HD formatkrigen. - Side 600

Sponsorer:
Takk Takk:  0
Like Like:  0
Side 600 av 653 FørsteFørste ... 100 460 470 480 490 500 510 520 530 540 550 560 570 580 590 596 597 598 599 600 601 602 603 604 610 620 630 640 650 ... SisteSiste
Viser resultater 11,981 til 12,000 av 13053
    Expert AndersT2 sin avatar
    Medlem siden
    Feb 2004
    Poster
    5,463
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)
    Sitat Opprinnelig postet av trondmm
    gruff

Warner har annonsert ytterligere forsinkelser på HD DVD-utgivelsene sine. Denne gangen er det katalogtitlene som utsettes. Utsettelsen er den samme som for de nye utgivelsene, altså tre uker.

I praksis betyr det at HD DVD-utgaven av Bonnie & Clyde er utsatt til 25. april og Twister til 27. mai.

Warner Extends HD DVD Release Delay to Catalog Titles | High-Def Digest
    Hva gjør Warner med HD DVD utgivelsene på filmer som lanseres sent i mai, blir de da utgitt på HD DVD i juni (3 uker etter). De blir vel da mest sannsynlig droppet.

Medlem siden
    Feb 2004
    Poster
    5,463
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av SVS! -man
    Vel, spør du meg, tror jeg ikke det er lenge til Universal kommer med en annonsering om BD eksklusivitet[/COLOR]
    [/COLOR]
    Det er det jeg tror også. Frykter litt at Toshiba har fått lov til å beholde Universal og Paramount frem til de er tomme for spillere. Som en good-will tjeneste fra Sony, slik at Sony for HD markedet, uten at Toshiba taper altfor mye på varer de har produsert osv.

Jeg frykter dette såpass mye, at jeg bestilte meg Toshiba A30 fra Amazon tidligere i dag, for å ha en i backup i fremtiden. Den er verdt 1660,- for det.

Intermediate Msport sin avatar
    Medlem siden
    Mar 2006
    Poster
    2,812
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av AndersT2
    Det er det jeg tror også. Frykter litt at Toshiba har fått lov til å beholde Universal og Paramount frem til de er tomme for spillere. Som en good-will tjeneste fra Sony, slik at Sony for HD markedet, uten at Toshiba taper altfor mye på varer de har produsert osv.

Jeg frykter dette såpass mye, at jeg bestilte meg Toshiba A30 fra Amazon tidligere i dag, for å ha en i backup i fremtiden. Den er verdt 1660,- for det.
    Ikke en umulighet det du sier om Universal og Paramount i første avsnitt, men tror man at BD er så gentelmen? Kanskje de er det for at Toshiba skal starte å produsere BD spillere - for å dra det et hakk lengre?

En billig backup når man har såpass mange filmer som det du har.

Newcomer format.fighter sin avatar
    Medlem siden
    Nov 2007
    Poster
    105
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Skjønner tankegangen din i dine 2 innlegg. Men det er nok også en del som er som meg. Heller venter på en utgivelse i HD, enn å kjøpe den på DVD.

Hvis da selskapet ikke gir ut på HD, så er det ikke automatisk at de selger den på DVD. Man venter heller på bedre kvalitet, når man vet at det finnes.

Det er flere nye filmer jeg ikke har kjøpt enda som jeg gjerne vil se, men de er enda ikke utgitt på noe HD format. Dermed har filmselskapene som ikke har utgitt disse ikke tjent penger av meg på de filmene enda. De kronene får de når de gir meg dem i skikkelig kvalitet.

Det er flere som tenker slik, men selvfølgelig ikke de store massene enda.
    Det er nok en liten kjerne som vil vente til aktuelle filmer kommer i HD og noen av disse gidder ikke å kjøpe filmen når den kommer ut etter f.eks 2 år.

Hvis man f.eks tar Transformers. For mange Blu-Ray eiere er den fortsatt ikke kommet ut i HD. (hvis vi ser bort ifra HD DVD). De mest kvalitetsbeviste, men noe mindre filminteresserte velger å vente å se filmen til den kommer på Blu-Ray. Størstedelen velger uansett å kjøpe den på DVD. Når den da kommer på Blu-Ray velger en del å kjøpe denne på Blu-Ray i tilegg til DVD versjonen de allerde har kjøpt. Alt i alt tror jeg å vente til at utvalget av Blu-Ray spillere blir større før de lanserer den, er mer lønnsomt enn å ta det nå. (for filmene får som regel mest oppmerksomhet når de lanseres)

Uansett vanskelig å beregne dette 100% da det er umulig å spå.

Medlem siden
    Feb 2004
    Poster
    5,463
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    [QUOTE=Msport]Ikke en umulighet det du sier om Universal og Paramount i første avsnitt, men tror man at BD er så gentelmen? Kanskje de er det for at Toshiba skal starte å produsere BD spillere - for å dra det et hakk lengre?
    [\QUOTE]

Hvis BD tar mye over for DVD, så må Toshiba uansett ut å lage BD spillere etter hvert. Sony kom jo med VHS de også.

Hvis en ren seier for BD, tilserier at BD leieren må vente 1-2 måneder på Universal og Paramount, så tror jeg de syntes det er bedre enn at Toshiba kaster alt de inn for å få tilbake markeds andeler.

Hadde ikke Warners eksklusivitet fått så mye oppmerksomhet i mediene som de fikk. Og at "dårlig" informerte journalister trodde krigen var over. Så hadde kanskje hatt en sjanse. Men med alle aviser og blader har overskriften "Krigen er over, BD vant", så er det noe forbruker ser og legger merke til.

Det er nok litt sånn "klør du meg på ryggen, så klør jeg deg" bak kulissene, også i den store business verden.

Husk at Toshiba taper mindre enn Sony på å tape krigen. Toshiba sitter igjen med royalties på DVD i alle BD spillere. Og nå eier de vist også hele Cell teknologien som brukes i PS3. Sony hadde ikke hatt mye igjen hvis de tapte.

Intermediate SVS! -man sin avatar
    Medlem siden
    Jan 2005
    Sted
    Fredrikstad
    Poster
    2,629
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Bare sånn for ordens skyld: Blu-ray salget har ikke doblet seg bare fordi markedsandelen dens har gjort det.

Jeg har regnet litt på det, og funnet ut at Blu-ray salget økte med 43% etter Warnerkunngjøringen, og HD DVD-salget stupte med 88%. Totalt sank HD-spillersalget med 21% fra uke 1 til uke 2.

Jeg har for så vidt gått ut fra at det har vært snakk om enhetssalg, men det ville ikke vært første gang Blu-ray-vennlige salgstall har vært basert på omsetning i stedet for enheter. Uansett var det vel ikke noe store prisbevegelser fra uke 1 til 2 for noen av spillerne, så salgsutviklingen er nok reell både for BD og HD DVD, tenker jeg.
    Sitat Opprinnelig postet av tklev
    De har allerede "ledet" tidligere, nøyaktig på samme basisen, dvs. at de har telt omsetningen i dollar og ikke i antall enheter. Så derfor er jeg skeptisk. Når det i tillegg brukes såpass vage uttrykk som "sales", istedet for "units sold" e.l., så tar jeg ingeting for gitt. Uansett, jeg tviler ikke på at BD *kanskje* solgte flere spillere i desember, det stemmer ganke bra med at det var rundt den tiden at de begynte å "panikk-selge" de utgåtte BD 1.0 spillerne til relativt gode priser (under 300$).
    Her kommer en liten oppklaring på "kake-fordelingen" til Digital Bits. Det ser ut som det er store forandringer i spillersalg:

Sitat Opprinnelig postet av digitalbits.com
    Okay... we're naturally getting a bunch of e-mails today with questions about the NPD charts we posted this morning (click here for the permalink to the charts), and the raw data they were based on. So we wanted to post a follow-up.

For the record, we didn't get the charts from NPD... we created them ourselves based on the actual NPD unit sales data. And here, in the interest of transparency, is that actual sales data. Again, these numbers do NOT include the PS3 or the Xbox 360 add-on drive - these are just straight set-top players.

Here's how the January Week 1 unit sales looked for each format (week ending 1/5)...

Blu-ray Disc - 15,257 units
    HD-DVD - 14,558 units

That was prior to the Warner announcement, which came on 1/4. Now here's how the January Week 2 unit sales data for each format looked AFTER the announcement (for the week ending 1/12)...

Blu-ray Disc - 21,770 units
    HD-DVD - 1,758 units

As you can see, the HD-DVD player numbers dropped dramatically. However, it's also true that 21,770 isn't a doubling of the 15,257 of the previous week, so we stand corrected on the Blu-ray comment - Blu-ray player sales did not double, but they did increase significantly. It was always our intention that the data would speak for itself, which is why we were very careful in accurately creating the pie charts, and it's why we're posting the unit sales data for you now. We think the data DOES speak for itself, but now you can all draw your own conclusions.

While we're at it, here are the unit sales numbers for the month of December as well (weeks ending 12/8 to 12/29)...

Blu-ray Disc - 115,132 units
    HD-DVD - 76,148 units

So there you go. FYI, we will post the numbers for the second half of January as they become available, to track how sales of both formats are affected by the various recent sales and discounts.

Discuss...
    Forsterker: Marantz SR7011
    Høyttalere:
    Klipsch RP280f - RP450C - RP250S - R115SW
    TV:
    Panasonic VT50 Plasma

Intermediate
    Medlem siden
    Jan 2005
    Poster
    1,183
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0

Hva skal du med 2 hd-dvd avspillere?

Intermediate SVS! -man sin avatar
    Medlem siden
    Jan 2005
    Sted
    Fredrikstad
    Poster
    2,629
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Haugen
    Hva skal man med en HD DVD-spiller!? Måtte bare...

Nei, skal være litt seriøs. For de som har mange HD DVD-filmer, så er det noen av de som ser sitt snitt til å kjøpe en rimelig reserve-spiller. Skulle den ene gå i stykker, kan det om noen år være usikkert mtp reperasjon etc.
    Forsterker: Marantz SR7011
    Høyttalere:
    Klipsch RP280f - RP450C - RP250S - R115SW
    TV:
    Panasonic VT50 Plasma

Intermediate
    Medlem siden
    Mar 2007
    Poster
    3,119
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av SVS! -man
    Jeg har regnet litt på det, og funnet ut at Blu-ray salget økte med 43% etter Warnerkunngjøringen, og HD DVD-salget stupte med 88%. Totalt sank HD-spillersalget med 21% fra uke 1 til uke 2.
    Her kommer en liten oppklaring på "kake-fordelingen" til Digital Bits. Det ser ut som det er store forandringer i spillersalg:

Sitat Opprinnelig postet av digitalbits.com

week 1 2008:
    Blu-ray Disc - 15,257 units
    HD-DVD - 14,558 units

week 2 2008:
    Blu-ray Disc - 21,770 units
    HD-DVD - 1,758 units

December 2007:
    Blu-ray Disc - 115,132 units
    HD-DVD - 76,148 units
    Ja, det må jeg si... Det er intet annet enn utrolig skuffende at HD DVD solgte så få spillere i desember, sammenlignet med Blu-ray. Utover det ser det i det minste ut til at jeg har regnet rett BD økte med 42,69% og HD DVD sank med 87,92%. Totalt sank HD-salget med 21,09%.

Men det skal bli virkelig interessant å se hva som skjer de neste ukene. Jeg kan liksom ikke helt tenke meg at prisjusteringen til Toshiba vil ha noen særlig effekt, så lenge den ikke har blitt fulgt opp av spennende annonseringer fra Universal eller Paramount. Men, som sagt, det skal bli interessant å se om det blir noen effekt i det hele tatt, eller om salget synker ytterligere.

Intermediate
    Medlem siden
    Mar 2007
    Poster
    3,119
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Haugen
    Vel, det er jo faktisk noen som har DVD-spiller i andre rom enn stua. I så fall er det jo greit å kunne spille av HD-filmene der også.

Ellers er selvfølgelig også "backup" en helt grei forklaring. Hvis det går som alle regner med, så vil HD DVD-spillere forsvinne fra butikkene i løpet av året. Da vil det være litt kjipt den dagen den HD-spilleren man har ryker. I hvert fall hvis det ikke er en garantireparasjon.

Personlig akter jeg å vente en liten stund. Jeg tror jeg har relativt god tid på meg til å kjøpe en backupspiller. Jeg vil se an prisen (og funksjonaliteten) på kommende kombospillere, og kanskje kjøpe en slik. Da vil i så fall spilleren jeg har i dag bli min backupspiller. Kanskje kjøper jeg en bruktspiller til en slikk og ingenting også, hvis noen panikkselger den, men vi får se.

Newcomer
    Medlem siden
    Jan 2007
    Poster
    41
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Husk at Toshiba taper mindre enn Sony på å tape krigen. Toshiba sitter igjen med royalties på DVD i alle BD spillere. Og nå eier de vist også hele Cell teknologien som brukes i PS3. Sony hadde ikke hatt mye igjen hvis de tapte.
    Hvem som taper minst på krigen er vel "umulig" å si noe om. Men jeg tror nok at Sony har mer å vinne på kort sikt enn Toshiba. Blu-ray ville vært med oss i mange år pga PS3 og hadde uansett gått i pluss en gang i fremtiden. Nå som BD gikk av med seieren på kjøpefilm-markedet kan de kanskje høste noen synergier og redusere noen kostnader slik at de går i pluss noe tidligere?

Hverken BD eller HD DVD representerer jo state-of-the art innen elektronikk. De er begge moderate spesifikasjoner som er designet for å kunne nå billig masseproduksjon i løpet av "kort tid". Selv om BD krever noe raskere elektronikk pga høyere krav til båndbredde, er det software som stort sett skiller de to formatene fra hverandre. På software siden har BD valgt å basere seg på mye av arbeidet som allerede er gjort i DVB verdenen.

De fleste spillerene i dag er vel uansett basert på SoC løsninger, hvor det er 3rd parter som Sigma og Broadcom har stått for utviklings- og produksjonskostnadene.

Putte det sammen i en kasse med litt optikk og en psu kan jo hvilket som helst kinesisk bakgårdsfirma gjøre

(2)
    Toshiba eier ikke Cell teknologien - den er eid i felleskap av STI (Sony Toshiba og IBM). Du tenkte kanskje på at Toshiba kjøpte Cell produksjonen av Sony?

I fjor høst inngikk Toshiba og Sony en avtale om å starte et nytt sammarbeidsfirma ("joint venture") for produksjon av avanserte prosessorer. Som et ledd i dette kjøpte Toshiba "Cell fabrikken" fra Sony. Fabrikken skal bla benyttes av det nye sammarbeidsfirmaet til produksjon av PS3 komponenter som Cell og RSX.

Toshiba eier 60% i det nye selskapet mens ulike Sony grupperinger eier resten (SCE som produserer PS3 vil eie 20%). Det nye selskapet skal ta over for en tilsvarende joint-venture avtalen mellom de to som opphører inneværende regnskapsår (altså nå i mars). I dagens sammarbeidselskap eier Toshiba 51% og Sony 49%.

Detaljer om den nye avtalen finner du her :
    Joint Venture, Toshiba and Sony

Newcomer
    Medlem siden
    Dec 2007
    Poster
    52
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Ja, det må jeg si... Det er intet annet enn utrolig skuffende at HD DVD solgte så få spillere i desember, sammenlignet med Blu-ray. Utover det ser det i det minste ut til at jeg har regnet rett BD økte med 42,69% og HD DVD sank med 87,92%. Totalt sank HD-salget med 21,09%.

Men det skal bli virkelig interessant å se hva som skjer de neste ukene. Jeg kan liksom ikke helt tenke meg at prisjusteringen til Toshiba vil ha noen særlig effekt, så lenge den ikke har blitt fulgt opp av spennende annonseringer fra Universal eller Paramount. Men, som sagt, det skal bli interessant å se om det blir noen effekt i det hele tatt, eller om salget synker ytterligere.
    Dette er VIRKELIG GLEDELIG LESNING!!!

Og husk at tallene ikke omfatter PS3! (eller "XBOX Add-On-Drive")

Blue-Ray toget øker stadig hastigheten. Regner med at alle ser skriften på veggen nå!

blu-ray-only

Newcomer Haavard74 sin avatar
    Medlem siden
    Oct 2006
    Poster
    240
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Bare for å kaste inn en liten brannfakkel, det nevnes ofte i denne tråden at "forbrukerene valgte BD" fordi BD solgte mer enn HD DVD. Men hvis man snur litt på flisa så ser man at intill Warner gikk ekslusive og "døden" til HD DVD ble annonsert verden over så holdt faktisk HD DVD og Toshiba nesten 50% av markedet. Til tross for "dårligere teknologi", underlegen studiostøtte og totalt fraværende HW støtte.

Alt det er jo selvfølgelig irrelevant nå, det var bare en liten betraktning i retroperspektiv.

Newcomer
    Medlem siden
    Dec 2007
    Poster
    52
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Haavard74
    Bare for å kaste inn en liten brannfakkel, det nevnes ofte i denne tråden at "forbrukerene valgte BD" fordi BD solgte mer enn HD DVD. Men hvis man snur litt på flisa så ser man at intill Warner gikk ekslusive og "døden" til HD DVD ble annonsert verden over så holdt faktisk HD DVD og Toshiba nesten 50% av markedet. Til tross for "dårligere teknologi", underlegen studiostøtte og totalt fraværende HW støtte.

Alt det er jo selvfølgelig irrelevant nå, det var bare en liten betraktning i retroperspektiv.
    Det som betyr mest er ANTALL SOLGTE FILMER I HD. I USA var forholdet ca 2-1 (fordel Blu-Ray) for 2007, i Europa betydelig høyere! Disse tallene var det som fikk Warner til å gjøre det eneste riktige :-D

blu-ray-only

Newcomer
    Medlem siden
    Oct 2003
    Poster
    238
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Haavard74

Nå var det trolig ikke småpenger som overtalte warner å gå BD only ;-)

Denne krigen ble avgjordt av alt annet en forbrukere og begge sider gjorde sitt til å tvinge oss i en retning. Alt i alt hadde BD mere muskler og penger.

Newcomer
    Medlem siden
    Dec 2007
    Poster
    52
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Opsahle
    Nå var det trolig ikke småpenger som overtalte warner å gå BD only ;-)

Denne krigen ble avgjordt av alt annet en forbrukere og begge sider gjorde sitt til å tvinge oss i en retning. Alt i alt hadde BD mere muskler og penger.
    Alle bør være tjent med å holde seg til fakta! Tallene for salg er fakta!
    "Nå var det trolig ikke småpenger etc..." er SPEKULASJONER, og så lenge ikke noen kan legge håndfast dokumentasjon for det ene eller andre på bordet, blir det for dumt å i det hele tatt nevne penger!

blu-ray-only :-D

PS! At forbrukerne kjøpte langt flere BD-filmer enn HD-DVD i 2007 er også fakta! Om ikke det er forbrukermakt så vet ikke jeg!

Intermediate Arendal sin avatar
    Medlem siden
    Feb 2003
    Poster
    3,764
    Takk & like
    Nevnt
    1 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av format.fighter
    Jeg kan bare snakke for meg selv, men jeg har personlig ikke tidligere hatt noe forhold til selskapene bak filmene slik hvis et selskap ikke tilbyr HD (les Blu) på et par år, men så lanserer en film på Blu-Ray formatet er det irrelevant for meg når jeg vurderer om jeg skal ha DVD eller Blu-Ray versjonen av filmen.

Med det mener jeg at selskaper som gir ut Blu-Ray med en gang ikke oppnår noen fordel overfor forbrukerene av betydning om de lanserer HD med en gang eller lanserer etterhvert. Teknisk har de kanskje tapt litt erfaring, men i løpet av tiden de utsetter har sikker prisene på nødvendig utstyr falt betraktelig.

Hvis BDA gir incentiver for å starte tidligere så vil marginalregnestykket også se annerledes ut. Beregninger bør jo ta hensyn til økonomiske faktorer som det.
    Det er nok folk "med over gjennomsnitts interesse for film" som har brydd seg med hvilket filmselskap som har laget hvilken film frem til nå ja.

Om man går på kino eller kjøper en DVD fra Warner eller FOX har liksom ikke hatt noen betydning frem til nå, og når dette er over glemmer man det nok igjen.

Noen av oss har selvsagt lagt merke til at noen selskaper har en høyere veiledende pris på sine filmer enn andre, men vi er jo ikke gjennomsnitts forbrukere heller.

Jeg tror nok det at hvis trenden fortsetter med betydelig høyere salg av Blu-ray hardware og software fremfor HD DVD så vil Paramount og Universal måtte følge etter hvis de fortsatt vil være med i HDM markedet.

Jeg ser ingen problemer i Toshibas taktikk med å selge så mange HD DVD spillere som mulig selv om HD DVD fases ut etter hvert.
    Jeg blir vel litt overrasket hvis de lanserer mange nye spillere.

Jeg blir også overrasket hvis Paramount og Universal plutselig "pøser" nye titler på HD DVD ut i markedet.

Newcomer
    Medlem siden
    Oct 2003
    Poster
    238
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av blu-ray-only
    Alle bør være tjent med å holde seg til fakta! Tallene for salg er fakta!
    "Nå var det trolig ikke småpenger etc..." er SPEKULASJONER, og så lenge ikke noen kan legge håndfast dokumentasjon for det ene eller andre på bordet, blir det for dumt å i det hele tatt nevne penger!

blu-ray-only :-D

PS! At forbrukerne kjøpte langt flere BD-filmer enn HD-DVD i 2007 er også fakta! Om ikke det er forbrukermakt så vet ikke jeg!
    Når de som sitter med fakta ikke vil gå ut med dette så blir det vanskelig å bevise noe som helst. Warner vil ikke kommentere om de har fått penger eller ikke noe som antyder at en avtale har funnet sted. Div nettsteder har også i det siste angitt at avtalen inkluderer 400$ mill som kan være cash, subsidier eller annet morro. Pluss til det faktum at både sony og toshiba satt klar med sjekkheftet før publiseringen så må man anta at warner er dumme om de ikke klarte å riste litt penger ut av denne dealen.
    Fikk paramount penger for sin deal i 2007? De har da ikke bekreftet det?

Forbrukeres makt blir ikke reell når selskaper sponser spillere, bundler produkter og begrenser utvalget. At BD var flinkerer til å få studioer på sin side er opplest og vedtatt og en avgjørende faktor i "krigen".

Moderator roffe sin avatar
    Medlem siden
    Apr 2003
    Poster
    9,330
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Forbrukeres makt blir ikke reell når selskaper sponser spillere, bundler produkter og begrenser utvalget. At BD var flinkerer til å få studioer på sin side er opplest og vedtatt og en avgjørende faktor i "krigen".
    Nå hadde vel også HD-DVD en fordel av at spillere og filmer faktisk er en tanke rimeligere. Jeg tror det største problemet til HD-DVD faktisk var PS3. Selv om det er mange gamere blant PS3-kjøperne, så var det nok også mange som tenkte "kjøpe heftig spillmaskin og få HD-film på kjøpet" eller "kjøpe heftig HD-maskin og få spillmaskin på kjøpet". Når man i tillegg vet at Toshiba lenge var ENESTE tilbyder av HD-DVD-spillere, så tror jeg faktisk hardware-markedet fikk mye å si denne gangen. Sonys sjakktrekk i tillegg til å ha en god base blant filmprodusentene var nettopp PS3, der man uansett fikk en kraftig spillmaskin, og man dermed ikke risikerte å investere i et tapende format, slik mange var redd for ved kjøp av rene formateksklusive standalone-spillere. Slik fikk BD en flying start på distrubusjon av BD-spesifikk hardware.

Newcomer
    Medlem siden
    Dec 2007
    Poster
    52
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Når de som sitter med fakta ikke vil gå ut med dette så blir det vanskelig å bevise noe som helst. Warner vil ikke kommentere om de har fått penger eller ikke noe som antyder at en avtale har funnet sted. Div nettsteder har også i det siste angitt at avtalen inkluderer 400$ mill som kan være cash, subsidier eller annet morro. Pluss til det faktum at både sony og toshiba satt klar med sjekkheftet før publiseringen så må man anta at warner er dumme om de ikke klarte å riste litt penger ut av denne dealen.
    Fikk paramount penger for sin deal i 2007? De har da ikke bekreftet det?

Er jo det jeg sier! Rykter blir aldri noe annet enn rykter! Og så lenge ingen har noe håndfast blir slike diskusjoner bare "chit-chat". Forresten synes jeg Warner gjør det på en ryddig måte når de fortsetter å utgi på HD-DVD i en overgangsperiode.

blu-ray-only

Side 600 av 653 FørsteFørste ... 100 460 470 480 490 500 510 520 530 540 550 560 570 580 590 596 597 598 599 600 601 602 603 604 610 620 630 640 650 ... SisteSiste

Stikkord for denne tråden

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •