HD formatkrigen. - Side 599

Sponsorer:
Takk Takk:  0
Like Like:  0
Side 599 av 653 FørsteFørste ... 99 459 469 479 489 499 509 519 529 539 549 559 569 579 589 595 596 597 598 599 600 601 602 603 609 619 629 639 649 ... SisteSiste
Viser resultater 11,961 til 11,980 av 13053
    Intermediate SVS! -man sin avatar
    Medlem siden
    Jan 2005
    Sted
    Fredrikstad
    Poster
    2,629
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)
    Sitat Opprinnelig postet av tklev
    Spørsmålet er vel om informasjonen inkluderer antall spillere, eller totalt volum i dollar? Det har iallefall vært slik tidligere at de ikke sammenligner salg av spillere.. Sier jo seg selv at BD sine spillere er dyrere, og at det da vil virke som om de selger flere spillere selv om sannheten faktisk kan være motsatt. Men i praksis så har jo dette ingenting å si, krigen er tapt uansett. Warner bestemte det..
    Hvis så, hadde vel BD ledet for lenge siden; med høyere priser enn HD DVD...I november solgte jo Toshiba tusenvis av spillere for $99, og BD hadde vel billigste spiller til ca. $275. Nå som BD leder salget har jo faktisk prisforskjellen minket mellom de to. BD har blitt billigere, og Toshiba er tilbake til $$100-150 spillere...

Da virker det vel logisk at det er faktiske spillere solgt som her telles (tror jeg).

Tipper tallene har noe å gjør med at:

1) mange returnerte sine HD DVD-spillere etter at de fant ut at HD-filmene de skulle se fantes kun på BD (rapporter fra flere butikker)

2) disse som leverte HD DVD-spillerne kjøpte seg en BD-spiller i steden.

3) en del gjerde-sittere kjøpte BD-spiller etter at Warner-annonseringen.

4) enda flere leverte sine nyinnkjøpte HD DVD-spillere etter Warner gikk blått.
    Forsterker: Marantz SR7011
    Høyttalere:
    Klipsch RP280f - RP450C - RP250S - R115SW
    TV:
    Panasonic VT50 Plasma

Intermediate Arendal sin avatar
    Medlem siden
    Feb 2003
    Poster
    3,764
    Takk & like
    Nevnt
    1 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av ask4me2
    Må si jeg ikke helt skjønner denne ganske så findtelige holdningen overfor HD-DVD nå som den formatet gradvis vil fases ut alikevell og mere vil eksistere som en sakte døende HD kilde med sine fordeler og ulemper paralellt med BD i noen år hos de som valgte dette formatet.

Det må vel i alle tilfeller være SD DVD man burde oppta kampen mot nå, og å mere aktivt redusere overvekten SD vs HD har i utbredelse og som en teknologisk og bildekvalitets messig "overmoden" pengemaskin for filmselskapene.
    Det er vel mere ett ønske om ett format nettopp for å kunne ta opp kampen mot DVD som er målet, og HD DVD står delvis i veien for dette målet.

Så lenge HD DVD finnes og fortsatt forøker å klore seg fast vil det finnes en usikkerhet hos forhandlere og forbrukere.

Den dagen det står igjen ett format tror jeg ikke du vil se så mye feiring hos BDA, men derimot en gjeng som bretter opp armene for å ta opp kampen mot DVD og andre konkurrenter.
    De vet så indelig godt at de må kapre markedsandeler fra DVD for å beynne å virkelig tjene penger.

Filmselskapene på sin side vil jo gjerne selge filmene sine en gang til.

Expert antiloop sin avatar
    Medlem siden
    Jun 2004
    Poster
    7,385
    Takk & like
    Nevnt
    2 post(er)
    AVtorget feedback
    0

Active Andy_Dandy sin avatar
    Medlem siden
    Jan 2007
    Poster
    470
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av antiloop
    Hehe, det er så usakelig å si at markedsandelen til Blu-Ray økte til 85% i USA, uka etter Warner-overgangen, uten at de presiserer noe mer (At dette gjelde Nielsen-tallene for software-salg akkurat den uka). Det virkelig skremmende er jo at VG, Dagbladet etc. er like sløve og upresise med hvordan de presenterer fakta i alle andre saker også......

Newcomer
    Medlem siden
    Jun 2004
    Poster
    124
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av antiloop
    Elkjøp vet vel alt om BD salget i norge ja. Skulle bare mangle siden de kun selger FOX og BV/Disney disker, noe som begrenser tilbudet en "smule".

Uansett, så er det vel ingen som regner med at norske disker skal fly ut av butikkene med priser opp imot 249-349kr. Det er utrolig labert utvalg i det fleste butikkene jeg har vært innom, utenom Expert Forus i Sandnes/Stavanger. Der har de veldig bra utvalg av BD filmer.

Det er da heller ikke å forvente at BD skal ta av i Norge når formatkrigens støv knapt nok har lagt seg. Dessuten må en ta i betraktning den helt latterlige prisen på BD spillere her til lands.

Intermediate dvdjan sin avatar
    Medlem siden
    Dec 2002
    Poster
    1,134
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0

Intermediate tklev sin avatar
    Medlem siden
    Oct 2003
    Poster
    1,842
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av SVS! -man
    Hvis så, hadde vel BD ledet for lenge siden; med høyere priser enn HD DVD...I november solgte jo Toshiba tusenvis av spillere for $99, og BD hadde vel billigste spiller til ca. $275. Nå som BD leder salget har jo faktisk prisforskjellen minket mellom de to. BD har blitt billigere, og Toshiba er tilbake til $$100-150 spillere...
    De har allerede "ledet" tidligere, nøyaktig på samme basisen, dvs. at de har telt omsetningen i dollar og ikke i antall enheter. Så derfor er jeg skeptisk. Når det i tillegg brukes såpass vage uttrykk som "sales", istedet for "units sold" e.l., så tar jeg ingeting for gitt. Uansett, jeg tviler ikke på at BD *kanskje* solgte flere spillere i desember, det stemmer ganke bra med at det var rundt den tiden at de begynte å "panikk-selge" de utgåtte BD 1.0 spillerne til relativt gode priser (under 300$).

Newcomer sage sin avatar
    Medlem siden
    Nov 2005
    Poster
    178
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    kan heldigvis se ut som Tohiba ikke mister Universal med det første iallefall..

Intermediate Msport sin avatar
    Medlem siden
    Mar 2006
    Poster
    2,812
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av sage
    kan heldigvis se ut som Tohiba ikke mister Universal med det første iallefall..
    Dem velger vel heller å bli akterutseilt på HDM. Det er det som kommer til å skje hvis dem ikke går over til BD eller velger å gi ut på begge formater. BD øker HW salget, HD DVD's HW salg synker.

Newcomer format.fighter sin avatar
    Medlem siden
    Nov 2007
    Poster
    105
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Msport
    Dem velger vel heller å bli akterutseilt på HDM. Det er det som kommer til å skje hvis dem ikke går over til BD eller velger å gi ut på begge formater. BD øker HW salget, HD DVD's HW salg synker.
    Det kan også tenkes at de vurderer det slik at det er like lønnsomt å vente et par år og la de andre studioene bygge opp markedet. Filmer får de jo solgt på DVD uansett, og slik det er nå tviler jeg på at HDM er noen god business for noen av selskapene.

Jeg vil tro at selv om filmene er dyrere på BD at å selge 10.000.000 DVD + 10.000 Blu-Ray er mindre lønnsomt enn 10.010.000 DVD plater.

Intermediate ARTY sin avatar
    Medlem siden
    Sep 2005
    Poster
    814
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Her er hele det 2 siders Betanews intervjuet med Ken Graffo: BetaNews | Interview: Universal EVP Ken Graffeo says HD DVD is here to stay

Intermediate Msport sin avatar
    Medlem siden
    Mar 2006
    Poster
    2,812
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av format.fighter
    Det kan også tenkes at de vurderer det slik at det er like lønnsomt å vente et par år og la de andre studioene bygge opp markedet. Filmer får de jo solgt på DVD uansett, og slik det er nå tviler jeg på at HDM er noen god business for noen av selskapene.

Jeg vil tro at selv om filmene er dyrere på BD at å selge 10.000.000 DVD + 10.000 Blu-Ray er mindre lønnsomt enn 10.010.000 DVD plater.
    Regnestykket er jeg helt enig i. Det har og med stordriftsfordeler blandt annet. Marginalkostnaden for å produsere en enhet til, er vanvittig mye lavere ved dvd enn BD.

Når det gjelder å vente fordi det er lønnsomt å la de andre bygge opp et marked, vet jeg ikke om er lurt. Jeg er også ganske sikker på at BD står klare med en stor sjekk og "kranskulla" som man for når du vinner et stort idrettstevne med pengepremier - rent billedlig og humoristisk fortalt . Da er jo bare spørsmålet om HD DVD har en like stor sjekk og fin "kranskulla"?

Håper nå at man ser humor'en i innlegget....

Intermediate
    Medlem siden
    Mar 2007
    Poster
    3,119
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    As you can see, HD-DVD player sales dropped dramatically in the week after Warner's announcement, while Blu-ray Disc player sales nearly doubled over the same period.[/I]
    Bare sånn for ordens skyld: Blu-ray salget har ikke doblet seg bare fordi markedsandelen dens har gjort det.

Jeg har regnet litt på det, og funnet ut at Blu-ray salget økte med 43% etter Warnerkunngjøringen, og HD DVD-salget stupte med 88%. Totalt sank HD-spillersalget med 21% fra uke 1 til uke 2.

Jeg har for så vidt gått ut fra at det har vært snakk om enhetssalg, men det ville ikke vært første gang Blu-ray-vennlige salgstall har vært basert på omsetning i stedet for enheter. Uansett var det vel ikke noe store prisbevegelser fra uke 1 til 2 for noen av spillerne, så salgsutviklingen er nok reell både for BD og HD DVD, tenker jeg.

Newcomer format.fighter sin avatar
    Medlem siden
    Nov 2007
    Poster
    105
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Jeg kan bare snakke for meg selv, men jeg har personlig ikke tidligere hatt noe forhold til selskapene bak filmene slik hvis et selskap ikke tilbyr HD (les Blu) på et par år, men så lanserer en film på Blu-Ray formatet er det irrelevant for meg når jeg vurderer om jeg skal ha DVD eller Blu-Ray versjonen av filmen.

Med det mener jeg at selskaper som gir ut Blu-Ray med en gang ikke oppnår noen fordel overfor forbrukerene av betydning om de lanserer HD med en gang eller lanserer etterhvert. Teknisk har de kanskje tapt litt erfaring, men i løpet av tiden de utsetter har sikker prisene på nødvendig utstyr falt betraktelig.

Hvis BDA gir incentiver for å starte tidligere så vil marginalregnestykket også se annerledes ut. Beregninger bør jo ta hensyn til økonomiske faktorer som det.

Intermediate
    Medlem siden
    Mar 2007
    Poster
    3,119
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Hvis så, hadde vel BD ledet for lenge siden; med høyere priser enn HD DVD...
    De har som sagt brukt denne metoden tidligere, så det er ikke utenkelig at de har gjort det igjen.

I november solgte jo Toshiba tusenvis av spillere for $99, og BD hadde vel billigste spiller til ca. $275.
    Jada, men statistikken som presenteres her omfatter ikke november. Den gjelder salget i perioden 2. - 29. desember, samt 30. des - 12. januar.

Nå som BD leder salget har jo faktisk prisforskjellen minket mellom de to. BD har blitt billigere, og Toshiba er tilbake til $$100-150 spillere...
    Faktisk kostet vel de billigste HD DVD-spillerne mellom $150 og $180 i desember, mener jeg. Men, jeg skjønner ikke at det er overraskende at Blu-ray gjør det relativt sett bedre når det er liten prisforskjell mellom HD DVD og BD enn når det er stor prisforskjell.

Da virker det vel logisk at det er faktiske spillere solgt som her telles (tror jeg).
    Som sagt - de har gjort det før. PR-folk pleier å være flinke til å gjøre svært forsiktige utvalg i en statistikk, slik at "deres" produkter kommer best ut av det.

Tipper tallene har noe å gjør med at:

1) mange returnerte sine HD DVD-spillere etter at de fant ut at HD-filmene de skulle se fantes kun på BD (rapporter fra flere butikker)

2) disse som leverte HD DVD-spillerne kjøpte seg en BD-spiller i steden.
    Dette er definitivt en mulighet når det gjelder desember-salget, men jeg blir egentlig overrasket om det har gjort såpass stort utslag. For å være ærlig, synes jeg 60/40-fordeling til Blu-rays fordel er katastrofetall for Toshiba, dersom det er snakk om enhetssalg. Snakker vi omsetning, ser det betydelig bedre ut for HD DVD (vel - til syvende og sist hjalp det uansett ikke, så det er egentlig ikke så interessant hva tallene viser).

3) en del gjerde-sittere kjøpte BD-spiller etter at Warner-annonseringen.

4) enda flere leverte sine nyinnkjøpte HD DVD-spillere etter Warner gikk blått.
    Dette er det i hvert fall ingen tvil om. Jeg hadde levert tilbake HD DVD-spilleren min selv, hvis Warners avgjørelse hadde kommet like etter jeg kjøpte den.

Intermediate SVS! -man sin avatar
    Medlem siden
    Jan 2005
    Sted
    Fredrikstad
    Poster
    2,629
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av ARTY
    Her er hele det 2 siders Betanews intervjuet med Ken Graffo: BetaNews | Interview: Universal EVP Ken Graffeo says HD DVD is here to stay
    Dette er det samme som Graffeo har sagt det siste året. At de ikke har noen planer om å gå blått, samtidig som han sier at "we`ll let the consumer deside". Det kan vel kanskje se ut til at forbrukeren allerede HAR valgt.

Uansett uttalelsene til Graffeo, så har jeg ingen lit til disse. Husk noen uker tilbake da Lionsgate sjefen gikk ut å sa at Warner var på vei til å velge BD. Masse skriverier og masse forumdebatter verden over. Det ble så mye skriving og spekulasjoner, at Warner måtte komme med en uttalelse.

Dette sa Warner den 13. desember:

What's New
    By Henning Molbaek
    FIRST ONLINE Dec 13, 2007

Once again Warner Bros. has to comment on rumors or now on what looks like wishful thinking by Blu-ray fans.

Last week rumors started to flurish about Warner Bros. wanting to drop support of HD DVD and only release their movies in HD on Blu-ray beginning sometime next year.

Don Lindich writes on his blog that he got in touch with Jim Noonan, Warner Bros. Senior Vice President and General Manager, for clarification.

Once again Warner responded "We have made no decision to change our present policy which is to produce in both HD DVD and Blu-ray."
    Recent figures showed that Warner's neutral standpoint in the HD format war had earned them a 36% market share of all HD discs sold (HD DVD and Blu-ray.) By far the biggest numbers by any HD studio.

Perhaps neutral IS the correct way to go.

Warner Bros.: We have no plans to support Blu-ray exclusively - DVDTOWN.com

Our position hasn’t changed and certainly any comments that were published in the U.S. were not intended to suggest that we had changed our stance. We support both formats and we have not made any decision towards that policy and nor are any such announcements planned or in the pipeline. In terms of the short-term scenarios around the Q4 sales results, Warner Brothers are always reviewing our strategies and we can’t say what might happen in five or ten years, but for now, there’s been no decision made to change course,” said Warner Brothers Home Video Australia and New Zealand managing director Roger Clarke.
    Neowin.net - Warner Denies Plans to go Blu-Ray Exclusive

4. januar 2008 kom pressemeldingen om at Warner goes Blu-ray exclusive...

Så at Graffeo nå bare gjentar det han hele tiden har sagt i 2007, og at de skal la forbrukeren bestemme. På den annen side, hva skal Graffeo si? Han kan jo ikke si at "jo, de vurderer sterkt å gå til BD i februar/ mars, men at de ønsker å "hjelpe" Toshiba til å kvitte seg med lageret sitt."

Vel, spør du meg, tror jeg ikke det er lenge til Universal kommer med en annonsering om BD eksklusivitet

Forsterker: Marantz SR7011
    Høyttalere:
    Klipsch RP280f - RP450C - RP250S - R115SW
    TV:
    Panasonic VT50 Plasma

Intermediate
    Medlem siden
    Mar 2007
    Poster
    3,119
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Counterpointer
    Postinger i generelt chit chat teller ikke med
    Neeeeeeeeiiii!!!!!!

Jeg som var såååååå nærme å passere 1000 poster

Intermediate
    Medlem siden
    Mar 2007
    Poster
    3,119
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    gruff

Warner har annonsert ytterligere forsinkelser på HD DVD-utgivelsene sine. Denne gangen er det katalogtitlene som utsettes. Utsettelsen er den samme som for de nye utgivelsene, altså tre uker.

I praksis betyr det at HD DVD-utgaven av Bonnie & Clyde er utsatt til 25. april og Twister til 27. mai.

Warner Extends HD DVD Release Delay to Catalog Titles | High-Def Digest

Expert Counterpointer sin avatar
    Medlem siden
    Jan 2005
    Poster
    6,311
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av trondmm
    Neeeeeeeeiiii!!!!!!

Jeg som var såååååå nærme å passere 1000 poster
    Du kan godt få 1000 poster av meg, du fortjener det for et saklig nivå i en merkelig tråd.

Expert AndersT2 sin avatar
    Medlem siden
    Feb 2004
    Poster
    5,463
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av format.fighter
    Jeg kan bare snakke for meg selv, men jeg har personlig ikke tidligere hatt noe forhold til selskapene bak filmene slik hvis et selskap ikke tilbyr HD (les Blu) på et par år, men så lanserer en film på Blu-Ray formatet er det irrelevant for meg når jeg vurderer om jeg skal ha DVD eller Blu-Ray versjonen av filmen.

Med det mener jeg at selskaper som gir ut Blu-Ray med en gang ikke oppnår noen fordel overfor forbrukerene av betydning om de lanserer HD med en gang eller lanserer etterhvert. Teknisk har de kanskje tapt litt erfaring, men i løpet av tiden de utsetter har sikker prisene på nødvendig utstyr falt betraktelig.

Hvis BDA gir incentiver for å starte tidligere så vil marginalregnestykket også se annerledes ut. Beregninger bør jo ta hensyn til økonomiske faktorer som det.
    Skjønner tankegangen din i dine 2 innlegg. Men det er nok også en del som er som meg. Heller venter på en utgivelse i HD, enn å kjøpe den på DVD.

Hvis da selskapet ikke gir ut på HD, så er det ikke automatisk at de selger den på DVD. Man venter heller på bedre kvalitet, når man vet at det finnes.

Det er flere nye filmer jeg ikke har kjøpt enda som jeg gjerne vil se, men de er enda ikke utgitt på noe HD format. Dermed har filmselskapene som ikke har utgitt disse ikke tjent penger av meg på de filmene enda. De kronene får de når de gir meg dem i skikkelig kvalitet.

Det er flere som tenker slik, men selvfølgelig ikke de store massene enda.

Side 599 av 653 FørsteFørste ... 99 459 469 479 489 499 509 519 529 539 549 559 569 579 589 595 596 597 598 599 600 601 602 603 609 619 629 639 649 ... SisteSiste

Stikkord for denne tråden

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •