene.
    Jeg er enig med deg i at den eneste sannhet er salgstallene.En annen sak som har begynt å svirre rundt er kinesernes valg av HDDVD som sin HD standard.De har riktig nok en avart,men det som nå er blitt et tema er sikkerhet og sonekontroll.Hvem skal lage plater til Kina? Og kan HDDVD spilles på de kinesiskproduserte spillerne? Ifølge ryktene så kan de med enkle grep spille HDDVD.Det oppstår derfor flere heftige problemstillinger. Sonekontroll ved kinesiske HD discer,kopiering,tør filmselkapene la være og lage discer til verdens størstvoksende marked??? o.s.v. Det forventes at de kommer til å spy ut millioner av lavprisspillere som kan komme til å kunne spille HDDVD.
    Er det noen filmselkaper som ikke vil selge i Kina og betyr det at de allikevel må fortsette å produsere HDDVD? Jeg vet ikke,men noe er det som skjer.
    Stølen

Newcomer
    Medlem siden
    Jun 2007
    Poster
    14
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Uffda. Det er selvfølgelig alltid veldig trist når noen ikke liker tjenestene jeg tilbyr. Men, jeg har tross alt en "100% fornøyd, eller pengene tilbake"-garanti, så det er bare å henvende seg i utgangen, så skal du få refundert hele kjøpesummen.

Men, om du ikke liker analysene mine, så tror jeg du vil bli langt mer fornøyd med internettipsene mine. Her er f.eks. en link jeg tror du vil like meget godt: http://avforum.no/forum/profile.php?...ignore&u=19501
    Nå var jeg kanskje litt gretten og krass i går kveld, men jeg står fortsatt inne for det jeg sa. Grunnen til at jeg sier det, er jo fordi du faktisk har en del fornuftige innspill i blant. Men ofte svarer du andre med quote og to-tre paragrafer for hver eneste setnig, uten at det virker som om du har så veldig mye å tilføye, noe som resulterer i gigantiske poster der essensen forsvinner i mengden. Men det er vel forsåvidt en god del andre her inne som driver på samme viset. Uansett: Kvalitet over kvantitet.

Intermediate SVS! -man sin avatar
    Medlem siden
    Jan 2005
    Sted
    Fredrikstad
    Poster
    2,629
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av stølen
    Jeg er enig med deg i at den eneste sannhet er salgstallene.En annen sak som har begynt å svirre rundt er kinesernes valg av HDDVD som sin HD standard.De har riktig nok en avart,men det som nå er blitt et tema er sikkerhet og sonekontroll.Hvem skal lage plater til Kina? Og kan HDDVD spilles på de kinesiskproduserte spillerne? Ifølge ryktene så kan de med enkle grep spille HDDVD.Det oppstår derfor flere heftige problemstillinger. Sonekontroll ved kinesiske HD discer,kopiering,tør filmselkapene la være og lage discer til verdens størstvoksende marked??? o.s.v. Det forventes at de kommer til å spy ut millioner av lavprisspillere som kan komme til å kunne spille HDDVD.
    Er det noen filmselkaper som ikke vil selge i Kina og betyr det at de allikevel må fortsette å produsere HDDVD? Jeg vet ikke,men noe er det som skjer.
    Stølen
    Tipper de tør å la være. Husker da jeg var i Thailand for noen år siden, og kikket i de mange DVD-sjappene. Absolutt alt var piratkopier som kostet mellom 5-10 kr filmen. Dette vet filmselskapene vil kunne skje også med HD formatene, dersom det ikke finnes skikkelig kopibeskyttelse. Altså lite å tjene uten BD. De kinesiske HD DVD-spillerne kommer til å ta kinesiske action og Kung Fu filmer, mens resten av verden kjører BD. Vel, jeg er ikke så sikker på om Kina vil dette.

Spørsmålet sett fra kinesernes ståsted:

Kineserne har i tusenvis av år vært innestengt bak sin store mur. De siste årene har de ekspandert og vist at de er et land å regne med i verdens-økonomien. Det er ikke lengre et skjeldsord når det står skrevet "Made in China". Tvert imot betyr det kvalitet til en langt billigere penge.

Og jeg tror ikke Kina vil ha et format som bare blir kinesisk. De vil ha det samme som resten av verden, nemlig BD. Hva tjener kineserne på å ha et format som kun vil gi de kinesiske filmer (noe de allerede har på DVD), og ikke kunne få tilgang på ekte HD til sine nyinnkjøpte HD-skjermer? Ingenting. Tvert i mot går de glipp av det resten av verden får tilgang til. Greit nok at Toshiba ser mulighetene til å tjene store penger her, men det er tross alt kineserne som bestemmer dette.

Og om kinesiske myndigheter eller marked ikke ser seg tjent med et eget kinesisk HD-format, så blir det neppe så; uavhengig hva Toshiba eller ARTY måtte mene

Kina har vist de siste 10 årene at de ikke vil være det anderledes-landet de en gang var. De vil ha OL, åpne landet for mer turisme, teknologisk vidunderland; altså Kina vil bli en supermakt i økonomisk og militær sammenheng. Kina velger nok Blu-ray, og slik jeg har skjønt det er BDA allerede i gang med gode samtaler der borte.

Hvorfor skal kineserne nøye seg med "second best" når de kan få BD
    Forsterker: Marantz SR7011
    Høyttalere:
    Klipsch RP280f - RP450C - RP250S - R115SW
    TV:
    Panasonic VT50 Plasma

Intermediate Soundfre@k sin avatar
    Medlem siden
    Nov 2003
    Poster
    4,383
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    I et land hvor matprisen står for 30 % av prisveksten så vil nok DVD holde ganske lenge

Når det er sagt så er det helt klart et marked man ikke bør neglisere. Nokia innså at det var et greit marked også for litt dyrere telefoner i Kina.

Intermediate
    Medlem siden
    Mar 2007
    Poster
    3,119
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av da-ty@online.no
    Da er vel du den rette mann å spørre om man kan gjøre det samme med EP35. Altså gjøre den sonefri på SD matriale?
    Beklager. Jeg har funnet sonehack for E1, EP10 og XE1, men EP35 ser dessverre ut til å mangle foreløpig.

Nå er vel EP35 fra en nyere generasjon spillere, så jeg regner med det er en del av grunnen til at dette hacket ikke har kommet til den spilleren ennå.

Expert da-ty@online.no sin avatar
    Medlem siden
    Sep 2004
    Poster
    5,595
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0

Smile

Beklager. Jeg har funnet sonehack for E1, EP10 og XE1, men EP35 ser dessverre ut til å mangle foreløpig.

Nå er vel EP35 fra en nyere generasjon spillere, så jeg regner med det er en del av grunnen til at dette hacket ikke har kommet til den spilleren ennå.
    Takker så mye for svar trondmm.

Newcomer
    Medlem siden
    Dec 2007
    Poster
    52
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Børni
    Enkelte vil aldri innrømme at blu-ray blir det formatet som verden i løpet av kort tid vil samle seg rundt!!

Når mitt kontaktnett,både gjennom fotball og jobb sammenheng,som kun sitter med skrøpelige pakkeannlegg å som er middels interessert i film tydelig har fått med seg at det er blu-ray som blir det nye HD formatet,sier det litt om hvor dette ender.
    Greit at de ikke er så veldig interessert i lyd og bilde,men de følger med i media å der har de tydelig fått med seg at det blir blu-ray å at det blir en blu-ray spiller viss de en gang skal oppgradere.
    Disse representerer mannen i gata å jeg håper nå vi får alle studioer samlet under ett format så vi kan nyte hd film fra alle studioer på samme format.
    Veldig interesset observasjon! Det som skal til nå er ytterligere en liten reduksjon i pris på BD-HW for at dette tar skikkelig av. Tror mye vil skje siste halvår! Når folk-flest kan kjøpe en HD-TV til 10-15000 betyr det lite å kjøpe en spiller til omkring 3000!

blu-ray-only

Intermediate ARTY sin avatar
    Medlem siden
    Sep 2005
    Poster
    814
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av stølen
    Jeg er enig med deg i at den eneste sannhet er salgstallene.
    Virkelig interessant blir det først når vi ser salgstallene pr. Studio og ikke bare delt på formatene, og i tillegg kan sammenlikne dem med hva de enkelte titler (nye) selger på SD.

En annen sak som har begynt å svirre rundt er kinesernes valg av HDDVD som sin HD standard.
    De har riktig nok en avart,men det som nå er blitt et tema er sikkerhet og sonekontroll.
    Alle filmrettigheter selges for er spesifikt geografisk marked, så hvis noen i Kina vil utgi amerikansk film så må de ha rettighetene for Kina. Ellers kalles det piratproduksjon.
    Importrestriksjoner på Film på disk er også ganske strenge, ikke minst av sensur grunner.

I HDDVD specs. er det frivillig for utgiver å bruke kopibeskyttelsen AACS, i BD specs. er det pålagt. Kostnadene er ca $10000.- pr. Tittel. (noe som bl.a. vil effektivt bremse alle Uavhengige utgivere i å utgi BD i små opplag)
    Hva slags kopibeskyttelse, eller noen i det hele tatt, som vil bli brukt i Kina er jeg usikker på. (*ref. Om AVS kodek lenger ned i posten for grunner)

Hvem skal lage plater til Kina?
    Det klarer Kineserne fint selv. På en DVD Forum konferanse i Kina i fjor ble det referert til at det finnes ca. 1000 lovlige produksjonslinjer for DVD. Alle disse kan oppgraderes til å produsere HDDVD for en relativt lav kostnad.

Og kan HDDVD spilles på de kinesiskproduserte spillerne? Ifølge ryktene så kan de med enkle grep spille HDDVD.
    CH-HDDVD ble originalt kalt «China only HDDVD format». Vesensforskjellen er at C-HD bruker en egenutviklet compresjons codec kalt AVS. Denne er utviklet av Kinesiske Forskere knyttet til Kinesiske universiteter, og vil dermed får lisensinntekter fra Kinesisk CEM ved bruk av AVS.
    Siden universitetene er under myndighetenes kontroll, og disse har «velsignet» C-HD, så vil dette gi myndighetene større interesse av å slå ned på piratvirksomhet, fordi piratvirksomhet da vil bli regnet som «statsfientlig» og vil gi universitetene mindre inntekter.
    Såvidt jeg har forstått så er eventuelle andre generelle DVD lisenskostnader, som vil «gå ut av landet»,forbundet med C-HD være svært gunstige. Mye gunstigere enn det har vært med SDDVD.
    Om AVS også dekoder lyd vet jeg ikke, men man kan vel regne med at kineserne løser det uten å betale lisens til Dolby/DTS slik de gjør det med billige DVD spillere solgt her i Vesten.

En stor grunn til at kinesiske myndigheter har vært uinteressert i å slå ned på DVD pirater er at de ikke har sett noen fordel av det for kineserne og ikke har sett noen problem i å «rip off» «vestlige imperialistiske kapitalistiske selskaper». (Japansk/Koreansk CEM og Hollywood)
    Det kan forandre seg når de selv har eierandeler i inntektene fra et Disk Media Format. Tiden vil vise hvordan det utvikler seg.

En CH-HDDVD spiller med AVS og tilhørende leser/dekoder software vil bare kunne spille CH-HDDVD disker.
    Men muligheten er selvfølgelig å laste dem med en AVS/VC-1/AVC/mpeg2 dekoder og kombinasjon software, så de kan spille disker både fra vesten og Kina. Men det er opp til Kinesiske myndigheter om de vil tillate disse solgt i Kina.

Det oppstår derfor flere heftige problemstillinger. Sonekontroll ved kinesiske HD discer,kopiering,tør filmselkapene la være og lage discer til verdens størstvoksende marked??? o.s.v. Det forventes at de kommer til å spy ut millioner av lavprisspillere som kan komme til å kunne spille HDDVD.
    Selv om disse «to formatene» ikke kan brukes om hverandre så er de produksjonsmessig nesten identiske. Forskjellen er bare dekoder chipen og software. Dermed kan de produseres på samme produksjonslinje. De med Mpeg2/VC-1/AVC/ dekoder og software sendes til vesten. De med AVS selges i Kina. På den måten så opprettholdes Kinesisk CEM sitt eksportmarked og inntekter og vi kan få billige Kinesiske HD-DVD spillere slik som vi har vært vant til med DVD.
    Om/hvis/evt. når dette kommer til å skje og om det vil ha noen betydning for formatkrigen her i vesten er det enda ingen som vet.

Så man kalle AVS en ganske effektiv sonekontroll hvis myndighetene effektivt holder «W»-HDDVD utenfor Kina.

Er det noen filmselskaper som ikke vil selge i Kina og betyr det at de allikevel må fortsette å produsere HDDVD? Jeg vet ikke,men noe er det som skjer.
    Stølen
    Jeg vet ikke hvor stort markedet for Hollywood film er i Kina, eller om noen virkelig vet, siden det har vært dominert av pirat produksjon. Men problemstillingen for HDDVD og BD når det gjelder beskyttelse av materialet mot pirater er den samme; såfremt det også blir produsert/solgt BD spillere i Kina. For en proff pirat har ikke original DRM noen betydning.

BDA er riktignok også etterhvert i samtaler med Kina, men har uttalt at de ikke har noen planer om å gjøre noen forandringer på BD for et CH-BD format på linje med det DVD Forum har gjort med HDDVD.

Selv om Kina er et stort og voksende marked, så må det legges vekt på «Voksende». Det kan ta tid før CH-HDDVD selger noe av betydning. De to forsøkene Kineserne har gjort med sitt eget «HD» format EVD, har ikke hatt noen særlig suksess.

CH-HDDVD skal lanseres i Kina til våren/sommeren i forbindelse med opptakten til sommer OL.

Newcomer
    Medlem siden
    Jun 2007
    Poster
    34
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    For meg virker det som om filmstudioene vil ha high-def som et alternativ til SD-DVD og at det blir slik i overskuelig fremtid. Det ser ikke ut som de har tro på at verken BD eller HD vil erstatte dagens DVD. Hvis de virkelig hadde ønsket et formatskifte ville de ha pushet mye mer filmer. Vi snakker om store filmstudioer som har tusenvis av filmer i katalogene sine og som har gitt ut under 100 filmer i high-def. MGM 13, Fox 48 og Paramount 30 (BD) og 41 (HD) for å nevne noen. (Kilde: Amazon). Når man ser på releaseplanene for de neste månedene ser det også veldig puslete ut. Er enig med trondmm i at det hjelper ikke å ha stor planer når halvparten av filmene ikke blir gitt ut. Nå er det to år siden HD ble introdusert og hvis vi regner 10 års syklyser så begynner det å haste.

Expert AndersT2 sin avatar
    Medlem siden
    Feb 2004
    Poster
    5,463
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av ARTY
    I HDDVD specs. er det frivillig for utgiver å bruke kopibeskyttelsen AACS, i BD specs. er det pålagt. Kostnadene er ca $10000.- pr. Tittel. (noe som bl.a. vil effektivt bremse alle Uavhengige utgivere i å utgi BD i små opplag) .
    Det var vel kun 2500 dollar for det, og ikke 10 tusen mener jeg å huske.

Medlem siden
    Jan 2005
    Sted
    Fredrikstad
    Poster
    2,629
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Myklagard
    For meg virker det som om filmstudioene vil ha high-def som et alternativ til SD-DVD og at det blir slik i overskuelig fremtid. Det ser ikke ut som de har tro på at verken BD eller HD vil erstatte dagens DVD. Hvis de virkelig hadde ønsket et formatskifte ville de ha pushet mye mer filmer. Vi snakker om store filmstudioer som har tusenvis av filmer i katalogene sine og som har gitt ut under 100 filmer i high-def. MGM 13, Fox 48 og Paramount 30 (BD) og 41 (HD) for å nevne noen. (Kilde: Amazon). Når man ser på releaseplanene for de neste månedene ser det også veldig puslete ut. Er enig med trondmm i at det hjelper ikke å ha stor planer når halvparten av filmene ikke blir gitt ut. Nå er det to år siden HD ble introdusert og hvis vi regner 10 års syklyser så begynner det å haste.
    10-års syklusen må nok regnes fra når HD DVD ikke er et alternativ lengre, og BD er alene om kampen mot DVD. Tipper at vi får et voldsomt oppsving i både spillere, filmer og promo denne høsten.

For egentlig er det ikke noe problem for studioene å konkurrere med DVD. Det er jo de samme studioene som produserer filmene sine på DVD, eller hur. Men alt dette blir enklere å samkjøre og overbevise sine butikker og utleiesteder når BD står som eneste HD-format.

Så utover høsten ser vi nok en mye heftigere utfasing av DVDer enn det vi har sett til nå. HD har tross alt solgt bedre enn det DVD gjorde på samme tid i sin fase, og det selges også vesentlig mer HD-avspillere enn det DVD gjorde i 1997-98. Men DVD var også alene mot vhs.

Tipper også det blir enklere for de store kjedene å overbevises om å selge BD også. De tjener vel knapt noen ting på sine 7-800 kr DVD-spillere.

Dette kommer til å ta av, og bli formatet i lang tid fremover.
    Høyttalere:
    TV:
    Panasonic VT50 Plasma

Newcomer format.fighter sin avatar
    Medlem siden
    Nov 2007
    Poster
    105
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Er det bare meg, men er det et elendig utvalg av nye tittler på HD i det siste?

Familen handler som regel film hver uke og i dag var ikke noe unntak. Vi stakk innom Platekompaniet på Oslo City for å se hva som var nytt.

På topplisten lå Hairspray, Fracture, og I Now Pronounce You Chuck & Larry som var nye filmer og som ble handlet inn på DVD. Ingen av dem var å se på noe HD format i butikken og jeg sjekket nettet nå og det ser ikke ut som de er utgitt på noe HD format her i Norge. (eller HD DVD i USA).

Slik er det til stadighet, at nye filmer rett og slett ikke finnes på HD. Er det rart at folk gir ****. Det ble iallfall 3 nye DVD filmer på oss i dag.

Medlem siden
    Jan 2005
    Sted
    Fredrikstad
    Poster
    2,629
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av format.fighter

Familen handler som regel film hver uke og i dag var ikke noe unntak. Vi stakk innom Platekompaniet på Oslo City for å se hva som var nytt.

På topplisten lå Hairspray, Fracture, og I Now Pronounce You Chuck & Larry som var nye filmer og som ble handlet inn på DVD. Ingen av dem var å se på noe HD format i butikken og jeg sjekket nettet nå og det ser ikke ut som de er utgitt på noe HD format her i Norge. (eller HD DVD i USA).

Slik er det til stadighet, at nye filmer rett og slett ikke finnes på HD. Er det rart at folk gir ****. Det ble iallfall 3 nye DVD filmer på oss i dag.
    Det er nok prisen for å være en early adapter og jeg er helt enig. Men de alle fleste har ingen BD-spiller enda, og de som har skaffet seg det kjøper mye over nettet.

Jeg husker det var akkurat det samme i 97-98. Utleiekiosken hadde kun T2 og Donny Brasco som alternativ i 2 måneder. På salg var det stort sett gammelt drit.

Jeg tror vi vil se en del gode titler denne sommeren/ høsten på BD, og spesielt fra Warner/ New Line. Kanskje de begynner å friste med LOTR på BD før lanseringen av The Hobbit på kino

Men vi må nok enda ha litt is i magen, og mase og overbevise butikker og venner om at HD er det man skal satse på. Jeg maser hver gang på min lokale utleie butikk. Og stort sett er det forskjellige som jobber der. Får håpe de tar det videre.

Edit: men i kveld blir det 3:10 to Yuma på Blu-ray
    Høyttalere:
    TV:
    Panasonic VT50 Plasma

Newcomer format.fighter sin avatar
    Medlem siden
    Nov 2007
    Poster
    105
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av SVS! -man
    Så utover høsten ser vi nok en mye heftigere utfasing av DVDer enn det vi har sett til nå. HD har tross alt solgt bedre enn det DVD gjorde på samme tid i sin fase, og det selges også vesentlig mer HD-avspillere enn det DVD gjorde i 1997-98. Men DVD var også alene mot vhs.
    Er litt usikker på hvor du har tallene som sier at HD selger mer enn DVD på tilsvarende tidspunkt. Her i Norge er iallfall andelen langt lavere for for HD formatene. DVD ble vel lansert i 98 i Norge (97 i USA) og Blu-Ray ble lansert 2006 her i Norge. DVS at 2007 var år 2 og 99 var år 2 i for DVD. Da var andelen 10% for DVD. HD formatene klarte jo ikke 1% i sitt andre år engang.
    I sitt tredje år tipper jeg HD vil klare maks 5% i Norge (da hadde DVD nesten 30%). (nå kan jeg alltids være enig i at man kanskje burde si at 2008 er år 2, men da bør de minst klare 10% for å holde følge, men det vil de aldri klare)

http://www.medienorge.uib.no/?cat=st...is&queryID=118

Expert AndersT2 sin avatar
    Medlem siden
    Feb 2004
    Poster
    5,463
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av format.fighter

"Chuck and Larry" har jeg på HD DVD combo fra statene, vært uten en lang stund der. DVD Pacific - Buy New DVD Movies, HD DVD and Blu-Ray discs

Og det pleier normalt å være litt trått på starten av året.

De 2 andre du nevnte er fra New Line. "Hairspray" skulle kommet snart, men ble droppet pga de droppet HD DVD. Og siden det ikke akuratt spruter HD tittler fra det selskapet enda, så tar det nok litt tid før mindre filmer som "Fracture" blir sluppet.

Side 620 av 653 FørsteFørste ... 120 480 490 500 510 520 530 540 550 560 570 580 590 600 610 616 617 618 619 620 621 622 623 624 630 640 650 ... SisteSiste

Stikkord for denne tråden

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •