HD formatkrigen. - Side 594

Sponsorer:
Takk Takk:  0
Like Like:  0
Side 594 av 653 FørsteFørste ... 94 454 464 474 484 494 504 514 524 534 544 554 564 574 584 590 591 592 593 594 595 596 597 598 604 614 624 634 644 ... SisteSiste
Viser resultater 11,861 til 11,880 av 13053
    Expert Counterpointer sin avatar
    Medlem siden
    Jan 2005
    Poster
    6,311
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)
    Sitat Opprinnelig postet av tklev
    Begge disse studioene hevder de skal fortsette å gi ut på HD DVD, og har ikke sagt noen ting om noen BD-utgivelser i år. Venligst hold deg til fakta!

Jeg ønsker også at Universal og Paramount skal starte å gi ut på BD, slik at vi offisielt kan erklære krigen for over, men det har ingen hensikt å begynne å basere seg på argumenter som i beste fall er ryktebasert! Skjerpings SVS!..
    Dette er et poeng flere enn SVS burde fått med seg!

Jeg er også enig, forøvrig

Newcomer sage sin avatar
    Medlem siden
    Nov 2005
    Poster
    178
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Hvor stor andel av markedet står HDM for nå? Fortsatt så knøttlite at mye kan skje og forandre seg enda, innen det skal ta over for dvd?

Newcomer Warlock sin avatar
    Medlem siden
    May 2003
    Poster
    171
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av homecinema
    Det er mange som synes å "vite" mange ting i denne tråden; bl.a. er det nevnt en statistikk som sier 85-15 favør BD... vel, statistikk kan man få som man vil bare man vinkler det "riktig". Her er salgsstatistikken fra axelmusic.com og den er vel ganske langt unna det mange hevder...
    HD formatkrigen.-hd-bd-jpg

Dette bare for å vise at alt ikke er like sort-hvitt som mange (ofte BD-vridde :wink: ) vil ha det til...

En annen ting er at det har kommet kritikk mot Toshiba som setter ned prisene på spillere. Her er fra Amazon der det kjøres en konkurranse/kampanje fra begge sider.
    HD formatkrigen.-bd-hd-jpg

Den ene siden er relativt lik den andre ser det ut som... er ikke bare HD-DVD som reduserer prisene og forsøker å øke salget!
    Eller: RELEASE.no – 1997-2008 - videobransjens fagblad!

Første salgsuke etter Warners annonsering at de vil kun støtte BD, ga BD 85 % markedsandel i USA.

Det er Home Media Magazine som melder at Blu-ray Disc-leiren hadde en storartet salgsuke i uken som endte med 13. januar som siste salgsdag. Dette var den første salgsuken etter at det ble kjent at Warner fra 1. juni 2008 kun vil utgi sine High-Def-filmer i BD-formatet, og ikke lenger i HD DVD-utgave.

Arne

Newcomer
    Medlem siden
    Dec 2007
    Poster
    52
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Virkelig et lavmål av et svar!

Skal ikke begynne å diskutere hvem som kan norsk best, vil bare føye til at jeg skriver touch og legger ikke alt for mye i det å sjekke for stavefeil som blir gjort i farten!

Vær heller litt mer saklig! Men svaret ditt kommer kanskje kun av mangel på andre argumenter?

Det er vel ingen her inne som tviler på at leverandører av hardware og software er ute etter å tjene penger?

Når eksklusiv studiostøtte ligger på ca. 70/30 i fordel for Blu-ray (fra og med 1. juni) er saken klar, slik jeg ser det!

blu-ray-only

Newcomer
    Medlem siden
    Dec 2007
    Poster
    52
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0

Litt statistikk

ImageShack - Hosting :: blurayhddvdsupportchartyc7.png

Tallenes tale... Klart for noen, uklart for andre (håper de ikke er for mange i den siste gruppen slik at denne tråden snart blir historie)...

:-D

Newcomer
    Medlem siden
    Feb 2006
    Poster
    12
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av blu-ray-only
    Virkelig et lavmål av et svar!

Skal ikke begynne å diskutere hvem som kan norsk best, vil bare føye til at jeg skriver touch og legger ikke alt for mye i det å sjekke for stavefeil som blir gjort i farten!

Vær heller litt mer saklig! Men svaret ditt kommer kanskje kun av mangel på andre argumenter?
    Innlegget ditt inneholdt et stort antall ortografiske feil, og så mange feil blir vanligvis gjort av umodne (les: unge) folk. Da du kom med slengbemerkninger om modenhet, falt du følgelig for eget grep.

Det er vel ingen her inne som tviler på at leverandører av hardware og software er ute etter å tjene penger?
    Enig, penger er alt. Men Paramount og Universal kan få mer lukrative avtaler gjennom å forbli i HD DVD-leiren. Sponset pressing av plater, sponset reklame etc. Selvsagt vil BD-gruppen gjøre sitt for å få dem eksklusivt, men hvor mye kostet det å få Warner over, om noe i det hele tatt? Det er spørsmålet...

Newcomer
    Medlem siden
    Dec 2007
    Poster
    52
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Teebee
    Innlegget ditt inneholdt et stort antall ortografiske feil, og så mange feil blir vanligvis gjort av umodne (les: unge) folk. Da du kom med slengbemerkninger om modenhet, falt du følgelig for eget grep.

Enig, penger er alt. Men Paramount og Universal kan få mer lukrative avtaler gjennom å forbli i HD DVD-leiren. Sponset pressing av plater, sponset reklame etc. Selvsagt vil BD-gruppen gjøre sitt for å få dem eksklusivt, men hvor mye kostet det å få Warner over, om noe i det hele tatt? Det er spørsmålet...
    Gidder ikke kommentere ditt første avsnitt! Regner med at andre også ser dumheten i din argumentasjon!
    ------------------------------------------

Det som har hendt er historie, og kan ikke gjøres om. Det som er viktig er fremtiden. Hva er vitsen med å spekulere i hvem som har betalt hvem (fortiden)?

Du nevner sponsing av HD-DVD, men glemmer at sponsing også har sin pris. Over tid er det stor sjanse for at pengesekken til Toshiba renner TOM! Og hvordan blir det da med sposningen?

Igjen markedsøkonomi!

blu-ray-only

Newcomer
    Medlem siden
    Jun 2007
    Poster
    34
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Jeg skjønner ikke hvordan Toshiba alene skal kunne utvikle, produsere og selge så mange HD-DVD spillere at de klarer å snu utviklingen. Ikke bare har Blu-ray leiren 70 prosent av filmbransjen, men de har også flere av de største leverandørene av maskinvare.

Newcomer
    Medlem siden
    Feb 2006
    Poster
    12
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Gidder ikke kommentere ditt første avsnitt! Regner med at andre også ser dumheten i din argumentasjon!
    ------------------------------------------
    Ikke glem at det var du som kom med slengbemerkninger først! Jeg har bare gitt tilbake...

Det som har hendt er historie, og kan ikke gjøres om. Det som er viktig er fremtiden. Hva er vitsen med å spekulere i hvem som har betalt hvem (fortiden)?

Du nevner sponsing av HD-DVD, men glemmer at sponsing også har sin pris. Over tid er det stor sjanse for at pengesekken til Toshiba renner TOM! Og hvordan blir det da med sposningen?

Igjen markedsøkonomi!
    Du glemmer de to andre store frontfigurene i HD DVD: Microsoft og Intel. Microsoft's pengesekk trenger vel ingen nærmere presentasjon. Intel kan bidra med mye, enten direkte eller indirekte, økonomisk og teknologisk. Så får vi se, da, om kritikerne har rett og Microsoft gir blaffen nå som det stormer som verst og krisen er størst.

Ser forøvrig av amazon.com's statistikk at HD DVD-spillerne selger bra fremdeles. A30 ligger på 9. plass, mens første Blu-ray-spiller ligger på 92. plass.

Intermediate SVS! -man sin avatar
    Medlem siden
    Jan 2005
    Sted
    Fredrikstad
    Poster
    2,629
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Begge disse studioene hevder de skal fortsette å gi ut på HD DVD, og har ikke sagt noen ting om noen BD-utgivelser i år. Venligst hold deg til fakta!
    Hallo, tklev!? Rykter!? Skal det ikke være lov å kommentere rykter her inne. Det er ingen her inne som har fått utskriftene fra kontrakter selskapene måtte ha med filmstudioene. Så du mener det er kun et rykte at Universal sin kontrakt har gått ut eller er like om hjørnet for å gå ut?

Allerede i sommer/ høst 07 sa Ken Graffio at presset fra GE var vesentlig. Du tror nå som kontraktenstiden snart opphører, samt at Warner har skiftet side at Universal vil fornye kontrakten?
    Jeg ønsker også at Universal og Paramount skal starte å gi ut på BD, slik at vi offisielt kan erklære krigen for over, men det har ingen hensikt å begynne å basere seg på argumenter som i beste fall er ryktebasert! Skjerpings SVS!..
    Dersom det er et tomt rykte at klausulen Paramount har med Toshiba er ryktebasert, hvofor har ikke Paramount benektet dette offisielt? Når THX i tillegg uttalte på CES08 at de var i gang med å THX-sertifisere Indiana Jones-filmene på BD, er det flere enn meg som tar dette som et tegn på at de er i ferd med å gå over til BDA.

Fra Digitalbits.com:
    Also this morning, we haven't verified this in any way, so file it heavily in the Rumor Mill category. But our friends over at Blu-ray.com have learned at CES that THX is starting prep on a future Blu-ray release of Steven Spielberg's Indiana Jones and the Kingdom of the Crystal Skull. That would make sense, as Spielberg is known to prefer the BD format. It is, of course, a Paramount title.

Men slik har du alltid argumentert, tklev, og krevd pressemeldinger hver gang det kommer noe innsideinformasjon. Akkurat som den gang sjefen for Lionsgate uttalte at Warner hadde bestemt seg for å gå BD-eksklusive. Ondsinnet tomt rykte, ble det stemplet som. Tror han visste allerede hva som var i ferd med å skje.

Noen ganger er indikasjonene så sterke, og kommer fra så mange hold at de viser seg å stemme, tklev.

Men, du hengte deg på Andy sin kommentar om at du syntes det hadde vært morsomt om BD-siden hadde fått seg en på trynet, om HD DVD vant. Da virker det som også du er mer opptatt av at BD taper, enn at vi får ETT HD-format som nå endelig kan ta kampen mot DVD. Om HD DVD vant og BD tapte, hadde jeg vært nesten like glad. Poenget for meg har hele tiden vært ETT format, og at to konkurrerende format aldri ville blitt noe mer enn et nisje-produkt ift DVD. Dog har jeg holdt med BD siden januar 2007, men det viktigste for meg har vært å få ett format...

Blu-ray could win high-def battle - Entertainment News, CES, Media - Variety
    Forsterker: Marantz SR7011
    Høyttalere:
    Klipsch RP280f - RP450C - RP250S - R115SW
    TV:
    Panasonic VT50 Plasma

Newcomer
    Medlem siden
    Dec 2007
    Poster
    52
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Støtter SVS! man fullt og helt!

Ville ikke brydd meg om det var HD-DVD eller Blu-ray som vant, men slik situasjonen er nå så er det bare ett mulig utfall som gir fornuft for meg!

For at Hi-Def video virkelig skal slå gjennom trenger vi KUN ETT format!

blu-ray-only

Intermediate tklev sin avatar
    Medlem siden
    Oct 2003
    Poster
    1,842
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av SVS! -man
    Hallo, tklev!? Rykter!? Skal det ikke være lov å kommentere rykter her inne. Det er ingen her inne som har fått utskriftene fra kontrakter selskapene måtte ha med filmstudioene. Så du mener det er kun et rykte at Universal sin kontrakt har gått ut eller er like om hjørnet for å gå ut?

Allerede i sommer/ høst 07 sa Ken Graffio at presset fra GE var vesentlig. Du tror nå som kontraktenstiden snart opphører, samt at Warner har skiftet side at Universal vil fornye kontrakten?

Dersom det er et tomt rykte at klausulen Paramount har med Toshiba er ryktebasert, hvofor har ikke Paramount benektet dette offisielt? Når THX i tillegg uttalte på CES08 at de var i gang med å THX-sertifisere Indiana Jones-filmene på BD, er det flere enn meg som tar dette som et tegn på at de er i ferd med å gå over til BDA.
    Det er kun en ting jeg forlanger, og det er at du forholder deg til rykter som det de faktisk er. Bevis og indisier er to helt forskjellige ting, du argumenterer som om indisiene er bevis, og det irriterer meg (og mange andre).

1. Indiana Jones filmene er "Spielberg" filmer, de har bestandig sakt at disse titlene ikke er dekt av den eksklusive HD DVD kontrakten, så det behøer ikke å bety noe.

2. Det at de føler press ifra GE? Haha! Ja, den uttalelsen der har du brukt lenge nå. Som med 90% av alle andre slike argumenter/sitater(fra begge sider), så er den tatt helt utav sammenhengene. Satt sammen med alt det andre han sa i samme intervjuet så gir det en helt annen mening.

Men slik har du alltid argumentert, tklev, og krevd pressemeldinger hver gang det kommer noe innsideinformasjon.
    Innsideinformasjon er topp! Men ikke lat som om du er en insider, de poengene du listet opp virket som om de var faktabaserte! BD har vunnet, så du trenger ikke lenger å vri på sannheten for å få frem poengene din. Det er fult mulig at alt du skrev er riktig, men enn så lenge så må vi forholde oss til det vi får servert..

Men, du hengte deg på Andy sin kommentar om at du syntes det hadde vært morsomt om BD-siden hadde fått seg en på trynet, om HD DVD vant. Da virker det som også du er mer opptatt av at BD taper, enn at vi får ETT HD-format som nå endelig kan ta kampen mot DVD. Om HD DVD vant og BD tapte, hadde jeg vært nesten like glad. Poenget for meg har hele tiden vært ETT format, og at to konkurrerende format aldri ville blitt noe mer enn et nisje-produkt ift DVD. Dog har jeg holdt med BD siden januar 2007, men det viktigste for meg har vært å få ett format...
    Hallo! Igjen så vrir du på det jeg skriver, det jeg ønsket var at HD DVD skulle få litt lenger tid på seg til å modnes, jeg er overbevist om at HD DVD hadde hatt en mye større sjanse til å konkurrere mot DVD, men de trenger tid for å bygge opp brukerbasen. De har ikke et PS3 lokomotiv til å drive markedet, hadde de fått litt lenger tid i USA så er jeg ganske sikker på at HD DVD hadde tatt igjen BD på nøytrale titler (noe de allerede var i ferd med å gjøre like før jul). Jeg har ikke not imot at vi får ett format, jeg hadde bare ønsket at det hadde blitt HD DVD, evt. med BD som et snobbeformat.

Intermediate tklev sin avatar
    Medlem siden
    Oct 2003
    Poster
    1,842
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Dog har jeg holdt med BD siden januar 2007, men det viktigste for meg har vært å få ett format...
    Strengt tatt var du en HD DVD "fanatiker" frem til ca. 13. mars 2007. Da gikk du til innkjøp av en PS3. Faktisk var jeg en av de som fikk deg over til Blu-Ray, vet ikke om du husker de private meldingene vi sendte til hverandre før du gikk til innkjøp av PS3ern? Litt ironisk, ikke sant?

Medlem siden
    Jan 2005
    Sted
    Fredrikstad
    Poster
    2,629
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Strengt tatt var du en HD DVD "fanatiker" frem til ca. 13. mars 2007. Da gikk du til innkjøp av en PS3. Faktisk var jeg en av de som fikk deg over til Blu-Ray, vet ikke om du husker de private meldingene vi sendte til hverandre før du gikk til innkjøp av PS3ern? Litt ironisk, ikke sant?
    He-he, veldig ironisk Men jeg er rimelig sikker på at BD begynte å bli et favorittformat en gang i januar 07. Og ja, jeg husker godt PMene vi sendte til hverandre Og spesielt godt husker jeg 23. mars kl. 07:30 (da PS3 ankom Europa).

Det jeg i hvertfall ikke skal ha på meg er at jeg har holdt med begge format samtidig
    Høyttalere:
    TV:
    Panasonic VT50 Plasma

Medlem siden
    Jan 2005
    Sted
    Fredrikstad
    Poster
    2,629
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Bare for å legge det dødt, tklev, da vi kjenner hverandre rimelig godt her inne

Det var disse to punkene du kommenterte, og ba meg forholde meg til fakta:

Og når du sier at "HD DVD ikke er dødt", og å påstå dette er pølsevev for deg, vel da må du ta av deg skylappene, Andy.

1) Du tror at Universal vil fornye en eksklusiv kontrakt med HD DVD etter at Warner gikk blått?

2) Hvorfor tror du at Paramount hadde som klausul i kontrakten, at de kunne gå tilbake til Blu-ray dersom Warner gikk BD-eksklusiv? Var det for at når så skjedde så skulle de ikke bruke klausulen?

1) Dette var et spørsmål til Andy, ut ifa siste måneds hendelser med Warner, presset som allerede er bekreftet på Universal samt at kontrakten løper ut.

Dette var ikke noe fastslåing av fakta, men et initiativ til å få Andy til å utdype situasjonen til Universal.

2) Denne klausulen har vært skrevet om i så mange fora og nettsteder nå, at det ville vært merkelig om dette ikke var sant. Det er i hvertfall merkelig at Paramount ikke har benektet for at en slik klausul finnes.

Da går jeg ut i fra at den eksisterer, tatt i betraktning Paramounts taushet om saken, og lurer på hva poenget med en slik klausul er dersom de ikke skal bruke den?

Igjen et invitasjon til Andy til å utdype hva han mener om saken, fremfor å skrive "pølsevev". Altså heller ingen fastslåing av fakta.

Andy? Er du der?
    Høyttalere:
    TV:
    Panasonic VT50 Plasma

Newcomer Dalakong sin avatar
    Medlem siden
    Nov 2007
    Poster
    116
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0

Tilståelse.

Jeg heiet på hd dvd fordi jeg kjøpte meg en hd-ep10. Før det så hadde jeg ikke noe som helst begrep om hva som var hva. Jeg kjøpte hd dvd spiller fordi det var det billigste alternativet der og da. Er det noen andre her, feks noen av de argeste forkjempere på begge sider som kan innrømme det samme? De som kjøpte begge var vel usikre regner jeg med.

Jeg regner meg selv som en vanlig forbruker som kjøper en film i ny og ne. Vet ikke med andre her, men jeg er av den typen som kjøper en cd eller en film og nyter det. Ikke bare filmen, eller musikken, men jeg liker å ha cover osv både for musikk og film. Med andre ord: å samle er også viktig.

Jeg liker både god lyd og bra bilde. Hd bildet er så utrolig mye vakrere enn feks tv eller vanlig dvd. Det sies at man ofte ikke ser forskjell på hd film og sdvd film på over 3m på skjermer under 50" ikke sant? Vel jeg ser forskjell. Ikke så klart som når jeg setter godstolen rett foran Regzan min, ca 1,5 m fra skjermen. Hehe, får frysninger da.

Jeg innrømmer også at jeg ble sur når WB gikk BD eksklusiv, kun fordi jeg mente at det ville være mest fornuftig i henhold til pris på hardware og software at Hd dvd skulle vinne. Så det faktisk som opplagt at folk verden rundt måtte skjønne at hd dvd var det formatet som måtte vinne. Men jeg må vel nå, om enn litt motvillig, inrømme at det jeg anså som et leketøy fra sony var en hit. Det var antagelig en genistrek av Sony å putte en blueray avspiller i den.

Kanskje min vurdering av dette avspeiler min alder? Da PS1 kom var jeg godt voksen og jeg kjøpte en sånn til stebarna mine , et leketøy. Jeg bor ikke sammen med dissse lenger, men har noen nevøer som også fikk PS som gave/leke. Og disse er nå "voksne" 18-20 år, men de spiller spill enda. Så her har jeg nok, gamle mannen, undervurdet behovet for virkelighets flukt i form av spill. Og, når de blir eldre så får de fleste også interesse for film så...

Til slutt. Jeg tror at det som må skje nå, og rimelig kjapt, er en nedgang i pris på både hardware og software skal HD formatet på disc overleve. Vet det har blitt sagt før, men slutter meg altså til dette. Og jeg vil kjøpe hd dvd en stund til. Kanskje tilog med en hd dvd spiller til. For ikke bare er hd helt himmelsk å se på, men så utrolig kule cover, de rø mener jeg. hehe

Newcomer
    Medlem siden
    Oct 2003
    Poster
    237
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Det er vel ingen som tjener penger riktig enda. Sony lekker som en sil og Toshiba gjør vel det samme. Pioneer og de andre BD spiller produsentene kan heller ikke ha veldig god økonomi i dette når man ser på antall spillere som blir solg. Kan heller ikke tenke meg at filmselskapene heller tjener noe særlig med det minimale salget som er pr dags dato. Kanskje noen titler kommer i pluss men det kanabaliserer isåfall av DVD salget.

Derfor vil det kanskje ikke være det dummeste for paramount og universal og rett og slett å vente på at HD markedet kommer seg og heller la de andre ta kostnadene i starten.

Expert AndersT2 sin avatar
    Medlem siden
    Feb 2004
    Poster
    5,463
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Dalakong
    Jeg heiet på hd dvd fordi jeg kjøpte meg en hd-ep10. Før det så hadde jeg ikke noe som helst begrep om hva som var hva. Jeg kjøpte hd dvd spiller fordi det var det billigste alternativet der og da. Er det noen andre her, feks noen av de argeste forkjempere på begge sider som kan innrømme det samme? De som kjøpte begge var vel usikre regner jeg med.
    Er enig i mye av det du sa i hele innlegget ditt.

Men den siste setniungen som jeg har Quotet fra er nok meget feil. De som er usikre har nok ikke kjøpt noen av formatene.

De fleste som har kjøpt begge formatene her inne har gjort det fordi de ønsker HD film fra dag 1.

Jeg kjøpte HD DVD først, fordi det var eneste alternativet her hjemme før PS3 kom. Den fikk jeg lanseringsdagen for å spille BD, spill delen har jeg knapt brukt.

Sånn har det vel ført for flere her inne også.

Mange som meg har også handlet inn sone A spiller for å få med seg alle godsakene.

Medlem siden
    Jan 2005
    Sted
    Fredrikstad
    Poster
    2,629
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Flere som er oppe tidlig med små barn på søndagsmorgenen...

Jeg fulgte tett med det som skjedde fra 1995-1997, da DVD var i startfasen. Da DVD ankom, var det en fantastisk opplevelse. Husker godt jeg kjøpte min første DVD på Akers Mic i Oslo. Det var Platoon japansk NTSC-utgaven. Tror jeg betalte litt over 300 kr for den. Så prisene på HD er ganske bra, må jeg si. 220-250 kr for en HD-film synes jeg er en bra pris. Penger skal tjenes...

Jeg fulgte med i spenning da det ble snakket om å lage et nytt HD-format. I 2006 kjøpte jeg min første HD-spiller; en Toshiba HD-XA1. Jeg hadde ikke noen skjerm som kunne utnytte HD, da, og det gikk litt tid før jeg fikk kjøpt en projektor. Kjøpte Lygren sin Sony VW50, og var stolt som en hane. Og for et bilde!

Først holdt jeg mer BD. Jeg likte navnet, og syntes de hadde mye bra specs på papiret. Da den første Samsung-spilleren kom på BD, husker jeg skuffelsen var stor. Omtalene var ikke imponerende, og jeg var glad jeg hadde kjøpt en Toshiba.

Utover januar-februar 07 gledet jeg meg stort til PS3. Flere og flere gode spillere ble annonsert også. Jeg var tilbake på BD-vogna igjen. Resten er historie.

Jeg gleder meg over filmene jeg har på begge format, og er glad jeg ikke solgte XA1. Dette var verdens første HD DVD-spiller, og er basert på PC. Den har et hovedkort, P4-prosessor, RAM etc. Så går den i stykker, tipper jeg det ikke er vanskeliere enn å fikse en PC

Jeg tipper at BD kan ta av nærmere sommeren 08. Da er Warner helt blå, og det er også mulig at Para/ Uni også har gått blå. En del spennende spillere er annonsert, og prisene er ikke gale. Rundt 3-4000 er en akseptabel pris.

Heldigvis har det vært konkurranse mellom HD-formatene i hele 2007. Prisene har rast, og utviklingen av nye spillere og specs har gått kjapt. Men, ulempen har vært at mange ikke har tørt å kjøpt hverken det ene eller andre formatet i frykt for å sitte med feil spiller. En Beta-spiller. Derfor tror jeg at 2008 blir året hvor HD DVD forsvinner helt, og at mange gjerde-sittere kjøper seg en spiller. Mange har allerede kjøpt en PS3, noe som kan gi gode utslag på filmutleie. Mange vil nok prøve HD ved å leie seg noen filmer.

2008 blir nok gjennombruddet for HD med Blu-ray til massene
    Høyttalere:
    TV:
    Panasonic VT50 Plasma

Intermediate JD sin avatar
    Medlem siden
    Apr 2003
    Poster
    2,695
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Dalakong
    Jeg regner meg selv som en vanlig forbruker som kjøper en film i ny og ne. Vet ikke med andre her, men jeg er av den typen som kjøper en cd eller en film og nyter det. Ikke bare filmen, eller musikken, men jeg liker å ha cover osv både for musikk og film. Med andre ord: å samle er også viktig. Jeg liker både god lyd og bra bilde. Hd bildet er så utrolig mye vakrere enn feks tv eller vanlig dvd. Det sies at man ofte ikke ser forskjell på hd film og sdvd film på over 3m på skjermer under 50" ikke sant? Vel jeg ser forskjell. Ikke så klart som når jeg setter godstolen rett foran Regzan min, ca 1,5 m fra skjermen. Hehe, får frysninger da. Jeg innrømmer også at jeg ble sur når WB gikk BD eksklusiv, kun fordi jeg mente at det ville være mest fornuftig i henhold til pris på hardware og software at Hd dvd skulle vinne. Så det faktisk som opplagt at folk verden rundt måtte skjønne at hd dvd var det formatet som måtte vinne. Men jeg må vel nå, om enn litt motvillig, inrømme at det jeg anså som et leketøy fra sony var en hit. Det var antagelig en genistrek av Sony å putte en blueray avspiller i den. Kanskje min vurdering av dette avspeiler min alder? Da PS1 kom var jeg godt voksen og jeg kjøpte en sånn til stebarna mine , et leketøy. Jeg bor ikke sammen med dissse lenger, men har noen nevøer som også fikk PS som gave/leke. Og disse er nå "voksne" 18-20 år, men de spiller spill enda. Så her har jeg nok, gamle mannen, undervurdet behovet for virkelighets flukt i form av spill. Og, når de blir eldre så får de fleste også interesse for film så...Til slutt. Jeg tror at det som må skje nå, og rimelig kjapt, er en nedgang i pris på både hardware og software skal HD formatet på disc overleve. Vet det har blitt sagt før, men slutter meg altså til dette. Og jeg vil kjøpe hd dvd en stund til. Kanskje tilog med en hd dvd spiller til. For ikke bare er hd helt himmelsk å se på, men så utrolig kule cover, de rø mener jeg. hehe
    Et tips: Sleng inn noen avsnitt, så blir det hele litt mer leservennlig...

Side 594 av 653 FørsteFørste ... 94 454 464 474 484 494 504 514 524 534 544 554 564 574 584 590 591 592 593 594 595 596 597 598 604 614 624 634 644 ... SisteSiste

Stikkord for denne tråden

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •