HD formatkrigen. - Side 614

Sponsorer:
Takk Takk:  0
Like Like:  0
Side 614 av 653 FørsteFørste ... 114 474 484 494 504 514 524 534 544 554 564 574 584 594 604 610 611 612 613 614 615 616 617 618 624 634 644 ... SisteSiste
Viser resultater 12,261 til 12,280 av 13053
    Intermediate Esp1 sin avatar
    Medlem siden
    Nov 2004
    Poster
    992
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)
    Sitat Opprinnelig postet av Counterpointer
    Var det ikke du Esp1 som mente det var "desperat" av Toshiba når de ga med 9 filmer med spiller i enkelte (mener det var Best buy) butikker i USA?
    Hva mener du om dette utspillet da
    Det er en fint gest til alle som har kjøpt feil format, 150 euro for en ubrukelig boks er jo utrolig bra deal.

Intermediate
    Medlem siden
    Oct 2005
    Poster
    595
    Takk & like
    Nevnt
    1 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Esp1
    Det er en fint gest til alle som har kjøpt feil format, 150 euro for en ubrukelig boks er jo utrolig bra deal.
    Da håper jeg at hvis jeg gjøre dette og leverer den inn så får jeg også vedlagt BD utgaver av alle Universal og de andre HD DVD filmene hvis det er så at boksen min er ubrukelig. Hvis ikke må jeg nok ruge på Toshibaen min litt til.

Intermediate ARTY sin avatar
    Medlem siden
    Sep 2005
    Poster
    814
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av roffe
    Det er bare tull. Selv om BD-spillerne mister konkurransen fra HDDVD, så må de fortsatt konkurrere med oppskalerende DVD-spillere. Det er også betydelig konkurranse innbyrdes mellom de ulike produsentene av BD-spillere.
    Litt drøyt å kalle det tull. Jeg begrenset bare argumentet HDDVD som den første bøygen som BD må overkomme og som de tydelighvis har hatt hastverk med.

Hvordan de skal takle SDDVD vet vi ikke enda.
    Men at de skal priskonkurere med SDDVD spillere de første 5 årene av BD formatets levetid er ikke BDA's originale plan. Da kunne CEM like gjerne støttet HDDVD, siden det er HDDVD's uttalte plan å realisere et HD format som kan konkurere med SD på pris innen relativt kort tid.

Men at BD til slutt blir tvunget til å konkurere med SD på pris for å i det hele tatt lykkes er selvfølgelig mulig, men da er de også tvunget til å droppe sin uttalte foretningsplan.

Til sammenligning kan man jo se på hva som skjedde da henholdsvis CD-formatet og DVD-formatet ble introdusert. Prisene falt gradvis da også som en følge av innbyrdes konkurranse mellom produsentene.
    Den gangen dreide seg om ett CD format og ett DVD format hvor alle hadde blitt enige om standarden på forhånd.
    Denne gangen har en liten gruppe brudt ut av standardsamarbeidet og laget sitt eget format.

Selv om BD nå har mer støtte enn HDDVD i publikums øyne så sier det ikke noe om alle de som er blitt holdt utenfor. Spesielt Kinesisk fastlands CEM.

Dette er nærmest en naturlov. Når man introduserer et nytt format, så konkurrerer dette mot de formatene de søker å erstatte både på spillersiden og på innholdssiden. Det at HDDVD og BD har konkurrert har faktisk bremset markedsaksepten av begge formatene, siden det har hersket stor usikkerhet både i forhandlerledd og blant forbrukerne om hva man skal velge
    .

Selvfølgelig er det også en naturlov i dette. Spørsmålet er bare hvor lenge BDA vil forsinke naturloven.

For DVD het naturloven Kinesisk CEM.

Slik jeg ser det er det filmselskapene som valgte å slippe populære filmer i stort utvalg PÅ TROSS AV formatkrigen, som skal ha æren for at det har gått såpass bra med HD-formatene.
    Skjeler man til SACD/DVD-A så ser man hva som skjer når det ikke er noe tilbud av innhold å snakke om og forbrukerne ikke bryr seg om å skaffe avspillingshardware.
    Jeg er totalt uenig i at studioene har sluppet i et stort utvalg.

Etter min oppfatning så virker studioene svært tilbakeholdne både på antall og kvalitet.
    På meg virker det ikke som om studioene har helt tro på HDM, noe som også de katastrofale dårlige salgstallene i forhold til Hardware viser.

Det hjelper heller sikkert ikke på humøret at BD har problemer med å få alle delene av teknologien sin til å fungere sammen.

9.25 mill. PS3 og 500K BD spillere mot ca. 1.4 mill. solgte filmer på BD burde skremme både CEM og studioene. Spesielt fordi de vet hvor mange av disse filmene er bundled med PS3, Standalone og kjøpt av utleiebutikker.
    Tviler på at det ser pent ut. Veldig mye dårligere enn de to første årene av SDDVD, på tross av all formatkrigpublisiteten.

Medlem siden
    Nov 2004
    Poster
    992
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av ARTY
    Verdiløst uten en link!
    Ah, du skal dobbeltsjekke før du kaster deg på Kiel-fergen...

Medlem siden
    Nov 2004
    Poster
    992
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Potetgullmannen
    Da håper jeg at hvis jeg gjøre dette og leverer den inn så får jeg også vedlagt BD utgaver av alle Universal og de andre HD DVD filmene hvis det er så at boksen min er ubrukelig. Hvis ikke må jeg nok ruge på Toshibaen min litt til.
    Har klart meg bra uten å kjøpe en eneste Universal film i hele 2007.

Intermediate Msport sin avatar
    Medlem siden
    Mar 2006
    Poster
    2,812
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Nå må du gi deg... Det blir vel "folk" av deg en gang også (kanskje).

Medlem siden
    Sep 2005
    Poster
    814
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av trondmm
    Så det vil være profil 1.1, da altså? Det er jo i så fall ganske bra
    Got me!:-D
    Rettet.

Medlem siden
    Sep 2005
    Poster
    814
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Du er for lettlurt Esp1. Dette er et luretilbud.

Tro du burde regne litt på det før du går til slike skritt.
    Du kan kjøpe S300 i Norge og behold HDDVD spilleren din for omtrent samme pris som dette tilbudet er. I tillegg sparer du biletten til Kielfergen, pluss alt det andre en tur på Kielfergen medfører.

Intermediate
    Medlem siden
    Oct 2005
    Poster
    595
    Takk & like
    Nevnt
    1 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Har klart meg bra uten å kjøpe en eneste Universal film i hele 2007.
    Men du har vel heller ikke en ubrukelig HD DVD spiller heller? Så det er ikke rart du ikke har noen Universal filmer. Denne ordningen er jo for de som nå har fått ubrukelige HD DVD spillere og ikke deg.

Skal de nå kvitte seg med denne spilleren så bør de få en fair sjanse til å se sine favoritt filmer i HD format fortsatt. Hvis ikke burde de med en god del filmer heller prøve få Toshiba spilleren sin til å virke igjen etter Warner sjokket inntil også HD DVD katalogen blir tilgjengelig på BD. Er for dumt å kjøpe de samme filmene om igjen i BD allerede nå.

Expert Counterpointer sin avatar
    Medlem siden
    Jan 2005
    Poster
    6,311
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    å duuuuuverden så snille de er.... :lol:

Tydelig det er èn standard for de du liker og en annen for de andre :!:

Newcomer
    Medlem siden
    Dec 2007
    Poster
    52
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av trondmm
    Dette er et kjempeartig sitat (selv om du har gjengitt det veldig feil). Bare så synd at det er løgn og ljug og fanteri og myte og alt det der. Bill Gates har faktisk aldri sagt "640k ought to be enough for anyone".

Rammene er allerede gitt. Filmene kan ikke få høyere oppløsning enn 1920x1080, og det er sjelden at filmer er lengre enn tre timer. HD DVD har demonstrert at de kan få plass til en tre og en halv times film, med et lossless lydspor, og fortsatt få upåklagelig billedkvalitet.

Markedsføring. Hvis HD DVD har like stor kapasitet som Blu-ray, så vil argumentet om at Blu-ray er bedre enn HD DVD pga. lagringsplassen, falle bort.
    Jeg var ikke tilstede da Bill Gates sa/ ikke sa dette, men tror ikke dette er bare fantasi...

Forresten lurer jeg på hvorfor filmene ikke kan få høyere oppløsning enn 1920x1080? Vet at standarden slik den er i dag har definert det, men så er det jo slik at standarden for RAM i en PC en gang var satt til max 1024 KB.

Ekstramaterialet vil også bli mer og mer omfattende. Selv ville jeg ønske å ha alt som har med en film å gjøre på samme disk!

Og så lurer jeg på hvor lenge det går før du kjøper din første BD-film? :smile:

blu-ray-only

Newcomer
    Medlem siden
    Dec 2007
    Poster
    52
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0

Lagerplass på Blu-Ray disk

PC World - Laptops Getting LEDs, Blu-ray This Year

Sorry, glemte å nevne det faktum at Blu-Ray disker også kommer for PC-markedet. OG da er det vel INGEN som er uenige i at 50 GB slett ikke blir "for mye" :smile:

Interessent artikkel forresten. Her skjer det mye positiv utvikling!

blu-ray-only

Expert AndersT2 sin avatar
    Medlem siden
    Feb 2004
    Poster
    5,463
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av blu-ray-only
    Forresten lurer jeg på hvorfor filmene ikke kan få høyere oppløsning enn 1920x1080? Vet at standarden slik den er i dag har definert det, men så er det jo slik at standarden for RAM i en PC en gang var satt til max 1024 KB.
    Det blir da neste format igjen. DVD var forrige oppløsning, BD/HD DVD er denne tidens oppløsning, og neste gang, om ca 10 år. Så er det kanskje 4K som kommer.

PCen har jo utviklet seg i mange nye versjoner etter maksen med 1024 KB, det kan ses på som nye formater. Nytt funker ikke mot gammelt, men gammelt mot nytt (i hvertfall innholdet).

Så det kommer, men ikke på BD. Kanskje BD2?

Tipper neste skifte blir stereobilde (ny type 3D) hvis ikke man får dette til med BD.

Intermediate
    Medlem siden
    Mar 2007
    Poster
    3,119
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Vel, det er litt av poenget med standarder, da vet du. Øker du oppløsningen, så vil ikke en eneste av dagens Blu-ray spillere kunne spille av filmene. Hvis du allikevel skal kreve at folk kjøper nye spillere, så kan du like gjerne introdusere et helt nytt format.

Dette er MYE enklere når man går over til digital nedlasting. Da er det "bare" å tilby filmen i forskjellige oppløsninger, så kan avspilleren selv velge den beste versjonen der er i stand til å spille av.

Men, husk også at det er svært begrenset hvor nyttig det er å tilby filmer som har høyere oppløsning enn TVene de skal vises på. Og jeg tror ærlig talt at det vil ta litt tid før det blir aktuelt å produsere TVer med noe særlig høyere oppløsning enn 1920x1080. Du vil sikkert se 4K-skjermer til profesjonelt bruk, og en del av de virkelig store skjermene vil nok i utgangspunktet produseres ved at man setter sammen fire paneler, slik at man faktisk får en oppløsning på 3840x2160.

Ekstramaterialet vil også bli mer og mer omfattende. Selv ville jeg ønske å ha alt som har med en film å gjøre på samme disk!
    Jada, jeg er enig i dette, men som sagt så er det en vanlig oppfatning blant folk at to disker er bedre enn en, så det lønner seg rett og slett ikke å dytte alt inn på en disk, selv om det er mer enn nok av plass.

Og så lurer jeg på hvor lenge det går før du kjøper din første BD-film? :smile:
    Golden Compass, 29. april var en het kandidat, helt til jeg kom på at New Line sonekoder filmene sine. Så jeg må i hvert fall vente til den annonseres i Europa. Det påstås for øvrig at Warner vil gi ut denne på HD DVD i Tyskland, og i så fall vil jeg nok vente til jeg får en sonefri BD-Live-spiller for en ikke så alt for gæli pris (3-4000,- tenkte jeg)

Newcomer
    Medlem siden
    Dec 2007
    Poster
    52
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Joda, vi er nok ganske så enig om at en standard er noe som er der for en viss tidsperiode, og den kan ikke uten videre endres da både signalkilder og signalmottakere må kunne "snakke samme språk". Når det da skjer en videreutvikling må det sørges for kompatibilitet bakover.

Golden Compass høres ut som en film jeg får sjekke ut!

blu-ray-only

Intermediate
    Medlem siden
    Jul 2004
    Poster
    686
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Jeg var ikke tilstede da Bill Gates sa/ ikke sa dette, men tror ikke dette er bare fantasi...
    uttalesen er nok korrekt, men som så mange andre så må den sees i lys av den tiden det ble sagt på.
    og i 1981 så var nok 640kb plenty for nesten alt, så den uttalelsen var ikke feil da, men ble feil senere.

Intermediate Soundfre@k sin avatar
    Medlem siden
    Nov 2003
    Poster
    4,383
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0

Intermediate Arendal sin avatar
    Medlem siden
    Feb 2003
    Poster
    3,764
    Takk & like
    Nevnt
    1 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    I en formatkrig hvor det er slengt ut summer som $150mill. til Paramount og $500mill. til Warner + og $120mill. til Fox, så sitter folk å diskuterer verdien av en SuperBowl spot til $2.5mill.

Nå skal ikke jeg påstå at noen av de summene som brukes på reklame generelt og i USA spesielt er verdt det. Men om Toshiba synes det er verdt det så er de i samme båt som de andre som betaler det samme for en Superbowl spot, om det så er Bleier, Cola, Hotdogs eller Ford Trucks.

$2.7mill. er lommerusk i forhold til det begge sider i formatkrigen bruker på reklame, Bogos,Bundlesales og å kjøpe seg strategiske venner.

Det er billig å bruke $2.7mill på en spot om det så bare er for å gi beskjeden; "We are committed to HDDVD and still in this game!"
    Hvis de hadde brukt pengene på formatkrigen er jeg enig i at 2,7 mill er lommerusk, men for å selge spillere er det veldig mye penger.

Det er ikke mange som tror at Toshiba kan vinne denne krigen nå.

Bortsett fra deg da.

Intermediate Arendal sin avatar
    Medlem siden
    Feb 2003
    Poster
    3,764
    Takk & like
    Nevnt
    1 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Nei!
    Heller ikke mer enn de som spekulerer i at BD mirakeløst skal bli billig fordi de liksom har vunnet formatkrigen.
    Det var et spørsmålsargument for å se om synserne har noen forståelse for den grunnleggende forskjellen på de to sidene i formatkrigen, som de burde vite før de synser og konkluderer så sikkert.

Arendal, du svarte forøvrig heller ikke på spørsmålet.

Arendal, du svarte forøvrig heller ikke på spørsmålet.

Sitat:
    Opprinnelig skrevet av ARTY

Still deg spørsmålet om hvorfor BD har størst CEM støtte?
    Hint; det har ingenting med teknologien å gjøre!

Blu-ray har størst støtte blandt hardware produsentene fordi de tror de kan tjene mest penger på dette formatet.
    Både fordi de i utganspunktet ikke trodde det skulle bli en sånn priskrig som vi har sett frem til i dag, men en gradvis nedgang over tid sånn som vi ser på all annen elektronikk.

De valgte selvsagt også Blu-ray på grunn av studiostøtten formatet hadde og de, akkurat som jeg og mange andre skjønte hvilken vei dette måtte gå.

Jeg fatter ikke hvilken verden du lever i som tror at det generelle prisnivået på spillere kommer til å stige.

Det kommer til å komme både dyre og billige spillere på Blu-ray akkurat som på DVD i dag.

Intermediate Kim Olav Svines sin avatar
    Medlem siden
    May 2004
    Poster
    659
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Ubrukelig betyr at spilleren ikke kan brukes til noe, men den kan brukes til å spille av DVDer og HD DVDer, så det var en tullete kommentar. Med den tankegangen, så er også alle DVD spiller ubrukelige. Og sist jeg sjekket, så funket HD DVDene også helt fint.

Side 614 av 653 FørsteFørste ... 114 474 484 494 504 514 524 534 544 554 564 574 584 594 604 610 611 612 613 614 615 616 617 618 624 634 644 ... SisteSiste

Stikkord for denne tråden

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •