HD formatkrigen. - Side 595

Sponsorer:
Takk Takk:  0
Like Like:  0
Side 595 av 653 FørsteFørste ... 95 455 465 475 485 495 505 515 525 535 545 555 565 575 585 591 592 593 594 595 596 597 598 599 605 615 625 635 645 ... SisteSiste
Viser resultater 11,881 til 11,900 av 13053
    Expert Counterpointer sin avatar
    Medlem siden
    Jan 2005
    Poster
    6,311
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)
    Sitat Opprinnelig postet av AndersT2
    De fleste som har kjøpt begge formatene her inne har gjort det fordi de ønsker HD film fra dag 1.
    Enig. Og de ønsker å kunne se de filmene de vil i HD ikke formatet i seg selv. Det er hvertfall grunnen til at jeg har begge. Ønsker ikke å bli "tvunget" men vil velge selv.

Newcomer Dalakong sin avatar
    Medlem siden
    Nov 2007
    Poster
    116
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0

Jepp

Sitat Opprinnelig postet av JD
    Et tips: Sleng inn noen avsnitt, så blir det hele litt mer leservennlig...
    Ser det :-D

Intermediate
    Medlem siden
    Oct 2005
    Poster
    595
    Takk & like
    Nevnt
    1 post(er)
    AVtorget feedback
    0

Tanker+ DTS HD MA støtte på PS3 kommer

Sitat Opprinnelig postet av SVS! -man
    Jeg fulgte tett med det som skjedde fra 1995-1997, da DVD var i startfasen. Da DVD ankom, var det en fantastisk opplevelse. Husker godt jeg kjøpte min første DVD på Akers Mic i Oslo. Det var Platoon japansk NTSC-utgaven. Tror jeg betalte litt over 300 kr for den. Så prisene på HD er ganske bra, må jeg si. 220-250 kr for en HD-film synes jeg er en bra pris. Penger skal tjenes...

Utover januar-februar 07 gledet jeg meg stort til PS3. Flere og flere gode spillere ble annonsert også. Jeg var tilbake på BD-vogna igjen. Resten er historie.
    ...
    Jeg tipper at BD kan ta av nærmere sommeren 08. Da er Warner helt blå, og det er også mulig at Para/ Uni også har gått blå. En del spennende spillere er annonsert, og prisene er ikke gale. Rundt 3-4000 er en akseptabel pris.
    ...
    Heldigvis har det vært konkurranse mellom HD-formatene i hele 2007. Prisene har rast, og utviklingen av nye spillere og specs har gått kjapt. Men, ulempen har vært at mange ikke har tørt å kjøpt hverken det ene eller andre formatet i frykt for å sitte med feil spiller. En Beta-spiller. Derfor tror jeg at 2008 blir året hvor HD DVD forsvinner helt, og at mange gjerde-sittere kjøper seg en spiller. Mange har allerede kjøpt en PS3, noe som kan gi gode utslag på filmutleie. Mange vil nok prøve HD ved å leie seg noen filmer.

2008 blir nok gjennombruddet for HD med Blu-ray til massene
    Jeg kjøpte DVD spiller ganske tidlig jeg også, en importspiller fra Panasonic, kjøpte den for godt over 8.000 på Laserworld i Oslo hvis jeg ikke hukser feil. Filmene kostet fra 349 stk, import alt som var omtrent. Kjøpte mye filmer i starten fordi det ikke var å få leid. Og slik er det også nå med BD, kjøper filmer som jeg kanskje bare ville leid ellers. Litt dumt kanskje. Men gleder meg til den dagen jeg kan tusle ned og leie de fleste viktige titlene i videosjappa. Det er noen her i Vestby, men ikke så mange å få leid altså.

Kommer nok ikke til å kvitte meg med min Toshiba HDE1 heller. Plukker opp noe innimellom, f.eks "The Thing" fra 82 (eller når det var) med Kurt Russel. Så den i går. Veldig kul film - og du verden for et bilde det er på den filmen. Uansett om Universal går BD i år så tar det nok tid før alle titlene deres blir lett tilgjengelig på BD så.. kjøper noen HD DVD filmer fortsatt.

Ja, det er flere interessante BD spillere på vei. Men akkurat nå ser jeg ingen grunn til å kjøpe noen ved siden av min PS3. Så det "bekrefet" av en BD insdier at DTS HD MA støtte er på vei dette kvartalet til PS3. Bruker " " tegn fordi denne insideren er ikke i Sony's PS3 gruppe, men har nødvendigvis kontakter der. Snakker om "TalkStr8t" på Avsforum. Her der det han skriver i dag:

Quote:
    Originally Posted by Kevin12586 View Post
    Talk are you confirming that we will be getting DTS-MA decoding in the PS3?
    Sitat Opprinnelig postet av TalkStra8t
    Only Sony can confirm it. Based on conversations I've had with people who should know, however, I have no doubt it's coming, I'd guess this quarter.
    Synes dette vil gjøre PS3 til en av de mere komplette BD spillerene der ute, spesielt når også BD 2.0 profile er på vei til den. (Veit en del mener det er noe å hente i billedkvalitet på noen av de andre spillerne. Men det er nesten vanskelig å tro at det kan bli så veldig forskjell med tanke på hvor bra det ser ut nå. )

Jeg mener også HD DVD /BD konkurransen på sett og vis har vært bra. Det har presset begge leiere på pris og specs. Men nå når specs straks er up to date i BD leieren med profile 1.1 og 2.0, og prisene er kommet nogenlunde nedover, så er det viktig å enes om ett format (BD slik det ser ut nå) slik at andre enn entusiastene tør invistere i dette.

1080p TV'er har kommet ned i pris. Det sendes stadig mer HDTV via kabel og satellitt, og folk vil kanskje bli lei av å leie DVD filmer som ser dårligere ut en HD sendingene på TV'n sin. Så. Jeg håper og tror at trenden med lavere pris på BD spillere fortsetter. Men nesten viktigst er at filmprisene kommer ned. Mange liker nok å kjøpe ny elektriske dingsebomser til hjemmet sitt, men lysten til å gjøre det svekkes nok av vitenen om at du må betale 100 til 150 spenn ekstra for hver film du vil kjøpe - samt at leieutvalget er for dårlig. (her i landet).

Intermediate wotg sin avatar
    Medlem siden
    Apr 2004
    Poster
    2,761
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Dekkiningen fra årets CES har vært usedvanelig dårlig, men jeg kan ikke la være å legge merke til hvor lite blest det var rundt Blueray og HD-DVD hardware. Det kan virke som om det er PS3 som må trekket lasset alene en god stund til.
    Jeg var en tur rundt i film/musikk sjappene her i Oslo igår og det virker som om de fleste butikkene har ca. 50/50 med de to formatene inne, det til tross for Blueray sin langt større katalog.
    Det skal bli spennende å se hvordan alle ryktene matrialiserer seg i løpet av våren.
    Hvis det virkelig er slik at HD-DVD mister enda mer av den begrensede støtten de har nå, ja da er denne diskusjonen over.

Expert teddytusen sin avatar
    Medlem siden
    Dec 2005
    Sted
    Nordfjord
    Poster
    8,659
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av wotg
    ..... ja da er denne diskusjonen over.
    Vi krysser fingrene!!!!!! Aner ikke hvor mye nytt en person kan si om et tema iløpet av 1k innlegg men......
    Jeg HATER mobilversjoner av nettsider...

Expert AndersT2 sin avatar
    Medlem siden
    Feb 2004
    Poster
    5,463
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Det blir litt dumt å sammenligne import prisene på DVD i '97 og dagens butikk priser på BD/HD DVD.

Import filmene over disk av BD/HD DVD og faktisk DVD i dag ligger oppimot 300,-, og HD utgavene enda litt høyere.

Jeg kjøpte mine første DVDer utgitt på det norske markedet tidlig i '98, og da var prisene allerede nede i 179,- stykket.

Det var på kortere tid enn BD/HD i dag.

Intermediate SVS! -man sin avatar
    Medlem siden
    Jan 2005
    Sted
    Fredrikstad
    Poster
    2,629
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av AndersT2
    Det blir litt dumt å sammenligne import prisene på DVD i '97 og dagens butikk priser på BD/HD DVD.

Import filmene over disk av BD/HD DVD og faktisk DVD i dag ligger oppimot 300,-, og HD utgavene enda litt høyere.

Jeg kjøpte mine første DVDer utgitt på det norske markedet tidlig i '98, og da var prisene allerede nede i 179,- stykket.

Det var på kortere tid enn BD/HD i dag.
    Dumt blir vel ikke den sammenligningen. Vi har mer penger å rutte med i dag enn i 97, og med priser ned mot 220-250 er i galt så tidlig i fasen. Egentlig kan vi ikke begynne å snakke om prisene før BD er alene mot DVD; slik DVD var mot vhs.

Men at de i 98 kostet 179,- kan ikke jeg huske i hvertfall. Det kan godt hende at det var noe ekstra tilbud på katalogtitler, men jeg minnes at nye DVD-titler lå på 199,- i mange år. Flere butikker selger fortsatt nye DVDer til mellom 179-199 kr.

Flere nettsteder har satt prisen til 159,- pr BD + frakt, tilsammen ca 180 kr. Det synes jeg er billig.

Veldig positivt dersom PS3 får DTS-HD Master. Jeg håper det også blir bitstream, jeg da, siden jeg har en Pioneer LX60. Ellers så venter jeg også til sommeren med å oppgradere. Synes spillerne fra Sharp BD50, Panasonic BD50, Samsung BD1500 og Sony Sapphire 3 virker spennende.

Og det er litt å hente på bildekvalitet ift PS3. Har sett Panasonic BD30 noen ganger på Pioneer 507, og Pana er merkbart bedre enn PS3 på sortnivå og skarphet.

Så jeg kommer nok til å se etter en Profile 1.1-spiller med kun bitstream av lossless-kodekene. Jeg selger aldri PS3, og da kan jeg kikke på BD-Live på den

Mye å glede seg over, og spesielt å kunne gå på videosjappa å leie ett par helt nye BD-titler til 50 kr stk:-D Blir ikke lenge til det, nå...
    Forsterker: Marantz SR7011
    Høyttalere:
    Klipsch RP280f - RP450C - RP250S - R115SW
    TV:
    Panasonic VT50 Plasma

Newcomer
    Medlem siden
    Jun 2007
    Poster
    14
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Jeg var en tur rundt i film/musikk sjappene her i Oslo igår og det virker som om de fleste butikkene har ca. 50/50 med de to formatene inne, det til tross for Blueray sin langt større katalog.
    Hvilke butikker var det? Av de jeg pleier å stikke innom: Bislett Video har vel ca. 50 blu-ray og ca. 5 hd-dvd-filmer. Platekompaniet er vel fordelingen ca. 70-30 i blu-rays favør. Free Record Shop har vel stort flertall av br (men til blodpris). Tror aldri jeg har vært inne i en butikk som selger hd-filmer hvor det ikke har vært flertall av br-filmer, noen sinne.

Newcomer format.fighter sin avatar
    Medlem siden
    Nov 2007
    Poster
    105
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Og det er litt å hente på bildekvalitet ift PS3. Har sett Panasonic BD30 noen ganger på Pioneer 507, og Pana er merkbart bedre enn PS3 på sortnivå og skarphet.
    Som teknisk orientert har jeg litt problemer med å forstå dette du sier her om sortnivået.

507 har elendig sortnivå i utgangspunktet. Hvordan signalet fra PS3 begrenser sortnivået i tilegg er for meg uforståelig. Jeg har selv LX508 og jeg har kalibrert apparatet både fra PS3 og fra DVD og HD DVD. Det er ikke målbar forskjell på sortnivået på noen av disse. (begrensingen er tv apparatet/projektoren).

Har du målt sortnivået selv mellom ps3 og panasonic på denne 507?

Medlem siden
    Jan 2005
    Sted
    Fredrikstad
    Poster
    2,629
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av format.fighter
    Som teknisk orientert har jeg litt problemer med å forstå dette du sier her om sortnivået.

507 har elendig sortnivå i utgangspunktet. Hvordan signalet fra PS3 begrenser sortnivået i tilegg er for meg uforståelig. Jeg har selv LX508 og jeg har kalibrert apparatet både fra PS3 og fra DVD og HD DVD. Det er ikke målbar forskjell på sortnivået på noen av disse. (begrensingen er tv apparatet/projektoren).

Har du målt sortnivået selv mellom ps3 og panasonic på denne 507?
    Det er godt mulig du har problemer med å forstå det, teknisk, men du vil se det. Panasonic er også skarpere. Så med bedre sortnivå og kontrastnivå, i tillegg til bedre skarphet, så ble bildet vesentlig bedre. Skal få lånt Panasonicen til fatter`n, og teste på Sony Pearl.

PS3 testet også svakere enn Sony S300 i Hjemmekino/ Lyd & Bilde, og det var stort sett de tingene jeg nevnte som var forskjellen.

Men, det synes jeg er bra, at PS3 ikke lengre er den beste BD-spilleren hva angår lyd og bilde lengre

Test av Sony BDP-S300 DVD-spiller - Lyd og Bilde : Kjøpeguide/Tester
    Høyttalere:
    TV:
    Panasonic VT50 Plasma

Medlem siden
    Nov 2007
    Poster
    105
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Det er godt mulig du har problemer med å forstå det, teknisk, men du vil se det. Panasonic er også skarpere. Så med bedre sortnivå og kontrastnivå, i tillegg til bedre skarphet, så ble bildet vesentlig bedre. Skal få lånt Panasonicen til fatter`n, og teste på Sony Pearl.
    Det kan godt hende at Panasonic gir et skarpere bilde, men når det gjelder sortnivå kan jeg ikke skjønne det. Jeg kan ikke skjønne annet en at du bruker feil begreper her. (eller at noe er veldig galt med din ps3). Så lenge begge klarer å gjengi sortere enn sort klarer jeg ikke å se at man kan få bedre sortnivå med å bytte spiller. (kan det være at du snakker om detaljer i mørke områder?) (sortnivå er nivået på lys på det mørkeste spilleren kan gjengi. Min PS3 sender ut 100% sort bilde med testbilder og begrensingen ligger i TV/projektor)

PS3 testet også svakere enn Sony S300 i Hjemmekino/ Lyd & Bilde, og det var stort sett de tingene jeg nevnte som var forskjellen.

Men, det synes jeg er bra, at PS3 ikke lengre er den beste BD-spilleren hva angår lyd og bilde lengre
    Nå stoler jeg ikke så veldig på Lyd og Bilde. I tilegg har jo ps3 i teorien mulighet til å få bedre bilde med sw update.

Men jeg er enig om at det er bra hvis bildet er bedre.. Jeg vil ha en skikkelig spiller i hylla. Til sommeren kommer jo endelig den første Blu spilleren som har samme funksjonalitet som HD DVD har til under 4000,-. Gleder meg.

Medlem siden
    Jan 2005
    Sted
    Fredrikstad
    Poster
    2,629
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Det kan godt hende at Panasonic gir et skarpere bilde, men når det gjelder sortnivå kan jeg ikke skjønne det. Jeg kan ikke skjønne annet en at du bruker feil begreper her. (eller at noe er veldig galt med din ps3). Så lenge begge klarer å gjengi sortere enn sort klarer jeg ikke å se at man kan få bedre sortnivå med å bytte spiller. (kan det være at du snakker om detaljer i mørke områder?) (sortnivå er nivået på lys på det mørkeste spilleren kan gjengi. Min PS3 sender ut 100% sort bilde med testbilder og begrensingen ligger i TV/projektor)

Nå stoler jeg ikke så veldig på Lyd og Bilde. I tilegg har jo ps3 i teorien mulighet til å få bedre bilde med sw update.

Men jeg er enig om at det er bra hvis bildet er bedre.. Jeg vil ha en skikkelig spiller i hylla. Til sommeren kommer jo endelig den første Blu spilleren som har samme funksjonalitet som HD DVD har til under 4000,-. Gleder meg.
    Du stoler jo ikke på noen du da, format.fighter:roll: Ta en titt selv, i steden for å tro og synse. Ser du det ikke, trenger du ikke å oppgradere. Det betyr derimot ikke at forskjellene ikke er der, om du ikke skulle klare å se de.

Jeg ser forskjellene, Lyd & Bilde har sett de, min far så de... og jeg oppgraderer til ny BD-spiller sommeren 08
    Høyttalere:
    TV:
    Panasonic VT50 Plasma

Medlem siden
    Nov 2007
    Poster
    105
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Du stoler jo ikke på noen du da, format.fighter:roll: Ta en titt selv, i steden for å tro og synse. Ser du det ikke, trenger du ikke å oppgradere. Det betyr derimot ikke at forskjellene ikke er der, om du ikke skulle klare å se de.

Jeg ser forskjellene, Lyd & Bilde har sett de, min far så de... og jeg oppgraderer til ny BD-spiller sommeren 08
    Hallo? Jeg ser og MÅLER ingen forskjell på sortnivå mellom spillere jeg har prøvd i min egen hjemmekino. (jeg har samme projektor som deg) PS3 gir sortere enn sort. Dette er fakta du ikke kan ro deg unna. Jeg sier ikke at du ikke ser forskjell på bildet, men at dette kommer av sortnivået er forskjellig mener jeg er sprøyt. (kommer mest sannsynlig av at du ikke klarer å skille de tekniske begrepene)

Du er vel enig om at Pioneer PDP-507 har et elendig sortnivå? (den har ikke sortnivå, den har grånivå). At PS3 skal gi enda dårligere sortnivå enn det "sortnivået" som denne plasmaskjermen har i utgangspunktet er bare tull.

Lyd og bilde påstod jo at de fikk bedre kontrast og sortnivå med å bytte HDMI-kabler, så troverdigheten til dem er null komma null.

Edit: I kommentarfeltet til testen du linker til handler siste innlegg om hvofor du kanskje har feil sortnivå på din PS3.

Medlem siden
    Jan 2005
    Sted
    Fredrikstad
    Poster
    2,629
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Nei, det er vel bare å bøye seg i støvet, og erkjenne at få andre enn deg har peiling her inne:twisted:

Tipper jeg blir å oppgradere uansett hva du måtte komme med, format.fighter. Hos meg har mistet din troverdighet for lenge siden på dette forumet...
    Høyttalere:
    TV:
    Panasonic VT50 Plasma

Medlem siden
    Nov 2007
    Poster
    105
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Nei, det er vel bare å bøye seg i støvet, og erkjenne at få andre enn deg har peiling, her inne
    For en latterlig måte å diskutere på.

Forstår du hva sortnivå er?
    Du kommer med en påstand som du ikke på noen måte klarer eller vil forsøke å begrunne.

At jeg har mer peiling enn deg betyr jo ikke at jeg har mer peiling enn andre i tråden. Teknisk sett har vel de fleste mer peiling enn deg.... noe som du har bevist gang på gang i denne tråden. Når du da slenger ut et bastant argument om at sortnivået på PS3 er dårligere enn PAnasonis sin BD spiller må du da kunne forklare hvorfor og hvordan du opplever det?

Jeg kan jo komme med tilsvarende.

Dolby Digital er bedre enn Dolby TrueHD
    VHS er bedre enn BLu-Ray

Alle som sier noe annet er viktigperer og jeg er ikke interessert i å argumentere for mine meninger. Skjønner du hvor dumt det høres ut?

Medlem siden
    Nov 2007
    Poster
    105
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Tipper jeg blir å oppgradere uansett hva du måtte komme med, format.fighter. Hos meg har mistet din troverdighet for lenge siden på dette forumet...
    Herregud nå oppfører du deg som en tulling. Hvis mitt argument for at sortnivået ikke er troverdig. Kan du ikke komme med et argument for hvorfor jeg tar feil? Det virker som du ikke har evnen til å argumentere.

Kan du svare på hva du syns om sortnivået på 507?

Medlem siden
    Jan 2005
    Sted
    Fredrikstad
    Poster
    2,629
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    For en latterlig måte å diskutere på.

He-he-he, og det kommer fra deg, format.fighter. Har du glemt hvorfor du startet å kommentere på denne tråden? Og nå skal du forsøke å fremstå som seriøs, og en man skal gidde å bruke tid å diskutere med?

Jeg diskuterer med alle andre enn deg, format.fighet:evil:
    Høyttalere:
    TV:
    Panasonic VT50 Plasma

Medlem siden
    Nov 2007
    Poster
    105
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0

He-he-he, og det kommer fra deg, format.fighter. Har du glemt hvorfor du startet å kommentere på denne tråden? Og nå skal du forsøke å fremstå som seriøs, og en man skal gidde å bruke tid å diskutere med?

Jeg diskuterer med alle andre enn deg, format.fighet:evil:
    Ja, jeg registrerte meg fordi jeg mener du kom med en masse inkompetente innlegg.

Nå påstod du at sortnivået er dårlig på PS3 enn Panasonic. Noe som jeg har problemer med å forstå med tanke på hva sortnivå er en beskrivelse av.

Forstår du ikke at du villelder folk som potensielt vurderer ps3?

Hvis du ikke klarer å komme med en annet argument enn at du ikke vil diskutere med meg fordi du ikke kan innrømme at du ikke forstår hva sortnivå så foreslår jeg at du forlater forumet for godt. Gjør formuet en tjeneste så slipper brukeren feilinformasjon og at folk må rette deg hele tiden.

Medlem siden
    Jan 2005
    Sted
    Fredrikstad
    Poster
    2,629
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Ja, jeg registrerte meg fordi jeg mener du kom med en masse inkompetente innlegg.

Nå påstod du at sortnivået er dårlig på PS3 enn Panasonic. Noe som jeg har problemer med å forstå med tanke på hva sortnivå er en beskrivelse av.

Forstår du ikke at du villelder folk som potensielt vurderer ps3?

Hvis du ikke klarer å komme med en annet argument enn at du ikke vil diskutere med meg fordi du ikke kan innrømme at du ikke forstår hva sortnivå så foreslår jeg at du forlater forumet for godt. Gjør formuet en tjeneste så slipper brukeren feilinformasjon og at folk må rette deg hele tiden.
    Gjesp...blir ikke provosert til å gidde å diskutere med deg en gang, format.fighter...
    Høyttalere:
    TV:
    Panasonic VT50 Plasma

Intermediate Whoracle sin avatar
    Medlem siden
    Aug 2003
    Poster
    2,610
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Foreslår at dere to turtelduene fortsetter diskusjonen privat..

Side 595 av 653 FørsteFørste ... 95 455 465 475 485 495 505 515 525 535 545 555 565 575 585 591 592 593 594 595 596 597 598 599 605 615 625 635 645 ... SisteSiste

Stikkord for denne tråden

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •