HD formatkrigen. - Side 607

Sponsorer:
Takk Takk:  0
Like Like:  0
Side 607 av 653 FørsteFørste ... 107 467 477 487 497 507 517 527 537 547 557 567 577 587 597 603 604 605 606 607 608 609 610 611 617 627 637 647 ... SisteSiste
Viser resultater 12,121 til 12,140 av 13053
    Intermediate
    Medlem siden
    Mar 2007
    Poster
    3,119
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)
    Sitat Opprinnelig postet av trondmm
    NPD har visst et par kommentarer angående salgstallene for perioden 6. - 12. januar, som nylig har blitt publisert.

BetaNews | NPD: Free Blu-ray player deals led to boosted sales this month
    NPD: Sky Isn't Falling for HD-DVD, Blu-ray Isn't Champ Yet -- DailyGame

Hovedpoengene i artiklene er:

• Sharp sto for 30% av BD-salget denne uken. De ga bort BD-spillere gratis ved kjøp av HDTVer
    • Sony sto for 1/3 av BD-salget, og de ga $400 i avslag på BD-spillere ved kjøp av HDTVer.
    • "instant rebate"-perioden for Toshibas HD DVD-spillere gikk ut 5. januar. Altså gikk prisen for A3 opp til $299 og A30 opp til $399 i denne perioden.
    • Toshibas nye priser (hhv. $149 og $199) trådte i kraft 13. januar.
    • Amazon er ikke med i NPDs statistikk
    Her er forresten en bedre og mer nøytral artikkel om akkurat dette: NPD Confirms Huge Blu-ray Share Jump - 1/24/2008 8:51:00 AM - TWICE

Her fremkommer det også bedre hvem som faktisk sa hva. Dailygame har f.eks. rotet sammen en del sitat fra NPD og Toshiba.

Anyway - i Twice-artikkelen fortelles det at for 2007 under ett, ble det solgt like mange BD-spillere som HD DVD-spillere. Fordelingen er 49% HD DVD, 49% BD og 2% kombi. Når det gjelder uke 2, så er fordelingen 90% BD, 7% HD DVD og 3% kombi.

Fordelingen produsentene i mellom er slik:
    Sony: 34% (36,5%)
    Panasonic: 27% (29%)
    Sharp: 23% (24,7%)
    Toshiba: 7% (-)
    Samsung: 6% (6,5%)
    LG: 2% (2,2%)

(tallene i parentes angir markedsandel av BD-markedet)

EDIT: For ordens skyld - denne fordelingen gjaldt altså for uke 2

Intermediate Mozze sin avatar
    Medlem siden
    May 2005
    Poster
    955
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Artikkel om selve laseren til Blu-ray, av litt mere teknisk karakter. Poenget er i alle fall at nyutviklet BD-laser er både mindre og billigere. Da er vi ett skritt nærmere rimelige spillere for massene.
    Mindre laser for Blu-ray - Hardware.no

Newcomer
    Medlem siden
    Oct 2006
    Poster
    41
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Denne kommer riktignok fra Blu-ray.com - Blu-ray Movies, Players, Recorders, Media and Software og deres anmeldelse av Planet Earth;

While we can't expect perfect recordings and encodings, hopefully higher aspirations are within reach, now that Warner's days of dumbing down HD content to produce both HD DVD and Blu-ray are nearing an end. Starting in May, Warner will be able to stretch out and fully utilize BD's 50 GB capacity without worrying about exceeding HD DVD's 30 GB limit. This may mean lossless PCM audio tracks.
    ...men den påpeker hvor avgjørende 20gig i økt lagringskapasitet til fordel Blu-Ray kommer oss HD-entusiaster til gode slik at man også får full utnyttelse av HD-lyd.

"Sound is more than half the fun":-D

Intermediate torsteinvh sin avatar
    Medlem siden
    Jul 2003
    Poster
    1,414
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Nye Nielsen-tall klare: 83:17

Og alle filmene på Topp-10 var Blu-ray:

Home Media Magazine - January 27, 2008

Intermediate SVS! -man sin avatar
    Medlem siden
    Jan 2005
    Sted
    Fredrikstad
    Poster
    2,629
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Her vil nok HD DVD-gutta si at dette var en positivt utvikling. Forrige uke var det jo 85/15

Ikke lenge til Paramount og Universal skifter lagstrøye nå...
    Forsterker: Marantz SR7011
    Høyttalere:
    Klipsch RP280f - RP450C - RP250S - R115SW
    TV:
    Panasonic VT50 Plasma

Expert AndersT2 sin avatar
    Medlem siden
    Feb 2004
    Poster
    5,463
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Ser at Paramount har satt ny dato på "Jack Ryan Collection" til 25 Mars.

Og det blir kun en ren ompakking av de forrige HD DVDene. Altså nye cover, samme disker.

Iveren som Paramount viser i utgivelser den siste tiden tyder nok på at de har angret HD DVD overgangen.

Fikk selv filmene i posten, men "Hunt for Red October" hadde disk feil, og måtte returnere hele pakken.

Siden filmene er meget gode, så skal den handles inn igjen. Men tror jeg heller avventer til de blir utgitt på BD. Kanskje de får presset inn ekstra da.

Link: 'Jack Ryan' HD DVD Set Gets a New Date | High-Def Digest

Expert AndersT2 sin avatar
    Medlem siden
    Feb 2004
    Poster
    5,463
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av SVS! -man
    Her vil nok HD DVD-gutta si at dette var en positivt utvikling. Forrige uke var det jo 85/15

Ikke lenge til Paramount og Universal skifter lagstrøye nå...
    Forrige uke (85/15) var vel en indikasjon på at når Warner nyheten slapp så stoppet mange å kjøpe HD DVD. Og BD tilhengerene kjøpte none ekstra for å få god effekt av Warner.

Tipper denne ukens er mer reell, men at den vil stige for BD sin del i ukene fremover, jevnt og trutt frem til Toshiba er tomme for spillere, og Paramount og Universal bytter side.

Intermediate Dan sin avatar
    Medlem siden
    Oct 2004
    Poster
    748
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Hehe.... Nå begynner "samtalene" å gå i stampe gitt. Det heiteste er å si det blir formatovergang på studioer.

Newcomer Dalakong sin avatar
    Medlem siden
    Nov 2007
    Poster
    116
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0

Intermediate
    Medlem siden
    Mar 2007
    Poster
    3,119
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av AndersT2
    Ser at Paramount har satt ny dato på "Jack Ryan Collection" til 25 Mars.
    Settet selges forresten rasende billig i Australia.

Jack Ryan Collection, The (HD DVD) (4 Disc Box Set) @ EzyDVD

36 australske dollar, pluss 20 AUD i frakt. Totalt 270,- med dagens kurs.

Så lenge den australske dollaren holder seg under 5,55 så skal pakken være momsfri. I dag er kursen 4,81, så det burde holde med god margin selv om den ikke sendes før om to måneder.

Intermediate
    Medlem siden
    Mar 2007
    Poster
    3,119
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av SVS! -man
    Godt å se at Blu-ray-siden fortsatt er gode vinnere, og at dere ikke tyr til fristelsen til å håne og latterliggjøre motstanderene deres, nå som dere har fått alt dere vil ha.

Men, for all del - hvis vi skal lete etter lyspunkt, så er det noen av dem også. Blade Runner, f.eks. har "bare" en 2:1 ratio (nærmere bestemt 68/32).

Utover det, er det også verdt å huske at HD DVD-studioene har sluttet å gi ut filmer. Den eneste nye HD DVD-tittelen denne uken var filmen "The Ten". En film som spilte inn i underkant av $770 000 dollar. Ikke akkurat en storselger, altså.

Det blir litt som om A-laget til Rosenborg vinner 25-0 i en fotballkamp mot Vålerenga mygg. Hvis Enga velger å stille med småbarn i en kamp mot Rosenborg, så må de absolutt finne seg i å bli knust, men det blir allikevel litt patetisk om Rosenborg feirer seieren som om de skulle ha stått for tidenes idrettsprestasjon.

Det er to uker til det kommer ut en relativt interessant film på HD DVD. Da kommer "Elizabeth: The Golden Age". Men jeg kan aldri tenke meg at et historisk drama om en engelsk dronning vil selge spesielt bra. Så da er det ytterligere to uker til HD DVD kommer med en skikkelig tittel.

19. februar kommer American Gangster ut, og dette er nok første uka HD DVD har noen som helst sjanse til å bikke over 20% igjen (hvis ikke Amazon holder noen nye HD DVD BOGOer i mellomtiden, altså). Uka etter kommer Beowulf, og den kan nok også gjøre det rimelig ålreit. Bee Movie kommer 11. mars, men utfra hvor dårlig andre tegnefilmer har gjort det, både på HD DVD og Blu-ray, så tviler jeg på at denne vil ha den helt store effekten.

Newcomer Appeti sin avatar
    Medlem siden
    May 2007
    Poster
    50
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av trondmm
    Godt å se at Blu-ray-siden fortsatt er gode vinnere, og at dere ikke tyr til fristelsen til å håne og latterliggjøre motstanderene deres, nå som dere har fått alt dere vil ha.

Men, for all del - hvis vi skal lete etter lyspunkt, så er det noen av dem også. Blade Runner, f.eks. har "bare" en 2:1 ratio (nærmere bestemt 68/32).
    Det var da en ganske søt og uskyldig kommentar du reagerer på her da.
    For oss som har fulgt med denne tråden lenge så må dette karakteriseres som en veldig uskyldig kommentar trondmm.
    Jeg forstår at mange av dere er såre med de salgs tallene BD varter opp med nå.
    Men meldingen til SVS! -man kommer vell fordi mange av dere HD DVD gutta har vært utrolig "flinke" til å finne noe positivt i de fleste gode salgs ukene til BD i fjor høst/vinter (les dårlige salgs tall for HD DVD).
    Synd at en stadig må ty til denne kraftige retorikken, da dere ikke ble hånet eller latterliggjort i det innlegget.

Intermediate tklev sin avatar
    Medlem siden
    Oct 2003
    Poster
    1,842
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Appeti
    Det var da en ganske søt og uskyldig kommentar du reagerer på her da.
    For oss som har fulgt med denne tråden lenge så må dette karakteriseres som en veldig uskyldig kommentar trondmm.
    Jeg forstår at mange av dere er såre med de salgs tallene BD varter opp med nå.
    Men meldingen til SVS! -man kommer vell fordi mange av dere HD DVD gutta har vært utrolig "flinke" til å finne noe positivt i de fleste gode salgs ukene til BD i fjor høst/vinter (les dårlige salgs tall for HD DVD).
    Synd at en stadig må ty til denne kraftige retorikken, da dere ikke ble hånet eller latterliggjort i det innlegget.
    Ikke hånet eller latterliggjort? Ehh.. Jo, meldingen/tonen hans var latterliggjørende. Samme er det i ditt inlegg forøvrig..

Ja, det var flere positive trender i HD DVD tallene for høsten/julen i fjor. Mener du at vi ikke skulle fremhevet disse positive tingene? Det var uansett ikke salgstallene som bestemte utfallet av denne krigen, det var en krig mellom de store aktørene som avgjorde dette. Warner valgte "feil" side, ferdig med den saken. Krigen er i praksis slutt, og jeg ber på lik linje med Trondmm om at dere kanskje roer ned den "vi-hadde-rett-dere-tok-feil" retorikken.

Newcomer
    Medlem siden
    Dec 2007
    Poster
    52
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av torsteinvh
    Nye Nielsen-tall klare: 83:17

Og alle filmene på Topp-10 var Blu-ray:

Home Media Magazine - January 27, 2008
    AKKURAT som forventet!!! :-D

Håper at flere av HD-DVD gutta snart begynner å kjøpe Blu-Ray :-D

Ikke ondskapsfullt ment, men jo lengre dere venter jo verre blir det å endre mening. Alle kan ta feil! Selv har jeg tatt feil mange ganger!

Akkurat nå gleder jeg meg over mitt eget valg!

blu-ray-only

PS! I følge artikkelen ble det ikke kjørt noen BOGO kampanjer i perioden, så resultatene skulle være meget pålitelige

Newcomer format.fighter sin avatar
    Medlem siden
    Nov 2007
    Poster
    105
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av blu-ray-only
    AKKURAT som forventet!!! :-D

Håper at flere av HD-DVD gutta snart begynner å kjøpe Blu-Ray :-D

Ikke ondskapsfullt ment, men jo lengre dere venter jo verre blir det å endre mening. Alle kan ta feil! Selv har jeg tatt feil mange ganger!
    Ta feil? Så du mener at pga av at Blu-Ray "vant" så har HD DVD tilhengerne tatt feil? Slik jeg oppfatter HD DVD tilhengerne så har de valgt format grunnet at det er best for dem, ikke fordi de nødvendigvis trodde det skulle vinne krigen.

Man skal jo være rimelig blind hvis man ikke så at BLu-Ray hadde absolutt størst sjanse.

Folk som har kjøpt Blu-Ray har i større grad kjøpt formatet fordi de har trodd det kom til å vinne, ikke fordi de syns at formatet er best.

Newcomer
    Medlem siden
    Feb 2005
    Poster
    236
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av tklev
    Warner valgte "feil" side, ferdig med den saken.
    Kommer ikke det an på hvilket ståsted en ser det hele fra ?

:-)

Intermediate Kim Olav Svines sin avatar
    Medlem siden
    May 2004
    Poster
    659
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Min HD DVD spiller er bedre enn Blu-ray spilleren, som mangler bitstream (og dermed ingen DTS HD MA) og heller ikke 1080p/24. Dermed hvis det finnes på begge format, kjøper jeg HD DVDen, og også fordi jeg synes de ser penere ut i rødt cover enn blått. (Jeg kjøper veldig mye fra Warner, da de er desidert det selskapet som i mine øyne gir ut mer interessant enn Sony, MGM, Fox og Lionsgate tilsammen).

Spilleren fungerer nok i mange år den, så de kommer ikke til å slutte å fungere, så det er ingen grunn til å droppe kjøp på HD DVD. Jeg vil fortsette med kjøp av HDM uansett, og i og med jeg har begge format, så er det umulig og ha valgt "feil". Jeg kommer ikke til å prioritere Blu-ray foran HD DVD, da jeg bryr meg mest om filmene og dermed tar jeg filmen på det formatet som er tilgjengelig der og da.

Newcomer
    Medlem siden
    Jun 2007
    Poster
    14
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Ta feil? Så du mener at pga av at Blu-Ray "vant" så har HD DVD tilhengerne tatt feil? Slik jeg oppfatter HD DVD tilhengerne så har de valgt format grunnet at det er best for dem, ikke fordi de nødvendigvis trodde det skulle vinne krigen.
    De hadde vel forventet å få filmer til spillerne sine, det er jo til syvende og sist filmene det dreier seg om. Samt at svært mange av disse HD-DVD-tilhengerne har spådd suksess for formatet gang på gang. Så med mindre det de har av filmer nå har rettferdiggjort kjøpet, eller de ønsker å ha to spillere, så må det vel kunne regnes som et feilgrep.

Men selvfølgelig vil de ikke innrømme det selv. En av hovedegenskapene til fanboys er jo det at de klarer å rettferdiggjøres sine egne og fan-objektets valg, uansett hvor hårreisende de er.

Newcomer format.fighter sin avatar
    Medlem siden
    Nov 2007
    Poster
    105
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av geofrank
    De hadde vel forventet å få filmer til spillerne sine, det er jo til syvende og sist filmene det dreier seg om. Samt at svært mange av disse HD-DVD-tilhengerne har spådd suksess for formatet gang på gang. Så med mindre det de har av filmer nå har rettferdiggjort kjøpet, eller de ønsker å ha to spillere, så må det vel kunne regnes som et feilgrep.
    Tja. Jeg for meg har det hele tiden vært 3 mulige scenarioer her. Begge forsvant i løpet av 3-5 år, HD DVD forsvant i løpet av 2-4 år eller at begge overlevde. Så jeg anså det som 60-80% sannsynlig at HD DVD ikke ville være å skaffe innen 3-4 år. (nå er det vel 99% sannsynlig)

Jeg kjøpte HD DVD fordi jeg mener det er det beste formatet, og det er jeg fortsatt sikker på. Fra høsten av vil Blu-Ray teknisk ha tatt igjen HD DVD, men sonefriheten og prisen er fortsatt grunn nok til å kalle HD DVD det beste formatet.

Sitat Opprinnelig postet av geofrank
    Men selvfølgelig vil de ikke innrømme det selv. En av hovedegenskapene til fanboys er jo det at de klarer å rettferdiggjøres sine egne og fan-objektets valg, uansett hvor hårreisende de er.
    Kan du forklare hva som er hårreisende med å mene at HD DVD er det beste formatet? Hvis du mener det er hårreisende å velge HD DVD er det rimelig arrogant. De mest kunnskapsrike på forumet er jo enten nøytral eller støtter HD DVD ekslusivt.

Intermediate Dan sin avatar
    Medlem siden
    Oct 2004
    Poster
    748
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Hva som er best er nok umulig å bli enige om. Noen vil si at formatet med mest lagringsplass er det beste, uansett. Noen vil si soneinndeling er bra, andre en uting. Studiostøtte. Høye priser ikke betyr så mye, osv.

Det gjentar seg om og om igjen i tråden. Vi får bare være uenige, og de fleste av oss virker fornøyde med valgene man har gjort.

Side 607 av 653 FørsteFørste ... 107 467 477 487 497 507 517 527 537 547 557 567 577 587 597 603 604 605 606 607 608 609 610 611 617 627 637 647 ... SisteSiste

Stikkord for denne tråden

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •