HD formatkrigen. - Side 609

Sponsorer:
Takk Takk:  0
Like Like:  0
Side 609 av 653 FørsteFørste ... 109 469 479 489 499 509 519 529 539 549 559 569 579 589 599 605 606 607 608 609 610 611 612 613 619 629 639 649 ... SisteSiste
Viser resultater 12,161 til 12,180 av 13053
    Newcomer
    Medlem siden
    Feb 2005
    Poster
    236
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)
    Sitat Opprinnelig postet av format.fighter
    Jeg kjøpte HD DVD fordi jeg mener det er det beste formatet, og det er jeg fortsatt sikker på. Fra høsten av vil Blu-Ray teknisk ha tatt igjen HD DVD, men sonefriheten og prisen er fortsatt grunn nok til å kalle HD DVD det beste formatet.
    Prisen kan jeg forstå. HD-DVD er billigere enn Blu-Ray. Men det med sonefriheten kan jeg ikke forstå. Det er noen filmselskaper som krever soner (særlig FOX) fordi de ønsker å begrense tilgangen basert på utgivelse (typisk at filmer gis ut i USA før Europa). Og da spør jeg hva du synes er best. At filmen kommer ut noen måneder senere i Europa enn USA, enn at den ikke kommer ut i det hele tatt ?

De mest kunnskapsrike på forumet er jo enten nøytral eller støtter HD DVD ekslusivt.
    Det er, med all respekt å melde, det mest egoistiske og dumme jeg har hørt på lenge. Du sier i praksis at et stor antall som skriver innlegg her er "lite kunnskapsrike". På hvilket grunnlag ? At de foretrekker Blu-Ray fremfor HD-DVD ?

Newcomer format.fighter sin avatar
    Medlem siden
    Nov 2007
    Poster
    105
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av hermansen
    Prisen kan jeg forstå. HD-DVD er billigere enn Blu-Ray. Men det med sonefriheten kan jeg ikke forstå. Det er noen filmselskaper som krever soner (særlig FOX) fordi de ønsker å begrense tilgangen basert på utgivelse (typisk at filmer gis ut i USA før Europa). Og da spør jeg hva du synes er best. At filmen kommer ut noen måneder senere i Europa enn USA, enn at den ikke kommer ut i det hele tatt ?
    Nå gir jo ikke Fox ut HD DVD så det er jo et kunstig spørsmål. Hvis HD DVD var eneste format(og det fortsatt var sonefritt) ja, da ville vel selvsagt Fox gitt ut filmen. Det kan godt hende at det ville tatt lengre tid (som New Line argumenterte mot), men det vil jo uansett ikke bli noe tregere enn å vente på sin lokale versjon. Med sonefritt kan man da bestille den billige USA versjonen isteden for å betale 249,-. For meg er ikke sonefritt et spørsmål om lanseringstidspunkt, men et spørsmål hvor man kan bestille fra og til hvilken pris. Derfor har jeg også flest HD DVD da min PS3 kun spiller Sone B. (og sone B er dyyyyrt)

Det er, med all respekt å melde, det mest egoistiske og dumme jeg har hørt på lenge. Du sier i praksis at et stor antall som skriver innlegg her er "lite kunnskapsrike". På hvilket grunnlag ? At de foretrekker Blu-Ray fremfor HD-DVD ?
    Det var det å snu logikken opp ned. Jeg sier bare at jeg legger merke til at de mest kunnskapsrike har HD DVD eller er nøytral. (skribenter og moderatorer på forumet). (nå vil vel uansett de fleste bli nøytral fremover (de som har HD DVD))

Intermediate
    Medlem siden
    Mar 2007
    Poster
    3,119
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Men det med sonefriheten kan jeg ikke forstå. Det er noen filmselskaper som krever soner (særlig FOX) fordi de ønsker å begrense tilgangen basert på utgivelse (typisk at filmer gis ut i USA før Europa). Og da spør jeg hva du synes er best. At filmen kommer ut noen måneder senere i Europa enn USA, enn at den ikke kommer ut i det hele tatt ?
    Det er plenty med DVD-utgivelser som kun er gitt ut i sone 1, eller der sone 2-utgaven er vesentlig dårligere enn sone 1-utgaven. Andre filmer eller TV-serier bruker flere år på å komme ut i sone 2. Jeg har ingen grunn til å tro at situasjonen vil bli så veldig mye bedre med Blu-ray. Heldigvis er det ikke noe problem å få tak i sonefrigjorte DVD-spillere, så på vanlig DVD er ikke dette noe issue.

Men, altså, at nordmenn som kjøper videoformater relativt tidlig i formatets levetid ikke synes soner er et problem, overrasker meg. Jeg var ikke kjempetidlig ute med å skaffe meg DVD-spiller (tror jeg kjøpte sommeren 98 eller noe sånt), men selv da var det umulig å bruke spilleren til noe fornuftig dersom jeg hadde nøyd meg med å kjøpe filmer i Norge. Situasjonen er den samme med HD DVD og Blu-ray. Utvalget i norske butikker er så begredelig at det overhodet ikke frister å kjøpe noen av formatene (selv om Blu-ray i det minste begynner å komme seg.)

Og hvis man skal kjøpe filmer fra USA, vel, da er man avhengig av at soner ikke er et issue. For HD DVD er saken veldig grei, men det er litt verre med Blu-ray. Riktig nok er det veldig mange BD-filmer som er tilgjengelig i USA som ikke har noen sonesperre, og det er selvfølgelig veldig flott. Men, for å være helt ærlig, synes jeg det er litt merkelig å argumentere for at sonerestriksjoner er helt OK - så lenge de ikke brukes.

Intermediate SVS! -man sin avatar
    Medlem siden
    Jan 2005
    Sted
    Fredrikstad
    Poster
    2,629
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av stølen
    Du har en eventyrlig evne til å mene noe for alle. Jeg var overbevsit om at det ville bli to formater og at ingen ville vinne.Jeg har ikke sett så mange HD tilhengere som mener og har trodd og påstått at HD ville vinne.De fleste som hadde kjøpt HDDVD var glad for at Para og Dreamworks valgte side, for da ville formatene etter all sannsynlighet leve sammen og dette var bra for det formatet som lå dårligst an.De fleste hadde nok en usikker lykke som var bra for investeringen de hadde gjort.Jeg kjøpte begge fordi at det ga best sikkerhet for filmtilbud.Nå er jeg så seriøs at jeg håper du slutter å mene noe for oss alle som vi ikke mener.NB! HDDVD grisen er ikke slaktet enda,den lever etter forholdene et usikkert men foreløpig godt liv.
    Stølen
    Sitat Opprinnelig postet av SVS! -man
    Det var en del som mente at HD DVD ville gå av med seieren som filmformat. Ikke alle, sikkert, men blant de mest ihugga HD DVD-tilhengerne her inne trodde det? I allefall var det lett å oppfatte de sånn...
    Hallo, Stølen; nå får du lese litt nøyere! Jeg skrev "en del, men sikkert ikke alle", gjorde jeg ikke? Og at du var en av "sikkert ikke alle", så MÅ ikke du konkludere med at jeg mente deg også:?

Men jeg må si det er litt merkelig at nå som krigen går mot slutten, så erkjenner den ene etter den andre at man egentlig aldri hadde trua på HD DVD, selv de som har snakket varmest om formatet. Men at det i beste fall kun ville overleve side om side med BD.

Vet ikke hvor mange ganger jeg har lest at "dette kan slå begge veier" osv og at "HD DVD kan like godt gå av med seieren". Og å be noen som helst å finne tilbake til utsagnene og hvem som sa de, blant 12.000 postinger...vel, det orker ikke jeg i hvertfall...
    Forsterker: Marantz SR7011
    Høyttalere:
    Klipsch RP280f - RP450C - RP250S - R115SW
    TV:
    Panasonic VT50 Plasma

Newcomer
    Medlem siden
    Jun 2007
    Poster
    14
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Salget av antall BD spillere fikk vi ikke vite før etter Warner sin nyhet. Den forandret alt. Vi vet ikke hvordan ting ville fortsatt hvis de fortsatt var nøytrale.
    Hva svarte er poenget ditt? Vi fikk vite dem etter Warner-nyheten, men de var jo forsatt for desember i fjor. Det er da rusk rivende uvesentlig om de ble publisert før eller etter.

Og hvordan man leser tallene kommer ann på hvilken vei man vil at ting skal peke. Slik har begge sider gjørt hele tiden
    Nei, man kan prøve å lese noe fornuftig ut av den, eller man kan spinne dem til sin egen fordel. Nå er verken du eller jeg medlem av BDA eller HD-DVD Promotion Group, så da foreslår jeg at vi satser på det første.

Hva tror du en investor gjør, spinner tallene til det han er fan av eller forsøker å lese markedet ut av dem? Selvfølgelig er det mulig å se objektivt på tall, det er jo en grunn til at noen tjener mer penger enn andre.

At dere gidder å diskutere dette skjønner jeg lite av og grunnen til tråden ble flyttet skjønner jeg også. Makan til krangletråd har jeg ikke sett tror jeg. Jeg har begge formatene på plass og driter vannrett i hvem som går av med den såkalte seieren. Hadde jeg vært moderator på dette forumet hadde denne tråden blitt slettet/stengt. Har dere ikke blitt enige om dette temaet etter over 300 sider så blir dere aldri enig etter 300 sider til...
    Jeg skjønner ikke at folk kan ha så jævlig stort problem med en tråd som er gjemt bort under "general chitchat". Hvorfor vil du slette den? Greit nok at den er av ekstremt lav kvalitet, men den har nå sannelig holdt koken, og skal ikke folk få lov til å diskutere dette dersom de vil? Vil du ikke se den, så er det bare å styre unna den, og det burde ikke være noe stort problem der den ligger nå.

Medlem siden
    Jan 2005
    Sted
    Fredrikstad
    Poster
    2,629
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Har Toshiba stoppet opp produksjonen av enkelte HD DVD-spillere allerede?:

Sitat Opprinnelig postet av bsimmer from Avforums.com
    I was ment to be getting sent a toshiba HD-A35 as an exchange for my HD-A30 but they called me back and told me that the HD-A35 was no longer in stock and they would not be produceing any more. Not sure about the other players in the range.
    Høyttalere:
    TV:
    Panasonic VT50 Plasma

Medlem siden
    Nov 2007
    Poster
    105
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Men jeg må si det er litt merkelig at nå som krigen går mot slutten, så erkjenner den ene etter den andre at man egentlig aldri hadde trua på HD DVD, selv de som har snakket varmest om formatet. Men at det i beste fall kun ville overleve side om side med BD.

Vet ikke hvor mange ganger jeg har lest at "dette kan slå begge veier" osv og at "HD DVD kan like godt gå av med seieren". Og å be noen som helst å finne tilbake til utsagnene og hvem som sa de, blant 12.000 postinger...vel, det orker ikke jeg i hvertfall...
    Syns dette innlegget av denne arrogante og spydige Blu-Ray forkjemperen illustrerer veldig godt forskjellene mellom enkelte forkjempere av Blu-Ray og slik jeg oppfatter forkjempere av HD DVD. De som støttet HD DVD har jo støttet formatet fordi de syns at formatet er det beste formatet for dem. Det har IKKE betydd at de har trodd at Blu-Ray skulle forsvinne, men de har hatt et håp om at HD DVD skulle eksistere med mest mulig utvalg av film. HD DVD tilhengerne har heller ikke (som jeg kunne oppfattet i denne tråden) gått å håpet på at Blu-Ray skulle forsvinne fortest mulig. (kanskje fordi det er lite sannsynlig)

Blu-Ray tilhengerne har heiet på formatet i stor grad fordi de har trodd at formatet skulle knuse HD DVD og har håpt at HD DVD skulle forsvinne fortest mulig (noe som det nok gjør i løpet av året nå). Om dette har skjedd fordi at parter i blu-ray leiren det siste året til stadighet har uttalt at de har vunnet kan godt hende. Uansett kan man nok si at Blu-Ray folket er medgangssupportere. Det virker jo her som SVS-man er overrasket over at det går ann i heie på at lag som man ikke tror kommer til å vinne. Men sånn er det vel å være medgangssupporter.

Når det gjelder å lete etter innlegg for å underbygge påstander så må ingen forvente svar fra den kanten. Jeg venter enda svar på mange spørsmål om alt fra sortnivå til filmanmeldelser. Med det er vel bare kjennetegn på arroganse at man ignorerer kritikk.

Expert AndersT2 sin avatar
    Medlem siden
    Feb 2004
    Poster
    5,463
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Har Toshiba stoppet opp produksjonen av enkelte HD DVD-spillere allerede?:
    Godt jeg ikke ventet lenger med backup spilleren min da.

Det er jo litt rart at det er 3 HD DVD spillere fortsatt på topp 10, alle foran første BD spiller på 8.

Ser på Amazon sin bestseller liste at det er tilbake til hverdagen etter alle salgene på HD.

6 BD og 1 HD på listen, beste BD er 25 og 40 og resten fra 63 og nedover.

Det er nok en langt igjen ser det ut til.

Newcomer
    Medlem siden
    Dec 2007
    Poster
    52
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Syns dette innlegget av denne arrogante og spydige Blu-Ray forkjemperen illustrerer veldig godt forskjellene mellom enkelte forkjempere av Blu-Ray og slik jeg oppfatter forkjempere av HD DVD. De som støttet HD DVD har jo støttet formatet fordi de syns at formatet er det beste formatet for dem. Det har IKKE betydd at de har trodd at Blu-Ray skulle forsvinne, men de har hatt et håp om at HD DVD skulle eksistere med mest mulig utvalg av film. HD DVD tilhengerne har heller ikke (som jeg kunne oppfattet i denne tråden) gått å håpet på at Blu-Ray skulle forsvinne fortest mulig. (kanskje fordi det er lite sannsynlig)
    Ante ikke at DU var en som kunne kikke inn i hjernene til samtlige som støtter HD-DVD!
    Les: " De som støttet HD DVD har jo støttet formatet fordi de syns at formatet er det beste formatet for dem. osv"

Synes også at måten du karakteiriser andre her på ligger på et lavmål!

Slike uttalelser kommer gjerne fra en som ser på seg selv som en "verdensmester"!

blu-ray-only

Medlem siden
    Jan 2005
    Sted
    Fredrikstad
    Poster
    2,629
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Arrogante og spydige BD-forkjemperen!? Med dine personkarakterestikker er du i godt lag med ARTY her inne. Det er slike personkarakterestikker som gjør at du har brukt opp seriøsiteten din for lenge siden. Noen klarer å diskutere formatene, uten å gi nedsettende ord om personen som skriver de, men det klarer aldri du, format.fighter. Omtrent i hvert innlegg så MÅ du komme med slikt piss. Det virker som om når noen beskriver HD DVD i et litt negativt perspektiv, så blir du så personlig engasjert at du slenger av deg med nedsettende ord om han som postet de:? Det er grunnen til at få gidder å kommentere det du kommer med her inne.

Og til resten:

Du mener altså at det er mer nobelt å heie på det ene eller det andre formatet; kun fordi man mener det er det beste. Jeg tror, og i hvertfall gjelder det for min del, så har jeg synes at BD er det beste formatet. Det bl.a pga større lagringskapasitet og mulighet for høyere bitrate, oftere bruk av lossless- og ukomprimert lyd på utgivelsene, større CE-støtte som gir bedre valgfrihet ved kjøp av spillere, beskyttelseslaget på diskene, og flere titler med norsk tekst/ norsk dub (til mitt barn). Soneinndelingen og teksting regnet jeg med ville føre til at filmene kom fortere på utleiemarkedet, hvilket stemte. Og i tillegg til at jeg syntes at BD var det beste formatet, format.fighter, så hadde jeg trua på at BD ville gå av med seieren.

Og igjen viser du hvor barnslig du er, når du skriver de siste setningene i første avsnitt, da:? HD DVD-tilhengerne er liksom så snille og gode, de, fordi de ønsket ikke at BD skulle forsvinne. De ønsket at de to formatene kunne gå hånd i hånd og leve lykkelig side om side. Dette viser jo at du overhodet ikke har skjønt det, men tror BD-tilhengerne er mer slemme, fordi de vil HD DVD til livs.

Eneste grunnen til at jeg ville at HD DVD skulle forvinne, var jo ikke for at jeg hatet formatet. Men av den enkle grunn at jeg aldri har hatt truen på at Hidef som format ville finne de store massene om vi hadde to format. Jeg så for meg SACD vs DVD Audio all over again...Både Warner og flere andre store har uttalt at formatkrigen nå hindrer de store massene å satse på HD. Kun dersom alle selskapene klarer å samle seg bak ett format, vil HD klare å ta konkurransen mot DVD. Og det er det eneste jeg vil, å få like godt utvalg av spillere, kjøpefilm og leiefilm som DVD har i dag. Nå er vi der. Toshiba har tapt, men de har fortatt ikke gitt seg. Og jo fortere Toshiba innser nederlaget, jo fortere vil BD kunne starte overtagelsen.

Blu-Ray tilhengerne har heiet på formatet i stor grad fordi de har trodd at formatet skulle knuse HD DVD og har håpt at HD DVD skulle forsvinne fortest mulig (noe som det nok gjør i løpet av året nå). Om dette har skjedd fordi at parter i blu-ray leiren det siste året til stadighet har uttalt at de har vunnet kan godt hende. Uansett kan man nok si at Blu-Ray folket er medgangssupportere. Det virker jo her som SVS-man er overrasket over at det går ann i heie på at lag som man ikke tror kommer til å vinne. Men sånn er det vel å være medgangssupporter.
    Nei, selvfølgelig kan man kjøpe seg en HD DVD-spiller og samtidig synes at formatet er det beste, uten å ha trua på at det vil vinne. Det jeg registrerer er at de som har gitt inntrykk av en HD DVD-seier, nå benekter for å ha utrykt seg på en slik måte.

Og når det gjelder medgangssupporter-sammenligningen, så er jo den sammenligningen helt malplassert. Et lag vil som regel vinne en kamp i ny og ne. Man ser i hvertfall at laget har muligheten til å vinne, i hvertfall noen kamper. Og det er når de vinner, som det er mest moro å se på. Skulle laget aldri vinne en eneste kamp, men tape samtlige kamper sesong etter sesong; så mener du at man fortsatt kan betale penger for å se rævva underholdning på idrettsarenaen:shock:? Dette løser seg selv, og ingen gidder å se- eller bruke penger på slikt. Derfor blir sammenligningen om medgangssupporter i formatkrigen helt malplassert.

Du kunne heller sammenlignet med en cupfinale. BD leder 2-1 og det er godt ut i 2.omgang. HD DVD får sin viktigste spiss utvist (Warner), og BD går opp i ledelse 3-1. Når det sto 2-1 hadde man et håp om uavgjort, men visste at kampen til slutt måtte avgjøres for å kåre en vinner.

For deg er det altså ikke nobelt nok å heie på favorittlaget som har ledet helt fra start? For heier man på laget som leder serien, så er man kun en medgangssupporter, i dine øyne

Når det gjelder å lete etter innlegg for å underbygge påstander så må ingen forvente svar fra den kanten. Jeg venter enda svar på mange spørsmål om alt fra sortnivå til filmanmeldelser. Med det er vel bare kjennetegn på arroganse at man ignorerer kritikk.
    Jeg vet ikke hva du sikter til når du sier at du venter på svar angående filmanmeldelser!?

Og om sortnivået på PS3, så kan jeg si følgende. PS3 har godt sortnivå. Det betinger at man setter innstilling til RGB full. Gjør man det, så forsvinner detaljene i de mørke områdene betraktelig. De forsvinner i hvertfall såpass at man må øke en del på lysstyrken på pj. Jeg hadde min VW50 på "brightness" 50. Satt jeg PS3 til RGB Full, så ble sortnivået vesentlig bedre. Det ble kullsvart. Samtidig forsvant de fleste av detaljene; slik som de svakeste stjernene på nattehimmelen, rynkene i den sorte dressjakken og ting som lå i skyggene i en bakgate forsvant (eksepler på Spiderman 3). Jeg kalibrerte VW50 på nytt, og måtte skru brightness opp på 60.

Da kom detaljene, og sortnivået var fortsatt meget godt, men ble selvsagt litt mere grått enn da brightness sto på 50. Kontrastnivået på Panaonic BD30 var bedre enn PS3. Her var sortnivået som RGB Full, uten at man måtte justere brightness for å se detaljene. Dette fordi kontrastnivået var bedre på BD30.

Så derfor fant jeg forskjellen mellom Panasonic BD30 og PS3 slik; Panasonic hadde bedre kontrast og sortnivå. Dersom PS3 skulle ha like godt sortnivå som Panasonic, så tapte den litt på detaljer i det mørke området.

Skulle PS3 ha like gode detaljer i det mørke, måtte man justere brightness litt slik at sortnivået blir dårligere.

Med Panasonic trengte man ikke å velge, og bildet opplevdes som mer kontrastull og med bedre sortnivå. Dette sammen med at BD30 leverer et litt skarpere bilde, ble totalopplevelsen vesentlig bedre på BD30. I tillegg har den bitstream av DTS-HD Master, meget god pris og dermed en oppgradering fra PS3.

Da kan du kanskje forklare alle med PS3 hvorfor så ikke er tilfelle, og hvorfor de som har oppdaget dette, tar fullstendig feil?
    Høyttalere:
    TV:
    Panasonic VT50 Plasma

Medlem siden
    Jan 2005
    Sted
    Fredrikstad
    Poster
    2,629
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av AndersT2
    Godt jeg ikke ventet lenger med backup spilleren min da.

Det er jo litt rart at det er 3 HD DVD spillere fortsatt på topp 10, alle foran første BD spiller på 8.

Ser på Amazon sin bestseller liste at det er tilbake til hverdagen etter alle salgene på HD.

6 BD og 1 HD på listen, beste BD er 25 og 40 og resten fra 63 og nedover.

Det er nok en langt igjen ser det ut til.
    Det kan jo være så enkelt, AndersT2, at mange som skal ha seg en HD DVD-spiller handler hos Amazon. Det er ikke sikkert at de som handler BD, handler så mye fra Amazon, men i butikk. Nå er det vel kanskje lettere å få tak i en BD-spiller i en av de større eller mindre kjedene, da det finnes mange modeller. Butikken må vel føre Toshiba, for å selges HD DVD. De andre fører som regel enten Sony, Panasonic, Sharp, Pioneer, Samsung eller Playstation 3...

Jeg tror ikke Amazon sitt HW salg kan brukes som mal på hvrodan resten av HW-salget går.
    Høyttalere:
    TV:
    Panasonic VT50 Plasma

Intermediate Arendal sin avatar
    Medlem siden
    Feb 2003
    Poster
    3,764
    Takk & like
    Nevnt
    1 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av trondmm
    Utover det, er det også verdt å huske at HD DVD-studioene har sluttet å gi ut filmer. Den eneste nye HD DVD-tittelen denne uken var filmen "The Ten". En film som spilte inn i underkant av $770 000 dollar. Ikke akkurat en storselger, altså.

Det blir litt som om A-laget til Rosenborg vinner 25-0 i en fotballkamp mot Vålerenga mygg. Hvis Enga velger å stille med småbarn i en kamp mot Rosenborg, så må de absolutt finne seg i å bli knust, men det blir allikevel litt patetisk om Rosenborg feirer seieren som om de skulle ha stått for tidenes idrettsprestasjon.

Det er to uker til det kommer ut en relativt interessant film på HD DVD. Da kommer "Elizabeth: The Golden Age". Men jeg kan aldri tenke meg at et historisk drama om en engelsk dronning vil selge spesielt bra. Så da er det ytterligere to uker til HD DVD kommer med en skikkelig tittel.

19. februar kommer American Gangster ut, og dette er nok første uka HD DVD har noen som helst sjanse til å bikke over 20% igjen (hvis ikke Amazon holder noen nye HD DVD BOGOer i mellomtiden, altså). Uka etter kommer Beowulf, og den kan nok også gjøre det rimelig ålreit. Bee Movie kommer 11. mars, men utfra hvor dårlig andre tegnefilmer har gjort det, både på HD DVD og Blu-ray, så tviler jeg på at denne vil ha den helt store effekten.
    Er det ikke litt rart at ikke HD DVD har klint til med noen skikkelige storfilmer for å holde koken?

Ikke det at det er så mye fart i Blu-ray heller, men HD DVD trenger noen storselgere og det fort.

Hvor blir det av Gladiator for eksempel?

Medlem siden
    Feb 2003
    Poster
    3,764
    Takk & like
    Nevnt
    1 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Ta feil? Så du mener at pga av at Blu-Ray "vant" så har HD DVD tilhengerne tatt feil? Slik jeg oppfatter HD DVD tilhengerne så har de valgt format grunnet at det er best for dem, ikke fordi de nødvendigvis trodde det skulle vinne krigen.

Man skal jo være rimelig blind hvis man ikke så at BLu-Ray hadde absolutt størst sjanse.

Folk som har kjøpt Blu-Ray har i større grad kjøpt formatet fordi de har trodd det kom til å vinne, ikke fordi de syns at formatet er best.
    Så sant så sant!

Jeg har helt siden starten sagt at Blu-ray kommer til å vinne selv om det kanskje ikke er det beste formatet for forbrukerene.

Medlem siden
    Feb 2004
    Poster
    5,463
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Jeg tror ikke Amazon sitt HW salg kan brukes som mal på hvrodan resten av HW-salget går.
    Det tror ikke jeg heller. Bare rart at de fortsatt holder stand på Amazon. Greit at det var forrige uke, da Toshiba satte ned prisene, men at salget fortsetter, til tross for all medie pratet om BD serier.

Ikke det at jeg fortsatt tror HD DVD har en sjanse til å overlever, det gikk dessverre med Warner.

Medlem siden
    Feb 2004
    Poster
    5,463
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Arendal
    Er det ikke litt rart at ikke HD DVD har klint til med noen skikkelige storfilmer for å holde koken?

Ikke det at det er så mye fart i Blu-ray heller, men HD DVD trenger noen storselgere og det fort.

Hvor blir det av Gladiator for eksempel?
    Nå har vel alltid Januar vært kjent for å ikke ha de store lanseringene, verken på kino eller hjemme medier. Folk er nok fortsatt blakke etter julen, og med å gi ut mye rett etter jul vil nok ikke gi mye tilbake til kassen.

Februar så begynner ting igjen. På begge formater.

Medlem siden
    Feb 2003
    Poster
    3,764
    Takk & like
    Nevnt
    1 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Det kan jo være så enkelt, AndersT2, at mange som skal ha seg en HD DVD-spiller handler hos Amazon. Det er ikke sikkert at de som handler BD, handler så mye fra Amazon, men i butikk. Nå er det vel kanskje lettere å få tak i en BD-spiller i en av de større eller mindre kjedene, da det finnes mange modeller. Butikken må vel føre Toshiba, for å selges HD DVD. De andre fører som regel enten Sony, Panasonic, Sharp, Pioneer, Samsung eller Playstation 3...

Jeg regner med at det kommer flere tall på hvordan markedet forandrer seg etter hvert.

Det skal bli intressant å se om salget av HD DVD spillere holder seg.

Selv Toshiba kan ikke tjene penger med de prisene de tar nå?

Medlem siden
    Feb 2003
    Poster
    3,764
    Takk & like
    Nevnt
    1 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av AndersT2
    Nå har vel alltid Januar vært kjent for å ikke ha de store lanseringene, verken på kino eller hjemme medier. Folk er nok fortsatt blakke etter julen, og med å gi ut mye rett etter jul vil nok ikke gi mye tilbake til kassen.

Februar så begynner ting igjen. På begge formater.
    Greit nok at de ikke gir ut så mye nytt, men de lanserer ikke nye ting heller.

Ville tro at de ønsket å holde motet oppe hos tilhengerene side ved å lansere nye titler hvis de virkelig trodde de kunne "overleve".

Medlem siden
    Jan 2005
    Sted
    Fredrikstad
    Poster
    2,629
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Greit nok at de ikke gir ut så mye nytt, men de lanserer ikke nye ting heller.

Ville tro at de ønsket å holde motet oppe hos tilhengerene side ved å lansere nye titler hvis de virkelig trodde de kunne "overleve".
    Det som er merkelig er at hverken Paramount eller Universal har en eneste release etter 1.april...? I hvertfall i følge Hidefdigest.

HD DVD Disc Release Dates | High Def Digest

Det er sikkert litt tidlig, men BD har representert de fleste selskapene på release etter 1 april.

Blu-ray Disc Release Dates | High Def Digest
    Høyttalere:
    TV:
    Panasonic VT50 Plasma

Expert Pogwaq sin avatar
    Medlem siden
    Oct 2003
    Poster
    5,452
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Jeg har helt siden starten sagt at Blu-ray kommer til å vinne selv om det kanskje ikke er det beste formatet for forbrukerene.
    Stort sett mine tanker og. Personlig ville jeg foretrukket at HD DVD vant, sonefrihet er jo knall, samme med billige spillere, men jeg vil ha ett format, ikke to. Blu-ray har, iallefall for meg, fremstått som sterkere enn konkurrenten mer eller mindre siden lanseringen, og dermed blir det det naturlige valget.

Dersom du, format.fighter, virkelig tror samtlige som har investert i HD DVD aldri trodde på at "deres" format skulle bli det seirende, får du få lov til å mene det, ingen kan hindre deg i det, men det er iallefall ikke mitt inntrykk av å ha lest alle seks hundre sidene i denne tråden. De var ute etter seier, ikke uavgjort. Å si noe annet virker nesten som en forsvarsreaksjon på at seieren ikke lenger er oppnåelig.

Medlem siden
    Nov 2007
    Poster
    105
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Arrogante og spydige BD-forkjemperen!? Med dine personkarakterestikker er du i godt lag med ARTY her inne. Det er slike personkarakterestikker som gjør at du har brukt opp seriøsiteten din for lenge siden. Noen klarer å diskutere formatene, uten å gi nedsettende ord om personen som skriver de, men det klarer aldri du, format.fighter. Omtrent i hvert innlegg så MÅ du komme med slikt piss. Det virker som om når noen beskriver HD DVD i et litt negativt perspektiv, så blir du så personlig engasjert at du slenger av deg med nedsettende ord om han som postet de:? Det er grunnen til at få gidder å kommentere det du kommer med her inne.
    Hadde ikke du satt meg på Ignore listen din? Funket den ikke?

Hvis du hadde fulgt med så angriper jeg kun det jeg oppfatter som feilinformasjon og ting som jeg mener kan teknisk bevises. Subjektive ting som utvalg av filmer pr studio og sånt ville jeg aldri blandet meg inn i.
    Jeg vet ikke om du innser det, men din stadige bruk av (arrogant smileyen) virker veldig arrogant når du omtaler negative ting for HD DVD. Derfor oppfattes du som veldig arrogant og provoserende. Og det var jo denne provoserende holdningen din og feilinformasjonen som gjorde at jeg registrere meg. Men nok om det.

Du mener altså at det er mer nobelt å heie på det ene eller det andre formatet; fordi man mener det er det beste. Jeg tror, og i hvertfall gjelder det for min del, så har jeg synes at BD er det beste formatet. Det bl.a pga større lagringskapasitet og mulighet for høyere bitrate, oftere bruk av lossless- og ukomprimert lyd på utgivelsene, større CE-støtte som gir bedre valgfrihet ved kjøp av spillere, beskyttelseslaget på diskene, og flere titler med norsk tekst/ norsk dub (til mitt barn). Soneinndelingen og teksting regnet jeg med ville føre til at filmene kom fortere på utleiemarkedet, hvilket stemte. Og i tillegg til at jeg syntes at BD var det beste formatet, format.fighter, så hadde jeg trua på at BD ville gå av med seieren.
    Jeg skulle gjerne ønsket at lagringskapasiteten var lik på formatene for da hadde man sluppet argumentene for det, for det er jo en fordel, selv om det i de fleste tilfellene bare er en teoretisk fordel.

Nå tror jeg at grunnen til at leie markedet ble "vunnet" av Blu-Ray rett og slett fordi det hadde mest støtte og det hadde mest eiere. Tror ikke det hade noe med soner å gjøre. Men det kan sikkert argumenteres i begge retninger for det.

Personlig mener jeg at jeg ville heiet mest på HD DVD selv om det det var totalt motsatt med CE støtte og filmstudio. (dvs at Toshiba stod bak Blu-Ray med dagens spesifikasjoner). Jeg tror mange BLu-Ray tilhengere ville heiet på HD DVD da, noe som underbygger at mange heier på Blu-Ray fordi det mest sannsynlig ville vinne. (medgangssupporter) Men jeg forstår jo folk som gjør det. (for det store flertallet setter seg ikke inn i forskjellene mellom formatene)

De som har spurt meg om råd det siste året har fått beskjed om å kjøpe Blu-Ray hvis de skulle kjøpe ett format. Dette fordi at jeg "feiget" ut og ikke ville anbefale et format som hadde muligheter for å forsvinne. Litt kjipt å be venner om å kjøpe HD DVD hvis de risikerte å sitte opp med et dødt format. Mine egne penger er en helt annen sak.

Og igjen viser du hvor barnslig du er, når du skriver de siste setningene i første avsnitt, da:? HD DVD-tilhengerne er liksom så snille og gode, de, fordi de ønsket ikke at BD skulle forsvinne. De ønsket at de to formatene kunne gå hånd i hånd og leve lykkelig side om side. Dette viser jo at du overhodet ikke har skjønt det, men tror BD-tilhengerne er mer slemme, fordi de vil HD DVD til livs.

Eneste grunnen til at jeg ville at HD DVD skulle forvinne, var jo ikke for at jeg hatet formatet. Men av den enkle grunn at jeg aldri har hatt truen på at Hidef som format ville finne de store massene om vi hadde to format. Jeg så for meg SACD vs DVD Audio all over again...Både Warner og flere andre store har uttalt at formatkrigen nå hindrer de store massene å satse på HD. Kun dersom alle selskapene klarer å samle seg bak ett format, vil HD klare å ta konkurransen mot DVD. Og det er det eneste jeg vil, å få like godt utvalg av spillere, kjøpefilm og leiefilm som DVD har i dag. Nå er vi der. Toshiba har tapt, men de har fortatt ikke gitt seg. Og jo fortere Toshiba innser nederlaget, jo fortere vil BD kunne overtagelsen.
    Det finnes sikkert noen BD-tilhengere som har tenkt slik forutsatt at man tror at HD formatene kan ta over for DVD. Mitt synspunkt er at det aldri vil skje og derfor så jeg ikke noe problem med to format. Hadde HD DVD holdt ut 1-2 år til ville vi sett multispillere fra "alle" produsenter og da ville "krigen" vært over på en fredelig måte. I denne tråden har det virket som om HD DVD tilhengerne har lett etter gode nyehter for HD DVD, mens Blu-Ray gjengen har lett etter dårlige nyheter for HD DVD.

For den jevne forbruker er HD DVD dødt slik at det er ikke så farlig om Toshiba bruker 6 mnd eller 2 år på å innrømme nederlaget. (etter den siste tids overskrifter).

Nei, selvfølgelig kan man kjøpe seg en HD DVD-spiller og samtidig synes at formatet er det beste, uten å ha trua på at det vil vinne. Det jeg registrerer er at de som har gitt inntrykk av en HD DVD-seier, nå benekter for å ha utrykt seg på en slik måte.
    Jeg har iallfall oppfattet det slik i denne tråden at ingen av HD DVD tilhengerne har hatt tro på at Blu-Ray skulle dø ut. Hvis du legger i seier at noen mente det, så mener jeg at du tar feil. Motsvaret i HD DVD gjengen til deg er vel Andy Dandy så det er vel lettest å sjekke hans innlegg. Hvis du mener med seier at noen HD DVD tilhengere har hatt tro på at HD DVD i perioder kunne selge mer en Blu-Ray så finnes det nok eksempler på det. Men slik jeg forstår din oppfattelse av seier så er det når det ene formatet ikke har noe annet valg enn å gi opp? (slik HD DVD nok gjør i løpet av året)

Og når det gjelder medgangssupporter-sammenligningen, så er jo den sammenligningen helt malplassert. Et lag vil som regel vinne en kamp i ny og ne. Man ser i hvertfall at laget har muligheten til å vinne, i hvertfall noen kamper. Og det er når de vinner, som det er mest moro å se på. Skulle laget aldri vinne en eneste kamp, men tape samtlige kamper sesong etter sesong; så mener du at man fortsatt kan betale penger for å se rævva underholdning på idrettsarenaen:shock:? Dette løser seg selv, og ingen gidder å se- eller bruke penger på slikt. Derfor blir sammenligningen om medgangssupporter i formatkrigen helt malplassert.
    Slike ligninger er litt vanskelige siden man oppfatter de forskjellig. For meg er medgangssupporter at man heier på det laget som vinner oftest. Nå kan jeg ikke mye om engelsk fotball, men jeg tror jo f.eks at Arsenal og Manchester United har større supportergjenger i Norge enn f.eks Luton (hvis det er noe som heter det) Hvis det av en eller annen grunn Arsenal skulle rykke ned 2 divisjoner tror jeg jo at de ville mistet mange supportere.

Du kunne heller sammenlignet med en cupfinale. BD leder 2-1 og det er godt ut i 2.omgang. HD DVD får sin viktigste spiss utvist (Warner), og BD går opp i ledelse 3-1. Når det sto 2-1 hadde man et håp om uavgjort, men visste at kampen til slutt måtte avgjøres for å kåre en vinner.
    Forutsatt at man sier at kampen stod mellom Rosenborg og Alta 2 så er jeg enig i sammenligningen. (nå var jeg litt stygg med HD DVD)

For deg er det altså ikke nobelt nok å heie på favorittlaget som har ledet helt fra start? For heier man på laget som leder serien, så er man kun en medgangssupporter, i dine øyne
    Hvis man heier på laget fordi at man f.eks bor på plassen, eller liker den ene spilleren og sånt så er man jo ikke medgangssupporter. Men med en gang man heier på et lag fordi det leder og har størst sjanse for å vinne. Ja da er man medgangssupporter i mine øyne. Jeg har en kompis ifra Oslo (begge er fra Oslo) som har heiet på Rosenborg i de siste 10 årene. Han er en erketypisk medgangssupporter. Jeg har spurt han hvorfor han ikke heier på Vålerenga eller Lyn siden vi tross alt er fra Oslo. Svaret: Ja, men de vinner jo aldri noe. Han heier forsåvidt fortsatt på Rosenborg, men det er fordi han ikke helt på forhånd klarer å gjette hvem som skal vinne serien. (det er jo blitt alt for jevnt) Men jeg blir ikke forundret om han stiller i brann drakt neste år.

Jeg vet ikke hva du sikter til når du sier at du venter på svar angående filmanmeldelser!?
    For noen sider tilbake siden diskuterte vi skala og da kom du med en kommentar om at skala var teit og fordi man hadde forskjellige synspunkter på dette. Da kom du med en forklaring om at en skala var som å be folk sette synspunkter på en film på en skala og at dette ville variere. Da spurte jeg at hvis det var så teit med skala hvordan du kunne som filmanmelder på cinerama gi terninkast der.

Og om sortnivået på PS3, så kan jeg si følgende. PS3 har godt sortnivå. Det betinger at man setter innstilling til RGB full. Gjør man det, så forsvinner detaljene i de mørke områdene betraktelig. De forsvinner i hvertfall såpass at man må øke en del på lysstyrken på pj. Jeg hadde min VW50 på "brightness" 50. Satt jeg PS3 til RGB Full, så ble sortnivået vesentlig bedre. Det ble kullsvart. Samtidig forsvant de fleste av detaljene; slik som de svakeste stjernene på nattehimmelen, rynkene i den sorte dressjakken og ting som lå i skyggene i en bakgate forsvant (eksepler på Spiderman 3). Jeg kalibrerte VW50 på nytt, og måtte skru brightness opp på 60.

Da kom detaljene, og sortnivået var fortsatt meget godt, men ble selvsagt litt mere grått enn da brightness sto på 50. Kontrastnivået på Panaonic BD30 var bedre enn PS3. Her var sortnivået som RGB Full, uten at man måtte justere brightness for å se detaljene. Dette fordi kontrastnivået var bedre på BD30.

Så derfor fant jeg forskjellen mellom Panasonic BD30 og PS3 slik; Panasonic hadde bedre kontrast og sortnivå. Dersom PS3 skulle ha like godt sortnivå som Panasonic, så tapte den litt på detaljer i det mørke området.

Skulle PS3 ha like gode detaljer i det mørke, måtte man justere brightness litt slik at sortnivået blir dårligere.

Med Panasonic trengte man ikke å velge, og bildet opplevdes som mer kontrastull og med bedre sortnivå. Dette sammen med at BD30 leverer et litt skarpere bilde, ble totalopplevelsen vesentlig bedre på BD30. I tillegg har den bitstream av DTS-HD Master, meget god pris og dermed en oppgradering fra PS3.

Da kan du kanskje forklare alle med PS3 hvorfor så ikke er tilfelle, og hvorfor de som har oppdaget dette, tar fullstendig feil?
    Den beskrivelsen du kommer med her besvarer jo spørsmålet jeg hadde i min første post om temaet der du hevdet at PS3 hadde dårligere sortnivå. Det beviser jo også at at sortnivået på PS3 er identisk med Pana. (men at det er detaljer i sortnivået du opplever som forskjellig). På en riktig kalibrert projektor eller TV vil PS3 og Pana gi samme sortnivå. At du driver å stiller på projektor for å få frem detaljer betyr ikke at sornivået er dårlig. Hvorfor kunne du ikke bare forklare hva du mente når jeg antydet at det ikke var riktig at sortnivået ikke var forskjellige. (var det kanskje svaret i den tråden jeg opprettet om temaet som hjalp deg å beskrive forskjellen.)

Bladet hjemmekino driver å måler sortnivået på projektorer og TV-apparater. Det er da med utgangspunkt i riktig kalibring og 0IRE som signal. Sortnivået er derfor en veldig målbar verdi. Detaljer i mørke områder er derimot ikke det.
    Om de bruker en PS3 eller PAna til å sende et 0IRE signal ville de få det samme.

Når du stiller slik du gjør på VW50 er ikke bildet korrekt i forhold til standard kalbrering. Hvis du bruker DVE vil du se dette.

Og, hvis du oppfatter min kommentar om sortnivå skulle bety at en oppgradering til pana var bortkastet så er det ikke det jeg mener. Jeg snakket _kun_ om utsagnet om sortnivået som jeg mente var feil.

I tilegg stusset jeg jo på at du kunne klage på sortnivået når du sammenlignet på en TV som har et totalt elendig sortnivå. (pioneer 507)

Side 609 av 653 FørsteFørste ... 109 469 479 489 499 509 519 529 539 549 559 569 579 589 599 605 606 607 608 609 610 611 612 613 619 629 639 649 ... SisteSiste

Stikkord for denne tråden

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •