HD formatkrigen. - Side 6

Sponsorer:
Takk Takk:  0
Like Like:  0
Side 6 av 653 FørsteFørste ... 2 3 4 5 6 7 8 9 10 16 26 36 46 56 66 76 86 96 106 116 126 136 146 506 ... SisteSiste
Viser resultater 101 til 120 av 13053
    Intermediate Soundfre@k sin avatar
    Medlem siden
    Nov 2003
    Poster
    4,383
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)
    Se på YTD (Year to date) der er det 50 HD DVD mot 100 BD.

Mvh

Intermediate SVS! -man sin avatar
    Medlem siden
    Jan 2005
    Sted
    Fredrikstad
    Poster
    2,629
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Jeg tror IKKE vi kan sette lit til statistikken. Bluray har blant annet kjørt noen kampanjer "ta 2 betal for 1" og selger da bare halvparten av oppgitte tall. Pr i dag finnes det ingen korrekte salgstall på noen av de to formatene. Amazon sier dit osv osv...

Og for dere som tror jeg ikke kjøper HD DVD-filmer lenger; og joda. Den neste blir Departed Men jeg har bare forsøkt å være realistisk og litt analytisk - og kanskje litt begrunnet synsing.

Mirakler har skjedd før. Jeg håper fortsatt at HD DVD skal seire, men ser det som helt urealistisk. Og dersom de har et ace i ermet; ja, da bør det
    "pina-dø" komme snart!!!
    Forsterker: Marantz SR7011
    Høyttalere:
    Klipsch RP280f - RP450C - RP250S - R115SW
    TV:
    Panasonic VT50 Plasma

Newcomer aibo sin avatar
    Medlem siden
    Jan 2007
    Poster
    154
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Stor underholdning.

Forelskelse er fine saker!

Ref Sony og salgstall. Dette selskapet tuller ikke med tall, skulle de ha gjort
    det hadde de mistet all tillit i aksjemarkedet.

Intermediate Britax sin avatar
    Medlem siden
    Jan 2006
    Poster
    1,464
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av aibo
    Stor underholdning.

Forelskelse er fine saker!

Å nei ånei, de kunne aldri finne på å fikse litt på tall, eller unnlate å fortelle hele sannheten de nei

De skulle jo selge over 1mill PS3 før nyttår, men klart ikke selge mer enn 60-70% av dette, men de prøvde seg ed at det var over 1 mill PS3 på markedet, men unnlot så fint å si noe om at 3-400.000 av disse står å samler støv i butikkene :-D

Så at de oppgir at de skal selge 10.mill av et produkt tar jeg med en STOR klype salt :lol:

Intermediate tklev sin avatar
    Medlem siden
    Oct 2003
    Poster
    1,842
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Lol! Du spøker nå? Sony er selve kongen av å tulle med tall.. Ref. PS3-lansering som siste eksempel på en lang rekke av tall-juks/utsettelser osv.
    De har mistet tillit i aksjemarkedet over lang tid, så dersom du mener at Sony er et slags troverdig selskap så har du blitt grundig lurt! (Utrolig nok så klarer de faktisk å lage noen gode produkter oppi all hypen!)

Newcomer aibo sin avatar
    Medlem siden
    Jan 2007
    Poster
    154
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Britax
    Å nei ånei, de kunne aldri finne på å fikse litt på tall, eller unnlate å fortelle hele sannheten de nei

De skulle jo selge over 1mill PS3 før nyttår, men klart ikke selge mer enn 60-70% av dette, men de prøvde seg ed at det var over 1 mill PS3 på markedet, men unnlot så fint å si noe om at 3-400.000 av disse står å samler støv i butikkene :-D

Så at de oppgir at de skal selge 10.mill av et produkt tar jeg med en STOR klype salt :lol:
    Å selge 10mill av en barne dvd er ikke et sinnsykt mål.

In Sony we trust!:evil:

Intermediate
    Medlem siden
    Dec 2003
    Poster
    953
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av tklev
    Lol! Du spøker nå? Sony er selve kongen av å tulle med tall.. Ref. PS3-lansering som siste eksempel på en lang rekke av tall-juks/utsettelser osv.
    De har mistet tillit i aksjemarkedet over lang tid, så dersom du mener at Sony er et slags troverdig selskap så har du blitt grundig lurt! (Utrolig nok så klarer de faktisk å lage noen gode produkter oppi all hypen!)
    At selskaper manipulerer tall er vel ikke Sony alene om. Alle prøver å prate tall i sin favør. Ellers er det vel en smule overdrevet at Sony har mistet tillit i aksjemarkedet over lang tid, sist jeg leste noe om Sony hadde de størst markedsandel av LCD i USA, og tjener godt med penger bl.a. på dette og på PS2 som fremdeles selger best av alle konsoller i markedet.

PS! Sony aksjekurs er forøvrig opp ca. 20 % siste mnd. Vet ikke eksakt hva det skyldes, tviler på det er salgstall fra PS3 som er skuffende, men nå er ikke Sony bare playstation da
    Sony Stock Price (SNE), Stock Quotes, Charts, Trades, Market News

Active oba sin avatar
    Medlem siden
    Jan 2005
    Sted
    Sandnes
    Poster
    379
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Arendal
    Beklager så mye Arty, oba og Britax, men markedet har talt og selv om man kan irritere seg grønn ( eller blå ) over enkelte Blu-ray tilhengere (dere vet hvem jeg mener ) så går nok dette bare en vei.
    Det blir vel litt feil å si at markedet har talt? Hvis markedet har talt så er svaret at markedet ikke er interessert i film på HD! Begge formatene selger noen ganske få tusen filmer i uka i et land som USA med 300 millioner innbyggere. Omgjort til norske forhold så blir det noen hundre filmer i uka!
    Sannheten er at 99,5% av markedet ikke har tatt noe standpunkt i det hele tatt. Foreløpig er det bare en ganske liten gruppe entusiaster som kjøper disse filmene.
    Jeg er enig i at hvis det brer seg en oppfatning om at det er HD DVD som sliter mest så blir lett dette en selvoppfyllende profeti, men foreløpig har ingen av formatene bevist at de har livets rett!

For min del er det hardware som driver meg mot HD DVD. Det er rett å slett ikke noen av dagens Blu-ray spillere jeg kunne tenke meg å kjøpe! Jeg har aldri eid en spillkonsoll og har ikke noe ønske om å kjøpe en slik for å sette i hjemmekinoen. De øvrige Blu-ray spillerne synes jeg får altfor dårlige testresultater til å forsvare prisen.

Et alternativ for meg ville vært å oppgradere HTPC’en og kjøpe en xbox addon til å benytte med denne. Det ville nok vært det mest fornuftige alternativet, men av erfaring så vet jeg at det går med veldig mye tid til å sette opp en slik PC. Jeg vet ikke om jeg har så mye tid til overs akkurat nå!

Da heller det mot at jeg kjøper Toshiba HD-XE1 når den omsider blir tilgjengelig. Så lenge spilleren er sonefri vil tilbudet av software være mer enn nok til å dekke mitt behov. Er det en film jeg absolutt må ha og som ikke kommer på HD DVD noe sted kan jeg jo alltids kjøpe den på DVD. Det blir selvsagt surt hvis det skulle skje at formatet dør helt ut, men denne spilleren er jo også en imponerende god DVD spiller! Hvis jeg skulle kjøpt en like bra DVD spiller måtte jeg antakelig betalt mer for den. Da blir det jo ikke en dårlig investering uansett 8-)

Medlem siden
    Jan 2006
    Poster
    1,464
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Å selge 10mill av en barne dvd er ikke et sinnsykt mål.

In Sony we trust!:evil:
    Jeg sier ikke at det er sinnsykt, men jeg stoler ikke på noe Sony kommer med :-D

De er mestere i å manipulere og hype sine produkter for å selge, og det er de flinke til :???:

Medlem siden
    Jan 2006
    Poster
    1,464
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av oba
    Det blir vel litt feil å si at markedet har talt? Hvis markedet har talt så er svaret at markedet ikke er interessert i film på HD! Begge formatene selger noen ganske få tusen filmer i uka i et land som USA med 300 millioner innbyggere. Omgjort til norske forhold så blir det noen hundre filmer i uka!
    Sannheten er at 99,5% av markedet ikke har tatt noe standpunkt i det hele tatt. Foreløpig er det bare en ganske liten gruppe entusiaster som kjøper disse filmene.
    Jeg er enig i at hvis det brer seg en oppfatning om at det er HD DVD som sliter mest så blir lett dette en selvoppfyllende profeti, men foreløpig har ingen av formatene bevist at de har livets rett!

For min del er det hardware som driver meg mot HD DVD. Det er rett å slett ikke noen av dagens Blu-ray spillere jeg kunne tenke meg å kjøpe! Jeg har aldri eid en spillkonsoll og har ikke noe ønske om å kjøpe en slik for å sette i hjemmekinoen. De øvrige Blu-ray spillerne synes jeg får altfor dårlige testresultater til å forsvare prisen.

Et alternativ for meg ville vært å oppgradere HTPC’en og kjøpe en xbox addon til å benytte med denne. Det ville nok vært det mest fornuftige alternativet, men av erfaring så vet jeg at det går med veldig mye tid til å sette opp en slik PC. Jeg vet ikke om jeg har så mye tid til overs akkurat nå!

Da heller det mot at jeg kjøper Toshiba HD-XE1 når den omsider blir tilgjengelig. Så lenge spilleren er sonefri vil tilbudet av software være mer enn nok til å dekke mitt behov. Er det en film jeg absolutt må ha og som ikke kommer på HD DVD noe sted kan jeg jo alltids kjøpe den på DVD. Det blir selvsagt surt hvis det skulle skje at formatet dør helt ut, men denne spilleren er jo også en imponerende god DVD spiller! Hvis jeg skulle kjøpt en like bra DVD spiller måtte jeg antakelig betalt mer for den. Da blir det jo ikke en dårlig investering uansett 8-)
    Kunne ikke være mer enig

Newcomer aibo sin avatar
    Medlem siden
    Jan 2007
    Poster
    154
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Britax
    Kunne ikke være mer enig
    Skulle tro en diskuterte noe viktig her!!!!

Er ikke det viktigste å ha noe gøy å putte i spilleren da? Slik en diskutere her
    er det som å ha verdens feteste motorvei med 250km fartsgrenser, men ingen bil.

Men nå er det Champions League, mye deilig PS3 reklame der:twisted:

Medlem siden
    Jan 2006
    Poster
    1,464
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Skulle tro en diskuterte noe viktig her!!!!

Er ikke det viktigste å ha noe gøy å putte i spilleren da? Slik en diskutere her
    er det som å ha verdens feteste motorvei med 250km fartsgrenser, men ingen bil.

Men nå er det Champions League, mye deilig PS3 reklame der:twisted:
    Dette er en liv og død diskusjon! Har du ikke innsett det?

Nei, men det er fint med skikkelig innlegg innimellom og ikke bare innlegg med synsing om at det ene eller det andre vinner fordi det har solgt 2500flere filmer den siste uken. Det er en dråpe i havet og slett ikke noe sikkert tegn.

Kanskje (måtte gud forby) begge format får en brutal død innen et år eller 2? Håper ikke det!

Intermediate tklev sin avatar
    Medlem siden
    Oct 2003
    Poster
    1,842
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av harol
    PS! Sony aksjekurs er forøvrig opp ca. 20 % siste mnd. Vet ikke eksakt hva det skyldes, tviler på det er salgstall fra PS3 som er skuffende, men nå er ikke Sony bare playstation da
    Sony Stock Price (SNE), Stock Quotes, Charts, Trades, Market News
    Takk for den linken, må innrømme at jeg hovedsaklig baserte meg på "wibes" når jeg skrev det jeg skrev, men det stemmer det som du sier at Sony har hentet seg bra inn igjen den siste måneden. Mye pga. at de har satt igang store besparelser på mange forskjellige områder, PS3 og batteri-episoden har vært et stort problem for Sony i 2006.. Heldigvis ser ting lysere ut nå.

Her er forøvrig en litt bedre link dersom en er intr. i å se se aksjekursen til Sony i forskjellige tidsperspektiv.
    SNE: Basic Chart for SONY CP ADR - Yahoo! Finance=

Sony er fortsatt svekket i forhold til sin storhetsperiode, men det er tydeligvis tegn til bedring i det siste.

Newcomer sage sin avatar
    Medlem siden
    Nov 2005
    Poster
    178
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Presented in 1080p with the MPEG-2 codec, 'Kiss of the Dragon' is a visual mess. This is the first time I've ever seen such a thing, but the standard-def edition of this film has a higher quality print that's shockingly more stable.
    Velvel, jeg trodde de hadde begynt å få orden på utgivelsene sine, men neida....tilogmed dårligere enn på vanlig dvd!! noen som sa nestegenerasjon?!
    Skal tro hvordan det hadde vært uten konkuransen fra hd dvd-leiren...

Blu-ray Review: Kiss of the Dragon | High-Def Digest

Newcomer aibo sin avatar
    Medlem siden
    Jan 2007
    Poster
    154
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av sage
    Velvel, jeg trodde de hadde begynt å få orden på utgivelsene sine, men neida....tilogmed dårligere enn på vanlig dvd!! noen som sa nestegenerasjon?!

Vi må balansere litt her!!!! Men det kommer seg gitt.
    The results appear to support the decision, with a wonderful presentation that is just about flawless, so much so that I can't help but give it a rare five-star video rating.

Medlem siden
    Jan 2005
    Sted
    Fredrikstad
    Poster
    2,629
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    At det selges forsvinnende lite HD-filmer og HD-spillere er ikke sant. De to formatene har vel knapt vært på markedet ett år; og de har solgt langt mer enn det DVD solgte på samme tid. Den gang var det også få som trodde denne DVDen skulle danke ut VHS, men vi vet hvordan det gikk.

Til da hadde ingen ny elektronikk solgt så mye så fort som DVD. Ikke VHS og ikke CD. Og når HD DVD og Bluray nå tilsammen (for vi må se HD markedet under ett) har solgt mange-dobbelt av det DVD solgte så kort tid etter lansering; ja så bor det et enormt potensiale i HD.

Enkelte mener at slaget ikke er tapt for HD DVD og at det er alt for tidlig å si noe om. Hvordan kan man si at slaget er tapt nå? Følg meg på denne enkle sammenligningen, så skjønner man at jeg ikke trenger å være synsk for å se utfallet:

Du går over Nordpolen og får forfrysning i store-tåa. Du tar av sokken og oppdager at den er blå.

Du går videre, og mister følelsen i hele foten. Du sjekker, og nå er hele foten blå.

Dagen etter er ikke annet å gjøre enn å fortsette turen videre. Du kjenner så lammelser i hele benet. Du sjekker. Tåa er blå, foten er blå, leggen begynner å bli blå og det lukter.

Du håper hele tiden at det skal gå bra, for selv om hele benet nå er blått regner du med at så fort du får varmen tilbake blir det friskt. Du håper på et mirakel; til å få det blå benet til å bli friskt og rødt igjen.

Feil. Når hele benet først har blitt blått, er det et spørsmål om tid før hele benet faller av. Det vil ta litt tid, men du er sikker på utfallet.

Moralen er: når alt blir "blått", er alt håp ute

(Huff så dårlig humor man får rett før sengetid)
    Høyttalere:
    TV:
    Panasonic VT50 Plasma

Medlem siden
    Jan 2005
    Sted
    Fredrikstad
    Poster
    2,629
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Det har ingenting med BD å gjøre. Jeg trodde det selv en stund, men ser man nøyere etter er det kun Fox som stort sett klarer å skuffe med sine utgivelser.

Kanskje er det derfor Fox har utsatt de neste titlene - til de får orden på overføringene?
    Høyttalere:
    TV:
    Panasonic VT50 Plasma

Intermediate Arendal sin avatar
    Medlem siden
    Feb 2003
    Poster
    3,764
    Takk & like
    Nevnt
    1 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    At tallene er små har ingenting med saken å gjøre.

Det tallene viser er at tendensen er klar, nemlig at det blir gitt ut og solgt flere Blu-ray plater enn HD DVD plater nå.

Jeg tror dette vil bli mer og mer tydelig for hver uke som går.

Jeg synes det er fasinerende å se at noen fortsatt nekter å innse dette og lurer på hva som må til.

Vi vet jo alle at disse diskusjonene er rimelig meningsløse og ikke har noe å si i den store sammenhengen, men hva skal man med forum da? Opplisting av spesifikasjoner? nei, noen skikkelige krystallkulevisjoner må til.

Intermediate Arendal sin avatar
    Medlem siden
    Feb 2003
    Poster
    3,764
    Takk & like
    Nevnt
    1 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av SVS! -man
    Det har ingenting med BD å gjøre. Jeg trodde det selv en stund, men ser man nøyere etter er det kun Fox som stort sett klarer å skuffe med sine utgivelser.

Kanskje er det derfor Fox har utsatt de neste titlene - til de får orden på overføringene?
    Hvis alle Blu-ray titlene hadde vært dårlige hadde det sett mørkt ut for formatet, for da kunne man lure på hva som var galt. ( som sagt tidligere tror jeg ikke det hadde vær avgjørende for krigen )

All den tid vi har noen titler som ser svært bra ut på tross av relativt lang spilletid kan vi trygt konstantere at det ikke er formatet det er noe galt med. Problemet er at noen tydeligvis ikke mestrer teknikken, og det er jo synd men ikke formatet sin feil.

Hvis vi er heldige så får vi kanskje bedre versjoner i Europa siden det er en forsinkelse der. Litt mye å håpe på kanskje da det tross alt kun skal legges på tekst og man ikke trenger å lage ny master for det.

Nå ser det ut som om det kommer nye utgaver av Fifth element og T2 og da er det jo bare å håpe på full pott.

Intermediate
    Medlem siden
    Dec 2002
    Poster
    1,820
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av sage

Som sagt tidligere, dette har ingenting med formatene å gjøre. FOX og Universal ga begge ut HD på Dtheater. Universal sine utgivelser var fantastiske - FOX sine var veldig varierende fra fantastiske til dårlige. Kiss of the dragon har jeg faktisk på Dhteater, skal sjekke hvordan den var, men mener å huske at jeg ikke var særlig imponert.

Noen på AVSforum, sa det på en veldig bra måte.

Å si at en film vil se bedre ut på det ene eller andre formatet er omtrent som å si at ett digitalt bilde lagret på en Maxtor-harddisk vil se bedre ut en ett som er lagret på en WesternDigital harddisk.

Side 6 av 653 FørsteFørste ... 2 3 4 5 6 7 8 9 10 16 26 36 46 56 66 76 86 96 106 116 126 136 146 506 ... SisteSiste

Stikkord for denne tråden

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •