HD formatkrigen. - Side 608

Sponsorer:
Takk Takk:  0
Like Like:  0
Side 608 av 653 FørsteFørste ... 108 468 478 488 498 508 518 528 538 548 558 568 578 588 598 604 605 606 607 608 609 610 611 612 618 628 638 648 ... SisteSiste
Viser resultater 12,141 til 12,160 av 13053
    Newcomer
    Medlem siden
    Jun 2007
    Poster
    14
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)
    Kan du forklare hva som er hårreisende med å mene at HD DVD er det beste formatet? Hvis du mener det er hårreisende å velge HD DVD er det rimelig arrogant.
    Det er ingen ting hårreisende i å mene det, det sa jeg heller ikke. Men man kjøper vel en HD-avspiller for å se på film, så da er det filmtilgangen som er viktig og ikke detaljene på to relativt like formater.

De mest kunnskapsrike på forumet er jo enten nøytral eller støtter HD DVD ekslusivt.
    Hvem, og hva er de kunnskapsrike på? Det er jo ikke forskjellen på formatene som avgjør denne krigen, det er ene og alene business-strategiene til de to leirene. Og strategiene til HD-DVD-siden har så langt fungert svært dårlig i praksis i forhold til hva som har blitt lovet på forhånd. Så det er vel forretningssansen som bør ringe et par bjeller for dem som har og i verste fall enda lener seg dypt over på HD-DVD.

Intermediate
    Medlem siden
    Sep 2003
    Poster
    860
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0

Question

Sitat Opprinnelig postet av geofrank
    Det er ingen ting hårreisende i å mene det, det sa jeg heller ikke. Men man kjøper vel en HD-avspiller for å se på film, så da er det filmtilgangen som er viktig og ikke detaljene på to relativt like formater.

Hvem, og hva er de kunnskapsrike på? Det er jo ikke forskjellen på formatene som avgjør denne krigen, det er ene og alene business-strategiene til de to leirene. Og strategiene til HD-DVD-siden har så langt fungert svært dårlig i praksis i forhold til hva som har blitt lovet på forhånd. Så det er vel forretningssansen som bør ringe et par bjeller for dem som har og i verste fall enda lener seg dypt over på HD-DVD.
    Når jeg leser ditt innlegg så ser det ut som at du nettopp har oppdaget HD-krigen.Du har tydeligvis glemt den første delen av historien om formatkrigen.
    Jeg foreslår at du setter deg ned å leser historien slik at du ikke går i baret.
    Kan du fortelle oss hva HDDVD lovet på forhånd? Hva er det som fungerte dårlig i praksis? Hvem sin forretningsans er det du henviser til er det oss eller?
    Stølen

Newcomer
    Medlem siden
    Jun 2007
    Poster
    14
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Når jeg leser ditt innlegg så ser det ut som at du nettopp har oppdaget HD-krigen.Du har tydeligvis glemt den første delen av historien om formatkrigen.
    Jeg foreslår at du setter deg ned å leser historien slik at du ikke går i baret.
    Kan du fortelle oss hva HDDVD lovet på forhånd? Hva er det som fungerte dårlig i praksis? Hvem sin forretningsans er det du henviser til er det oss eller?
    Stølen
    Har fulgt ivrig med på denne krigen helt fra starten av.

Hva HD-DVD har lovet? Å vinne krigen. Å selge store mengder spillere så snart de når den magiske prisgrensen, som blir lavere og lavere for hver måned som går.

Hva som fungerte dårlig i praksis? Forretningen. Til tross for langt billigere spillere har de blitt gruset av Blu-ray uke etter uke. Nå er det en viss usikkerhet i og med at man ikke vet hvor mange PS3er som også blir brukt som Blu-ray-spillere, men man ser jo på software-salget hvem som er overlegen totalt sett.

Jeg siktet til forretningssansen til de menneskene som har trodd at HD-DVD skulle vinne krigen i senere tid. Selvsagt kan hva som helst skje i disse tider, med penger som flyr alle veier, men det siste halvåret har det vært svært liten tvil om at Blu-ray var den som lå best an til å vinne krigen.

Intermediate SVS! -man sin avatar
    Medlem siden
    Jan 2005
    Sted
    Fredrikstad
    Poster
    2,629
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av trondmm
    Godt å se at Blu-ray-siden fortsatt er gode vinnere, og at dere ikke tyr til fristelsen til å håne og latterliggjøre motstanderene deres, nå som dere har fått alt dere vil ha.

Men, for all del - hvis vi skal lete etter lyspunkt, så er det noen av dem også. Blade Runner, f.eks. har "bare" en 2:1 ratio (nærmere bestemt 68/32).

Utover det, er det også verdt å huske at HD DVD-studioene har sluttet å gi ut filmer. Den eneste nye HD DVD-tittelen denne uken var filmen "The Ten". En film som spilte inn i underkant av $770 000 dollar. Ikke akkurat en storselger, altså.

Det blir litt som om A-laget til Rosenborg vinner 25-0 i en fotballkamp mot Vålerenga mygg. Hvis Enga velger å stille med småbarn i en kamp mot Rosenborg, så må de absolutt finne seg i å bli knust, men det blir allikevel litt patetisk om Rosenborg feirer seieren som om de skulle ha stått for tidenes idrettsprestasjon.

Nå må vel du og tklev roe dere litt ned, da. Det er ikke lov å være litt morsom engang. Og som Appeti skrev, så var det på bakgrunn av all positivismen som kom i 2007 fra HD DVD-fansen; uansett hvor godt BD gjorde det... "Man tuller ikke med sånnt!!!" He-he, jeg må bare le.

Og sammenligningen med Rosenborg, trondmm, så tipper jeg ikke knøttelaget hadde forventet å vinne heller. HD DVD mener de jo fortsatt er best, og at det er her pengene dine bør satses. Tror ikke knøttelaget hadde hatt DEN innstillingen

Dessuten har ikke BDA en eneste gang brilliert med seieren og hånet HD DVD. Tvert imot har de vel forsøkt å snakke fornuft til Toshiba. tilbudt de muligheter til å produsere BD og få slutt på denne krigen. Toshibas japanske stahet på sitt værste, gjør at de aldri gir seg før de er totalt slått. Tipper at Paramount går over til BD først. Og om Uniersal blir igjen, kommer sikkert HD DVD til å si at de er det beste formatet, og at krigen ikke er over...

Og at format.fighter sier at de som kjøpte HD DVD, kjøpte dette fordi det var det beste formatet, og ikke for at de trodde HD DVD skulle vinne:-? Vel, bla noen hundre sider tilbake og les. Det er ingen HD DVD-tilhengere som ikke har vært overbevist om at Toshiba ville vinne; med billigst spillere, lengst frem teknologisk og billigere format å produsere. Dette slo totalt feil.

Men det er akkurat DET som gjør det litt morsomt å slenge ut en liten flåsekommentar som det egentlig bare er å le av, da. I steden så fyker man opp i stolen, og roper "UHØRT" Jadda....
    Forsterker: Marantz SR7011
    Høyttalere:
    Klipsch RP280f - RP450C - RP250S - R115SW
    TV:
    Panasonic VT50 Plasma

Newcomer
    Medlem siden
    Jun 2007
    Poster
    14
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Tipper at Paramount går over til BD først. Og om Uniersal blir igjen, kommer sikkert HD DVD til å si at de er det beste formatet, og at krigen ikke er over...
    Og om Universal kaster inn håndkleet, begynner de nok å produsere "must-have"-titler selv. Virker som om kapteinen har bestemt seg for å gå ned sammen med skuta.

Newcomer
    Medlem siden
    Dec 2007
    Poster
    52
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av format.fighter
    Ta feil? Så du mener at pga av at Blu-Ray "vant" så har HD DVD tilhengerne tatt feil? Slik jeg oppfatter HD DVD tilhengerne så har de valgt format grunnet at det er best for dem, ikke fordi de nødvendigvis trodde det skulle vinne krigen.

Man skal jo være rimelig blind hvis man ikke så at BLu-Ray hadde absolutt størst sjanse.

Folk som har kjøpt Blu-Ray har i større grad kjøpt formatet fordi de har trodd det kom til å vinne, ikke fordi de syns at formatet er best.
    Kan bare kommenter med å si følgende: "Det beste formatet for MEG er det som gir størst utvalg av filmer!"

Kan ikke påtvinge andre å tenke som meg :-D

blu-ray-only

PS! For meg virker kvaliteten på formatene stort sett like! Det som går i favør av Blu-Ray er 20 GB større lagringskapasitet enn konkurrenten!

Expert AndersT2 sin avatar
    Medlem siden
    Feb 2004
    Poster
    5,463
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Har fulgt ivrig med på denne krigen helt fra starten av.

Hva som fungerte dårlig i praksis? Forretningen. Til tross for langt billigere spillere har de blitt gruset av Blu-ray uke etter uke. Nå er det en viss usikkerhet i og med at man ikke vet hvor mange PS3er som også blir brukt som Blu-ray-spillere, men man ser jo på software-salget hvem som er overlegen totalt sett.
    Hvis du har fulgt iverig med hele tiden, så hadde du også lagt merke til at HD DVD jevnt og trutt begynte å spise opp overtaket til BD mot slutten av 2007. Hadde ikke Warner gått BD, så ville dette fortsatt.

HD DVD var på en sterkere oppadgående kurve enn det BD var.

Usikkerheten rundt PS3s bruk som BD spiller ble vist med attachment rate når man sammenlignet software og hardware salg når man telte alle PS3 solgt som spillere. Potensialet var alltid der, men for altfor mange så er og blir PS3 en spill maskin. Og det må være lov å si her inne uten å bli hetset for det. Dette er ett AV forum, ikke ett spill forum. Så de som har PS3 her kan ikke helt sammenlignes med resten av kjøperene.

Enkelte bryr seg rett og slett ikke om film.

Hvem her inne som har PS3 ville vel heller hatt en skikkelig Stand-alone spiller med samme muligheter? En som passer bedre sammen med resten av utstyret?

Når man skal regne med PS3 som film avspiller, så er vel 20-30% ett riktig estimat, noe som har blitt brukt før. Fortsatt da så er PS3 en stor selger innen HD avspillere.

Newcomer
    Medlem siden
    Dec 2006
    Poster
    76
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av SVS! -man
    Det er ingen HD DVD-tilhengere som ikke har vært overbevist om at Toshiba ville vinne;
    Heisann! Det mente du vel ikke bokstavelig? Jeg er en av dem som kjøpte HD DVD tidlig uten å være skråsikker på at Toshiba skulle vinne (hvem var vel det?). Jeg var fullstendig klar over at HD DVD var underdog'en, men tok en sjans på det formatet jeg likte best. Jeg gikk inn i dette med åpne øyne, og det gjorde nok mange andre også. Klart, hadde jeg visst at det skulle gå SÅ dårlig med HD DVD hadde jeg nok styrt unna, men jeg trodde da de skulle holde ut i hvert fall et par år til. C'est la vie

Newcomer
    Medlem siden
    Jun 2007
    Poster
    14
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Hvis du har fulgt iverig med hele tiden, så hadde du også lagt merke til at HD DVD jevnt og trutt begynte å spise opp overtaket til BD mot slutten av 2007. Hadde ikke Warner gått BD, så ville dette fortsatt.

HD DVD var på en sterkere oppadgående kurve enn det BD var.
    Det er rett og slett løgn. Her er en oversikt over Nielsen-tallene, med grafer. Software-trenden gikk forsåvidt ingen veier, annet enn at Blu-rays markedsandel økte jevnt mot stabilt nivå. Hardware-messig var det Blu-ray som tok innpå, noe som spesielt ble demonstrert i desember da det ble solgt betydelig flere standalone-spillere. Det bør også legges til at dette er for USA, som er HD-DVD's sterkeste marked.

Dette er ett AV forum, ikke ett spill forum. Så de som har PS3 her kan ikke helt sammenlignes med resten av kjøperene.
    Så folk som bruker den som BR-spiller er derfor "gamere", kun fordi flertallet bruker den til det? Deg om det.

Newcomer format.fighter sin avatar
    Medlem siden
    Nov 2007
    Poster
    105
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Og at format.fighter sier at de som kjøpte HD DVD, kjøpte dette fordi det var det beste formatet, og ikke for at de trodde HD DVD skulle vinne:-? Vel, bla noen hundre sider tilbake og les. Det er ingen HD DVD-tilhengere som ikke har vært overbevist om at Toshiba ville vinne; med billigst spillere, lengst frem teknologisk og billigere format å produsere. Dette slo totalt feil.
    Som vanlig lyver fredrikstads store sønn. Nå har jeg fulgt med i denne tråden siden den startet og jeg har aldri sett noen HD DVD tilhengere som har hatt noen innlegg som har vist at de alvorlig har trodd at Blu-Ray kommer til å forsvinne og at HD DVD ville bli sittende igjen som eneste format.

Jeg forventer ikke at han gidder engang å finne innlegg av HD DVD forkjemperne i tråden her som viser det. Det er typisk han å ikke kunne underbygge noen utsagn. Man skal jo være rimelig kørka å tro at med antallet PS3 at Blu-Ray skulle forsvinne. De fleste HD DVD tilhengerne hadde vel i beste fall et håp om at begge formater skulle overleve.

Intermediate SVS! -man sin avatar
    Medlem siden
    Jan 2005
    Sted
    Fredrikstad
    Poster
    2,629
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Som vanlig lyver fredrikstads store sønn. Nå har jeg fulgt med i denne tråden siden den startet og jeg har aldri sett noen HD DVD tilhengere som har hatt noen innlegg som har vist at de alvorlig har trodd at Blu-Ray kommer til å forsvinne og at HD DVD ville bli sittende igjen som eneste format.

Jeg forventer ikke at han gidder engang å finne innlegg av HD DVD forkjemperne i tråden her som viser det. Det er typisk han å ikke kunne underbygge noen utsagn. Man skal jo være rimelig kørka å tro at med antallet PS3 at Blu-Ray skulle forsvinne. De fleste HD DVD tilhengerne hadde vel i beste fall et håp om at begge formater skulle overleve.
    Husker du tilbake da HW solgte meget godt på HD DVD? Prisene på BD HW var høy, og spillerne mangelfulle? Husker du da Fox ikke ga ut noe som helst på BD i begynnelsen av 2007? Husker du da PS3 solgte dårlig pga høy pris, og få brukte den som BD-spiller? Husker du da Paramount gikk rødt, og dumpa BD? Husker du hvordan spekulasjonene gikk for at Warner ville følge etter BD? Og husker du da TL51-disken ble annonsert, og hele BDs fordel i kapasitet skulle bli forbigått? Og hvordan Transformers skulle knuse BD-salget ukene etter, og muligens en ny trend?

Det var en del som mente at HD DVD ville gå av med seieren som filmformat. Ikke alle, sikkert, men blant de mest ihugga HD DVD-tilhengerne her inne trodde det? I allefall var det lett å oppfatte de sånn...
    Forsterker: Marantz SR7011
    Høyttalere:
    Klipsch RP280f - RP450C - RP250S - R115SW
    TV:
    Panasonic VT50 Plasma

Medlem siden
    Feb 2004
    Poster
    5,463
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Så folk som bruker den som BR-spiller er derfor "gamere", kun fordi flertallet bruker den til det? Deg om det.
    Der missforstod du hva jeg mente. De som har PS3 her inne er ikke representative fordi de som her den HER INNE bruker den som BD spiller. Andre bruker den mest som spill maskin, noe attachment raten lett beviser.

Det kom tall i november/desember som sa det var produsert 21 millioner BD plater, og at det var solgt 1 million BD filmer. Altså 20 millioner spill mot 1 million filmer. Hva tror du PS3 brukes mest til?

Den linken du ga, hvis du ser på "Year to date" så synker overtaket til BD jevnt over hele året. De andre viser "ujevnt" salg. De ukentlig salget mot slutten av året ble "reddet" av alle BOGO slagene som BD hadde. HD DVD fikk ikke sitt BOGO salg før helt mot slutten, samtidig som BD fortsatte med sine.

Expert Pogwaq sin avatar
    Medlem siden
    Oct 2003
    Poster
    5,452
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0

Her ser vi at 10,75% av forumet fremdeles er (dine ord) kørka! Dette tallet var nok også endel større for et års tid tilbake.

Newcomer
    Medlem siden
    Jun 2007
    Poster
    14
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Angående PS3: Ja, selvfølgelig er det flere som bruker den til spill enn som bruker den som Blu-ray-spiller. Det har det vel aldri vært noen tvil om.

Tallanalysen din er jeg mer skeptisk til. Jeg sitter med følelsen av at du ser det du ønsker å se i dem. Ja, YTD gikk ned et par prosent, men ikke markant, og det var stort sett fluktuasjon i andelene hele året som på intervaller tilsvarte 2:1 for Blu-ray. Etter at Paramount ble røde er det jo naturlig at markedet stabiliserer seg på et lavere nivå for Blu-ray (men det slo jo omtrent ikke ut, så det må nesten ha kompensert for en nedadgående trend). Hva tror du forresten har innvirking på salg og markedsføring, YTD eller total markedsandel?

Korrekt at det var BOGO-salg mot slutten av året, men hva så? Blu-ray hadde før juleavspurten beviselig omtrent dobbelt så stor markedsandel som HD-DVD, og med tanke på at de solgte flere standalonespillere enn HD-DVD i det tidsrommet, samt drøssevis av PS3er, så er det jo klinkende klart hvilken vei pendelen gikk. Statistikk har ingen verdi med mindre man leser den med litt sunn fornuft.

Newcomer format.fighter sin avatar
    Medlem siden
    Nov 2007
    Poster
    105
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Pogwaq
    Her ser vi at 10,75% av forumet fremdeles er (dine ord) kørka! Dette tallet var nok også endel større for et års tid tilbake.
    Vanskelig å være skråsikker på hva de har svart på her, og jeg burde spesifisert at jeg med vinner mener at vi har en taper.(dvs et format som forsvinner) . Men hvis man helt seriøst tror at på nåverende tidspunkt at Blu-Ray forsvinner, ja da er man litt kørka :-)

Men jeg tror nok kanskje noen definerer seierherre som det formatet som selger mest. Uansett burde jeg vært klarere på hva jeg mente med seierherre, og hvis det tidligere var ment at at noen HD DVD mente at HD DVD kanskje kunne selge mest, ja så finnes sikkert noen som trodde det for et år siden.

Har du bedt folk satse penger på noen av valgene i spørreundersøkelsen ville nok ikke vært 10% lenger :-)

Expert Pogwaq sin avatar
    Medlem siden
    Oct 2003
    Poster
    5,452
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Vel, når et alternativ er "HD DVD vinner" og et annet er "vi får et todelt marked" ligger det vel litt i kortene at første alternativ eliminerer BD som reell markedskraft, gjør det ikke?

Medlem siden
    Feb 2004
    Poster
    5,463
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Angående PS3: Ja, selvfølgelig er det flere som bruker den til spill enn som bruker den som Blu-ray-spiller. Det har det vel aldri vært noen tvil om.

Tallanalysen din er jeg mer skeptisk til. Jeg sitter med følelsen av at du ser det du ønsker å se i dem. Ja, YTD gikk ned et par prosent, men ikke markant, og det var stort sett fluktuasjon i andelene hele året som på intervaller tilsvarte 2:1 for Blu-ray. Hva tror du har innvirking på salg og markedsføring, YTD eller total markedsandel?

Korrekt at det var BOGO-salg mot slutten av året, men hva så? Blu-ray hadde før juleavspurten beviselig omtrent dobbelt så stor markedsandel som HD-DVD, og med tanke på at de solgte flere standalonespillere enn HD-DVD i det tidsrommet, samt drøssevis av PS3er, så er det jo klinkende klart hvilken vei pendelen gikk. Statistikk har ingen verdi med mindre man leser den med litt sunn fornuft.
    Pendelen har lenge vist BD sin vei.

Salget av antall BD spillere fikk vi ikke vite før etter Warner sin nyhet. Den forandret alt. Vi vet ikke hvordan ting ville fortsatt hvis de fortsatt var nøytrale.

Og hvordan man leser tallene kommer ann på hvilken vei man vil at ting skal peke. Slik har begge sider gjørt hele tiden

Intermediate
    Medlem siden
    Mar 2007
    Poster
    3,119
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Nå må vel du og tklev roe dere litt ned, da. Det er ikke lov å være litt morsom engang. Og som Appeti skrev, så var det på bakgrunn av all positivismen som kom i 2007 fra HD DVD-fansen; uansett hvor godt BD gjorde det... "Man tuller ikke med sånnt!!!" He-he, jeg må bare le.
    Vel, som du så ofte har påpekt, så er jeg tydeligvis svært sensitiv, og den slags flåsete utsagn går veldig hardt inn på meg. Ettersom uavhengige observatører har gitt uttrykk for hvor imponert de er over din og andre BD-tilhengeres storsinnethet i deres triumf, så håper jeg du også er storsinnet nok til å gjøre meg den tjenesten å kutte ned på spydighetene.

Og sammenligningen med Rosenborg, trondmm, så tipper jeg ikke knøttelaget hadde forventet å vinne heller. HD DVD mener de jo fortsatt er best, og at det er her pengene dine bør satses. Tror ikke knøttelaget hadde hatt DEN innstillingen
    Var det virkelig noen som antydet at de trodde HD DVD skulle selge mer enn Blu-ray denne uken? Vis meg gjerne den meldingen. Bonuspoeng dersom den er skrevet etter 5. januar.

Det er ingen HD DVD-tilhengere som ikke har vært overbevist om at Toshiba ville vinne;
    Ikke? Jeg kan ikke huske å ha gitt uttrykk for at jeg trodde HD DVD ville gå av med seieren. Men, igjen - du må gjerne hoste opp en link og vise meg at jeg tar feil.

Da jeg kjøpte spilleren min i juni, så var jeg særdeles klar over at Blu-ray lå best an, og at HD DVD hadde en vanskelig kamp foran seg. Grunnen til at jeg allikevel valgte HD DVD var: sonefrihet; jeg var fornøyd med filmutvalget, og studioene som ga ut filmer på HD DVD (i USA, altså - jeg har alltid syntes utvalget har vært patetisk her i Norge, men takket være sonefriheten, var ikke dette noe jeg bekymret meg over); jeg var også godt fornøyd med at HD DVD ikke hadde noe av dette profiltullet som man har med Blu-ray-spillere; til slutt var selvfølgelig pris en faktor. Da det ble mulig å kjøpe en spiller til 3000,-, syntes jeg ikke det var noe poeng å holde HD-filmer unna TVen lenger.

med billigst spillere, lengst frem teknologisk og billigere format å produsere. Dette slo totalt feil.
    Vel, som jeg har sagt like mange ganger som du har valgt å ignorere det: For at de fleste av disse punktene skal ha noen som helst effekt, måtte HD DVD henge med lenge nok til at salgsvolumet ble godt og vel tidobla. Da ville det sannsynligvis HD DVD fått demonstrert mange av fordelene sine. Men, de klarte ikke å henge med så lenge, og da hjelper det ikke om de strengt tatt hadde den beste løsningen.

Intermediate
    Medlem siden
    Sep 2003
    Poster
    860
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0

Smile

Husker du tilbake da HW solgte meget godt på HD DVD? Prisene på BD HW var høy, og spillerne mangelfulle? Husker du da Fox ikke ga ut noe som helst på BD i begynnelsen av 2007? Husker du da PS3 solgte dårlig pga høy pris, og få brukte den som BD-spiller? Husker du da Paramount gikk rødt, og dumpa BD? Husker du hvordan spekulasjonene gikk for at Warner ville følge etter BD? Og husker du da TL51-disken ble annonsert, og hele BDs fordel i kapasitet skulle bli forbigått? Og hvordan Transformers skulle knuse BD-salget ukene etter, og muligens en ny trend?

Det var en del som mente at HD DVD ville gå av med seieren som filmformat. Ikke alle, sikkert, men blant de mest ihugga HD DVD-tilhengernat her inne trodde det? I allefall var det lett å oppfatte de sånn...
    Du har en eventyrlig evne til å mene noe for alle. Jeg var overbevsit om at det ville bli to formater og at ingen ville vinne.Jeg har ikke sett så mange HD tilhengere som mener og har trodd og påstått at HD ville vinne.De fleste som hadde kjøpt HDDVD var glad for at Para og Dreamworks valgte side, for da ville formatene etter all sannsynlighet leve sammen og dette var bra for det formatet som lå dårligst an.De fleste hadde nok en usikker lykke som var bra for investeringen de hadde gjort.Jeg kjøpte begge fordi at det ga best sikkerhet for filmtilbud.Nå er jeg så seriøs at jeg håper du slutter å mene noe for oss alle som vi ikke mener.NB! HDDVD grisen er ikke slaktet enda,den lever etter forholdene et usikkert men foreløpig godt liv.
    Stølen

Expert antiloop sin avatar
    Medlem siden
    Jun 2004
    Poster
    7,385
    Takk & like
    Nevnt
    2 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    At dere gidder å diskutere dette skjønner jeg lite av og grunnen til tråden ble flyttet skjønner jeg også. Makan til krangletråd har jeg ikke sett tror jeg. Jeg har begge formatene på plass og driter vannrett i hvem som går av med den såkalte seieren. Hadde jeg vært moderator på dette forumet hadde denne tråden blitt slettet/stengt. Har dere ikke blitt enige om dette temaet etter over 300 sider så blir dere aldri enig etter 300 sider til...

Side 608 av 653 FørsteFørste ... 108 468 478 488 498 508 518 528 538 548 558 568 578 588 598 604 605 606 607 608 609 610 611 612 618 628 638 648 ... SisteSiste

Stikkord for denne tråden

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •