HD formatkrigen. - Side 597

Sponsorer:
Takk Takk:  0
Like Like:  0
Side 597 av 653 FørsteFørste ... 97 457 467 477 487 497 507 517 527 537 547 557 567 577 587 593 594 595 596 597 598 599 600 601 607 617 627 637 647 ... SisteSiste
Viser resultater 11,921 til 11,940 av 13053
    Administrator Ak sin avatar
    Medlem siden
    Dec 2002
    Poster
    13,124
    Takk & like
    Nevnt
    1 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)
    Det er fryktelig fristende å stenge denne tråden, men jeg lar den ligge åpen enn så lenge. Dersom den litt "krasse" diskusjonen fortsetter, som heller ikke er direkte relatert til HD formatkrigen, kan tråden bli stengt.
    De dette gjelder vet selv om dette, og kan med fordel rose seg litt ned.

På forhånd takk !

Administrator Gorm sin avatar
    Medlem siden
    Dec 2002
    Sted
    Jessheim
    Poster
    14,042
    Takk & like
    Nevnt
    34 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Uansett syns nå jeg at tråden er så full av svada, at jeg på oppfordring flytter den til GCC. Det er en god del brukere på forumet som er lei av at denne tråden hele tiden ligger blant de fem "hotteste" på forsiden. Tråden er jo til tider "hott" nok, men kranglingen får ikke sette standard for resten av forumet. Å rydde denne tråden medfører alt for mye jobb, så da er det egentlig lettere å stenge hele greia. Talløse oppfordringer om moderasjon blir jo ikke hørt.
    Mvh Gorm

ISF / THX kalibratør
    projektor, TV, grading-monitorer, display

Intermediate
    Medlem siden
    Nov 2006
    Poster
    538
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    jeg for min del digger denne tråden! mye liv, mye meninger og heftig debatt.
    Seff mye useriøst også. men alle er jo ikke like "experter" på feltet. Så syns det blir mye ovenfra-ned holdning her.

Newcomer
    Medlem siden
    Jun 2007
    Poster
    20
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Formatkrigen er jo i og for seg over så jeg ser ikke noe problem med at tråden stenges. Selv om det kommer noen sure oppgulp fra HD-DVD aktørene så har de nok tapt. Og det hjelper lite å redusere priser eller love bot og bedring om butikkene ikke lenger er villige til å føre produktene lenger (ryktene om at Best Buy kvitter seg med HD-DVD produkter i nærmeste framtid).

Det har vel vært en diskusjon preget overaskende mye av følelser man vanligvis opplever blant fotballfanatikere...*mitt lag* og *ditt lag*. Og fokuset har vel vært litt vel personfiksert istedenfor saksorientert fra endel debatanter.

Men det er vel ikke annet å vente. Nivået på debatt på forum (både i Norge og ellers) viser jo at det er umulig å holde en diskusjon på skinnene hele tiden. Så det å være moderator/administrator og prøve å holde orden i galskapen kan jeg ikke si jeg misunner dem.

Vil takke for en underholdende debatt/diskusjon.

Fortsatt godt nytt år til alle sammen
    Mvh
    Robert

Moderator striky sin avatar
    Medlem siden
    Apr 2003
    Sted
    Vestfold
    Poster
    3,296
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    HANG ON!
    HD DVDs nye kampanje:

Newcomer
    Medlem siden
    Jan 2004
    Poster
    267
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av tklev
    (...) det er en del Blu-Ray supportere som er så arrogante at jeg virkelig ikke unner dem seieren (...)
    Akkurat samme betegnelse ville jeg brukt på en del HD-DVD supportere... både her og på andre internasjonale fora... :-/

Active Andy_Dandy sin avatar
    Medlem siden
    Jan 2007
    Poster
    470
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av SVS! -man
    Bare for å legge det dødt, tklev, da vi kjenner hverandre rimelig godt her inne

Det var disse to punkene du kommenterte, og ba meg forholde meg til fakta:

Og når du sier at "HD DVD ikke er dødt", og å påstå dette er pølsevev for deg, vel da må du ta av deg skylappene, Andy.

1) Du tror at Universal vil fornye en eksklusiv kontrakt med HD DVD etter at Warner gikk blått?

2) Hvorfor tror du at Paramount hadde som klausul i kontrakten, at de kunne gå tilbake til Blu-ray dersom Warner gikk BD-eksklusiv? Var det for at når så skjedde så skulle de ikke bruke klausulen?

1) Dette var et spørsmål til Andy, ut ifa siste måneds hendelser med Warner, presset som allerede er bekreftet på Universal samt at kontrakten løper ut.

Dette var ikke noe fastslåing av fakta, men et initiativ til å få Andy til å utdype situasjonen til Universal.

2) Denne klausulen har vært skrevet om i så mange fora og nettsteder nå, at det ville vært merkelig om dette ikke var sant. Det er i hvertfall merkelig at Paramount ikke har benektet for at en slik klausul finnes.

Da går jeg ut i fra at den eksisterer, tatt i betraktning Paramounts taushet om saken, og lurer på hva poenget med en slik klausul er dersom de ikke skal bruke den?

Igjen et invitasjon til Andy til å utdype hva han mener om saken, fremfor å skrive "pølsevev". Altså heller ingen fastslåing av fakta.

Andy? Er du der?
    Hehe, jeg er her jeg, bare ikke vært innom her i helgen. Ser det har blitt litt diskusjon. Pussig at vi alle ikke kan være enige i at HD DVD fremdeles ikke er dødt. Terskelen for å hevde at HD DVD har tatt rep'ern har ikke akkurat vært høy hos Blu-Ray fansen de siste 12 månedene (til og med trådstarter av denne tråden startet med å hevde dette), så det overrasker vel ikke at de hevder dette nok en gang, nå som Warner har gjort som de har gjort.

Det snakkes om at Universal aldri i verden vil fornye kontrakten med HD DVD, og at Paramount bare venter på første og beste sjanse for å hoppe over i blåleiren. Alt er bare spekulasjoner, men om dette skulle skje, ja da er vi enige om at HD DVD er dødt. Enda er formatet absolutt i live, bare litt i ørska etter en litt vond opplevelse på CES.

Intermediate JD sin avatar
    Medlem siden
    Apr 2003
    Poster
    2,695
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Andy_Dandy
    Hehe, jeg er her jeg, bare ikke vært innom her i helgen. Ser det har blitt litt diskusjon. Pussig at vi alle ikke kan være enige i at HD DVD fremdeles ikke er dødt. Terskelen for å hevde at HD DVD har tatt rep'ern har ikke akkurat vært høy hos Blu-Ray fansen de siste 12 månedene (til og med trådstarter av denne tråden startet med å hevde dette), så det overrasker vel ikke at de hevder dette nok en gang, nå som Warner har gjort som de har gjort.

Det snakkes om at Universal aldri i verden vil fornye kontrakten med HD DVD, og at Paramount bare venter på første og beste sjanse for å hoppe over i blåleiren. Alt er bare spekulasjoner, men om dette skulle skje, ja da er vi enige om at HD DVD er dødt. Enda er formatet absolutt i live, bare litt i ørska etter en litt vond opplevelse på CES.
    Ja, det var de skylappene da, Andy....

Intermediate Arendal sin avatar
    Medlem siden
    Feb 2003
    Poster
    3,764
    Takk & like
    Nevnt
    1 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Dalakong
    Jeg heiet på hd dvd fordi jeg kjøpte meg en hd-ep10. Før det så hadde jeg ikke noe som helst begrep om hva som var hva. Jeg kjøpte hd dvd spiller fordi det var det billigste alternativet der og da. Er det noen andre her, feks noen av de argeste forkjempere på begge sider som kan innrømme det samme? De som kjøpte begge var vel usikre regner jeg med.

Jeg regner meg selv som en vanlig forbruker som kjøper en film i ny og ne. Vet ikke med andre her, men jeg er av den typen som kjøper en cd eller en film og nyter det. Ikke bare filmen, eller musikken, men jeg liker å ha cover osv både for musikk og film. Med andre ord: å samle er også viktig.

Jeg liker både god lyd og bra bilde. Hd bildet er så utrolig mye vakrere enn feks tv eller vanlig dvd. Det sies at man ofte ikke ser forskjell på hd film og sdvd film på over 3m på skjermer under 50" ikke sant? Vel jeg ser forskjell. Ikke så klart som når jeg setter godstolen rett foran Regzan min, ca 1,5 m fra skjermen. Hehe, får frysninger da.

Jeg innrømmer også at jeg ble sur når WB gikk BD eksklusiv, kun fordi jeg mente at det ville være mest fornuftig i henhold til pris på hardware og software at Hd dvd skulle vinne. Så det faktisk som opplagt at folk verden rundt måtte skjønne at hd dvd var det formatet som måtte vinne. Men jeg må vel nå, om enn litt motvillig, inrømme at det jeg anså som et leketøy fra sony var en hit. Det var antagelig en genistrek av Sony å putte en blueray avspiller i den.

Kanskje min vurdering av dette avspeiler min alder? Da PS1 kom var jeg godt voksen og jeg kjøpte en sånn til stebarna mine , et leketøy. Jeg bor ikke sammen med dissse lenger, men har noen nevøer som også fikk PS som gave/leke. Og disse er nå "voksne" 18-20 år, men de spiller spill enda. Så her har jeg nok, gamle mannen, undervurdet behovet for virkelighets flukt i form av spill. Og, når de blir eldre så får de fleste også interesse for film så...

Til slutt. Jeg tror at det som må skje nå, og rimelig kjapt, er en nedgang i pris på både hardware og software skal HD formatet på disc overleve. Vet det har blitt sagt før, men slutter meg altså til dette. Og jeg vil kjøpe hd dvd en stund til. Kanskje tilog med en hd dvd spiller til. For ikke bare er hd helt himmelsk å se på, men så utrolig kule cover, de rø mener jeg. hehe
    Du er nok i meget godt selskap her.
    At mange har kjøpt HD DVD fordi det var den billigste og enkleste veien til HD mens Blu-ray var ett Playstation 3 format.
    Har oppegående kolleger her på jobben som tror at siden de har kjøpt HD ready flatskjerm og DVD spiller med oppskalering så har de HD DVD.
    Blu-ray er liksom "enda mer" HD siden det er dyrere.

Jeg kjenner også mange som kjøper en DVD eller CD en gang i blandt " fordi den er så bra at den må jeg bare ha" i steden for å laste den ned på itunes osv. Det bor ett lite ekorn i alle mennesker, vi liker å samle på ting i hvertfall i nord.

Jeg tror ikke vi trenger noe nedgang i prisene på hverkan hardware eller software siden filmselkapene vil styre dette likevel.
    De vil "utdanne" kundene sine i HD sakte men sikkert og DVD vil fases ut.

Det vil ikke gå veldig fort, men når det står igjen ett format vil det gå litt fortere.

Intermediate
    Medlem siden
    May 2006
    Poster
    808
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    DinSide Data - Vinneren i formatkrigen: DVD

Når skal denn tråden legges død?

Expert Counterpointer sin avatar
    Medlem siden
    Jan 2005
    Poster
    6,311
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Gorm
    Uansett syns nå jeg at tråden er så full av svada, at jeg på oppfordring flytter den til GCC.
    Bra. Her hører den hjemme.

Det var morsomt å se hvordan noen mistet nesten alle sine postinger når tråden ble flyttet. For noen er dette tydeligvis den eneste tråden som har fenget.

Intermediate Msport sin avatar
    Medlem siden
    Mar 2006
    Poster
    2,812
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Counterpointer

Det var morsomt å se hvordan noen mistet nesten alle sine postinger når tråden ble flyttet. For noen er dette tydeligvis den eneste tråden som har fenget.
    Det ble et par hundre poster borte ja...

Tok vel litt vel av i blandt og jeg har sikkert ikke vært den beste hele tiden selv ops:

Intermediate Soundfre@k sin avatar
    Medlem siden
    Nov 2003
    Poster
    4,383
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av striky
    HANG ON!
    HD DVDs nye kampanje:

Hehe, hold dere fast i det siste halmstrået!

/S

Moderator roffe sin avatar
    Medlem siden
    Apr 2003
    Poster
    9,330
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Arendal
    Du er nok i meget godt selskap her.
    At mange har kjøpt HD DVD fordi det var den billigste og enkleste veien til HD mens Blu-ray var ett Playstation 3 format.
    Vel, jeg har sittet lenge på gjerdet, og først etter at Warner gikk for BD, så tok jeg valget inn i HD-verdenen. For meg var Blu-Ray discs problem at det var mer sonelåst. BD-spillere i tillegg til PS3 kom ganske raskt. Når det gjaldt HD-DVD så var det lenge et Toshiba-format på hardware-siden. Faktisk var vel HD-DVD mer låst til en leverandør av hardware enn det Blu-ray Disc var.

Newcomer format.fighter sin avatar
    Medlem siden
    Nov 2007
    Poster
    105
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0

Hehe. Trådens "hovedposter" mistet hele 1100 innlegg :-)

Men over til noe annet:
    Hva tror dere om stupene på børsen og det amerikanske boligmarkedet. Er ikke det et veldig ugunstig tidspunkt å introdusere et nytt format?
    Når folk mister huset er det liksom ikke så nøye om de mister noen detaljer i filmen.

Expert AndersT2 sin avatar
    Medlem siden
    Feb 2004
    Poster
    5,463
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av SVS! -man
    Transformers ble borte, da Paramount byttet side. Nei, det trenger selvsagt ikke å bety noe, men ikke siden Paramount var dual-format har jeg sett deres trailere på PS Store...Vi får se.
    Mener det ikke er lenge siden jeg var å letet inne på PS Store, enten den norske eller engelske, og fant Transformers der.

Det er kino film de reklamerer for, ikke HD DVDen, selv om de nevnte filmene havner der senere.

Sony tar vel i mot reklame penger de også. Hvorfor reklamerer TV2 for andre kanaler?

Medlem siden
    Feb 2004
    Poster
    5,463
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0

Hvorfor mister man postingene sine selv om de har flyttet? Er det ikke samme forum da?, eller går postinger på viten og kreden til posteren?

Expert Counterpointer sin avatar
    Medlem siden
    Jan 2005
    Poster
    6,311
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av AndersT2
    Hvorfor mister man postingene sine selv om de har flyttet? Er det ikke samme forum da?, eller går postinger på viten og kreden til posteren?
    Postinger i generelt chit chat teller ikke med

Medlem siden
    Feb 2004
    Poster
    5,463
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Postinger i generelt chit chat teller ikke med
    Spørsmålet mitt var hvorfor ikke?

Expert antiloop sin avatar
    Medlem siden
    Jun 2004
    Poster
    7,385
    Takk & like
    Nevnt
    2 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av AndersT2
    Spørsmålet mitt var hvorfor ikke?
    Fordi det som postes i generelt chit chat ikke har så mye med AV. å gjøre!

Side 597 av 653 FørsteFørste ... 97 457 467 477 487 497 507 517 527 537 547 557 567 577 587 593 594 595 596 597 598 599 600 601 607 617 627 637 647 ... SisteSiste

Stikkord for denne tråden

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •