HD formatkrigen. - Side 592

Sponsorer:
Takk Takk:  0
Like Like:  0
Side 592 av 653 FørsteFørste ... 92 452 462 472 482 492 502 512 522 532 542 552 562 572 582 588 589 590 591 592 593 594 595 596 602 612 622 632 642 652 ... SisteSiste
Viser resultater 11,821 til 11,840 av 13053
    Newcomer Appeti sin avatar
    Medlem siden
    May 2007
    Poster
    50
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)
    Sitat Opprinnelig postet av format.fighter
    Denne videosnutten er jo bare morsom. Jeg vil vel si at det ikke har noe nødvendig med nazimen å gjøre i det hele tatt at det klippet var valgt. Hovedgrunnen var at filmen er tyskspråklig og folk vet hvem personene er. Og for meg som ikke kan et ord tysk så blir det litt morsomt.

I tillegg finnes det andre parodier med samme klipp som er lagd tidligere, hvor Sony er den som blir hengt ut som skitt :-)
    Må innrømme at jeg aldri har vært mer enig med deg enn her format.fighter.
    Dette er morsomt og rimelig harmløst. Dette gir vell oppriktig talt ingen assosiasjoner mellom nazismen og HD DVD. Dette er på nivå med Allo allo og harmløst syntes jeg.
    Blir litt søkt å trekke inn moral og etikek her.

Har amerikanerne andre etiske normer enn oss?

Ja, dobbelt moralens høyborg har vell det, må innrømme at det er litt vanskelig å få helt begrep på hva som er god etikk "over there".

Newcomer frod sin avatar
    Medlem siden
    Sep 2003
    Poster
    166
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Pangstart for BD i USA. 85 % av markedet

Release:
    RELEASE.no – 1997-2008 - videobransjens fagblad!

(gjengivelse av gårsdagens artikkel i HomeMediaMagazine.com | Bringing Digital Entertainment To You).

Beklager, hvis dette er dobbelposting.

Intermediate Esp1 sin avatar
    Medlem siden
    Nov 2004
    Poster
    992
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Gruff, Der Untergang videosnutten er borte fra Youtube:

"This video is no longer available due to a copyright claim by Constantin Film."

Afaik, mener jeg at det viser at takhøyden for å bruke biter av andres verk er for lav. Men nok om det. Underteksen på snutten var helt genial IMO. For å få parodien komplett burde den vært spilt inn på nytt med skuespillere som sier dialogen på engelsk. ;-)

Intermediate AVFredrik sin avatar
    Medlem siden
    May 2007
    Poster
    855
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Hvordan føles det egentlig for dere som nettopp har kjøpt en HD-DVD-spiller? Dere ser vel alt det positive, vil jeg tro.

Intermediate homecinema sin avatar
    Medlem siden
    Nov 2005
    Poster
    3,116
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Var det et poeng her...?

Newcomer marama sin avatar
    Medlem siden
    Dec 2006
    Poster
    294
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av AVFredrik
    Hvordan føles det egentlig for dere som nettopp har kjøpt en HD-DVD-spiller? Dere ser vel alt det positive, vil jeg tro.

føles faktisk ikke så verst, handler fortsatt filmer, bestilte 7nye i dag
    angrer ikke ett sekund på att jeg kjøpte hd-dvd spiller:-D

Intermediate AVFredrik sin avatar
    Medlem siden
    May 2007
    Poster
    855
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Det var det jeg trodde. Film får man uansett hvilket format som vinner, så lenge produsentene ikke blir "BD-exlusive".

Intermediate
    Medlem siden
    Mar 2007
    Poster
    3,119
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Esp1
    Gruff, Der Untergang videosnutten er borte fra Youtube:

"This video is no longer available due to a copyright claim by Constantin Film."

Afaik, mener jeg at det viser at takhøyden for å bruke biter av andres verk er for lav. Men nok om det. Underteksen på snutten var helt genial IMO. For å få parodien komplett burde den vært spilt inn på nytt med skuespillere som sier dialogen på engelsk. ;-)
    Urk. Dette er et klassisk problem med DMCA. Det er alt for lett å få siter som YouTube å fjerne videosnutter som helt klart kan sies å falle under "fair use". Så vidt jeg vet er ikke YouTube like flinke med å legge klippene tilbake igjen når han som har lagt dem ut protesterer, selv om de er pliktige til det under DMCA.

Expert Counterpointer sin avatar
    Medlem siden
    Jan 2005
    Poster
    6,311
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Til de som ikke skjønner at det er forskjell på å be noen om å ta livet av seg og bytte ut dialogen med tekst på en video, så hjelper det nok ikke med forklaringer. Men det er altså stor forskjell, som flere har prøvd å forklare.

Når det gjelder de som synes "å hitle" er helt greit, så dem om det, men det gjør ikke at de som finner dette støtende tar feil. Det er mange som har sagt i fra og det er ikke uten grunn.

til Jasse; når du ber om unskyldning så blir det ganske merkelig at du kommer tilbake med slike utspill du hadde i forrige innlegg. Ikke be om unskyldning når du ikke mener det! :evil:

til Børni; mener du at referanser til nazisme "løser opp i debatten", er det en type oppløsning jeg ikke liker.

PS. Synd at ikke denne tråden modereres hardere, men den har vel gradvis blitt værre og bedre av seg selv, dette gjør nok at en stor del poster fra mange deltagere i tråden (alle sider), prøver å si fra og "selvmoderere".

Intermediate
    Medlem siden
    Sep 2003
    Poster
    860
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av AVFredrik
    Det var det jeg trodde. Film får man uansett hvilket format som vinner, så lenge produsentene ikke blir "BD-exlusive".
    Så lenge produsentene ikke blir "BD-exlusive"??? Kan du gi meg en kort forklaring på ditt utsagn?? Får vi ikke kjøpt film hvis produsentene blir BD-exlusive? Jeg tror at du skal skrive litt lengere innlegg, slik at vi får med oss poenget.
    Stølen

Intermediate
    Medlem siden
    Sep 2003
    Poster
    860
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0

Smile

Sitat Opprinnelig postet av Msport
    Kan ikke fått blitt mer enig! Et bilde uten tekst ble "uttrykksløst." Selv om jeg ikke var helt fan av video'en, så hadde den en helt annen setting og en morsom tekst. Og den video'en ble ikke nazi symbolet bytta ut med HD DVD logoen....

Ja, jeg trykket på varsle knappen etter å ha sett bilde og poste. Hadde gjort det samme igjen.

Kan vi diskutere HDM i denne tråden igjen?
    Jeg er veldig enig med deg at vi må komme inn på temaet igjen og forslår at dersom noen ønsker å forsette å diskutere Nazityskland og 2.verdenskrig så får de lage en ny tråd på det.Så diskuterer vi andre HD-Krigen imens.
    Stølen

Newcomer marama sin avatar
    Medlem siden
    Dec 2006
    Poster
    294
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Så lenge min hd dvd spiller har en normal levetid så tror jeg att jeg ikke har gjort noe bomkjøp. så når min hd dvd spiller slutter å virke så har det vel kommet andre spillere å filmer som er litt mere moderne.. feks film på minnekort størrelse..

Intermediate Soundfre@k sin avatar
    Medlem siden
    Nov 2003
    Poster
    4,383
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av marama
    Så lenge min hd dvd spiller har en normal levetid så tror jeg att jeg ikke har gjort noe bomkjøp. så når min hd dvd spiller slutter å virke så har det vel kommet andre spillere å filmer som er litt mere moderne.. feks film på minnekort størrelse..
    Det skjer vel først når minnebrikker blir like billige som DVD/BD/HD DVD og dit er det et stykke enda.

Ja da du kan spille dine nåværende filmer på HD DVD, men hva gjør du hvis det ikke kommer nye filmer på HD DVD? Dropper du HD til fordel for SD?

//S

Intermediate Dan sin avatar
    Medlem siden
    Oct 2004
    Poster
    748
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Soundfre@k
    Det skjer vel først når minnebrikker blir like billige som DVD/BD/HD DVD og dit er det et stykke enda.

Ja da du kan spille dine nåværende filmer på HD DVD, men hva gjør du hvis det ikke kommer nye filmer på HD DVD? Dropper du HD til fordel for SD?

//S
    For min del: Da kjøper man dem på BD, hvis det formatet lever sterkt, og med PS3 vil det nok gjøre det en stund. Verre er det ikke. Jeg er og en av dem som er veldig fornøyd med min HD DVD spiller, og man har ikke akkurat betalt titusener for den.

Men alternativer til discer tror jeg kommer rimelig kjapt. Det som vil hindre den utbredelsen er vanskelig kopibeskyttelse.

Medlem siden
    Jan 2005
    Poster
    6,311
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Må si det går tregt med å få nyheter på HD hos utleiefirmaene. De lokale Showtime forhandlerne har ikke HD i det hele tatt :| Brafilm har et vist utvalg, men det er dårlig med nyheter se liste

Selv om jeg har avspillere for både HD DVD og blu-ray har jeg kun leid en film i HD og det var en HD DVD! Alt annet hadde jeg allerede sett på dvd

Hvis ikke blu-ray kommer med full styrke på utleie dette året så tror jeg ikke HD på plate har noen sjangs til å få skikkelig fotfeste og hvertfall ikke å nå en +30% markedsandel(mest positive anslag) på lengre sikt.

Active Andy_Dandy sin avatar
    Medlem siden
    Jan 2007
    Poster
    470
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Blu-Ray folka her inne, og på forum ellers i verden, er flinke til å si at HD DVD er dødt; ingen vits i å kjøpe noe annet en Blu-Ray. Dette er jo bare pølsevev, krigen er ikke over før en av sidene har overgitt seg, og ber om fredsforhandlinger. Må jo innrømme at det hadde moret meg om Blu-Ray fansen fikk dette tilbake i fleisen en vakker dag!

Expert AndersT2 sin avatar
    Medlem siden
    Feb 2004
    Poster
    5,463
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av stølen
    Så lenge produsentene ikke blir "BD-exlusive"??? Kan du gi meg en kort forklaring på ditt utsagn?? Får vi ikke kjøpt film hvis produsentene blir BD-exlusive? Jeg tror at du skal skrive litt lengere innlegg, slik at vi får med oss poenget.
    Stølen
    Det var jo ikke vanskelig å skjønne hva han mente.

Hvis du vil ha det med klar tekst: Så lenge Paramount og Universal ikke er BD-eksklusive, så er det mulig å kjøpe HD DVD.

Newcomer
    Medlem siden
    Dec 2007
    Poster
    52
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0

Dagrømmer om HD....

Sitat Opprinnelig postet av Andy_Dandy
    Blu-Ray folka her inne, og på forum ellers i verden, er flinke til å si at HD DVD er dødt; ingen vits i å kjøpe noe annet en Blu-Ray. Dette er jo bare pølsevev, krigen er ikke over før en av sidene har overgitt seg, og ber om fredsforhandlinger. Må jo innrømme at det hadde moret meg om Blu-Ray fansen fikk dette tilbake i fleisen en vakker dag!
    Holder mine dagdrømmer for meg selv. Ellers forholder jeg meg til virkeligheten og trender som blir bare mer og mer tydelige... Hvis ikke blir dette veldig lite seriøst.

Synd at ikke flere fra HD-DVD siden kan innse akkurat det. Blu-Ray vinden øker jo bare jevnt og trutt i styrke :-D

Moderator e-h sin avatar
    Medlem siden
    Apr 2006
    Poster
    427
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Stilig utfall krigen har fått til nå. Med 2k betalt for HD-DVD spiller og 8 filmer så gjør det meg ikke noe om formatet "dør". Selv har jeg spilleren like mye for avspilling av Sone 1 DVD inntil min norske PS3 evt blir sonefri. Det kan jo ta sin tid :-D

Medlem siden
    Jan 2005
    Poster
    6,311
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av blu-ray-only
    Blu-Ray vinden øker jo bare jevnt og trutt i styrke :-D
    Dette er vel den viden som kan piske opp "storm i et vannglass" :-D HD samlet har vel knapt et par prosent av markedet enda...........

Side 592 av 653 FørsteFørste ... 92 452 462 472 482 492 502 512 522 532 542 552 562 572 582 588 589 590 591 592 593 594 595 596 602 612 622 632 642 652 ... SisteSiste

Stikkord for denne tråden

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •