HD formatkrigen. - Side 618

Sponsorer:
Takk Takk:  0
Like Like:  0
Side 618 av 653 FørsteFørste ... 118 478 488 498 508 518 528 538 548 558 568 578 588 598 608 614 615 616 617 618 619 620 621 622 628 638 648 ... SisteSiste
Viser resultater 12,341 til 12,360 av 13053
    Newcomer
    Medlem siden
    Dec 2007
    Poster
    52
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)
    Sitat Opprinnelig postet av trondmm
    Det er ikke heeeelt sant. De har filmet enkelte landskapsscener på Svalbard. Men alle vinterscenene der det er skuespillere med, er spilt inn i Sveits.

Men deler av handlingen foregår i Norge og på Svalbard (riktig nok i et parallellt univers, men vi tar det vi får )

Har forresten akkurat kjøpt meg Sally Lockhard Mysteries på DVD. Dette er to BBC-produserte filmer basert på to bøker som er skrevet av Philip Pullman, samme forfatter som har skrevet boken The Golden Compass er basert på. Bøkene er i hvert fall veldig gode, så jeg er veldig spent på hvordan filmene har blitt.

Ser at også Bergen (Bryggen) er ført opp som innspillingssted (sammen med mange andre steder rundt omkring i verden)

blu-ray-only

Intermediate
    Medlem siden
    Mar 2007
    Poster
    3,119
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Kim Olav Svines
    Patetisk er litt vel mildt, for det innebærer at det faktiskt er en releasekalender. 1 tittel kvalifiserer ikke særlig for en kalender vil jeg si. Jeg er mildt sagt skuffet over dette. American Gangster og Elisabeth har jeg egentlig null interesse for. Heldigvis har jeg en del stående som ikke er sett, samt at jeg kjøper opp det meste fra Warner på HD DVD.

Med Universal og Paramount som nettopp bekreftet at det har ingen planer om å forlate HD DVD, så skulle en forvente noen annonseringer av titler også. Litt merkelig med Universal, som har spyttet ut katalogtitler i hele fjor.
    Nå skal det sies at det var usedvanlig tynt med utgivelser fra Universal på denne tiden i fjor også. Her er den komplette listen over filmer Universal ga ut i 1. kvartal 2007:

Januar
    • The Mummy Returns
    • The Sting
    • Brokeback Mountain
    • Half Baked

Februar 2007
    • Hollywoodland

Mars 2007
    • Children of Men

Ikke så veldig mye å rope hurra for, altså. I år kommer de ut med en tittel mer i 1. kv. enn de gjorde i fjor, samt at de rereleaser to tidligere kombodisker i non-kombo-versjoner.

Ut fra dette kan man for så vidt si at Universal oppfører seg akkurat som forventet. Dessuten er det vel ikke gjort over natten å gjøre en katalogtittel klar for utgivelse i HD, så denne utgivelsesplanen reflekterer nok hva de mente var "greit nok" før Warner droppet HD DVD. Men det hadde ikke gjort noe om de hadde kommet på banen og vært litt agressive og annonsert at de akter å gi ut en del kremtitler i løpet av kort tid.

Intermediate Arendal sin avatar
    Medlem siden
    Feb 2003
    Poster
    3,764
    Takk & like
    Nevnt
    1 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Soundfre@k
    Jeg synes hverken HD DVD eller BD imponerer med de listene der jeg. Den eneste filmen jeg har lyst til å se er Elisabeth the golden age...

/S
    Tipper du følte deg ganske ensom der du satt alene i kinomørket og så denne på kino

Medlem siden
    Feb 2003
    Poster
    3,764
    Takk & like
    Nevnt
    1 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Ut fra dette kan man for så vidt si at Universal oppfører seg akkurat som forventet. Dessuten er det vel ikke gjort over natten å gjøre en katalogtittel klar for utgivelse i HD, så denne utgivelsesplanen reflekterer nok hva de mente var "greit nok" før Warner droppet HD DVD. Men det hadde ikke gjort noe om de hadde kommet på banen og vært litt agressive og annonsert at de akter å gi ut en del kremtitler i løpet av kort tid.
    De kunne gitt ut en pressemelding og ramset opp en del topptitler de har tenkt å gi ut i "nær fremtid" uten å spesifisere noen datoer.

Da hadde de i det minste gitt litt tro på fremtiden.

Sånn som det er nå virker det som om de bare trår vannet og venter på "noe".

Newcomer
    Medlem siden
    Dec 2007
    Poster
    52
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0

Smile Warner - big title news?

Sitat Opprinnelig postet av Arendal
    De kunne gitt ut en pressemelding og ramset opp en del topptitler de har tenkt å gi ut i "nær fremtid" uten å spesifisere noen datoer.

I følge BIll Hunt kan det være at Warner kommmer med noen "big title news" tidlig neste uke. Håper det stemmer, gjør ikke alle dere andre også?
    ------------------

We're expecting to hear at least some big title news for the year ahead from Warner next week. So watch The Bits and Blu-ray.com early next week.

Intermediate Soundfre@k sin avatar
    Medlem siden
    Nov 2003
    Poster
    4,383
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Tipper du følte deg ganske ensom der du satt alene i kinomørket og så denne på kino
    Nja, som regel er min bedre halvdel med, men det er aldri fullt i hjemmekinoen

Ellers har jeg ikke sett denne enda, men jeg regner med den blir leid inn på dvd. Har forøvrig sett andre filmer om samme dronning. Poenget var bare at utvalget var/er begredelig.

/S

Intermediate SVS! -man sin avatar
    Medlem siden
    Jan 2005
    Sted
    Fredrikstad
    Poster
    2,629
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av blu-ray-only
    I følge BIll Hunt kan det være at Warner kommmer med noen "big title news" tidlig neste uke. Håper det stemmer, gjør ikke alle dere andre også?
    ------------------

We're expecting to hear at least some big title news for the year ahead from Warner next week. So watch The Bits and Blu-ray.com early next week.

Så kan en jo håpe at noe helt nytt og spennende også kommer snart.
    Forsterker: Marantz SR7011
    Høyttalere:
    Klipsch RP280f - RP450C - RP250S - R115SW
    TV:
    Panasonic VT50 Plasma

Intermediate ARTY sin avatar
    Medlem siden
    Sep 2005
    Poster
    814
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0

Nå har det alltid vært HDDVD sidens politikk å ikke annonsere noe før de faktisk klarer å levere. I motsetning til Fox. f.eks. som omtrent har levert bare 40% av det de har annonsert siden BD ble lansert sommeren 2006.

Nå kom det litt overaskende på dem at Warner valgte feil side, så det tar litt tid å gire opp utgivelsestakten i forhold til rettighets forhandlinger, produksjon og ny strategi, som alt må planlegges og skapes før vi ser hva de har på tapetet.

Men kanskje det er dette "noe" de venter på; fra NYT:

The HD DVD consortium is about to introduce an enormous marketing blitz, in print and on TV, that stresses how not yet dead it is.
    Elisabeth; the golden age, blir den eneste "blind buy" fra min side dette halvåret, selv om den ikke er i 2:35:1.

Intermediate
    Medlem siden
    Mar 2007
    Poster
    3,119
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sånn i tilfelle det fortsatt er noen som har lyst på en HD DVD-spiller:

Komplett selger nå Toshiba HD-EP10 til 1700,- pluss frakt

Denne spilleren støtter altså 1080p/24Hz, og den kan gjøres sonefri på DVD-avspilling vha. en firmwareoppdatering.

Expert da-ty@online.no sin avatar
    Medlem siden
    Sep 2004
    Poster
    5,595
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0

Smile

Sånn i tilfelle det fortsatt er noen som har lyst på en HD DVD-spiller:

Komplett selger nå Toshiba HD-EP10 til 1700,- pluss frakt

Denne spilleren støtter altså 1080p/24Hz, og den kan gjøres sonefri på DVD-avspilling vha. en firmwareoppdatering.
    Da er vel du den rette mann å spørre om man kan gjøre det samme med EP35. Altså gjøre den sonefri på SD matriale?

Medlem siden
    Feb 2003
    Poster
    3,764
    Takk & like
    Nevnt
    1 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av ARTY
    Nå har det alltid vært HDDVD sidens politikk å ikke annonsere noe før de faktisk klarer å levere. I motsetning til Fox. f.eks. som omtrent har levert bare 40% av det de har annonsert siden BD ble lansert sommeren 2006.

Nå kom det litt overaskende på dem at Warner valgte feil side, så det tar litt tid å gire opp utgivelsestakten i forhold til rettighets forhandlinger, produksjon og ny strategi, som alt må planlegges og skapes før vi ser hva de har på tapetet.

Men kanskje det er dette "noe" de venter på; fra NYT:

Elisabeth; the golden age, blir den eneste "blind buy" fra min side dette halvåret, selv om den ikke er i 2:35:1.
    Så du mener at HD DVD ikke har hatt planer om å gi ut noe mer enn det vi ser i dag, og at hele strategien deres var å la Warner dra lasset alene?

Ikke rart dere som er glad i film elsker HD DVD:twisted:

Dessuten har FOX levert stort sett alt de lovet, selv om det er lovlig sent:-?
    FOX tiltlene har forresten glimrende lyd og bildekvalitet selv om mange ikke kan nyttigjøre seg av DTS HD MA lydsporet enda.

Medlem siden
    Jan 2005
    Sted
    Fredrikstad
    Poster
    2,629
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Men hvorfor klarer de ikke å levere mere? Produksjonen og overføringen til HD DVD er jo så enormt mye enklere med HD DVD enn for BD. Bare unnskyldninger, spør du meg...

Og kan du nevne hvilke titler fra Fox som er annonsert, men som ikke har kommet/ ikke kommet bekreftet release på?
    Nei, det kom nok som en kjempeoverraskelse at Warner valgte BD...Resten er ren svada. "Utgivelsestakten ift rettighetsforhandlinger"...Jeg trodde Universal og Paramount med Dreamworks hadde plenty av titler å ta av fra sitt bibliotek. Saving Private Ryan, for eksempel. Nei, det stemmer det, Spielberg tillater kanskje ikke det. Men hvilke titler er det som de to selskapene har, som ikke kommer i konflikt med Spielberg, og som fortsatt kan sies å være interessante titler på HD DVD?

Det som er litt morsomt, er at en del av Universal sine mest kjente titler er Spielberg-filmer. HD DVD trengte et selskap til på sin side, og fikk Paramount. Hvor også her har Spielberg rettigheter. I tillegg skulle den mestselgende HD DVD-tittelen, Transformers, også helst ha vært på BD; om regissøren fikk bestemme.

Må være tungt for HD DVD Promo Group at noen av de mest innflytelsesrike i filmselskapene dems, egentlig skulle ønske de var på det andre laget
    Høyttalere:
    TV:
    Panasonic VT50 Plasma

Intermediate
    Medlem siden
    Mar 2007
    Poster
    3,119
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Så du mener at HD DVD ikke har hatt planer om å gi ut noe mer enn det vi ser i dag,
    Hvis du med "HD DVD" mener Universal og Paramount, så tror jeg nok det kan være tilfelle, ja. Paramount har vært veldig trege med utgivelser helt fra begynnelsen, og Universal ga ut hele to titler i februar og mars i fjor, så det ser ut som om de velger samme strategi i år.

Det kan selvfølgelig hende at de jobbet med enkelte utgivelser som de valgte å sette på hold etter Warners avhopp, men det tror jeg ikke noen av oss vil få vite med sikkerhet med det første. Uansett - basert på tidligere oppførsel, så er det ikke helt uventet (jeg synes fortsatt det er svært negativt, men ikke nødvendigvis uventet), at Universal og Paramount ikke har flere utgivelser på kalenderen 1. kvartal.

og at hele strategien deres var å la Warner dra lasset alene?
    Det er jo en måte å se det på

Medlem siden
    Sep 2005
    Poster
    814
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Så du mener at HD DVD ikke har hatt planer om å gi ut noe mer enn det vi ser i dag, og at hele strategien deres var å la Warner dra lasset alene?
    Ikke i det hele tatt.
    Men siden de muligens forventet at Warner skulle forbli formatnøytrale eller gå HDDVD, så vil det være naturlig at de raskt kanselerte sine originale planer og la om strategien?

Nå er det jo sånn at Warner har dratt mye av lasset på begge sider, spesielt på BD siden, tatt i betraktning at BD hele veien har poengtert at de har størst studiostøtte . Warner og Sony deler 25% av utgivelsene hver på BD, så de står for 50% av BD utgivelsene i USA.
    Mens henholdvis BD eksklusive studior hele veien; Buena Vista (Disney) med 13,4% og Fox med 11.3%, ikke akkurat viser så imponerende iver i sin støtte av BD formatet regnet i antall titler.

Dessuten har FOX levert stort sett alt de lovet, selv om det er lovlig sent:-?
    Mulig du har rett, selv om det går mitt i mot det jeg ser BD tilhengerne har klaget over på AVS f.eks.

Intermediate
    Medlem siden
    Mar 2007
    Poster
    3,119
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av SVS! -man
    Og kan du nevne hvilke titler fra Fox som er annonsert, men som ikke har kommet/ ikke kommet bekreftet release på?
    La oss starte med den amerikanske utgaven av "Master and Commander", da.

For øvrig vrir du deg litt bort fra problemstillingen. Det at Fox utsetter halvparten av titlene de annonserer, er et problem uansett om de faktisk hoster opp nye releasedatoer etter noen uker.

Når det gjelder listen av filmer FOX har annonsert og deretter kansellert/utsatt, vil du ha hele listen, eller bare filmer som ble annonsert etter at de begynte å gi ut filmer igjen i august?

Medlem siden
    Jan 2005
    Sted
    Fredrikstad
    Poster
    2,629
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    La oss starte med den amerikanske utgaven av "Master and Commander", da.
    Hmm, jeg sitter med M&C i min hylle, og har hatt den i 3 uker, nå. For de som har kun sone A synes sikkert det er kjipt, men jeg synes det er svært positivt at Fox prioriterer Europa slik de har gjort. Det samme gjorde de med ID4 og Day After Tomorrow. Så det er vel av andre strategiske grunner at de avventer det amerikanske markedet med filmene. For filmene er tross alt sluppet, bare med en annen sone.
    Sitat Opprinnelig postet av Trondmm
    For øvrig vrir du deg litt bort fra problemstillingen. Det at Fox utsetter halvparten av titlene de annonserer, er et problem uansett om de faktisk hoster opp nye releasedatoer etter noen uker.
    Jeg registrerer at ett av favoritt-uttrykkene dine er "forsøker å vri deg bort fra problemstillingen". I så fall bør du vente til jeg forsøker å vri meg unna, før du hevder at jeg gjør det. Jeg stilte et spørsmål til påstanden til ARTY om at 40% av det Fox hadde annonsert var sluppet. Hvilke titler er dette?

Og vi vet alle at Fox utsatte en del titler pga BD+, og ikke fordi de ville gi et inntrykk av at de var mer dedikert i BD enn det de var. Da BD+ kom på plass har de holdt det de lovet. Hva mer forventer man. Hvor mange titler slipper Fox i februar 08?
    Sitat Opprinnelig postet av Trondmm
    Når det gjelder listen av filmer FOX har annonsert og deretter kansellert/utsatt, vil du ha hele listen, eller bare filmer som ble annonsert etter at de begynte å gi ut filmer igjen i august?
    I starten var vel alle filmselskapene i begge leire ivrige etter å gi inntrykk av at de skulle slippe alt på HD. Universal har vel ett par ganger annonsert både Jaws, Jurassic Park og E.T. skulle komme snarlig på HD DVD.

Men hvilke Fox-titler er det som har fått en release-dato, men som har blitt kansellert på ubestemt tid. Mener du at det summer seg til 60%?
    Høyttalere:
    TV:
    Panasonic VT50 Plasma

Intermediate Dan sin avatar
    Medlem siden
    Oct 2004
    Poster
    748
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Jeg tipper at Matrix boksen og Batman får en dato.
    Det er i så fall på høy tid. Litt rart om det skal gå år etter HD DVD før de utgir disse.

Intermediate
    Medlem siden
    Mar 2007
    Poster
    3,119
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Hmm, jeg sitter med M&C i min hylle, og har hatt den i 3 uker, nå.
    Så synd at Blu-ray har soneinndeling, da, slik at de amerikanske kundene ikke får glede av denne utgivelsen.

For filmene er tross alt sluppet, bare med en annen sone.
    Nei, egentlig ikke. Fox USA har annonsert at filmen skal komme ut i USA, men så har den ikke gjort det. Det at SF klarer å gi ut filmen i Skandinavia endrer ikke på dette.

Jeg registrerer at ett av favoritt-uttrykkene dine er "forsøker å vri deg bort fra problemstillingen".
    Wow! Det er imponerende godt observert, med tanke på at dette er første gang jeg bruker uttrykket (i hvert fall i denne tråden).

I så fall bør du vente til jeg forsøker å vri meg unna, før du hevder at jeg gjør det. Jeg stilte et spørsmål til påstanden til ARTY om at 40% av det Fox hadde annonsert var sluppet.
    Fair enough. Men du skjønte nok at hovedpoenget til ARTY var at Fox har vært helt ekstreme til å annonsere titler og så trekke de tilbake og etter hvert (kanskje) annonsere ny releasedato.

Hvilke titler er dette?
    Vær tålmodig, så skal jeg skrape sammen en liste til deg.

Og vi vet alle at Fox utsatte en del titler pga BD+, og ikke fordi de ville gi et inntrykk av at de var mer dedikert i BD enn det de var. Da BD+ kom på plass har de holdt det de lovet.
    Nei så langt i fra. De har utsatt massevis av titler etter at BDA tvang de til et comeback da Paramount droppet BD.

Hva mer forventer man. Hvor mange titler slipper Fox i februar 08?
    Det gjenstår å se. De har annonsert dobbelt så mange som Universal - altså 2.

Men hvilke Fox-titler er det som har fått en release-dato, men som har blitt kansellert på ubestemt tid.
    Vel, du får vente på lista, så skal vi se.

Mener du at det summer seg til 60%?
    Mnei, jeg sa "halvparten".

Medlem siden
    Sep 2005
    Poster
    814
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Men hvorfor klarer de ikke å levere mere? Produksjonen og overføringen til HD DVD er jo så enormt mye enklere med HD DVD enn for BD. Bare unnskyldninger, spør du meg...
    Jeg regner med at dette var et førsøk på humor eller sarkasme.
    Da må jeg si at det ikke var særlig velplasert.

Eller er det slik at du har absolut ingen begrep om hvor mye tid en Disk produksjon tar eller hva som er forskjellen på BD og HDDVD produksjonsmessig, etter å ha deltatt i denne debatten så lenge?

Til din opplysning så er den praktiske forskjellen mellom HDDVD og BD, fra en tittel er bestemt til den ligger i butikken, omtrent 0000,01.

Warner annonserte sin BD eksklusivitet til stor overaskelse for dem som jobber med HDDVD for ca. 3 (det er tallet tre dere ser) uker siden.

Et spørsmål til alle dem som nå allerede i lengere tid har mast om reaksjoner fra HDDVD konsortiumet; Har dere alle ADHD eller er dere bare så uvitende om hva begrepet "Industriel Produksjon" innebærer?

Det er liksom ikke bare å hive en filmfil i et brennerprogram og lage noen kopier.

Ærlig talt; ta en realitet sjekk og tenk dere om før dere slenger ut påstander som mer enn noe annet avslører deres uvitenhet. ops:

(spesielt rettet mot dem som har vært med i denne debatten lenge, ikke rettet mot nykommere)

Intermediate
    Medlem siden
    Mar 2007
    Poster
    3,119
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0

Fox' track record

Jeg tror jeg må ta Fox-listen i et par omganger, men jeg begynner med de filmene Fox annonserte på CES 2007:

Overskriften angir måneden filmene skulle gis ut, dato i parantes angir når den ble gitt ut.

Januar 07
    Alien Vs Predator (23. jan. 07)
    Courage Under Fire (23. jan. 07)
    Flyboys (30. jan. 07)
    Hart's War (30. jan. 07)
    Men of Honor (23. jan. 07)

Februar 07
    Broken Arrow (13. feb 07)
    Chain Reaction (13. feb 07)
    Entrapment (13. feb 07) (utsatt fra. 5. des. 06)
    Phone Booth (13. feb 07)
    Planet of the Apes (2001) (13. feb 07)
    The Marine (13. feb 07)
    The Sentinel (13. feb 07) (utsatt fra. 5. des. 06)
    The Usual Suspects (13. feb 07) (utsatt fra. 28. nov. 06)

Mars 07
    Commando (15. apr. 08 )
    Dances with Wolves (ubestemt)
    Dodgeball (ubestemt)
    From Hell (ubestemt) (utsatt fra. 5. des. 06)
    Hoosiers (13. mar. 07)
    Ice Age (4. mar. 08 )
    The Thomas Crown Affair (ubestemt)

April 07
    Dude, Where's My Car? (ubestemt)
    Hannibal (ubestemt)
    Me, Myself & Irene (5. feb. 08 )
    The Fly (1986) (9. okt. 07)
    The Silence of the Lambs (ubestemt)
    Tristan & Isolde (ubestemt)
    Turistas (ubestemt)

Mai 07
    A Bridge Too Far (ubestemt)
    Battle of Britain (ubestemt)
    Butch Cassidy and the Sundance Kid (ubestemt)
    Edward Scissorhands (9. okt. 07)
    Man on Fire (8. januar 08 )
    Master & Commander (ubestemt)
    Platoon (ubestemt)
    Predator (15. apr. 08 )
    The Graduate (ubestemt)
    The Siege (ubestemt)

Juni 07
    A Fistful of Dollars (ubestemt)
    Bull Durham (ubestemt)
    Cast Away (4. des 07)
    I, Robot (11. mar. 08 )
    Independence Day (11. mar. 08 )
    Out of Time (ubestemt)
    Ronin (ubestemt)
    To Live & Die in L.A. (ubestemt)
    Walking Tall (ubestemt)

Foreløpig fasit:
    Annonsert: 46
    Gitt ut som planlagt: 14
    Gitt ut senere: 4
    Fått ny dato: 6
    MIA: 22 (48%)

Hvis vi holder de filmene som ble utsatt fra nov. og des. 2006 utenfor, så blir fasiten slik:

Annonsert: 42
    Gitt ut som planlagt: 11
    Gitt ut senere: 4
    Fått ny dato: 6
    MIA: 21 (50%)

Jeg tenker jeg skal ta for meg 2006-releasene på neste post, før jeg går løs på annonseringene fra august 07.

Side 618 av 653 FørsteFørste ... 118 478 488 498 508 518 528 538 548 558 568 578 588 598 608 614 615 616 617 618 619 620 621 622 628 638 648 ... SisteSiste

Stikkord for denne tråden

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •