HD formatkrigen. - Side 605

Sponsorer:
Takk Takk:  0
Like Like:  0
Side 605 av 653 FørsteFørste ... 105 465 475 485 495 505 515 525 535 545 555 565 575 585 595 601 602 603 604 605 606 607 608 609 615 625 635 645 ... SisteSiste
Viser resultater 12,081 til 12,100 av 13053
    Intermediate SVS! -man sin avatar
    Medlem siden
    Jan 2005
    Sted
    Fredrikstad
    Poster
    2,629
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)
    Sitat Opprinnelig postet av sage
    svs-man, din sammenligning mellom ps3 og toshiba's hd dvd spillere er helt fjern. Grunnen til det er at det er en minoritet som kjøper ps3 fordi den har blu-ray, på samme måte som det er en minoritet som kjøper hd dvd-spiller fordi den kan oppskalere dvd. Fremstillingen din er at, majoriteten på ene siden = minoriteten på andre siden, noe som blir helt på trynet.
    Hvis meg noen tall på det du sier...Og det likhetstegnet du setter, kommer ikke fra meg. Det er din egen tolkning, og det får du selv stå for.

Men nå spiller det liten rolle om få folk kjøper den fordi det er en BD-spiller eller ikke, så lenge folk kjøper seg noen BD-filmer etterhvert. Jeg kjøpte også PS3 fordi det var en spillkonsoll, men når jeg så hvor bra den var; ble det like mye en BD-spiller. Slik tror jeg det er for mange, når de først oppdager BD.

Uansett tror jeg nesten at minoriteten på PS3 (om du kaller de) snart nærmer seg majoriteten på HD DVD
    Forsterker: Marantz SR7011
    Høyttalere:
    Klipsch RP280f - RP450C - RP250S - R115SW
    TV:
    Panasonic VT50 Plasma

Newcomer
    Medlem siden
    Feb 2006
    Poster
    12
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Mye (negativt) har blitt sagt og skrevet om Toshiba og deres tilnærmede monopol på å lage HD DVD-spillere. Men Sony befinner seg jo i en tilsvarende situasjon, for 90 prosent av verdens Blu-ray-spillere er PS3 (Sony har også avslørt at 80 prosent av alle Blu-ray-disker i USA blir spilt av på PS3). Det gir skarve 10 prosent igjen av markedet til produsenter som Pioneer, Panasonic etc. Hvor positivt eller negativt dette er og vil bli for Blu-ray vil jo bare tiden vise...

Newcomer alfalfa sin avatar
    Medlem siden
    Sep 2004
    Poster
    237
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0

90%

Sitat Opprinnelig postet av Teebee
    Mye (negativt) har blitt sagt og skrevet om Toshiba og deres tilnærmede monopol på å lage HD DVD-spillere. Men Sony befinner seg jo i en tilsvarende situasjon, for 90 prosent av verdens Blu-ray-spillere er PS3 (Sony har også avslørt at 80 prosent av alle Blu-ray-disker i USA blir spilt av på PS3). Det gir skarve 10 prosent igjen av markedet til produsenter som Pioneer, Panasonic etc. Hvor positivt eller negativt dette er og vil bli for Blu-ray vil jo bare tiden vise...
    Ifølge HD-DVD gutta så er det ingen PS3 som blir brukt til film., så dette må være et veldig lite problem.
    Meridian 861.v8. Meridian 621. Aerial Lr 5. Cc 5. Meridian Md 600. Chord spm 12000. Chord Mezzo 140. Pioneer bdp 91. Jl Gotham. Paradigm Sub2.Theta compli blue 3D. Teac P 70. Oppo 83. Meridian M33 x 4. PS3. X-Box. JVC 750. Pioneer 508. PS Audio P10.

Newcomer sage sin avatar
    Medlem siden
    Nov 2005
    Poster
    178
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av SVS! -man
    Hvis meg noen tall på det du sier...Og det likhetstegnet du setter, kommer ikke fra meg. Det er din egen tolkning, og det får du selv stå for.
    Tall på hva? Tviler du på at det er en majoritet som kjøper ps3 for å spille? eller tviler du på at det er en majoritet som kjøper hd dvd-spiller for å se hd dvd?

Nei likhetstegnet er din argumentasjon, grunnen til at vi diskuterer er dette:
    Det jeg sier er at PS3 er likefult en BD-spiller selv om man ikke har prøvd BD-filmer på den enda. Akkurat som sikkert mange Toshiba eiere aldri har kjøpt en eneste HD DVD-film til sin spiller de kjøpte for $99 i høst.
    Du sier her at alle som har kjøpt ps3 for å spille spill er akkurat det samme som de som har kjøpt Toshiba-spiller for å se vanlig dvd. Majoritet = Minoritet. Derfor er det en tåpelig sammenligning. Nok engang, du kan ikke se på antall ps3 solgt og si "se hvor mange blu-ray-spillere som er solgt!"

Men dette gidder jeg ikke å krangle om lenger, du får si at en standalone og en spillmaskin tilsvarer det samme, hvis du mener det er så, jeg ville bare protestere på den sammenligningen.

Newcomer Børni sin avatar
    Medlem siden
    Oct 2003
    Poster
    281
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    svs-man, din sammenligning mellom ps3 og toshiba's hd dvd spillere er helt fjern. Grunnen til det er at det er en minoritet som kjøper ps3 fordi den har blu-ray, på samme måte som det er en minoritet som kjøper hd dvd-spiller fordi den kan oppskalere dvd. Fremstillingen din er at, majoriteten på ene siden = minoriteten på andre siden, noe som blir helt på trynet.

Jeg kjøpte min PS3 fordi den hadde blu-ray spiller!!Du,Sage,vet jo ikke hvorfor folk kjøper PS3!!!

Du må komme med noen tall som kan bevise at så er tilfelle,før du konkluderer med at folk kjøper den fordi den er en spillmaskin.

Men som SVS MAN sier kan den være begge deler,men du vet ikke hva den enkelte kjøpte den som.

Selv har jeg oppdaget det fantastiske spillet Guitar Hero 3 så for meg blir den brukt til begge deler,men jeg kjøpte den hovedsklig for blu-ray spilleren.

Medlem siden
    Jan 2005
    Sted
    Fredrikstad
    Poster
    2,629
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Børni
    Jeg kjøpte min PS3 fordi den hadde blu-ray spiller!!Du,Sage,vet jo ikke hvorfor folk kjøper PS3!!!

Du må komme med noen tall som kan bevise at så er tilfelle,før du konkluderer med at folk kjøper den fordi den er en spillmaskin.

Men som SVS MAN sier kan den være begge deler,men du vet ikke hva den enkelte kjøpte den som.

Selv har jeg oppdaget det fantastiske spillet Guitar Hero 3 så for meg blir den brukt til begge deler,men jeg kjøpte den hovedsklig for blu-ray spilleren.
    Ikke sant. Det er akkurat det som er poenget mitt, men Sage nekter å se at man kan benytte den til begge deler. Det ene utelukker ikke det andre.

Sage, du har låst deg fast i argumentasjonen om HVORFOR folk kjøper seg en BD-spiller. Det er ikke så viktig, mener jeg, hva intensjonen til kunden var på kjøpstidspunktet. Det som er viktig er hva man oppdager av finesser denne fantastiske saken kan. Kanskje kjøpte man den som spillkonsoll, for etter noen måneder kun å sette den opp som et rent mediasenter med streaming av musikk og film? Og etterhvert ser kunden at man får leid og kjøpt BD-filmer også. Mulighetene er mange, og PS3 og BD er i en tidlig fase.

Men når BD oppdages av massene, vet BDA at det allerede er millioner av enheter som kan spille av Blu-ray. Og det er nettopp der potensialet ligger.
    Høyttalere:
    TV:
    Panasonic VT50 Plasma

Intermediate Msport sin avatar
    Medlem siden
    Mar 2006
    Poster
    2,812
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av alfalfa
    Ifølge HD-DVD gutta så er det ingen PS3 som blir brukt til film., så dette må være et veldig lite problem.
    BD siden sier: "at vi har flest spillere på markedet" HD DVD svarer: "Man skal ikke regne med PS3, det er en spillkonsol". BD siden sier: "Vi selger flest filmer". HD DVD siden svare: "Men BD har jo PS3...."

PS3 er en spillkonsol, men den er jammen meg god på BD film også!

Medlem siden
    Jan 2005
    Sted
    Fredrikstad
    Poster
    2,629
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Teebee
    Så må man huske på at samtlige spill til PS3 er Blu-ray disker...
    Høyttalere:
    TV:
    Panasonic VT50 Plasma

Expert Counterpointer sin avatar
    Medlem siden
    Jan 2005
    Poster
    6,311
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Blir dere aldri ferdig med diskusjonen om PS3 skal regnes på ene eller andre måten?

Regn på den ene eller andre måten det forandrer jo ikke den faktiske situasjonen. Det virker som en er mest opptatt av å lage argumenter for eller imot BD eller HD.

BD har et meget tydelig overtak på HD markedet, PS3 har udiskutabelt bidratt til det. Er ikke det nok?

Medlem siden
    Jan 2005
    Sted
    Fredrikstad
    Poster
    2,629
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Counterpointer
    Blir dere aldri ferdig med diskusjonen om PS3?

Regn på den ene eller andre måten det forandrer jo ikke den faktiske situasjonen. Det virker som en er mest opptatt av å lage argumenter for eller imot BD eller HD.

BD har et meget tydelig overtak på HD markedet, PS3 har udiskutabelt bidratt til det. Er ikke det nok?
    En skulle tro det
    Høyttalere:
    TV:
    Panasonic VT50 Plasma

Intermediate Msport sin avatar
    Medlem siden
    Mar 2006
    Poster
    2,812
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Counterpointer
    Blir dere aldri ferdig med diskusjonen om PS3?

Så enkelt kan man si det.....

Newcomer
    Medlem siden
    Nov 2005
    Poster
    62
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    jeg har aldri satt meg inn i blueray eller hd dvder og dens kvalitet forskjeller o.l. Men ettersom vi får ny tv og blueray spiller tenkte jeg å begynne å samle på blueray filmer ettersom det begynner å bli noen hundre dvder. Vet jo at kvaliteten på hd er digg. Men uansett, gidder bare noen si kvikt va alle driver å diskuterer på den feite formatkrig tråden, tenker da siden de fleste mener at bluray har vunnet... Va er forskjellen? jeg er flau på mine egne vegner

Expert Counterpointer sin avatar
    Medlem siden
    Jan 2005
    Poster
    6,311
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Fikk lyst til å si en ting til om PS3. Det er gode indikasjoner på at den vil klare DTS MASTER HD i løpet av vinteren via firmvare. Da blir den nesten komplett

Men uansett vil den ha en vesentlig mangel, den vil ikke kunne spille av HD DVD og det betyr at en "mangler" muligheten til å se ca en femtedel av nyheter på markedet (as we speak)

Må si at for min egen del trodde jeg signalene om at Universal og Paramount skulle gå blå de også skulle vært mye tydeligere. Tvert imot begynner det jo å komme mer signaler som tyder på at de holder ut en god stund til.

Også for min egen del er jeg veldig godt fornøyd med å ha begge formater nå i dagen situasjon.

Newcomer
    Medlem siden
    Jul 2007
    Poster
    54
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Ikke sant. Det er akkurat det som er poenget mitt, men Sage nekter å se at man kan benytte den til begge deler. Det ene utelukker ikke det andre.
    Det er ikke det Sage har sagt i det hele tatt. En kan begynne å lure på hvor du har lært å lese. Skjønner i hvertfall hvorfor du havner i krangel med de fleste som mener noe annet enn deg. Hvis du er litt mer etterettelig i det du skriver kan det hende flere tar deg på alvor.

Det er nok ingen overdrivelse å hevde at de fleste som kjøper PS3 gjør det fordi de skal ha en spillmaskin, det er vel det Sage har sagt hele tiden.

Newcomer
    Medlem siden
    Feb 2006
    Poster
    12
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Så må man huske på at samtlige spill til PS3 er Blu-ray disker...
    Disker i denne sammenhengen er filmer, ikke spill.

Medlem siden
    Jan 2005
    Sted
    Fredrikstad
    Poster
    2,629
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av kjeklulf
    Det er ikke det Sage har sagt i det hele tatt. En kan begynne å lure på hvor du har lært å lese. Skjønner i hvertfall hvorfor du havner i krangel med de fleste som mener noe annet enn deg. Hvis du er litt mer etterettelig i det du skriver kan det hende flere tar deg på alvor.

Det er nok ingen overdrivelse å hevde at de fleste som kjøper PS3 gjør det fordi de skal ha en spillmaskin, det er vel det Sage har sagt hele tiden.
    Og dersom du hadde giddet å lest noen sider tilbake, der dette begynte, så hadde du ikke postet det du nettopp gjorde:

Sitat Opprinnelig postet av bler
    Det er greit at det er mange som bruker PS3'en sin til BD-avspiller men langt i fra alle.. Derfor syns jeg det er feil å ta med denne i statistikken.

Hvis man går etter SVS! -man sine kalkyler der han sier at BD har 90/10 hardware ratio med PS3, og ettersom nesten alle bruker denne til å se BD, hvorfor er ikke softwaretallene 90/10?

Jeg skjønner jo jeg også at det er mange som bruker denne til avspiller for BD men kanskje mange også har kjøpt seg en BD og blitt skuffet? Det er jo ikke alle som har flatskjermer eller projektor på 50"+, eller i det hele tatt har mulighet for å spille av dette med 1080p oppløsning.

Men som jeg har sagt tidligere, hvis man skal ta med PS3 i denne statistikken så skal jo også Toshiba sine PC'er med HD-DVD drev være med også... Og alle HD-DVD drevene som er kjøpt til PC ikke minst.

Det er vel ganske sikkert at med PS3 så leder BD fortsatt selv om man tar med alle HD-DVD drev etc. men poenget er at SVS! -man prater om 90/10 men har ikke tatt med alt som skal være med i den statistikken.
    Sage hengte seg på dette, noe jeg svarte på. Jeg påpekte enda en gang at jeg aldri har sagt at PS3 brukes av alle til BD-spiller. Det jeg påpekte at det var like fullt en BD-spiller. Det ser man også på forskjellige reviews både på nett og i blader; PS3 sammenlignes med andre BD-spillere og HD DVD-spillere.

Og siden PS3 skulle taes med som BD-spiller, så måtte jo alle PC-drev også taes med, ble det sagt. Hvorfor det? Det har da aldri blitt testet HD DVD-spillere på PC noe sted.

Og som kommentar til din siste setning, så kommenterte jeg også dette lengre opp. Igjen; jeg tror ikke det er spesielt viktig HVORFOR folk kjøper seg en PS3 i kjøpsøyeblikket, men snarere hva de gjør med den når de kommer hjem.

Så kanskje du lærer deg å lese litt selv, før du oppfordrer andre til å gjøre det...
    Høyttalere:
    TV:
    Panasonic VT50 Plasma

Newcomer sage sin avatar
    Medlem siden
    Nov 2005
    Poster
    178
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    kjeklulf har en presis oppfatning av hva som blir diskutert, det er godt å se at noen klarer å få med seg poenget. du svs-man gir jeg opp, du dikter opp og tillegger meg så mange merkelige og fantasifulle ytringer at det er helt sykt:???:

Argumentet at HTPC med hd dvd kan ikke regnes med fordi det er ingen som har foretatt review av det mot andre hdvd-spillere, er forøvrig en mildt sagt merkelig logikk

Medlem siden
    Jan 2005
    Sted
    Fredrikstad
    Poster
    2,629
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    kjeklulf har en presis oppfatning av hva som blir diskutert, det er godt å se at noen klarer å få med seg poenget. du svs-man gir jeg opp, du dikter opp og tillegger meg så mange merkelige og fantasifulle ytringer at det er helt sykt:???:

Argumentet at HTPC med hd dvd kan ikke regnes med fordi det er ingen som har foretatt review av det mot andre hdvd-spillere, er forøvrig en mildt sagt merkelig logikk
    Fint at du gir opp. Da slipper man å høre på deg om at PS3 ikke er en ekte BD-spiller.

For øvrig tror jeg bransjen i høyeste grad regner PS3 som BD-spiller. Det er stort sett HD DVD Promo Group og en del hardbarka HD DVD-tilhengere som ikke gjør det. Hvorfor? Jo, for da blir tallene så stygge for Toshiba. Og i tillegg er det ikke så viktig med hvor mange filmer som selges totalt. Det som teller er hvor mange filmer som selges pr. spiller. Igjen Toshibas måte å vri litt på sannheten, for å få det til å passe inn med at de liksom har 70% av hidef-markedet.

Men or all del; ta med HTPC i regnskapet. Gjør det noen forskjell da? Og har du noen tall på hvor mange HD DVD-drev som er solgt til PC?
    Høyttalere:
    TV:
    Panasonic VT50 Plasma

Newcomer
    Medlem siden
    Feb 2006
    Poster
    12
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    La det være sagt med én gang: Det ligger et gigantisk marked for HD DVD og Blu-ray på folks PC'er. Alle nye skjermkort laget av produsenter med respekt for seg selv (f.eks. NVIDIA og AMD/ATI) støtter nå hardware-prosessering av HD-signaler, de har HDMI-utganger med HDCP osv. osv. Og prosessorkraften i de nyeste NVIDIA-chip'ene kombinert med kraften i multikjerneteknologien i dagens PC'er gjør dem ikke akkurat uegnet til å tygge HD-data...

Newcomer
    Medlem siden
    Jul 2007
    Poster
    54
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Til SVS! -man: Jeg står for alt jeg skrev tidligere. Du dikter og fantaserer om hva andre mener og havner i krangel gang etter gang for det samme. At du ikke lærer.

Side 605 av 653 FørsteFørste ... 105 465 475 485 495 505 515 525 535 545 555 565 575 585 595 601 602 603 604 605 606 607 608 609 615 625 635 645 ... SisteSiste

Stikkord for denne tråden

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •