HD formatkrigen. - Side 593

Sponsorer:
Takk Takk:  0
Like Like:  0
Side 593 av 653 FørsteFørste ... 93 453 463 473 483 493 503 513 523 533 543 553 563 573 583 589 590 591 592 593 594 595 596 597 603 613 623 633 643 ... SisteSiste
Viser resultater 11,841 til 11,860 av 13053
    Newcomer
    Medlem siden
    Dec 2007
    Poster
    52
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)
    Sitat Opprinnelig postet av Counterpointer
    Dette er vel den viden som kan piske opp "storm i et vannglass" :-D HD samlet har vel knapt et par prosent av markedet enda...........
    RIktig at HI-Def formatet har en veldig liten markedsandel totalt. Men mye tyder på at 2008 blilr et gjennombrudd, særlig med all den media dekningen etter Warners avgjørelse og relevant salgsstatistikk :-D

Intermediate tklev sin avatar
    Medlem siden
    Oct 2003
    Poster
    1,842
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Andy_Dandy
    Blu-Ray folka her inne, og på forum ellers i verden, er flinke til å si at HD DVD er dødt; ingen vits i å kjøpe noe annet en Blu-Ray. Dette er jo bare pølsevev, krigen er ikke over før en av sidene har overgitt seg, og ber om fredsforhandlinger. Må jo innrømme at det hadde moret meg om Blu-Ray fansen fikk dette tilbake i fleisen en vakker dag!
    Helt enig i at det hadde moret meg om krigen hadde fått et annet utfall enn den fikk, det er en del Blu-Ray supportere som er så arrogante at jeg virkelig ikke unner dem seieren (for ikke å snakke om at jeg virkelig håpte at HD DVD skulle få leve litt til, og faktisk vise at det *har* livets rett). Men etter min mening så er den(krigen) nå i praksis slutt. Jeg har hele tiden hevdet at den veien Warner hoppet ville også være til den siden som ville avgjøre krigen, med Warner sin defeksjon så er det bare et tidsspørsmål før Universal og Paramount følger etter.

Fredsforhandlingene er nok allerede startet bak lukkete dører, begge parter forsøker selvsagt å komme best mulig utav det. Toshiba ønsker nok å bli kvitt sine lagre av allerede produserte spillere, og de 2 andre studioene ønsker selvsagt å spille "hard-to-get", slik at de også kanskje kan inkassere noen dollar for å gå over til "the-blu-side". Vi får se hvor lang tid det går før de kommer til en avtale, men det tar nok ikke mange månedene nå før alle studioene er blå..

Newcomer Appeti sin avatar
    Medlem siden
    May 2007
    Poster
    50
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Blu-Ray folka her inne, og på forum ellers i verden, er flinke til å si at HD DVD er dødt; ingen vits i å kjøpe noe annet en Blu-Ray. Dette er jo bare pølsevev, krigen er ikke over før en av sidene har overgitt seg, og ber om fredsforhandlinger. Må jo innrømme at det hadde moret meg om Blu-Ray fansen fikk dette tilbake i fleisen en vakker dag!
    Du feier alle Blu-Ray folka over en kam her, Andy_Dandy.
    Og til info: det er faktisk ganske mange HD DVD folk her inne og verden over som sier det samme. Tror du har fått med deg det. Men det ønsker du ikke å si noe om av en eller annen grunn.

HomeMediaMagazine.com | Bringing Digital Entertainment To You

“HD DVD fans seem pretty split, with one side being very angry at Warner for giving up on the better format and succumbing to the [Blu-ray Disc Association’s] cartel. Their word, not mine,” said Ben Drawbaugh, an Engadget.com HD reporter. “The other smaller fraction of the HD DVD camp, while disappointed with the news, is hopeful that everyone can finally get behind a single format and move on.”

In a Jan. 17 informal survey the Web site posted, 66% agreed HD DVD should throw in the towel. The poll had more than 6,000 votes within a couple hours of launching.

Expert AndersT2 sin avatar
    Medlem siden
    Feb 2004
    Poster
    5,463
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Appeti
    Du feier alle Blu-Ray folka over en kam her, Andy_Dandy.
    Og til info: det er faktisk ganske mange HD DVD folk her inne og verden over som sier det samme. Tror du har fått med deg det. Men det ønsker du ikke å si noe om av en eller annen grunn.
    .
    Du har nok litt rett, samtidig som Andy også har det. Andy har rett frem til Warner nyheten sprakk. Etter det så tar han feil.

Er helt enig med TKlev ett par poster opp.

Intermediate SVS! -man sin avatar
    Medlem siden
    Jan 2005
    Sted
    Fredrikstad
    Poster
    2,629
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Nok et eksempel på at du KUN er opptatt av å heie på formatet ditt, og ikke er interessert i film på HD generelt:-? "Rett i fleisen"....så utrolig barnslig å komme med! Hvorfor ikke forsøke å innse fakta, at HD DVD nå ikke har en sjangse til å bli det neste DVD-formatet!?

Og når du sier at "HD DVD ikke er dødt", og å påstå dette er pølsevev for deg, vel da må du ta av deg skylappene, Andy.

1) Du tror at Universal vil fornye en eksklusiv kontrakt med HD DVD etter at Warner gikk blått?

2) Hvorfor tror du at Paramount hadde som klausul i kontrakten, at de kunne gå tilbake til Blu-ray dersom Warner gikk BD-eksklusiv? Var det for at når så skjedde så skulle de ikke bruke klausulen?

3) Hvordan tror du alle rundt om i verden som nå har lest overskriftene om at HD DVD tapte krigen og at Blu-ray vant; hvordan tror du dette kaprer nye HD DVD-kunder?

4) Flere har etter Warner-nyheten begynt å trykke eller selge BD-filmer og spillere.

5) Flere etter Warner-nyheten har begynt å kutte ut å selge HD DVD-spillere.

Dette ser lovende ut, Andy. I steden fr å komme med "pølsevev"-argumentasjon. Hvordan mener du at HD DVD vil overleve som et fremtidig format?
    Forsterker: Marantz SR7011
    Høyttalere:
    Klipsch RP280f - RP450C - RP250S - R115SW
    TV:
    Panasonic VT50 Plasma

Newcomer
    Medlem siden
    Jun 2004
    Poster
    124
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Counterpointer
    Til de som ikke skjønner at det er forskjell på å be noen om å ta livet av seg og bytte ut dialogen med tekst på en video, så hjelper det nok ikke med forklaringer. Men det er altså stor forskjell, som flere har prøvd å forklare.

Når det gjelder de som synes "å hitle" er helt greit, så dem om det, men det gjør ikke at de som finner dette støtende tar feil. Det er mange som har sagt i fra og det er ikke uten grunn.

til Jasse; når du ber om unskyldning så blir det ganske merkelig at du kommer tilbake med slike utspill du hadde i forrige innlegg. Ikke be om unskyldning når du ikke mener det! :evil:

til Børni; mener du at referanser til nazisme "løser opp i debatten", er det en type oppløsning jeg ikke liker.

PS. Synd at ikke denne tråden modereres hardere, men den har vel gradvis blitt værre og bedre av seg selv, dette gjør nok at en stor del poster fra mange deltagere i tråden (alle sider), prøver å si fra og "selvmoderere".
    Når folk står på hodet for å klage og fortelle om hvor forferdelig såret eller støtet de føler seg av det bildet, så føler jeg selvfølgelig et behov for å beklage. Men ja, du har helt rett. Etter å ha lest reaksjonene og tullball forklaringen om hvorfor videoen er bedre og ikke støtende (av folk som opprinellig ble så "støtet" av bildet), så har jeg absolutt ikke noe behov for å beklage lenger. Hvis en ikke skjønner at også videoen fremstiller HD-DVD leieren som "Nazistene" (selvfølgelig på en helt harmløs og morsom måte, akkurat som bilde) så er man rett og slett helt bak mål.

Og det får bare være om du ikke liker "utspillet" mitt. Du liker ikke morsomheter på bekostning av 2.Verdenskrig, og jeg lilker ikke hykleri og dobbeltmoral. Så får vi bli værende på hvert vårt standpunkt.

Newcomer
    Medlem siden
    Feb 2006
    Poster
    12
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av SVS! -man
    2) Hvorfor tror du at Paramount hadde som klausul i kontrakten, at de kunne gå tilbake til Blu-ray dersom Warner gikk BD-eksklusiv? Var det for at når så skjedde så skulle de ikke bruke klausulen?
    Har du sett denne klausulen med dine egne øyne? Dette er en ren spekulasjon som har blitt hauset voldsomt opp i media, men den er foreløpig intet annet enn en ren skribentfantasi. Hvorfor skal Paramount gå BD-eksklusiv/formatnøytral bare fordi Warner, en konkurrent, gjør det? Det blir litt som å påstå at Mercedes skal slutte å lage stasjonsvogner dersom Audi har valgt å gjøre det.

Intermediate Msport sin avatar
    Medlem siden
    Mar 2006
    Poster
    2,812
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Kan vi bli ferdig med HD DVD/Det tredje rike diskusjon nå? HDM inntreserer meg en god del mer..... Og det er vel det tråden handler om?

Intermediate
    Medlem siden
    Sep 2003
    Poster
    860
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av AndersT2
    Det var jo ikke vanskelig å skjønne hva han mente.

Hvis du vil ha det med klar tekst: Så lenge Paramount og Universal ikke er BD-eksklusive, så er det mulig å kjøpe HD DVD.
    Jeg tror hvis du leser AV-Fredriks 2 innlegg så er nok din forklaring ikke helt hva han ønsket å si.Jeg er overbevist om at han slengte ut dette som en spydighet og da gjorde jeg meg selvsagt litt dum.Viderere så ser jeg at han bare slenger ut en påstand i en setning å "stikker" . Jeg tror han skal legge litt mer i sine innlegg slik at han ikke bare blir oppfattet som en slenger med leppa og ikke forklarer hva han mener.Det er greit at du svarer for han,men jeg ville satt pris på om han svarte selv.
    Stølen

Medlem siden
    Mar 2006
    Poster
    2,812
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Teebee
    Har du sett denne klausulen med dine egne øyne? Dette er en ren spekulasjon som har blitt hauset voldsomt opp i media, men den er foreløpig intet annet enn en ren skribentfantasi. Hvorfor skal Paramount gå BD-eksklusiv/formatnøytral bare fordi Warner, en konkurrent, gjør det? Det blir litt som å påstå at Mercedes skal slutte å lage stasjonsvogner dersom Audi har valgt å gjøre det.
    Hvorfor dem skal gå til BD? Fordi analytikere og brukere over hele verden annser krigen som ferdig. Da vil salget av nye HD DVD spillere mest sannsynlig stoppe opp (i hvertfall for dem som kjøper spillere for å se HD og ikke primært oppskalering) og gjerdesitterene starter å kjøpe seg BD spillere. Mindre tilgjengelig HW = mindre salg. Og for å være helt ærlig, HD DVD siden sitter igjen med mye på software siden sammenlignet med BD.

Dette kommer fra en som ved flere ganger har forsvart HD DVD, selv om jeg kun har BD. Nå handler det om å innse fakta - den er at HD DVD har svært, ørsmå muligheter i fremtiden. Jeg vil anse den som null. Nå kan de aller fleste enes om et format - dvs de som ikke tviholder på HD DVD (noen gjorde sikkert det med laserdisc også) og ønsker seg HD på disk - og håpe dette formatet skaper seg et marked!

Intermediate
    Medlem siden
    Sep 2003
    Poster
    860
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Jasse
    Når folk står på hodet for å klage og fortelle om hvor forferdelig såret eller støtet de føler seg av det bildet, så føler jeg selvfølgelig et behov for å beklage. Men ja, du har helt rett. Etter å ha lest reaksjonene og tullball forklaringen om hvorfor videoen er bedre og ikke støtende (av folk som opprinellig ble så "støtet" av bildet), så har jeg absolutt ikke noe behov for å beklage lenger. Hvis en ikke skjønner at også videoen fremstiller HD-DVD leieren som "Nazistene" (selvfølgelig på en helt harmløs og morsom måte, akkurat som bilde) så er man rett og slett helt bak mål.

Og det får bare være om du ikke liker "utspillet" mitt. Du liker ikke morsomheter på bekostning av 2.Verdenskrig, og jeg lilker ikke hykleri og dobbeltmoral. Så får vi bli værende på hvert vårt standpunkt.
    OK,men kan vi holde oss til temaet nå tror du?
    Stølen

Intermediate homecinema sin avatar
    Medlem siden
    Nov 2005
    Poster
    3,116
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Det er mange som synes å "vite" mange ting i denne tråden; bl.a. er det nevnt en statistikk som sier 85-15 favør BD... vel, statistikk kan man få som man vil bare man vinkler det "riktig". Her er salgsstatistikken fra axelmusic.com og den er vel ganske langt unna det mange hevder...
    HD formatkrigen.-hd-bd-jpg

Dette bare for å vise at alt ikke er like sort-hvitt som mange (ofte BD-vridde :wink: ) vil ha det til...

En annen ting er at det har kommet kritikk mot Toshiba som setter ned prisene på spillere. Her er fra Amazon der det kjøres en konkurranse/kampanje fra begge sider.
    HD formatkrigen.-bd-hd-jpg

Den ene siden er relativt lik den andre ser det ut som... er ikke bare HD-DVD som reduserer prisene og forsøker å øke salget!

Newcomer
    Medlem siden
    Feb 2006
    Poster
    12
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Msport
    Nå handler det om å innse fakta - den er at HD DVD har svært, ørsmå muligheter i fremtiden. Jeg vil anse den som null.
    Den dagen Paramount og Universal går BD-eksklusive vil du få rett - men ikke før! Tror du ikke HD DVD promo group gjør alt dem kan for å beholde disse to studioene?

Newcomer
    Medlem siden
    Dec 2007
    Poster
    52
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Forundrer meg mer og mer over enkelte debattaneter her inne....

Tydelig vidt forskjellig modenhetsgrad.

Min oppsumering av saken:

1. Nytt video format som gir vesentlig bedre kvalitet. Inntil nå har det vært to aktører. Dette er noe alle kjenner til. Trenger derfor ikke å nevne navn.

2. Ene formatet har hatt så stor fremgang at det nå kun er spørsmål om tid før den tapende part må kaste inn håndkleet. Klart industrien klarer å lese "skriften på veggen".

3. Klart studioene ser dette og ønsker å få en mer effektiv produksjon (ved å kun produsere for ett format) og slik få økt lønnsomhet.

4. Alt dette kan sammenfattes i ett ord - MARKEDSKREFTER!

"That's life!"

blu-ray-only

Newcomer
    Medlem siden
    Feb 2006
    Poster
    12
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av blu-ray-only
    Forundrer meg mer og mer over enkelte debattaneter her inne....

Tydelig vidt forskjellig modenhetsgrad.
    Lær deg norsk rettskrivning før du kritiserer modenhetsgraden til andre her på forumet!

Newcomer Børni sin avatar
    Medlem siden
    Oct 2003
    Poster
    281
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    [til Børni; mener du at referanser til nazisme "løser opp i debatten", er det en type oppløsning jeg ikke liker.

Ja,JEG mener den løser opp i debatten,hva andre mener er for meg totalt likegyldig!!!

Å bare for å ha det på det rene,så står jeg selvsagt ikke for noe av det nazismen står for.Jeg har faktisk en bestefar som under andre verdenskrig ble tatt under fiske på sjøen av engelsmennene å trent opp til å være med på innvasjonen av Normandie.Å når jeg så Private Ryan sammen med han,kunne han fortelle at hva vi så var veldig likt det som faktisk skjedde.Har arvet medajene han har fått fra kongen å de henger på veggen til meg her hjemme.
    Det jeg prøver å si,er at det faktisk går an å spøke med ting man har et nært forhold til uten at man prøver å sammenligne HDDVD leiren med Nazistene!!!
    Det tror jeg ikke har vært hensikten til de som har postet!!!

Folk har heldigvis ulik humor å jeg mener at det er grovt for ytringsfriheten viss slike ting skal bli sensurert.Andre verdenskrig er haselert med i utallige filmer og serier uten at de er tatt av lufta av den grunn.

Edit:Beklager at jeg postet dette innlegget her inne da jeg ser at flere er lei denne diskusjonen her inne på dette temaet,men jeg leste desverre ikke gjennom alle postene før jeg skrev

Intermediate tklev sin avatar
    Medlem siden
    Oct 2003
    Poster
    1,842
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av SVS! -man
    Og når du sier at "HD DVD ikke er dødt", og å påstå dette er pølsevev for deg, vel da må du ta av deg skylappene, Andy.

1) Du tror at Universal vil fornye en eksklusiv kontrakt med HD DVD etter at Warner gikk blått?

Begge disse studioene hevder de skal fortsette å gi ut på HD DVD, og har ikke sagt noen ting om noen BD-utgivelser i år. Venligst hold deg til fakta!

Jeg ønsker også at Universal og Paramount skal starte å gi ut på BD, slik at vi offisielt kan erklære krigen for over, men det har ingen hensikt å begynne å basere seg på argumenter som i beste fall er ryktebasert! Skjerpings SVS!..

Newcomer
    Medlem siden
    Jun 2007
    Poster
    14
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Hvorfor skal Paramount gå BD-eksklusiv/formatnøytral bare fordi Warner, en konkurrent, gjør det? Det blir litt som å påstå at Mercedes skal slutte å lage stasjonsvogner dersom Audi har valgt å gjøre det.
    Katten min er flinkere enn deg til å dra logiske sammenlikninger og paraleller.

Medlem siden
    Mar 2006
    Poster
    2,812
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Den dagen Paramount og Universal går BD-eksklusive vil du få rett - men ikke før! Tror du ikke HD DVD promo group gjør alt dem kan for å beholde disse to studioene?
    Selvsagt gjør de alt de kan for å beholde dem, men er det nok at de går på henda, gir fete sjekker eller alt annet som studioene ønsker? Håper du forstår ironien i mitt innlegg - for det jeg prøver å si er at HD DVD gjør alt de kan for å beholde studiene

Det de ikke kan få gjort noe med for studioene er at markedet ikke har tro på at formatet har en fremtid - det er her markedskreftene rår. Samme som hvis markedet ikke har tro på en aksje, så selger mange seg ut av aksjen og markedet priser den lavere - ingen ønsker å kjøpe! Selvsagt ikke helt analogt, men har mange likhetstrekk med hva som skjer med HD DVD i disse dager.

Det vil komme minimalt med nye kjøpere til på HD DVD - stort sett bare de som eier spillere og ikke har solgt sine/ikke utvider HD DVD samlingen. BD vil få nye kjøpere i form av gjerdesittere - software salget går opp. Og jeg tror ikke Paramount eller Universal har større tro på HD DVD enn markedet... De kommer til å bytte - tro meg de ønsker ikke å bli akterutseilt på markedet.

Lær deg norsk rettskrivning før du kritiserer modenhetsgraden til andre her på forumet!
    Rettskriving har ikke noe med modenhetsgrad å gjøre - selv mennesker på 80 år kan være dysletikere. Selv sliter jeg sikkelig med rettskrivingen i blandt. Det hadde gått ann å svare litt annerledes selv om du fant det med modenhetsgrad støtende...

Ser at noen fortsatt ikke er ferdig med HD DVD/Nazi/Tredje rike diskusjon, nå er vel det nok! Kan vi ikke diskutere HDM i denne trådene så kan de som ønsker å diskutere det andre tema ta det under Generell Shit-chat?

Expert Counterpointer sin avatar
    Medlem siden
    Jan 2005
    Poster
    6,311
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Børni
    Ja,JEG mener den løser opp i debatten,hva andre mener er for meg totalt likegyldig!!!
    Det oppsummerer vel greit din empati.

Jeg kommer heretter ikke til å ta noe mer om dette. Enig med Msport og Stølen at nå er det nok (det var det for lenge siden faktisk). Det får bli å bruke varsleknappen og la moderator slette heretter.

Side 593 av 653 FørsteFørste ... 93 453 463 473 483 493 503 513 523 533 543 553 563 573 583 589 590 591 592 593 594 595 596 597 603 613 623 633 643 ... SisteSiste

Stikkord for denne tråden

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •