HD formatkrigen. - Side 591

Sponsorer:
Takk Takk:  0
Like Like:  0
Side 591 av 653 FørsteFørste ... 91 451 461 471 481 491 501 511 521 531 541 551 561 571 581 587 588 589 590 591 592 593 594 595 601 611 621 631 641 651 ... SisteSiste
Viser resultater 11,801 til 11,820 av 13053
    Newcomer
    Medlem siden
    Jun 2007
    Poster
    14
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)
    At folk i det hele tatt greier å ta noe så flåsete som en spøk om et filmformat personlig, får meg til å føle at enkelte ikke er helt sosialt kalibrert.

Newcomer
    Medlem siden
    Jun 2004
    Poster
    124
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Det er helt utrolig hvor to-sidig det går an bli!

En klaget på at Nazi tyskland, 2.Verdenskrig og Adolf Hitler ikke var noe å spøke med. Hvis dette var teorien til personer som klaget på bildet jeg posta, så blir jeg bare forbløffet dersom de samme personene "godtar" innholdet i videoen og ser på det som humoristisk.

Jeg fikk kjeft av endel brukere, fikk private meldinger og ble bedt av administrator å fjerne Manji avataren min. Her er det altså ikke snakk om noenting som helst. Det er rett og slett blodig urettferdig og ikke minst en smule patetisk å oppleve en slik dobbelmoral.

Kanskje noen finner teksten på bildet morsomt og noen synes videoen er morsom. Men de som finner dette morsomt er tydeligvis syke i hodet eller hva? Dersom en sitter inne med holdningen om at temaet ikke er til å spøkes med, så skal du fan ta meg ikke kunne godta hverken bildet eller videoen.

Blir skikkelig provosert av dette tullet her. Det er også fantastisk å se hvordan dette forsøkes å bli fremstilt som om at Blu-ray leiren har en teit og syk humor og viser bare fingen til HD-DVD leiren. Ta dere sammen, sier jeg bare.

Intermediate ARTY sin avatar
    Medlem siden
    Sep 2005
    Poster
    814
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Er det er mulig at dere "games huer", som har vokst opp i spille illusjonens verden, hvor normal etikk og moral går overbord til fordel for ødeleggelse og massedrap, ikke har fått med dere at i den fysisk virkelige verden er det generelt sett ikke regnet som verken smakfullt eller i det hele tatt akseptabelt å spøke med Nazismen, samme hvordan eller hvorfor det blir gjort?

Newcomer
    Medlem siden
    Jun 2007
    Poster
    14
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av ARTY
    Er det er mulig at dere "games huer", som har vokst opp i spille illusjonens verden, hvor normal etikk og moral går overbord til fordel for ødeleggelse og massedrap, ikke har fått med dere at i den fysisk virkelige verden er det generelt sett ikke regnet som verken smakfullt eller i det hele tatt akseptabelt å spøke med Nazismen, samme hvordan eller hvorfor det blir gjort?
    Hm, derfor Allo allo har blitt sendt på Norges Rikskringkastning år etter år?

Selvfølgelig er det ulike meninger om hva som er sømmelig, men dagens lovverk, moral og sosiale normer tillater vel for spøking om det aller, aller meste.

Intermediate
    Medlem siden
    Mar 2007
    Poster
    3,119
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    i den fysisk virkelige verden er det generelt sett ikke regnet som verken smakfullt eller i det hele tatt akseptabelt å spøke med Nazismen, samme hvordan eller hvorfor det blir gjort?
    Nåja... Jeg synes overhodet ikke det er noe galt i å spøke med verken Hitler eller nazismen. Det er ikke det det går på for min del. Det jeg synes er smakløst, er å sammenligne HD DVD med nazisme, noe man så absolutt gjør, når man gjør Hitler til HD DVDs leder. Dette er ikke det samme som å spøke med nazismen, det er å rakke ned på HD DVD.

Newcomer
    Medlem siden
    Jun 2007
    Poster
    14
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av trondmm
    Nåja... Jeg synes overhodet ikke det er noe galt i å spøke med verken Hitler eller nazismen. Det er ikke det det går på for min del. Det jeg synes er smakløst, er å sammenligne HD DVD med nazisme, noe man så absolutt gjør, når man gjør Hitler til HD DVDs leder. Dette er ikke det samme som å spøke med nazismen, det er å rakke ned på HD DVD.
    Haha, så det det koker ned til er at det er greit å spøke med nazismen, men ikke med HD-DVD? :-D

Newcomer
    Medlem siden
    Jan 2007
    Poster
    41
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    i den fysisk virkelige verden er det generelt sett ikke regnet som verken smakfullt eller i det hele tatt akseptabelt å spøke med Nazismen, samme hvordan eller hvorfor det blir gjort?
    I hine hårde (usenet/news) dage ble tråder verdiløse og døde ut så snart en eller annen brødskalk nevnte Hitler eller WWII ...

Begrepet "å hitle en tråd" stammer fra den gang

Medlem siden
    Sep 2005
    Poster
    814
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Kan være enig med at jeg ordla meg litt dårlig. Det er selvfølgelig alltid vært akseptert å spøke med Nazismen når Nazismen blir latterligjort. Det har aldri vært akseptert å trekke paraleller mellom Nazismen og andre som ikke har noe med Nazismen å gjøre.

Det tåplige i det hele i relasjon til format krigen, ved siden av den manglende smak som de som faktisk forsvarer dette viser, er at formatkrigen foregår mellom Japanske Selskaper. Og Japan sloss på Nazistenes side under WWII.

Newcomer
    Medlem siden
    Apr 2005
    Poster
    14
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Damen i kassa sa at det kom Blu-ray inn hver uke, 1-2 filmer som regel, og hun sa at det bare ville komme mer og mer. "Tror det er dette som blir å ta over for DVD", sa hun.
    __________________________________________________ _________

DAMA I KASSA PÅ SHOWTIME I FREDRIKSTAD!!!
    ****, at du ikke meldte fra om dette tidligere, så hadde vi jo spart oss hele denne voldsomt lange hd-debatten.

Kersey

Medlem siden
    Sep 2005
    Poster
    814
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av teedjay
    I hine hårde (usenet/news) dage ble tråder verdiløse og døde ut så snart en eller annen brødskalk nevnte Hitler eller WWII ...

Begrepet "å hitle en tråd" stammer fra den gang
    En god påminnelse.

Denne videoen er blitt førsøkt postet på AVS flere ganger men blir slettet av mods etter kort tid uten at noen en gang prøver å poste i tråden.
    Har amerikanerne andre etiske normer enn oss?

Intermediate
    Medlem siden
    Mar 2007
    Poster
    3,119
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av geofrank
    Haha, så det det koker ned til er at det er greit å spøke med nazismen, men ikke med HD-DVD? :-D
    Jeg tror jeg blir nødt til å la tvilen komme deg til gode her. Jeg nekter å tro at det er mulig å å tolke meldingen min på denne måten uten en solid porsjon vond vilje.

Newcomer
    Medlem siden
    Jun 2007
    Poster
    14
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Jeg tror jeg blir nødt til å la tvilen komme deg til gode her. Jeg nekter å tro at det er mulig å å tolke meldingen min på denne måten uten en solid porsjon vond vilje.
    Flott, du skal få leve lykkelig videre i fornektelse.

Newcomer
    Medlem siden
    Jun 2007
    Poster
    34
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Kan være enig med at jeg ordla meg litt dårlig. Det er selvfølgelig alltid vært akseptert å spøke med Nazismen når Nazismen blir latterligjort. Det har aldri vært akseptert å trekke paraleller mellom Nazismen og andre som ikke har noe med Nazismen å gjøre.

Det tåplige i det hele i relasjon til format krigen, ved siden av den manglende smak som de som faktisk forsvarer dette viser, er at formatkrigen foregår mellom Japanske Selskaper. Og Japan sloss på Nazistenes side under WWII.
    Jeg lo av både videoklippet og bilde. Det er vel ingen her på forumet som sammenligner HD-DVD leiren med nasismen. Jeg synes videoklippet setter det hele på spissen og viser hvor tullete denne formatkrigen er. Uten sammenligning forøvrig vil jeg si at jeg er veldig overrasket over hvor kraftig skyts som har blitt brukt her på denne tråden fra begge sider. Det er utrolig hvor langt folk er villig til å gå for å støtte den ene eller den andre siden av en kynisk bransje som kun er ute etter å tjene penger. Jeg tror ikke det er mange her som har aksjer verken i Toshiba eller Sony.

Newcomer format.fighter sin avatar
    Medlem siden
    Nov 2007
    Poster
    105
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Denne videosnutten er jo bare morsom. Jeg vil vel si at det ikke har noe nødvendig med nazimen å gjøre i det hele tatt at det klippet var valgt. Hovedgrunnen var at filmen er tyskspråklig og folk vet hvem personene er. Og for meg som ikke kan et ord tysk så blir det litt morsomt.

I tilegg finnes det andre parodier med samme klipp som er lagd tidligere, hvor Sony er den som blir hengt ut som skitt :-)

Intermediate SVS! -man sin avatar
    Medlem siden
    Jan 2005
    Sted
    Fredrikstad
    Poster
    2,629
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av format.fighter
    Er litt usikker på hva du mener her. DTS HD HR eller DTS HD MA? DTS-HD MA på 1500 kbit er jo lossless slik at det høres jo selvsagt bedre ut. ( er det snitt du tenker på da)

DTS HD HR er jo bare tilgjengelig på 6 tittler ifølge DTS

DTS Core derimot får man på 1500 kbit hvis man ikke har DTS HD MA output eller dekoding.

I utgangspunktet er 1500 kbit er vel uansett så mye at det i praksis er lossless store deler av filmen. (ref posten din om gjennomsnittlig bitrate på TrueHD noen sider bak) (gjelder DD+ og DTS Core)
    Det skal være DTS Core, ja, ikke DTS HD eller HDMA...
    Forsterker: Marantz SR7011
    Høyttalere:
    Klipsch RP280f - RP450C - RP250S - R115SW
    TV:
    Panasonic VT50 Plasma

Medlem siden
    Jan 2005
    Sted
    Fredrikstad
    Poster
    2,629
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av sage
    Hehe, beklager, det så jeg faktisk ikke i fartenops: Husket bare at jeg nylig hadde lest om det på et forum og når jeg prøvde å google det frem igjen, så var det innlegget ditt som kom øvst:smile: Da er det selvfølgelig, og heldigvis, ikke gyldig.
    Konklusjonen står uansett angående kvalitet mellom HD DVD og BD, det er vi sikkert enige om.
    Stort sett enige, da
    Høyttalere:
    TV:
    Panasonic VT50 Plasma

Medlem siden
    Jan 2005
    Sted
    Fredrikstad
    Poster
    2,629
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Dan
    Tja. Videoen er vittig, men bildet var ikke, synes nå jeg.
    Veldig enig. Bildet av Adolf Hitler med en HD DVD-logo i lua, er jo ikke morsomt. Hvorfor skulle det være morsomt!?

YouTube videoen var morsom fordi den la til morsom tekst, som passet godt inn med hva vi så. Her så jeg ingen sammenheng mellom nazistene og HD DVD.
    Høyttalere:
    TV:
    Panasonic VT50 Plasma

Intermediate homecinema sin avatar
    Medlem siden
    Nov 2005
    Poster
    3,116
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Det er tydelig at det ikke skjer noe som helst i det som er trådens tema, nemlig formatkrigen, og da sporer det rakst over til totalt uinterresant, barnslig krangling...:?

Medlem siden
    Jan 2005
    Sted
    Fredrikstad
    Poster
    2,629
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Kersey
    Damen i kassa sa at det kom Blu-ray inn hver uke, 1-2 filmer som regel, og hun sa at det bare ville komme mer og mer. "Tror det er dette som blir å ta over for DVD", sa hun.
    __________________________________________________ _________

DAMA I KASSA PÅ SHOWTIME I FREDRIKSTAD!!!
    ****, at du ikke meldte fra om dette tidligere, så hadde vi jo spart oss hele denne voldsomt lange hd-debatten.

Kersey
    Med dine 12 innlegg så ser jeg du har vært svært aktiv i denne tråden Poenget, som du ikke klarte å se, er at Showtime vel har 1 HD DVD-tittel. Det var ca 10-15 BD-titler der. Og når hun som jobbet der, sier de får ett par BD-titler hver uke, så er det veldig positivt. For 3-4 måneder siden hadde få i en videobutikk hørt om BD...

Med dine få innlegg, kunne du heller gjort deg kjent med noe mer konstruktivt å komme med:-?
    Høyttalere:
    TV:
    Panasonic VT50 Plasma

Intermediate Msport sin avatar
    Medlem siden
    Mar 2006
    Poster
    2,812
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av SVS! -man
    Veldig enig. Bildet av Adolf Hitler med en HD DVD-logo i lua, er jo ikke morsomt. Hvorfor skulle det være morsomt!?

YouTube videoen var morsom fordi den la til morsom tekst, som passet godt inn med hva vi så. Her så jeg ingen sammenheng mellom nazistene og HD DVD.
    Kan ikke fått blitt mer enig! Et bilde uten tekst ble "uttrykksløst." Selv om jeg ikke var helt fan av video'en, så hadde den en helt annen setting og en morsom tekst. Og den video'en ble ikke nazi symbolet bytta ut med HD DVD logoen....

Ja, jeg trykket på varsle knappen etter å ha sett bilde og poste. Hadde gjort det samme igjen.

Kan vi diskutere HDM i denne tråden igjen?

Side 591 av 653 FørsteFørste ... 91 451 461 471 481 491 501 511 521 531 541 551 561 571 581 587 588 589 590 591 592 593 594 595 601 611 621 631 641 651 ... SisteSiste

Stikkord for denne tråden

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •